انجمن علمی-فرهنگی موج نور اصفهان به منظور تکمیل فرایند آموزش کار با سامانه بام بانک ملی کتاب خودآموز نسخه اندروید سامانه بام بانک ملی برای نابینایان به صورت صوتی-متنی شامل مقدمه و ۸ فصل را نیز آماده ارائه به علاقهمندان کردهاست.
به منظور آشنایی بیشتر با این محصول مقدمه و فهرست آن در ادامه میآید؛
برای تهیه این کتاب یکشنبهها از ساعت ۱۶ تا ۱۸ و سهشنبهها و پنجشنبهها از ساعت ۱۲ تا ۱۴ به جز روزهای تعطیل با تلفن 03136687033 تماس بگیرید؛ همچنین میتوانید با ارائه نام و نام خانوادگی و تلفن تماس به ایمیل انجمن به نشانی
درخواست تهیه این کتاب را ثبت کنید.
در بستر واتساپ و فقط با ارسال پیام متنی یا صوتی و با ارائه نام و نام خانوادگی به شماره 00989304424149 نیز میتوانید درخواست تهیه این محصول را ارائه کنید.
به امید روزهای روشنتر.
مقدمه
به نام خداوند جان و خرد
امروزه بانکداری اینترنتی در دنیا رواج زیادی پیدا کرده است و بسیاری از افراد بهجای مراجعه حضوری به بانک، عملیاتهای بانکی خود را بهصورت آنلاین انجام میدهند. بهدلیل دشواری در رفت و آمد و سایر چالشهایی که پیشروی افراد نابینا است بانکداری اینترنتی میتواند ابزاری بسیار کاربردی برای این افراد باشد.
بام سامانه بانکداری بانک ملی است که خدمات بانکی متنوعی را بهصورت آنلاین به مشتریان این بانک ارائه میکند و تا حد زیادی نیاز به مراجعه حضوری به شعب این بانک را از بین میبرد.
در این کتاب با نحوه استفاده از پرکاربردترین امکانات دسترسپذیر برنامه اندرویدی سامانه بام آشنا میشوید.
ساختار کتاب
- در فصل اول، پیشنیازها، ابتدا با برنامه بام آشنا میشویم و سپس به نحوه نصب برنامه بام، فعال کردن خواندن شناسه گزینههای بدون برچسب در TalkBack، ثبتنام در سامانه بام بانک ملی، ورود به برنامه، آشنایی با محیط برنامه و جلوگیری از خروج خودکار از حساب کاربری میپردازیم.
- در فصل دوم که خدمات حساب عنوان دارد با روش مشاهده حسابها و مانده آنها، مشاهده جزئیات یک حساب، استفاده از صورتحساب، انجام تنظیمات حسابها، انتقال پول و استفاده از تاریخچه انتقال پول از حساب آشنا میشویم.
- فصل سوم به خدمات کارت اختصاص دارد. در این فصل چگونگی مشاهده کارتها و مانده آنها، انجام عملیات کارت به کارت، مشاهده تاریخچه کارت به کارت، تعیین کارت پیشفرض، پنهان کردن یک کارت و مسدود کردن یک کارت را یاد میگیریم.
- در فصل چهارم که مربوط به خدمات قبض و پرداخت است مباحثی شامل ایجاد یک قبض جدید، پرداخت یک قبض با حساب، پرداخت یک قبض با کارت، تغییر نام یک قبض، حذف یک قبض، پرداخت یک قبض با شناسه قبض و شناسه پرداخت، مشاهده تاریخچه پرداخت قبوض، خرید شارژ و خرید بسته اینترنت را مورد بررسی قرار میدهیم.
- در فصل پنجم که به خدمات تسهیلات اختصاص یافته است یاد میگیریم که چطور تسهیلات را به برنامه بام اضافه کنیم، جزئیات یک تسهیلات را مشاهده کنیم، قسط یک تسهیلات را پرداخت کنیم و یک تسهیلات را حذف کنیم.
- در فصل ششم با عنوان خدمات چک صیادی نحوه ثبت یک چک صیادی، تایید یک چک صیادی و انتقال یک چک صیادی به فردی دیگر را میآموزیم.
- فصل هفتم مربوط به مدیریت مخاطبین است. در این فصل به روش افزودن مخاطب، افزودن اطلاعات جدید به یک مخاطب، کار با بخش مخاطبین، اضافه کردن یک مخاطب به لیست مخاطبین منتخب، تغییر نام یک مخاطب و حذف یک مخاطب میپردازیم.
- نهایتاً در فصل هشتم که به سایر موارد اختصاص دارد با چگونگی مشاهده اطلاعات حساب کاربری، تغییر رمز عبور حساب کاربری و فعال و غیرفعال کردن ورود با اثر انگشت آشنا میشویم.
توجه در استفاده
لطفاً در استفاده از کتاب به نکات زیر توجه فرمائید:
- دستگاه استفادهشده در این کتاب گوشی سامسونگ A50s میباشد.
- سیستمعامل به کار گرفته شده در این کتاب اندروید نسخه ۱۱ میباشد.
- عبارات دیگری که همراه صحبتهای گوینده میشنوید، خروجی صفحهخوان TalkBack شرکت گوگل نسخه ۱۴ به همراه موتور صوتی Espeak NG است. صفحهخوان، نوشتههای خروجی برنامهها را به گفتار تبدیل میکند.
- با کلمات و عباراتی که از صفحهخوانها میشنوید به خوبی مأنوس شوید؛ زیرا وقتی با نرمافزارها، وب، رایانه و تلفن همراه کار میکنیم؛ عملا توسط صدای آنهاست که میبینید.
- بهتر است در هر قسمت، پس از تمرین و تسلط نسبی به قسمت بعدی بروید.
- نسخه متنی این کتاب نیز در قالبهای docx، html و pdf ارائه شده که میتوانید آن را در پوشه کتاب بیابید. میتوانید برای خواندن نسخه docx از برنامه Microsoft Word، نسخه html از یک مرورگر مثل Chrome یا Firefox و برای مطالعه نسخه pdf از برنامه Adobe Reader استفاده کنید.
قدردانی
در این جا فرصت را غنیمت شمرده و از حمایت خانهی ریاضیات اصفهان، به ویژه آقای دکتر علی رجالی، و از شما که با نظرات خود موجب ارتقای این کار و کارهای بعدی میشوید قدردانی میکنیم.
محسن صدیقی مشکنانی، نصرالله رضائی
فهرست کتاب خودآموز نسخه اندروید سامانه بام بانک ملی برای نابینایان
مقدمه
فصل 1. پیشنیازها
1-1. آشنایی با برنامه بام
1-2. نصب برنامه بام
1-3. فعال کردن خواندن شناسه گزینههای بدون برچسب در TalkBack
1-4. ثبتنام در سامانه بام بانک ملی
1-5. ورود به برنامه
1-6. آشنایی با محیط برنامه
1-7. جلوگیری از خروج خودکار از حساب کاربری
فصل 2. خدمات حساب
2-1. مشاهده حسابها و مانده آنها
2-2. مشاهده جزئیات یک حساب
2-3. استفاده از صورتحساب
2-3-1. مشاهده صورتحساب
2-3-2. فیلتر کردن تراکنشهای صورتحساب
2-3-3. دریافت صورتحساب در قالب یک پرونده
2-4. انجام تنظیمات حسابها
2-5. انتقال پول
2-6. تاریخچه انتقال پول از حساب
فصل 3. خدمات کارت
3-1. مشاهده کارتها و مانده آنها
3-2. انجام عملیات کارت به کارت
3-3. مشاهده تاریخچه کارت به کارت
3-4. تعیین کارت پیشفرض
3-5. پنهان کردن یک کارت
3-6. مسدود کردن یک کارت
فصل 4. خدمات قبض و پرداخت
4-1. ایجاد یک قبض جدید
4-2. پرداخت یک قبض با حساب
4-3. پرداخت یک قبض با کارت
4-4. تغییر نام یک قبض
4-5. حذف یک قبض
4-6. پرداخت یک قبض با شناسه قبض و شناسه پرداخت
4-7. مشاهده تاریخچه پرداخت قبوض
4-8. خرید شارژ
4-9. خرید بسته اینترنت
فصل 5. خدمات تسهیلات
5-1. افزودن تسهیلات
5-2. مشاهده جزئیات تسهیلات
5-3. پرداخت قسط تسهیلات
5-4. حذف تسهیلات
فصل 6. خدمات چک صیادی
6-1. ثبت یک چک صیادی
6-2. تایید یک چک صیادی
6-3. انتقال یک چک صیادی به فردی دیگر
فصل 7. مدیریت مخاطبین
7-1. افزودن مخاطب
7-2. افزودن اطلاعات جدید به یک مخاطب
7-3. کار با بخش مخاطبین
7-4. اضافه کردن یک مخاطب به لیست مخاطبین منتخب
7-5. تغییر نام یک مخاطب
7-6. حذف یک مخاطب
فصل 8. سایر موارد
8-1. مشاهده اطلاعات حساب کاربری
8-2. تغییر رمز عبور حساب کاربری
8-3. فعال و غیرفعال کردن ورود با اثر انگشت
تماس با ما
محصولات دیگر