خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

انتشار کتاب خودآموز نسخه وب سامانه بام بانک ملی برای نابینایان

انجمن علمی-فرهنگی موج نور اصفهان به اطلاع می‌رساند؛ کتاب خودآموز نسخه وب سامانه بام بانک ملی برای نابینایان به صورت صوتی-متنی شامل مقدمه، ۶ فصل و واژه‌نامه، آماده ارائه به علاقه‌مندان می‌باشد.

به منظور آشنایی بیشتر با این محصول مقدمه و فهرست آن در ادامه می‌آید؛

برای تهیه این کتاب یک‌شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۸ و سه‌شنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۱۴ به جز روزهای تعطیل با تلفن 03136687033 تماس بگیرید؛ همچنین می‌توانید با ارائه نام و نام خانوادگی و تلفن تماس به ایمیل انجمن به نشانی

Mojenoor84@gmail.com

درخواست تهیه این کتاب را ثبت کنید.

در بستر واتساپ و فقط با ارسال پیام متنی یا صوتی و با ارائه نام و نام خانوادگی به شماره 00989304424149  نیز می‌توانید درخواست تهیه این محصول را ارائه کنید.

به امید روزهای روشن‌تر.

مقدمه

به نام خداوند جان و خرد

امروزه بانک‌داری اینترنتی در دنیا رواج زیادی پیدا کرده است و بسیاری از افراد به‌جای مراجعه حضوری به بانک، عملیات‌های بانکی خود را به‌صورت آنلاین انجام می‌دهند. به‌دلیل دشواری در رفت و آمد و سایر چالش‌هایی که پیش‌روی افراد نابینا است بانک‌داری اینترنتی می‌تواند ابزاری بسیار کاربردی برای این افراد باشد.

بام سامانه بانک‌داری بانک ملی است که خدمات بانکی متنوعی را به‌صورت آنلاین به مشتریان این بانک ارائه می‌کند و تا حد زیادی نیاز به مراجعه حضوری به شعب این بانک را از بین می‌برد.

در این کتاب با نحوه استفاده از پرکاربردترین امکانات دسترس‌پذیر سامانه بام آشنا می‌شوید.

ساختار کتاب

  • در فصل اول به مباحث اولیه می‌پردازیم. در این فصل ابتدا با سامانه بام بانک ملی آشنا می‌شویم و سپس نحوه ثبت‌نام در سامانه بام، ورود به سامانه بام، خروج از سامانه بام و جلوگیری از خروج خودکار از سامانه بام را یاد می‌گیریم.
  • در فصل دوم که به خدمات حساب اختصاص دارد با چگونگی مشاهده موجودی حساب، مشاهده صورت‌حساب، انتقال پول، انتقال پول دسته‌ای، مشاهده تاریخچه انتقال پول از حساب، تعیین سقف انتقال پول روزانه و انجام تنظیمات حساب‌ها آشنا می‌شویم.
  • در فصل سوم که خدمات کارت عنوان دارد روش مشاهده مانده کارت، انجام عملیات کارت به کارت، استفاده از فهرست تماس برای تعیین کارت مقصد در کارت به کارت، مشاهده تاریخچه کارت به کارت، صدور یک کارت جدید، مشاهده اطلاعات یک کارت، تعیین کارت پیش‌فرض، غیرفعال و فعال کردن یک کارت و مسدود کردن یک کارت را می‌آموزیم.
  • فصل چهارم به خدمات قب اختصاص یافته است. در این فصل به نحوه ایجاد یک قبض جدید، پرداخت یک قبض با حساب، پرداخت یک قبض با کارت، تغییر نام یک قبض، حذف یک قبض، تاریخچه پرداخت قبوض و پرداخت فوری یک قبض می‌پردازیم.
  • در فصل پنجم که مربوط به خدمات چک صیادی است چگونگی ثبت، تایید و انتقال یک چک صیادی به فردی دیگر را بررسی می‌کنیم.
  • نهایتاً در فصل ششم به سایر موارد می‌پردازیم. در این فصل یاد می‌گیریم که چطور از شارژ خودکار استفاده کنیم و اطلاعات کاربری را مشاهده کنیم و تغییر دهیم.

این کتاب دارای یک واژه‌نامه هم هست که در آن اکثر لغات انگلیسی به کار رفته در کتاب، همراه معادل فارسی آن‌ها ارائه شده‌است.

توجه در استفاده

لطفاً در استفاده از کتاب به نکات زیر توجه فرمائید:

  • سیستم‌عامل به کار گرفته شده در این کتاب Windows 10 Pro نسخه ۶۴ بیتی می‌باشد.
  • بهتر است در هر قسمت، پس از تمرین و تسلط نسبی به قسمت بعدی بروید.
  • عبارات دیگری که همراه صحبت‌های گوینده می‌شنوید، خروجی صفحه‌خوان JAWS نسخه ۲۰۲۳ به همراه موتور صوتی پارس‌آوا نسخه ۳ است. همچنین در مواردی که امکان استفاده از JAWS برای کار با سامانه وجود ندارد از صفحه‌خوان NVDA نسخه ۲۰۲۳٫۳ به همراه موتور صوتی پارس‌آوا نسخه ۳ استفاده شده است. صفحه‌خوان، نوشته‌های خروجی برنامه‌ها را به گفتار تبدیل می‌کند.
  • با کلمات و عباراتی که از صفحه‌خوان‌ها می‌شنوید به خوبی مأنوس شوید؛ زیرا وقتی با نرم‌افزارها، وب، رایانه و تلفن همراه کار می‌کنیم؛ عملا توسط صدای آن‌هاست که می‌بینید.
  • نسخه متنی این کتاب نیز در قالب‌های docx، html و pdf ارائه شده که می‌توانید آن را در پوشه کتاب بیابید. می‌توانید برای خواندن نسخه docx از برنامه Microsoft Word، نسخه html از یک مرورگر مثل Chrome یا Firefox و برای مطالعه نسخه pdf از برنامه Adobe Reader استفاده کنید.

قدردانی

در این جا فرصت را غنیمت شمرده و از حمایت خانه‌ی ریاضیات اصفهان، به ویژه آقای دکتر علی رجالی، و از شما که با نظرات خود موجب ارتقای این کار و کارهای بعدی می‌شوید قدردانی می‌کنیم.

محسن صدیقی مشکنانی، نصرالله رضائی

فهرست کتاب خودآموز نسخه وب سامانه بام بانک ملی برای نابینایان

مقدمه

فصل 1. مباحث اولیه

1-1. آشنایی با سامانه بام بانک ملی

1-2. ثبت‌نام در سامانه بام

1-3. ورود به سامانه بام

1-4. خروج از سامانه بام

1-5. جلوگیری از خروج خودکار از سامانه بام

فصل 2. خدمات حساب

2-1. مشاهده موجودی حساب

2-2. مشاهده صورت‌حساب

2-3. انتقال پول

2-3-1. انتقال پول به یک حساب بانک ملی

2-3-2. انتقال پول به یک حساب در بانکی دیگر

2-4. انتقال پول دسته‌ای

2-4-1. تهیه پرونده حاوی اطلاعات حساب‌ها

2-4-2. انجام انتقال دسته‌ای

2-5. تاریخچه انتقال پول از حساب

2-6. تعیین سقف انتقال پول روزانه

2-7. انجام تنظیمات حساب‌ها

فصل 3. خدمات کارت

3-1. مشاهده مانده کارت

3-2. انجام عملیات کارت به کارت

3-3. استفاده از فهرست تماس برای تعیین کارت مقصد در کارت به کارت

3-4. مشاهده تاریخچه کارت به کارت

3-5. صدور یک کارت جدید

3-6. مشاهده اطلاعات یک کارت

3-7. تعیین کارت پیش‌فرض

3-8. غیرفعال و فعال کردن یک کارت

3-9. مسدود کردن یک کارت

فصل 4. خدمات قبض

4-1. ایجاد یک قبض جدید

4-2. پرداخت یک قبض با حساب

4-3. پرداخت یک قبض با کارت

4-4. تغییر نام یک قبض

4-5. حذف یک قبض

4-6. تاریخچه پرداخت قبوض

4-7. پرداخت فوری یک قبض

فصل 5. خدمات چک صیادی

5-1. ثبت یک چک صیادی

5-2. تایید یک چک صیادی

5-3. انتقال یک چک صیادی به فردی دیگر

فصل 6. سایر موارد

6-1. شارژ خودکار

6-1-1. فعال کردن امکان شارژ خودکار برای یک سیم‌کارت

6-1-2. ویرایش اطلاعات امکان شارژ خودکار برای یک سیم‌کارت

6-1-3. حذف امکان شارژ خودکار از یک سیم‌کارت

6-2. مشاهده و تغییر اطلاعات کاربری

6-2-1. مشاهده اطلاعات کاربری و تغییر شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل

6-2-2. تغییر رمز عبور حساب کاربری

6-2-3. غیرفعال کردن حساب کاربری

واژه‌نامه

تماس با ما

محصولات دیگر

۶ دیدگاه دربارهٔ «انتشار کتاب خودآموز نسخه وب سامانه بام بانک ملی برای نابینایان»

سلام، انجمن در نظر دارد به منظور تسهیل زندگی نابینایان و کم‌بینایان ارجمند آموزش‌هایی از این دست را نیز در برنامه قرار بدهد که طبیعتاً برنامه آپ هم می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد؛ اما در حال حاضر به صورت مشخص این نرم‌افزار در دستور تهیه‌نیست. سلامت باشید.

درود. ضمن تشکر از شما به خاطر زحمات ارزشمندتون،
من فکر کنم که اگه ۱۰۰ سال دیگه هم از خدا عمر بگیرم و از قضا موج نور هم باشه، همچنان این جمله اول تمام پست هاش باشه:
برای تهیه این کتاب یک‌شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۸ و سه‌شنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۱۴ به جز روزهای تعطیل با تلفن ۰۳۱۳۶۶۸۷۰۳۳ تماس بگیرید؛ همچنین می‌توانید با ارائه نام و نام خانوادگی و تلفن تماس به ایمیل انجمن به نشانی
Mojenoor84@gmail.com
درخواست تهیه این کتاب را ثبت کنید.
در بستر واتساپ و فقط با ارسال پیام متنی یا صوتی و با ارائه نام و نام خانوادگی به شماره ۰۰۹۸۹۳۰۴۴۲۴۱۴۹  نیز می‌توانید درخواست تهیه این محصول را ارائه کنید.
۱: جایی که یه رزومه ی تکنولوژیکال وسیع و گسترده داره، خوب باید بدونه که ما یه عنصر داریم به نام خرید آنلاین! توی این روش، کاربر میاد، یه صفحه ی وب رو باز میکنه، اطلاعات کارتش رو وارد میکنه، خریدش رو ثبت میکنه، و در نهایت لینک دانلود کتاب رو دریافت میکنه! حالا من این آخری رو انصافا از شما انتظار ندارم! خودمون برای دریافت کتاب بهتون میگیم که خرید زدیم لطفا بذارین توی حافظه ی ابریمون.
۲: مردم این روز ها به فراخور دغدغه های زندگیشون بسیار کم حوصله شدن. یعنی این فرایند با فلان تماس بگیرید، تماس، شماره کارت، دوباره تماس، خوندن شماره پیگیری و در نهایت دریافت کتاب به شدت براشون وقت گیره! از شمایی که ثابت کردین دغدغه مند هستین انتظار میره که این روش دمده و قدیمی رو به روز کنین. البته اگه دوست دارین، میتونین برام بنویسین همین که هست! بوی همین که هست اینجا رو پر کرده و دیگه من بهش عادت کردم. در نتیجه، اصلا ناراحت نمیشم. به امید پیشرفت های پی در پی موج نور، بهترین انجمن تخصصی نابینایان در ایران! درد و بلاتون بخوره تو فرق سر هرچی انجمن بی خاصیت و بی مصرفه.

درود بر شما دوست عزیز و بلند نظر، دقیقاً حق باشماست؛ درمورد جملات که چه کنیم؛ برخی دوستان همچنان نیاز به این نوع تماس و ارسال دارند. درمورد اصلاح وضعیت خرید و فروشگاه متأسفانه به سد بزرگی به نام بروکراسی اداری برخوردیم که هرچه سعی می‌کنیم آن را بشکنیم انگار بتونش از جنس آهن هم محکم‌تر است؛ اما با تلاش و سعی این سد را خواهیم شکست و انشا الله به زودی مشکل را حل می‌کنیم و پرسه خرید حداقل برای سفارش کتاب و پرداخت را حل خواهیم کرد. به امید آن روز. نفرمایید آقای ملکی عزیز؛ اگر پیش‌رفتی هست از نظرات و پیشنهادات شما و امثال شما است؛ )همینه که هست( در قاموس انجمن موج نور نیست که نیست. انجمن تا جایی که در توان دارد در خدمت‌گزاری حاضر و آماده است. مانا و سربلند باشید.

دیدگاهتان را بنویسید