خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
دانلود نسخه دسترسپذیر شاد (رسمی)

همکاران بزرگوارم، دانشآموزان عزیزتر از جان و همچنین تمام مخاطبانی که این پست را میخوانید. سلام گرم مرا پذیرا باشید. امیدوارم در این روزهای پاییزی، دلتان شاد و لبتان خندان باشد.
لطفا مستقیما به سراغ لینک دانلود نروید و پیش از دانلود، خواهشمندم تمام پست را مطالعه نمایید.

پس از اینکه من پست اعتراض به رسانه ای شدن دسترس پذیری شاد برای نابینایان را که گویی الان حذف شده منتشر کردم، بیرون از سایت، بازخوردهای خوشحال کننده و ناراحت کننده ای دریافت کردم. نپرسید چرا، ولی تصمیم گرفتم دیگر کمپینی که خواستار تشکیل آن بودم را دنبال نکنم و کلا دیگر چیزی راجع به شاد و دسترسپذیری آن در هیچ رسانه ای بیان نکنم. ولی خودم به دلایلی که بیشتر برای دانشآموزان تلفیقی بود و دلم برایشان خیلی میسوخت، پیگیری خود را ادامه دادم تا اینکه از طریق واسطه ای توانستم به مدیر شبکه شاد متصل شوم و درد دل تمام معلمان و دانشآموزان نابینا را بیان کنم. برقراری این ارتباط در روز 20 اردیبهشت ماه 1402 بود. قرار بر این شد که ایشان خواسته های مرا که همانا ارتقاء سورس کد شاد به سورس کد جدید تلگرام بود، به واحد فنی منتقل کند و از واحد فنی قرار بود با من تماس بگیرند.

زمان گذشت و من نا امید شدم. گفتم مثل همیشه قول بیخودی داده شد.
تا اینکه دقیقا روز 8 مهرماه 1402 با من تماس گرفته شد. پشتیبان فنی شاد بود. در مورد نسخه جدید شاد با من صحبت کرد و بیان کرد که شاد نمی تواند زیاد بروزرسانی شود و بروزرسانی آن محدود به یک یا دو بار در سال خواهد بود. پس، از من خواست که اطلاعاتی به ایشان بدهم تا دسترسپذیری حداقلی برای نابینایان به وجود بیاید. من هم فرصت را غنیمت شمرده و فقط همان ارتقاء سورس کد را بیان کردم. ابتدا از اینکه من ادعا کردم برنامه شان از سورس کد تلگرام گرفته شده ناراحت شدند و گفتند شاد امکانات دیگری هم دارد که در تلگرام نیست. ولی قانع شدند که بیس کار از روی سورس کد تلگرام است.ایشان قول مساعدت دادند و از من خواستند که حتما در لایو رونمایی شاد یعنی همین امروز شرکت کنم.

در لایو شرکت کردم. اما با کمال تعجب دیدم که سخنی از دسترس پذیری برای نابینایان به میان نیامد. باز هم نا امیدی به سراغ من آمد تا اینکه درست 30 دقیقه بعد از اتمام لایو، از واحد فنی شاد با من تماس گرفتند و علت رسانه ای نشدن دسترس پذیری برای نابینایان را شکست در تجربه قبلی دانستند و گفتند نمیخواهیم دوباره ادعایی که داریم دروغ از آب در بیاید. ایشان از من خواستند که شاد جدید را دریافت کرده و تست کنم. ایشان فرمودند که ما هیچ کاری جز ارتقاء سورس کد انجام ندادیم و کار دیگری از ما بر نمی آید.

شاد را دانلود کردم و تست کردم. دسترس پذیری آن در پیامرسانی در حد 100 در صد است و کارمان را واقعا راه می اندازد. از جمله:

  1. ما می توانیم از نام فردی که در یک گروه پیام می فرستد آگاه شویم.
  2. امکان ساخت و شرکت در نظرسنجیها فراهم شده.
  3. امکان شرکت در پخش زنده و جلو و عقب بردن اسلایدر آن برای ما فراهم شده.
  4. امکان پخش ویدئو ها و فایل های صوتی که قبلا برای ما میسر نبود.
  5. دکمه های بدون لیبل در بخش پیامرسان لیبل دار شدند ولی هنوز در بخش های دیگه دکمه های بدون برچسب زیادی وجود دارد.
  6. گزینه هایی مثل فروارد، ریپلای و ….. کاملا برای ما دسترس پذیر شدند.

دوستان عزیز من! من نمیخواهم ادعا کنم که دسترس پذیری شاد با پیگیری من انجام شد و دنبال حاشیه نیستم. هدفم از نوشتن این مطالب، تنها و تنها نشان دادن تلاشی بود که من در این راه انجام دادم و خدا را شکر، توانستم گام خیلی کوچکی در این راه بردارم.

از همه عزیزانی که در پست قبل و کمپین حمایتم کردند سپاسگزارم و از شما دعوت می کنم که نسخه 3.5.3 شاد را از صفحه رسمی خود شاد دانلود کنید.

لینک دانلود مستقیم از سرور خود شاد.

عزیزان به خاطر اینکه هیچ شک و شبهه ای به وجود نیاید، از گذاشتن فایل در سرور محله یا هر لینک خارجی دیگری معذورم و از شما دعوت می کنم شاد را فقط و فقط از سایت shad.ir و یا از طریق لینک بالا دانلود بفرمایید.

با آرزوی درخشش معلمان و دانش آموزان نابینا، حتی در کلاس های مجازی.

و اما چند جمله هم به دانش آموزان گل نابینا بگم: دوستتون دارم گل پسرا و دختر خانمای نابینا که با افتخار، افتخار همه مایید. بچه ها! هیچ وقت کم نیارید و همیشه و همیشه و همیشه برای خواسته تون بجنگید چون اینجا هیچ کس جز خودمون دلش به حال خودمون نمیسوزه. بدرخشید و به همه ثابت کنید که هیچ چیزی از دیگران کم ندارید. به امید موفقیت شما.

۴ دیدگاه دربارهٔ «دانلود نسخه دسترسپذیر شاد (رسمی)»

سلام،
بهنام دوسِت دارم چون از نیتهای خیرت آگاهم.
به جرأت میتونم بگم اگر یه سری انسان نما بذارن، میتونی بی تعارف تو بهترین جایگاه ها باشی که البته حقت هست.
هرچند که باور دارم حق گرفتنیست.
ولی وقتی قدرت دنیوی غیر انسانی نباشه، گرفتن حق هم تقریباً غیر ممکن هست.
میدونم که میدونی منظورم از دو جمله فلسفی گونه بالا چی بود و بازش نمیکنم.
میذارم همینطوری کادو پیچ شده بمونه تا فقط نخبه هایی مثل خودت بهش فکر کنند.
فکر، چیزی که دیگه خیلی وقت میون خیلی از آدمها مهجور مونده.
همین فرمون برو جلو که یکی از برترین پرچم به دست ها تو بخش فرهنگی جامعه هستی و به خوبی داری قدرت نابینا ها رو تو این حوزه خاص نشون میدی و به حق که نماد خوبی برای معرفی نابینا هستی.
ارادت داداش

دیدگاهتان را بنویسید