خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
حل مشکل notepad در بروزرسانی جدید ویندوز 11

در بروز رسانی جدید ویندوز 11، برنامه نوت پد بروز شده است؛ به همین دلیل کاربران نابینا متوجه می شوند که برنامه نوت پد کند شده است.
برای حل این مشکل اول کاربران باید بدانند که برنامه نوت پد در نسخه جدید مانند مرورگر، می‌تواند چندین تب باز داشته باشد و با کلیدهای Tab و Shift + Tab می‌توان بین آنها حرکت کرد.

مشکلی که کاربران نابینا با آن مواجه می‌شوند، از آنجا ناشی می‌شود که وقتی شما با فشردن کلیدهای Alt + F4 پنجره برنامه نوت پد را می‌بندید و دفعه بعد که فایل دیگری را باز می‌کنید، همان تب ها هنوز باز هستند و تب جدیدی مربوط به فایل باز شده به قبلی ها اضافه می‌شود؛ پس از مدتی شما ده ها تب باز دارید و این باعث کند شدن برنامه نوت پد می شود.
راه حل بسیار ساده است، در مرحله اول نوت پد را باز کنید و با فشردن کلیدهای CTRL + W یکی یکی تمام تبهای باز را ببندید. ممکن است در مورد ذخیره شدن تب باز نوت پد از شما سوال کند که گزینه ذخیره نکن را انتخاب کنید. از این به بعد هم هر وقت فایلی را باز می‌کنید، پس از اتمام کار با آن قبل از بستن خود نوت پد، ابتدا با کلیدهای CTRL + W، تب مورد نظر را ببندید، در مورد ذخیره کردن آن سوال را پاسخ دهید، اگر مایلید ذخیره اش کنید و سپس خود برنامه نوت پد را ببندید.

 

۳ دیدگاه دربارهٔ «حل مشکل notepad در بروزرسانی جدید ویندوز 11»

سلام شادیار خان. مرسی از پست مفیدت. یه سؤال غیر مربوط ولی مفید داشتم. این Espeak NG 1.51 که تو گذاشتی تو ویندوز ۱۱ نصب میشه ولی نشون داده نمیشه. راهی واسش نیست؟ یا همون Espeak NG رو واسه ویندوزش رو آپدیت نکردین. چون با جاز ۲۰۲۳ یا حتی ۲۰۲۴ بهتر کار می کنه و بهتر از تی تی اسهایی مثل پارسآوا یا پکجاز هستش. بازم مرسی. بای تا های.

درود، مشکل ایسپیک مجزا در ویندوز ۱۱ این است که ویندز کلا سیستم سپی ۵ را دیگر نمی پذیرد و متاسفانه هنوز پروژه ایسپیک به کور ویندوز تبدیل نشده است. تصمیم آن با من نیست در سطح مدیر پروژه بین المللی است. امیدوارم به زودی این تبدیل انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید