خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
دانلود جدیدترین نسخه صفحه‌خوان NVDA، نگارش 2024.1.

سلام دوستان.

جدیدترین ورژن صفحه‌خوان nvda منتشر شد.
نگارش ۲۰۲۴.۱
یک حالت جدید گفتار درخواستی افزوده شد. وقتی گفتار درخواستی باشد، NVDA خودکار سخن نمی‌گوید (مثلا هنگامی که مکان‌نما را حرکت می‌دهید)؛ ولی همچنان هنگام اجرای فرمان‌هایی که هدفشان بویژه برای اعلام چیزی است (مثلا برای اعلام عنوان پنجره) سخن می‌گوید. حالا می‌توانید از دسته‌ی گفتار تنظیمات NVDA، حالت‌هایی از گفتار را که نمی‌خواهید در حلقه‌ی حالت‌های گفتاری (NVDA+S) باشند حذف کنید.
یک حالت جدید انتخاب بومی، یعنی پشتیبانی از روش انتخاب موجود در برنامه (که با NVDA+shift+f10 فعال یا غیرفعال می‌شود)، حالا برای حالت مرور NVDA در فایرفاکس موجود است. وقتی فعال باشد، انتخاب متن در حالت مرور، انتخاب بومی خود فایرفاکس را هم در دست می‌گیرد. کپی متن با control+c مستقیما به فایرفاکس فرستاده می‌شود. بنابر این به جای ارائه‌ی متن ساده‌ی NVDA، متن پیشرفته -همراه با قالب‌بندی و آنچه که در صفحه‌ی وب موجود است- کپی می‌شود.
فروشگاه افزونه‌ها حالا از کنش‌های گروهی پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال، نصب یا فعالسازی افزونه‌ها با انتخاب چند افزونه. یک کنش جدید برای باز کردن صفحه‌ی وب بازبینی‌های افزونه‌ی انتخاب‌شده افزوده شد.
گزینه‌های دستگاه خروجی صدا و حالت‌های کم کردن صدای پس‌زمینه از پنجره‌ی انتخاب موتور سخنگو حذف شدند. میتوانید آن‌ها را در پنجره‌ی تنظیمات صدا که با NVDA+ctrl+U باز می‌شود پیدا کنید.
eSpeak-NG، برگرداننده‌ی بریل LibLouis، و Unicode CLDR بروز شدند. جدول‌های بریل جدید تایلندی، فیلیپینی و رومانیایی موجود شدند.
اشکالات زیادی از فروشگاه افزونه‌ها، بریل، Libre Office، Microsoft Office و صدا برطرف شده است.
نکات مهم
• این انتشار سازگاری افزونه‌های موجود را از بین می‌بَرَد.
• ویندوزهای ۷ و ۸ دیگر پشتیبانی نمی‌شوند. ویندوز ۸.۱ حداقل نسخه‌ای از ویندوز است که پشتیبانی می‌شود.
امکانات جدید
• فروشگاه افزونه‌ها:
◦ فروشگاه افزونه‌ها حالا از کنش‌های گروهی پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال، نصب یا فعالسازی افزونه‌ها با انتخاب چند افزونه. (#15350, #15623, @CyrilleB79)
◦ کنش جدیدی برای باز کردن یک صفحه‌ی وب اختصاصی جهت دیدن یا ارائه‌ی بازخورد یک افزونه اضافه شد. (#15576, @nvdaes)
• پشتیبانی از نمایشگرهای بریل HID بلوتوثی کم‌انرژی افزوده شد. (#15470)
• یک حالت جدید انتخاب بومی، یعنی پشتیبانی از روش انتخاب موجود در برنامه (که با NVDA+shift+f10 فعال یا غیرفعال می‌شود)، حالا برای حالت مرور NVDA در فایرفاکس موجود است. وقتی فعال باشد، انتخاب متن در حالت مرور، انتخاب بومی خود فایرفاکس را هم در دست می‌گیرد. کپی متن با control+c مستقیما به فایرفاکس فرستاده می‌شود. بنابر این به جای ارائه‌ی متن ساده‌ی NVDA، متن پیشرفته -همراه با قالب‌بندی و آنچه که در صفحه‌ی وب موجود است- کپی می‌شود. توجه کنید که از آنجایی که فایرفاکس کپی واقعی را مدیریت می‌کند، NVDA پیام «در کلیپ‌برد کپی شد» را در این حالت اعلام نمی‌کند. (#15830)
• هنگامی که با حالت مرور فعال، متنی را در Microsoft Word کپی می‌کنید، قالب‌بندی نیز گنجانده می‌شود. یک تأثیر جانبی این است که NVDA دیگر پیام «در کلیپ‌برد کپی شد» را هنگام فشردن “control+c” در حالت مرور Microsoft Word یا Outlook اعلام نمی‌کند، زیرا خود برنامه اکنون کپی را مدیریت می‌کند، نه NVDA. (#16129)
• یک حالت جدید گفتاری درخواستی افزوده شد. وقتی گفتار درخواستی باشد، NVDA خودکار سخن نمی‌گوید (مثلا هنگامی که مکان‌نما را حرکت می‌دهید)؛ ولی همچنان هنگام اجرای فرمان‌هایی که هدفشان بویژه برای اعلام چیزی است (مثلا برای اعلام عنوان پنجره) سخن می‌گوید. (#481, @CyrilleB79)
• حالا حذف کردن حالت‌های گفتاری که نمی‌خواهید در حلقه‌ی حالت‌های گفتاری (NVDA+S) باشند، از دسته‌ی گفتار تنظیمات NVDA امکانپذیر است. (#15806, @lukaszgo1)
◦ اگر در حال حاضر از افزونه‌ی NoBeepSpeechMode استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را حذف کنید و حالت‌های بوق و درخواستی را از تنظیمات مربوط غیرفعال کنید.
تغییرات
• بروزرسانی اجزای NVDA:
◦ برگرداننده‌ی بریل لیبلویی به نسخه‌ی ۳.۲۸.۰ ارتقا یافت. (#15435, #15876, @codeofdusk)
■ جدول‌های جدید بریل تایلندی، رومانیایی و فیلیپینی افزوده شدند.
◦ eSpeak NG به نسخه‌ی 1.52-dev commit 530bf0abf بروز شد. (#15036)
◦ یادداشت‌های ایموجی‌ها و نمادهای CLDR به نگارش ۴۴.۰ بروز شد. (#15712, @OzancanKaratas)
◦ Java Access Bridge به نسخه‌ی 17.0.9+8Zulu (17.46.19) بروز شد. (#15744)
• فرمان‌های صفحه‌کلیدی:
◦ فرمان‌های زیر حالا از دو و سه بار فشردن برای هجی کردن اطلاعات اعلام شده و هجی کردن با توضیح نویسه‌ها پشتیبانی می‌کنند: اعلام انتخاب، اعلام متن کلیپ‌برد و اعلام شیء دارای فکوس. (#15449, @CyrilleB79)
◦ فرمان فعال یا غیرفعال کردن پرده‌ی صفحه نمایش حالا یک کلید میانبر پیشفرض دارد: NVDA+control+escape. (#10560, @CyrilleB79)
◦ هنگام چهار بار فشردن، فرمان اعلام انتخاب حالا انتخاب را در یک پیام قابل مرور نشان می‌دهد. (#15858, @Emil-18)
• Microsoft Office:
◦ هنگامی که اطلاعات قالب‌بندی روی خانه‌های اکسل درخواست می‌شود، حاشیه‌ها و پس‌زمینه‌ها تنها وقتی اعلام می‌شوند که چنین قالب‌بندی‌ای موجود باشد. (#15560, @CyrilleB79)
◦ NVDA دوباره دیگر گروه‌های بدون برچسب را اعلام نمیکند؛ مثل نسخه‌های اخیر منوهای آفیس ۳۶۵. (#15638)
• گزینه‌های دستگاه خروجی صدا و حالت‌های کم کردن صدای پس‌زمینه از پنجره‌ی انتخاب موتور سخنگو حذف شدند. میتوانید آن‌ها را در پنجره‌ی تنظیمات صدا که با NVDA+ctrl+U باز می‌شود پیدا کنید. (#15512, @codeofdusk)
• گزینه‌ی «اعلام نقش شیء، هنگامی که موس وارد محدوده‌ی شیئی می‌شود» به «اعلام شیء هنگامی که موس وارد آن می‌شود» تغییر نام داد. این گزینه حالا اطلاعات مرتبط بیشتری راجع به شیء هنگامی که موس به محدوده‌ی آن وارد می‌شود، مانند وضعیت (علامت‌دار / فشرده‌شده) یا مختصات خانه در یک جدول را اعلام می‌کند. (#15420, @LeonarddeR)
• گزینه‌های جدیدی در منوی راهنمای NVDA برای صفحه‌ی دریافت راهنمایی و فروشگاه NV Accessافزوده شدند. (#14631)
• پشتیبانی NVDAاز PoEdit برای نسخه‌های ۳ و بالاتر PoEdit بهبود یافت. به کاربران PoEdit ۱ توصیه می‌شود اگر می‌خواهند به قابلیت دسترسی پیشرفته در PoEdit اعتماد کنند، مانند میانبرها برای خواندن یادداشت‌ها و توضیحات مترجم، PoEdit را به نسخه‌ی ۳ بروز کنند. (#15313, #7303, @LeonarddeR)
• نمایشگر مجازی بریل و نمایشگر گفتار حالا در حالت امن غیرفعال می‌شوند. (#15680)
• وقتی که در اشیاء پیمایش می‌کنید، اشیاء غیرفعال (ناموجود) دیگر نادیده گرفته نمی‌شوند. (#15477, @CyrilleB79)
• فهرست مطالب به سند فرمان‌های صفحه‌کلیدی افزوده شد. (#16106)
رفع اشکال
• فروشگاه افزونه‌ها:
◦ هنگامی که وضعیت افزونه‌ای که فکوس روی آن است تغییر می‌کند، مثلا تغییر از «در حال دانلود» به «دانلود شده»، مورد بروزشده حالا بدرستی اعلام می‌شود. (#15859, @LeonarddeR)
◦ هنگام نصب افزونه‌ها، اعلان‌های نصب دیگر با پنجره‌ی شروع مجدد پوشیده نمی‌شوند. (#15613, @lukaszgo1)
◦ هنگامی که افزونه‌ای ناسازگار را دوباره نصب می‌کنید، دیگر به اجبار غیرفعال نمی‌شود. (#15584, @lukaszgo1)
◦ افزونه‌های غیرفعال و ناسازگار حالا می‌توانند بروز شوند. (#15568, #15029)
◦ NVDA حالا در موردی که یک افزونه درست دانلود نمی‌شود، خود را بازیابی می‌کند و خطا را نمایش می‌دهد. (#15796)
◦ NVDA دیگر بعد از باز و بسته شدن فروشگاه افزونه‌ها، بطور متناوب راه اندازی مجدد نمی‌شود. (#16019, @lukaszgo1)
• صدا:
◦ وقتی چند صدا پشت سر هم پخش می‌شوند، NVDA دیگر برای مدت کوتاهی متوقف نمی‌شود. (#15311, #15757, @jcsteh)
◦ اگر دستگاه خروجی صدا روی چیزی غیر از پیش‌فرض تنظیم شده باشد و آن دستگاه پس از در دسترس نبودن دوباره در دسترس قرار گیرد، NVDA به جای ادامه استفاده از دستگاه پیش‌فرض، اکنون به دستگاه پیکربندی‌شده برمی‌گردد. (#15759, @jcsteh)
◦ اگر پیکربندی دستگاه خروجی تغییر، یا برنامه‌ی دیگری کنترل انحصاری دستگاه را رها کند، NVDA اکنون پخش صدای خود را از سر می‌گیرد. (#15758, #15775, @jcsteh)
• بریل:
◦ نمایشگرهای بریل چندخطّی دیگر باعث توقف درایور BRLTTY نمی‌شوند و BRLTTY به عنوان یک نمایشگر پیوسته با آن‌ها رفتار می‌کند. (#15386)
◦ اشیاء بیشتری که دارای متن مفید هستند شناسایی می‌شوند و محتوای متنی در نمایشگر بریل نمایش داده می‌شود. (#15605)
◦ ورودی بریل کوتاهنویسی دوباره درست کار می‌کند. (#15773, @aaclause)
◦ هنگام حرکت پیمایشگر بین خانه‌های جدول در بیشتر موقعیت‌ها، حالا خط بریل بروز می‌شود. (#15755, @Emil-18)
◦ نتیجه‌ی فرمان‌های اعلام فکوس جاری، پیمایشگر جاری، و انتخاب جاری حالا در بریل نشان داده می‌شود. (#15844, @Emil-18)
◦ راه‌انداز بریل Albatross دیگر یک میکروکنترلر Esp32 را به عنوان نمایشگر Albatross به کار نمی‌گیرد. (#15671)
• LibreOffice:
◦ کلمه‌هایی که با استفاده از کلید میانبر ctrl+backspace پاک می‌شوند، حالا هنگامی که به دنبال کلمه‌ی پاک‌شده یکی از نویسه‌های «فاصله» یا «تب» باشد، بدرستی اعلام می‌شوند. (#15436, @michaelweghorn)
◦ اعلام نوار وضعیت با استفاده از کلید میانبر NVDA+End، حالا برای پنجره‌های محاوره‌ای LibreOffice نسخه‌های ۲۴.۲ و جدیدتر هم کار می‌کند. (#15591, @michaelweghorn)
◦ همه‌ی ویژگی‌های مورد انتظار متنی اکنون در LibreOffice نسخه‌های ۲۴.۲ و بالاتر پشتیبانی می‌شوند. این باعث می‌شود اعلام خطاهای املایی هنگامی که خطّی را در Writer می‌خوانید کار کند. (#15648, @michaelweghorn)
◦ اعلام سطح‌های سرنوشتارها در نسخه‌های ۲۴.۲ و جدیدتر LibreOffice نیز کار می‌کند. (#15881, @michaelweghorn)
• Microsoft Office:
◦ در اکسل با UIA غیرفعال، هنگامی که control+y, control+z یا alt+backspace فشرده می‌شوند، بریل بروز می‌شود و محتوای خانه‌ی فعال -که مکان‌نما روی آن قرار دارد- خوانده می‌شود. (#15547)
◦ در Word هنگامی که UIA غیرفعال است، وقتی control+v, control+x, control+y, control+z, alt+backspace, backspace یا control+backspace فشرده می‌شوند، بریل هم بروز می‌شود. همچنین با UIA فعال هم بروز می‌شود، هنگامی که متن تایپ میکنید و بریل به بازبینی متصل است و بازبینی نشانگر را دنبال میکند. (#3276)
◦ در Word هنگامی که از فرمان‌های خود برنامه برای پیمایش در جدول‌ها (alt+home, alt+end, alt+pageUp و alt+pageDown) استفاده می‌کنید، خانه‌ای که مکان‌نما روی آن می‌آید بدرستی اعلام می‌شود. (#15805, @CyrilleB79)
• اعلام کلیدهای میانبر اشیاء بهبود یافته است. (#10807, #15816, @CyrilleB79)
• موتور سخنگوی SAPI4 حالا بدرستی از حجم، سرعت و زیر و بمی صدا که در گفتار جاسازی شده پشتیبانی می‌کند. (#15271, @LeonarddeR)
• وضعیت چندخطّی حالا در برنامه‌هایی که از Java Access Bridge استفاده می‌کنند بدرستی اعلام میشود. (#14609)
• NVDA محتوای پنجره‌ی محاوره‌ای را برای پنجره‌های بیشتری در ویندوزهای ۱۰ و ۱۱ اعلام می‌کند. (#15729, @josephsl)
• NVDA هنگامی که از UI Automation استفاده می‌کنید، موقع خواندن صفحه‌ی تازه‌بارگزاری‌شده در Microsoft Edge دیگر دچار خطا نمی‌شود. (#15736)
• هنگام استفاده از «خواندن همه»یا فرمان‌هایی که متن را هجی می‌کنند، مکث‌های بین جمله‌ها یا نویسه‌ها دیگر بتدریج در طول زمان کاهش نمی‌یابد. (#15739, @jcsteh)
• NVDA دیگر بعضی وقت‌ها هنگام گفتن مقدار زیادی متن متوقف نمی‌شود. (#15752, @jcsteh)
• هنگام دسترسی به Microsoft Edge با استفاده از UI Automation، NVDA می‌تواند کنترل‌های بیشتری را در حالت مرور فعال کند. (#14612)
• NVDA دیگر هنگامی که فایل پیکربندی خراب شده باشد، در آغاز به کار دچار خطا نمی‌شود. در عوض، مانند گذشته، پیکربندی را به پیشفرض باز می‌گردانَد. (#15690, @CyrilleB79)
• پشتیبانی از کنترل‌های نمای فهرستی سیستم (SysListView32) در برنامه‌های Windows Forms اصلاح شد. (#15283, @LeonarddeR)
• دیگر امکان نوشتن روی سابقه‌ی میز فرمان پایتون وجود ندارد. (#15792, @CyrilleB79)
• NVDA زمانی که با سیلی از رویدادهای UI Automation مواجه شده، باید پاسخگو باقی بماند، به عنوان مثال. هنگامی که مقدار قابل توجهی از متن در ترمینال نوشته می‌شود یا وقتی که به پیام‌های صوتی در پیام‌رسان واتساپ گوش می‌دهید. (#14888, #15169)
◦ این رفتار تازه را می‌توانید با استفاده از تنظیم جدید «استفاده از پردازش پیشرفته‌ی رویدادها» غیرفعال کنید.
• NVDA دوباره می‌تواند فکوس را در برنامه‌هایی که همراه با محافظ برنامه‌ی Windows defender (WDAG) اجرا می‌شوند دنبال کند. (#15164)
• متن گفتار هنگامی که موس به نمایشگر گفتار می‌رود، دیگر بروز نمی‌شود. (#15952 @hwf1324)
• NVDA هنگامی که در فایرفاکس و کروم با escape یا alt+جهت‌نمای بالا کامبو‌باکس‌ها را می‌بندید، دوباره به حالت مرور برمی‌گردد. (#15653)
• بالا و پایین رفتن با جهت‌نماها در کامبو‌باکس‌ها در iTunes دیگر NVDA را بطور نادرست به حالت مرور برنمی‌گردانَد. (#15653)

 

باکس دانلود جدیدترین نسخه صفحه‌خوان NVDA

شما عزیزان میتوانید همواره آخرین نگارش صفحه‌خوان nvda را از

وب‌سایت رسمی صفحه‌خوان NVDA

 

و یا

وب سایت محله نابینایان

با حجم 30مگابایت دانلود نمایید.

دانلود نسخه‌های پیشین صفحه‌خوان NVDA

 

دانلود صفحه‌خوان NVDA نسخه 2023.3.4 

 

 

 

دانلود صفحه‌خوان NVDA نسخه 2023.3.2 

 

دانلود صفحه‌خوان NVDA نسخه 2023.3

دانلود صفحه‌خوان NVDA نسخه 2023.2

دانلود نسخه 2023.1 صفحه‌خوان

دانلود نسخه 2022.4 صفحه‌خوان

دانلود صفحه‌خوان nvda_2022.3.3

و نسخه nvda_2022.2.1را  از

اینجا با حجم 27 مگابایت

و ورژن 2022.2.2 را از

اینجا

و ورژن 2022.2.3 را از

اینجا

دانلود بفرمایید.
شاد باشید.

۸ دیدگاه دربارهٔ «دانلود جدیدترین نسخه صفحه‌خوان NVDA، نگارش 2024.1.»

قابل توجه کانالهای تلگرامی گرامی، تیمتاک داران محترم که امکان آپلود فایل دارن، و هرگونه منبع فارسی زبان فعال در حوزه منتشر کردن و به اشتراک گذاشتن نسخه های جدید NVDA به محز انتشار:
همانطور که در قوانین محله ی نابینایان نیامده، لطف کنید منتظر انتشارش اول در این پایگاه که متعلق به تمامی نابینایان فارسی زبان جهان است باشید، و سپس به محز انتشار، اقدام به آپلود، انتشار پست، و حتی اشتراک این صفحه خوان با دوستانتان کنید.
هر گونه انتشار زودتر از مورد این صفحه خوان در جاهای دیگر، سبب عدم انتشار آن در این محله میگردد و کلا نابیناها دیگه توی محله ای که متعلق به خودشونه دیگه رنگ پستهای مربوط به آپدیت NVDA رو هم نمیبینن، تموم میشه میره.
اگرم شما خواننده ی گرامی فکر میکنی من به سبب دشمنی با محله ای که چندین سال توش فعالیت کردم همچین چیزی نوشتم، یا عوامل بیگانه خارجی و یا دشمنان نابینای احتمالی تحریکم کردن، خب پس دست به کار شو، آپدیت بعدی که اومد زودتر از محله منتشرش کن، تا با هم به همین نتیجه برسیم.

سلام.
دوستان من این نسخه از NVDA رو نصب کردم؛ البته از خود NVDA برام اعلان بروزرسانیش اومد و همونجا آپدیتش کردم.

اما یک مشکلی وجود داره.
این نسخه، بعضی از زمانهایی که قبلا توش هیچ هنگی نداشتم هنگ می‌کنه.
هیچ کاری هم لازم نیست و خود‌به‌خود رفع میشه.
یعنی انگار یه مکس مثلا ۳۰ ثانیه‌ای و بعد باز صحبت.

سختافزار من سختافزار تقریبا خوبیه.
هارد ویندوزم SSD هست که تقریبا هفتاد گیگ خالی داره؛ RAM کامپیوتر ۸GB DDR4؛ Windows 10 22H2؛ CPU Intel(R) Core(TM) i5-7500T CPU @ 2.70GHz و خب مشخصات سختافزاریم مشکلی ندارند.

اگه شما هم این تجربه رو دارید لطفا بنویسید تا ببینیم چکارش میشه کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید