خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

گفت‌وگو با صالح شمس خواننده نابینای مازندرانی: نابینایان در مبارزه با مشکلات خانه‌نشین نشوند

به گزارش

خبرگزاری فارس از قائم‌شهر، صالح شمس از خوانندگان روشندلی است که دیپلم رشته علوم‌ انسانی دارد و در حال حاضر در مراسم و جشن‌های مختلف ادارات و نهادهای فرهنگی به اجرای برنامه می‌پردازد؛ در ادامه گفت‌وگو با این هنرمند مازندرانی از نظرتان می‌گذرد.

فارس: از چه زمانی متوجه استعداد خودتان در زمینه خوانندگی شدید؟

در سن 8 سالگی وقتی که تعدادی از دوستان پدرم صدایم را گوش دادند و گفتند که استعداد خوانندگی دارم، مرا به مدرسه با نیازهای ویژه معرفی کردند.

 

 

فارس: مشوق شما برای خوانندگی چه کسانی بودند؟

با توجه به اینکه پدرم ذوق خوانندگی داشت و اغلب در خانه می‌خواند، من نیز به این هنر علاقه‌مند شدم، به‌یاد دارم در زمان کودکی استاد کریم سلمان‌پور با من و پدرم مصاحبه کرد که به‌عنوان خاطره شیرینی برایم مانده است، در ادامه نیز دلاور بزرگ‌نیا، استاد علاءالدینی و علی فلاح از من حمایت کردند که همین‌جا از آنها تشکر می‌کنم.

فارس: آیا علاقه‌مند به ادامه تحصیل هستید؟

مدتی در دانشگاه تحصیل کردم ولی به‌دلیل مشکلات شخصی نتوانستم ادامه بدهم.

فارس: معمولاً چه نوع موسیقی را به اجرا در می‌آورید؟

معمولاً پاپ اجرا می‌کنم، گاهی کارهای مرحوم مازیار «عبدالرضا کیانی‌نژاد» را می‌خوانم، خانواده زنده‌یاد مازیار لطف دارند و مجوز خواندن آثار ایشان را به من دادند.

 

 

فارس: چه پیشنهاد یا توصیه‌ای به کسانی که ممکن است با مشکلاتی مثل شما درگیر باشند، دارید؟

پیشنهاد من به همه جوانان این است در خانه ننشینند و از استعدادها و توانمندی‌های خود استفاده کنند، از سویی با توجه به اینکه مردم ایران عاطفی هستند و متأسفانه جامعه نیز نگاهی ترحم‌آمیز به افراد با نیاز ویژه دارد، لازم است که این افراد با مشکلات مبارزه کنند و خانه‌نشین نشوند.

فارس: بیشتر شما را در برنامه‌های مناسبتی ادارات دیده‌ایم، چقدر با ادارات و نهادهای دولتی همکاری دارید؟

بله، معمولاً در برنامه‌های مناسبتی بیشتر ادارات دولتی حضور دارم و تعدادی از آنها واقعاً برخورد خوبی دارند ولی برخی واقعاً در پرداخت حق‌الزحمه اذیت می‌کنند، گاهی برای دریافت اندک حق‌الزحمه‌ام از آنها باید چندبرابر هزینه کنم تا حق‌الزحمه‌ام را بگیرم.

فارس: چه حرفی با مسئولان دارید؟

چند وقتی است که قصد دیدار با استاندار را دارم ولی متأسفانه هنوز این فرصت پیش نیامده‌، از آقای فلاح می‌خواهم تا کمی از وقت‌شان را به من بدهند.

معتقدم هنر، موسیقی و سینما بر روی فرهنگ ظلم‌ستیزی بسیار تأثیرگذار است، در واقع نگاه مسئولان به هنرمندان باید عوض شود و زمینه‌هایی برای استعدادیابی جوانان به‌وجود آورند.

بسیار علاقه‌مند به تهیه آلبوم و برگزاری کنسرت هستم ولی از لحاظ هزینه مالی مشکل دارم و به همین دلیل نمی‌توانم از استاد خوانندگی جدیدی بهره‌مند شوم.

 

 

از هیچ مسئولی درخواست کار دولتی ندارم، چون یک‌جا نشستن را دوست ندارم، عقیده دارم که حرمت یک خانه را صاحب آن نگه می‌دارد، متأسفانه اداره‌کل بهزیستی استان چندان روی خوشی نشان نمی‌دهد و وقتی برای دریافت حق‌الزحمه‌ام می‌روم، می‌گویند: معلولان بسیاری زیر پوشش داریم ولی پرداخت حق‌الزحمه کارم که ارتباطی به این موضوع ندارد.

شنیده‌ام که شهرداری ساری مسابقه خوانندگی گذاشته و به نفرات برتر در تهیه آلبوم کمک کرده‌ است، علاقه‌مند به حضور در این برنامه بودم ولی تنها به شهروندان ساروی اختصاص داشت، به‌نظرم این برنامه‌ها باید از سوی مسئولان تداوم یابد.

خوشبختانه در سال جاری کنسرت‌های زیبایی از هنرمندان برگزار شد و مردم هم استقبال کردند، دوست دارم برای برگزاری کنسرت از من حمایت شود.

فارس: چه حرفی با مردم دارید؟

در ابتدا باید بگویم که بسیار به مردم علاقه دارم و لطف آنها همیشه شامل حالم شده است، تنها ناراحتی‌ام از دست برخی افراد ناآگاه است؛ قضیه از این قرار است که مدتی پیش به درخواست رئیس بانک برنامه‌ای اجرا کردم که در فضای مجازی پخش شد و زیر آن نوشته بود که این فرد شیرازی و برای دریافت کمک به بانک رفته است، در صورتی که چنین موضوعی واقعیت نداشت؛ خواسته‌ام این است که با آبروی یک هنرمند بازی نکنند و می‌خواهم اعاده حیثیت کنم.

فارس: با تشکر از اینکه وقت‌تان را در اختیار ما قرار دادید.

من هم از اینکه در کارهای رسانه‌ای‌تان به هنرمندان توجه ویژه دارید، تشکر می‌کنم.

منبع: فارس

۴۱ دیدگاه دربارهٔ «گفت‌وگو با صالح شمس خواننده نابینای مازندرانی: نابینایان در مبارزه با مشکلات خانه‌نشین نشوند»

وااااااااااااااااااای !!!!!ایول ×شماا هم ک این پست رو زدی کاش ی صدایی داشی میتونسی بری ی آوازی بخونی !بلکم میگفن دکتر پرواز ی ریفیق داره اینم خوانندس !وولی خو من ااگه شانس داشتم ک .
وای میخوام یکی از ترانه هام رو ک همین الان سراییدم و تازه از تنور اومده بیرون با صدای شیوا و رسام تقدیم حضور حضار محترم کنم ×××××!@#
لدفن میکروفون رو بیارید پریروز !!!
هععععععععع
+++
من از تنهایی باهم !
من از این خونه دلگیرم!
از این طوفان آرامش ×
از این تکرار میمیرم !
تو باشی با یه لبخندت
میشه رد شد از این بن بست.
بیا دستامُ باور کن.
هنوز ..راهِ گریزی هست
!!!
یه عمرُ وقت داریمُ
برایِ عشق !فرصت نیست.
تو اینجایی .منم هستم.
ولی انگار !قسمت نیست.
منی که دستِ چشمامُ واسه چشمِ تو رو کردم !
تو کلِ این جهان انگار !!!با دستایِ تو خو کردم .
برایِ من نگاهِ تو .همیشه تازگی داره
هنوز از چشمِ بارونیت. ترانه داره میبارِ.
هنوز آرامشِ چشمات .منو میبره تا رویا !
دلم تنگِ واسه ساحل .
دلم تنگه .واسه دریا !!!!
هععععععععععععععععععععععععععععععع برو .برو بخون بلکم یکم مث من بتونی از این در افشانیا بنمایی

سلااام سلاام و دروود دروود بر داش شهروز جان مرسی که این مصاحبه را از صالح جان شمس اینجا منتشر کردی من هم امیدوارم که بالاخره صالح جان بتواند اولین آلبوم خودش را منتشر کند و کنسرت بدهد و در این راه موفق شود به خدا حیف چنین صداییست که این گونه توسط مسؤولان ما مورد غفلت قرار گیرد به هر حاااال مرسی بابت این پست و مرسی که این مصاحبه را این جا قرار دادی
میگما من یه سؤال میتونم این جا بپرسم اجازه هست آیا آخه بی مربوط به این پست است میگما من چه طوری میتونم پستم را هدینگ دار کنم مثلاً واسه ی پستی که قرار هست هر چند مدت تعدادی از مواد قانون آیین دادرسی کیفری رو منتشر کنم هر فصل یا بخش یا هر مواد را هدینگ دار کنم باید چه کار کنم آخه در بخش راهنمای گردش در محله هم نبود بازم مرسی در پناه حق بدرود و خدا نگهدار

سلام احمد.
ببین توی ورد که راه خاص خودش هست هدینگ بندی کنی. ولی اگر بخوای تو سایت هدینگ بندی کنی، باید وقتی دیداریت فعال هست، داخل متن پستت، اون خطی که میخوای هدینگ بشه رو سلکت کن و بعد کلیدهای آلت و شیفت رو نگه دار و از قسمت ردیف بالای کیبوردت عدد لیبل مورد نظرت رو بزن. مثلاً اگر بخوای هدینگت لیبل چهار بشه باید آلت و شیفت و عدد چهار رو بزنی. یا برای لیبل سه باید عدد سه رو بزنی. ولی توصیه میکنم چهار بزن چون یک تا سه در منوهای سایت هست.
امیدوارم توضیحاتم کامل باشه.
موفق باشی.

سلام مجدد بر شهروز ببین من متنم رو توی ورد مینویسم وردم هم ۲۰۰۷ هست اگه بخوام توی خود ورد اونُ هدینگ بندی کنم باید چی کار کنم لطفاً بهم بگو و یا آیا هدینگبندی نکنم اشکالی به نظرت داره آیا بازم مرسی و فعلاً بای

سلام شهروز مرسی بابت این پست .
صالح تو مسابقه شرکت کرد و نفر اول هم شد ولی متاسفانه نمیدونم گره کار کجاست که این صدا واقعا داره حیف میشه .. اگه دوستان بزنن تو گوگل فکر کنم آهنگ هایه که خونده بتونن پیدا کنن خیلی مهشر خونده . با اینکه با گوشی ضبط شده و کار خواستی هم روش انجام نشده ..
امیدوارم هرجا هست موفق باشه تو کار و زندگیش .
مرسی شهروز شدید .

شمشیرک ..منظور خانم زهره مظاهری در جواب استاد مسلمت بود ک گفته بودن ک تو .ینی شمشیر ی بار صدا فرسایی کردی و در پست صندلی داغت خوندی .و ب ایشئن اشاره ای نداشتن ک الان تو راجع ب شون پستیدی !

البته مشکل از تو نیس !کهولت سن باعث میشه ک اشتب برداش کنی
چن سالته
بذ شناسنومچه تو بیبینم ی لحظه
اوم !تیمور قلی کلبه پور .با نام هنری شهروز حسینی در سال ۱۳۰۸ دیده ب جهان گشود ک ای کااااااااااش …..
هععععععععععع اوووووووو خو پیری دیگه پدر !ماشالله ک با این سن بالات میتونی بپستی و بر اینجا نظار داشته بااشی !!!!!
هعععععععععع دوباره کامنت خانم مظاهریو بوخون !
دزدم خودتی !من هنرمندم آقا پسر هنرمند !!!!تکرار کن .دکتر پرواز هنر مند !!!!!!خطاب ب جناب طاها !!!افسوس ک نرود میخِ سنگی در آهن اگه درست فرموده باشم ضرب المثل رو .خخخخخخ هعععععععععععععععع

نتیجه ی اخلاقی این که، وقتی مثل بنز خوابت میاد و سه روزه که درست به خاطر دیدن تیم ملی والیبال نخوابیدی، نیا جواب کامنتهاتو بده که این شکلی نماد سوتی در محله محسوب نشی خخخ.
این درس اخلاقی رو همیشه به یاد داشته باااااش خخخ.

سلام فاطمه.
من این پست رو در تکمیل پست قبل زدم که خیلیها فکر نکنن واقعاً قصد تخریب کسی رو تو پست قبلی داشتم.
هدف من از انتشار پست قبلی، خیلی متفاوت با هدف اونهایی بود که در فضاها و سایتهای دیگه اون فایل رو منتشر کردن که متأسفانه یا من نتونستم منظورمو درست برسونم، یا بچه ها درست متوجه هدف اصلی من از اون پست نشدن.
به هر حال ممنون از حضورت.
موفق باشی.

سلام. وقت خوش. ممنونم از بابت انتشار این پست به جبران پست قبلی که از نظر من بهتر بود که اینجا منتشر نمیشد دیگران بیرون از اینجا خیلی کارها میکنند که از دست ما کاری ساخته نیست و حتی صدای اعتراض مون بهشون نمیرسه اما دیگه خودمون که نباید به این بی احترامیها دامن بزنیم صالح خیلی وقتها به اداره ما میومد مدیرمون خیلی دوستش داشت و تمام همکارها هم همین طور همیشه برای خوندن بی هیچ پولی ازش دعوت میکردند بعدا هم که دانشجوی دانشگاه ما شد هم همین طور بود براش حتما دعا کنید. باز هم سپاس.

سلام خانم زارع.
صالح دوست دوران مدرسه ی من هست و من هرگز کاری نمیکنم که شخصیتش زیر سؤال بره.
کامنتم رو در جواب فاطمه در شماره ی ده همین پست بخونید. هرچی که لازم بود توضیح بدم اونجا نوشتم.
موفق باشید.

درود. ایول که به تقاضام جواب دادی.
خب حالا قدم بعدی اینه که بیاریمش تو محله.
راستی به این جمله خوب دقت کن که میگه: عقیده دارم که حرمت یک خانه را صاحب آن نگه می‌دارد، وحشتناکه وحشتناک.
منم هم واسش آرزوی موفقیت میکنم و مرسی ازت که این پست رو گذاشتی.
موفق باشی.

سلام
بازم میگم که ایشون صدای خیلی تاپی دارن و حیفه که این جوری ناشناس بمونن
کاش دوستای مازندرانیش کمکش میکردن و دنبال یه اسپانسر خوب برای کار خوانندگیش میگشتن
این میتونه بیشترین و بهترین کمک به همشهریشون باشه
به خودشم بگید که یه کم تلاششو بیشتر و وسیعتر کنه تا بیشتر شناخته بشه.
شهروز ممنون از پست.
موفق باشی.

دیدگاهتان را بنویسید