خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

استاد محمدعلی اینانلو درگذشت.

سلام به اهالی محله نابینایان.
حس بدی دارم از اینکه خبرای بدی رو که میشنوم اینجا با شما به اشتراک میذارم! اما چاره ای نیست! به هر حال وظیفه من و همکارانم اطلاع رسانیه و به هر حال از سختیهای شغل ما هم همینه که باید خبرها رو چه خوب و چه بد منتشر کنیم.
اما متأسفم از اینکه بعد از اعلام خبر درگذشت مهران دوستی عزیز و هادی نوروزی گرامی این بار هم خبر از درگذشت یه استاد واقعی و با اخلاق رو باید به اطلاعتون برسونم.
مردی که اتفاقا علاقه ی عجیبی به جامعه ی نابینایان داشت و اقدامات ارزشمندی رو هم برای این جامعه انجام داده بود.
بله دوستان!… استاد محمدعلی اینانلو صاحب صدایی خاص و اولین مجری ورزشی تلویزیون و ایرانگرد و مستندساز شناخته شده و با اخلاق صبح امروز و بر اثر عارضه ی مغزی و در سن 68 سالگی درگذشت.
استاد اینانلو کار در رسانه را از دهه ی چهل و پنجاه آغاز کرد و به عنوان اولین مجری ورزشی کار خود را با برنامه ی ورزش از نگاه 2 آغاز کرد.
وی سابقه ی فعالیت در رشته ورزشی والیبال را دارد و در رسانه نیز مدتی به ارائه مباحث کارشناسی در رشته ی والیبال پرداخت.
استاد اینانلو به همراه اساتیدی همچون مسعود اسکویی و مجید وارث نقش مهمی در پوشش بازیهای آسیایی 1974 تهران از صدا و سیما را ایفا کردند.
اما بارزترین وجه کاری ایشان به اجرا و تهیه برنامه ها و مستنداتی در باب طبیعتگردی و معرفی مناطق زیبای ایرانزمین اختصاص داشت. ایشان مدتها برنامه ای را با همین موضوع و با عنوان گردشو ورزش روی آنتن شبکه های مختلف رادیویی برد.
همچنین برنامه ها و مستندات مختلفی با موضوع طبیعتگردی و با عناوین مختلف تهیه و اجرا کردند.
ایشان مؤسس مؤسسه ی طبیعت نیز بودند و در همین مؤسسه اقدام به ابتکاری جالب کردند و تورهای طبیعتگردی را ویژه ی نابینایان با عنوان “گشت سپید” طراحی و به مرحله ی اجرا درآوردند.
ایشان همچنین مشغول ساخت مستندی در باره ی زندگی جانباز نابینا تصویربردار سیما جناب آقای حمید بهمنی بودند که “زوم در تاریکی” نام داشت و بخش اندکی از مراحل تدوین و منتاژ آن باقی مانده بود.
به اطلاعتون میرسونم که مراسم تشییع پیکر استاد محمدعلی اینانلو روز دوشنبه از ساعت 9 صبح از مقابل مسجد بلال سازمان صدا و سیما به سمت بهشت زهرا انجام خواهد شد که با هماهنگیهای انجام شده توسط کمیته ی ملی المپیک پیکر استاد در قطعه ی نامآوران بهشت زهرا در خانه ی ابدی خود آرام خواهد گرفت.
همچنین مراسم ختم ایشان در روز چهارشنبه و از ساعت 14 تا 15:30 دقیقه در مسجد بلال سازمان صدا و سیما برگزار خواهد شد.
بنده و همکارانم در کوچه ی رادیو خاطرات خوشی از این استاد با اخلاق و دوست داشتنی داریم که مهمترین این خاطرات مربوط میشه به روزی که به همراه استاد برای ضبط برنامه ی عید دیدنی نوروز 1393 به منزل سرکار خانم هما هماوندی رفتیم.
البته فایل ضبط شده این برنامه خیلی مفصل تر از اون چیزی بود که پخش کردیم! اما جهت یادآوری این خاطرات خوب و گرامیداشت یاد و خاطره ی استاد فقید جناب آقای محمدعلی اینانلو مجددا برنامه ی عید دیدنی نوروز 93 با حضور استاد اینانلو و همچنین سرکار خانم هما هماوندی رو براتون میذاریم.
دانلود با حجم سی و هفت مگابایت
بنده به اتفاق تمامی دوستان و همکارانم در کوچه ی رادیو و همچنین اهالی محله ی نابینایان درگذشت جناب آقای استاد محمدعلی اینانلو رو تسلیت عرض مینماییم و برای ایشان آرزوی علو درجات و همنشینی با اولیاء الله را آرزومندیم و برای بازماندگان ایشان صبر و جزای خیر خواستاریم.

۲۷ دیدگاه دربارهٔ «استاد محمدعلی اینانلو درگذشت.»

بله، منم این خبر غم‌انگیز را از اخبار ساعت۱۴ شنیدم. خیلی متاسف و متاثر شدم. راستی چرا هرکی میخواد برای نابیناها کار کنه دوام نمیاره و زود پرواز میکنه. یه آقایی بود که میخواست نابیناها را وارد حرفه‌ی سینما و دووبله کنه ظاهرا جناب یزدانپناه بود که ایشونم خیلی زود به دیار خاکی رفت و جامعۀ نابینایان را از لطف و محبتش بی‌بهره کرد. به هر حال روح احتمالیشان شاد و راهشان که همانا راه خدمت به خلق و مهربانی و مهرورزیست پر‌رهروو.

سلام و تشکر فراوان از عمو حسین، زینب خانوم، سعید، رهگذر، طاها، شهروز و خانومها مظاهری و بانو.
به هر حال جناب استاد اینانلو انسان بسیار با اخلاق و شایسته ای بودند و حیف که منو شهروز و امیر فرصتمون برای یاد گرفتن از محضر استاد بسیار کم بود! اما همین فرصت کم هم برای ما در بر دارنده نکات بسیار خوبی بود.
بازهم از حضور دوستانی که تشریف آوردند ممنونم و منتظر حضور دیگر دوستان هم خواهیم بود.

سلام به اشکان عزیزم.
این خبر رو از زبون تو شنیدم و خوندن این خبر به راستی که دلم رو به درد آورد.
از این صدای خاص، به یاد موندنی و خیلی گرم، خاطرات خوبی دارم.
اون صدای بم و مردونه ای که به هیچ وجه، صدایی مثل اون رو تا به حال نشنیدم.
شادروان اینانلو، در سال ۶۹ در برنامه ای به اسم تابستان ۶۹ در شبکه دو رادیو که اون زمان فقط برای پخش مسابقات ورزشی و مناسبتهای خاص، برنامه داشت، در طول تابستون و بخشی از ماه خرداد، با اون صدای بی نظیرش، همراه خیلی از مردم روی موج اف ام بود.
یادش به خیر! درست روز اول تیر بعد از زلزله ی مرگبار رودبار و منجیل و زنجان، این مرد بزرگ فی البداهه شروع کرد به حرف زدن در این مورد و فقط باعث شد همه اشک بریزن و یه نیروی داوطلب عظیم مردمی، برای کمک به زلزله زده ها، به وجود بیاد.
این مرد بزرگ، اون سال، در کنار افراد دیگه ای مثل مسعود اسکویی، محمد جهانی، آقای دریایی و خیلیهای دیگه، از ساعت ۴ تا ۷ بعد از ظهر، همراه و همدم غمها و شادیهای مردم کوچه و بازار بود و انصافا هیچ وقت، برنامه ای به صورت جُنگ و زنده که انقدر بار علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی داشته باشه دیگه تو رادیو نشنیدم.
یادش به خیر که این مرد با اون صدای بم و مردونه و بغض فرو خورده، به معنای واقعی به داد مردم زلزله زده رسید و الان هم همین کاراش قراره به دادش برسه ان شا الله.
تو اون برنامه نمی شه از جلوه گری و طنازی آثار موسیقایی فاخر استاد ناصر چشم آذر هم یادی نکرد که خیلی از اون قطعات، به صورت آلبوم در نیومده و فقط در بعضی از برنامه های رادیویی اون زمان پخش می شد.
با وجود اینکه اون وقتا سنم کم بود ولی هنوزم دلم برای اون آثار فاخر و صداهای ماندگار تنگ می شه و دلم برای گوشهایی می سوزه که به دلیل نشنیدن صداها و نواهای جاودان و ماندگار و آسمانی، مجبور شدن به خوراکهای بد موسیقایی تن بدن که من اسم اونها رو فست فودهای موسیقی می ذارم که شوربختانه خاصیتی در اعطلای روح و جان انسان ندارن.
در مورد همدلی با بچه های نابینا که تو به شکل کافی و وافی صحبت کردی و من اطاله کلام رو جایز نمی دونم.
در مورد والیبال و طبیعت دوستی هم دیگه چیزی نمی گم.
فقط این رو هم اضافه کنم که یکی از بخشهای مجموعه ی فاخر و نفیس یادنامه ی رادیو، به این استاد فقید و فرزانه اختصاص پیدا کرد.
روحش شاد و یادش گرامی.

سلام روحش شاد و یادش گرامی من هم صدای ایشان را بسیار دوست داشتم یادم نمیرود یک روز که در جزیره کیش بودم به محل تاریخ طبیعی رفتیم توضیحات مربوط به آن مکان با صدای آن مرحوم پخش میشد. همه مردم بخصوص من مبهوت صدای گرم ایشان شده بودم خدایش رحمت کند….

با سلام. درگذشت استاد اینانلو واقعا نه تنها در ایران بلکه در سایر نقاط جهان نیز اهالی هنر، طبیعت، و از همه مهمتر انسانیت رو متأثر کرد، من از یکی از کانالهای BBC شنیدم، منظورم بی بی سی فارسی نیست، بلکه بخش انگلیسی و جهانیشه، این نشانه شهرت به جای این مرد بزرگه، این برنامه ای هم که اشکان گذاشته بود، بسیار خوب بود و از شخصیت عمیق اون بزرگوار حکایت می کرد، واقعا انسان جالبی بود و البته بری از برخی حاشیه ها، پاچه خواریها و مسائلی که برخی از اهالی رسانه باهاش درگیرن. ضمنا این برنامه یه خوبی دیگه هم داشت، اونم این که: شخص من بیشتر و بهتر خانم هماوندی رو شناختم اونم شخصیت جالبی داره. من تو برنامۀ قبلی که اشکان گذاشته بود، اولین بارم بود که اسم خانم هماوندی رو می شنیدم، اونجا با دیدی تقریبا انتقادی بهش نگاه کردم و گفتم می تونست از اون فرصت بهره ببره و برخی مشکلاتو بیان کنه، ولی این بار بهتر شناختمش و درک کردم که زن جا افتاده و البته با شخصیتیه، البته شهروز و اشکانم کارشون خوب و قابل تقدیر بود، خلاصه برنامۀ توپی بود. بای.

دوباره سلام. ببخشید من یه چیزیو یادم رفته بود که باید بگم، من گفتم کار شهروز و اشکانم عالی بود و جای تقدیر داره، اما امیر سرمدیو یادم رفته بود، درسته که امیر پشت صحنه بود، ولی اونم حتما سزاوار تقدیره چون کارش عالی بود. بای.

سلام به دوستان بسیار عزیزم جناب آقای اسدی بزرگوار، مهدی عابدی، روشنک، سرکار کاظمیان، گوشهنشین و جناب مرتضی خان مصدق.
از ابراز همدردی و قدرشناسی تکتک شما عزیزان نسبت به کسانی که برای اعتلای نام سرزمین عزیزمون تلاش کردند تشکر فراوان دارم.
جناب اسدی؟ مطالب شما و خاطراتی که بیان کردید مثل همیشه جذاب و شنیدنی بود، شما با توجه به اینکه قدمای رادیو رو بهتر میشناسید قطعا به مراتب بهتر از من میتونید در باب شخصیت استاد اینانلو برای ما بگید.
در مورد همراهی ایشون با جامعه نابینایان هم نکات زیادی هست که تو متن پست هم اشاره مختصری بهش داشتم، همین طرح گشت سپید به طور عملی چندین جلسش با حضور نابینایانی چون سرکار خانم هماوندی و جناب بهمنی و جناب سرایی برگزار شد و قرار بود با سازو کار مناسبتره همه گیرتر بشه اما!… .
همین آیتم گشت سپید که ما شیش ماه در برنامه های امید نشاط زندگی و زندگی ادامه داره داشتیم ایده و طرح اصلیش از ایشون بود و در ضمن اجرا هم ایشون بسیار ما رو کمک و راهنمایی کردند تا جایی که به واسطه ایشون ما با خانم غنی آشنا شدیم.
اما جناب مصدق!: اول که از ابراز لطفتون نسبت به تلاش منو دوستانم تشکر فراوان دارم، دوما برنامه عید دیدنی یکی از موفقترین کارهایی بود که انجام داده بودیم و خاطرات خوبیو هم هر سه تامون به علاوه آقای مسعود نجفی که همراه ما بودند از دوران ضبط این برنامه داریم که سرآمد این خاطرات خوب همونطور که بارها هم گفتیم برمیگرده به روزی که همراه استاد اینانلو بودیم.
اتفاقا امیر هم با اینکه پشت صحنه بود اما زحمت زیادی برای این برنامه کشید و انصافا آیتمی که تو اون برنامه داشت یکی از سختترین و در عین حال قویترین کارهایی بود که انجام داده و اطلاعات بسیار مناسبی رو هم در مورد مهمونامون به منو شهروز میداد که تو روند اجرا کمک بسیاری به ما میکرد.
مجددا از ابراز لطف شما دوستان خوبم تشکر میکنم.

سلام
خدا ایشان را رحمت کند. صدای گرم و بسیار دلنشینی داشتند از آن صداهایی که در رادیو کم پیدا می‌شود. از اتفاق چندی پیش که با معاونت رادیوی اصفهان صحبت می‌کردم گفتم که شما با کمبود صداهای خاص روبه رو هستید و صداهایی مثل مهران دوستی و اینانلو را اصلا ندارید! حالا هر دوی آنها رفته‌اند.
من قبلا که می‌دیدم، چهره ایشان را هم دیده بودم، بسیار خوش تیپ و جذاب بودند با آن سبیل‌های بلند و مشکی که لابد در این بیست سالی که دیگر نمی‌بینم سفید شده بودند! خدا رحمتشان کند.

سلام به پریسیما خانم و جناب صابری.
جناب صابری!: اساسا تمام سازمان ما این روزها خالی از صداهای گرمو گیرایی چون اساتید محترم اینانلو و دوستی شده! صداهای خوبی الان تو رادیو داریم اما حیف از عزیزانی چون جناب اینانلو و دوستی و معیدی که تو همین چند ماه اخیر و البته خیلی زود و ناباورانه ما رو تنها گذاشتند!
اما خدا أن شاء الله سلامتی و طول عمر بده به عزیزانی مثل استاد اسکویی، رضوی، استاد امیر نوری، استاد گلبن و بسیاری از اساتید و بزرگوارانی که همچنان سایشون بالا سر ماست و أن شاء الله که همچنان سایشون مستدام باشه.
پریسیما خانم از حضور شما هم بسیار سپاسگزارم أن شاء الله به زودی خاطرات زندگی ادامه داره و امید نشاط زندگی رو با برنامه های جدید بتونیم تکرار کنیم.

سفری بی‌بازگشت
کلمات رنگ می‌بازند.
واژه‌ها حقیر می‌شوند.
گیج و منگ می‌شوی که با این‌بارگران چه باید بکنی.
سیزده سال همراهی و همکاری؛
و افتخار بزرگ زندگی‌ام این همکاری بود.
و اکنون فرسنگ‌ها دور از خاک ایران، سوگوار نبودنش هستم.
تفو بر تو‌ای چرخ گردون تفو
ویاد رنجی که سال گذشته دانسته یا نادانسته بر او وارد کردند.
می‌گفت شرحه شرحه‌ام کردند.
شاید هم تصمیم گرفت که برود،
چنان شتابان، چون دلش گرفته بود زینجا
شاید هوس سفری بی‌بازگشت را ز غبار این بیابان کرده بود.
فخرالسادات غنی

سلام اشکان.
خبر تأسف بر انگیز درگذشت استاد بزرگ طبیعت گردی ایران رو روز شنبه در راه برگشت به تهران از خودت شنیدم و حقیقتا خدا میدونه که چقدر ناراحت شدم و همچنان هم هستم.
افسوس میخورم از اینکه رسم زمونه فرصت نداد مستند های طبیعت گردی ایشون رو ازشون بگیریم.
تو اون روزی که داشتیم برنامه عید دیدنی رو ضبط میکردیم بهمون قول داد که مجموعه فیلم های مستند خودشو که بیش از ۳۰۰ قسمت بود رو در اختیارمون بذاره.
حالا بعید می دونم همه ی اون فیلم ها در آرشیو سازمان صدا و سیما باشه.
حیف. واقعا حیف.
قرار بود یک بار این مرد بزرگ و خانم غنی ما رو در یک گشت سپید واقعی در مسافرت به یکی از شهر های ایران زمین همراهی کنن که متأسفانه نشد.
افسوس و صد افسوس.
یادش بخیر روزی که پیش از ضبط برنامه عید دیدنی دم منزل ایشون رفتیم و چقدر در ماشین در باره دریاچه ارومیه و راه های احیای دریاچه صحبت کردیم.
چقدر آرزو داشتم یک بار با کسی که بیش از چهار میلیون کیلومتر در خاک ایران گشته مفصل بشینم صحبت کنم و از خاطرات رمز آللود ایشون در سفر به نقاط مختلف ایران بشنوم.
حقیقتا شنیدن خاطرات با اون صدای گرم و گیرا، یه چیز دیگه بود.
به نظر من استاد اینانلو یک نویسنده، کارگردان، بازیگر، محقق، مترجم، معلم، فیلمساز، مکتشف، جهانگرد، ورزشکار، شکارچی، شکاربان، گیاه شناس، جانورشناس، باستان شناس، قوم شناس، زبان شناس، تهیه کننده و برنامه ساز، عکاس، تصویربردار، روزنامه نگار، مجری و کارشناس زبده رادیو تلویزیون، مفسر ورزشی بخصوص والیبال، شنا، واترپلو، تیراندازی و…. بود.
به هر حال که فقدان ایشون برای من خیلی سخت هست و ای کاش،،، ، ای کاش سال گذشته تمامی کار هایی که نوشتم رو عملی می کردم تا الان اینچنین حسرت نخورم.
فقط میگم تو خدمت بزرگی به این مملکت کردی مرد بزرگ و اگر دست زمونه بینایی منو ازم نمیگرفت، بی تردید قدم در راه تو میذاشتم و یکتنه به دل طبیعت بکر ایران میزدم.
ما بدون تو در وطنی که نمیشناسیم گم می شویم.
بلندای آسمانها و آبی بیکران عشق، مبارکت باد استاد.
که چه سرو قامت زیستی. چه طنین انداز، زندگی بخشیدی. و چه باشکوه پر گشودی و
به دنیای عشق و سکوت پیوستی.
دیدار یار مبارکت باد
خورشید شدنت و بار دیگر بر ایران تابیدنت، مبارکت باد.
روحت شاد استاد
اینم واکنش بازیگران و هنرمندان برای درگذشت محمدعلی اینانلو در صفحات اجتماعی.
امیر نوری: روحش شاد.
ایرج نوذری: با اندوه و غم فراوان ، چاره ای ندارم جز اینکه بگوئم روحت شاد و یادت گرامی ، همکار و دوست قدیمی . درود و عشق فراوان من را به پدرم که هم دوست و همکار قدیمی خودت هم بودبرسون . بدرود محمد علی جان / خوشا به سعادتت که سرانجام طبیعت که عاشق آن بودی تو را به آغوش خود کشید.
نسرین مقانلو: محمدعلی اینانلو، مجری با تجربه و پیشکسوت روزنامه‌نگار، گوینده و مفسر ورزشی رادیو و تلویزیون و همچنین تهیه‌کننده و کارگردان مستندهای محیط زیستی تلویزیونی با صدایی بی نظیر???? صبح امروز پس از مدت‌ها بیماری در بیمارستان آتیه تهران دار فانی را وداع گفت. تسلیت به همه ، خصوصا خانواده بزرگوارش
روحش شاد!.
بهاره رهنما: یه ادمهایی أهل جاودانگی اند،أصلا جنس جاودانگی هستند،اقای اینانلوی عزیز با صدا ی پر طنین و کارنامه درخشانش از همین جاودانه هاست،اقای اینالوی عزیز سفر به سرای باقی مبارک،فرشته ها بی شک به استقبال شما خواهند امد.
بهنام تشکر: خداحافظ مردِ طبیعت…حالا در دلِ طبیعتی.
بهنام صفوی: واقاً ناراحت شدم با شنیدن این خبر…از طرف خودم به خانواده محترم اینانلو و همچنین مردم عزیز فرهنگ دوست کشور عزیزم ایران تسلیت میگم.
پرستو گلستانی: محمد علی اینانلو درگذشت …صدای پر صلابت و نگاه پر مهرشان به طبیعت را هرگز فراموش نمیکنم .یادشان گرامی ،روحشان شاد.
پریناز ایزدیار : روحشون شاد.
پولاد کیمیایی: خدا رحمت کنه محمد علی اینانلو …چه قدر صداشونو دوست داشتم ….مرد طبیعت دوست ایران …..طبیعت تو ایران بود خدا رحمتت کنه.
پویان گنجی: خدا نگهدار مقتدرترین صدای ایرانی ،به احترامت کلاه از سر بر می دارم ، و افتخار میکنم که جایی جز ایران به دنیا نیامدی ،البته که شاید جایی دیگر شایسته تر بودت در اجتماع، به درود.
حسین پاکدل: پرواز دوست….چه زیانى کردیم ما با رفتنش.
حمید فرخ نژاد: یادت بخیر سالار.
حمید گودرزی: روحش شاد یادش گرامی.
رزیتا غفاری: هنرمندى دیگر جمعمان را ترک گفت..
رضا عنایتی: روحش شاد.
زهرا اویسی: صدای پر صلابت و مهربانی بیکرانشان را هرگز فراموش نمیکنم …. یادشان گرامی و روحشان قرین رحمت الهی….
سپیده گلچین: در میان اشک حسرت و دلتنگی بعد از دیدن پوستر فستیوال امسال…بغضی تازه جوانه زد…چه روزیست امروز…در آسمان چه جشنی به پاست و در زمین چه حسرت و اندوهی…روحت شاد مرد بزرگِ دوست داشتنی….سلام مرا به مردِ درون ِپوستر جشنواره ی امسال برسان…
و به مادرم که بینهایت دوستت میداشت.
سیدعلی صالحی: از یاد نمیبریم دلسوزی شمارو برای طبیعت سبز میهنمان ایران…روحش شاد و یادش گرامی.
شهرام قائدی: خلبان ارتفاع پست نیز زمین را به مقصد اسمانها ترک کرد،اساتید مهر مهربانیتان ،طنین زیبای صدایتان و هنرمندیتان هیچگاه از یادمان نمی رود،،،،،،،،،،؛روحشان شاد.
عباس غزالی: روحشون شاد…
لاله اسکندری: محمد اینانلو هم از میان ما رفت….?روحت شاد مرد طبیعت.
لیلا بلوکات: روحشون شاد …..تسلیت فراوان.
محمد سلوکی: افتخار نام معلم به حقیقت شایسته مردی است که جلال و جبروت و جدیت و جذابیت و دانش و هوش و هنر و مهربانی و تلاش را همیشه با خود داشت. روحش شاد.
محمدعلی کشاورز : صدای پرصلابت و عاشق طبیعت ایران زمین هم از میانمان رفت.
مرجانه گلچین : در این وانفسای بی مهریهایمان به زمین مقدس متاسفانه دلسوخته عاشقی چون اقای اینانلو رو هـم از دست دادیم تسلیت به خانواده محترمشون و دوست داران و حامیان محیط زیست روحشون قرین رحمت.
منصور ضابطیان: آقاى اینانلو!از شما بسیار آموختم از راه و رسم سفر تا عشق به طبیعت….اما یادم نمی رود آن رمز بزرگ را که در صبح هاى “مردم ایران سلام”به من آموختید،یک روز صبح با صداى استثنایى تان گفتید:توی کاسه عدسیت یه قالب کره بنداز! بعد از شما همه کاسه هاى عدسى دنیا طعم حسرت مى دهند.
میثاق جمشیدی: از کویر تا اسمان . روحت شاد .
مهدی پاکدل: امروز بعد از مدتها بالاخره تهران خودشو به مردم نشون داد. تو خوشى دیدن آسمون غرق بودم که خبر فوت نابهنگام مرد طبیعت، آقاى اینانلو رو شنیدم. روحتون شاد مرد بزرگ. مطمئنم الان با اون صداى زیباتون دارید قصه زندگى پربارتون رو به آسمون و ابرا میگین. فقط حیف که این مستند آخرتون رو ما نمیبینیم. روحتان آسمانى باد.
نعیمه نظام دوست: با کمال تاسف استاد محمد علی اینالو بزرگ مرد طبیعت ایران دار فانی را وداع گفت .روح عزیزش شاد و یاد عزیزش گرامی.
نفیسه روشن : روحشون شاد.
نیلوفر امینی فر : می خواستم عکسای مراسم دیشبو بذارم
با این خبر پرواز ،مواجه شدم
یادمه یه روز یکی از دوستام گفت ،منم پدرمو از دست دادم ولی تو خیلی بیتابی می کنی ،خوش به حالت باز تا بیست وهفت سالگی طعم داشتن پدر رو چشیدی،من از سه سالگی پدر نداشتم…..
بهش گفتم اتفاقا این سخت ترش می کنه ….وقتی حجم خاطره هات زیاد می شه ،از دست دادن برات دردناک تر می شه……
آقای اینانلو ای کاش سال هشتادوهفت اینهمه استودیو بیست واندی شبکه دو نمی دیدمتون
ای کاش اینهمه بهم انرژی مثبت نمی دادید
ای کاش لقب دختر?….هیچ وقت قبل سلام بهم نمی دادید
آقای اینانلو مرد طبیعت بکر،
سفرت سلامت.
نیما شعبان نژاد: ان روز را فراموش نمیکنم که تنها امدی سر لوکیشن خندوانه ،و من فقط وصف تو را شنیده بودم ، واز
نزدیک ندیده بودمت مردی صمیمی ،مهربان ، با
قلبی بزرگ و متانت از سر تا پای تو جاری بود و
نشان از مرارت ها و عاشقانه زیستن تو در حیاتت
بود،کمتر تو را شناختن حیف،
حیف و باز هم حیف
روحت شاد و یادت جاودان.
نیوشا ضیغمی: استاد محمد علی اینانلو پرواز کرد …مردی که چهل سال برای طبیعت و محیط زیست تلاش کرد . دیگر میان ما نیست…..صدا ،هنر و چهره مهربانش تا همیشه در قلبها جاودان خواهند ماند’…روحش شاد.
یغما گلرویی: «بدون تو
یوزپلنگ های ایرانی را
چه کسی سرشماری می کند
وقتی تو نباشی
و دست های چه کسی
نوازشگر کوه هایی می شود
که خاطره ی عقاب ها را
از خاطر برده اند؟
وجب کردن این گربه
کار ساده ای نبود…
جنگل های درو شده
و دریاچه های خشکیده را
تنها نگذار!
ما بدون تو
در وطنی که نمی شناسیمش
گم می شویم.
آزاده نامداری: چشمم را باز کردم،صفحات اینستاگرام و رفتن شما،،رفتن نه برای سفر ،برای همیشه،استاد بارها قراربود مرا به سفری ببرید آخری کویری داغ در شهداد کرمان،استاد من باز تعلل کردم باز دیر کردم.آخ،،،تن صدایتان را هرگز فراموش نمیکنم.روحتان شاد،سفر بی خطر.
پ.ن.جمله ی همیشگیم برای خداحافظی”سفر بی خطر استاد

سلام امیر. مرسی که اومدی ولی زودتر از اینا منتظرت بودم چون میدونستم که چهقدر عاشق طبیعتو طبیعتگردی هستی! اما همین حالا هم که اومدی خیلی خوشاومدی! و مثل همیشه کامل و دست پر اومدی.
یادم میاد اون روز که به بچه ها گفتم که بالاخره برای ضپط برنامه عید دیدنی با استاد اینانلو هماهنگ کردم تو خیلی بیشتر از شهروزو مسعود خوشحال شدی! چون مطمئن بودم که داری نقشه میکشی که حسابی از تجربیات استاد استفاده کنی. فایل خام اون برنامه رو هم یافتم به زودی روش کار میکنم.
اما متن ابتدای کامنتت وقتی که اسم نویسندشو خوندم دلمو برد! “فخر السادات غنی” همون خاله فخری به قول خانوم هماوندی و خانوم غنی دوست داشتنی و عزیز که یادم نمیره و یادمون نمیره که چهقدر صبورانه و عاشقانه به ما جوونا با این تجربه کممون کمک کردند که گشت سپید رو بهش فورمول رادیویی بدیم. دلم واسه خانوم غنی مهربان که ۲۳ مهر ۹۳ زنگ زد به استدیومون اومد رو خط و روز عصای سفید رو برامون خاطره کرد خیلی تنگ شده.
امیر!: خودتم میدونی که بالاخره برنامه هایی با ساختار زندگی ادامه داره رو دوباره شروع خواهیم کرد! اما برای آیتم گشت سپید چیکار کنیم؟؟؟… .

با سلام دوباره و ضمن عرض

تسلیت مجدد به مناسبت درگذشت

شادروان اینانلو، چند نکته رو به

عرض می رسونم.
شادروان اینانلو، بعد از انقلاب و در

دوران ریاست صادق قطب زاده در

جریان تصفیه حسابهای بی حساب و

کتاب، از رادیو طرد شدند و پس از

حدود ۱۲ سال، با برنامه ی تابستان

۶۹ که پیشتر در مورد اون

مطالبی رو عرض کردم، به خونه ی

اصلیشون، یعنی رادیو برگشتن.
ایشون، اولین گزارشگر والیبال در

تلویزیون ملی ایران پیش از انقلاب

بودن و در دوران پس از انقلاب، بعد

از اینکه از رادیو تصفیه شدن، به

کار کشاورزی پرداختن تا دوباره به

شکلی شکوهمند و با برنامه ی

تابستان ۶۹ به رادیو برگشتن.
در مورد نکته ای هم که اشکان

عزیز، مبنی بر خالی شدن رادیو از

صداهای ماندگار به اون اشاره کرد،

جا داره که از دو صدای ماندگار

دیگه که اخیرا خاموش شدن هم نام

ببریم.
نخست، فرزاد مؤیدی که کار خودش

رو از گویندگی در رادیو مشهد

شروع کرد و در دهه ی هفتاد، به

شکل فصلی به تهران میومد و

صدایی شبیه به شادروان کمال الحق

سلامی، مجری مشهور دهه ی

شصت تلویزیون و به ویژه برنامه ی

جدول تصویری داشت.
شادروان مؤیدی، کمتر از یک ماه

پیش در گذشت و در مشهد به خاک

سپرده شد.
حدود یه هفته پیش هم اولین گوینده ی

رادیو، شادروان رضا سجادی چشم

از دنیا فرو بست.
انقدر نامهای زیاد به ذهنم می رسه

که صرفا جهت یادآوری این بزرگان

به برخی از نامها که صاحب

صداهای ماندگار در عرصه ی

مجریگری، بازیگری نمایش و دوبله

بودن اشاره می کنم:
الف: دوبلورها:
ایرج ناظریان: کسی که در فیلمهای

پیش از انقلاب صدای محجوب و

مهربانش بارها شنیده می شد و

آخرین بار صداشون رو در سریال

بادبانهای بر افراشته شنیدم. فهیمه

راستکار: دوبلور سالهای کهنسالی

اوشین در سریال سالهای دور از

خانه و دوبلور نقش خانم مارپل.

حسین معمارزاده: پدربزرگِ نِل در

کارتن دختری به نام نِل و دوبلور

دکتر ارنست. در کارتن خانواده ی

دکتر ارنست. پرویز نارنجیها: آقای

پِرونی معلم مهربان و پیر در کارتن

بچه های مدرسه ی والت. خسرو

شایان: دوبلور نقش هیتوشی، پسر

اوشین در سریال سالهای دور از

خانه. آذر دانشی: دوبلور مادربزرگ

خانم کایو در سریال سالهای دور از

خانه و راوی کارتن موش کوهستان.

عزت الله مقبلی: کسی که با صدای

پر طنینش تا سالهای سال اشعاری با

مضمونهای جدی و طنز را در

برنامه ی صبح جمعه با شما می

خواند. مهدی آژیر: دوبلور نقش

تلسی تاکسیتو در کارتنی به همین نام

و پدر هادی و هدی در کارتنی به

همین نام.
احمد رسولزاده: دوبلور نقش اسد

الله خان در سریال پدرسالار و

دوبلور عُمَر مختار. حسین امیر

فضلی: بازیگر صبح جمعه با شما و

دوبلور قدیمی.
البته اگه بخوام به همین منوال پیش

برم، تصور می کنم این دیدگاه،

خودش باید به یه پست تبدیل بشه.
بنابر این، اجازه بدید فقط به ذکر

اسامی اکتفا کنم. عطا الله کاملی،

ایرج دوستدار، ژاله کاظمی، تاجی

احمدی، احمد آقالو و غیره.
ب: بازیگران نمایشهای رادیویی:

مرتضی احمدی، منوچهر نوذری،

فرهنگ مهرپرور، مهین دیهیم با نام

اصلی کبری رجایی آزاد، مهدی

کاشانیان، کنعان کیانی، حیدر ثارمی،

هوشنگ خلعتبری، حمید قنبری، علی

تابش، اکبر مشکین، رامین فرزاد،

غلامحسین بهمنیار و بسیاری دیگر

از صداهای ماندگار.
ج: مجریان: مهران دوستی، فرزاد

مؤیدی، حمید عاملی، کمال الحق

سلامی، محمدعلی اینانلو، فریورز کیان، رضا صفدری، محمود علیقلی و بسیاری دیگر از گوهرهای تابناک از دست رفته.
لازم به یادآوریست که به بعضی از این بزرگان، باید در بیش از یک عرصه توجه کرد و من برای دوری از اطاله ی کلام، نام این بزرگواران رو فقط در یک گروه آوردم.
یاد و نام همه ی این عزیزان گرامی و روان پاکشان در جوار خداوند هستی بخش و یکتا شاد و آرام باد.
آمین یا رب العالمین.

سلام و تشکر فراوان خدمت سیتا خانوم و جناب ترخانه.
و درود فراوان و مجدد خدمت استاد بزرگوارم جناب اسدی. مطالب و اطلاعاتی که ارائه دادید بسیار کامل و نشان دهنده دانش فراوان شماست و جای خوشبختی واسه ماست که همچنان میتونیم از این دانش فراوان استفاده کنیم.
دیروز هم که مجلس ترحیم استاد اینانلو در مسجد بلال سازمان صدا و سیما برگذار شد و بنده توفیق داشتم که تو این مجلس حاضر باشم.

سلام به همه دوستانی که تو این حدود یک هفته از این کوچه از محل که هنوز داغدار مردیست بزرگ گذشتند.
الان که فکر میکنم هیچ وقت حتی تصورشو هم نمیکردم که قرار خبر تلخی رو دریافت کنم اما به هر حال رسم روزگار و کاریشم نمیشه کرد!.
با این وجود دقایقی پیش یک برنامه مفصل و زیبا به مناسبت استاد اینانلو از رادیو ورزش پخش شد که قطعا زیباییشو وامدار تلاش بیچشمداشت استاد اینانلو بود، در این برنامه که به گویندگی جناب نور الدین هاشمی و با حضور اساتید محترم جنابان آقایان اسماعیل میرفخرایی و مسعود اسکویی پخش شد، ضمن بیان شیوه کار استاد اینانلو که در بر دارنده نکات آموزشی فراوان برای کسانی که قصد ورود به ارصه اجرا رو دارند، قطعات زیبایی از اجراهای این مرد بزرگ پخش شد.
ای کاش میتونستم با اطلاعرسانی قبلی همه شما رو دعوت به شنیدن این برنامه کنم اما افسوس که خودم هم دیر مطلع شدم.
با این حال سعی میکنم در مذاکره ای که با مدیران شبکه ورزش رادیو خواهم داشت فایل این برنامه رو به محل برسونم که بیشک یادگاری ارزشمندی بر جای خواهد ماند.

دیدگاهتان را بنویسید