خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

معرفی الِکسیا سلون یک نابینای نابغه. خواستن توانستن است

به گفته روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، “الکسیا سلون” دختر نابینایی که تنها ۱۰ سال سن دارد مسلط به زبان های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیولی، چینی و آلمانی می باشد. الکسیا با دعوت “رابرت استیردی” یکی از اعضای انگلیسی پارلمان فعالیت خود را به عنوان مترجم فوری در پارلمان اروپا آغاز کرد.

این دختر در ابتدا به خاطر نداشتن حداقل سن برای ورود به پارلمان اروپا(۱۴ سال) به عنوان مهمان حضور داشت اما بعد از مدتی به دلیل تسلط کاملش به ترجمه فوری نطق ها در پارلمان، به عنوان مترجم پارلمان اروپا شناخته شد. الکسیا به دلیل داشتن پدر انگلیسی، مادر فرانسوی و مادربزرگ اسپانیایی از همان ابتدا به این زبان ها تسلط  یافت. در ۶ سالگی زبان چینی را هم یاد گرفت و حالا در حال تکمیل یادگیری زبان آلمانی می باشد.

مترجم فوری فردی است که ضمن تسلط بالا به دو زبان مبدا و مقصد، به طور همزمان با سخنرانی افراد، جملات را ترجمه و در اختیار شنوندگان قرار می دهد. حضور این دختر کم سن و سال به عنوان طوفانی علیه مترجمان حرفه ای پارلمان توصیف می شود. وقتی او برای اولین بار در اتاق مخصوص مترجمان فوری مستقر شد و شروع به ترجمه روان سخنرانی نمایندگان کرد با تعجب دیگر مترجمان فوری روبه رو شد چون  او نطقی را ترجمه می کرد که حاوی کلمات سختی بود.

منبع: سیمرغ

۹ دیدگاه دربارهٔ «معرفی الِکسیا سلون یک نابینای نابغه. خواستن توانستن است»

آفرین بر این دختر کوشا و تلاشگر و الگو برای ما و درود بر شرکت محترم نماد فناوری که به جمع نویسندگان محله ی ما اضافه شده است. لطفا اگر موضوعات بیشتری یافتید کوتاهی نکرده ما را در جریان قرار دهید. گمان میکنم این همدل زحمتکش سرکار خانم سقایی باشند که بطور ویژه از ایشان ممنون و متشکرم.

سلام.
ممنون از بابت پست مفیدتون.
شما دارید جور خیلیها که باید برای اینجا تولید محتوا کنن ولی روزه ی سکوت گرفتن رو میکشید که با توجه به این که خودتون نابینا نیستید جای تقدیر و تشکر داره.
دستتون روی سر همه ی چراغ خاموشا.
در مورد موضوع پست هم باید بگم که ایشون خیلی موفقن درست مثل ایگل یا مرتضی مصدق خودمون.
ایشون هم به شکل شگفت انگیزی میتونه به طور همزمان ترجمه کنه و به چند زبان هم مسلطه.
ممنون از شما.
موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید