خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

گزارش نمایشگاه اصفهان ( سفری انرژیک و به یاد ماندنی)

ساعت 3 نیمه شب از تهران حرکت کردیم 8 صبح اصفهان بودیم و جای همه دوستان خالی صبحانه حلیم شیر اصفهان را خوردیم.

ساعت 9 نمایشگاه شروع شد و مورد استقبال بی نظیر دوستان نابینا و کم بینا قرار گرفت , برای ما اینهمه لطف و محبت دور از انتظار بود . نزدیک به 1000 نفر تشریف آورده بودند از اصفهان , کاشان , شیراز , نجف آباد , شهرضا , شهرکرد و ………

روحیه مثبت و پر انرژی دوستان نابینا و کم بینا همه ما راتحت تأثیر قرار داده بود و به این فکر می کردم که چرا از این انسانهای فعال و تحصیل کرده در پیشرفت و توسعه کشور کمتر استفاده می شود؟ اکثرا تحصیل کرده و با توانمندیهای بالا.

دوستان برگزار کننده واقعا سنگ تمام گذاشتند و اطلاع رسانی کاملی هم انجام داده بودند. ما نیز تعدادی از تجهیزات مورد نیاز را به نمایش گذاشتیم که علیرغم کمبود ها و کاستی ها, مورد استقبال فراوان دوستان قرار گرفت. ( بایستی اعتراف کنم شرکت ما در زمینه فنی و نرم افزاری بسیار ضعیف است و نیاز به همکاری دوستان نابینا و کم بینا دارد)

 

در پایان از همکاری صمیمانه انجمن روشن بین اصفهان , نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر اصفهان , کارشناسان محترم و از تمامی دوستانی که زحمت کشیده بودند و در این هوای سرد از نمایشگاه بازدید کرده بودند صمیمانه تشکر می شود.   محبت و لطف شما موجب دلگرمی بیشتر ما و انگیزه مضاعف ما در خدمت به شما عزیزان می شود .

 

به امید موفقیت روز افزون شما

شرکت نماد فناوری امروز

۳۲ دیدگاه دربارهٔ «گزارش نمایشگاه اصفهان ( سفری انرژیک و به یاد ماندنی)»

روحیه ی محکم شما جای تعجب و آفرین دارد.
برخوردی که انجمن روشن‌بین اصفهان با شما داشت، من یکی را که خجالت زده کرد. باقی نابینایان را اطلاعی ندارم.
یک لیوان آب در اختیار شما نبود، کمترین مدیریتی توسط انجمن روشن‌بین به انجام نرسید و انجمن از هیچ فرد یا ارگانی همکاری نخواسته بود. این شد که پذیرایی در حد زیر صفر، مدیریت در حد زیر صفر و کلا همه چیز غیر از روحیه ی شما زیر صفر بود.
افرادی که مثلا انتظامات انجمن بودند، چندین مرتبه من را از نمایشگاه بیرون انداختند که خیلی عمل زشتی بود.
شاهد این بودم که با چه صبری برای من و دیگر همنوعانم تجهیزات مختلف را توضیح می دادید. چه اعتمادی به شخص بنده و دیگر دوستان داشتید که یادداشت بردار بریل شش میلیون تومانی را راحت می دادید بنده ببرم بیرون، به دانش آموزانم و والدینشان نشان بدهم و چقدر اذیت شدید.
گلویتان که خشک میشد، خسته که میشدید، سرتان که درد می گرفت، حتی یک عدد رانی، یک عدد آب میوه، یک شیر یا آب معدنی ساده برای شما نگذاشته بودند که متأسفانه در آن شلوغی، من عصر این مسئله را متوجه شدم که اگر صبح این قضیه را میدانستم، قطعا کمبود ها را تا حد توانم جبران می کردم.
من اگر میدانستم ضعف شدید مدیریت این انجمن هنوز پابرجاست، مطمئنا خودم شخصا نیروی انسانی و امکانات جهت ایجاد رفاه عمومی برای جنابان عالی و مدعووین فراهم می کردم.
خواهشی که دارم این است که گمان نکنید همه ی ما نابینایان یا انجمن هایمان اینقدر بی خیال و بی معرفتیم.
اینطور نیست.
درست مثل قشر افراد بینا، بعضی از افراد قشر نابینا نیز شامل استثنا می شوند.
بنده سال پیش، تجربه ی ارزشمندی در خصوص مدیریت یک جمعیت داشته ام و مطمئن باشید چنانچه روزی قرار شد مورد مشابهی در اصفهان داشته باشید، اگر بنده در جریان باشم، قطعا کاری خواهم کرد که تفاوت را احساس کنید!
همه ی حرف هام نوشدارو بعد از مرگ سهراب و شعار شد ولی اگر همین هم ننویسم، شرمنده ی خودم و قشر فرهیخته ی نابینا و شما خواهم بود.
با تشکر از صبر و حوصله و همکاری شما.
البته جای مواردی نظیر پرکینز الکترونیکی، رنگ‌خوان، اسکناس‌خوان و دیگر تجهیزاتی که در سایتتان تبلیغ شده در نمایشگاه دیروز واقعا خالی بود و بسیاری به این امید آمده بودند و بی نسیب ماندند. باطری برای بسیاری از تجهیزاتتان نداشتید و فرصت تست به همین دلیل از بازدید کنندگان گرفته شد. البته یک عدد عصای سفید نیز از شما مفقود شد که من بابت این مورد متأسفم.
با احترام، خادمی.

سلام آقای خادمی عزیز
اولا اینکه خیلی خوشحال شدیم که شما و بقیه دوستان را زیارت کردیم.
دوما” اینکه سخت نگیریم . اولین تجربه بود و امکانات کم . در هر صورت ممنونیم که نمایشگاه برگزار شد و دوستان را ملاقات کردیم.
از همه مهم تر حضور پر انرژی شما و بقیه عزیزان بود که ما را شدیدا” تحت تاثیر قرار داد.
کمبود ها و کاستی های ما را به بزرگواری خودتان ببخشید.
عصا هم به اعتقاد ما جابجا شده است .
همیشه سرافراز و سربلند باشید
با سپاس فراوان

سلام کامنت آقای خادمی را که خواندم
، وحشتزده شدم.
یعنی تا اینقدر فاجعه انجمنهای اصفهان قدر زحمت و لطف شما را دانستند؟
اگر اینطور بوده که اقدامات این دوستان چندان خوشایندتر از مسؤولین مشهدی نبوده است.
اما خدا را شاکرم که دوستان فرهیخته ی نابینا شما را شرمنده نکردند.
امیدوارم روزی برسد که همه ی ما قدر تلاش و وقت و همت یک دیگر را به نحو صحیح به جا آوریم.
خیلی خیلی شکه شدم.
آقای خادمی متأسفانه ما خیلی مواقع بعد از حادثه مطلع میشویم که اصلاً جالب نیست.
دست همگی شما دوستان دلسوز را از دور میفشارم.
اگر کمکی از دست من ساخته بود بی دریغ حاضرم.

درود! آخه ی اون عصای بینوا حالا کجاست؟ واقعا باید به حالش گریست کسی را که داره با اون عصا حال میکنه: آخه دخمر یا پسر خوب این چه کاری بود که کردی؟ عزیزم یه برجسته نگار میبردی تا چند نفر بتونند استفاده کنند، اون عصا که ارزش این حرفهارو نداره! والله چی بگم که ناگفتنش بهترس!

سلام.
متعجبم، متأسفم و معذرت میخوام.
هیچ جای این قضیه نیستم ولی معذرت میخوام.
اون وقت من مینویسم انجمنهای ما رو هم دیگه هم اندازه ی یه انجمن نمی ارزن به خیلیها بر میخوره.
تو همین سایت پر از گزارشهای فراوان از دیدارها و گفتگوهای این انجمن با فلان نماینده و فلان مسئوله.
اگر با اونها هم اینطور رفتار شده باشه که دیگه فاجعه هست.
هیچ ندارم بگم.
وقتی مجتبی توی گروه واتساپ محله به صورت صوتی گزارش میداد که اونجا چی میگذره، از فاصله ی ششصد کیلومتری فقط تأسف میخوردم و آرزو میکردم یه نفر اون وسط پیدا بشه به داد شما برسه.
ای کاش تا واقعاً تشکل بزرگی نشدیم ادعای بزرگی نکنیم.
اون عصا هم که گم شده واقعاً جای سؤال داره. اگر واقعاً کسی برش داشته باشه دیگه هیچ وقت من اگر جای شما باشم نمایشگاه برگزار نمیکنم.
چون اعتمادی که لکه دار بشه، تا دنیا دنیاست نمیشه دوباره درستش کرد.
بازم متأسفم و از طرف صدها هزار نابینا بابت همه چیز پوزش میخوام.

سلام
بدون تعارف باید بگویم ما به عنوان یک شهروند ایرانی افتخار می کنیم که نابینایان فرهیخته و با سوادی داریم .
من اعتقاد دارم ۹۸ درصد جامعه ایران از تواناییها و توانمندیهای شما هیچگونه آشنایی ندارند باید تلاش کنید و این تواناییها را به این قشر ۹۸ درصدی نشان دهید . مطمئنا” تاثیر بسزایی در آینده شغلی نابینایان و کم بینایان خواهد گذاشت.
ما به عنوان شرکت نماد فناوری امروز از انجمن روشن بین و تمامی دوستانی که در این هوای سرد تشریف آورده بودند سپاسگذاریم.
زیاد سخت نگیریم مشکلات زیاد است و امکانات کم .
با سپاس فراوان

به نظرم همنوعان که بودجه و توان ندارند، انجمن نزنند. من اگه روزی بودجه ی سایتمو نتونم از مشارکت کننده ها جمع کنم، خودمم پولی تو جیب نداشته باشم، سایت رو آقا‌وار، جمع می کنم. روی ی سرویس ارزان یا رایگان نمی‌رم بعدش هم هر روز قطع باشیم و هی به بچه ها بگم خوب پول نیست تحمل کنید. قشنگ، جمع می کنم سایت رو. انجمنی که پول و توان نداره یا نمیخواد که داشته باشه یا نمیتونه که داشته باشه، دقیقا به چه دردی می خوره. شاید حدود سیصد تا از این انجمن ها توی کشور هستند که سالی حدود چند میلیون از بهزیستی و سازمان ملی جوانان می گیرند و هیچ کاری نمی کنند و این دقیقا میشه سالیانه چند میلیارد بودجه که چون بین انجمن های نا کارآمد تقسیم میشه، کلا هدر میره! انجمنی که توی پست اینجا مینویسه با همکاری انجمن فلان، حتما این کلمه ی “همکاری” رو ما جایی باید حس کنیم دیگه! بهزیستی وظیفه داشته در صورتی که بهش می گفتند، مکان در اختیار بگذاره که گذاشته. دیگه عمویی، ی آب معدنی سیصد تومانی توان و بودجه نمیخواد قربانت برم من! ی نفر دم در راهنما باشه، توان و بودجه نمیخواد آخه! سه چهار نفر که نظم نمایشگاه رو مدیریت کنند، توان و بودجه نمیخواد! انجمن روشن‌بین از یکی دو ماه قبل خبر داشته نمایشگاه قراره باشه پس باید جلسه میگذاشت از اعضاش یا از بیرون از انجمن، همکاری، بودجه، نیروی انسانی و موارد مورد نیاز رو تهیه می کرد. بعله. اگه کسی از این انجمن به زور خواسته بود این کارو بکنه، باز ی حرفی. بحث اینجاست که خودشون کاری کردند که لقمه ی بزرگتر از دهن‌شون بود. من اگه انجمن بزنم و این وضعش باشه. خودم خودمو دار می زنم!

سلام با تشکر از برگزار کنندگان این نمایشگاه، با توجه به این که وجود چنین نمایشگاههایی برای نابینایان در ایران کم نظیر و حتی بی نظیر بوده موارد زیر را پیشنهاد می کنم:
۱. بازدید کنندگان قبل از بازدید وقت بگیرند و برای هر بازدید کننده زمان مشخصی قرار داده شود.
۲. به تعدادی نیروی انسانی بیشتر برای توضیح ابزارهای مختلف نیاز است.
۳. وقتی جمعیت فراتر از ظرفیت نیروهای انسانی است، بهتر است جو به این صورت باشد که مثلاً اعلام کنند در ساعت فلان، فلان دستگاه را توضیح می دهیم. سپس همزمان با توضیحات یک راهنما شخصی آن ابزار مورد نظر را بین حضار که روی صندلیهای منظمی نشسته اند نشان دهد و دست به دست کند.
۴. عزیزان برگزار کننده باید توجه داشته باشند که نمایشگاههای نابینایی با نمایشگاه های عادی تفاوت دارد از این لحاظ که در نمایشگاه های عادی نگاه ده نفر به یک محصول در یک زمان انجام میشود، اما نمایشگاه نابینایی به این صورت است که تک تک بازدید کنندگان باید محصولات را لمس کنند که همین موجبات لزوم یک برنامه ریزی ویژه را فراهم می کند. اما با همه ی این کم بودها من لذت بردم و از تمامی عزیزان دست اندر کار تشکر می کنم، به شرکت نفا هم توصیه می کنم که حتماً از مشورت با افراد نابینا در امور لازم که خود نیز به آن اقرار فرمودند بهره مند شوند. باشد که شاهد نمایشگاههای بهتری از این دست باشیم. یا علی.

سلام
ممنون از لطف شما.
تمام مواردی را که فرمودید کاملا” منطقی و بجا است و امیدواریم در نمایشگاههای بعدی رعایت شود.
ما آماده همکاری با دوستان نابینا و کم بینا هستیم . خواهشمندیم نقائص و کمبودهای ما را گوشزد کنید و راهنماییهای خود را از ما دریغ نکنید.
با سپاس فراوان

سلام بر همه دوستان عزیز و به خصوص شرکت نماد فن آوری و تمامی دست اندرکارانشون.
من هم از نمایشگاه جمعه بازدید کردم و خب به عقیده من دوستان در کامنت ها نسبت به انجمن روشنبین کمی کم لطفی کردند.
تعداد بازدید کننده ها بسیار زیاد بود و نمایندگان شرکت گمانم فقط سه نفر بودند. البته این یک تجربه بود و شاید از اولین تجربیات و دیدگاه آقای حاتمی رو بسیار لایک میکنم.
از انجمن روشن بین برای فراهم آوردن این بستر در حد توان خودش ممنونم و اگر دیگر انجمن ها یا افراد ادعایی دارند یا علی این گوی و این میدان, در عمل باید دید چند مرده حلاجید وگرنه من هم می تونم با توجه به تجربیات شخصی پیشین خودم ادعا کنم به نحو احسن قادر به مدیریت هستم …..
بگذریم از شرکت هم سپاسگزارم که واقعا صبر و حوصله تون در اون میان ستودنی بود هرچند نمی تونستید پاسخ گوی این جمعیت باشید….
من شخصا اومده بودم عصای هوشمند تون رو ببینم که متاسفانه شارژش تموم شده بود و واقعا در صورت پسند تصمیم به خرید هم داشتم که انگار قسمت نبود و حتی خواستم قلم نوشتاری بریل و شابلون امضا بخرم که در اون هیاهو نه میشد قلم دید و شابلون ها هم که دقیق متوجه نشدم جا مونده بود یا تموم شده بود….
باز براتون آرزوی موفقیت و سربلندی دارم و همیشه پویا باشید.

سلام
با پوزش فراوان . اگر موافقت بفرمایید وسایلی را که نیاز دارید با پست به هزینه خودمان برای شما می فرستیم . اگر مورد تایید بود بردارید اگر نبود با هزینه ما مرجوع کنید .
مجددا” عدر می خواهیم.

با سپاس فراوان
شرکت نماد فناوری امروز

دیدگاهتان را بنویسید