خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

یه سوزن به خودمون!! یه جوالدوز به مردم!!!!.

سلام بر دوستان خوب. خب!!! میرم سر اصل مطلب راستش این پست رو زدم که از یه مساله ای صحبت کنم و اونم اعتماد هست. همین امروز با موسسه ی رودکی تماس گرفتم و سفارش کتابیُ دادم که به بریل تبدیل بشه خب پذیرفته شد. ولی یه شماره حساب بهم دادن که پول کتاب رو که مبلغی ناچیز هم هست پرداخت کنم و تازه فیشش رو هم براشون فکس کنم. وقتی پرسیدم چرا این قدر سخت شده گفتن بعضیا بعد از تحویل کتاب پول رو پرداخت نکردن و ما هم این قانون رو وضع کردیم. و خب مشخصه که این بعضیا احتمالا کم تعداد هم نیستن که این تصمیم گرفته شده.قبل از این سفارش کتاب پذیرفته میشد و انجام میشد و به هنگام تحویل پول کتاب پرداخته میشد. همه ی کسانی که اهل تدبیر هستن و ذره ای عقل در سر دارن میدونن که پولی که رودکی بابت چاپ کتابهای بریل میگیره پول کاغذشم نیست. البته من اینجا قصد ندارم که در مورد کیفیت خدمات رودکی بحثی داشته باشم ولی تا جایی که میدونم وقتی کسی میپذیره که فلان خدمت رو به ازای x مبلغ دریافت کنه باید متعهد باشه و مبلغ رو بپردازه. خب میدونید دیگه حالا باید بریم داخل بانک پول واریز کنیم و تازه فیشش رو هم فکس کنیم که فکر نکنم داخل بانک کار فکس انجام بدن پس باید دنبال جایی باشیم که فکس داشته باشن و انجام بدن. پس میبینید کاری که به سادگی انجام میشد چه قدر پیچیده شد فقط به خاطر عدم اعتمادی که یه سری از خود ما به وجود آوردیم حالا به هر دلیل. راستشُ بخایید من به کسانی که با رفتارشون بی اعتمادی ایجاد کردن و موجب به وضع این قانون دردسر ساز شد لعنت فرستادم امیدوارم کسانی که این پستُ میخونن از این دست افراد نباشن و انشا الله که نیستن. الآنم که این پستُ مینویسم هنوز از این قضیه ناراحتم حالا نظر با شما دیگه من نمیدونم چی بگم.
خوش و خرم باشید.

۱۳ دیدگاه دربارهٔ «یه سوزن به خودمون!! یه جوالدوز به مردم!!!!.»

درود
حالا ای کاش خود اون افرادی که مطمئنا به قول شما تعداد‌شون هم کم نیست، مجبور بشن همین پروسه رو طی کنن تا بالاخره از آشی که پختن خودشون هم تناول کرده باشن.
تا وقتی که این مثلا زرنگیها رو به خرج میدیم، بایدم چوبش رو بخوریم!
به نظر من این کارها مصداق بارز دله دزدی و آفتابه دزدی به حساب میاد!
یکی نیست به این آدمهای نا محترم بگه اگرم میدزدید لا اقل یه چیزی باشه که ارزشش رو داشته باشه!
گرچه کاری هم که این مؤسسه میکنه به نظرم توجیهی نداره.
اینا میتونن یه سایت اینترنتی داشته باشن و خیلی راحت به صورت آنلاین مبالغ مورد نیاز رو دریافت کنن.
آخه دیگه عصر حجر که نیست!
باید حتما بری بانک تو صف وایستی، کلی معطل بشی، به کس و ناکس برای پر کردن فیش واریزی رو بزنی، بعدم تازه بری یه جایی پیدا کنی که دستگاه فکس داشته باشن و اجازه بدن فیش رو فکس کنی!
فقط به خاطر این که یه عده خواستن ۲ ۳ هزار تومن دزدی کنن و به خودشون هم افتخار کنن که عجب زرنگیم ما!

سلام بر دانای همیشه جوانمرد.
به نظر منم بیخیال شدن یا تعلل کردن در مورد اینجور پرداختها که خیلیها اون رو پیچوندن و یا زرنگی محسوب میکنن بدترین کاریه که میشه در مورد این قضایای مهم انجام داد.
تازه ما نابینایان که اینطور خدمات رو نیازمندیم و سخت بدست میاریم رو باید حساسیت بیشتری روش داشته باشیم.
البته با پیشرفت فنآوری و به وجود آمدن امکان پرداختهای الکترونیکی و روشهای مناسب نابینایان مراکزی مانند رودکی و غیره باید تسهیلات نوینی رو برای این امر در نظر بگیرن که هم بچه ها راحت بتونن به این امکانات دست پیدا کنن و هم افراد به زاهر زرنگ نتونن سو استفاده کنن.
من از پست تامل بر انگیز شما ممنونم و امیدوارم دیگه شاهد اینجور دست اندازها و مشکلات نباشیم.

سلام بر جوانمرد.
متأسفانه واقعیت تلخی رو مطرح کردی.
خیلی وقتا از ماست که بر ماست.
تازه این که نمونه رایجشه.
سراغ دارم افرادی رو از همین مؤسسه خیریه ریحانه یا همون رودکی سابق، ماشین پرکینز به امانت گرفتن و دیگه پس ندادن.
با تغییرات مدیریتی هم دیگه کسی پیگیر نشده و هنوز که هنوزه، این ماشین پرکینز ها که در اصل واسه مؤسسه و بیت المال هستش، دست این افراد مونده و….
امیدوارم این فرهنگ و باور غلط که برخی از هم نوعان فکر میکنن مسئولین حتما باید خدمات رو رایگان در اختیار ما بذارن، اصلاح بشه.

درود به همه ی اهالی محله بالاخص دوست گرامی آقا مهدی. مهدی جان! از دید بنده وجود افراد بدحساب درمیان نابینایان موجب تخریب وجهه ی ما نمیشود چراکه در مقابل هستند کسانی که مبلغ خواسته شده را بلافاصله پس از تحویل گرفتن محصول پرداخت میکنند اما درعین حال تعلل درمورد اینگونه مسائل جایز نیست. به نظر من دوستان ما نباید با بدحسابی خود موجب به وجود آمدن این قانون میشدند اما حال که این مسئله اتفاق افتاده است، قطعا دید مسئولین رودکی به نابینایان تغییر نخواهد کرد. البته از انصاف دور نشویم. کار مسئولین رودکی هم درست نیست. مسئولین وارد میتوانند با طراحی یک وب سایت برای این کتابخانه، کار پرداخت را برای نابینایان آسانتر نمایند. کتابخانه های صوتی و متنی در داخل و خارج کم نیستند. با آرزوی فرداهایی روشن و روشنتر برای همگان. bye

سلام بر آقای جوان مرد خان دانا
خب منم شدید با کلیت موضوع موافقم …. و متأسفانه برخورد های منفی بعضی از ما باعث می‌شه آثار و تبعاتش هم دامنگیر آینده خودمون بشه هم دوستانمون …. ولی باز هم متأسفانه کم پیش میاد که یه رفتار مثبت چنین تأثیرات دامنگیری رو داشته باشه ….
بگذریم اما یه مسأله که الآن ذهنم رو مشغول کرد این که :
رویه کتاب خانه رودکی همیشه همین بوده البته در مورد واریز پول به حساب بانکی و فکس فیش مربوطه …. که من شخصاً در مرحله فکس خیلی دچار مشکل شدم و ماجراهای مابعد ….
اما خب یادم نیست اول کتاب رو سفارش می‌گرفتند بعد پولش رو یا بالعکس ….
خب ما ها قول می‌دیم خوش حساب باشیم ولی کاش رودکی هم یه تمهیداتی در این خصوص برای ما در نظر می‌گرفت … پرداخت اینترنتی، کارت به کارت کردن و …. “رفتن به بانک و فکس” حذف می‌شد ولی قبل از تهیه کتاب برای ما هزینه اش رو بگیرند …. این مدل هم اونها به هدفشون رسیدند و با بد حساب هایی مثل بعضی از ما مواجه نمی‌شند و هم ما کارمون سخت و دچار مشکلات نمی‌شه ….
و دیگه ممنون از پست عالی و تأمل بر انگیزتون باشد که پند گیریم و ان شا الله که رستگار شویم ….

درود بر همگی. خب من قطعا پیشنهاد دوستان مبنی بر امکان پرداخت آنلاین رو به رودکی انتقال خواهم داد. اگر پیشنهادات دیگه ای هم هست بگید تا اون ها رو هم انتقال بدیم. البته هر کس دوست داره خودش هم میتونه با شماره های: ۳۳۹۰۹۹۹۰ و ۳۳۱۱۱۲۹۳ تماس بگیره و پیشنهاداتش رو مطرح کنه.
امیدوارم حداقل خودمون هوای خودمونُ بیشتر داشته باشیم از همه ی دوستانیم که نظر دادن میتشکرم فراووووون.

سلام.
این که ما همیشه به دنبال خدمات رایگان میگردیم خیلی بد نیست.
ولی وقتی یه قانون و توافق رو قبول میکنیم منصفانه نیست که بهش عمل نکنیم و زیرش بزنیم.
شاید رودکی همین مبلغ رو هم نباید بگیره.
چون توی اکثر کشورهای دنیا خدمات اینچنینی برای معلولین و نابینایان رایگانه.
ولی وقتی اینجا رعایت نمیشه و ما میپذیریم که هزینش روبپردازیم اصلً درست نیست که این رفتارها رو داشته باشیم.

درود به همه ی اهالی محله بالاخص شهروز خان حسینی. توی خارج از ایران هم خیلی خدمات برای نابینایان پولی هست. مثلا محصولات freedom scientific (شرکت سازنده ی جاز خودمون) و همچنین kes (kurzweil educational systems) و همچنین ارگانهایی مث رودکی خودمون زیاد هستن که در قبال خدماتشون پول میگیرن. قبول دارم که نباید پولی که از نابیناها گرفته میشه زیاد باشه اما اینو هم قبول دارم که ما نباید در اون حد راحت طلب باشیم که حاضر نشیم به خاطر نفع خودمونم که شده دوزار پول بدیم و مثلا بزنیم یه پرده خوان رو کِرَک کنیم. با آرزوی فرداهایی روشن و روشنتر برای همگان. bye

درود بر شما موضوع خوبی را مطرح کردید اگر چنین اتفاقی افتاده باشه باعث شرمندگی هست ولی با قاطعیت میگم این کار رودکی ربطی به این موضوع نداره والا من از سال ۷۶ که یادم میاد رسم همین بوده این موضوع واسه من که تازگی نداره تازه اون اوایل باید به جای فکس باید پستش میکردیم پس اصلا چیز تازه ای نیست

دیدگاهتان را بنویسید