خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

گزارش مالی کامل، شامل درآمدها و هزینه های مجموعه محله نابینایان مهر 1401 تا شهریور 1402، به همراه آغاز حمایت مالی در سال جدید

سلامی گرم، ناب، بلند و صمیمی، از اعماق دل به تمامی هممحلی‌های همراه محله نابینایان.
امید که شادی و آرامش همواره همراه دل‌های شاد و آرامتون باشن!

اگر خاطر عزیزتون باشه، از چندی پیش مهر هر سال با گزارش مالی جامع و کاملی از درآمدها و هزینه‌های یک ساله مجموعه گوش‌کن در خدمت شما هستیم. امسال هم هرچند با چند روز تأخیر، اما بنا بر روال چند سال گذشته با گزارش مالی مورد بحث همراهتون شدیم تا همگی در جریان گردش‌های مالی محله در سالی که پشت سر گذاشتیم باشید و باشیم.
این پست که میشه به عنوان یک پست مالی ازش صحبت کنیم، شامل چند بخشه.
فصل درآمد، تمامی موارد و مبالغی که به صندوق محله واریز شدن، از مانده حساب از سال مالی گذشته و درآمد حاصل از فروش پورت تیمتاک و audio player گرفته تا سودهای بانکی و سرمایه گذاری و بورس و کمک‌ها و حمایت‌های مادی دوستان محله و کاربران مجموعه‌رو شامل میشه.
بخش بعدی یعنی فصل هزینه، دربرگیرنده هزینه‌ها و مخارج مجموعه در یک سال اخیر، از جمله هزینه تزریق مبالغی به سرمایه گذاری سال گذشته، هزینه بخش اول باز طراحی وبسایت محله، خرید و تمدید فضای میزبانی وب‌سایت، سرور تیم‌تاک، رادیو و audio player، ترجمه مقالات نشریه جهان آزاد:، تدوین و نویسندگی توضیحات فیلمها، سریالها و انیمیشنها، ضبط کتب درسی و کمک درسی در طول یک سال اخیر، پرداخت جوایز مسابقات مجموعه و کارمزد حاصل از تبادلات بانکی هست.
در ادامه ذکر یک سری توضیحات که به شفاف‌سازی هرچه بیشتر ماجرا برای عزیزانی که می‌خوان بهتر و بیشتر بدونن و البته طبق روال هر سال درخواست حمایت مالی و توضیح در مورد دلیل الزام تکرار این نکته و وجود این حمایت‌ها و در انتها چند یادآوری ارزنده‌رو می‌خونیم که الحق از خاطرمون نمیرن و نباید هم برن.

 

فصل درآمد

  1. مانده حساب از سال مالی گذشته: 41756193 ریال (حدود 4176000 چهار میلیونُ صدُ هفتادُ شش هزار تومان)
  2. درآمد حاصل از فروش پورت تیمتاک و audio player: 62850000 ریال (6285000 شش میلیونُ دویستُ هشتادُ پنج هزار تومان)
  3. سود بانکی سپرده: ۲۰۴۶۱۸۳ ریال (حدود 205000 دویستُ پنج هزار تومان)
  4. سود حاصل از سرمایه گذاری: 151919260 ریال (حدود 15192000 پانزده میلیونُ صدُ نودُ دو هزار تومان)
  5. حمایت 45 نفر از کاربران مجموعه محله نابینایان: 215516644 ریال (حدود 21552000 بیستُ یک میلیونُ پانصدُ پنجاهُ دو هزار تومان)
  6. همچنین 35010925 ریال (حدود 3501000 سه میلیونُ پانصدُ یک هزار تومان) از منابع سرمایه‌گزاری محله در بورس به حساب سایت واریز شده است.
  7. جمع مبالغ دریافتی: 467343012 ریال (حدود 46734000 چهلُ شش میلیونُ هفتصدُ سیُ چهار هزار تومان)
  8. مجموع مانده حساب از سال قبل و درآمد یک ساله اخیر: 509099205 ریال(حدود 50910000 پنجاه میلیونُ نهصدُ ده هزار تومان)

قابل ذکر است که از مبلغ مربوط به حمایت کاربران،  30میلیون ریال (3000000 سه میلیون تومان) جایزه جشنواره گامینو می‌باشد.

در مورد بند 6 بعد از فصل هزینه ها توضیح بیشتری داده خواهد شد.

فصل هزینه

  1. تزریق 110000000 ریال (یازده میلیون تومان) به سرمایه گذاری سال گذشته، 620000000 +110000000 -35000000 =695000000 ریال (69500000 شصتُ نُه میلیونُ پانصد هزار تومان)
  2. هزینه بخش اول باز طراحی وبسایت محله: ۶۰۰۰۰۰۰۰ ریال (6000000 شش میلیون تومان)
  3. هزینه خرید و تمدید فضای میزبانی وب‌سایت، سرور تیم‌تاک، رادیو و audio player1 در مجموع:  ۱37۸۲۹۱۰0 ریال (حدود 13783000 سیزده میلیونُ هفتصدُ هشتادُ سه هزار تومان)
  4. هزینه ترجمه مقالات نشریه جهان آزاد:: 42484100 ریال (حدود 4248000 چهار میلیونُ دویستُ چهلُ هشت هزار تومان)
  5. هزینه تدوین و نویسندگی توضیحات فیلمها، سریالها و انیمیشنها در مجموع: 57600000 ریال (5760000 پنج میلیونُ هفتصدُ شصت هزار تومان)
  6. هزینه ضبط کتاب‌های درسی و کمک درسی در طول یک سال اخیر در مجموع: ۳۱۹۰۲۵۰۰ ریال (حدود 3190000سه میلیونُ صدُ نود هزار تومان)
  7. پرداخت جوایز مسابقات گوناگون به 4نفر درمجموع:  8000000 ریال (800000 هشتصد هزار تومان)
  8. کارمزد حاصل از تبادلات بانکی انجام‌شده: 724800 ریال (حدود 72000 هفتادُ دو هزار تومان)
  9. جمع لیست مبالغ پرداختی: 448540500 ریال (حدود 44854000چهلُ چهار میلیونُ هشتصدُ پنجاهُ چهار هزار تومان)
  10. مانده حساب در پایان سال مالی: 60558705 ریال (حدود 6056000 شش میلیونُ پنجاهُ شش هزار تومان)

توضیح چند نکته و مثل همیشه درخواست حمایت مالی

ابتدا در خصوص بند 6 فصل درآمد که وعده توضیح بیشتر دادیم؛ در واقع ما امسال 11 ملیون تومن تزریق به بورس داشتیم.

ولی با توجه به این که حساب مشخص واریزها و برداشتهامون که همون حساب آشنای وبسایت هست، گزارش مالی بر اساس ورودی خروجیهای این حساب تنظیم میشه و باید برای هر برداشتی موجودی داشته باشه، موقعی که میخواستیم اولین پرداخت باز طراحی وبسایت رو انجام بدیم، کسری حساب وبسایت رو از سرمایه بورس برداشت کردیم و خلاصهش میتونه این باشه که تزریق به بورسمون امسال هفتُ نیم ملیون تومن بود.

منتها برای شفاف سازی هم تو بخش درآمد و هم هزینه منظورش کردیم.

لازمه اضافه کنم که ما در آینده نزدیک باید حداقل 6 ملیون تومن دیگه بابت باز طراحی وبسایت پرداخت کنیم و اینم در نظر داشته باشید که دوستان برنامه نویس و طراح وب، نهایت لطف رو داشتن و این قیمت برای رتقُ فتق مشکلات وبسایتی که تقریبا 10 سالی بود با همون فرمون قبلی پیش میرفت، احتمالا میتونست چند برابر هزینه بیشتر برامون داشته باشه.

***

سالهای پیش هم به این نکته اشاره کردیم که بخش قابل توجهی از منابعمون برای سرورهای وبسایت، تیمتاک و رادیو داره با لطف تأمین کننده‌های محترم یعنی شرکت شاتل و جناب آقای بهبود، به صورت اسپانسری میزبانی میشه و ضمن تشکر صمیمانه از این دوستان، طبق گزارش مصرف و همچنین قیمتی که ما اخیرا دریافت کردیم، اون چه ما ماهیانه داریم پرداخت میکنیم رو میبایست در واقع نزدیک 7 برابر یا بیشتر پرداختی میداشتیم اگه حمایت صمیمانه این دوستان شامل حال مجموعه محله نشده بود.

توی همین سال مالی که پشت سر گذاشتیم و مبلغ پرداختی حدود 13 ملیونُ 800 هزار تومن رو توی گزارش مشاهده کردید، اگر بنا بود طبق نمودار مصرف و خرید سرور پرداختی داشته باشیم، باید چیزی بین 80 تا 90 ملیون تومن پرداخت میکردیم و در واقع 85 درصد هزینه هامون رو تأمین کننده محترم در قالب اسپانسری دریافت نکرده.

اینم از یاد نمیبریم که آقای بهبود مثل همیشه و بی هیچ چشمداشتی پشتیبانی فنی همه جانبه و شبانه روزی از سرورهای محله رو انجام میدن و ما برای امور مختلف بارها و بارها وقتُ بی وقت مزاحم اوقات ایشون میشیم.

***

در نهایت ضمن سپاس از همه کسانی که به هر نحو دارن به سریعتر چرخیدن چرخای محله کمک میکنن، بازم مثل هر سال خاطرنشان میکنیم که محله نابینایان دیگه به اون حد از گستردگی رسیده که هر روزُ هفتهُ ماهُ سال، بیش از پیش نیاز به حمایت مالی برای پیشبرد اهدافش احساس میشه.

بهتر از هر کسی خود شما خواننده، بازدیدکننده، کاربر و دوست این مجموعه هستی که داری فعالیتهای این مجموعه بزرگ رو میبینی، خودت هم شاید در بعضی از این فعالیتها مشارکت میکنی و میتونی در مورد محله قضاوت کنی.

پشتیبانی و حمایت  از محله توی هر زمینه ای که فِکرِشُ بکنید ضروری هست؛ اما حمایت مالی نیرو محرکه سایر زمینه ها هم هست  و میتونید رد پای این واقعیت رو در جای جای  این گزارش جزء به جزء ببینید.

پس همه‌مون حواسمون به این نیرو محرکه هست و در هر حدی که ازمون بر میاد، کم یا زیاد به پایداری محله کمک میکنیم.

 

این هم از آنچه در سال گذشته گذشت! ضمن تشکر از همراهی شما در سال و سال‌هایی که گذروندیم، در سال‌هایی که پیش رو داریم، و در این پست، و با تشکر ویژه از تمامی یاران ما که در خارج از فضای این مجموعه هر یک به نوعی در کنار و همگام ما هستن، تا مجالی دیگه و بهانه‌ای دیگه برای دیدار، به خدای هستی می‌سپاریمتون.
ایامتون تا همیشه شیرین.

۲۶ دیدگاه دربارهٔ «گزارش مالی کامل، شامل درآمدها و هزینه های مجموعه محله نابینایان مهر 1401 تا شهریور 1402، به همراه آغاز حمایت مالی در سال جدید»

سلام و خسته نباشید به محسن عزیز و هرکسی که چه مستقیم و چه غیرمستقیم برای سایت زحمت کشیدن تا ما بیاییم اینجا راحت بچرخیم و بحرفیم و بشنویم.
از امانتداری و شفافسازی تیم گوشکن قدردانی میکنم.
ولی چند سوالی ذهنمو مشغول کرده، شاید چون از فضای تیمتاک دور هستم و یا در قوانینتون همچین مواردی لحاظ شده و من مطالعه نکردم میپرسم.
آیا از کسانی که حمایت مالی میکنن و یا در شرایط بهتر از همه اعضای فعال گوشکن نظرسنجی میکنید که در چه جاهایی هزینه کنید؟
چه کسانی تصمیمگیری میکنند که این مبالغ در کجاها خرج بشه؟
در زمینه غیرمالی هم آیا نظر کاربران پرسیده و اجرا میشه؟
هدفم اینه که بدونم آیا برای من به عنوان یک کاربر بجز اینکه میتونم نظرات و پیشنهادات خودم رو از طریق ایمیل ارسال کنم، جلساتی قرار داده شده تا بتوانم پیشنهادات و انتقاداتم در جمع بیان کنم و از نظرات سایرین آگاه بشم
تا بتوانم تشخیص بدم درباره یک موضوع مطرح شده، نظر اکثریت چیه و اجرا میشه؟

سلام بر کامبیز عزیز.
امیدوارم عالی باشی.
مرسی بابت کامنت و لطفی که داشتی.
چندتا سوال پرسیدی که سعی میکنم جواب بدم.
آیا از کسانی که حمایت مالی میکنن و یا در شرایط بهتر از همه اعضای فعال گوشکن نظرسنجی میکنید که در چه جاهایی هزینه کنید؟
آره. توی بخش حمایت مالی مشخص شده دسته بندی ها.
بخش توضیحات هم هست. هرکس هر نکته ای در حین پرداخت داشته باشه مینویسه.
چه کسانی تصمیمگیری میکنند که این مبالغ در کجاها خرج بشه؟
طبیعتا تصمیم گیر منم. هر میزان پولی که در هر زمینه ای هزینه میشه رو من تصمیم میگیرم. فعالیت هایی که شروع شدن و تا جایی که امکان داشته با تموم رایزنی هایی که من یاد گرفتمش، با کمترین هزینه و بار مالی برای محله پیش میره.
نمونه اش هزینه های نگهداری سرور های سایت هست که میتونی بالا و در متن پست بررسی کنی.
در زمینه غیرمالی هم آیا نظر کاربران پرسیده و اجرا میشه؟
آره کامبیز. کسایی که دلسوز اینجا باشن مدام با من در تماسن. چه تیم تاک و چه تلگرام یا ایمیل. من میخونم میشنوم و حرف میزنیم. تعاملی که با بچه ها دارم قطعا نمیتونم بگم صد در صدی هست ولی انصافا نسبتا خوب در دسترس هستم و قطعا صحبت های خیلی خوبی هم میکنیم.
در کل کامبیز و همه کاربران محله نابینایان:
مسیر تغییر در محله مدت هاست در حال پیاده سازیه. فعالیت هایی که خود مجموعه انجام میده مشخصه. جهان آزاد، کتابخانه، فیلم های توضیح دار، پایداری سرورهای محله مثل سایت، تیم تاک و رادیو، طراحی مجدد سایت که تقریبا ۷ ماهی هست شدیدا درگیرشیم و جذب نیروهای توانمندی که میتونن در هر مسیری که پیش میریم کنارمون باشن بخش قابل ملاحظه ای هست که میتونم بهش اشاره کنم.
شما میتونی هر نکته نظری داشته باشی بگی. دربارش حرف بزنی. چون میدونم دلسوزانه رفتار میکنی و به همین دلیل اینجایی.
نکاتی که نوشتم طبیعتا جهت پوشوندن نقاط ضعف نیست و قطعا باید دیده بشه. تا جایی که امکانش هست برطرف بشه و روز به روز بهتر بشیم.

من راحت بگم فقط کاربر بودم و متاسفانه تا به حال کمک مالی نکردم ولی با نظر کامبیز موافقم. اگه اینجا یه مجمع سالیانه میداشت و بچه ها میتونستن نظر بدن و تقسیم کار کنن شاید مشارکت هم بیشتر میشد. حتی خیلی از کار هایی که الان براش هزینه پرداخت میشه هم میتونست رایگان انجام بشه.

من امیدوارم از محسن جوابی دریافت کنم تا بدونم واقعا چه خبره.
جدیدا هم پسر خوبی شدم و حاشیه‌سازی نمیکنم.
چون در کامنت دونی بازه، به خودم اجازه دادم کامنتی قرار بدم و احتمالا جوابی هم دریافت خواهم کرد.
خوشبینم

سلام حمیدرضا. تقسیم کار شده عزیز. همیشه هم گفتم هرکسی که میخواد فعالیت کنه با من در تماس باشه. ایده بده و توی فعالیت های محله که مشخصه اعلام آمادگی کمک کنه. مشکل اینجاست که ما یادمون میره اگه کاری هم قراره کنیم، اطلاع بدیم ولی هر از چند گاهی یه اشاره ای میکنیم و از کنارش رد میشیم تا مورد و موضوع و یا پست بعدی. مجمع سالیانه خیلی خوبه ها؟ ولی کلا یه لفظ دهن پر کن هست. مجموعه ای که در حد توان خودش و بضاعت خودش کاری رو پیش میبره و کلا راه های ارتباطی مشخصی داره، خیلی به این دست مسائل نیاز مبرمی نداره. در کل حمیدرضای عزیز: در هر زمینه ای که میتونی به فعالیت های محله کمکی کنی اطلاع بده. چه ترجمه چه هر بخشی که خودت بهتر از من میدونی.
راه مستقل پیش بردن ایده ها هم که بازه. یه بسم الله میخواد و پیشرفتن.
توی کامنتی که برای مجتبی خادمی عزیز توی پست تشکر و قدردانیش نوشتم هم به این نکته اشاره کردم که من ترجیح میدم فعالیت هایی که آغاز شده رو توی مسیر درستی قرارش بدم تا از این شاخه به اون شاخه بپرم. صبوری در خوب شدن و بهتر پیش رفتن رو کمی بلدم و عجله ای ندارم. شما هم تک تک تون مثل من. هیچ وقت برای ایده هاتون و فعالیت کردن هاتون توی محله مقاومتی نداشتم. بازم همینه و همین خواهد موند.
ممنونم که هستی و دغدغه اینجا رو داری.

سلام، والا ما هم خیلی سؤالات تو ذهنمون هست ولی کسی انگار خیلی نیازی نمیبینه با بی کلاسهایی مثل داوود وارد مباحثه بشه. مثلاً اینکه محسن عزیز ۲ سال هست میگن ما بخشی از دارایی گوش کن یا شایدم همش رو بردیم توی بورس درآمد زایی کنیم. حالا سؤال اینجاست که بر اساس این اقتصاد سرطانی، اگر کل دارایی گوش کن به …… رفت، کی پاسخگو هست؟
یا اینکه چقدر مطالب تولیدی بر اساس سرمایه جمع شده با علایق کل کاربران سازگاری داره؟
فیلم توضیح دار خوب هست. کتاب دانش آموزی هم همینطور.
فقط این حوزه ها درصد کمی از کاربران رو راضی نگه میداره. خیلیها به فیلم علاقه ای ندارند، خواه با توضیح باشه یا بی توضیح.
یا من که دانش آموز نیستم. برای من چه کردید.
بالاخره این میزان رضایت یا عدم رضایت باید جایی خودش رو نشون بده.
به نظرم بهتر یه نظر سنجی بذارید. البته نه نظر سنجی مثل نظر سنجی دیوار که خیلی ناقص و بر اساس مسائلی مثل خودنمایی بود.
یه نظر سنجی جامع که شامل همه سؤالاتی باشه که من و کامبیز پرسیدیم و هزاران سؤال دیگه که هنوز عبد الله و ید الله نپرسیدن.
حرفهای دلم بود
دلسوزانه و به دور از هر حاشیه و حب و بغضی پرسیدم.
منم امیدوارم جواب بگیرم.
ولی امیدواری همیشه گفتم کافی نبوده، نیست و نخواهد بود.
عوامل هم باید دست بجنبونن.

سلام داوود. دلیل این همه عصبانیت رو نمیفهمم. من قطعا جواب میدم و فکر نکنم نکته عجیبی باشه.
از تعجب که بگذرم میرسم به کامنت تو.
در خصوص سرمایه گذاری که پرسیدی ما واریزی هایی که باید به عنوان پشتوانه مجموعه در نظر میگرفتیم رو به صندوق درآمد ثابت کمند منتقل کردیم. اسم میگم که خوب تحقیق کنی. بیشتر بدونی که قطعا میدونی.
هر کسی هم تونست تضمین بده هیچ اتفاقی برای سرمایه اش در این مملکت نمیفته و بهش مطمئن هست، من میشم نفر دوم که تضمین میده.
حداقل توی این ۳ یا ۴ سال همین سرمایه کمک خیلی بزرگی به پایداری محله کرده و به امید خدا باز هم همین خواهد بود، ولی قطعا محکم تر و پر قدرت تر.

برای نوع فعالیت ها و مثالی که در خصوص کتابخانه زدی یا فیلم های توضیح دار در کامنت حمیدرضا توضیح دادم.
ترجیح من بر درست پیش رفتن هست. توی هر زمینه ای که فکرش رو کنی. چه سرمایه گذاری، چه هزینه های وب سایت، چه بحث درآمد زایی، چه محتواها که شامل کتابخانه، نشریه ها، فیلم های توضیح دار و…!
نکته ای هم که در خصوص هزینه کردن در بخش های مختلف رو مطرح کردی در کامنت کامبیز اشاره کردم. هر فردی که به وب سایت کمک مالی میکنه میتونه مسیر مشخص کنه. هستند افرادی که مشخص میکنند و افراد زیادی هم هستند که به عهده خود مجموعه میذارن هزینه کردن رو.
بازم میگم. مسیر پیاده کردن ایده ها توی محله فراهمه. چه در مسیر کاری که خود مجموعه با حمایت همراهان پیش میبره که اعلام آمادگی کردند، و چه در مسیر ایده های شخصی و حتی گروهی که میشه پیش برد.
ما در خدمتیم. شاداب باشی داوود.

سلام و تشکر از محسن عزیز بخاطر جوابی که داد.
ببین محسن من از تلاش تو و تیمت اطلاع دارم که چقدر زحمت میکشید و قطعا هر فضایی که بگی خالی از اشکال نیست و خودت هم قبول داری.
من به جلساتی اشاره کردم که من و سایر همنوعام بتوانیم درباره یک بخش از سایت، یه موضوعی که فکر میکنیم بهتره در سایت فلان مورد باشه یا نباشه، بتوانیم گفتگو کنیم و در آخر هم بتونیم رأی بدیم.
یعنی نظر اکثریت را همه بدانند و از طرف مدیریت انجام بشه.
اول به جوابی که دادی میپردازم، بعد اینکه چرا من همچین حرفی رو میزنم.
مشخص کردی فقط افرادی که حمایت میکنند، میتونند نظر بدهند و مدیر سایت هم با توجه به نظراتی که به صورت نوشته دریافت کرده و نه جلسه، تصمیم میگیره کجاها خرج کنه که صد درصد نظرات خودش هم بدون تاثیر نیست.
ولی کاربران سایت احتمالا بخش نظرات و پیشنهادات هم وجود داره که بتونن پیامشونو غیرمستقیم برسونن.
به این هم اشاره کردی که همه میتونن مستقیم با خودت در ارتباط باشن و نظراتشونو بگن.
میدونی مشکل کجاست؟
میدونی چرا همچین مبحثی رو طرح کردم؟
این که این روش مدیریت کردن قدیمی شده و جوری دیگه باید به قضایا نگاه کرد.
یک مدیر موفق کسیست که بتواند با توجه به نیازهای جامعه و خواسته جمع پیش بره.
من به این که تو سلیم النفس هستی شکی ندارم ولی باور کن اون دوران اعتماد کردن اعضا به یک نفر یا یک گروه کوچک، خیلی وقته تمام شده و دیگه در این زمان جوابگو نیست.
الان بیشتر ما طوری دیگر فکر میکنیم
کاربری که در یک سایت مجازی حضور پیدا میکنه، وقتی به نظرات سازنده اش بها داده میشه، سایرین هم میتوانند نظر اونو مورد نقد و بررسی قرار بدهند، نظر اکثریت مشخص بشه، هم حمایت مالی میکنه، هم ایده های بیشتری میده، هم سایت مخاطب بیشتری خواهد داشت و هم پستهای زیادتر و مفیدتری منتشر خواهد شد.
یک مدیر بروز و ماهر کسیست که بتواند ابهامات موجود رو از بین ببره و تغییراتش جوری باشه که همه در فرایند مدیریتی نقش بازی کنند.
میخوام بگم اینطور نباشه که همه مجبور بشن فقط به یک نفر یا یک گروه کوچک اعتماد کنن.
اگر لازم باشه به خودت مستقیما بیشتر توضیح میدم که عصبانیت داوود، من و بعضی دیگر از کاربران از چی ناشی میشه.
امیدوارم قبل از این که دیر بشه این مشارکت عمومی و مستقیم هم بخشی از تغییرات سایت بشه

مجدد سلام کامبیز. اول اینکه من هرگز نگفتم فقط افرادی که حمایت میکنن حق نظردهی دارن. این اصلا حرف درستی نیست.
دوم در خصوص هر فعالیتی که توسط خود مدیریت محله انجام میشه و پیش میره، تک تک دلایل و اهدافش رو میتونم برات بگم. از نشریه جهان آزاد گرفته تا کتابخانه و فیلم های توضیحدار و الی آخر.
انجام و پیشبرد این فعالیت ها نیاز به کار گروهی داره که تعداد افراد دخیل در چنین پروژه هایی گویای خیلی نکاته.
در خصوص برگزاری جلسه یا هم اندیشی، این بحث جدیدیه که باز شده و قطعا میشه بهش فکر کرد ولی اینکه ما اصل فعالیت در محله رو به نوع مدیریت ربط بدیم هم چندان جالب به نظر نمی رسه.
از بین بردن یه سری عادت های منسوخ شده کار یه سال دو سال نیست. بی شک مواردی از قبیل جدا شدن از فضای کامنت بازی و پست هایی که ماهیت خودشون رو از دست دادن و رسیدن به یه شرایط آرمانی به این سادگی بدست نمیاد.
همین که فعالیتهای در حال انجام به صورت گروهی پیش میرن و شخص محور نیستن، نکته مهمیه که میتونه برخی از نکاتی که مطرح شده و گاها مطرح میشه رو نقض کنه.
محله جدا از فعالیت ها و فضایی که کاربران شاهدش هستن، مسئولیت های اجتماعی زیادی رو داره پیگیری میکنه و چون من علاقه ای به رسانه ای کردن چنین مسائلی قبل از به ثمر رسیدنشون ندارم، طبیعتا حالا در این باره حرفی هم نمیزنم.
ولی به عنوان مثال بعد از مصاحبه با دیجیاتو، استارت دسترس پذیری یکی از اپ های پر کاربرد زده شد که نتایج خیلی خیلی خوبی هم داشته که به زودی بیشتر دربارش حرف میزنیم. حتی در بعضی مواقع بحث فراتر و فراگیرتر از دسترس پذیریه. خب این ها چیزایی هست که من بهشون فکر میکنم و بیشتر بهشون بها میدم. مسئولیت های اجتماعی ما جدای از محله و اهدافش نیست. ولی تاثیراتی که میتونیم از کارهای ادامه دار و تلاش های مستمر بگیریم خیلی زیاده.
وقتی شخصا خود تو پروژه ای رو شروع میکنی، بازخوردی که میگیری در هر فضایی که باشه، دلیل اصلی ادامه دار بودن مسیرت هست. من آدم بی فکری نیستم که بخوام در جایی هزینه کنم که میدونم تاثیر پذیری یا بازخورد نداره.
با اینهمه، همونطور که پیش از این گفتی و گفتم، بحث برگزاری جلسه یا هم اندیشی موضوع جدیدیه که مثل هر ایده جدیدی قطعا قابل تأمله و میشه بهش فکر کرد و چه بسا در راستای این موضوع به نتایج خوبی هم رسید.
ضمن تشکر از مشارکت و توضیحاتت، همچنان و همیشه منتظر حضور فعال تو و همه اعضای این مجموعه در محله نابینایان هستیم.

سلام بر محسن.
خوشحالم از اینکه به عنوان یک کاربر سایت پربازدید، با مدیر چت میکنم و دیگران هم میبینند که من و تو بخاطر ارزشی که برای محله قائل هستیم، مطالبی رو رد و بدل میکنیم.
این همون چیزیست که من میخوام در نهایت اتفاق بیفته و در جلسات هم با حضور کاربران انجام بشه.
ببین محسن به خدا من چیزی بیشتر از حرفهای خودت نگفتم.
در جواب سوال اولم گفتی:
آره. توی بخش حمایت مالی مشخص شده دسته بندی ها.
بخش توضیحات هم هست. هرکس هر نکته ای در حین پرداخت داشته باشه مینویسه.
خب این فقط کسانی بود که حمایت میکنند، درسته؟
من بحثم جلسات بود یعنی این شکل را که کسی بیاد فقط در بخش توضیحات بنویسه رو نقد کردم و شیوه هم اندیشی را مطرح کردم.
در جواب به سوال دیگه که گفتم:
در زمینه غیرمالی هم آیا نظر کاربران پرسیده و اجرا میشه؟
گفتی:
آره کامبیز. کسایی که دلسوز اینجا باشن مدام با من در تماسن. چه تیم تاک و چه تلگرام یا ایمیل. من میخونم میشنوم و حرف میزنیم. تعاملی که با بچه ها دارم قطعا نمیتونم بگم صد در صدی هست ولی انصافا نسبتا خوب در دسترس هستم و قطعا صحبت های خیلی خوبی هم میکنیم.
بازم همون روشی بود که من نقد میکنم: یعنی تعامل بهتره همه باهم باشه نه فقط با مدیر.
نحوه مدیریت خیلی رو فعالیت محله تاثیر داره و مثال هم از مطلب خودت میارم تا بگم نوع نگرش تو نسبت به کامنت بازی در پستها چه نتایج بدی رو دربر داره.

از بین بردن یه سری عادت های منسوخ شده کار یه سال دو سال نیست. بی شک مواردی از قبیل جدا شدن از فضای کامنت بازی و پست هایی که ماهیت خودشون رو از دست دادن و رسیدن به یه شرایط آرمانی به این سادگی بدست نمیاد.

اگر عادتی منسوخ شده دیگه از بین رفته دست من و شما نیست. چرا میگی از بین بردنش نیاز به وقت داره؟
بدون شک کامنت بازی از بین نرفته
شاید نوع نگرش شماست که نمیخواید قبول کنید کامنت بازی که فعلا تنها راهیست که من از نظر همنوعم آگاه بشم همچنان زنده هست و اگر بهش بها داده بشه قطعا مشارکت بیشتری رو دربر خواهد داشت.
شما چه جوابی به بیست سی نفری که در پست مجتبی کامنت بازی کردن داری؟
اینکه اینها منسوخ شده و آرمان چیز دیگست و باید جدا بشن از کامنت بازی؟
اینها همه دال بر اینه که کامنتبازی واقعا ارزشمنده
خب مشخص هم نکردی چه نوع پستهایی ماهیت خودشون رو از دست دادن؟

اما درباره کار گروهی حرف زدی.
اینها همه درست و اگه لازم باشه من و همه کاربران هزاران بار تشکر میکنیم چون کمترین کاریست که میتونیم انجام بدیم.
یه تعدادی در یک پروژه زحمت کشیدن و کاری انجام دادن، بیشترشون هم از طرف خودت منتشر میشه.
من که تیمتاکی نیستم تا یکی از عوامل زحمتکش رو شانسی ببینم تا نقدی داشته باشم یا تشکر کنم . میام پست رو با صفر دیدگاه میبینم.
باز باید بیام حرفهامو به مدیر بگم. روشی که من نمیپسندم.
شما هم مشخص کردی که کامنتبازی منسوخ شده
چطور راضی میشی از این که بازخورد برای همون پستها هم به صورت کامنت نباشه؟
حقیقتشو بگم؟
من به عنوان یک نویسنده که چرت و پرت مینویسم خیلی برام مهمه که در پستم کامنت بیشتری باشه.
چیزی که برای مدیریت طبق نوشته خودش و سوابقش مشخصه که اهمیت نداره.
من به درک؟! شما میتونی از طرف تکتک افرادی که برای سایت زحمت میکشن بگی که مهم نیست بازخورد کامنتین داشته باشن؟
از موضوع اصلی که همانا جلسات هم اندیشی هست جدا شدم.
سپاسگزارم که میگی جای فکر کردن هست و امیدوارم این یکی از تغییرات باشه.
به خدا نیت بدی ندارم و خوشم هم نمیاد بحث رو به حاشیه ببرم.
مخلصم

سلام کامبیز. بحث کامنت بازی و پست های منسوخ شده دقیقا به خیلی احوال پرسی ها و مسائلی که دیگه جاشون نیست بود. نه مثالی که زدی یا حتی پست های میلاد و امیر. کامنت ها بازه تا کاربر محله بتونه نظرش رو بگه. من همیشه این نکته رو گفتم که برای ترغیب به کامنت گذاری کاری نمیتونم کنم. تلاشم رو برای جا دیگه میذارم. محتوا تولید بشه، حالا هرکسی خواست بتونه نظرش هم بده. مثل همین پست. یا هر مطلب دیگه ای. بخش حمایت مالی نظر گذاشته شده که هرکسی نکته ای داشت بیان کنه. توی بخش ارتباط هم همین مورد هست. پس تناقضی با هم ندارن. شخصیت آدم ها هم فرق داره کامبیز. من شخصا کارم رو میکنم و طبق گفته های قبلیم بازخورد ها رو میگیرم. حالا چه از سایت چه هر راه ارتباطی دیگه. و تو به گفته خودت دلت میخواد کامنت بگیری. واقعیتش من نمیتونم مثل گذشته ی اینجا کسی رو به کامنت گذاری ترغیب کنم. توی برنامه ام نیست. این ایراده یا حُسن نمیدونم. من این مدلی فکر میکنم. حالا در راستای مشارکت بچه ها در بحث هایی شبیه به پست های اخیر که مثالش زده شد، کسانی هستند که توانایی چنین نوشتن هایی دارند و من ندارم. هر کسی میتونه کاری رو پیش ببره. هر کسی جایی میتونه مفید باشه. قرار نیست همه بتونند توانایی هرکاری رو داشته باشند. من میتونم سبک مدیریتی خودم رو برای اینجا پیاده کنم. از لحاظ مالی کاری کنم که ما به دردسر برای نگهداریش نیفتیم. من میتونم تیم های خوبی تشکیل بدم که خروجی هایی شبیه به هات گوش کن داشته باشه و یا همه این فعالیت هایی که میدونی و به نظرم در جریانش باشی.
در نهایت حرف هام به اینجا خلاصه میشه: من تموم کاری که از دستم بر اومده انجام دادم. بازم ادامه خواهم داد و قطعا شنونده هستم و تموم تلاشم رو میکنم که بهتر و قدرتمند تر از اینی که هستیم بشیم.

سلام مجدد، به خدا ما عصبانی نیستیم. فقط عرض کردیم به فکر امثال ما هم باشید. چیزایی تولید کنید که به درد داوود چوبینی هم بخوره. وقتی داوود چوبینی میاد داخل سایت و تیترها رو مرور میکنه، فقط پدر نمیدونم چیچی و نشریه نبینه.
خب اینا مطلوب داوود نیست. بالاخره در ماه هم شده، یکی دو پست هم باید باشه که به درد داوود هم بخوره.
مثل این میمونه که مهمون دعوت کنی و بدونی که تو این مهمونی که تشکیل دادی، داوود نامی هست که آبگوشت دوست نداره. بعد بگی به من چه داوود آبگوشت دوست نداره. مهمون رو هرچی گذاشتن جلوش باید بخوره.
این که انصاف نیست.
من فقط بازم میگم عرض کردم تولید محتوا برای همه داشته باشید.
وسلام نامه تمام
حالا شما باز میخوای بیای بگی عصبانی هستم؟
مشکلی نیست صاحب اختیاری

خب بسم الله بگو و تولید کن محتوایی که به درد داوودها هم بخوره. چرا فکر میکنین همه محتوای اینجا رو من باید تولید کنم. والا تا زمانی که یادمونه مدیریت اینجا جز مدیریت کردن پست ها و ویرایش و به قول قدیمی ها برطرف کردن اختلافات کار دیگه نمیکرد. من محتوا مثل پدر اینا تولید میکنم و یه مشت نشریه؛ تو هم یه کار دیگه کن. مهمون که بیاد فقط مصرف کنه بره که نشد. مهمون یه شب دو شب. نه؟ ببینیم شما چه میکنی آقای مهمون.

من خودم رو اینجا مهمون نمیدونم. هر کاری هم که ازم بر اومده انجام دادم. این رو آرشیو میگه. منتی ندارم. چون گفتی مصرف کننده صرفاً هستم، عرض کردم.
ضمناً وقتی میگم برای داوود مطلب تولید کن که به دردش بخوره، یعنی ببین داوود کجاها ضعف داره، آموزش براش ضبط کن و نقطه ضعفش رو بر طرف کن. داداش محسن اگر داوود خودش میتونست برای نقطه ضعفهاش خودش مطلب تولید کنه که دیگه از تو خواهش نمیکرد.
متوجه هستی چی میگی؟
گذشته از این چرا به کامنت آخر من که از همه چیز مهمتر بود جوابی ندادی.
دلم میسوزه که مینویسم وگرنه مثل خیلیهایی که دیگه حتی چراغ خاموش هم نمیان و برن، میرفتم و دیگه نمیومدم چه برسه به اینکه بخوام دست به کیبرد ببرم.
اونقدری من رو شناختی که بفهمی هرچی میگم از روی صداقت هست و برای پیشرفت همه.
راستی من در آخرین کامنتم از حق خودم گذشتم و حقم رو به کودکان نابینا بخشیدم.

در ضمن تازه کودکان و نوجوانان داشتن امیدوار میشدند که مطالب خودشون رو دارند. خودتون میدونید آخرین نشریه ای که برای اینا تولید کردید کی بوده؟
ما از اینا عصبانی هستیم.
من حتی از حق خودم هم میگذرم.
ولی تو رو خدا مجدد اون مجله رو برگردونید.
دوباره نیای بگی من دارم یه کارایی میکنم که تو بیخبری.
این کارا رو حد اقل در مورد مجله کودک و نوجوان، هرچی که هست رو زودتر انجام بده.
سایت فقط فیلم توضیحدار کردن، نشریه جهان آزاد و کتابخانه دانش آموزی نیست که.
خودت میدونی از آخرین پستی که در مورد مهارتهای زندگی یک نابینا منتشر کردی چقدر میگذره؟
کامبیز برای این چیزا میگه جلسه بذارید.
تو برای کشوندن پدر و مادرهای نابینا به این سایت چه اقداماتی کردی؟
اعمال راهبردی یعنی این.
خیلی چیزای دیگه هم هست که دیگه فعلاً ترجیح میدم ادامه ندم.
شاید اگر پاسخی به دو کامنتم دادی ترغیب شدم بیام و باز بنویسم.

درود به همگی.
امیدوارم حال و احوال همگیتون خوب بوده باشه.
اول که تشکر میکنم بابت همه کارای انجام شده و در حال انجام که خداییش با توجه به اینکه تو تیم تاک هستم، از نزدیک در جریان خیلی تلاشها واسه محله هستم.
دوم اینکه، تا جایی که من در جریانم، اینجا نه به جایی بنده و نه وابسته و نه هم از طرف سازمان دولتی یا غیر دولتی حمایت میشه.
یه عده ای از آدمها احساس وظیفه کردند محتوا تولید میکنند، محله رو مدیریت میکنند، واسه محله از جیبشون تو این شرایط هزینه میکنند، خودشون و وقتشونو خرج میکنند تا اینجا باشه وسرپا بمونه و پیشرفت هم بکنه.
حالا اینکه محله تنوع محتوا کم داره یا نداره، مشکلات مشارکت حد اکثری وجود داره، به نظرم قسمت بزرگی از این موضوعات به خود ما کاربرا برمیگرده که اولیش هم خودمم.سوم اینکه، من حرف کامبیز رو به این شکل توضیح میدم. ببین محسن. اینکه تو هر کاری زورت میرسه و دونستی و تونستی که انجام دادی و میدی کمترین تردیدی نیست.
تو میگی بازخوردها رو دریافت میکنی. خب این اوکی هست. تو محتواهای خودت منتصب به خودت یا محتواهایی که توشون به صورت تیمی دخیلی، به دلیل جایگاه مدیریتی که داری، طبیعیه که دریافت کنی.
اما من اینو همینجا میگم که دنیا بداند.
اگه تنوع محتوا میخوای، اگه مشارکت همه گانی میخوای، اگه جذب حد اکثری میخوای، باید و باید و باید زیرساختهای فنیش رو در وحله اول فراهم کنی و در وحله بعدی هم خودت یا یکی با تصمیم خودت تو بخش نظرات حضور پررنگی داشته باشه.
شما هر محصولی هم که بخوای بخری، بخش نظرات افرادی که خریدند رو میخونی که یه اطلاعاتی به دست بیاری و ممکنه بعد خریدش هم خودت تو اون فروشگاه آنلاین نظر بدی.
محتواهای اینجا هم محصولات دیجیتالی هست. درسته که رایگانه، ولی به هر حال حاصل دسترنجه یه یا چند نفره.
فعال نکردن نظرات پستها مثل اینه که من برم یه جایی که کسی نیست بخونم، بعد بگم خب صدای من ضبط شده و بالاخره یکی یه روزی یه جایی میاد و گوش میده.
تو دنیایی که هیچ کسی نیست، زنده موندن من حتی اگه همه دنیا هم مال خودم باشه و به همه چیش تسلط داشته باشم، به هیچ دردی نمیخوره.
چرا که تا زمانی که من هستم باید یکی باشه و یه واکنشی نشون بده و این طبیعت هر موجود اجتماعیه.اونی که چار سال بعد میاد استفاده میکنه رو نمیگم قبول ندارم نمیاد و استفاده نمیکنه. فقط میخوام این نکته مهم رو یادآور بشم که تو همه بسترهای محتوا و مشارکت محور این موارد رعایت میشه.
اینکه چه جوری یه مخاطب رو با روشهای مختلف تو سایت نگهداری، چه جوری بتونی بهش با در اختیار قرار دادن ابزارهایی اجازه بدی به شکلای مختلف نظرش رو ابراز کنه قاعده کل سایتای اجتماعیه.
این مورد رو نه من گفتم و نه هم ساختم. تا جایی که خوندیم و دیدیم، همین بوده.
معتقدم باید گرفتن بازخورد به شکل یکسان واسه همه به یه اندازه فراهم باشه.
طبیعتاً یکی در مورد مطلب من به نمیتونه و منطقی نیست که بازخورد بده.
من سعی کردم واسه اونایی که تو تیم تاک نیستند بگم که چه زحماتی کشیده شده و میشه، و همچنین بگم که بقیه هم باید همکاری کنند و حتی اول خطابم هم به خودم بود، و از طرفی هم این طرف قضیه رو هم واکاوی کنم.
اصلاً موضوع دیده شدن یا نشدن من یا محتوایی که بذارم نیست. موضوع قاعده کلی بسترهای مشارکت محوره.
باز هم موردی بود خواهم گفت. به امید پیشرفت روز افزون هر چه بیشتر محله و موفقیت هر کسی که واسه اینجا قدمی ورمیداره.

سلام محسن.
من باز جملات خودتو کپی میکنم و جواب میدم.
بحث کامنت بازی و پست های منسوخ شده دقیقا به خیلی احوال پرسی ها و مسائلی که دیگه جاشون نیست بود.
ببین محسن! مشکل ما اینه که یه عنوانی قرار میدیم به اسم محله نابینایان ولی بر اساس همون معنا هم عمل نمیکنیم و اعتقادی بهش نداریم.
در یک محله مجازی آن هم برای نابینایان احوالپرسی خیلی مهمه و به باور من وظیفه تک تک ماست که این کارو بکنیم و حتی وظیفه تیم مدیریتی هم ترغیب بیشتر افراد جهت فعالسازی کامنت هست و خود تیم هم باید گهگاه از احوال کاربرانش آگاه بشه.
نظرم رو پس از نقد جمله بعدیت میگم که چرا مهمه.
میگی که:
من همیشه این نکته رو گفتم که برای ترغیب به کامنت گذاری کاری نمیتونم کنم. تلاشم رو برای جا دیگه میذارم.
تلاش کردی؟
چون میگی همیشه گفتم، یعنی ضرورتی نمیبینی و انعطاف هم در کار نخواهد بود، درسته؟
اما اجازه بده واقعیت رو روشنتر بهت بگم.
احوالپرسی و مسائلی که دیگه جاشون نیست (البته از نظر مدیر سایت) شاید در این زمانه، تنها دارویی باشه برای اکثریت نابینایان که شما دریغ میکنی.
میدونی اوضاع بیشتر ما چه شکلیه؟
بعد از کرونا و حوادث اخیر، میدونی چه آسیب‌های سختی متوجه جامعه هدف شده؟
از خودت پرسیدی امثال کامبیز مادرمرده که مثلا شاغل هستند چه دردهای نگفته ای دارند؟
پرسیدی اگر این حال کامبیزِ، پس اونی که بیکاره چگونه گذران میکنه؟
اگر میپرسیدی، شاید در پستهایی که قرار میدی تجدیدنظر میکردی.
شاید در جاهایی که هزینه میکردی تجدیدنظر میکردی.
نه آقا محسن سخت داری اشتباه میری!
قسمت بشه در پستهای بعدیم دردهای اکثریت رو دونه دونه بیان کنم تا بدونی مطالبت خیلی با اوضاع کنونی ما سازگار نیست.
شاید اوضاع مالی خودت انقد بد نیست که درک کنی با پستهای شما، حال اکثریت خوب نمیشه.
نشریات، فیلم توضیحدار، و جهان آزاد همه مفیدند اما برای کسی که دغدغه اش خیلی کمه، نمیتونه مرهمی برای زخمهای دل اکثریت باشه و رک بگم، با اوضاع کنونی بیشتر ما همخوانی نداره.
کتابخانه دانشآموزی مفیده اما همین دانشآموز قراره بزرگ بشه تا یکی مثل من بشه که هیچ حس خوشبختی نداره.
شاید بگی چه انتظاراتی از یک سایت و مدیرانش داری؟
انتظار ما اینه که انعطاف داشته باشی! احوال همه رو در یک پست بپرسی، بپرسی چه مطالبی رو بیشتر میپسندید و افرادی رو انتخاب کنی برای تولید همان مطالبی که بیشتر ما خواهانش هستیم.
اگه خودت نمیتونی، یکی رو انتخاب کن که بخش کامنتها رو زنده کنه.
نگی هرکسی یه شخصیتی داره و من فقط این شکلی بازخورد میگیرم.
تو طبق شخصیتت آدم صبوری هستی و عجله ای هم نداری ولی کاسه صبر بیشتر ما خیلی وقته لبریز شده.
اما احتمالا بگی این همه پیامرسان و شبکه های دیگه هستن و همه میتونن گروه تشکیل بدن و از احوال همدیگه باخبر بشن.
ولی خودت و خودم بهتر میدونیم که قابلیت یک سایت که ادعا میکنه برای نابینایان و درخدمت اونهاست نباید فقط و فقط در چند پست با عنوان تکراری خلاصه بشه.
احوال پرسی و کامنتبازی که از نظر تو منسوخ شده میتونه نتایج زیر رو دربر داشته باشه.
آگاه شدن از نیازهای همدیگر، تعامل مستقیم همه باهم، درگیر شدن همه و مشارکت اکثریت در جهت رفع بعضی از نیازهای همه.
آقای صالحی عزیز، اگر به همین روش بری جلو نتایج بهتری دریافت نخواهی کرد.
میدونم گله داری که چرا بیشتر ما همکاری نمیکنیم.
برخلاف ادعاهای شما، وقتی ما بدونیم اقلیتی برای ما تصمیم میگیرند، خواستههای ما از جمله مشارکت در روند تصمیمگیری نادیده گرفته میشه، نتیجه اش همین پستهای محدود در سایت هست.
بیشتر فعالیتهاتون خلاصه شده در تیمتاک که خروجی هم نداره.
شما با همین دست فرمون بری جلو اگر پاکترین موجود دنیا رو هم به عنوان روابط عمومی قرار بدی، یکی مثل من یه ماه نرسیده خرابش میکنه.
چون آلرژی پیدا کردیم به این نوع روش و تفکر.
نمونه هاش هم هست، میگم تا بدونی کامبیز بدون دلیل حرف نمیزنه.
این که مانور بدیم روی چیزهایی که خودمون فکر میکنیم درسته و انجام میدیم، اگر کسی هم ضد ما حرف زد حاشیه‌سازی میکنه چیزیست که همه باهاش آشنا هستیم.
من با عزیزترین خودم هم تعارف ندارم، هرجا حس کنم اشتباه میکنه ازش حمایت نمیکنم.
یه کامنتی در یکی از پستهای کانال تلگرامی مجتبی گذاشتم، بنا به هر دلیل جوابی نگرفتم و راحت اومدم بیرون. به خدا چند سالیست که تماس مستقیم باهاش هم نداشتم و فقط پارسال پیام صوتی تلگرام اون هم محدود داشتیم که ربطی هم به سایت نداشت.
نمیگم بهش بی احترامی کردید یا باهاش تند برخورد کردید چون همه میدونن چه خبر بوده و قضاوت با جمع.
اما این رو میتونی تایید کنی که تلاش تیمت و روش این بوده که از ریشه سایت رو تغییر بدی و پستهای چالشی نباشه، کرم ریزی که پدر سایت داشت و هیجان میداد به سایت دیگه نباشه، احوالپرسی و پستهای شوخ که به درد حال حاضر میخورد نباشه.
اگر روشت این بوده که هست، نمیبایست این سایت رو برای خودت انتخاب میکردی.
سایت بیروح شده محسن جان
میدونی این سایت رو به چی تشبیه میکنم؟
به لباسی که شما از یک نفر دیگه خریدی و همه هم میدونن جریان چیه، ولی میخوایید یه جوری وانمود کنید که مال خودتونه.
شاید تشبیهم درست نباشه ولی میخوام بگم یا نمیبایست تحویل میگرفتی، یا اگر تحویل گرفتی، شایسته نبود که از ریشه بزنی.
اصلا اگر یک سایت دیگری میزدی با مرام خودت، خیلی بهتر میشد ولی من میگم تو نمیتونی در سایتی که از مجتبی گرفتی که خودم و خودت به لطف همین سایت فعالیت مجازیمونو شروع کردیم، به مرام مجتبی و هم فکراش نری جلو.
چرا؟ چرا؟ چون آرشیو عظیم و گذشته ی این سایت خیلی سنگینتر از اونه که شما منسوخش بدانی.
این سایت بوی دیوونه بازیهای مجتبی و امثالشو گرفته و هر مدیری که بخواد حذفشون کنه و طبق اون مرام نره جلو، خودشو خراب میکنه و مشارکت حداکثری رو نخواهد گرفت.
ببین محسن، بیشتر مطالب این سایت، خودمونی بوده، طنز بوده، دورهمی بوده آموزش بوده و مهمترین چیزی که باید بدانی، ادبیات و شناسنامه این سایت مجتبویست.
فاصله گرفتی و نتیجه خوبی هم نگرفتی.
تو بهتر از من از اهمیت پستهای مجتبی آگاهی
اگر پستهای مجتبی را به درخواست خودش حذف میکردی، شاید خیلی از افرادی که این سایت رو بازدید میکنن دیگه وارد سایت نمیشدن.
من میدونم که مجتبی خیلی جاها اشتباه داشته، کارهایی کرده که خود من هم خوشم نیومده اما اگر میخواستی جوری دیگر رفتار کنی که کردی، این سایت انتخاب درستی نبود.
این سایت با اشتباهات، عقده بازی های مجتبی و ما، در کنار کارهای خوبی که انجام شده گوشکنِ.
به کجا رسیدیم که:
در پستی که مربوط به گزارشی از فعالیتهای شهریور هست یکی از تیم شما عارش میاد اسم مجتبی را بنویسه درحالی که صدقه سر مجتبی همه اینجا تونستیم خودمونو بشناسونیم.
به کجا رسیدیم که:
ما در پست عروسی و مرگ دیگران، حتی اگر اهل کامنت نبودیم، کامنت میذاشتیم و بیشترین بازخورد رو میگرفتیم ولی چون طوری رفتار کردیم که فقط حرف خودمون باشه، کمترین استقبال از پستمون میشه.
به خدا و به شرافتم قسم مغرضانه حرف نمیزنم و از راه دلسوزیه که کلی وقت برای این کامنت و کامنتهای قبلیم گذاشتم.
دو حالت داره، یا از یه جایی ترمز میکشی و متوجه میشی و سایت رو به مسیر اصلیش برمیگردونی، یا همین راهو با صبر و حوصله خودت با همین شکل میبری جلو که بدون تعارف میگم فاتحه اش خونده میشه.

اول که هیچ آماری از این نکاتی که میگی نیست کامبیز. من با بچه ها در ارتباطم و نکات رو میشنوم و نظر تو و کسایی که پیرو نظر تو هستند هم میاد کنار همه نظراتی که مثبت یا منفی از رویکرد سایت شنیدم و خوندم.
تا قبل از فضاهایی مثل تیم تاک این مدلی بوده سایت و الان نیست.
این مقصرش منم؟ مدیریت قبلی حوصله چنین فضایی رو در سایت داشت. من ندارم. اونا تلاش میکردن برای جو کامنت ها و پست های خودمونی؛ من نه. همیشه میگفتین ما مقاله نداریم. ما منبع نداریم. ما توی مملکتمون کتابخانه دانش آموزی برای تحصیل نداریم. ما در زمینه توضیح دار کردن حقی برای خودمون نمیبینیم که جایی بخواد درست درمون کار کنه. ما خیلی چیزا رو نداریم. من سعی کردم به شکل درست و کامل پیش ببرم. ایده زیاده. کار نکرده زیاده. راه نرفته زیاده کامبیز. من بازم دنبال همین تیپ کارا خواهم رفت. با قدرت بیشتری هم خواهم رفت. در این شک نکن.

ولی من که محدودتون نکردم. پست های اخیر خودت گواه. پست مجتبی گواه. پست میلاد و امیر و غیره گواه.
کنار همه حرفهایی که میزنی یه سری نیازمندی ها هست که من ازش غافلم؟ درست. خب بگین. بگو آقای مدیر محله. آقای محسن. ما از چنین محتوایی غافلیم. ما نیاز داریم چنین محتوایی تولید بشه.
اینا که دعوا نداره پسر خوب. زیر سوال بردن نداره. صفر صدی دیدن نداره. من هنوزم میگم. تلاشی نمیکنم برای بازگردوندن سایت به مسیر قبلی خودش. جلو چیزی هم نگرفتم. من تفکرم به مدیریت محله پیگیری مسائل بزرگ تر هست که یه دنیا نتیجه خوب هم حاصلش هست. شما ها ادامه بدین مسیری که دوست دارین. کدوم مرتبه شخص تو مطلبی خواستی منتشر کنی که من ممانعت کردم؟ چه کامنتی باب میل عمومیت محله بوده و من حذف کردم. چه کسی رو محدود به فعالیت کردم؟
من وظیفه دارم سرمایه محله رو تامین کنم. وظیفه دارم برای نگهداری اینجا آب توی دل کسی تکون نخوره. وظیفه دارم بگم اهالی محله نابینایان: اینجا هیچ مشکلی از جهت نگهداری در حال حاضر نداره. رک و شفاف باهاتون حرف زدم.
ریال به ریال پولی که خرج شده رو دقیق توضیح دادم. ریال به ریال پولی که اومده رو توضیح دادم. از این شفاف تر نمیشه حرف زد نه؟
از این شفاف تر نمیشه گفت کجا خرج شده نه؟ حالا میگی بهتره جا دیگه خرج بشه؟ بیا بگو کجا. بیا بگو چی لازم دارن. اگه تو شنونده حرف های خیلی ها بودی بیا یا کامنت بذار همینجا یا مطلب جدید بفرست. بگو این نامه از طرف خیلیها ازنابینایانه که میخوان کنار این گونه فعالیت ها چنین کارهایی هم براشون بشه.
راه دادم دیگه. ببینیم چه میکنین کامبیز یا هرکسی که با نگاه کامبیز هم عقیده هست. من همیشه احترام گذاشتم کامبیز. همیشه همیشه.
شنونده بودم تموم تلاشم رو هم در راستای بهبود شرایط کردم.
من زمانی که اینجا رو تحویل گرفتم با هدف تحویل گرفتم. هنوزم خیلی محکم پای هدفم هستم و پیش خواهم رفت.
ارادتمندیم.

هنرت پنهان کردن بخشی از واقعیت، پیچوندن بحث و گفتن این که میشنوم و میگن و از این دست حرفهاییست که دیگه خریدار نداره.
برای کسانی که کامنت منو میخونن مستدل مینویسم تا خودشون قضاوت کنن من مثل تو کلی گویی و فرار از موضوع اصلی توی کارم نیست.
ببینم چه آماری دادم
اینکه اوضاع خیلی از ما خرابه چیزیه که من بخاطر شغلم با افراد نابینای زیادی حرف میزنم و بهم از شرایط بدشون میگن.
جنابعالی هم توی تیمتاکت گل میشنوی و میگی.
دو دوتا چهارتا.
نزدیک به ۳۰۰ نفر عضو کتابخونه رو با سی چهل نفری که توی تیمتاک باهاشون حرف میزنی مقایسه کن.
حالا بیا بگو صد نفره در بیشتر موارد به ۲۰۰ نفر هم میرسن.
آمار بعدی: این که کامنت پست هات بیشتر اوقات صفر هست لینک بدم خدمتت؟
در یه جا راست گفتی اون هم در رابطه با آمار فعالیتهای شهریور بود که خدا رو شکر پاک کردید و سندی در دستم نیست تا ثابت کنم عارتون میاد اسم مجتبی رو در لیست فعالیتها بیارید.
درباره مسعود آمار بعدی منه که نمیدونم الان هم به عنوان روابط عمومی کار میکنه یا نه.
شخصا دوستش دارم ولی دیدم یه دو سال پیش چطور در گروهها باهاش برخورد کردن فقط بخاطر این که از طرف شما اومده.
میگی نظرات تو و بقیه رو میشنوم ولی باز مرغ من یه پا داره.
اصلا دیدگاهت نسبت به تیمتاک و مقایسه اون با سایت خیلی اشتباهه.
الان کلاب هاوس و قبلا هم اسکایپ و سایر پیامرسانهای اجتماعی بوده و هست ولی هیچکی نیومده ادعا کنه با اومدن اینها سایت جایگاهش میشه چند پست محدود.
کدوم آمارم اشتباهه.
این که روزانه دو سه پست با کیفیت قرار داده میشه و من نمیفهمم؟
تو که خیلی شفافی بگو این چند ساله چند نفر از تیمت جدا شده و علتش چی بوده؟
مثلا نازنین یکیش.
مگه من چندبار بگم اون پستها هم با ارزشه، مقاله هم خوبه و کلی هم تشکر کردم، کدوم دیدگاهم صفر صدی بوده؟
میگی:
کدوم مرتبه شخص تو مطلبی خواستی منتشر کنی که من ممانعت کردم؟ چه کامنتی باب میل عمومیت محله بوده و من حذف کردم.
من چند سال پیش بود که درست یا اشتباه با یکی از اعضای این سایت توی یه پست درگیر شدم، نهایتش شد اینکه کامنت یکی از همفکرات با کلی توهین شد حرف آخر و بستن کامنتها.
با خودت حرف زدم و گفتم اگر قراره کامنت من پاک میشه، کامنت اون ادمین هم پاک بشه، گفتی باشه حلش میکنم ولی حلش نکردی.
راست میگی گوش میدی ولی باز حرف حرف خودته.
خروجیهای تیمتاکت هم حتما هست و من نمیبینم.
کسی از صبح تا شب بیاد تو تیمتاک نمیشه فعالیت سایتی داداش.
کی گفت شفاف نیستی درباره هزینه؟ اینکه اول کامنت من بود و قدردانی کردم. گفتم اجازه دادن مستقیم به تک تک افراد جهت مشارکت مستقیم در تصمیمگیری سایت.
تو در همین کامنتها بخاطر این که تصمیمگیری رو به صورت مستقیم به اهالی واگزار نکنی هزاربار میپیچونی، من غلط بکنم بیام پست پیشنهادی بذارم و خودمو سرکار بذارم.
اگر اجازه بدی و تا حالا هم که اجازه دادی من پستهای آبدوغ خیاری منتشر کنم ممنونت میشم.
تمام

دنبال لینک گزارشات ماهیانه اگه هستی برو توی صفحه اصلی سایت و بخش اخبار و اطلاعیه باز کن همه چیز هست. تو نمیخواد زبون کسی باشی که به وقتش اگه نکته ای باشه خودش انقدر زبون داره که بخواد حرف بزنه. از طرف خودت حرف بزن. مجتبی یا هر کس دیگه هر زمان کوچکترین موردی بوده یا به خودم گفتن یا همینجا نوشتن. سناریوهایی که برا خودت نوشتی و کم کم به نتیجه خواستی برسونی موفقیت آمیز نبود عزیزم. زود و زود و زود عصبانی شدی.
سعی کن همیشه توی آرامش بنویسی و صحبت کنی. برای اینکه بخواهی انصاف داشتنت رو ثابت کنی، نیاز نداره بیایی چه گفتم چه نگفتم راه بندازی. هرکسی که دعوتش کردی کامنتت رو بخونه متوجه شدت عصبانیت بی دلیلی که از تک تک حرفای درست یا نادرستت هست میشه.
من دلیلی نداره بیام برای تو توضیح بدم چه کسی به کادرم اضافه کردم و چه کسی از کادرم رفته. هرکسی اومده لطف کرده و منت گذاشته و هرکسی هم که رفته حتما دلیل بزرگی برا خودش داشته. الحمدالله که کار سایت لنگ نزده که تو دنبال چرایی نبودن آدما هستی.
بازم میگم کامبیز خان: من با قدرت مسیری که پیش گرفتم رو ادامه خواهم داد.
اونی که بخواد کمک کنه، راهش رو بلده. نیاز به توصیه های اخلاقی تو یا من نداره. کسی هم که دنبال بهانه جویی باشه بازم نیاز نداره تو یا من بهش دلیل بزرگتر بدیم.
ارادتمندیم.

سلام مجدد،
اینجا قرار نیست طرف کسی رو بگیرم و باهاش همگام و هم سو بشم. هرچند که غیر مستقیم به این خصلت بد محکوم شدم.
من فقط نظر خودم رو میگم.
احساس میکنم دیگه هر دو طرف عصبانی هستند.
بابا به من میگن عصبانی.
شما دو تا که خیلی عصبیتر از من هستید.
دیگه جفتتون دارید به بیراهه میرید.
هر دو دارید درست میگید و هر کدومتون سهمی در درستی بحث دارید.
نمیدونم شاید ۵۰ ۵۰ یا یه کم بالا و پایین.
فقط یه چیزی رو خوب فهمیدم.
من تا دیروز فکر میکردم مجتبی مدیر مستبدیست و با غرورش همه چیز رو داره به آتیش میکشه.
امروز فهمیدم، اصولاً مدیریت درست تعریف نشده و مقصر شخص نیست.
شخص به خاطر اینکه مدیریت رو تو واژه نامه ایرانی معنیش رو پیدا کرده و واژه نامه ایرانی هم اون رو درست تعریف نکرده، بهتر بگم اصولی تعریف نکرده، به همون شکل هم تربیت شده و دست به عمل میزنه.
این در تمامی لایه های جامعه ریشه دوونده ولی تو جامعه نابینایی دیگه بدجوری نهادینه شده، به طوری که هر متخصص حوزه معلولیت هم بخواد بعضیها رو از خواب بیدار کنه، اصولاً از توانش خارج هست. نه اینکه نخواد، مشکل این هست که طرف مقابلش تمایلی نداره.
بعضی وقتها با خودم فکر میکنم، چطوره که یه انجمن ساده اینترنتی نابینایی اون ور آب با بیش از ۲۰ هزار کاربر واقعی اینقدر کنار هم خوش و خرم هستند و سال به سال به ایده های مدیریتی اون افزوده میشه، به طوری که من ایرانی چند کلمه انگلیسی دون هم اون رو حس میکنم ولی کلاً ۲ ۳ سایت نابینایی حتی توان بودن در کنار هم برای مدت کوتاه رو هم ندارن. این میاد اون میره. این میره اون میاد و مفتخریم به اینکه اونی که رفته سایت لنگ نمونده و اونی که اومده جاش رو گرفته.
اصولاً نیازی به آسیب شناسی نمیبینیم.
فکر میکنیم ما قادر مطلق هستیم.
جناب صالحی چرا باید اینقدر فکرمون سطحی باشه و این شکلی دست به نوشتن ببریم.
مگر آدمها دستمال کاغذی هستند که این بسته تموم شد بسته بعدی؟
به خدا از تو یکی حد اقل انتظار نمیره.
اتفاقاً هنر تو باید این باشه که سعی کنی همه رو با هم داشته باشی نه اینکه به این صراحت بنویسی.
این جملات همین اتحاد نسبی رو هم از بین میبره رفیق.
امیدوارم متوجه بشی چی میگم.
غیر مستقیم به مجتبی هم اخطار دادم، جدی نگرفت و شد ۲ سال رکود و بعدش خداحافظی.
امیدوارم این موضوع در مورد تو صدق نکنه.
تو من رو به عصبانی بودن محکوم میکنی و این در حالی هست که من ازت راهکار میخوام و شما فرار رو به جلو میکنی.
یا سعی میکنی با جواب ندادن به بعضی از نظرات من، به من نشون بدی که ببین رفیق نظرت برام اهمیتی نداره.
من ازت خواستم مطالبی هم تولید کنی که به درد داوود هم بخوره.
خواسته زیادی هست که میای به جای امیدوارم کردنم میگی: خب خودت برای داوودها مطلب تولید کن.
احساس میکنم دیگه نمیشناسمت.
احساس میکنم یه زلزله ای اومده و من خواب بودم و از همه چیز بیخبرم و تازه از زیر خا بیرون آورده شدم.
انگار حال با گذشته خیلی فرق کرده.
انگار یه پل ۵ ساله بینش زده باشن.
نمیدونم
فعلاً اینا به نظرم رسید.
راستی در مورد آمار هم بگم که هر دو آماری میدید که منبع مشخصی نداره.
مثل خیلی از سازمانها و انجمنهایی که خودشون هم آماری از تعداد افراد نابینا ندارند چه برسه که من بخوام تشخیص بدم سایتی مثل گوش کن چند عضو واقعی داره.
جسارت به هر دو نباشه،
ولی تو بحث آمار، همه اینا آبدوخیاری هست.
پس اینقدر به خاطر آمار همدیگه رو نرنجونید.
امیدوارم هر دو طرف حرفهام رو بخونن و بیشتر از این همدیگه رو اذیت نکنند.
احساس میکنم دیگه داره بحث شخصی میشه.
اینم که همه میدونیم خوب نیست.
هممون هم که از این نوع حوادث دل خوشی نداریم.
تهش سعید درفشیان اومده و یه نصیحت پدر بزرگانه کرده و تهش شده بستن کامنتها
من گفتم
دشمن گفت میخواستم بگم.
ببینم چی کار میکنید.

سلام عمو سعید،
نخد هر آش بودن در صورتی که به هر آشی طعم بده، بعید میدونم چیز بدی باشه.
بستن یا نبستن کامنتهای اینجا هم چیزی رو عوض نمیکنه.
متوجهی که چی میگم؟!!!
حقیقت همیشه حقیقت بوده هرچند به مضاق خیلیها خوش نیومده باشه.

هرچی گفتی چشم قبول میکنم ولی شاید دلیل عصبانیت، جواب نگرفتن مکرر من و امثال من باشه.
شاید عصبانیت تو هم بخاطر این باشه که نمیخوای همه در تصمیمگیری اونطور که الآن رایج هست شرکت کنند و نباید کسی هم درباره اش حرف بزنه.
از کجا میدونی سناریو به نتیجه نرسید؟
آفتاب آمد دلیل آفتاب.
من دلیلی نداره بیام برای تو توضیح بدم چه کسی به کادرم اضافه کردم و چه کسی از کادرم رفته.
این که دلیلی نمیبینی چیزی بود که میخواستم بهش برسم.
این نوع تفکر که طرف مقابلتو عصبانی کنی یا عصبانیتشو ببینی انگ دیوانگی بهش بزنی تا همه به این باور برسن حق با توست قدیمی شده.
مخلصم

ببین محسن من واقعا از این همه زحمتی که میکشی تشکر میکنم. من به بچه ها هم گفتم. اینجا یه سایت خصوصی هست و تو به عنوان مدیر هر کاری که دوست داری میتونی بکنی. این حقت هست. اصلا شاید فردا بخوای اینجا رو تعطیل بکنی. کاملا قانونی هست چون مجتبی اینجا رو به تو داده.
هر کاری هم کردی برای سایت وظیفت نیست.
مثلا از کامنت ها متوجه میشم که تو شکل مدیریت ایرانی رو دوست داری و این حق رو هم داری.
“من دلیلی نداره بیام برای تو توضیح بدم چه کسی به کادرم اضافه کردم و چه کسی از کادرم رفته. هرکسی اومده لطف کرده و منت گذاشته و هرکسی هم که رفته حتما دلیل بزرگی برا خودش داشته. ”
مسئله همینه. ما میخوایم بتونیم برای سایت تصمیم جمعی بگیریم, رای بدیم, خودمون یه گوشه رو دست بگیریم, اجرا کنیم, حتی اگه این آزادی وجود داشته باشه خودمون برای طرح اجرایی پول هم خرج میکنیم!
ولی تو هم درست میگی. اینجا یه سایت خصوصی هست و امکان این نیست.
ببین نه من مجتبی رو خیلی از نزدیک میشناسم و نه تو رو . نه طرفدار شکل قدیم سایتم و نه با جدیدش مشکل دارم.
ولی انکار نکن که این مشخصه که تو دوست داری همه چیز از کانال خودت بگذره. دوست داری به جای این که بچه ها جمع بشن و بگن که به چی نیاز دارن و فکر هاشون رو رو هم بزارن تا به یه راح حل برسن و روند پیشرفت سایت رو شکل بدن, تو نظرات رو بشنوی و بگی کدوم خوبه و کدوم صلاح نیست.
اون مجمع یا هر چی که کنترلش دست یک نفر نباشه مشکل ساز میشه.
ببین من این ها رو فقط بر پایه ی تعامل خودم با محله و کادرش و کامنت ها میگم و هیچ مسئله ی شخصی ندارم.
ممکنه برداشت من هم غلط باشه. ولی تو هم تو کامنت پایین بنویس همین که هست. چرا مقاومت میکنی؟

مخلصیم.

دیدگاهتان را بنویسید