خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

لطفا اطلاع رسانی کنید، ارائه مشاوره ژنتیک رایگان به زوجهای جوان

سلام به دوستتان خخخ  خیلی گلم. همون طور که میدونید علت بسیاری از معلولیتها میتونه بیماریهای ژنتیکی باشه. که از اون جمله میشه به نابینایی، تالاسمی، نابینایی و … اشاره کرد. خوشبختانه با انجام مشاوره ژنتیک می تونیم از بسیاری از این معلولیتها پیشگیری کنیم.

از اول دیماه سال جاری بهزیستی در چهار استان که یکی از اونها بوشهر هست به متقاضیان مشاوره ژنتیک رایگان ارائه میده. من با مدیر کل بهزیستی بوشهر مصاحبه کردم و اون تأکید کرد که هیچ هزینه ای از مراجعه کننده ها دریافت نمیشه بلکه به اونها کمک هزینه هم پرداخت خواهد شد.

پیشنهاد می کنم اونهایی که میخوان به سلامتی برن خونه بخت و به ویژه افرادی که دارای معلولیت هستند، حتما یک سری به بهزیستی شهرشون بزنند.

این را هم بگم که لازم نیست حتما افراد تحت پوشش بهزیستی باشند.

امیدوارم همیشه سالم و شاد باشید.

غغوربون همه شما.

۱۴ دیدگاه دربارهٔ «لطفا اطلاع رسانی کنید، ارائه مشاوره ژنتیک رایگان به زوجهای جوان»

سلام بر فرشاد عزیز. ممنون از آگاهی رسانیت. اقدام خوبیست واقعا اگر امروز افرادی بخاطر مشکلات ژنتیکی معلول متولد شوند میشود ادعا کرد که والدینشان مرتکب خطای بسیار بزرگ و نابخشودنی شده اند.
کسانی که مبتلا به آب سیاه یا گلکوم هستند بدانند که تنها راه برای مبتلا نشدن فرزندانشان به نابینایی عدم ازدواج درون فامیلیست.
ما این را تجربه کرده ایم و علم پزشکی هم آن را تأیید میکند.

سلام فرشاد! ممنون از اطلاعرسانیت.
ولی من یه روستا میشناسم که همه ازدواجاشون فامیلیه و به یادی من هم معلولیتی بینشون نبوده.
ولی کسانی هم میشناسم که باهم ازدواج کردن,‏ فامیلم نبودن ولی بچشون معلول بوده.

سلام فرشادی ، تورو خوب میشناسم همون پسر شاعره که تبحر تو نوشتن دل نوشته داره خخخ
همونی که گفتی سنت یه رازه خخخ.
دارم کم کم به خودم امیدوار میشم که حافظم بد نیست . جووونی کجایی؟؟؟
راستی اگه سنتو نگی بهت شک میکنم نکنه اسمت فریبا باشه ههه و تو مثل رعد جعل جنسیت کردی هههههخوب مچتو گرفتم فریبا جون.

سلام فرشاد عزیز.
میشه یه خواهش ازت بکنم؟
لطف کن وارد حساب کاربریت شو بعد کامنت بذار.
اینطوری کامنتهات توی صف بررسی نمیمونن.
ضمن این که وقتی از بیرون کامنت میذاری اسمتو هی مینویسی.
الآن کامنتت به اسم فرشادفرشادفرشاد منتشر شده بود من درستش کردم.
لطفً هم تو و هر کس دیگه ای که این کامنتو میخونه و عضو سایت هست، از داخل حساب کاربریش کامنت بده.
ممنون.

سلامی دوباره بر همه عزیزان، امین گرامی مطلبی گفت که مناسب دیدم جوابی بدهم ایشان می گوید که روستایی را میشناسد که همه افراد آن فامیل هستند و کسی در میان آنان معلول نیست و برعکس غریبه هایی را میشناسد که علیرغم ازدواج برون فامیلی باز دارای فرزندان معلول هستند،
متأسفانه این حرف را از خیلیها میشنویم که البته به دنبال این جمله، جمله ی دیگری را هم اضافه میکنند و آن اینکه اینها همه دست خداست اگر بخواهد کسی را معلول کند میکند هرچند که والدینش فامیل نباشند و اگر نخواهد معلول کند نمیکند هرچند که والدین فامیل باشند.
این افکار منطقی و علمی نیستند. وقتی می گویند ازدواج فامیلی نکنید چون ممکن است دارای فرزند معلول شوید به این معنی نیست که هر ازدواج فامیلی موجب معلول شدن کودک میشود بلکه منظور این است که احتمال و درصد آن بالاست در صورتی که زمینه آن وجود داشته باشد.
همین اشتباه احمقانه را برادر خود من کرد و با وجود من و یک پسر و دختر خاله نابینا و تشخیص پزشکان که بیماری شما آب سیاه است و نباید ازدواج فامیلی کنید گفت که هرچه خدا بخواهد همان میشود و آمد و با دختر خاله ام ازدواج کرد و همین باعث شد که فرزند اولش نابینا شود ولی من و یک برادرم که نابیناست و پسر خاله ام که او هم نابیناست ازدواج برون فامیلی داشته ایم و خوشبختانه برای فرزندانمان هم مشکلی پیش نیامده است.
منظورم این است که دیگر وقت این حرفها و اعتقادات گذشته است که آقا همه چیز را واگذار کن به خدا و کارت را بکن و از خدا بخواه که علیرغم هشدار پزشکان و تجربیات فراوان فرزندت سالم باشد و معلول نشود.

سلام فرشادی شکلک رعد لنگان لنگان به سمت پسرش میره و میگه آفنر پسرم که سنتو گفتی ولی رعد درست نفهمید منظورت چی بوده یعنی سی سالته ؟؟؟خب ماهشم بگو ، در ضمن تو شناسنامت ۴ خط نوشته بودی ، خب برو بیشتر بنویس ، گناه نداره اگه تورو بیشتر بشناسم. شنوس نومه ی رعدو دیده بیدی که چقدر وراجی کرده بود ، خب تو هم یاد بگیر از بابای پیرت . ههههه

دیدگاهتان را بنویسید