خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

انتشار کتاب خودآموز نسخه وب اینستاگرام برای نابینایان

انجمن علمی-فرهنگی موج نور اصفهان به اطلاع می‌رساند؛ کتاب خودآموز نسخه وب اینستاگرام برای نابینایان به صورت صوتی-متنی آماده ارائه به علاقه‌مندان است.

این کتاب با قیمت ۱۰۰۰۰۰ ریال معادل ۱۰ هزار تومان عرضه خواهدشد.

به منظور آشنایی بیشتر با این محصول مقدمه و فهرست آن در ادامه می‌آید؛

برای تهیه این کتاب یک‌شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۸ و سه‌شنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۱۴ به جز روزهای تعطیل با تلفن 03136687033 تماس بگیرید؛ همچنین می‌توانید با ارائه نام و نام خانوادگی و تلفن تماس به ایمیل انجمن به نشانی

Mojenoor84@gmail.com

درخواست تهیه این کتاب را ثبت کنید.

به امید روزهای روشن‌تر.

مقدمه

به نام خداوند جان و خرد

Instagram که متعلق به شرکت Meta (Facebook سابق) می‌باشد یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان و ایران است. این شبکه اجتماعی که بر پایه تصویر و ویدئو بنا نهاده شده به کاربران خود اجازه می‌دهد تا تصاویر، ویدئوهای ضبط‌شده و زنده و مطالب خود را با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارند.

با وجود ماهیتی تصویری، این شبکه اجتماعی، نسخه تحت وب Instagram از دسترس‌پذیری نسبتاً مناسبی برخوردار است و افراد نابینا می‌توانند با استفاده از صفحه‌خوان‌های مختلف از آن استفاده کنند. البته افراد نابینا بیشتر می‌توانند به‌عنوان مخاطب از محتوای ویدئویی این شبکه اجتماعی استفاده کنند.

در این کتاب نحوه کار با نسخه وب این برنامه را یاد می‌گیریم.

ساختار کتاب

  • در فصل اول که به پیش‌نیازها اختصاص دارد، نحوه ثبت‌نام در Instagram، ورود به حساب کاربری، ویرایش پروفایل و دنبال کردن دیگران را می‌اموزیم و بعد با صفحه Instagram آشنا می‌شویم.
  • در فصل دوم که مربوط به کار با Instagram است، به نحوه مشاهده پست‌ها، مشاهده و گذاشتن دیدگاه، به اشتراک گذاشتن پست، انتشار پست و مشاهده استوری‌ها می‌پردازیم.
  • در فصل سوم با پیام‌ها و حساب‌ها کار می‌کنیم. ابتدا با ارسال پیام خصوصی و مشاهده، بیصدا کردن و حذف گفتگوهای خصوصی آشنا می‌شویم. سپس یاد می‌گیریم که چطور اعلانات را مشاهده کنیم، به حساب‌هایی که ما در حال دنبال کردن آنها هستیم و حساب‌هایی که ما را دنبال می‌کنند دسترسی داشته باشیم، یک حساب را محدود یا مسدود کنیم و نهایتاً چگونه از حساب خود خارج شویم.
  • در فصل چهارم و آخر این کتاب با تنظیمات Instagram آشنا می‌شویم. در این فصل ابتدا یاد می‌گیریم که چطور رمز عبور حساب خود را تغییر دهیم. سپس با تنظیمات ایمیل و پیامک، اعلانات و حریم خصوصی و امنیت آشنا می‌شویم.

این کتاب دارای یک واژه‌نامه هم هست که در آن اکثر لغات انگلیسی به کار رفته در کتاب، همراه معادل فارسی آن‌ها ارائه شده‌است.

توجه در استفاده

لطفاً در استفاده از کتاب به نکات زیر توجه فرمائید:

  • سیستم‌عامل به‌کارگرفته‌شده در این کتاب، Windows 10 Pro نسخه ۶۴ بیتی است.
  • مرورگر به‌کارگرفته‌شده در این کتاب Google Chrome است.
  • بهتر است در هر قسمت، پس از تمرین و تسلط نسبی به قسمت بعدی بروید.
  • عبارات دیگری که همراه صحبت‌های گوینده می‌شنوید، خروجی صفحه‌خوان JAWS نسخه ۲۰۲۱و در یک قسمت صفحه‌خوان NVDA نسخه ۲۰۲۱٫۲ به همراه موتور صوتی پارس‌آوا نسخه ۳ است؛ صفحه‌خوان، نوشته‌های خروجی برنامه‌ها را به گفتار تبدیل می‌کند.
  • با کلمات و عباراتی که از صفحه‌خوان‌ها می‌شنوید به خوبی مأنوس شوید؛ زیرا وقتی با نرم‌افزارها، وب، رایانه و تلفن همراه کار می‌کنید؛ عملا توسط صدای آن‌هاست که می بینید.
  • نسخه متنی این کتاب نیز در دو قالب .DOCX و .EPub در پوشه کتاب موجود است. می‌توانید طبق تمایل خود قالب .DOCX را با نرم‌افزار Word یا قالب .EPub کتاب را با برنامه Thorium Reader در ویندوز و @Voice Aloud Reader در اندروید مطالعه کنید.

قدردانی

در این جا فرصت را غنیمت شمرده و از حمایت خانه‌ی ریاضیات اصفهان، به ویژه آقای دکتر علی رجالی، و از همکاری خانم سارا منوچهری که در تهیه‌ی این کتاب ما را یاری کردند و از شما که با نظرات خود موجب ارتقای این کار و کارهای بعدی می‌شوید قدردانی می‌کنیم.

نصرالله رضائی

فهرست کتاب خودآموز نسخه وب Instagram برای نابینایان

مقدمه

فصل 1. پیش‌نیازها

1-1. ثبت‌نام در Instagram

1-2. ورود به Instagram

1-3. ویرایش پروفایل

1-4. دنبال‌کردن دیگران

1-5. نگاهی به صفحه Instagram

فصل 2. کار با Instagram

2-1. مشاهده آخرین پست‌های حساب‌هایی که در حال دنبال کردن آنها هستیم

2-2. مشاهده دیدگاه‌های یک پست و گذاشتن یک دیدگاه

2-3. به اشتراک‌گذاشتن یک پست

2-4.  انتشار پست

2-5. مشاهده استوری‌ها

فصل 3. کار با پیام‌ها و حساب‌ها

3-1. ارسال پیام خصوصی

3-2. مشاهده، بی‌صدا‌کردن و حذف گفتگوهای خصوصی

3-3. مشاهده اعلانات

3-4. مشاهده حساب‌هایی که در حال دنبال کردن حساب ما هستند

3-5. مشاهده حساب‌هایی که ما در حال دنبال کردن آنها هستیم

3-6. محدود‌کردن یک حساب

3-7. مسدود‌کردن یک حساب

3-8. خروج از حساب کاربری

فصل 4. تنظیمات

4-1. تغییر رمز عبور

4-2. تنظیمات ایمیل و پیامک

4-3. تنظیمات اعلانات

4-4. تنظیمات حریم خصوصی و امنیت

واژه‌نامه

 

۳ دیدگاه دربارهٔ «انتشار کتاب خودآموز نسخه وب اینستاگرام برای نابینایان»

سلام عرض ادب خدمت دست اندرکاران موج نور ۱ درخواست قبلا در فروشگاه موج نور میتوانستیم کتابها رو به صورت الکترونیک بخریم و پرداخت الکترونیک انجام بدهیم اما نمیدونم چرا دیگر نمیشه این کار را انجام داد اگر این مشکل را حل بفرمایید سپاسگزار خواهم بود

دیدگاهتان را بنویسید