خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

حتما بخوانید! نکاتی مهم در خصوص انتشار مطلب در محله.

درود

با توجه به سؤالاتی که اخیرا در خصوص چرایی انتشار یا عدم انتشار بعضی پستها مطرح شده، بر آن شدیم تا لزوم رعایت چند نکته را خاطرنشان نماییم.

  1. کلیه دوستانی که تمایل دارند به همراه پست‌هایشان فایل نیز به اشتراک بگذارند و هنوز FTP (قفسه برای آپلود) دریافت نکرده اند، میبایست جهت دریافت قفسه اقدام نمایند. بدین منظور میتوانید، از طریق فرم روش ارتباط با مجتبی و دوستان که در تمامی صفحات سایت قابل مشاهده است، یا ارسال ایمیل به آدرس: s.derafshian@gmail.com درخواست خود را مطرح نمایید.
  2. انتشار مطالبی که قبلا در سایر سایتهای نابینایی منتشر شده، در این سایت مجاز نمیباشد. همچنین انتشار مطالب این سایت در سایتهای مذکور بدون ذکر منبع ممنوع است.
  3. ارسال هر گونه مطلب مذهبی و سیاسی و همچنین بحث در خصوص چنین مطالبی در این سایت اکیدا ممنوع است.

بدیهی است، رعایت نکردن هر کدام از موارد فوق، منجر به حذف و عدم انتشار مطالب ارسالی و در صورت تکرار، حذف نام کاربری فرد خاطی خواهد شد.

با سپاس: تیم مدیریتی محله ی مجتبی و دوستان

۶۴ دیدگاه دربارهٔ «حتما بخوانید! نکاتی مهم در خصوص انتشار مطلب در محله.»

سلام بر آقای درفشیان. ببخشید، من که هفتاد سال یه بار پست میدم هم باید قفسه تهیه کنم؟ چون من که یه اکانت توی xzn.ir دارم و اونجا آپلود میکنم. ممنون میشم جواب بدید. پیروز و سربلند باشید. یا حق.

سلام علیرضای عزیز.
شما هر هزار سال یک بار هم که بخواهی مطلب بدی، اگر بخواهی فایل به اشتراک بگذاری، باید و باید و باید اینجا قفسه داشته باشی. سایت هایی که توشون اکانت داری معلوم نیست تا چه زمانی پایدار باشند ولی سایت ما تا ما هستیم حتما هست. پس احتیاط بر آن است که شما حتما به آقای درفشیان ایمیل بدی و ازش درخواست قفسه ی اختصاصی خودت رو داشته باشی.
ایول که هستی و مرسی که اهمیت میدی.

دیدگاه شما توسط مجتبی خادمی حذف شد و چنانچه در پست های جدی دوباره از این دست دیدگاه ها داشته باشید برای همیشه کاملا از سایت، حذف خواهید شد.
شکلک حوصله ی بحث ندارم. چند بار بگم خو! رعایت کنید دیگه.
لذت ببرید از زندگی!

سلام بر کادر مدیریتی محترم گوشکن
ضمن خسته نباشید قسمت آخرش رو کمی وحشت کردم ولی یه سوال داشتم خدمتتون
اینکه اگر یک آموزشی رو که قبلا در سایت دیگه ای آموزش داده بودم و به نوعی الان از مدت انتشار اون خیلی گذشته بعد مثلا برخی از دوستان در سایت های دیگه فعالیت ندارن آیا میشه اون آموزش رو ادیت کنیم بزاریم اینجا : آخه مثلا نرم افزار قرآن مجید بود که مهم بود و به کار خیلی از دوستان میاد : یا اگه نه از نو آموزش ضبط کنیم چه جوریاست :
بعدش یه نکته ای داااش اگه نحوه آموزش لینک کردن رو بزاری جلو دست بچه ها ممنون
شکلک اینجا جرات ندارم شکلک در بیارم

با درود.
فرامرز جان، شما اگر آموزشی رو جدید ضبط میکنی ترجیح بر این هست که ابتدا اینجا منتشرش بکنی بعدش بری سراغ گروه های نابینایی و ایمیلی و این حرفها.
اگر آموزشی رو قدیم ها ضبط کردی، میتونی با ی متن جدید، پست بفرستی و آموزشت رو واسه بچه ها قرار بدی.
اگر آموزش از فرد دیگه ای باشه و رضایت نداشته باشه، حق انتشارش رو توی سایت ما نداری.
لینک کردن اینجا با جاهای دیگه فرقی نداره.
به ثنا هم باید عرض کنم که منظور ما این نیست که مثلا اگر یک نفر بازی جنگ کشتی ها را توی سایت ایکس گذاشت حق نداره اینجا منتشرش بکنه. بازی مال همهست. همه جا هم میشه منتشرش کرد. منظور ما اینه که مثلا شمای نوعی ی مقاله یا آموزش درست میکنی، جاهای دیگه منتشرش میکنی، بعدش که دست هزار شد مییاریش واسه سایت ما. این از نظر من اشتباه هستش. وگرنه اونطوری هم سختگیری نمیکنیم.

سلامی مجدد! چنتا سوال بپرسم? ۱-‏ با داشتن قفسه بازم باید فایلامونا جای دیگه آپلود کنیمو لینکشا بیاریم اینجا? ۲-‏ من اگه بخوام تو اینجا لینک کنم آدرسی که سایت آپلود میده مثل ویکیسند کوپی میکنمو اینجا میذارم.‏ درسته یا کار دیگه ای باید بکنم? ‏

درود بر امین.
وقتی شما اینجا قفسه داشته باشی، دیگه نیاز نیست فایلت رو جای دیگه آپلود کنی.
میذاریش تو قفسه ی خودت، تو سرور محله.
لینکی هم که میخوای بدی، آدرس فایلت تو همین سرور هست.
حالا اگه درخواست قفسه داشتی، وقتی برات مشخصاتش رو میفرستم، راهنمایی کامل برای آپلود و ساخت لینک دانلود هم همراش هست و مطمئنا به مشکل برنمیخوری.

سلام خدا قوت. ای کاش شیوه پست گذاشتن و فایل فرستادن رو برای اونایی که بلد نیستند آماده میکردید البته در خاطرم هست که آقای خادمی قبلً چیزی شبیه به اینی که من خواستم رو اینجا گذاشتند اما همون طور که قبلً هم اشاره کردم اون کمی مبهم بود. و به کار مبتدیانی چون مننمیومد.
ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید. در پناه حق.

درود بر شما
در مورد پست گذاشتن یا ارسال فایل هر نکته ی مبهمی به نظرتون میرسه همین جا مطرح کنید.
یا آدرس پستهای مرتبط رو بهتون میدیم، یا اگه چیزی ناگفته باقی مونده بود راهنماییتون میکنیم.
از خانم کاظمیان و نخودی هم ممنون.
ضمنا خانم کاظمیان، الزام داشتن قفسه مربوط به کسانی هست که بخوان همراه پست فایل هم برای دانلود بذارن.

درود بر شما.
به استحضار دوستان میرسانیم که اولین پست ما نیز یک پست دسته چندوم بود, لذا از محضرتان استدعا دارم که آن پست را نیز بردارید تا خدای نا کرده تبعیضی صورت نگیرد که از عدالت به دور میباشد.
ضمنا انتشار پستی که شناس نامه هم ندارد خلاف دستورات شما و مقررات سایتتان است.
با تشکر

سلامی دوباره. ممنونم ولی انگار من منظورم رو بد منتقل کردم. من به دنبال آموزشی هستم که از ابتدا و برای یک فرد خالی الذهن آماده شده باشه نه برای فردی که آشنایی اندکی داشته باشه.
امیدوارم این بار روشن گفته باشم.

سلام. خدا قوت. یه سؤال فنی: اگه یکی بخواد یه پستی رو همزمان در چند سایت مرتبط با نابینایان بفرسته تا همه ی گروههای نابینایی بخوننش، ایرادی داره یا نه؟؟؟ دقت کنین که منظورم همزمانه نه این که یک ماه از انتشار اون پست گذشته باشه و بعد بیاد اینجا منتشر کنه.
منتظر جوابم.
بای.

درود مجدد.

مجتبی دقت نکردی باز هم.
یک پست دیگر به غیر اینکه تو پاکش کردی آره یکی دیگه هم هست که دست چندوم هست که هنوز در سایت تو هست اونو میگم چون مثل همین است که تو پاکش کردی.
آره پاکش کن.
راستی من از زندگی به قدر کافی لذت میبرم زیرا صینه ای خالی از کینه و حسادت دارم.
تو هم اگر میخواهی از زندگی لذت ببری از کینه و حسادت به چند بچه خودداری کن.
تشکر

سلام
خسته نباشید فراوان به همه تیم مدیریت گوش کنی و زحمت کش و پر تلاش این سایت بی همتا
من یه سؤال داشتم
یه چیزی تو بخش شناس نامه هست که نوشته آبی, روشن, نیمه شب و همچین چیزایی
من درباره این موضوع خیلی کنجکاوم که ببینم اون چیه؟
اگه میشه لطفا بهم بگید

دوستان من نه مدیر کامنت دونی هستم نه پست میذارم نه کامنت میدم ولی از کسانی که پست میذارند حمایت میکنم. حالا اگه کسی نحوه پست گذاشتن رو بلد نیست میتونم بهشون راهنمایی کنم. در خدمتم
ولی قفسه ها دست من نیست برید سعید و مجتبی رو دریابید

زینب خانم فکر کنم این مربوط به این هست که شما میتونید رنگ بک گراند نوشته خودتون رو تعیین کنید که به چه رنگی نمایش داده شود البته نمیدونم این امکان از طریغ بخش مدیریت برای کاربران فعال باشد یا نه ولی تو همینطور هم بذاری کاری بهش نداشته باشی ما قبول داریم!

از زینب، حسین و طاها تشکر میکنم.
زینب خانم! اون رنگها صرفا تو بخش پیشخوان کاربرد داره.
یعنی هر کاربر میتونه برای بخش پیشخوان خودش حالتهای نمایش متفاوت رنگی انتخاب کنه، که اگه بینایی دارید میتونه براتون سودمند باشه.
امین! قفسه برات ایجاد شد و مشخصاتش رو با راهنمای استفاده به آدرس ایمیلت فرستادم.
چک کن و اگه دریافت نکردی خبر بده.

سلام مجتبا داش سعید حمایتت میکنیم من به غیر از اینجا پست نخواهم گذاشت درود بر کادر مدیریتی گوش کن سلام سلام اگه آموزشو زودتر بذارین ممنون میشم خیلی زیاد مجتبا داش سعید حمایتت میکنیم من فقط اینجا پست میذارم

سلام.واقعا خسته نباشین.از سعید جان بابت کامنت های پست اخیر ,عذر دوباره می خوام.
منم فرم رو پر میکنم و پرسشی دارم. شاید خوب باشه بعظی آموزش های کلی رو همزمان تو سایت های نابینایی بذاریم؟ چون ما می خواهیم به دانسته های فنی نابینایان بطور کل کمک کنیم ,برای این هم من یکی که هیچ نظر مالی ,یا شهرت طلبی ازش نداریم.شاید درست متوجه نشده باشم.ایمیلم رو که دارین.ممنون از زحمتی که میکشید.

درود بر مهدی عزیز!
هدف از چنین مقرراتی به هیچ عنوان اون چه از طرف یکی از دوستان کینه ورزی و حسادت گفته شده نیست.
من شخصا در این مورد به خصوص، برعکس بسیاری از مواضع سختگیرانهم آدم سختگیری نیستم.
ولی متأسفانه بعضی دوستان کم لطفی میکنن.
با این که میدونن این سایت پر بازدید ترین در بین سایتها و گروههای نابینایی هست، مطلبی رو در سایت دیگه ای منتشر میکنن و بعد از چند روز که حسابی از آب و رنگ افتاد، یادشون میفته که حالا اینجا هم هست، سنگ مفت گنجشک مفت! بذار اینجا هم منتشرش کنیم.
حالا شما خودت رو بذار جای کسی که داری تمام تلاشت رو میکنی تا همنوعانت دور هم جمع باشن و به هم دیگه کمک کنن، این که میگم تمام تلاش، یعنی واقعا هر چه در توان داری میذاری وسط، اون وقت فکر نمیکنی که چنین برخوردی درست نیست؟!
امیدوارم روزی برسه که هدف تک تک ما این باشه که فارغ از هر سایت، گروه و انجمنی، به فکر دردهای مشترکمون باشیم و پیدا کردن راه حل برای تسکین این دردها.

سلام و تشکر از حیأت‌مدیره بهترین سایت دنیا!
من میخام درخواستی رو که بغیه دوستان داشتند، به شکل دیگه ای داشته باشم:
من پیشنهاد میکنم که یه صفحه راهنما تهیه کنید که در مورد پست گذاشتن، آپلود فایل، گذاشتن لینک توی پستها و کامنتها، ویرایش پستها و هر چیزی که یه کاربر یا عضو باید در مورد کار با این سایت و پست یا کامنت گذاشتن بدونه تو اون صفحه توضیح بدین و لینک اون رو تو همه صفحهها بذارید. اینطور دیگه لازم نیست پستای کسایی مثل من که در این زمینه اطلاعات کافی ندارن،ویرایش کنید یا هر چند وقت یه بار یه پست بذارید و نکته ای رو در این زمینه توضیح بدید.

درود بر آقا سعید عزیز جناب درفشیان مهربان.
آقای درفشیان به خدا سوگند که من شما را نه کینه ای و نه حسود میپندارم این الفاظ را به مجتبی و شخص مجتبی بیان کردم نه شما بخدا که شما و دیگر دوستان از بهترینید ولی رفتار خارج از انصاف مجتبی برای من قابل درک نبود.
استدلال شما برای برداشتنه پست صحیح نیست زیرا اولین پست من هم این شرایط را داشت یعنی اول جای دیگر منتشر شد بعد اینجا آوردم و دوستان منتشرش کردید ببینید پستهای من برامده از تحقیقات خوده منه و کپی پست نیست در حالی که خیلی نوشتهها از دیگر سایتها در سایت شما بعد از مدتی انتشار میشود و شما ایرادی نمیگیرید چرا این ایراد فقط و فقط برای عطا گرفته شده عطایی که به همه شما نابینایان احترام میگذارد و دوستتان دارد من حرف حسابم این است که ما نباید یک خط کش برداریم و بچهها را از هم جدا کنیم آیا این ایراده منه که میگم من دوست دارم هم با شما و هم با دیگران باشم.
پست برای بچههای شما دسته چندوم نبود زیرا اکثره شما از آن سایت دیدار نمیکنید فقط یک تعداد مشخصی از شما از سایت اونها دیدار میکنید پس تکراری نبود.
از این گذشته تاکید میکنم پست من یک تحقیق علمی بود کپی نبود علمی بود از خود من بود آقا سعید و دوستان دیگر بدانید که عطا نمیتواند جز یک دسته خاص باشد من محدودیتهای نا روا را بر نمیتابم من همه نابینایان را دوست دارم حتی مجتبی که مطمئنم از سره عصبانی و خشم پست منو برداشت هم دوست دارم تشکر و ان شا الله روزی رسد که هم خط کش بشکند و هم خط کشیها از بین رود.

اگه حرفی تا حالا واضح در این مورد نزدم برای چیزی هست به اسم مصلحت که خیلی ها به من میگند مصلحت میگه که مجتبی تو ساکت باش و دم نزن.
عطا جان، دیدگاه تو هرچی باشه من نمیتونم تغییرش بدم و دیدگاه منم هرچی باشه همینطور.
ببینید، یک مسائلی قبلا بوده که من به خاطر دوری از حاشیه و اختلاف، دارم سعی میکنم از اون مسائل دوری کنم و پیشگیری کنم.
ببینید، راه دور بریم چرا؟
مطالبی که اینجا منتشر میشند معمولا ناب و دست اولند. همه هم اینو میدونند. حتی اگه کسی از بچه های گوشکنی بییاد ی مطلب رو کپی بزنه، ی مطلب ناب رو کپی میزنه و ما در بابت انتشار هر مطلبی از هرجایی سختگیرانه عمل میکنیم چون کیفیت سایت واسمون مهم هستش. حتی چند بار به خاطر دست اول نبودن مطالب با دوست های صمیمیم درگیر شدم. دوست هایی که رفاقت باهاشون از صدتا سایت ارزشش بیشتره ولی من بازم درگیر شدم خودمو بد کردم تا سایت آش‌رشته نشه.
منبر بسه. اصل قضیه اینجاست که یکی دو بار، مطالب ارزشمند این سایت، مثلا ترجمه یا مقاله ای از ما بوده که اول بدون ذکر منبع سایت ما و بعدم بدون اجازه ی ما جاهای دیگه منتشر شده. این کار، فقط و فقط به سایتی که ما باشیم و قصد تمرکز بچه های مستعد رو داریم، ضربه میزد. ما خواستیم و زیاد هم خواستیم تا خوشبختانه حد اقل مطلبی که مورد نظر من بود و بی اجازه منتشر شده بود، از سایت مذکور، حذف شد. دلیل اجازه ندادنم مشخص بود که اینجا حاشیه ساز میشه بچه هایی که قبلا بودند میدونند. پست هاش توی گوشکن موجود هستش میتونی بری بخونی.
پس این در مورد کپی مطلب از سایت ما به سایت های دیگه.
جالبه بدونی بعدش مشکل دیگه ای به وجود آمد.
مثلا من توی یکی از پست‌هام که از همه دری صحبت کرده بودم، به ی رادیو فیلم که توی سایت رادیو نمایش و البته بطور اتفاقی توی سایت نابینایی دیگه ای منتشر شده بود هم اشاره کردم که مثلا بچه ها این رادیو فیلم هست میتونید دانلود کنید. لینک رادیو فیلم هم گذاشتم توی سایت خودم که خدایی ناکرده کاربر های من فشاری به سرور منابع سایت مذکور نیارند.
ولی میدونی چی شد آیا؟
همون هایی که تو به عنوان بچه ازشون یاد کردی، به من تهمت دزدی زدند. رادیو فیلمی که عمومیت داشت رو گفتند مجتبی دزدیده. و با چه لحن بدی هم گفتند.
اینه که من با انتشار ی پست بطور همزمان مشکلی ندارم ولی سرسختانه با انتشار پستی که شما یک جای دیگه میگذاری بعدش بیایی توی سایت گوشکن بگذاری بعدش به گوشکن لکه ی دزدی زده بشه، من با این قضیه مخالفم.
بازم واست نمونه بیارم که نگی مجتبی عقده ای هستش و سفسطه میکنه و حسادت داره.
یک خانم محترمی پست خودش رو چند روز بعد از اینکه توی سایت مذکور منتشر کرد، توی گوشکن هم منتشرش کرد. میدونی چی شد آیا؟
بگذار واست بگم چی شد. یکی از بچه های سایت مذکور، ما و اون خانم رو محکوم به دزدی از سایتشون کرد. یعنی معتقد بودند نویسنده ی مطلب، حق نداره چیزی که توی سایت اون ها گذاشته رو توی گوشکن بگذاره.
یک مشکل دیگه هم هست، مسئول همون سایتی که شما فکر میکنی من بهشون حسادت دارم، چندین مرتبه آشکار به همه گفته که با مجتبی مشکل شخصی داره. این در صورتی هستش که من هیچ وقت همچین موضعی نسبت به ایشون نداشتم و همیشه دوست داشتم یک کاری کنم رتبه یا رنکینگ سایتشون مث سایت خودم بالا بره. نمونهش اینکه چندین بار با مسئولین فنی سایتشون توی اسکایپ چت کرده بودم و مثلا بکاپ داشتن و مواردی از این قبیل رو چندین بار از سر وظیفه و نه هیچ چیز دیگه ای بی منت بهشون گوشزد کرده بودم که خودشونم خوب میدونستند و حواسشون به پشتیبان‌گیری بود. باور کن اولین کسی که از خراب شدن اون سایت ناراحت میشه من خواهم بود و این رو جدی میگم چون با تمرکز نابینایان توی ی سایت خاص مخالفم و در عوض به چند سایتی بودن معتقدم.
مشکل اینجاست که من وقتی نوجوان هستم، هر حرفی روی من تأثیر میگذارد. اگر یکی گفت مجتبی بد بد بد، می گویم همین است و اگر فردا یکی دیگر گفت مجتبی خوب خوب خوب، شاید کمی به این مسئله هم فکر کنم.
پس استدلال استنتاجی حکم می کند ما یک راه اشتباه را بیش از چند مرتبه نرویم و درس بگیریم.
با تمام مواردی که برای جناب عالی و کاربران و بازدید کنندگان دیگر ارزش قائل شدم و گفتم، به نظرم جای شکی باقی نمیماند که پسندیده این است یا مطلبی توسط یک نویسنده همزمان منتشر شود یا ابتدا در سایت ما منتشر بشود بعد جاهای دیگر. به این علت که اگر شما اول در سایت من منتشر بکنی بعد بروی در سایت دیگری منتشر کنی من تهمت دزدی به سایت آنها نمیزنم ولی اگر برعکس عمل کردید، برای پیشگیری از ایجاد حاشیه و اینکه میدانم شاید بگویند گوشکن پست هایش را کپی منتشر می کند، مجبورم از انتشار آن مطلب علیرغم میلم خودداری کنم.
من حتی اگر همه بروند یک طرف دیگر، همیشه همین طرفی که هستم، در همین گوشکن خواهم ماند و با ماهی یکی دو مطلب خوب هم که شده اینجا را به روز نگه میدارم. در سایتم را نمیبندم و تعطیل نمیکنم حتی اگر فقط خودم باشم و خودم چون به این نتیجه رسیده ام که اینجا خیلی از نابینایانی که اعتماد به نفس نداشته اند را راه انداخته و مفید بوده پس تک نفری هم شده باشد اینجا می مانم.
تک تک شما هم مختارید که به ما لطف داشته باشید با نوشته‌هایتان اینجا باشید یا سعادت را از ما بگیرید و فقط بازدید کننده بمانید.
لطفا از نوشتن کامنت هایی که باعث حاشیه می شود بپرهیزید چون اینجا قصدم دشمنی و این حرفها نبود. قصدم دوستی و اتحاد و شفاف‌سازی بود. پرسیده بودید باید جواب میدادم که از خودم در مقابل اتهام حسادتی که به من زده شد دفاع کرده باشم.
البته من به حرف هایی که مدام توسط عده ای پشت سرم گفته می شود کمترین اهمیتی نمیدهم ولی چون شما انسان ارزشمند و تحصیل کرده ای هستید جواب ندادن به شما را بی احترامی به خودم و خدایی ناکرده بی احترامی به شما میدانم پس پاسخ دادم تا جسارت نکرده باشم.
بدیهیست همیشه مدیران از طرف من حق حذف کامنت های حاشیه دار را دارند.
لذت ببرید از زندگی!

سلام بر آقا مجتبی.
لطفا با دقت ملاحظه کن که کلام من کمترین منعقد گردد.
ببین آقا مجتبی من با شخص شما بسیار در موارد مختلف موافقم و استقلال و ادراک شما از مباحث حد اقل برای من تا حده قابله توجهی ملموسه ولی چند نکته که تورو خدا با دقت نظر به آنها توجه بکن.
مجتبی اگر صدور فعلی از آقای x صورت گیرد ملالی نیست وقتی این صدور توسط مجتبی که با ممیزات معلوم و دانش مشهود و تلاشی چشمگیر صورت گیرد باور کن برای عطای بیخرد قابله درک نیست زیرا من ناتوان از بهره هوشی به دنباله دلیلش میگردم که معلوم گردد کی در اشتباه به سر میبرد باور کن همیشه به تو و دوستات افتخار کردم ولی تو یک ویژگیهایی داری که انسان را متوقع میکند یعنی اگر از مجتبی فعلی رخ دهد آن فعل در تجزیه و تحلیل قرار میگیرد چون تو با رفتارت ما را نسبت به خودت متوقع کردی یعنی تو با شخصیت خوب و مفیدی که در بین نابینایان ایفا میکنی عطا و امثالهم باید و تاکید میکنم باید از تو انتظاراتی داشته باشند که از دیگران نمیتوان و نباید انتظارش را کشید من منکر اشتباهات دیگرون نیستم ولی مجتبی از کوزه برون همان تراود که در اوست من پستی که در گوشکن انتشارش دادم مال خودم بود و از عقل ناقصه خودم تراوش کرده بود پس داداش پست من دزدی نبود و هیچ عقل سلیمی اون را دزدی نمیدونست از این گذشته من خودم این پست رو در سایت شما انتشار دادم در جای دیگر هم خودم انتشارش دادم پس چگونه اون رو دزدی میپنداشتند. در ثانی این عمل من در سایت شما مسبوق به سابقه است یک پست دیگر همین ویژگی را داشت ولی با مانع مواجه نشد این برایم عجیب است. و تو خودت را جای من بگذار ببین موضوع برایت عجیب نمینماید اگر انگونه نشد آن وقت حرف شما صحیح و از ما اشتباه.

آقا مجتبی بدان من خودم را هیچ میدانم تعارف نیست ولی عزیز از تو و همه حرف من این است که از تو ما انتظاراتی داریم که اگر عکسش عمل شود ناراحت و بهت زده میشویم
این نکته رو تو به خوبی میدونی که خصوصیات نابینایان به چه نحو است حال یک سوال اگر عطا و دیگرون از مجتبی خادمی انتظار نداشته باشند از کی انتظار داشته باشند. باقی که خود میدونی به چه شکل عمل میکنند.

شاید من کمی توند رفتم ولی عطا عیبه بزرگی که در زندگی دارد این است که زیاد اهل شکایت است آره من از تو شاکیم آن هم به این دلیل میگذاشتی پست روال تبیعیش را طی کند بعدا در ایمیل یا اسکایپ یا به هر طریقی که دوست داشتی به من موضوع را گوش زد میکردی تا منم تکلیف را درک کنم و از آن پس آن کنم که قانونش است.
من و امثال من هیچ وقت نمیتوانند و باور کن نمیخواهند که زحمات تو تلاشهای تو را نادیده بگیرند که رسم نامردان است نمک خوردن و نمک دون شکستن که ما اهلش نیستیم.
در پایان اطلاق الفاظ ناروا به جناب عالی که از سره عصبانیت از ما صادر گردید را پس گرفته تا حساب کار به دنیای آخرت نیافتد که توان پاسخ گویی به تو در آن دنیا کاریست که از عهده من خارج است و از تو میخواهم مرا ببخشی که به بخشش تو در همین دنیا محتاجم والسلام.

سلام

خدا قوت
همیشه سعی کنیم خوب باشیم ایشا الله هیچکی غم نداشته باشه.

یه سؤال چرا نباید مطالب مذهبی در سایتی که این همه مخاطب داره باشه؟ استدلالچیست؟
شاید مطالب مذهبی هم بتونه برا برخی مفید باشه
ما که نمیخواهیم چیزی کپی پیس کنیم
ما برداشت خودمونو میگیم نه چیز دیگه
درمورد مطالب سیاسی دیدگاهتون از نظر من پذیرفته است.
ممنون.

سلام بر آقآ عطا. وقت خوش. اجازه میخوام تا یک سوال بی ربط بپرسم. البته با پوزش از تیم مدیریت.
اما سوال من فکر میکنم شما متون ادبی و به ویژه تاریخ بیهقی رو زیاد مطالعه میکنید حدسم درسته؟ ممنون در پناه حق.

آقا مهدی ضیایی فر گرامی!
نه بحث مذهبی بده، نه سیاسی و هیچ کسی هم چنین چیزی نگفته.
اما در این دو مورد، به خصوص مذهب، هر کسی عقایدی داره که شاید حتّی با دید روشنبینانه هم بخواد نگاه کنه، برنمیتابه که عقایدش رو به چالش بکشن.
اگه منظور صرفا مطالب و اخبار سیاسی و مذهبی باشه، که تو سایر گروهها و سایتهای نابینایی و غیر نابینایی تا بخوای از این دست مطالب پیدا میکنی.
میمونه بحث در خصوص چنین مطالبی که اونم تکلیفش مشخصه.
غیر از حاشیه سازی و ایجاد کدورت خاطر برای همدیگه هیچ سودی در این مباحث نمیشه متصور بود.
در عین حال سایتهای تخصصیی هستن که کارشون اتفاقا مباحث سیاسی و مذهبیه و اونجا میشه سر این رشته رو پیدا کرد.
هدف از وجود این سایت، کمک به نابیناها در زمینه های مختلفه.
کمکی که جای دیگه در دست‌رس‌شون نیست یا کمتر هست.
پس بهتره از مطالبی که همه جا هست فاکتور بگیریم و انرژی مون رو صرف مطالبی کنیم که اولا ناب و دست اول باشن، ثانیا به طور مستقیم یا غیر مستقیم کمکی به قشر نابینا و کم بینا بکنن.

سلام. در مجموع سخنان عطای عزیز را لایک و تأیید میکنم. هرچند که دغدغه های مجتبی هم قابل فهم و درک است ولی حذف پستی به یک باره و آن هم بدون اطلاع قبلی گذارنده آن چندان مقبول و قشنگ نیست. خود من خواستم برای بار چندم به آن پست که در خصوص مسائل روانشناسی نابینایان بود مراجعه کنم که با کمال تعجب دیدم که نیست.
یه نکته دیگر اینکه جدیدا در کامنتها ابتدایش اعلام میشود که پاسخ به فلانی که یک بار درست میخواند و بار دیگر اشتباه که نمیدانم تفاوت این دو در چیست. افزون بر این خیلی از کامنتها پاسخ به کامنت قبلی نیست و گذارنده فقط نظر خود را در موردی بیان کرده است ولی با ترفندی که اندیشیده شده حتما باید کامنت بعدی پاسخ به کامنت قبلی باشد.
از آقا سعید میخواهم که موضوع را رسیدگی کرده بررسی کند که آیا چنین تغییری لازم بود.
ممنون و سپاس از همه ی شما خوبان.

سلام
راستش فقط میخوام بگم از پاسختون قانع نشدم
به نظرم ترویج هرچیز خوبی در هرجا اشکالی نداره
و به نظرم روح آدمی اگر بهش جلا بدی خودش میتونه بقیه چیزها رو درست کنه
شما خب عقیده ی دیگه ای داری که شاید با من همخونی نداشته باشه
و خب مدیر سایت هم هستی اونچه مطلوب شماست قطعاً باید در سایت باشه
به هر حال ممنون.
اگر شد در خدمتیم.
البت من اینو بگم پستهای بقیه دوستان هم بسیار خوبه

دوباره سلام. من یه سؤال دارم. ببخشید که برای سؤالم کامنت جداگانه ای گذاشتم. نمیخواستم این سؤالو مطرح کنم. چون فکر میکردم، به پیشنهادم جواب داده میشه. و در این صورت، یا با پیشنهادم موافقت میشد، و صفحه راهنما تو سایت گذاشته میشد، و من با مراجعه به اون جوابم رو میگیرم. اگه مخالفت میشد، برای دریافت این راهنماها راح حلی به من داده میشد. اما چون جوابی نگرفتم و نگران شدم که اگه بخوام چند روز صبر کنم تا ببینم عکس العمل مدیرهای عزیز سایت به پیشنهادم چیه، امکان داره که مثل خیلی سؤالای دیگه که از دوستان دیگه ای پرسیدم و چون زمان زیادی از پست اون دوستان گذشته بود جوابی نگرفتم. این بار هم اینطور بشه.
بگذریم. سؤالم اینه که، پستمونو باید چطوری ویرایش کنیم؟ ممنون میشم مدیران یا هرکس میدونه جواب بده.

سلام به آقای یگانه ی گرامی.
آقای یگانه پیشنهاد شما خیلی پیشنهاد خوب و به جایی بود.
ولی تنظیم متن چنین آموزش جامع و کاملی چه به صورت نوشتاری و چه به صورت فایل صوتی کار یک روز یا دو روز نیست.
مطمئنً باید یه چند روزی رو به ما فرصت بدید تا چنین قسمتی رو در سایت راه اندازی کنیم.
اما در مورد سؤالتون، شما بعد از این که پستتون از طرف ما تأید شد و روی صفحه ی اصلی سایت قرار گرفت دیگه نمیتونید پستتون رو ویرایش کنید و اگر خواستید به ما میگید ما براتون این کار رو انجام میدیم.
البته تعدادی از اعضای سایت که افراد محدودی هستند به دلایلی نویسنده هستن و پستهاشون بدون بازبینی مستقیمً منتشر میشن که این گروه میتونن پستهاشون رو بعد از انتشار هم ویرایش کنن.
ولی اکثریت اعضای محله چنین امکانی براشون وجود نداره.
شما قبل از فرستادن پستتون برای بازبینی هر نوع ویرایشی رو میتونید روی پستتون انجام بدید.
امیدوارم توضیحاتم براتون واضح بوده باشه.
این قول رو هم میدم که در اینده ای خیلی نزدیک پیشنهادتون رو در مورد بخش آموزش انتشار مطلب در سایت عملی خواهیم کرد.
پیروز باشید.

سلام به شما و بقیه دوستان در بخش مدیریت سایت!
ممنون از جوابتون. لازم میدونم این رو بگم که هدف من از این پیشنهاد بدون هیچ تعارف و اغراق یکی این بود که کار مدیریت کمتر بشود و این که کسانی که با کار با سایت آشنایی ندارد، اما مطلب مفیدی برای ارائه به بچههای نابینا دارن، با خوندن این متن این آشنایی رو پیدا کنن و بتوانند مطلب‌شونو تو سایت بذارن.

عطای گرامی، جواب حرف هایی که در پاسخ به جوابیه ی من نوشتی و پرسش های تکراریت در همان پاسخ بالایی که به شما دادم موجود است. کافیست با دقت برگردی بخوانیش. در مورد بخشش هم من با کمال میل و با افتخار بخشیدم.
عمو حسین، شما هم سخنان من را با دقت در جواب عطا باید میخواندی و اگر قانع نشدی، باز هم حرف های من همان هاییست که نوشتم.
راستی عمو حسین، بخش پاسخ ها مشکلی ندارد. به علت به روز رسانی سایت، به روز شده است. مشکل از صفحه‌خوان شماست که جای بحثش در این پست نیست.
مهدی زیاییفر، جواب سعید برای اکثریت قانع کننده است. به هر حال، چنانچه قانع شدید یا نشدید پاسخ من هم دقیقا حرف های سعید درفشیان است.

درود بر همگان.
پذیرش عذر ما سبق رسم جوان مردان بوده که مجتبی به این قاعده به درستی قائم آمد.
و طلب عذر از سوی خطا کار رسم خوبان.
راستش را به خواهی مجتبی جان تا قبل از حدوث ما وقع نسبت به عمق اختلاف جاهل بوده که اگر قضیه معلوم بود از انتشار همزمان مکتوبات مشابه که هیچ بلکه از انتشار موضوعات متفاوت حتی با تقدم و تاخر زمانی نیز به قطع, خودداری میشد.
ان شا الله نهایتا آن شود که از این به, که خیر و مصلحت غیر از این است.
و اما بعد.
جناب درفشیان محترم بدانید مثل چون شمایی را در بین نابینایان کم دیده و آزادمنشی خصلتیست که قدرش بدانید و البته آگاه باشید که هستید, نه سنگ ما و نه گنجشک شما به سادگی به دست نیامده و این زمانه قدّار سنگ مفتی تا کنون در اختیار هیچ نابینای مظلومی قرار نداده و به یقین در خصوص گنجشک شما نیز این امر واقعیت دارد هر چند که تلخیش بر کام ما و شما تا هستی هست, هست.
اما سوال بانو مرضیه
مطالعه متون ادبی از چندی پیش جز فعالیتهای ماست شاید هم تاثیری بر قلم خام ما نهاده باشد.
تشکر از عزیزان.

سلام بر آقآ عطا. کار بسیار خوبی میکنید. متون فارسی ما بسیار ارزش مند هستند. و همنشین شدن با اونها و در حقیقت با نویسنده این متون بسیار لذت آفرین.
راستی اون پیام قبلیتون خیلی طبیعیتر و دلنشینتر به نظر میرسید و احساس میکنم این با کمی تکلف همراه شد. تکلفی که کمی ساختگی به نظر میرسه. البته این تنها نظر من بود چون من خودم هم یکی از طرفداران متون فارسی هستم.مثل تاریخ بیهقی که رفیق گرمابه و گلستان منه. در پناه حق.

دیدگاهتان را بنویسید