خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

اینم از ارشد امسال من

ای. بدی نبود. خوب هم نبود. مشکل اینجاست که حوزه ی امتحانی من نه خوب بود و نه بد. شاید هر دو قاتی. دانشگاه اصفهان، که مسئولینش معمولا به من لطف داشته اند و من در آن درس میخوانم، هم محل کنونی تحصیل من است و هم جایی که کنکور ارشدم در آن برگذار شد. دکتر کجباف و دیگر مسئولین هماهنگی کرده بودند تا ما نابینایان و کمبینایان برای خودمان طبق استانداردهای سازمان سنجش و با مراقبت کامل، در یک مکان آرام آزمونمان را بدهیم و منشی هم برایمان در نظر گرفته شده بود. با احترامی  قابل تقدیر از ما استقبال شد و تا اینجای کار، بر وفق مرادمان بود ولی امان از آن لحظه ای که منشی من را عوض کردند. ایشان خیلی خوب داشتند سوالات را میخواندند و من پاسخ میدادم. ولی یک دفعه منشی من عوض شد. بعدی که آمد سختش بود سوالات انگلیسی را بخواند. چند منشی جایشان را باهم عوض کردند بلکم یکی بتواند پرسشهای تخصصی زبان را برای من بخواند ولی نشد که نشد. عمومی های زبانم شصت تا بود که تا جایی که منشی بود و برایم خواند، من غیر از لغت همه را خوب زدم و متاسفانه برای کلوز تست و تخصصیها بود که منشی رفت. تخصصیهایم که شصت تا بود را به علت نداشتن منشی نشد که پاسخ بدهم و برگه ی پاسخنامه را همان طور تحویل داده، زودتر از موعد زدم به قلب جاده به سمت منزل. بله. غیر از این که من دروسم را به علت مشغله ی کاری امسال کم خوانده بودم، این نبود منشی هم مزید بر علت شد تا رسما امسال گند زده بشود به آزمون ارشدم. حالا جرات هم نیست که بگویی خوب بود یا بد بود. باید حواسم به سازمان سنجشی ها، به دانشگاه اصفهانی ها و شاید به یک عالمه های دیگر باشد. فقط مانده ام که این مافیای بریل که اصرار بر چاپ پرسشهای کنکور دارند، چرا به فکر بیت المال نیستند. حرکتی که انجام شده درست. ولی اشتباه است که وقتی من در فرمم مشخص کرده ام که دفترچه ی بریل نمیخواهم باز شما بیایید برای من نیز بریل چاپ کنید. آقا جان:

  • سرعت خواندن پرسشهای کنکور به خط بریل، بسیار کمتر از خط عادیست.
  • اگر کسی دفترچه ی آزمون بریل نخواهد و برایش چاپ کنید، عین اسراف است.
  • اگر پرسشها گویا به صورت کامپیوتری در اختیار ما داوطلبان نابینا قرار گیرد، به مراتب سریعتر و کارآمدتر میتوانیم به آزمون پاسخ بدهیم.

تاکید میکنم که به هر حال، اگر منشی من عوض نمیشد، یا اگر وقتی عوض میشد کسی میآمد که قادر به خواندن از روی پرسشها بود، موفقتر عمل میکردم. امیدوارم این موارد در سال بعدی برطرف گردند و من نیز به شدت درس بخوانم و با آمادگی بسیار زیادتری نسبت به امسال در آزمون بعدی ظاهر شوم.

۱۶ دیدگاه دربارهٔ «اینم از ارشد امسال من»

سلام خدا رو شکر دادیدش تموم شد حالا خدا رو چه دیدید شاید زد و قبول شدید.
فقط:
وقتی سؤالات بریل داشتید فکر کنم ایراد گرفتن از منشی بهانه گیری باشه، کند هست اما راه گشاست، تا آخر وقت می نشستید و یواش یواش می خوندید و می زدید ….
شاید چون وقت براش نذاشته بودید و اون قدری که بایست زحمتش رو نکشیده بودید این مدل امتحان دادید.
در هر حال براتون آرزوی موفقیت دارم.

ای بابا چه بد بیاری آوردی
بریل که نمیشه باز با پی سی خیلی بهتره
شاید از داشتن منشی هم بهتر باشه
حالا تا این منشی ها بخوان نفس نفس بزننو هیجی کنن سوالارو پارس آوا خونده و خودتم جواب دادی
دیگه گذشته بهش فکر نکن
بالاخره عصر یخبندان تمام میشه و اینام تصمیم میگیرن مدرن بشن
تا اون موقع مجتبی جان رو یخ ها اسکی برو و از زندگی لذت ببر

کاش سازمان سنجشیا فقط یکبار هم که شده مثل نابیناها مجبور شند با منشی کنکور بدند تا ببینند چه طعمی داره با منشیای چلمنگ کنکور دادن خخخخخخخخخخ
ترانه جان گیریم سازمان وقت اضاف بده منشی میگه دارم میمیرم پس سوال نمیخونه حالا نابینا با یک عالمه وقت اضاف چیکار کنه خوبه جز ناشکری و کفر به درگه حضرت دوست که هر چه هست از اوست
نازی مدیر با شنیدن قصه تکراری کنکور و منشی دلم کباب شد
راستی یه فکری به حال رستوران محله کنید دوستان درش تخته نشه یا شده باز بشه

دقیقاً همین طوریه که میگید ترانه خانم
ولی خب چون بچه ها بیشتر از طریق صوت و کتب الکترونیک و کامپیوتر مطالعه می کنند بریل رو یه طورایی باهاش راحت نیستند و این یه اشتباه هست البته در مورد زبان انگلیسی چون کوتاه نویسی هم هست و بعضی بچه ها کوتاه بلدند بخونند و بعضی بلند مشکل دو برابر میشه اما بچه هایی که تازه نابینا شدند که خب از بحث ما خارجند چون اصلاً بلد نیستند بریل بخونند یا صد سال طول میکشه که بخونند و کندند که آقا مدیر ما از این دسته نیستند البته…. از اون دسته بریل فراریهاشند ….

باسلام. خسته نباشید از آزمون ارشدتون. منم مثل شما کنکور داشتم، خوشبختانه با استقبال بسیار عالی مسؤلان دانشگاه مواجه شدم. چونکه نخونده رفتم سرجلسه واقعأ شرمندشون شدم. چون کم بینا هستم برام پرسشنامه با خط درشت برام اوردن که من گفتم لازم نیست و با خط عادی راحتم. درضمن یک سوم کل وقت آزمون رو وقت اضافه داشتیم که اونم استفاده نکردم. ببخشید درمورد خط بریل با آقای نصیری تبادل نظرمیکردم زیاد متقاعد نشد که شماها باید روی این خط بریل حساب بازکنید و ازنظر خواندن و نوشتن مستقل باشید. حق خواندن و نوشتن جزء معدود حقوقیه که توی کشورمان براتون تا حدودی تعریف شده. ولی متأسفانه…!!!

سلام،آقا مجتبی دیگه هرچی بود باهمه موانع،کمبودهاومشکلات کنکورت رادادی تمام شد ان شاالله که قبوا می شوی اگر هم نشد سال دیگه با آمادگی بیشتر شرکت می کنی که هرچقدر هم که موانع سرراه باشد نتواند مانع قبولیتان شود وبا رتبه یک رقمی قبول شوی موفق باشید.

سلام مجتبی جان
یه پیشنهاد دارم در مورد کامنت ها که نمیدونم اصلا عملی هست یا نه
کاش میشد جایی که کامنت میدیم امکانات دیلیت و ادیت رو به همراه گزینه ی نقل قول داشت
گاهی پیش میاد از نظری که دادیم پشیمون بشیم یا به کل اشتباهی مطلبی رو بنویسیم
چنین امکاناتی برا یه وبلاگ میشه قرار داد؟یا با این ورد پرس مشکلی پیش نمیاره؟

سلام مجتبی جان
خب تقریباً خودت قبول داری که علت اصلی گند زدنت تو کمکور به قول خودت درس نخوندنت بوده. بعد میخام ازت یه خواهش کنم. چرا ما نابینا ها فقط خودمون رو می بینیم و به کسان دیگر توجهی نداریم؟ چون شما با بریل حال نمی کنی باید منی که خوندنم تقریباً با یک بینا برابر هست هم در آتیش شما و امثال شما بسوزم؟ چرا کار خوبی رو که راه افتاده خیلی سیاستمدارانه رد می کنی؟ درست هست که این سایت مال شماست و خب یکی از پر طرفدارترین سایت نابینایی هست ولی شما نباید در این سایت اینگونه یکطرفه به قاضی بری. البته که قبول دارم که باید در فرم ثبت نام برای جلوگیری از به باد دادن کاغذ های عزیز باید از دانشجو بپرسند که بریل می خواهید یا نه؟ باور کن اگه در س خونده بودی و خودت هم بریل می خوندی اینجوری که خودت تعریف می کنی خیلی بهتر و زودتر کارت رو جلو می بردی.
من نظرم اینه که باید هر ۳ یعنی سؤالات بینایی بریل و گویا باشه تا هر دانشجو بر اساس راحتی خود انتخاب کنه. مجتبی از گویا, داوود از بریل و امیر از منشی.
به امید قبولی داوود و مجتبی در کمکور کارشناسی ارشد انگلیسی و بهروزی برای سایرین

سلام وای به روزی منشی بخواد برات نمودار تفصیر کنه یا یک الامت را بهت بکه و اسماشا ندونه اون وقت برات شکله الامتی را که تصوری ازش نداری روی دستد رسم میکنه همین تست را جواب بدی نفره اول شما هستی اسمه الامته روی دستد را بکو

۱. خوشحالم که قهرمانی ولی چشمکی من به واقعیت باور دارم و وقتی نه خودم درست خوندم و نه کسی بود که تمام پرسشها رو بزنم مطمئنم چیز خوبی از آب در نمییاد.
۲. ممنون پژو.
۳. ترانه، خط بریل برای عده ای خوبه و اقلیت نابینایان قادرند این خط را سریع بخوانند ولی محدودیتی که خط بریل ذاتا داره مانع میشه کار سریع پیش بره. من در لحظه، یک حرف زیر انگشتم دارم و یک بینا در لحظه، چند کلمه هم زمان زیر چشمش دارد.
۴. نخودی، من اگر بهانه گیری قصدم بود که نخواندم را نمینوشتم و فقط با بی انصافی از منشی نداشتنم عیب میگرفتم ولی واقعا متن های بلندی که مثلا یکی از آنها پنج صفحه ی بریل بود را نمیشد بخوانی و بعدش تازه بخواهی برگردی به متن و یک عبارت خاص را پیدا کنی و سه سوال از یک متن پنج صفحه ای پاسخ بدهی. مثلا میگفت که در خط هفتم منظور از فلان کلمه چه بوده حالا شما ببین شماره ی خطوط بینایی کجا و نابینایی کجا! من فقط آزمون را به صورت کامپیوتری که زیر دستم باشد از همه بیشتر قبول دارم. رویکرد نوین پیام نور برای حتی افراد بینا نیز همین است. خواهرم آزمون هایش را آنلاین میدهد و در لحظه، نمره اش به او نمایش داده میشود.
۵. خوش باشی پژو.
۶. یلدا شنیدم که میگفتند MP3 Player خریدند سازمان سنجشی ها که بدهند نابینایان پرسشهای صوتی را بشنوند ولی بازم خوب نیست من میگم فقط حد اقل زبان را باید با کامپیوتر امتحان داد.
۷. مرسی سیتا. خداییش منشیهای من چلمنگ که نبودند هیچ، خیلی هم متین و شریف بودند. ولی خوب اولی را که از من ربودند، بعدی ها تخصص و مهارت خواندن از روی متون انگلیسی را نداشتند. راستی بگمت که ی سورپریز عجیب برای رستوران دارم.
۸. ترانه جان، آخرش خط بریل هم که باشه، باید یکی واسه ی ما علامت بزنه و با مداد، سیاه کنه. در ضمن بالاتر هم گفتم خط بریل ذاتا آهسته میکنه حرکت خواننده را و انگشتانت در طول سه ساعتی که باید روی کاغذ زبر و برجسته کشیده بشوند خسته میشوند.
۹. آره. من از بریل بدم مییاد چون واقعا باهاش راحت نیستم نخودی. اگر به همه ی نابینایان بگویند که شما از این به بعد کامپیوترتان لال میشود و باید در عوض با خط بریل با مانیتور بریل توی کامپیوترتان و توی اینترنت بچرخید، خداییش چند نفر از شما قبول میکنید آیا؟ میبینید که اکثریت مخالفید چون سرعتتان به طرز قابل توجهی گرفته میشود.
۱۰. نمیدونم واقعا برخورد دیروز دانشگاهیها هم با من خوب بود ولی ای کاش منشی من را وسطهای کار یا نمیبردند یا با کسی تعویض میکردند که میتوانست پرسشها را بخواند. خداییش اخیرا رسیدگی به معلولین در کنکور بهتر شده است. من خودم از بریل استفاده میکنم ولی نه همه جا و همه وقت. هر چیزی استفاده ی خودش را دارد. ترکیب بریل و کنکور برای من یکی غیر قابل قبول است.
۱۱. ترنم بله. مطمئنا من اگر امسال قبول نشوم سال دیگه قبولم چون همین تجربه های تلخ را برای کارشناسی داشتم و گرگ باران دیده شده ام. امسال درگیری ها و مشغله های خانواده، کار برای کسب خرج تحصیلم، درسهای ترم هفت و موارد دیگر باعث شد وقت زیادی برای خواندن پیدا نکنم. من هستم، دانشگاه هست، سازمان سنجش هم هست. حالا حالا ها وقت دارم و ناراحت قضیه نیستم.
۱۲. یلدا فعلا خیر ولی کار نشد نداره.
۱۳. داوود قرار نیست تو توی آتیش ما بسوزی چون ما اصلا آتیشی نداریم که تو بخواهی بسوزی. نوشته مرا با دقت بخوان. گفتم نباید برای منی که گفته ام بریل نمیخواهم بریل چاپ بشود. نگفتم برای من و داوود چاپ نشود. برای شما که گفته ای بریل، چاپ کنند. برای من که گفته ام منشی یا گویا، چاپ نکنند. یک دو دو تا چهار تای خیلی ساده است. چطور از نوشته ام درکش نکردی برای من عجیب است عزیزم. بعدش باید بگمت که سایت من نه و سایت ما. تازه ما پرطرفدارترین نیستیم. من چیزی را سیاستمدارانه رد نکردم. اصلا سیاست را با ر مینویسند یا با ز به جان قندون که اگر من خبر داشته باشم! تازه کی گفته که من باور ندارم باید بیشتر میخواندم آیا؟ خودمم قبول دارم باید بیشتر میخواندم ولی من آزمون سازی و زبانشناسی را از تخصصیها خوانده بودم یک مقداری و امکان پاسخ به سوالات را هم داشتم اما چون منشی قادر نبود علائم آوانگاری و سوالات را بخواند و چون بریل ها خیلی طولانی و خسته کننده بود، همان کمی هم که خوانده بودم را نشد که تست هایش را بزنم.
۱۴. دیگه کسی نیست جوابشو بدم؟ من برم؟ خوب باشه. خدا حافظ. شایدم خدا سعدی.

سلام مجتبا
انصافا منشی منم خوب سوال هارو میخوند. البته چون از ۲۵۰ سوال فقط ۳۰ تاش زبان بود و بقیش به زبان فارسی بود طبیعتا خوندنش همچین مشکل هم نبود. البته منشی منم سوال های زبان رو نمیتونست خوب بخونه. اواسط کنکور بود که اومدن ازم پرسیدن از منشیت راضی هستی؟ خوب میخونه؟ اگر نه منشیت رو عوض کنیم من هم گفتم نه نیازی نیست.
برای سوالات زبان هم که خوب نمیخوند دیگه عوضش نکردم چون گفتم من که امسال بیشتر برای کسب تجربه و دست گرمی اومدم حالا بلفرضم چند تا تست زبان رو بزنم اتفاق خاصی نمیفته
امیدوارم هر چی جلوتر میریم امکانات آموزشی برای ما بهتر از قبل بشه

دیدگاهتان را بنویسید