خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

نابینایان بینا میشوند!

خبرگزاری مهر مینویسد: محققان توانستند با استفاده از سلول های بنیادی، بینایی چندین نابینا را احیا کنند. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلول های بنیادی، استفاده از سلول های بنیادی چشم سالم افراد منجر به درمان کامل ۸۲ مورد از ۱۰۷ چشم آسیب دیده می شود به طوریکه بینایی را به طور نسبی باز می گرداند.
احیای بینایی نابینایان با سلول های بنیادی
بر طبق آزمایشات محققان، ۱۴ نفر بینایی نسبی خود را با این روش بدست آورده اند، به نحوی که فردی که حدود ۶۰ سال پیش بینایی اش را از دست داده بود اینک به کمک سلول های بنیادی بینایی اش را نزدیک به حد طبیعی بدست آورده است.

در این مطالعه محققان شمار اندکی از سلول های بنیادی چشم سالم این افراد (ناحیه لیمبوس)، را برداشته، آن را در آزمایشگاه تکثیر کرده و سپس به چشم آسیب دیده پیوند زدند.

این سلول های بنیادی رشد کرده و بافت قرنیه جدیدی را تولید می کنند که می توان آن را با قرنیه آسیب دیده جایگزین کرد. از آن جایی که این سلول های بنیادی از بدن خود این افراد گرفته شده است نیاز به استفاده از داروهای ضد رد پیوند ندارند.

این محققان ایتالیایی براین باورند که پیوند سلول های بنیادی می توانند امید را به زندگی هزاران نفری که سالانه به دلایلی مانند سوختگی های شیمیایی بینایی شان را از دست می دهند، بازگرداند.

۱۷ دیدگاه دربارهٔ «نابینایان بینا میشوند!»

سلااااام سلااام و دروووود بر عموووو چشمه ی عزیییز و دوووست داااشتنی خودم واااای عجب خبر مسرت بخشی فقط عمو یه چی یه چی بگم بگم نگم خب میگم این کاری که پزشکا کردن بدرد من که نمیخوره چون چشای من که از اساس خرابه و مشکل داره ببین شبکیه که نازک شد و خشک گردید بدرد چی میخوره هیچ چی فقط بدرد دکر آخه بدرد دکر هم نمیخوره واااییی این سرفه هم دیگه امونم رو بریده الآن هم دارم یه دستی میتایپم و دست دیگهم جلوی دهانمه و دارم سرفه میکنم یعنی سرما خوردن توی این فصل هم مکافاتها به خداااا نه آب یخ میتونی بخوری زیر کولر هم باید با ترس و لرز بخوابییی از بستنی و هادداگ و پیتزا هم باید بگذرییی مهمتر از همه ی اینا نمیتونی بزنی زیر آواااز چون که صدام خوروسک گرفته در حد تیییم ملییی تا میام دو کلام حرافی کنم سرفه امونم رو میبره خب عمووو بببخشییید بااازم من افتادم رو دوووور چرت و پرت گفتن به هر حال عمو چشای ما که فعلاً چراغ خاموشه تا ببینیم کی این سلولهای بنیادین به کمک چراغهای خاموشمون ببخشییید چشامون میاااد به هر حال عموووو حااال کردم با این پست با حااال و توووپت البته که خووودت خعععععلییی با حااالتری عموووو مخلصم و ارادت دااارم در حد بارسا در پناه یگانه دادآر دادافرین بدرود و خدا نگه دار

دیدگاهتان را بنویسید