خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
به روز شد! توضیحات بعد از آموزش را حتما بخوانید! آموزش صوتی بازی گلف از مجموعه اتاق بازی (playroom)

سلام

امروز قراره بهتون گلف یاد بدم!

فِکرِشُ بکنید نابینا چطور میتونه گلف بازی کنه؟!

البته چون به اتاق بازی اشاره کردم و اصولا گلف رو نمیشه توی اتاق بازی کرد، همینطور چون سایتمون بینا پسند هم شده و ممکنه دوستان بینا هم از اینجا عبور کنن، بذارید اول در مورد اتاق بازی کمی توضیح بدم.

اتاق بازی یا همون playroom یک مجموعه بازی آنلاین، شامل بازیهای کارتی و غیر کارتی میشه که قابلیت ارائه به صورت صوتی یا متنی رو داشته باشن.

حالا این که چطوری میشه اونجا نابیناها گلف بازی کنن رو خودتون میتونید برید ببینید خخخخخ!

البته آموزش صوتی و متنی بازیهای دیگه ای هم توی سایت پیشتر از همین مجموعه منتشر شده که با جستجوی اتاق بازی یا playroom توی سایت قابل مشاهده و مطالعه و مسامعه هستن!

خیالتون رو راحت کنم که شخصا هنوز نمیدونم چرا اسم این بازی رو گلف گذاشتن و البته خودشون هم لطف فرمودن و در ابتدای راهنمای بازی نوشتن که این بازی هیچ ربطی به بازی گلف معروف نداره خخخخ!

من و میلاد نصرتی در یک آموزش صوتی که بعد از ویرایشی کوچولو، 28 دقیقه و خورده ای شده، سعی کردیم این بازی رو آموزش بدیم و مرور کنیم.

دو نکته رو هم در مورد جریمه و جایزه ها موقع آموزش درست بلد نبودیم و در موردشون حدسهای تقریبا غلط زدیم که ترجیحم اینه که اول آموزش رو گوش بدید، بعدش اگه خودتون متوجه قضیه نشدید، بیاید و توضیحی که من در پایان پست گذاشتم رو بخونید تا ماجرا دستتون بیاد.

در ادامه ضمن سپاس از همکاری میلاد و عذرخواهی از این که کار شُسته رُفته ای نیست، دعوت میکنم آموزش بازی رو داغ داغ و برخط از:

گوش بدید؛ یا از این نشانی دانلود کنید و بعدا سر فرصت بشنوید.

خب اونایی که آموزش رو گوش دادید، الان میخوام براتون توضیح بدم ماجرای جریمه و جایزه ها از چه قراره.

اولا جریمه فقط میتونه شامل حال کسی بشه که محاسبهش در مورد امتیازاتش غلط باشه و با حساب این که من کمترین امتیاز رو گرفتم دور رو پایان بده.

یعنی همون کسی که با رو کردن آخرین کارتش دور رو برای خودش و الزاما برای نفرات بعد از خودش تموم میکنه.

خب اگه حسابش درست باشه و واقعا کمترین امتیاز رو گرفته باشه، خوش به حالش میشه؛ اما اگه حسابش درست نباشه و امتیازش با پایان دور کمتر از بقیه نباشه، چون پیش دستی کرده و دور رو تموم کرده، باید جریمه بشه.

به این شکل که اگه خودش کمتر از 10 امتیاز داره، 10 امتیاز اضافه میگیره و اگه امتیازش بیشتر از 10 بود به عنوان جریمه همون امتیاز دو برابر میشه.

توی بازی خودمون میلاد هر دو دور رو اول تموم کرد.

توی دور اول حسابش درست بود و امتیازش 11 و در واقع کمتر از 18 بود که من گرفته بودم.

اما توی دور دوم بازم بازی رو با این حساب که دور میتونه به نفعش تموم بشه پایان داد، ولی با رو شدن آخرین کارتش معلوم شد که من 20 امتیاز میگیرم و خودش 21 امتیاز میگیره؛ پس با جریمه دو برابری مواجه شد

دومین نکته در مورد جایزه ها هست.

اونجایی که گفتیم اگر کارتهایی با مقادیر یکسان به صورت جفت، سه یا چهار تایی داشته باشید حساب نمیشه و 0 در نظر گرفته میشه.

ما چون بازی چهار کارتی میکردیم، همه حدسهامون در مورد دو تاییها کاملا درست بود، اما اگر در مورد سه یا چهارتاییها هم چیزی گفتیم باید اینجا اصلاح کنم.

کلا این جوریه که بر اساس تعداد کارتهای هر شرکت کننده که مستر اول بازی انتخاب میکنه، یک جدول در نظر گرفته میشه و کارتها توی جدول تقسیم میشن.

توی بازی ما هم دیدید یا بهتر بگم شنیدید که چهار کارت به دو سطر و دو ستون تقسیم شد.

محاسبه نشدن امتیاز منفی یا همون چیزی که من بهش میگم جایزه فقط زمانی جور در میاد که بر مبنای جدول کامل و تعداد سطرها و ستونها درست باشه.

یعنی شما کارتهای با مقادیر یکسان رو باید در کل یک سطر به صورت افقی، در همه سطرها توی یک ستون به صورت عمودی، یا به صورت ضربدری در سطرها و ستونهای مجاور بچینید تا تکرارشون شامل حذف امتیاز منفی یا حتی در مورد جوکر امتیاز مثبت بشه.

برای همین گفتم که توی دو سطر و دو ستون عملا چیزی که ما میگفتیم تقریبا درست بود؛ چون هر جور کارتهای با مقادیر یکسان رو بچینی طبق یکی از سه شرط درست در میاد و البته فقط میشه کارتهای جفت رو برای این جدول در نظر گرفت.

با توجه به این که از فردای ضبط آموزش ما، انگاری یه دفعه playroom به فکر ارتقاء این بازی افتاد و سه انتخاب 14، 15 و 16 کارت رو هم اضافه کرد، من توی لیستی که در ادامه میبینید، توضیح میدم که در جدولهای 6 تا 16 کارتی، تکرار کارتهای با مقدار یکسان چطور باید باشه.

  • جدول 6 کارتی به دو سطر و سه ستون تقسیم میشه؛ پس به صورت افقی فقط میتونید تکراری سه تایی بچینید و به صورت عمودی و ضربدری دو تایی.
  • جدول 8 کارتی دو سطر و چهار ستون داره؛ پس چینش در افقی فقط چهارتایی درسته و در عمودی و ضربدری فقط جفت.
  • جدول 9 کارتی سه سطر و سه ستون داره و در همه حالتها فقط باید سه تاییها رو تکراری بچینید.
  • جدول 10 و 14 کارتی چون دو سطر و پنج یا هفت ستون داره فقط در حالت عمودی و ضربدری میشه جفتها رو تکراری بچینید.
  • جدول 12 کارتی سه سطر و چهار ستون داره، حالت افقیش فقط امکان چیدن چهارتاییهای تکراری و حالت عمودی و ضربدریش فقط سه تاییها رو داره.
  • جدول 15 کارتی سه سطر و پنج ستون داره؛ پس در افقی هیچ حالتی نداریم و در عمودی و ضربدری هم فقط سه تاییها رو میتونید بچینید.
  • نهایتا در جدول 16 کارتی با چهار سطر و چهار ستون، فقط چهارتاییها رو در همه حالات میتونید تکراری بچینید.

خب با این توضیحات به نظرم همه چیز رو در مورد بازی گفتیم و امیدوارم خوشتون بیاد و لذتش رو ببرید.

به امید آموزشهای بعدی به خرد میسپارمتون.

یک پاسخ به «به روز شد! توضیحات بعد از آموزش را حتما بخوانید! آموزش صوتی بازی گلف از مجموعه اتاق بازی (playroom)»

دیدگاهتان را بنویسید