خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

گزارش نمایشگاه تجهیزات نابینایی و کم بینایی در یزد – چهارشنبه 14بهمن نودو چهار

 

سلام بر دوستان عزیز.

 

اینبار به خاطر فاصله زیاد تهران تا یزد , روز قبل به یزد آمدیم و با هماهنگی آقای رنجبر که بحق زحمات زیادی را متحمل شده بودند و تا آخرین لحظه کنار ما بودند همان شب نمایشگاه را آماده کردیم .

نمایشگاه از ساعت 8 صبح آغاز شد و از همان لحظات اول تعداد بسیار زیاد بازدید کنندگان ما را به هیجان آورد. البته نمایشگاه به اندازه اصفهان شلوغ نبود ولی شوق و ذوق آشنایی با وسایل جدید وجود داشت .

ریاست محترم اداره آموزش و پرورش استثنایی استان یزد , معاونت محترم استانداری , خیرین یزدی , کارشناسان محترم , نابینایان و کم بینایان عزیز و خانواده محترم آنها ما را مورد لطف قرار دادند و از نمایشگاه بازدید کردند .

آنقدر استقبال از تجهیزات زیاد بود که فرصت عکس گرفتن از غرفه و این جمعیت مشتاق نبود. صبح دوستان نابینا و کم بینا و عصر همین دوستان همراه با خانواده محترمشان تشریف آورده بودند.

در یزد هم با قشر فرهیخته و تحصیل کرده نابینا و کم بینا صحبت کردیم و هزاران افسوس خوردیم که چرا از این قشر فرهیخته در بدنه اجرایی کشور استفاده نمی شود . قشری که هم از نظر مدیریتی می توان به آن تکیه نمود و هم از بعد سیاسی و اجتماعی آن بهره برداری نمود . ولی افسوس ………………….

 

امروز نیز جای خالی مدیران بهزیستی را احساس کردیم . سازمانی که نقش بسیار مهمی در جهت دادن به تواناییهای نابینایان و کم بینایان دارد و می تواند این توانمندیها را به جامعه معرفی نماید .

 

کارشناسان نظر بسیار مثبتی روی نوت تیکر داشتند و اعتقاد بر این بود که این وسیله بسیار کوچک و کم وزن قابلیت های بسیار بالایی دارد که می تواند فرد نابینا را در خواندن و نوشتن و حضور موثرتر در جامعه یاری نماید.

 

تاسف خوردیم از اینکه کودکی که اندکی بینایی داشت و با بزرگ نما ( مگنیفیر) توانایی خواندن و نوشتن را داشت در مدرسه نابینایان ثبت نام کرده بودند و مشغول بریل آموزی بود .

 

افسرده شدیم از اینکه اینهمه توانمندی را دیدیم و برای حل این مشکل ناتوان بودیم .

 

ولی از چهره بشاش و پر انرژی دوستان انرژی گرفتیم و دعای خیر این عزیزان ما را در راهی که شروع کرده ایم مصمم تر نمود .

 

و در پایان یک جمله تکراری به نابینایان و کم بینایان عزیز : اگر موفقیت بیشتر و حضور پر ثمر در جامعه را خواستارید بایستی تواناییهای خود را به دیگران بشناسانید.

 

با آرزوی سربلندی هر چه بیشتر برای شما و تشکر از اداره آموزش و پرورش استثنایی یزد , جامعه نابینایان یزد و بالاخص آقای رنجبر عزیز

شرکت نماد فناوری امروز

۵ دیدگاه دربارهٔ «گزارش نمایشگاه تجهیزات نابینایی و کم بینایی در یزد – چهارشنبه 14بهمن نودو چهار»

سلام.
اگر میگفتید مسئولین بهزیستی بودن باید تعجب میکردیم.
نبودنشون که طبیعیه.
من بیست و چند ساله اونجا پرونده دارم هنوز نمیدونم مددکارم کیه.
هر بار میرم عوض شده.
تا حالا رئیس شعبه ی بهزیستی که پرونده دارمو ندیدم حالا اون رده بالاها مثل رئیس شهر و ساستان بماند.
خلاصه خیلی رو بهزیستی حساب نکنید.
ممنون بابت زحماتی که میکشید.

دیدگاهتان را بنویسید