خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

پارسآوای ۳ خود پارسآوا رو هم درست تلفظ نمیکنه!

بچه ها! قاعده اینه که ما باید یه نقد سازنده ارائه بدیم که از هر لحاظ جامع و مانع باشه!

ولی خب وقت نیست!

من میترسم هر لحظه بگذره به خریداران این محصول کم نظیر سراپا تقصیر اضافه بشه!

محصولی که انتظارمون ازش این بود حد اقل نمره ای اندازه ورژن ۲ خودش بگیره ولی متأسفانه نصف اون نمره رو هم نگرفته!

من سعی میکنم اون چه از پارسآوای ۳ فهمیدم رو اینجا بنویسم و امیدوارم خودم یا یکی دیگه از دوستان وقت کنیم و یه بررسی صوتی هم تهیه کنیم و در اختیار بقیه قرار بدیم!

*نکته ی جالب خرید و فعال سازی پارسآوای ۳ هست که شاید در کمتر از ۵ دقیقه قابل انجامه و مهمترین دردسرش کد امنیتی پرداخت در سیستم شاپرک هست که در حال حاضر کار دیگه ایش هم نمیشه کرد.

خود من بین ساعات ۱:۱۵ تا ۱:۲۰ دقیقه بامداد کار خرید و فعال سازی رو به طور کامل و بدون مشکل انجام دادم.

*شاید تنها نکته مثبت باقی مانده در مورد پارسآوای ۳ این باشه که امکان استفاده از زبان خارجی غیر از انگلیسی با لهجه امریکایی هم فراهم شده و در واقع همه زبانها و لهجه هایی که در جاز و توسط eloquence قابل پشتیبانی بودن، به عنوان زبان خارجی قابل استفاده هستند.

به عنوان مثال شما میتونید از زبانهای آلمانی و فارسی در کنار هم استفاده کنید.

البته پارسآوای ۳ امکان استفاده از Espeak رو هم به عنوان یکی از تی تی اسهاش داره و طبعا در اون حالت زبانهایی که ای اسپیک هم پشتیبانی میکنه رو پشتیبانی خواهد کرد.

راستی از صداهای تی تی اسهای تحت پشتیبانی پارسآوای ۳ هم میتونید استفاده کنید و به عنوان مثال امکان استفاده از هشت حالت صدایی eloquence موجوده.

*کیفیت صدای TTS به طور محسوسی نسبت به ورژن ۲ پارسآوا کاهش پیدا کرده.

*نا هماهنگی سرعت صوت بین زبان فارسی و خارجی به خصوص در صفحه خوان NVDA مشهوده!

*در بین پردازشهای صوتی چندان تفاوتی بین حالت معمولی خوانش با حالت نوشتاری نیست و پردازش صوتی آهنگین به شکل خنده داری صرفا یک آزمون و خطای ناموفق به حساب میاد!

(لازم به توضیحه که در پردازش آهنگین بنا این بوده که خوانش متن بر اساس علائم و موقعیت کلمات در جمله دارای آهنگی متغیر باشه و همون طور که گفتم اصلا چیز خوبی از آب در نیومده)

*هنگام حرکت سریع بین گزینه ها در یک لیست صدای اضافی شنیده میشه و این طور به نظر میاد که TTS وسط حرف خودش میپره!

*دیکشنری نرم افزار ظاهرا دارای ضعف خیلی زیادی هست تا جایی که حتی عبارات ساده ای مثل حد اقل رو نادرست تلفظ میکنه.

(من سعی کردم دیکشنری تهیه شده توسط آقای پناهی رو وارد برنامه کنم که به نظرم غیر از کم شدن سرعت نرم افزار تأثیر دیگه ای نداشت)

*حرکات اضافی آخر کلمات رو موقع خوندن به وفور میشنوید و من حتی وقتی توی تنظیمات نادیده گرفتن همه حرکات رو تیک زدم باز هم این مشکل رفع نشد.

*تلفظ به صورت تک حرف و به خصوص در صفحه خوان NVDA اشکالات زیادی داره. به گونه ای که مثلا الف رو در هر شرایطی آ، م رو ام و ش رو اش تلفظ میکنه.

*خوانش متون دارای کلمات عامیانه بسیار اشکال داره و ظاهرا زدن تیک کلمات عامیانه یا نزدن اون تأثیر خاصی ایجاد نمیکنه!

*بالاخره این که بعضی هجاها رو غلط تلفظ میکنه و این به خصوص در مورد هجای (بَ) کاملا مشخصه. به گونه ای که معمولا بَ وَ تلفظ میشه و مثلا کلمه (برای) رو (ورای) میشنوید.

اینها مواردی بود که من در طول حدود ۲۴ ساعت استفاده از پارسآوای ۳ متوجه شدم و همون طور که گفتم به احتمال زیاد نقد جامع و مانعی نداشتم.

ولی فکر میکنم همین قدر هم به خصوص وقتی یه بررسی صوتی بهش اضافه بشه، میتونه این پیام رو برای ما داشته باشه که اگه صلاح میدونید فعلا برای خرید پارسآوای ۳ دست نگه دارید تا ببینیم چه واکنشی قراره نشون داده بشه!

من تصورم این هست که توسعه دهندگان ورژن ۳ پارسآوا اصولا به دست آوردهای ورژن ۲ توجهی نداشتند و انگار خواستن تافته ای جدا بافته ارائه کنند. به نظر هم میاد که تا حدود زیادی موفق شده باشن.

منتها اون چه از این تافته جدا بافته دیده میشه به جای پیشرفت پسرفته و متأسفم که چیز دیگه ای نمیتونم بگم.

همیشه از پارسآوا چه ورژن ۱ و چه ۲ هر کدام به عنوان انقلابی در عرصه ظهور فارسی خوانها یاد و دفاع کردم و حالا هم این نکته رو میدونم که خیلی از بچه ها ممکنه به جهت همین اعتمادی که به پارسآوا دارن هر چه سریعتر نسبت به خریدش اقدام کنن.

گرچه هنوز هم خودم باورم نمیشه که وضعیت پارسآوای ۳ تا این حد افتضاح باشه و خیلی امیدوارم که در تحلیلم نسبت به اون اشتباه کرده باشم و کسی بیاد و بگه راههایی که من رفتم اشتباه بوده و راه درستش چیز دیگه ای هست!

 

۱۸۸ دیدگاه دربارهٔ «پارسآوای ۳ خود پارسآوا رو هم درست تلفظ نمیکنه!»

سلام
واقعا خدا خیرتون بده.
راستش شخصا روی همین تک کاربره بودن و مانند اینها هم نقد داشتم. چرا که اگه مثلا یه نفر بخواد این نرم افزار رو بخره و روی دو سیستم به عنوان مثال سیستم خونه و سیستم محل کارش نصب کنه باید هزینه بیشتری بپردازه که به نظر حقیر این منصفانه نیست. قفل سخت افزاری خوبیش این بود که کاربر روی هر تعداد سیستمی که میخواست میتونست نصب کنه فقط کافی بود این قفل سخت افزاری رو همراه داشته باشه.
برای خریدنش مردد بودم و این پست شما کمک خوبی برای من و امثال من هست. به نظرم بهتر بود نسخۀ دموی این نرم افزار رو توی سایت میذاشتند تا کاربر این امکان رو داشته باشه که قبل از خرید نرم افزار رو تست کنه و بعد در صورت تمایل برای خرید اقدام کنه.
راستی من سه روز پیش به یکی از همون ایمیل آدرسهایی که در قسمت تماس با ما گذاشتند ایمیل فرستادم و سؤالی مطرح کردم و هنوز جوابی دریافت نکردم.
بازم ممنون بابت پست و موفق باشید.

من هم با این مشکلاتی که سعید گفت مواجه شدم. اما حال نوشتنش رو نداشتم که بنویسم. سعید زحمتش رو کشید و من ازش ممنونم. ولی یه نکته که من نتونستم بهش پی ببرم اون بخش تبدیل تکست به فایل صوتی بود که هر کاری کردم نشد که متنی رو به صورت ام پی تری تبدیل کنم انگار این بخش رو هم برای خالی نبودن عریضه گذاشته باشن چون به هیچ وجه باهاش نمیشه کار کرد. و خلاصه اینکه ما باز مثل همیشه باید دست به دامن همون غربیهای از خدا بیخبر و کافر بشیم که اونا در انجام هر کاری از ما تواناتر هستند و ما قادر نیستیم حتی یک برنامه ی ساده رو برای استفاده ی کاربران هم وطنمون تولید کنیم.

سلام
منم خریدم ولی کاملا پشیمونم ای کاش کمی صبر میکردم,
حالا هم نمیشه کاریش کرد,
تازه یه مشکل دیگه که شاید زیاد هم مهم نباشه,
مثلا اگر کسی خواست کامپیوترش را عوض کنه یعنی ارتقا بده باید یکی دیگه بخره چون روی کامپیوتر جدید دیگه کار نمیده
خخخخ

یکی از خدمات خیلی ساده ای که برای فعال سازهای نرم افزاری باید انجام بدن اینه که امکان حذف اکتیویشن هم وجود داشته باشه و بشه اکتیو برنامه ای رو مثل قفل سخت افزاری روی هر سیستمی که خواستی استفاده کنی.
دمو هم همون طور که اشاره شد باید وجود میداشت.
این دو مورد رو تقریبا از قبل میدونستیم که نداره و خب طبعا هم نباید الان انتظاری غیر از چیزی که پیش اومده در مورد این دو قضیه داشته باشیم.
ولی حد اقل انتظارمون میتونست این باشه که پارسآوای ورژن ۳ مجموعه قابلیتهای پارسآوا ورژن ۲ به علاوه موارد جدید باشه که این طور نیست.
در مورد سؤال شما هم نازنین خانم من چیزی ندیدم.
احتمالا برای آقای چشمه رفته باشه!
اگه مورد فنی هست از طریق آدرس ایمیل s.derafshian@gmail.com هم میتونید بفرستید در خدمتم.

سلام.
هم اکنون من با یه پارسآوای سه کاربره با شما صحبت میکنم خخخ.
هر کاری کردم که پارسآوای ۳ علامت تعجب رو نخونه نشد که نشد.
یه سری توضیحاتم هست که توی سایت شب روشن منتشر شده که یکی از دوستان برام فرستاده که الآن براتون میذارم، البته از بچه های شب روشن تشکر میکنم که اون پست رو در سایت شون منتشر کردن:
اینها چند تا از نظرات کاربران شب روشن در مورد پارسآوای ۳ هستش که با ذکر نام کاربر منتشر شده:

انتقادات جدی که بر پارس آوای ۳ وارد است.
۱.این نسخه از نرم افزار، در مقایسه با نسخه پیشین آن، پر اشتباه تر ظاهر شده و به جای بهبود در روند صحیح خواندن کلمات، حتی کلماتی که پارس آوای ۲ درست میخواند را اشتباه میخواند. مثل کلمه: یاسمین، گوش کن. (سعید پناهی)
۲.برای تنظیم سرعت، ما باید سه جا تنظیمات انجام دهیم. در jaws، voice manager و voices.ini. این امر واقعا سر درد آور است. حالا اگر مکث های پی در پی eloquence در هنگامی که می خواهیم علامتی را نخواند به آن بیفزاییم، وضع، خراب تر از قبل میشود. (بهنام نصیری)
۳. در بخش ارسال نظرات، اشکال وجود دارد و شما عملا نمیتوانید نظری ارسال کنید. (بهنام نصیری)
۴. طنینی که به صدای مینا داده شده، طبیعی است. اما آهنگین شدن صدای سینا، واقعا زننده است. (بهنام نصیری)
۵. عملا، تنها، ویژگی خواندن کلمات محاوره ای اضافه شده و کلمات محاوره ای، درست خوانده نمی شود. و این، یعنی افزودن یک ویژگی بدون افزودن لوازم آن. ما، ویژگی خواندن کلمات محاوره ای را داریم، اما امکان استفاده را نداریم. (بهنام نصیری)
۶. اگر بخواهیم پروفایل مینا و سینا را دستی بسازیم و change jaws settings را اجرا نکنید. سرعت روی صفر خواهد ماند.. (سعید پناهی)
۷. سرعت eloquence هم بسیار پایین است و شما ناچارید خود را درگیر کدها کنید تا کمی سرعت بالاتر رود. در حالی که در نسخه های قدیمیتر این اشکال وجود نداشت و سرعت به راحتی تنظیم میشد. در واقع کاش برای یک تنظیم سرعت ساده، این همه کاربر را نمی پیچاندند و مانند نسخه های قبل، از همان جاز میتوانستیم سرعت را تنظیم کنیم. (سعید پناهی)
۸. اگر بخواهید به هر علتی پارس آوا را پاک کنید و دوباره نصب کنید، به انواع مشکلات برمیخورید. مثل من. ارور uninstall.dat تا پریدن لایسنس.(مشکل اول بهنام نصیری و مشکل دوم سعید پناهی)
۹. در ماهور، صفحه خوان هوش مصنوعی داشت. مثلا فرق بین کره گیاهی و کره جنوبی را میخواند. اما پارسآوا هنوز هم که هنوز است این دو را کُرِ میخواند. (رضا نظری)
۱۰. دوستان در mina ttsبه تلفظ با دقت کنید. با را وا میخواند. (شهاب فروزش)
۱۱. دوستان پیشوند می را ُمی می خواند. (رضا نظری)
۱۲. در صدای eloquence کمی قطع و وصل وجود دارد. (شهاب فروزش)
۱۳. عملا، تغییر تنظیم ولوم پارس آوا در تنظیمات voice manager بیمعنا و ناکارامد است. زیرا بین ۱ تا ۱۰۰ تغییری دیده میشود. (رضا نظری)
۱۴. brail keyboard در ویندوز سون ۶۴ بیت اصلا کار نمیکند. حروف جا به جا تایپ میشوند. مثلا، با تایپ fds بایدل یا تبص تایپ شود، در حالی که م یا m تایپ می شود. (بهنام نصیری)
۱۵. در یک مورد تست بر روی ویندوز XP و در NVDAاین اشکال دیده شده است. زمانی که سینتیسایزر را روی sapi5 تنظیم میکنیم، اگر بخواهیم روی سینتیسایزر های دیگر سوییچ بکنیم، NVDA بسته میشود. (رضا نظری)
۱۶. در مسنجر اسکایپ، وقتی پیامی را برای کسی کپی میکنیم و یا کسی پیامی را برای ما کپی میکند، با پارسآوای ۳ تنها تا سر علامت کوچکتر، یعنی تنها تا سر مشخصات پیام و نام پیام دهنده میخواند و خود پیام را نمیخواند. تنها راه حل رفع این مشکل، کپی کردن آن پیام و پیست کردن در وردپد و خواندن در محیط وردپد است. ضمنا با گذاشتن خواندن علائم روی هیچکدام هم مشکل حل نشده. (محمد رحیمی)
۱۷. در تایپ علائمی که با SHIFT ترکیب میشوند، و در بخش TRAINING MODE که بخواهیم کیبورد را بهتر بشناسیم، در یک مورد هنگ دیده شده است. منظور از یک مورد، نویسنده این بند از انتقاد است. (محمد رحیمی)
۱۸. بعد از نصب و اکتیو کردن برنامه، گزینه send error report در جاز، بسیار دیده شده است. (محمد رحیمی)
۱۹. در درایو e، یوزر دیکشنری پارس آوای ۲ را داشتم. بعد، برای ادیت و ویرایش کلمات در پارسآوا ۳، چندین کلمه رو تصحیح کردم و برای حذف و نصب دوباره پارسآوا، همان فایل یوزر دیکشنری را در درایو d کپی کردم که بعد از ریست، دوباره نخواهم تنظیماتی اعمال بکنم. بعد از کپی پیست، به مشکل خوردم و دیدم یوزر دیکشنری پارسآوای ۲ من در درایو e هم به دیکشنری پارسآوای ۳ تبدیل شده است. یعنی کل هارد شناسایی میشود. برای جلوگیری از این امر، باید دیکشنری پارسآوای دو را در یک فضای خارجی مانند فلش نگه داشت. (محمد رحیمی)
۲۰. برای فعال سازی بعد از حذف و نصب مجدد به مشکل برخوردم. نرم افزار به من ارور میداد که قبلا برای کامپیوتر شما کد گرفته شده، اما نرم افزار من فعال نمیشد. با شرکت که تماس گرفتم، خودشان با استرس جواب میدادند و اضحار بی اطلاعی می کردند که چرا اینگونه است. میگفتند: اینها را برای ما ایمیل کنید تا بررسی کنیم. اما خودم بعدها فهمیدم که باید receive licence رو میزدم تا فعال می شد. یعنی عزیزان پاسخگو حتی از پاسخگویی به چنین سؤالی که داخل خود نرم افزار موجود بود ناتوان بودند. بهتر نبود افراد متخصصتری برای پاسخگویی به سؤالات قرار می دادند؟ (محمد رحیمی)
۲۱. برای خرید پارسآوای ۳ به سایت رفتم و خریدم. ولی پول را گرفت و نرم افزار را به من نداد. وقتی هم به خانه نور تماس گرفتم، گفتند علت را بررسی می
کنیم و اطلاع می دهیم. ولی خبری ندادند. این رفتار صحیح نیست.(جواد حسینی)
۲۲. به جای دیباگ کردن و رفع ایرادهای نسخه ی پیشین، سعی کرده اند که یک نرم افزار جدید بسازند و در واقع نسخه ی قبل را خراب کرده اند. مثل
این می ماند که شما یک خانه داشته باشید که پنجره اش شکسته. به جای این که پنجره را تعمیر کنید، دیوار را خراب کنید که از نو بسازید. ولی دیگر نتوانید مثل اولش درست کنید. در مورد نرم افزارها، باید تکامل تدریجی اتفاق بیفتد، نه تحول ناگهانی! مثلاً، پارس آوای ۲ بایست به تدریج آپدیت و دیباگ می شد تا به پارس آوای ۳ تبدیل شود، نه این که پروژه را از شرکت هوش مصنوعی رایورز بگیرند و به یک شرکت دیگر
بدهند تا کلاً خرابش کند و به نام نسخه جدید تحویل دهد. (جواد حسینی)
۲۳. نرم افزاری که قرار هست به هزاران نفر سرویس بدهد، باید لااقل توسط ده ها نفر تست شده باشد. این نرم افزار، به نظر شما، توسط چه کسی تست شده؟ اگر قرار بود تست
شود بایست توسط مدیران سایت های اصلی نابینایان تست می شد. چون این افراد، بیشترین ارتباط را در حوزه ی نرم افزار و رایانه با بچه های نابینا دارند و مراجع اصلی
اطلاع رسانی و نظرخواهی از سایرین هستند. البته منظورم این نیست که از نظر دانش کامپیوتری از بقیه قوی ترند. افرادی مثل مجتبی خادمی، سعید پناهی، امیر رمضانی،
بهزاد هندآبادی، محمود هژبری، امیر علیزاده، بهرام گرامیفر و سیروس شکاری مرتب به بچه ها آموزش و نرم افزار می دهند و با آنها در ارتباط هستند. این تماس برای
آنها هزینه ای نداشت. منظورم مدیران سایت هایی هست که در صفحه اول راوی، هر روز تازه ترین پست های آن سایت ها ظاهر میشود. اگر اسم بعضی سایت ها یا اشخاص را از قلم انداخته ام عذر می خواهم. یک نفر از این افراد را نام ببرند که از او نظرخواهی شده یا نسخه ی نرم افزار را نشانش داده باشند. نمی دانم تست کنندگان چه
کسانی بوده اند، ولی از بازخوردهای دوستان می فهمم که آشنایی با نیاز نابینایان نداشته اند. (جواد حسینی)
۲۴. در ویندوز ۷ ۳۲ بیت، به کرات هنگ دیده شده. همچنین هنگام استفاده از پروفایل سینا، فرقی بین خواندن حروف انگلیسی بزرگ و کوچک نیست. حتی با تغییر تنظیمات. از خودشان هم راهنمایی خواستم نتوانستند حل کنند. ضمنا اگر در هنگام نوشتن بخواهیم نوشته را کلمه کلمه مرور کنیم، کمی مکث میکند. (خانم سارا)
۲۵. در برخی مواقع، کلیدهای میانبر مثل control f12 کار نمیکند. برای رفع این مشکل، باید یک بار voice manager را باز کنیم و تنظیمات را انجام دهیم تا مشکل حل شود. (طرح مشکل از فاروغ خسروی و راه حل از محمد رحیمی)
۲۶. یک نمونه نوشته هم بود که اگه اینجا منتقل میکردم و شما با پارسآوای ۳ میخواندید بلافاصله کامپیوتر شما هنگ میکرد، که بیخیال انتشارش شدم.

اینها هم چند نمونه از نکات مثبت این نرم افزار، باز هم از بر و بچ شب روشن:

۱. تغییر بسیار بسیار عالی در کیفیت صدای eloquence. (بهنام نصیری)
۲. خواندن مناسبتر کلمات عربی. (محمد رحیمی)
۳. احترام به سلیقه کاربر در انتخاب حالات نوشتاری، معمولی و آهنگین. (بهنام نصیری)
۴. ساپورت ویندوز ۱۰ و ویندوزهای ۶۴ بیتی و سازگارتر شدن با NVDa. (خانم سارا شیوا)
۵. حجم پایین نرم افزار، در مقایسه با امکانات آن.

اینها چند نمونه از کامنتهای کاربران سایت خوب شب روشن بود که لازم دونستم اینجا بذارم.
لازمه باز هم از دوستان شب روشنی تشکر کنم و عذرخواهی میکنم که این کامنتها رو اینجا منتشر کردم، که دلیلش همانا رفع سریعتر مشکل مشترک همه ی ما نابینایان و کم بینایان بوده و خواستم از خسارتهای احتمالی که خودم متحمل شدم جلوگیری کنم.

سلام و درود بر آقا سعید گرامی و بزرگوار اول ممنونم که نسبت به این پارسآوای ۳ شفاف سازی کردید راستش منم با توجه به این که پارسآوای ۲ واسم ایجاد استقلال و انقلاب کرد میخواستم پارسآوای ۳ اونم دو کاربره رو بخرم اما با توجه به پست شما و همچنین پست آقای بهنام نصیری که در سایت شب روشن منتشر کردند فعلاً به طور کلی منصرف شدم و فعلاً از همین پارسآوای ۲ و و در مواقع ضروری از nvda و ایسپیک استفاده میکنم نمیدونم بگم یا نگم و یا نمیدونم اخلاقی هست گفتنش یا نه اما دوستان به سایت شب روشن مراجعه کنید آنجا مفصلتر و به طور صوتی و متنی نواقص و مزایا و نحوه ی نصبش و حتی مقایسه پارسآوای ۳ با ایسپیک به صورت صوتی موجود هستش که من وقتی این مقایسه رو شنیدم واقعاً متإسف شدم که شرکت بجای این که این ورژن از پارسآوا رو بهتر و بهینه سازتر کنه کلاً اومده همه چی رو خراب کرده اصطلاحاً میگن اومد چشش رو درست کنه زد چه ارز کنم ابرو و مو و بقیه ی ترکیبش رو هم خراب کرد من نمیدونم این عزیزان با چه کسایی به عنوان کارشناس مشورت کردند که این قد نرم افزارشون خراب اندر خراب هستش حداقل با چند خبره و اهل فن مشورت میکردید و شما که این همه کار ساختنش رو به تأخیر انداختید یه کم بیشتر صبر میکردید با اهل خبره و فن مشورت میکردید بعد به فکر روانه کردن آن به بازار برای استفاده ی عموم میفرستادید ببخشید که انی همه تند و رخ حرف زدم به امید این که اگر شرکتی هم میخواد نرم افزاری رو بسازه قبل از این که اونُ روانه ی بازار کنه خوب تستش کنه با اهل فن و خبره مشورت کنه و ازش نظر خواهی کنه و بعد از برطرف شدن اون نواقص اون رو ارائه بده به هر حال همون طور که آقا سعید هم گفتند فعلاً دوستانی که مث من نخریدید دست نگه دارید تا ببینیم که آیا این نواقص برطرف میشود یا خیر به هر حال ممنونم از بابت این پست و ممنونم که اطلاع رسانی کردید در پناه حق بدرود و خدا نگه دار

سلام.
من که تا حالا جز پارس آوای ۱ نسخه بعدیش رو نداشتم ولی حد اقل می دونم جاهایی که به عنوان مثال برای ورای تلفظ میشه علتش اینه که کسانی که دیکشنری لغات نرم افزار رو نوشتند دستشون جای حرف بی انگلیسی به وی انگلیسی که کنارش هست خورده.
خخخخخخخ
ممنون از اطلاع رسانی.

درود
من هم متاسفانه همچین اشتباهی کردم
من هم فکر میکردم ۳ بهتر از ۲ خواهد شد
اما…
با تشکر از جناب درفشیان عزیز. دوستان اون پست هم آپدیت شده ، وقتی اون مقایسه صوتی که بین پارساوا ۳ و ای اسپیک ، سعید پناهی انجام داده رو گوش کنید ، کلا خودتون آناینستالش میکنید و قید ۴۰ تومن یا هرچی پولتونه رو میزنید .
واقعا خجالت آوره

سلام مجدد.
من بدبخت باز هم با همون پارسآوای ۳ سه کاربره که هر سه کد فعال سازیش رو فعال کردم باهاتون حرف میزنم!
ای کسانی که پارسآوای ۳ ندارید بدانید و آگاه باشید که پارسآوای ۳ کلمه ی نمیکنه رو نمیکله میخونه خخخ.
اینه رو آینه میخونه خخخ.
ب رو و میخونه خخخ.
برای رو ورای میخونه خخخ.
خخخ رو خخ میخونه بازم خخخ.
و حدود دویست کلمه ی دیگه که دوستان در فایلهای صوتی منتشر کردن.

سلام مجدد
برای شما نفرستادم. منظورم اینه که برای شرکت خانه نور سؤالی رو ایمیل کردم که جواب نگرفتم.
سوء تفاهم نشه.
شرمنده.

سلام. من هم خریدم اونم دو کاربره ولی الآن کاملا پشیمونم
به نظر من خانه نور در فروش این نرم افزار هم اصلا خوب عمل نکرده
من کاری به خوبی یا بدیهای ماهور ندارم چون اصلا ماهور استفاده نمیکنم
ولی حد اقل این مزیت را دارد که فقط یک بار هزینه خرید را پرداخت میکنیم
و برای نسخه های قبلی لازم به پرداخت هزینه نیست آیا خانه نور هم برای خریدارانش چنین تدبیری اندیشیده است؟
یا حد اقل به کسانی که پارس آوای ۲ را خریده اند میگفتند که قفل نرم افزار را برگردانید تا برای خرید نسخه جدید تخفیف بدهیم
آیا در دیگر کشورها هم چنین عمل میشود
باز هم از شما ممنونم آقای درفشیان که این پست را منتشر کردید

درود بر شما… من هم خریدم و با مشکلاتِ فراوانی مواجه شدم… پیشتر از نسخه دو پارس آوا بر روی NVDA و ویندوز ۶۴ بیت استفاده می کردم و عملکردی بسیار بهتر داشت… تصور می کردم به همان اندازه که پارس آوای دو بهتر از پارس آوای یک بود این نسخه هم بهبود یافته باشد اما اینچنین نبود… من Jaws ندارم و همانطور که فرمودید بر روی NVDA حتی تعدادِ قابلِ توجهی از حروفِ الفبا را نیز به شکلِ مضحکی اشتباه می خواند… کاش پیش از انتشار افرادی از نابینایان که پیشتر هم کاربرِ پارس آوا بوده اند با دقت از نسخه ی جدید برای مدتی استفاده می کردند و مشکلات را متذکر می شدند تا برطرف گردد… من الآن کماکان از صدای espeak بر روی NVDA استفاده می کنم و عملا پارس آوای سه با وجودِ این همه مشکل برایم قابلِ استفاده نیست… بیشترین استفاده ی من از پارس آوا هنگامِ تایپ کردن بود و حالا وقتی حروفِ تایپ شده را اشتباه می خواند طبعا نمی تواند برایم مفید باشد… در موردِ تبدیلِ متن به گفتار هم همانطور که دوستان فرمودند این اتفاق نمی افتد… من چند بار امتحان کردم و هر بار می نوشت در حالِ پردازشِ فایلِ xml و پردازش هرچه صبر می کردم پایان نمی یافت… در حالی که به عنوانِ مثال نرم افزارِ balabolka در چند دقیقه یک کتاب را به شکلِ کامل به فایلِ صوتی تبدیل می کند… حالتِ آهنگین هم حالتی بسیار مسخره و غیرِ قابلِ تحمل به صداهای نرم افزار می دهد که به هیچ عنوان قابلِ قبول نیست… متاسفم از سال ها انتظاری که کشیدم برای انتشارِ این نسخه و متاسفم از این که اینگونه احساسِ سرخوردگی کردم پس از خرید و استفاده ی نرم افزار… کوچکترین کاری که می توانند فروشندگان پارس آوا در قبال ما انجام دهند رفعِ سریعِ نواقص و تحویلِ نسخه ی سالم به کسانی که خریداری نموده اند است… امیدوارم با پیگیریِ شما و دیگر دوستان این اتفاق بیفتد…

هدف من جلوگیری از ادامه ضرر بود و زمانی که این ورژن رو خریدم، کمی نسبت به قضیه شک داشتم که ای کاش به شک خودم بیشتر توجه کرده بودم.
من به هر حال برای تحلیل نرم افزار و اطلاع به دوستان هم که شده بود قصد خرید پارسآوای ۳ رو داشتم.
اما تردیدم نسبت به این دوستان از اونجا شروع شد که چندین بار از طریق فرم تماس محله خواستند در مورد پیش فروش پارسآوا و بعد هم دریافت همزمان اون اطلاع رسانی کنیم و این در حالی بود که هنوز توی سایت رسمی خودشون اطلاعیه ای که برای ما ایمیل میکردند رو به روز نکرده بودند.
من شک کرده بودم که احتمالا محصولشون درست حسابی آماده نیست که رسما توی سایت اعلام نمیکنند و یک بار حرف از پیش فروش زده میشه و دفعه بعد دریافت هم زمان.
خلاصه از عمو چشمه خواستم که وقتی ایشون موفق به خرید شد ما رسما اطلاع رسانی رو انجام بدیم.
اشتباهم این بود که از عمو نخواستم قبل از اطلاع رسانی خودش یکی از کدها رو فعال کنه و باهاش کمی کار کنه که اگه این کار رو کرده بودم، عمو به عنوان یک کاربر مسلط متوجه قضیه میشد و شاید اونهایی که به واسطه اطلاع رسانی ما توی محله خرید کردند این کار رو نمیکردن.
همون طور که قبلا هم گفتم با وجود محصول فراتر از انتظاری مثل پارسآوای ۲ که هنوزم فکر نمیکنم در مجموع هماوردی داشته باشه، اعتمادمون جلب شد و اینم شد نتیجهش.
امیدوارم هر کسی چه در اینجا، چه گروه ایستگاه که من همین نوشته رو منتشر کردم و چه سایت شب روشن که دوستان مقایسه صوتی رو انجام دادن پستها و کامنتها رو میبینه به هر طریقی میتونه سایرین رو مطلع کنه تا فعلا از خرید وسیعتر نرم افزار جلوگیری بشه.
اگه دستتون میرسه به مراکز بهزیستی در استانها هم گوشزد کنید که پارسآوای ۳ رو فعلا نخرن تا تولید کننده اگه خواست وارد مذاکره و در پی اون اصلاح موارد فروخته شده بشه و بعدا مجددا فروش نرم افزار ادامه پیدا کنه.

سلام.
من که دو سال پیش پارس آوای ۲را خریدم و اونم دو ماه استفاده کردم.
و الآن از NVDA استفاده می‌کنم.
فقط یک سوال برام پیش اومده!
چرا تا یک صفحه خوان فارسی می‌یاد زود می‌ریم و می‌خریم.
چرا صبر نمی‌کنیم تا افراد با تجربه اون را بخرند و امتحان کنند و نتیجه را بدند بعد تصمیم بگیریم.
خیلی وقته می‌بینم بچه‌ها منتظر پارس آوای ۳هستند و حالا این هم نتیجش.
با تشکر از شما

سلام: اگر همگی ما کمی شکیبایی درد خریداری این نرم افزار یا هر نرم افزار جدید دیگری را از خود نشان میدادیم، دیگر هر شرکتی جرأت نمیکرد نرم افزار یا محصولش رو با نقیصه های بسیار روانه بازار کند.
اگر شرکتها و تولیدکنندگان میدانستند که بعد از هر عرضه نسخه از نرم افزارشان تا کاربران با تجربه آن را تست نکنن و اطمینان لازم را به دیگر کاربران ندهند، افراد دیگر بدون نظر مثبت آنان اقدام به خریداری نمیکنند، در عرضه نسخه های نرم افزاریشان دقت بیشتری به خرج میدادند.
حال که ما این همه شتابزده هستیم، پس دور از انتظار نیست که از هول حلیم بیفتیم توی دیگ پارسآوایی که ظاهراً تو نقایص دست همه رو از پشت بسته.
کاش کمی شکیبا بودیم و منتظر انتشار تجربه ی کاربران با تجربه تر می می ماندیم.
همین چند روز پیش آقای خادمی وعده دادند که تجربه کارشان را با پارسآوای ۳ را در سایت برای آگاهی و کاربران منتشر میکنند.
ولی هنوز کمتر از یک هفته نگذشته که ده ها شایدم صدها نفر اقدام به خریداری نرم افزار کرده اند.
به نظرتان حتی اگر مجتبی و دیگران الآن پاتکست صوتی هم تهیه کنند به حال عده ی زیادی از کاربران که خریداری کرده اند فایده ای نخواهد داشت.
به نظرم این خریداران با اقدام شتابزده خود، با نگاه بدبینانه، عدم اعتمادشان را به مدیران سایتها و کاربران حرفه ای کامپیوتر به خوبی نشان دادند.
و در حالت خوشبینانه شتابزدگی و عدم عبرتپذیری از تجربه های پیشین را به خوبی به عرصه ی تماشا گذاشتند و به خوبی برای تمامی شرکتها ثابت کردند که هنوز هم امکان سوء استفاده از کاربران غیر محتاط هست.
مگر در همین تجربه ی آخر نشان ندادیم که حتی پیش از انتشار عمومی نرم افزار موتور صوتی اندرویدی شرکت گاتا در حالی که دو سه روز از راه اندازی غیر رسمی سایت شرکت نگذشته بود ۲۵ نفر اقدام به خریداری این نرم افزار کردند که بعداً با کلی پیگیری و در بوغ و کرنا کردن توانستیم حقوق از دست رفته مان را پس بگیریم.
ولی چه بگویم که شاعر زیباتر و رساتر در وصف حال ما گفته است.
از ماست، که بر ماست.
پیشاپیش از لحن انتقادجویانه ام از همگی شما عذرخواهم.
اما نمیتوانستم این مطلب را نگویم.
در سایت دیگر که به نقد و بررسی این نرم افزار میپردازند، به بهانه منحرف نشدن از موضوع، جلوی این گونه دیدگاه ها را میگیرند تا مگر به پرستیژ خودشان یا بنیاد محترم خانه ی نور ذره ای خلل وارد نگردد.
موفق و مُؤَیَّد باشید.

جناب
اول این که خرید من ربطی به این نداره که نسبت ب مجتبی خادمی مثلا اعتماد ندارم . چون که خودش این پست رو زده بود و من گفتم ایول مطمئن باش منتظر تستت خواهم بود . . ولی زمانی که دوتا از دوستانم میخواستن بخرن گفتن که ی سه کاربره رو میخریم و تقسیم میکنیم. من هم دیدم بصرفه هست، خریدم. و چون پارساوای دو شدیدا خودش رو نشون داده بود و من اعتقاد خاصی بهش داشتم خریدم .
و قسمت دوم. این که هنوز ما یاد نگرفتیم انتقاد کردن یعنی چی. بعضی هامون متاسفانه فکر میکنن بگن خانه نور فلان و بیصار اونا هم میگن مرسی که بهمون فحش دادین . اگه اینطوریه بیخود کردین خریدین . میخواستین نخرین .
عزیز انتقادی سازنده هست که در جهت دوستانه باشه، نه فحش و فحش کشی. . برای همین هم کامنت های اون پست اصلاح میشه .

سلام بر آقای نظری عزیز و بزرگوار.
اولاً من قصد توهین به شخص خاصی را نداشتم. تنها از رویه موجود انتقاد کردم و راجع به انگیزه تک تک شما خریداران حکم صادر نکردم.
به هر حال همانطور که در دیدگاه قبلیم گفتم اگر نادانسته شخص خاصی را آزرده کرده ام، به شدت از این بابت متأسف میباشم.
ثانیاً من هم تا اینجا که ما نباید دایره انتقاد محترمانه را به توهین بیحد و مرز بکشانیم، با صحبت شما موافقم. ولی به هر حال به دلایلی که برای مدیران آن سایت که برای من نیز بسیار قابل احترام است، چنین سیاستی را در پیش گرفته اند.
من به سیاستشان احترام میگذارم ولی خودم رویه سایت محله نابینایان را بیشتر میپسندم.
در ضمن ظاهراً قانونگذار ایران نظری مخالف نظر شما دارد و نمیگوید که جناب خریدار میخواستی فلان محصول را نخری.
من فقط به صورت خلاصه از دو قانون مهم در زمینه مثال می آورم و مطمین باشید که از لحاظ قانونی دست دوستان ما بسته نیست و اگر بخواهند میتوانند به شخصی خبره در این کار نمایندگی طرح دعوی یا مذاکره با بنیاد خانه نور را بدهند تا به نتایج خوبی برسند.
هدف من تنها طرح بحثی اجمالی هست و در پی قضاوت نیستم و موقع لزوم دوستان با تجربه تر در این باره اقدامات و توضیحات لازم را خواهند داد.
فقط از باب آشنایی با مقررات کشوری این دو نمونه مثال را میآورم.
جهت جلوگیری از طولانی شدن این نوشته در کامنتی جداگانه این مواد قانونی را ارسال میکنم.
امیدوارم توانسته باشم حسن نیتم را به شما دوست عزیز رسانده باشم.
موفق و سربلند باشید.

با درود

خب من خوشبختانه نخریدم! منتظر شما بودم که بخرید و نظر بدید! خخخ خخخ خخخ
.
.
.
نزنید بابااااااا شوخی کردم.
.
زنده باد NVDA
.
راستش من فکر می کنم تا زمانی که این موازی کاری ها توی مملکت ما وجود دارد ما هرگز به یک صفحه خوان درست و حسابی دست نخواهیم یافت!
پکتوس یه طرف، گاتا یه طرف، خانه نور یه طرف، آریانا یه طرف! چه خبر باباااااا!
همه تیز کردید برای جیب خالی ما! خخخ
جالب اینه که هیچ کدومشون هم نمیتونن صفحه خوانی بسازند که مبتنی بر jaws نباشه و مستقل از این صفحه خوان عمل کنه!
حالا دم از مدیریت جهانی میزنن
باش تا صبح دولتت بدمد!
.
راست گفته اند آشپز که دوتا شد آش یا شور میشه یا بینمک.
.
دوستانی که راضی نیستند خب یه شکواییه بنویسند و توی همین سایت به صورت یه پست منتشر کنند
خانه نور باید پاسخگوی این اشکالات و نارسایی ها باشد
دوستانی که خریداری کردند و متضرر شدند باید پول خود را پس گرفته و منتظر رفع مشکلات موجود از طرف خانه نور باشند.

.
خب اصحاب قلم و و دوستانی که دستی در کار دارند و صاحب نظرند مشغول کار شوند.
حق گرفتنیست!
.
پیروز و کامروا باشید.

درود مجدد خدمت دوستان عزیز
دوستان به نظر من یکی از چیزهایی که سبب میشود یک نرم افزار خوب از آب در نیاید نداشتن نسخه بتای آن نرم افزار میباشد
الآن جاز را ببینید قبل از اینکه نسخه نهایی آن منتشر شود نسخه آزمایشی آن را بیرون میدهند تا کاربران آن را تست نمایند و ایرادات آن را رفع نمایند
ولی در کشور ما چه طور تا یک نرم افزار ساخته میشود فورا نرم افزار را بیرون میدهند تا جیب نابینای بیچاره را خالی کنند
ما ماهور داریم پکتوس داریم پارسآوا داریم ولی کدامشان به صورت بتا بیرون داده شده اند
چه اشکالی داشت یک دموی ۲۰ دقیقه ای نرم افزار منتشر میشد تا اکثر کاربران تست میکردند ایرادات را میگفتند تا در صدد رفع آن بر آیند
بابا بیایید کمی هم از این خارجیها یاد بگیریم چه تفکراتی را به کار میبرند ما از آنها استفاده کنیم

سلام
من خوشبختانه پارسآوا۳ رو نخریدم چون من همیشه اخلاقم اینطور هستش که ابتدا از دوستانی که خریدند پرسوجو میکنم بعد در صورت صلاحدید میخرم.
من تو شب روشن هم که پستی مشابه همین پست توسط بهنام نصیری عزیزم و با همکاری سایر دوستان منتشر شده دوتا کامنت گذاشتم و نظرات شخصی خودم رو به عنوان یه کاربر ساده بیان کردم که مدتها پیش و تا قبل از بروز‌رسانی سوم پکتوس از پارسآوا۲ استفاده میکرده بیان کردم.
فلذا اون دو کامنت رو اینجا هم میذارم تا دوستان و صاحب‌نظرانی چون مجتبی خادمی و سعید درفشیان عزیز هم نظر بدن که حرفام تا چه حد درسته.
سلام
البته من الآنها از وقتی که بروز رسانی پکجاز اومده تا الآن دارم ازش استفاده میکنم و کاملاً راضیم.
البته وقتی پیش‌فروش پارسآوا۳ آغاز شد احمد خیلی اصرار داشت بخریم. خب طبیعی هم بود چرا که نسخه ۲ نسبت به نسخه ۱ که کیفیت مطلوبی نداشت ۳۶۰درجه تغییر داشت.
لذا کاربری مثل احمد انتظار تغییرات مثبت‌تری در نسخه ۳ داشت.فلذا من بهش گفتم عجله نکن صبر کن دوستان بخرن تا نظراتشون رو جویا بشیم.
جالب بود که همین چند ساعت پیش هم که با یکی از دوستان که خریده بود تلفنی صحبت داشتم او هم از پارسآوا۳ ایراداتی رو مطرح میکرد, من چون خودم ندیده بودم بهش
گفتم خب شاید چون دیشب خریدی و تا الآن زیاد باهاش کار نکردی برا قضاوت خیلی زوده.
تا اینکه پست جالب تو رو تو شب روشن دیدم.
ضمن تشکر مجدد از تو و سایر بچهها از صاحب‌نظران و خصوصاً کارشناسان خانه نور تقاضا دارم که به این پست با دید مغرضانه خدای نکرده نگاه نکنند چرا که قطعاً بهنام
عزیز و سایر بچهها از انتشار این پست چنین نیتی نداشته و ندارند. بلکه هدف اینه که محصول بهتر و با کیفیتتری بدست کاربران برسه. چرا که پارسآوا۲ خیلی مطلوبتر
از ۱ بوده و قاعدتاً کاربر انتظار تغییراتی خیلی خیلی مثبتتر و بهتر در پارسآوا۳ رو داره.
البته من یه ایرادی رو که در پارسآوای۲ دیده بودم اینجا مینویسم دوستان تست کنند ببینند آیا در پارسآوا۳ برطرف شده یا نه؟
ببینید در برخی موارد پارسآوا وقتی انگار با
چند حرف خاص یا در مواجه با چند کاراکتر خاصی هنگ میکرد.
حالا این یه مثال بود قطعاً با مثالهایی از این دست خیلی مواجه شدم فعلاً این تو ذهنم بوده.
یه سؤال: اصلاً وقتی کسی میگه من میخوام این آپارتمان رو پیش‌فروش کنم. خب این یعنی چی؟
یعنی من در حال ساخت این پروژه آپارتمانی هستم لذا چون پول واسه ساخت کم اوردم طبقاتش رو پیش‌فروش میکنم تا با پولی که مشتریها بابت واحد‌ها‌شون بهم میدن کار
ساخت آپارتمان رو به اتمام برسونم و سر موعد مقرر واحدها‌شون رو بهشون تحویل بدم. درسته؟
خب این آقایون گفتند پیش‌فروش پارسآوا نگفتند فروش پارسآوا.
خب قاعدتاً این یعنی برنامه ایراداتی داره لذا با پولهایی که از کاربرا میگیرند ایراداتش رو برطرف میکنند.
این هست معنی پیش‌فروش. حالا چرا یهو بعد از فر‌آیند خرید درجا به کاربر تحویل دادند الله اعلم.
تازه دیروز من که با یکی از اعضای هیئت مدیره خانه نور صحبت داشتم او هم با تحویل آنی پارسآوا۳ مخالف بود اما میگفت چه کنم که مسؤول اینگونه امور نیستم.
بنظرم اگرم بعدها ایرادات برنامه رو در اثر همین اطلاع‌رسانی ها برطرف کنند همین که زودتر از موعد مقرر برنامه ی اصلاح نشده رو به خریداران تحویل دادن یه نوع
بی‌اعتمادی رو در میان خیل بچهها ایجاد کردن که برطرف کردن خیلی مشکل هست.
چرا که بچههای ما همینطوری هم قربانی خیلی از سهل‌انگاری‌های دیگر شرکتها هستند و علیرغم در مضیقه بودن و با هزارتا بدبختی پول محصول مورد نظر رو دادن محصولی
بعضاً بی‌کیفیت یا ناکارآمد دریافت میکنند.
بهرحال امیدوارم پرونده پارسآوای۳ هم به خوبی و خوشی بسته بشه و لااقل بچههایی که این برنامه رو خریدند برنامه ای قابل قبولی دریافت کنند و شرکتم متعهد این
قضیه بشه.
اما کلاً بنظر من برنامه ای موفقتر هستش که توسط بچهها یا صاحب‌نظران در روند تولید تست بشه. نمیخوام مقایسه کنم همانطوری که بهنام عزیزم هم گفته بود اما یکی
از محاسنی که باعث موفقیت پکتوس بوده این بوده که هر بروز‌رسانی که تولید میشه توسط بچهها تست و باز‌خوردها دریافت میشه.
لااقل اگه در مورد پارسآوا هم اینگونه عمل میشد یعنی اگر پارسآوا۳ توسط اشخاصی صاحب‌نظر چون محمدرضا راشاد عزیزم یا مجتبی خادمی یا دیگر اساتید تست میشد ما شاهد چنین اتفاقاتی
نمیبودیم.
موفق باشید.

با سلام.
در پاسخ به کامنت شماره ۱۸.۱ و برای جلوگیری از طولانی شدن کامنت قبلی و تنها از باب آشنایی مواد قانونی زیر را برای دوست عزیزم آقای نظری و دیگر علاقه مندان
در زیر طرح میکنم.
قانون تجارت الکترونیک (مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷)
ماده ۳۷- در هر معامله از راه دور مصرف کننده باید حداقل هفت روز کاری، وقت برای انصراف (حق انصراف) از قبول خود بدون تحمل جریمه و یا ارائه دلیل داشته باشد. تنها هزینه تحمیلی بر مصرف کننده هزینه باز پس فرستادن کالا خواهد بود.
ماده ۳۸- شروع اعمال حق انصراف به ترتیب زیر خواهد بود:
الف- در صورت فروش کالا، از تاریخ تسلیم کالا به مصرف کننده و در صورت فروش خدمات، از روز انعقاد.
ب- در هر حال آغاز اعمال حق انصراف مصرف کننده پس از ارائه اطلاعاتی خواهد بود که تأمین کننده طبق مواد(۳۳) و (۳۴) این قانون موظف به ارائه آن است.
ج- به محض استفاده مصرف کننده از حق انصراف،تأمین کننده مکلف است بدون مطالبه هیچ گونه وجهی عین مبلغ دریافتی را در اسرع وقت به مصرف کننده مسترد نماید.
د- حق انصراف مصرف کننده در مواردی که شرایط خاصی بر نوع کالا و خدمات حاکم است اجرا نخواهد شد. موارد آن به موجب آیین‌نامه‌ای است که در ماده (۷۹) این قانون خواهد آمد.
و قانون بعدی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان (مصوب ۱۳۸۸/۰۷/۱۵)
فصل دوم ـ وظایف‌عرضه‌کنندگان کالا و خدمات در قبال حقوق مصرف‌کنندگان
ماده۲ـ کلیه عرضه‌کنندگان کالا و خدمات، منفرداً یا مشترکاً مسؤول صحت و سلامت کالا و خدمات عرضه‌شده مطابق با ضوابط و شرایط مندرج در قوانین و یا مندرجات قرارداد مربوطه یا عرف در معاملات هستند اگر موضوع معامله کلی باشد در صورت وجود عیب یا عدم انطباق کالا با شرایط تعیین‌شده، مشتری حق دارد صرفاً عوض سالم را مطالبه کند و فروشنده باید آن را تأمین کند و اگر موضوع معامله جزئی (عین معین) باشد مشتری می‌تواند معامله را فسخ کند یا ارش کالای معیوب و سالم را مطالبه کند و فروشنده موظف است پرداخت کند. در صورت فسخ معامله از سوی مشتری پرداخت خسارت از سوی عرضه‌کننده منتفی است.

تبصره ـ چنانچه خسارات وارده ناشی از عیب یا عدم کیفیت باشد و عرضه‌‌کنندگان به آن آگاهی داشته باشند، علاوه بر جبران خسارت به مجازات مقرر در این قانون محکوم خواهندشد.
چنانچه اقدام آنان واجد عناوین مجرمانه دیگر باشد، مشمول همان قانون خواهندبود.

ماده۳ـ عرضه‌کنندگان کالا و خدمات و تولیدکنندگان مکلفند

۱ـ۳ـ ضمانت‌نامه‌ای را که دربردارنده مدت و نوع ضمانت است همراه با صورتحساب فروش که در آن قیمت کالا یا اجرت خدمات و تاریخ عرضه درج شده باشد به مصرف‌کنندگان ارائه نمایند.
۲ـ۳ـ اطلاعات لازم شامل‌ نوع‌، کیفیت‌، کمیت‌، آگاهی‌های مقدم بر مصرف‌، تاریخ تولید و انقضای مصرف را دراختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند.

۳ـ۳ـ نمونه کالای موجود در انبار را جهت فروش در معرض دید مصرف‌کنندگان قرار دهند و چنانچه امکان نمایش آنها در فروشگاه وجود ندارد باید مشخصات کامل کالا را به اطلاع مصرف‌کنندگان برسانند.

تبصره۱ـ فروش اجباری یک یا چندنوع کالا یا خدمت به همراه کالا یا خدمت دیگر ممنوع می‌باشد.

تبصره۲ـ داشتن نشان استاندارد در مورد کالا و خدمات مشمول استاندارد اجباری، الزامی است‌.
تبصره۳ـ فهرست انواع کالا و خدمات‌، نوع اطلاعات‌، نحوه اعلام آن‌، سقف ارزش کالا و خدماتی که نیاز به صدور ضمانتنامه و صورتحساب دارد ظرف مدت چهارماه توسط وزارت‌بازرگانی و با همکاری وزارتخانه‌ها، دستگاهها و مؤسسات ذی‌ربط تعیین و اعلام می‌شود.

تبصره۴ـ وزارت بازرگانی موظف است فهرست مربوط به اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی واحدهای خدمات پزشکی اعم از تشخیصی و درمانی را با همکاری وزارت بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی تهیه و اعلام نماید.
موفق باشید.

درود
مرسی بابت این پست. من خوشبختانه نخریدم. ولی واقعا حیف که پارس‌آوا رو نابود کردن. من تا وقتی که ویندوز ۳۲ بیتی داشتم از پارس‌آوا استفاده می‌کردم. واقعا کارشون خوب بود توی نسخه‌های قبلی. کافی بود source code پارس‌آوای ۲ رو ادیت می‌کردن و برای سیستم ۶۴ بیت هم کمپایل می‌کردن. به قول معروف رفتن سورمه تو چشمش کنن، کورش کردن.

سلام دوستان نظر من این هست بعدا آبدیت میشه و باید از تولید حمایت کرد
این دوستان زحمت کشیدند حالا مشکلی نیست قرار شده آبدیت بشه
بعد هم این پولی که ما دادیم پولی نیست که به خاطرش انتقاد کنیم
من که نخریدم ولی دوستان کمی صبر کنید درست میشه
به هر حال دوستان اول سعی میکردید با خانه ی نور تماس بگیرید و به آنها انتقاد کنید
اگر اینطوری باشه هیچ شرکتی برای نابینا ها کار نمیکنه
درست میشه من خوشبینم
اگر تا یکی دو ماه دیگه مشکلاتش رفع شد خودم میرم میخرم با تشکر

واقعا عجییییبه!!!! ما همهمون فکر میکردیم که دو بهتر از سه باشه نگو که بدتره. من تو نظرات خوندم ظاهرا این سه رو دادن به یه شرکت دیگه که بسازه. کلا تو این مملکت هر کی خوب کار انجام بده کارُ ازش میگیرن واقعا چرا؟؟؟

سلام میکنم خدمت دوستان عزیز منم متاسفانه خریدم
مشکلاتش دقیقا همونایین که آقای درفشیان نوشتن
فقط این رو میتونم بهش اضافه کنم که سوار شدن پارس آوا روی espeak واقعا به هیچ دردی نمیخوره!
به این دلیل که espeak خودش به بهترین نحو میتونه از فارسی بر بیاد.
شما وقتی پارس آوا رو روی espeak سوار میکنید پارس آوا از دیکشنری خودش که پر از ایراد هستش استفاده میکنه و اصلا به درد نمیخوره
یه زمانی آقای خادمی یه پست راجع به پکجاز۸ ۸ زدن
تو اون پست نوشته بودن که (پکجاز سوار جاز شده و داره اون رو خفه میکنه) دقیقا پارس آوا هم همین کار رو با espeak انجام میده
در ضمن برای سوار کردن پارس آوا روی espeak باید espeak روی کامپیوترتون نصب باشه
میتونستن پوشه ی espeakdata رو تو خود نرم افزار جا بدن
آخه کسی که espeak داره چرا باید پارس آوا رو روی اون سوار کنه؟
سعی میکنم یه دموی صوتی از پارسآوا ضبط کنم بزارم اینجا
امیدوارم این مشکلات حل بشن

بازم سلام.
با توجه به اینکه محسن عزیز کاملا درست تحلیل کرد، ولی من اعتقاد دارم من که نخرم، شما که نخرید، اون یکی هم نخره تا امتحانشو پس بده، چطور بدون خرید میشه امتحان پس داد.
این اشکال شرکته که دمو ارایه نمیده، حالا اگه خوب بود هم ماهایی که خریدیم باید اطلاع میدادیم که بچه ها خوبه بخرید.
ما عادت داریم که هرچی میبینیم میخوایم زود بخریم و داشته باشیم درسته، ولی واقعا باید میخریدیم تا ببینیم چیه.
این شرکت پا توی کفش پارسآوای ۲ که انصافا خوب بود کرده و خرابش کرده، حالا باید چه کرد؟
یکی از این کارها اینه که شرکت با استمداد از کسانی که کارشناس هستن بیاد و این نسخه رو اصلاح کنه که تصور نمیکنم کار خیلی دشوار و وقت گیری باشه، چون کار دست کاردان نیفتاده اینجور شده.
کار قابل اصلاح هست، میتونن یه آپدید جدید درست کنن، اونایی که خریدن مجانی آپدید بشن و اونایی که هنوز نخریدن با ورژن جدید میخرن.
ای کاش مراکز نابینایی و بهزیستی این نرم افزار رو نخریده باشن و برای بچه ها درد سر درست نکرده باشن.
با این حال من خریدم و اشکالاتشو دیدم و اصلا هم پشیمون نیستم، چون بالاخره به دوستانم اطلاعات لازم رو میدم.

من میدونستم بهزیستی چهار محال بناست تعدادی پارسآوای ۳ کاربره بخره و امروز کارشناس نابینایان رو مجاب کردم بیاد اینجا رو بخونه و توصیه اکید کردم که فعلا حتی یه تک کاربره هم نخرن و فکر میکنم بر مبنای توصیه های سابقم به توصیهم عمل کنن.
توی همین پست هم چند نفر از خرید منصرف شدن و به نظرم با کمک حقوقیها و بر اساس مفاد قانونی که بالاتر محسن نوشته بود، طرح شکوائیه و نتیجه گیری هم دور از دسترس نباشه.
به عنوان اولین قدم یه گروه باید بر اساس ادعاهای مطرح شده و اون چه در نتیجه خرید بچه ها به دست اومده، موارد نقض شده رو جمع آوری کرده و به صورت مدون به اطلاع خانه نور ایرانیان بصیر برسونن و پاسخ مکتوب بخوان!
عدم ارائه پاسخ مناسب یا عدم اقناع بچه ها میتونه در ادامه منجر به طرح شکوائیه بشه!
البته ممکن هم هست هیچ کاری نتونیم بکنیم که بعیده.
ولی حتی اگرم این طور بشه، لا اقل اون چه میتونستیم رو انجام دادیم!

من هم با پیشنهاد سعید موافقم.
ولی گفتن این نکته رو هم بد نمیبینم که دیدم آقای جواد حسینی گفته بودند که چرا خانه ی نور ایرانیان بصیر برنامه رو از شرکت هوش مصنوعی گرفته و به جای دیگه ای داده، ببینید خانه ی نور ایرانیان یک سرمایه گذار هست. پس براش مهم اینه که کی فلان کارش رو با قیمتی کمتر انجام میده.
اون دنبال این نیست که برنامه ی تولید شده با کیفیت بالاتری باشه یا نباشه بلکه براش این مهم هست که پول کمتری به شرکت برنامه نویس بده.
پس میاد و برنامه رو به جایی میده که براش با قیمتی پایینتر انجام بده و امتیاز فروش و غیره ی اون کار رو به خودش اختصاص میده و در مراکز دولتی با کلی تبلیغات هم اعلام میکنه که من این برنامه رو تولید کردم.
تا از اون مراکز دولتی امتیازاتی به نفع خانه ی نور دریافت کنه این اصل داستانه برای خانه ی نور بجز این هیچ مزیتی پیگیری یک چنین برنامه نویسی در پی نداره به قول معروف موش گرفتن گربه به راه خدا نمیتونه باشه

داستان پارس آوا من رو بیاد داستان ماهور انداخت که چند سال پیش اون همه من اعتراض کردم و بعضی از دوستان با سکوتشون و یه عده ای هم با اعتراضشون به من واکنش هایی رو نسبت به اعتراضات اون وقت من نشون دادند.
اون زمان سایتی مثل گوشکن نبود و من فقط در ایستگاه سرگرمی میتونستم حرف خودم رو بزنم.
اما برخورد سرد و گاه نامناسب بعضی از دوستان در اونجا من رو متقاعد کرد که تو ایران مصرف کننده دو حق بیشتر نداره. یا نباید چیزی رو از کسی یا شرکتی بخره و یا اگر هم خرید باید صداش در نیاد چون اینجا کسی از حق تو مصرف کننده هرگز دفاع نخواهد کرد به همین جهت هست که اینجا مردم مجبور میشن که اگه از دستشون بر بیاد برنامه ها رو کرک کنند چون نه منافع مصرف کننده در نظر گرفته میشه و نه منافع تولید کننده و هیچ امکانی هم برای اجرایی کردن این نوع قوانینی که بنام قانون تجارت الکترونیک وجود داره.

با سلامی دوباره خدمت دوستان عزیز.
عذر میخوام که دوباره مزاحم وقتتون شدم.
بهتر بود پیشگیری میشد تا درمان ولی به هر حال هنوز هم جای جبران هست.
به نظرم برخلاف دیدگاه آقای نظری بزرگوار نباید تجربه های موفقیت آمیز همکاری های گروهی سابق رو فراموش کرد.
مذاکره با شرکت گاتا و پکتوس نتایج خوبی را به همراه داشت.
در پاسخ به آقای چشمه میگویم درست است تا امتحان نشود نمیتوان ایرادات و محاسن آن را بررسی کرد.
ولی منظور من این هست به صورت انبوه خریداری نشود.
افراد کم تجربه تری مثل من باید به متخصص تر از خودشان اطمینان کنند تا احیاناً متضرر نشوند.
شخصی که دعوای حقوقی دارد باید به تخصص وکیل، بیمار باید به تخصص پزشک و کاربر های عادی کامپیوتر نیز میبایست به افراد دارای صلاحیت در این حوزه اطمینان کنند تا کمتر دچار اشتباه و خسارت ناشی از اقدام خود شوند.
ولی چیزی که به نظر من میرسد با در نظر گرفتن دیدگاه های دوستان چند راه زیر رو پیشنهاد میکنم.
دوستان میتوانند به مراکز بهزیستی و انجمنهای محل زندگی خود تماس بگیرند و عدم داشتن کیفیت لازم این محصول را به آنان اطلاع دهند تا حد ممکن جلوی خریدهای انبوه این محصول گرفته شود.
دوستان خریداری که متضرر شده اند نیز میتوانند از انجمن های شهرشان برای مذاکره و رفع این مشکل کمک بخواهند.
همچنین همانطور که آقای درفشیان گفتند اگر دوستانی بتوانند چند متخصص در زمینه ی حقوق و کامپیوتر را دور هم جمع کنند و از طرف کاربران زیان دیده تقاضای رسیدگی به این دعوی را بکنند، امیدوارم که این بنیاد پیش از کشیده شدن این مبحث به مراجع قانونی از طریق مذاکرات به راه حل های مناسبی با این گروه مذاکره کننده شوند.
در غیر این صورت میتوان از حقوقدانانی که دستی بر آتش دارند برای پیگیری این دعوی کمک گرفت.
ولی این همه میسر نمیشود مگر به دست چند تن از دوستان پیگیر، دلسوز و متبهر.
امیدوارم دوستانی که امکان این اقدام را دارند، به خصوص مسؤولین انجمنهای نابینایی و کسانی که در تهران هستند و دسترسی مستقیم به این بنیاد را دارند، بتوانند باری دیگر توان همکاری دسته جمعی این قشر را به گوش شرکتها و مجموعه هایی برسانند، که به دلیل سهل انگاری یا هر نیت دیگر اقدام به تولید یا عرضه محصولات کم کیفیت میکنند.
به امید روزهای بهتر برای همگی ما.

درود. من فقط اومدم بگم که خوشحالم که با همین جاز و ای اسپیک دارم کارم رو راه می اندازم و زمانی هم که ویندوزم ۳۲ بیت بود، بعد از اینکه قفل سخت افزاری پارسآوای دو شکست، با خیال راحت از نسخه ی کرک شدش، البته با کلی مشکل استفاده کردم، به قول دوستان دم کفار غربی گرم که اونا بیشتر از هم وطنانمون بهمون خدمت می کنند. من نه تا به حال ماهور خریدم و نه می خرم و نه خواهم خرید و با عرض پوزش جوگیر هم نمیشم بابت هر چیزی که تبلیغ میشه. (به خدا قصد توهین نداشتما باز یه عده نیان بگن این چه طرز حرف زدنه و از این صحبتا) من هم تو ایمیلهام و هم تو اسکایپ و هم تو محله بارها با تبلیغات پارسآوای ۳ رو به رو شدم، اما صادقانه بخوام بگم خیلی ساده ازشون گذشتم، چون وقتی کارم رو همین ای اسپیک راه می اندازه چرا برم بیخودی فلان قدر هزینه کنم! با این حال خیلی ممنون از آقای درفشیان که لا اقل یه عده رو از خریدن این محصول فاخر و طنز ساز منصرف کردن. راستی یاد کرم حلزون و دستگاه دراز و نشست تنتاک افتادم که اونم وقتی تبلیغ شد، خیلیا رفتن خریدن و… از جمله خودم که خاطره ی مربوط به دستگاه دراز و نشست تنتاک رو هم تو ایستگاه سرگرمی نوشته بودم! البته کرم رو نخریده بودما. از همون موقع عبرت گرفتم که هر چیزی که تبلیغ میشه، سریع ندوم و نخرم. شاد باشید

سلامی مجدد ببینید رفقا در آبدیت های بعدی درست میشه نیازی به شکایت نیست
آخه مگه شما ها چقدر پول دادید شما پول دو کیلو گوشت را هم ندادید

آیا ارزش داره برای این مبلغ ناچیز شکایت کنید و درد سر درست کنید
با شکایت چه مشکلی حل میشه
آخه اشکالی که نداره فعلا با پارسآوا نسخه ی دو کار کنید ببینید چی پیش میاد
باید از تولیدات ملی حمایت کنید
با تشکر

سلام: من علت دفاع شما از اقدام این شرکت را درک نمیکنم.
ولی اگر منظورتان دیدگاه های من میباشد.
باید بگویم همانطور که شما متوجه شدید طرح دعوی آخرین راه ممکن هست و بهتر است تا از راه های مذاکره محور به نتیجه برسیم.
ولی نمیشه اقدام این بنیاد در عرضه نرم افزار دارای ایراد بیپاسخ گذاشت.
ولی به هر حال من تمامی دیدگاه هایم را در بالا گفتم.
حال دوستان هر چه صلاح می دانند، آن کنند.
موفق باشید.

سلام: ببخشید ولی من میگم این سه کاربره ات رو سفت بچسب.
مثل بازار نفت و طلا میمونه.
بالا پایین زیاد داره.
انشاء الله پس از مدتی نامعلوم مشکلات نه چندان کم این نرم افزار برطرف میشه و شما تنها با صرف ۳۰۰۰۰ تومان صاحب پارسآوایی هستید که سر خریدنش از شما جنگ و دعوا میشه و شما با یه مبلغ بسیار چشمگیری اون رو به فروش خواهید رساند.
از من گفتن و از شما خواهی شنیدن و خواهی نادیده گرفتن.
تا مصلحت را در چه بدانید.

خخخخخ!
جالبه که برای من این Text To Audio Convertor بدون ایراد عمل کرد و شاهکاری که براتون میذارم ورژن صوتی پست حاضر هست که عملا بعد از وارد کردن دیکشنری آقای پناهی شامل ۲۲۱۰۰ کلمه به برنامه حاصلش بازم شده: این فایل که میتونید با حجم ۳ مگ دانلود کرده و بشنوید.
ضمنا این بالاترین کیفیتی هست که امکان تبدیل برای اون وجود داره یعنی کیفیت ۴۸kHz 16 Bit Stereo

سلام. خدایی دارم میخونم کل پست رو اینو شنیدم خیلی خوشحالم که هم آگهی ایران سپیدش رو نادیده گرفتم هم اصلا تو فکر خریدش نبودم وگرنه الان گریبان میدریدم

سلام.
متأسفانه خانه ی نور بهترین روش رو برای فروش محصولش انتخاب کرد. یه سابقه ی درخشان برای نسخه ی قبلیشون کافی بود تا کلی مشتری دست به نقد در انتظارشون باشه. در کنار اون، یه مناسبت مذهبی که به اون بهانه یه تخفیفی هم به مشتریهاشون بدن و دهه ی کرامت، وسیله ای شد برای عدم کرامت دوستان در ارائه ی یه محصول استاندارد. ای کاش حد اقل مقدسات رو قاطی این کلاهبرداری نمیکردن.
به هر حال فعلاً ریختن پول توی جوب بهتر از خریدن این محصوله. در مورد اقدام حقوقی هم خیلی امیدوار نباشید. طرف حساب شما خانه ی نور هست نه یه شرکت خصوصی بیدفاع. در افتادن با خانه ی نور، یعنی در افتادن با بنیاد جانبازان و ایثارگران. به نظر شما آیا میشه به این بنیاد حتی گفت بالای چشمت ابروه؟
البته ما جماعت هرچی سرمون بیاد حقمونه. یه وقتی هست که بهزیستی یه نرم افزاری رو میخره و هممون به حق از ناکارآمدیش انتقاد میکنیم. وقتی شرکت سازنده تعهد میده که نرم افزارشو اصلاح میکنه، هممون به جای حمایت ازش بهش حمله میکنیم. تازه یه ریال هم بهشون ندادیم و رایگان داریم از نرم افزار استفاده میکنیم. اون شرکت هم دو ساله که علیرغم تعهد قانونیش داره مشکلات نرم افزارش رو برطرف میکنه، ولی خیلیهامون انقدر بد و زننده در مورد این شرکت حرف میزنیم که انگار میلیاردها مالمون رو بالا کشیدن.
من قصد حمایت از کسی رو ندارم. ولی ماها هیچ وقت متعادل نبودیم. یا انقدر افراطی حمایت کردیم که طرف هوا برش داشته و نتیجش شده این که میبینید، یا انقدر وحشتناک یه نفر رو میکوبیم که طرف در کل حاضره تمام حیثیتشم بذاره وسط تا فقط دست از سرش برداریم و حد اقل راحتش بذاریم.

سلام شهروز جان.
درسته شاید همینطور که میگی باشه.
شاید این نهاد از حمایت های خاصی بهره مند باشه ولی به این معنی نیست که به کلی از تعقیب مصون باشه.
شاید از همین یک درصد احتمال دادگاهی شدن موضوع حاضر به پذیرش تعهدات در برابر خریداران بشه و بشه بدون عملی کردن بخش دوم دیدگاه من به نتایج نسبتاً خوبی گرفت.
هرچند همانطور که گفتم متأسفانه خود ما نیز بی تقصیر نیستیم.
به هر حال همیشه از این مسایل بوده و هست.
و بهتره پی از وقوع این طور مسایلی آگاهانه برخورد کرد تا اینکه اشتباهی را انجام داده و بعد به امید وقوع یک معجزه برای جبران آن بود.
به هر حال امیدوارم که خود این نهاد به فکر جبران مافات باشد.
موفق باشی.

دانلود کردم و شنیدمش. باور کنید شبهای برره رو گذاشته تو جیبش این پارس آوای ۳. خخ خخخ خخخخخخخ. hest, reh, reh oh, nemiknam. خیلی با حاله. لطفاً بازم از شاهکارهای این تولید ملی برامون بذارید یه کم دلمون شاد شه! من تمام قد از این تولید ملی حمایتم رو اعلام می کنم و اون رو برای درمان بیماری افسردگی پیشنهاد می کنم. خخخخخخخخخ خخخخخخخخ خخخخخخ.

سلام: بگذارید یه مطلبی بگم تا جو اینجا زیادی خشک نشه.
صدای من رو از مشهد مقدس پایگاه آتشبازی ایران میشنوید.
تا همین چند دقیقه پیش از ارسال این کامنت، تعدادی از مؤمنین مخلص و شب زنده دار برای جشنگیری دهه کرامت اقدام به در کردن تیر و ترقه و فشفشه و توپ و مسلسل بودند.
به گزارش محسن نیوز بعضی از این صداها انسان را یاد دوران ۸ سال دفاع مقدس می انداخت.
خوشبختانه تلفات جانی این حادثه در پی نداشت.
ولی از تلفات مالی این حادثه مصون نبود.
در این حادثه حدود ۲۰ کیلوگرم باروت خالص به همراه تجهیزات مورد نیاز برای ترق و توروق کردن از میان رفت.
حالا جدای از این قضیه من نمیدانم که اگر آتشبازی سنت زرتشتیان است و از تفریحات ناسالم هست پس در جشنهای مذهبی چرا میبایست از این ادوات استفاده شود و اگر مشکلی ندارد پس چرا بعضی جوانان سراسر شور و نشاط را از استفاده از این تفریح مباح در شبهای مقدس چهارشنبه سوری بر حذر میدارند.
اگر توانستید مرا از این تناقض درونی بیرون بیاورید، لطف بزرگی در حق این جانب روا داشته اید.
البته شاید من دچار افکار مالیخویایی شده ام و اساساً تناقضی در میان نیست و همه چیز در امن و امان است و به قول شاعر همه چیز آرومه.
من چه قدر خوش بختم.

یکی از راههای رسیدگی به این مسائل، داشتن یه رسانه ی قوی برای توضیح خواستن از نهاد مربوطه هست.
امیدوارم مجموعه ی ایرانسپید این توان رو داشته باشه تا اقدامات لازم در این رابطه رو صورت بده تا مثل ماجرای چند ماه پیش گاتا بتونیم به نتیجه ی منطقی برسیم.

سلام
جالب ترین چیزی که میتونم بگم اینه که پولش رو دادم ولی رنگ برنامه رو ندیدم!
یکشنبه ساعت ۳ نصفه شب رفتم خریدم، سایت بانک پیام موفقیت آمیز داد ولی برگشت به سایت پارسآوا و پیامی که داد این بود!
تراکنش شما توسط بانک تأیید نشده است با مدیریت تماس بگیرید.
زنگ زدم گفتن پول برامون نیومده.
۷۲ صبر کنید اگه پول نیومد تماس بگیرید.
دیروز یعنی چهارشنبه چک کردم دیدم نیومده بود!
زنگ زدم تا خواستم مشکل رو بگم گفتن خودمون با شما تماس میگیریم!
تا الآن یعنی پنجشنبه ساعت ۱:۳۵ ق.ظ زنگ نزَدَن.
خواستم داستان وار یکی از مهم ترین مشکلشون رو به همه بگم.
خلاصه سایتشون هم ایراد داره!
بعضی وقتها با این که خرید موفقه، ولی کد فعالسازی و خود برنامه رو هم نمیده!
خداحافظ

من یک بار دیگه حرف سابق خودم رو مجبورم تکرار کنم.
به عقیده ی من تا زمانی که مسؤولین ذی ربط در کشور ما به این نتیجه نرسند که ما هرگز قادر نیستیم با این نوع برنامه های غیر اصیل که قراره روی یک برنامه ی صفحه خوان اصلی سوار بشن مشکل نابینایان ایرانی رو حل کنیم.
بجای صرف این همه هزینه که به شرکتهای مختلفی مثل پکتوس گاتا و غیره داده شده اگر با شرکتهای سازنده ی صفحه خوان مذاکره میشد و به یک نتیجه ی قطعی میرسیدند ما هم مثل دیگر کشورها که زبانشان در برنامه هایی مثل جاز قرار گرفته میتوانستیم جاز فارسی داشته باشیم یا کرزوایل فارسی داشته باشیم اعراب و ترکها این مشکل را به سادگی حل کرده اند.
اما ایرانیان نابینا تا به امروز نتوانسته اند که از یک صفحه خوان فارسی استاندارد بهره ببرند.
تا زمانی که سیاست گذاران امور نابینایان کشور ما نخواهند که متوجه این ضعف آشکار برنامه نویسان ایرانی بشوند این مشکل هم سر جای خود باقی خواهد ماند.
در ضمن حضور جناب آقای غلامی هم باید عرض کنم که اعتراضات ما روی برنامه ی ماهور به هیچ نتیجه ای نرسید. الآن ماهور چندین نسخه ی جدید بیرون داده اما همچنان مشکلا سر جای خود باقی هستند. من اگر ماهور با ویندوز ۱۰ سازگار بود نیازی به خرید پارس آوا نداشتم. من به عنوان یک کاربر که از زمانی که ویندوز ۹۵ به بازار اومد و اولین جاز هم جاز ۳ بود که برای ویندوز نوشته شده بود تا به امروز دارم با سیستم عامل ویندوز کار میکنم پس هر کس با توجه به نیازهایی که داره براش خیلی اهمیت داره که حتما برنامه های جدید رو تست کنه.
شما میفرمایید که باید بچه ها صبر میکردند. اما این حرف پذیرفتنی نیست. چرا که اگر شخصی مثل مجتبی بره و این برنامه رو بخره ضرر و زیانش رو چه کسی باید جبران کنه. در عین حال همونطوری هم که قبلا دوستان گفتند این فروشندگان نرم افزار هیچ علاقه ای به در اختیار گذاشتن نسخه ی آزمایشی به مشتریان خود نیستند.
تکلیف ما تو این جریان چیه؟
دوستی هم گفتند که قیمت این برنامه چندان نیست. بله قیمتش برای شما چندان زیاد نیست اما برای من حتی یک ریال هم ارزش داره چون من که از راه های ناصواب پولی به دست نیاوردم که به بادش بدم.
سعی کنید بپذیرید که هر کس برای حاصل دست رنجش حق داره ارزش قایل بشه. و مردم رو از بیان حقشون منع نکنید. این نشونه ی دست و دل بازی نیست این یعنی خفه کردن دیگران یعنی نادیده گرفتن حقی که اونا به خاطر پرداختی که داشتند و نباید از حقشون دفاع کنند چرا که مبلغی که پرداخت شده ناچیز بوده. ضمنا حمایت از تولید داخلی به این معنی نیست که ما متضرر بشیم. آیا به نظر شما ما ضرر کنیم تا فلان شخص یا شرکت سود ببره آیا خدا از این کار خوشش میاد یا در کلام خدا جایی بیان شده که از حقتون بگذرید چون فلان شرکت داره کار تولیدی میکنه و شما هم باید بهش اجازه بدین که حق شما رو پایمال کنه تا من از شما راضی باشم نه دوست عزیز خداوند هم از این نوع اعمال راضی نیست.

سلام.
ممنون از اطلاع رسانیتون جناب درفشیان.
خوشبختانه من فقط پارساوای ۱ رو خریدم که اون هم اشتباه محض بود، چون اصلا صدای خوبی نداره و متن رو افتضاح میخوند.
یه مدت هم از ماهور استفاده کردم، بد نبود. ولی در حال حاضر از ای اسپیک و nvda استفاده میکنم و خوشبختانه خیلی هم راضیم.
هر کلمه ای رو هم که درست نمیخونه با محمود میفرستیم واسه گروه که به کلمات اضافه کنن.
کاش به جای اینکه هر کدوم از ما طرف یه تی تی اس رو بگیریم و بهش تعصب داشته باشیم متمرکز بشیم و همین ای اسپیک رایگان رو که همنوعهای خودمون بدونه هیچ چشمداشتی دارن واسش زحمت میکشن رو کامل میکردیم.
به هر حال به نظر من از حقتون نگذرید، دوستانی که دسترسیشون به این شرکت بیشتره سعی کنن هرچه سریعتر اقدام کنن، انشا الله که نتیجه میگیرید.
لعنت به کسایی که حق افراد معلول رو پایمال میکنن.

سلام من خوشبختانه نخریدم ولی از
پیگیری که در باره ی موتور صوتی رسا انجام شد خوشم اومد ولی بچها از قانون حرف نزنید مگه وقتی نسخه ی قبلیش کرک شد خیلیا تو بوق و کرنا نکردند حتی شاید آموزش هم ضبط شده باشه من که به شرکت قبلیش حق میدم تو این نسخه همکاری نکرده باشه مگه اون موقع کسی از قانون حرفی زد؟ من تو
پست مجتبی هم گفتم از حول حلیم نیفتیم تو دیگ اونی که کرکش کرد اگه فکر میکرد خیلی بارشه میومد به توسعه ی این نرمافزار کمک میکرد ما هم نباید پخشش میکردیم همه ی اونایی که تو پخش این کرک همکاری کردند تو فاجعه ی این نسخه شریکند البته منم خودمو جدا نمیکنم منم رفتم یاد گرفتم ولی قبلش خریده بودم و پخششم نکردم ولی فقط کنجکاو بودم به نظر من یه قانونی بذاریم که هر نرم افزاری یا سختافزاری که برای نابیناها اومد اول توسط کارشناسان چک بشه حتی همین نوت تیکر پکتوس هم چک کنین و اگه دیدید به درد نمیخوره هر جوری که میشه مانع خرید بهزیستی و هر ارگانیا … بشید

والاع من که برنامه نویس نیستمُ از این چیزام خیلی سر رشته ای ندارم. ولی الآن با پادکستهای صوتی که دوستان گذاشتن تو شب روشن به نظرم اشکالات این برنامه بنیادییه و با آپدیتُ این چیزا درست نمیشه.

سلامی دوباره خدمت دوستان عزیز
همین چند دقیقه ی پیش به دو تا مشکل در راهنمای برنامه ی user dict یا همون دیکشنری کاربر برخورد کردم که گفتم برای شما هم اینجا بزارم
۱: در راهنمای برنامه در قسمت منوها وقتی قسمت دستورات منوی ویرایش رو باز میکنیم یک جای راهنما conot fine server میده و ناقص هستش
۲: در قسمت دستورات منوی ویرایش اگر وارد لینک افزودن کلمه ی اصلاحی بشیم میبینیم که کلمه ی دیکشنری رو دیشکنری نوشته و این واقعا فاجعه هستش
راستی پارسآوا واقعا با NVDA مشکل داره من بعضی وقتا وقتی میخوام از پارس آوا بیام رو espeak nvda بسته میشه
یه نکته ی دیگه اینه که در راهنمای پارسآوا اشاره شده که با برنامه ی text converter (که همون رو غلط نوشته نوشته textconvertor) گفته شده میشه فایلمون رو به بریل print کنیم که من چیزی تو برنامه ندیدم!
بازم اگه چیزی کشفیدم اینجا مینیویسم
در مورد کرک پارسآوای ۲ هم میتونم بگم در اصل هیچ کرکی انجام نشده و مشکل نرم افزاری بوده که با پاک کردن tiny.ocx برنامه کار میکرده
امیدوارم خانه ی نور پاسخگو باشه و مشکلات رو حل کنه
ممنون که نظرم رو خوندید

درووود. مرسی از پست سعید جوووون. من فقط یه انتقاد داشتم از محله ی خودمون و سایتایی و گروههایی که اطلاعیه ی این برنامه رو گذاشتند اگر مینوشتند بچه ها نخرین تا زمانی که ما تستش کنیم و تأییدیه بدیم خیلی خوب بود.
پس زین پس مواظب اطلاعیه هایی که میذارین باشین.
خیلی راحت هم میشه اطلاعیه گذاشت و واسه گرفتن ضرب همون اطلاعیه میشه در ذیل اون اطلاعیه آورد که اجازه بدین تست بشه بعداً بخرین.
در کل من که نخریدم دمم هم گرم که نخریدم.
هیچ تعصبی روی هیچ موتور صوتی هم ندارم ولی خداییش من کارم با ماهور را میفته هر چند یه کمی هنگی داره بعضی از جاهاش.
به هر حال واسه اونایی که خریدن آپدیت و بهبودی برنامه رو آرزو میکنم و واسه اونایی که میخوان بخرن هم سعهۀ صدر آرزو دارم و از اونایی هم که نخریدن تشکر میکنم.
ضمناً امیدوارم نقد دلسوزانه ی منو جدی بگیرین و بیشتر حواستون باشه و از حرفام که آری از هرگونه دشمنی و تخریب بود ناراحت نشین.
پیشاپیش هم از کسانی که به هر نحو احیاناً ناراحت شدند از حرفام هم صمیمانه و صادقانه معذرات میخوام.
همگی موفق باشید.

درود
خب. اینم از این.
از این جهت مطمئن باشید که با ساکت شدن تدریجی ما قیمت پارسآوای ۳ طبق وعده های داده شده به قیمتهای بدون تخفیف میرسه و با مراجعه امثال صادق که به بهزیستی میرن و میگن از تولید ملی حمایت کنید، کم کم این محصول جای خودش رو تو انبارهای بهزیستی پیدا میکنه و بگذریم از بقیه ماجرا!
از یه جهت دیگه هم خب هر فضایی دارای ظرفیت مشخصی هست و گرچه من امیدوار بودم در محله نابینایان به عنوان شاید پر رفت و آمد ترین جایی که نابیناها هستن بشه نتایج خوبی گرفت.
ولی میبینید که پست جایگاه ۱۶ رو تو صفحه اول داره و چند ساعت دیگه هم کلا از این صفحه میره بیرون!
پس اگه شخص یا اشخاصی بنا داشتن از این ظرفیت برای حل مشکل پارسآوای ۳ استفاده بشه باید آگاه بشن که این ظرفیت دیگه تموم شده و اگه هنوز فکر میکنید مشکلی وجود داره که باید حل بشه فرصت و ظرفیت دیگه ای میطلبه.
من میدونم که بیشتر از این چهل تومن چیزی قرار نیست از دست بدم پس ضرر دیگه ای متوجهم نیست.
هر کدوم از شمایی هم که این محصول رو خریدید بین همین ۴۰ تا ۹۰ تومن رو متضرر شدید.
پس یه نگاه مختصر نشون میده که به قول صادق واقعا پولش اون قدرها مهم نیست.
ولی مهم اینه که بازم از اعتماد ما به راحتی سوء استفاده شد و اگه ساکت باشیم این سوء استفاده آخر نخواهد بود.
خلاصه این که باید قدمهای بعدی رو برداریم.
از شمردن ایرادات پارسآوا چه در اینجا و چه جاهای دیگه دست برداریم و فکر این باشیم که چطور حرفمون رو با هم یکی کنیم و منتقل کنیم و جواب بخوایم.
من برای ادامه بحث گروههای ایمیلی رو پیشنهاد میکنم.
روی گروه ایستگاه هم تعصب خاصی ندارم و اگه مثلا امکانش باشه از طریق گروه نابینایان کار رو ادامه بدیم استقبال میکنم.
به نظرم میرسه گروههای ایمیلی چون هر ایمیل به محض رسیدن صدر جایگاه رو به خودش اختصاص میده و میشه بحثهای زنجیره ای سؤال و جواب طولانی ایجاد کرد فضا و ظرفیت مناسبتری برای حصول نتیجه خواهد داشت.
من همین کامنت رو به گروه ایستگاه و نابینایان میفرستم و امیدوارم وجود درد مشترکی که سالها پیش آقای نظری ازش حرف میزد و هیچ وقت جدی گرفته نشد رو این بار جدی بگیریم و تا حصول نتیجه یا اطمینان کامل از این که هیچ کار دیگه ای نمیشه کرد از تلاش دست بر نداریم.

سلام چجوری میشه تو این گروهها عضو شد؟ بهتر نیست به جای گروه این پست سنجاق کنید؟ چون هم آرشیو میشه هم برای همه قابل دسترستر البته اینو به این دلیل نمیگم که تنبل باشم تو عضو شدن تو این گروهها

درود حمیدرضا.
من اول روش عضویت توی گروه نابینایان رو مینویسم و بعد توضیح کلی میدم.
برای عضویت در این گروه باید یه ایمیل خالی به آدرس: nabinayaan+subscribe@googlegroups.com بفرستی.
در ادامه یه ایمیل دعوت نامه برات میاد که کافیه اون رو هم خالی reply کنی تا عضو گروه بشی.
حالا برای گروههای دیگه هم همین روند هست و فقط قبل از علامت به اضافه + باید اسم گروه رو بنویسی.
مثلا ایستگاه سرگرمی آدرس عضویتش هست: sd-istgahesargarmi+subscribe@googlegroups.com
دو تا نکته رو هم یواشکی بگم.
برای عضویت توی ایستگاه هر کس سختش بود از راهی که گفتم بره به خودم ایمیل بزنه ترتیب عضویتش رو میدم.
ضمنا از امروز توی گروه ایستگاه حالت نظارت برای راحتی کار دوستان برداشته شد و ایمیلها به محض ارسال در اختیار بقیه قرار میگیره.
به جز کسانی که تازه وارد گروه میشن یا ناشناس هستن که حالت نظارت برای اونها هنوز سر جای خودش باقی میمونه تا اگه خواستن برای احراز هویتشون خودشون به من ایمیل بزنن.

سلام
از شما آقای درفشیان بسیار ممنونم که این پست مفید رو منتشر کردید
اگرچه من چند ساله که از جاز و صفحه خوان های تولید ایران استفاده نمی کنم
ولی نتونستم تأسفم از ارائه ی چنین برنامه ای رو اینجا مطرح نکنم
وقتی به فایلی که از نحوه ی خوندن پارسآوا گذاشتید گوش کردم واقعا نفهمیدم
باید گریه کنم یا بخندم
ولی خب تا وقتی این شرکت ها کسانی امثال …. رو دارن که از تولیدشون حمایت کنه
خیلی خوب بلدن سوء استفاده کنن
با این حال امیدوارم خانه ی نور این اشکالات رو هرچه زودتر برطرف کنه
در آخر هم پیشنهاد می کنم این پست بالای سایت سنجاق بشه و خبر ها و احتمالا مشکلات دیگه ی پارسآوا تو همین پست به روز بشه

به نظرم فرقی نمیکنه کجا این کار انجام بشه.
اینجا به اندازه کافی بحث کردیم و الان به نظرم با توجه به این که تو سایت شب روشن پست سنجاق شده در این مورد هست میتونیم اونجا کار رو ادامه بدیم.
اگه بچه ها موافق باشن میتونیم تأییدیه بچه هایی که موافق اقدام عملی هستن رو تو همون پست بگیریم.
پس هر کس موافقه بره همون جا و کامنت تأیید بذاره.

سلام به جناب درفشیان شبتون خوش, اتفاقا من تو بهزیستی اصفهان به آقای نوروزی تاکید کردم که تا زمانی که پارس آوا ورژن ۳ تا حدی امتحانشو پس نداده و کاربران رضایت خودشونو اعلام نکردن, نسبت به خرید اون اقدام نکنند. اتفاقا ایشون هم گفتند از پارس آوای ورژن ۲ هنوز تعداد زیادی تو بهزیستی موجود هست. کلا همیشه چقد خوبه که ما هم نوعان وقتی ورژن جدید یه نرم افزار داخلی خریدنی می یاد چند نفری مشترک هزینه خرید اونو رو بدیم و یکی از ما که اطلاعات نسبتا مناسبی داره زحمتش رو بکشه و اونو امتحان کنه که یه همچین ضرری به بقیه وارد نشه و شرکت سازنده هم یه دفعه با حجم زیاد فروش نرم افزار مواجه نشه و احتمالا اصلاحشو نادیده نگیره. بدرود.

دقیقا حرفهای منو عنوان کردی .
به نظرم اینجاست که ی گروه ده نفره متشکل از سایت های مختلف باید دست به دست هم بدن و در برابر سود جویان متحد بشن .
در ضمن به نظر من بد نیست وقتی افراد می خوان نذر کنن ؛این موضوع هم بشه یکی از نذراشون . مثل نذر کنن ده هزار میدن به فلان سایت که اگر برنامه ای جدید اومد تست کنن تا بقیه متضرر نشن .
باور کنید نذری به سود همس .

با توجه به این که الان در محله ی نابینایان سایت شب روشن و گروههای ایستگاه سرگرمی و نابینایان بحث پارسآوا در صدر مباحث قرار گرفته، باید نیرو مون رو در همه این فضاهای مجازی جمع کنیم و به یک نتیجه واحد دست پیدا کنیم.پیشنهاد من که احتمالا برای بعضی از شما تکراری هم باشه چون دارم هم زمان در چهار فضای یاد شده دوباره مطرح میکنم اینه که در نامه ای مدون مقایسه بین ادعاهای خانه نور در مورد پارسآوای ۳ و ایراداتی که بچه ها مطرح کردن و عموما میشه اونها رو در پست سایت شب روشن پیدا کرد و توی کامنتهای پست من در محله ی نابینایان هم منتشر شده به عمل بیاد و با ارجاع به مفاد قانونی حقوق مصرف کننده به خانه نور گوشزد بشه.در ضمن میتونیم پیشنهادهایی هم به عنوان راه حل مسئله توی همون نامه به خانه نور ارائه بدیم.حالا هر کس از هر راهی که مایل بود چه دو گروه و چه دو سایت نابینایی میتونه موافقت خودش رو با این پیشنهاد اعلام کنه تا به یه حد نصاب مشخص دست پیدا کنیم.هر کس هم چه از نظر حقوقی و چه فنی میتونه به تدوین این نامه کمک کنه اعلام آمادگی کنه تا زودتر متن نامه و تأییدیه موافقین برای خانه نور ارسال بشه.این فعلا اولین قدم هست تا ببینیم اصولا چند نفر همراه خواهند بود و در نهایت آیا با ارسال نامه و در پی اون مذاکره میشه به نتیجه خوبی رسید یا نه.

سلام خدمت شما. من چون خودم پارس آوای ۳ را نخریدم و می خواستم تا حدی امتحانش را پس بده, در مورد کیفیتش نمی تونم نظری بدم. گفته دوستان که اون رو خریدند و امتحانش کردند مورد قبول ما هم هست. اما در خصوص تهیه نامه و پیگیری جهت حقوق متضررین و جلوگیری از ضررهای آتی کاملا موافقم.

در نگاه نخست اینگونه به نظر میرسد که ما به عنوان خریدار و مصرف کننده این نرم افزار همچون موارد پیشین در معامله ی اخیر نیز متضرر شده ایم.
و از سوی دیگر خانه ی نور هم تصور میکند به احتمال از این سرمایه گذاری سود خواهد برد.
اما در واقع چنین نیست.
چرا که از زمانی که من برای اولین بار در بین نابینایان هم میهن با زبانی الکن و با دانشی اندک دست به بررسی برنامه ی ماهور زدم و آن را مورد ارزیابی قرار دادم.
و عملکرد آن شرکت را در نحوه فروش آن کالا و نوع فعالسازی برنامه و غیره به نقد کشیدم.
تا به امروز همنوعان ما بسیار هوشیارتر شده اند.
در آن هنگام نابینایان بسیاری ما در دو سوی این میدان می ایستادند یک عده مخالف من بودند و در مقابل دوست خودشان جبهه میگرفتند و یک عده اگر موافق نقد هایی که من نسبت به نرم افزار شرکت گاتا وارد میکردم هم نبودند در جهت مقابل من نمی ایستادند.
اما در ماجرایی که اخیرا به خاطر فروش نرم افزار پارس آوا رخ داده دیگر هیچ کس در جهت مدافعه از سرمایه گذاری چون خانه ی نور بر نیامده و طرفدار نرم افزار آن نشده است.
چون دیگر نابینایان به خوبی فهمیده اند که ما با هم منافع مشترک داریم پس اگر به مخالفخوانی با یکدیگر بپردازیم یعنی خودمان را نقض کرده ایم،
متأسفانه عملکرد اشتباه خانه ی نور در میان افکار عمومی جامعه ی نابینایان ایران هم نسبت به خود یک نقطه ی نه چندان روشنی در اذهان باقی خواهد گذاشت.
با توجه به استقبال دوستان از اعتراض بحقی که شروع شده؛ شاید ما به همراهی یک دیگر بتوانیم احقاق حقی کنیم.
اگر هم به نتیجه نتوانیم برسیم کمترین حسنش این خواهد بود که جلوی فروش بیشتر این نرم افزار را با بیان تجربیاتی که در کارکرد این نرم افزار مشاهده کرده ایم بگیریم.
تا خریداران احتمالی بعدی با چشمی باز به دنبال خرید یک چنین کالایی بروند.
پس پیگیری این قضیه تنها برای ما زیان دیدگان نفعی در پی نخواهد داشت.
بلکه برای عموم همنوعان مثمر ثمر خواهد بود.
چرا که من بعد هر تولید کننده یا سرمایه گذاری خواهد دانست که با یک مشت اشخاص نا آگاه و نا آشنا به نرم افزار مواجه نیست.
و خود را مکلف خواهد دانست تا کالای قابل فروش خود را بر طبق استانداردهایی که در همه جای دنیا رعایت میشود بسازد و به بازار عرضه نماید.
دیروز به توصیه ی یکی از دوستان به سایت شب روشن سری زده،
و پستی را که عزیزان همنوع ما در آنجا برای بررسی این برنامه گذاشته بودند، با دقت مطالعه کردم.
گفتن این نکته ی بسیار مثبت را لازم میدانم که تا چه حد باعث خوشنودی من شد که مشاهده کردم دوستان ما برای نقد هرچه دقیقتر یک نرم افزار این همه از خود وقت و انرژی صرف کرده اند و راه نقد سازنده و درست را به خوبی آموخته اند.
به نظر من باید از ایشان با صمیمیت تشکر شود که من چنین میکنم.
در آن پست به نظرات حیرت بر انگیز آقای راشاد نیز بر خوردم که به عنوان یکی از تستر های این برنامه و یکی از چهره های شناخته شده ی کاربران رایانه در آن سایت مطالبی بیان کرده بودند که مایه ی تعجب من گردید.
ضمن احترام به ایشان فقط میتوانم بگویم که نظرات این عزیز به قدری برایم جالب بود و در عین حال تازگی داشت که قابل توصیف نیست.
ایشان فرموده بودند که من بعد از تست نرم افزار معایبی را که دیده یادداشت کرده و به خانه ی نور منعکس نمودم.
در ضمن برنامه ای که من تست کردم از آن چیزی که به بازار عرضه شده خیلی بهتر بود.
در ادامه ایشان فرمودند که من در زمان یک ساعت و نیم نمیتوانستم به همه ی معایب این برنامه پی ببرم.
باید برنامه را به من میدادند تا بر روی سیستمم آن را تست کنم.
جناب راشاد عزیز باور بفرمایید که این برنامه یعنی پارسآوا فقط یک برنامه ی جانبی هست نه یک برنامه اصلی که امکانات و تنظیمات متعددی دارد.
این برنامه فقط کارش این است که صفحه خوانی مثل جاز را برای ما فارسی کند همین و بس.
یک ساعت و نیم زمان برای فهمیدن معایب یا محاسن برنامه ی مزبور زیاد هم بود.
مگر ما که برنامه را خریدیم بعد از چند وقت به معایب آن پی بردیم؟
سر جریان ماهور هم اسامی اشخاصی از دوستان به عنوان تستر از طرف شرکت گاتا ذکر شده بود.
اما یک پرسش از آن زمان در ذهن من باقی ماند که چرا تسترها قبل از فروش هر برنامه کمترین اطلاعاتی راجع به آن چیزی که به نام یک نرم افزار قرار است فروخته شود در اختیار دیگر نابینایان نمیگذارند؟
من سعی میکنم با رعایت ادب و احترام به طرح یکی دو پرسش اساسی از هر کس که تستر این گونه شرکتها بوده بپردازم، که امیدوارم ایشان و باقی اشخاصی که تستر این برنامه بودند آمده و در کمال صراحت به این پرسش ها پاسخ دهند.
اما پیش از طرح پرسش هایم توضیح یک نکته را لازم میدانم.
در همه جای دنیا تستر ها بر دو دسته تقسیم میشوند،
تستر هایی که مستقیم از سوی شرکت های تولید کننده ی محصولات گوناگون استخدام میشوند تا محصولات تولید شده ی آن شرکت ها را مورد آزمایش قرار دهند تا نقاط ضعف و قوت کالای تولید شده برای تولید کننده آشکار گردد.
این محصولات شامل همه نوع کالایی میتوانند باشند از عطر و اودکلن گرفته تا مواد غذایی و نرم افزار و سخت افزارهای مختلف.
پس این گروه از تسترها در قبال مشتریان هیچ نوع مسؤولیتی ندارند و فقط در مقابل تولید کنندگان متعهد به ارایه تجربیات و بهتر بگوییم خدمت هستند.
اما یک گروه دیگر از تستر ها هستند که به ایشان اصطلاحا گفته میشود تستر های داوطلب،
این گروه از بین مصرف کنندگان یا کاربران حاضر میشوند که فلان کالا یا نرم افزار را مورد آزمایش قرار داده و نتایج تجربیاتشان را در اختیار کلیه خریداران احتمالی آن کالا بگذارند.
شرکتها از کار این گروه بیشترین نفع تجاری را برده و بالاترین فروش را به دست می آورند.
این شیوه به نسبت باقی روش های تبلیغاتی برای تولید کنندگان به صرفه تر است.
ما هنوز نمیدانیم که دوستان عزیز ما که در امر تست این نرم افزار اقدام کرده اند از کدام دسته به شمار می آیند؟
پس نمیتوانیم از آنان انتقادی به عمل بیاوریم.
چون اگر از گروه اول باشند که در قبال ما خریداران هیچ مسؤولیتی متوجه ایشان نیست.
اما اگر از گروه دوم باشند آنوقت میتوان از ایشان پرسشها یی را مطرح کرد.
و یا عدم اطلاع رسانی به هنگام ایشان را در مورد فلان نرم افزار به نقد کشید.
مثلا میتوان پرسید جامعه شما را به عنوان اشخاصی مطلع شناخته بوده پس چرا بدون در نظر گرفتن جایگاه اجتماعیتان عمل کردید؟
چرا قبل از اطلاع رسانی خانه ی نور شما هیچ اشاره ای به نقاط ضعف این برنامه نکردید؟
چرا هیچیک از تسترهای داوطلب مسؤولیت تعجیل و سر سری گرفتن آزمایشی را که قرار بوده از سوی باقی مشتریان انجام دهد به عهده نمیگیرد؟
یا این رفتار از روی عمد بوده و یا از روی سهو.
من این گونه سؤالات را از تستر های داوطلب احتمالی میپرسم.
چنانچه در میان تستر ها اشخاص داوطلب وجود داشته باشند امید است که بیایند و توضیحی اقناع کننده به همه ی خریداران بدهند.
اگر کسی حاضر شد که با صراحت تمام به این نوع پرسش ها پاسخی روشن بدهد آنوقت ممکن است خانه ی نور ایرانیان هم در جهت پس دادن پول ما قدمی بردارد و یا در جهت رفع نواقص نرم افزارش تلاشی به خرج دهد.
در غیر این صورت همه چیز نقش بر آب خواهد شد.
یعنی بعد از این از میزان خریداران کالای خانه ی نور کاسته خواهد شد و ایشان به سودی که مد نظرشان بوده نخواهند رسید و ما که خریدار این کالا بودیم هم دستمان از همه جا کوتاه خواهد ماند.

سلامی مجدد من که نخریدم و اگر اینطور باشه اصلا نمیخرم
در یک صورت حاضر هستم بخرم
من در صورتی این برنامه را میخرم که حد اقل ۵۰ درصد از مشکلاتش حل بشه
بعد هم ما گفتیم باید شما کاری کنید که فایل های p d f را بخوانه
چون بعضی از کتاب ها با این فرمت هست اما چیزی نمیخوانه
به هر حال تا زمانی که مشکلات این برنامه حل نشه من نمیخرم
یک پیشنهاد هم دارم شما یک نشستی را با برادران خانه ی نور در ایران سپید ترتیب دهید
و رو در رو با آنها صحبت کنید
اگر یادتان باشه در شرکت گاتا وقتی صفحه خان اندروید ارضه شد و مشکلات پیش آمد ایران سپیدد یک نشست برگذار کرد و منجر به این شد که مشکلات حل بشه و رفقا پولشان را پس گرفتند
حالا هم یک نشست دیگه برگذار کنید

با تشکر

سلام اقای درفشیان بالاخره اینجا پیدا کردیم شما رو
خب مبارکه که خواب ما تعبیر شده شما استخدام شدین خخخخ
پس برای شیرینیش برام ی پارساوا ۳کاربره بگیرین خخخخ
حالا عیب نداره اسم خودشو نخونه مهم اینه که اسم منو درس بخونه

به نظرم باید زودتر دست بجنبونیم و کار رو جلو ببریم.
من یه آمار مجموع از اینجا، شب روشن و دو گروه ایستگاه و نابینایان در آوردم که تقدیم میکنم.
البته ممکنه بعضیها رو بازم در دسته صحیح محاسبه نکرده باشم.
۱۶ نفر اونهایی هستن که محصول رو خریدند و اسامیشون از این قراره.
داوود نظری، کاظمیان، سعید درفشیان، پریسیما، مهرداد چشمه، رضا نظری، اکبر غفارزاده، مرد اردیبهشت، مجتبی خادمی، محمد جواد جمشیدیان، سعید پناهی، بهنام نصیری، شهاب فروزش، محمد رحیمی، سارا و مرتضی جوان.
محمد ملکی احتمالا خریده و دو نفر یعنی حسین حیدری و جواد حسینی هم خرید ناموفق داشتن ولی پول رو پرداخت کردن.
به هر حال منتظریم ببینیم آیا کسایی که خریدار و متضرر از خرید پارسآوای ۳ محسوب میشن همین ۱۹ نفرند یا اشخاص دیگه ای هم باقی موندن.
به دوستانتون که خبر دارید خریدند، معترضند و اسمشون اینجا نیست حتما خبر بدید زودتر بیان و اعلام کنن.

آقای درفشیان عزیز من نمیدونم شما متنی که ایران سپید امروز یعنی روز شنبه در مورد پارسآوا سه چاپ کرده بود دیدید یا نه؟ من کاری به این ندارم که اصلا درست بوده یا نه ولی خود من به شخصه با خوندن این متن اگر شما اطلاع رسانی نکرده بودید ترغیب میشدم که این نرم افزارُ بخرم. آیا به نظر شما و دوستان متن ایران سپید به همین سمت و سو بود یا من ساده لوح هستم که با خوندن این متن به خرید پارسآوای سه ترغیب میشدم؟ لطفا نظرتونُ بگید برای خودم مهمه که بدونم واقعا!؟ خخخ

سلام
همانطوری که عرض کردم من نخریدم اما میدونم آقای عادل اکبری هم خریدند البته ایشون از همون تاریخ ثبتنام گویا اقدام به خرید کردند. حالا دقیقاً تاریخ خریدشون
رو نمیدونم امیدوارم خودشون بییان و تو کامنتها بگن. اما یقین دارم خریدند و از ایرادات پارسآوا به شدت گلهمند بوده و حسرت میخورد که ای بابا! پولم سوخت! البته
خیلیا متضرر شدند. اما امیدوارم کار با خوبی و خوشی فیصله پیدا کنه و انشاالله نیازی به پیگیری از طریق مراجع قانونی نیاز نباشه. موفق باشید.

سلام
یکی از دوستای من دو کاربرشو داشت یکیشم فیسبیل الله داد به من ولی از اونجایی که قفل پارساوای دو رو بردم سر کارم و اینجا دارم از کرک شدش استفاده میکنم میترسم بیام نصب کنم و کلا ازش خوشم نیاد این یکی هم از دستم بره!
ولی خب حتما این مشکلات برای من هم میتونه باشه که یه نسخه ازش دارم
البته اگر جزء دارندگان به حساب بیام چون پول ندادم!

به نظرم در نهایت برای جمع آوری امضاها فقط کسانی لازمه باشن که به اسمشون خرید انجام شده.
مثلا اگه یه نفر هدیه گرفته یا با مشارکت یک یا دو نفر از دوستانش خرید کرده، باید اسم هدیه دهنده یا خریداری که بین دو یا سه نفر اسمش ثبت شده مبنای کار قرار بگیره.
چون کسانی که اسمشون توی سیستم خرید نیست، شاید از نظر قانونی نتونن اعتراضی داشته باشن.
در این مورد کاش یکی از بچه های حقوقی بیاد و توضیح بیشتری بده.
به هر حال من توی یه جدول اسامی رو فعلا به سه دسته تقسیم کردم که خرید قطعی، احتمالی و ناموفق هستن و آمار قبلی هم بر اساس همون دسته بندی بود.
شاید بهتر این باشه که ستونهای دیگه ای هم اضافه و برای هر کس تعداد محصول رو هم مشخص کنیم.
به طور خلاصه: شهروز اگه با پرواز دو کاربره خریدید بگو اسم کدومتون توی خرید ثبت شده؟
خانم شفیعی شما هم اگه دوست خریدارتون معترض هست بهش خبر بدید تا خودش اعلام اعتراض کنه.
اگه فرض رو بر این بذاریم که عادل هم بیاد و اعتراضش رو مطرح کنه همچنین محمد ملکی هم مشخص کنه که محصول رو خریده یا نه، در مجموع ۲۳ نفر تا اینجا خواهیم داشت که جدا از دریافت یا عدم دریافت محصول پول پرداخت کردن.
اگرم بین اسامی اعلام شده کسانی هستن که با مشارکت همدیگه خرید کردن بگن تا فقط اسم خریدار رو نگه داریم و مشارکتیها رو فعلا در بیاریم.

خبر ایران سپید هم در نوع خودش جالبه.
اونم در تاریخ امروز یعنی ۲۳ مرداد ماه و بعد از این همه سر و صدایی که تو این یه هفته کردیم خخخخ!
یکی بره بپرسه منبع خبر شما دقیقا کجاااااااست که این قدر از نظرتون همه چی آرومه ما چقد خوشبختیییییم خخخ!
اینم خبر.
* آغاز فروش پارسآوای سه در خانه نور
پارسآوا، در میان کاربران ایرانی یکی از پر طرفدارترینها به حساب میآید و از زمان عرضه اولین نسخه اش توانسته کاربران بسیاری را راضی نگه دارد. چندین ماه پیش، زمزمه هایی در باره عرضه سومین نسخه از این برنامه شنیده میشد و عوامل خانه نور جانبازان بصیر هم مهر تأیید بر این خبرها میگذاشتند، اما علیرغم اظهارات مسؤولین خانه نور در خصوص آماده بودن نرم افزار، خبری از عرضه شنیده نمیشد. تا اینکه در روزهای آغازین مرداد، از خانه نور خبر رسید که پیشفروش پارسآوا از ۱۴ مرداد آغاز میشود و قرار است این نرم افزار، از ابتدای شهریور در اختیار خریداران قرار گیرد. روند فروش پارسآوا اما با دو تغییر همراه بود; اول اینکه تاریخ فروش از ۱۴ به ۱۶ مرداد تغییر کرد و بعد اینکه دیگر خبری از پیشفروش نبود و لینک دانلود و سریال نرم افزار، به محض پرداخت قیمت نرم افزار در اختیار خریداران قرار گرفت.
شاید بتوان یکی از مفیدترین تغییرات این نسخه از پارسآوا را انطباقپذیری آن با نسخه های ۶۴ بیتی ویندوزها دانست. چیزی که در نسخه پیشین امکانپذیر نبود. ایجاد هماهنگی میان پارسآوا و صفحه خوان محبوب این روزهای کاربران ایرانی «NVDA» هم از جمله دیگر تغییراتی است که در این نسخه اعمال شده است. همچنین به گفته طراحان این برنامه، پارسآوا در زمینه خواندن متونی که با اصطلاحات محاوره نوشته شده اند هم پیشرفت کرده است. ارتقاء کیفیت خواندن کلمات و عبارات رایج عربی هم از دیگر تغییراتی است که در این نسخه گنجانده شده است. همچنین در پارسآوای سه، این امکان به وجود آمده که کاربران برای موتور گوینده غیر فارسی، زبانی جز انگلیسی انتخاب کنند. این امر در زمانهایی مفید خواهد بود که کاربر بخواهد متونی مرکب از فارسی و یکی از زبانهای فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی یا اسپانیایی را بخواند.
از سوی برخی کاربران حرفه ای، ایراداتی هم به شکل عرضه پارسآوای سه وارد شده است. بسیاری از کاربران معتقدند بهتر بود بخش عمده تغییرات به وجود آمده در نسخه تازه، در قالب به روزرسانی، در اختیار کاربرانی قرار میگرفت که نسخه دو را خریداری کرده بودند. در حالی که از زمان عرضه نسخه دو، تا کنون هیچ موردی از بروزرسانی برای آن عرضه نشده است. برخی از گلایه ها هم متوجه قیمت نسخه تازه است و به این نکته اشاره دارد که در عرف بازار نرم افزار، مرسوم است که کاربرانی که یک نسخه از برنامه ای را تهیه میکنند، میتوانند نسخ بعدی را با قیمتی ارزانتر خریداری کنند، اما در قیمتگذاری پارسآوای سه، هیچ تفاوتی میان دارندگان دو و سایر کاربران لحاظ نشده است. دسته ای از کاربران هم نسبت به نحوه پشتیبانی این محصول نقد وارد میدانند و معتقدند کسانی که به شکل تلفنی خریداران را راهنمایی میکنند، نه در زمینه محصولی که عرضه کرده اند از دانش کافی برخوردارند و نه در خصوص مدل استفاده نابینایان از رایانه.

سلام بر آقای درفشیان و دیگر عزیزانی که در این خصوص اطلاع رسانی کردند چون من هم قصد خرید داشتم اما با خواندن این مطالب فعلن دست نگه میدارم موفق باشید

درود! با تشکر از افرادی که امتحان نکرده در پستهای مختلف انتظار اومدنش را میکشیدند و تبلیغش میکردند و بازار تبلیغش راگرم میکردند…‏ با تشکر از تحریک کنندکان دوستان برای خریدش که تخفیف داره…‏ با تشکر از کاسه داغتر از آشها که باعث شدند افراد زیادی بخرندش…‏! در کل با تشکر از همه که بسیار عالی ظاهر شدند…‏!‏

درود مجدد. من میگم واسه انتشار خبر روزنامه ی ایران سپید در مورد این برنامه, خوبه امیر رو دار بزنیم بالای سردر همین محله خَخ.
امیر زودی برو بگو بچه ها فعلاً دست نگه دارند و نخرند تا مشکلات رفع بشه وگرنه پوستت کَندَست خَخ.
وقتی میگم نباید از حول حلیم افتاد تو دیگ واسه همینه که میگم.
بچه ها به صورت متمرکز و سازمان یافته اقدام کنیم که به یه نتیجه ی درستی برسیم خلاصه.
من هم از هر اقدامی که منافع مشترک هم نوعانو پشتیبانی کنه حمایت میکنم.
همه ی ما به نوعی تو این اتفاق مقصریم. چه اونایی که تبلیغ کردیم, چه اونایی که خریدیم, چه اونایی که حتی دنبال این بودیم که این برنامه بیاد و هی به خانه ی نور زنگ میزدیم, چه اونایی که به دوستامون گفتیم, و خلاصه همه و همه تو این اتفاق نقش داریم. حالا خواسته یا ناخواسته ولی نقش داریم دیگه.
من واسه جلوگیری از این سو استفاده ها پیشنهادی دارم که کاملاً اجرایی هم هست.
موافقت نامه ای تنظیم بشه بین خودمون یعنی بچه های نابینا یا نبین و یا هرچیزی که شما راحتترین.
تو این موافقت نامه ذکر بشه که بچه های همنوع تا زمانی که متخصصین برنامه ای رو نخریدن و تست نکردن, شما نخرین.
حتی میشه این موافقت نامه رو با انجمنها, و ایران سپید هم داشته باشیم.
اینجوری یه اتحادی به وجود میاد و خب شرکتها هم مجبور به تعامل میشند.
حالا که با منطق تعامل نمیکنند خب این ابزار اتحاد بهترین راه واسه این کار هست.
یعنی تو این حالت دیگه من نمیرم بخرم. من میگم اگه بزرگان این محله و متخصصین این امر بگند آقا این برنامه خوبه اون وقت من هم میتونم بخرم یا نخرم.
باور کنین این کار شدنی هست خیلی هم راحت شدنی هست.
بالاخره یه متخصصی گفتند یه کاربر عادی و مبتدی مثل من گفتند.
یه با تجربه ای گفتنند و یه خام و بی تجربه ای مثل من گفتند.
پس ما ابزار مقابله داریم منتها باید ازش استفاده کنیم همین.
بازم چیزی به مغز پوکم رسید میام مینویسم.

سلام به دوستانم در سایت «گوش کن». از اون جایی که انتقاداتی نسبت به خبر منتشر شده در ایران سپید، در باره‌ی انتشار نسخه سوم پارسآوا در بخش نظرات مطلب آقای درفشیان در این مورد وجود داشت، لازم دونستم به عنوان نویسنده‌ی اون یادداشت، چندتا نکته رو خدمت عزیزان عرض کنم:
اولاً از دوستان عاجزانه می‌خوام وقتی مطلبی رو می‌خونند، با دقت نظر بیشتری این کار‌و صورت بدند. جداً از کدوم قسمت این مطلب این برداشت به دست می‌آد که خریدِ پارسآوا توصیه یا تشویق شده؟ خوب‌ه که این‌و در نظر داشته باشید که ایران سپید، یه روزنامه است و نه یه سایت شخصی. ادبیاتی که ما مجبور به استفاده ازش هستیم، خیلی تفاوت داره با یه فضای اصطلاحاً «بحث آزاد» و فضا‌های مشابه اون در سایت‌ها. شما این نکته رو در نظر داشته باشید که قطعاً این برنامه، طرفدارانی هم داره و زبانی که در چنین نوشته‌ای استفاده می‌شه، قرار نیست کسی رو برنجونه. در ثانی، شما در کدوم جمله از این متن، نکته‌ی غلو شده یا دروغی می‌بینید؟ من سه صفحه فضا در اختیارم‌ه برای ستون فناوری و سعی کردم در این سه صفحه، محاسن و معایب برنامه رو مشخص بکنم. اگر دقت کنید می‌بینید که جدا از لید مطلب، دقیقاً هشت خط به محاسن و نُه خط به معایب اختصاص داده شده. در انتخاب محاسن هم روی اون بخش‌هایی تأکید کردم که واقعاً تغییر به حساب می‌اومده. اگه قرار بود تشویق به خریدن صورت بگیره، همون ۳۱ موردِ خنده‌دارِ ادعایی‌ه خانه‌ی نور، عیناً کُپی می‌شد. کدوم موردی که من در بخش محاسن پارس‌آوا شمردم، جزو ادعا‌های کذب خانه‌ی نور محسوب می‌شه؟ کسی از شما می‌تونه منکر این بشه که پارسآوا روی سیستمای ۶۴ بیتی جواب می‌ده؟ در مورد پشتیبانی از زبونای غیر انگلیسی و اضافه شدن دایره لغات و اصطلاحات رایج عربی چطور؟ حتی اگر توجه کنید می‌بینید که در تشریح محاسن، اول یک انتقاد کاملاً آشکار نسبت به نحوه‌ی اطلاعرسانی و مدل فروش پارسآوا مطرح شده. معایب هم در آخر اومده که دوستان بتونند به درستی به یه جمع‌بندی در مورد خرید این برنامه دست پیدا کنند. با توجه به ایرادات بر‌شمرده در آخر متن، غیر استاندارد بودن برنامه کاملاً مشخص‌ه و بر همین اساس، هیچ مشتری نمی‌آد برنامه‌ای رو که در ساده‌ترین و اساسی‌ترین بخش‌هاش می‌لنگه بخره. در مورد این که فرمودید متن در ۲۳ مرداد منتشر شده هم من بی‌تقصیرم چون ایران سپید فقط شنبه‌ها ستون فناوری داره و هر چیزی در مورد فناوری غیر از روز‌های شنبه منتشر بشه به من ارتباطی نداره. در آخر هم خوب‌ه که یه ایراد به خودمون وارد بدونیم و اون هم این‌ه که احساس می‌کنیم لزوماً هر برنامه‌ی تازه‌ای که وارد بازار شد، یه رالیِ نفس‌گیر شروع شده و هر کی که زود‌تر بخره، جایزه به اون تعلق می‌گیره. خوب‌ه که یه کم مهلت بدیم تا برادریِ شرکتِ عرضه کننده ثابت بشه، بعد اقدام به خرید کنیم. مثلاً در همین موردِ خاص، خداییش ۶ سال بود که همه‌ی طرفدارای پارس‌آوا داشتند از نسخه‌ی دو استفاده می‌کردند و مشکلی هم نداشتند. خب شما که شیش سال با پارس‌آوای دو کار کرده بودین، یه ماه، نه اصلاً یه هفته هم روش! اتفاقی می‌افتاد؟ چرا باید تجربه‌ی گاتا و جناب گلزارنیا عیناْ، تأکید می‌کنم عیناً! تکرار بشه؟! قرار نیست ما از اتفاقات تجربه کسب کنیم؟! در جایی هم دیدم که دوستان گفته بودند خوب‌ه که این برنامه رو می‌دادند فلانی و فلانی هم تست می‌کردند. در این مورد عرض کنم که همونطور که آقای راشاد عزیز هم گفتند، من هم در جریان تست این برنامه قرار گرفتم و مورد به مورد، اشکالاتی رو که در پارسآوا می‌دیدم براشون متذکر شدم اما عزیزانِ خانه‌ی نور، چون ماشا الله زیادی حرفه‌ای هستند، از حول هلیم تو دیگ افتادند و بعد از کامپایل نهایی برنامه، بدون این که اون‌و برای تست نهایی در اختیار تست کننده‌هاشون بذارن، از یه مناسبت مذهبی استفاده کردند و چارتا تخفیف الکی هم گذاشتند گَلِ برنامه و ریختن تو بازار. شاید هم از خصوصیت آتیشی بودن بچه‌های نابینا آگاه بودند و می‌دونستن که به محض عرضه، تا عیب و ایرادای برنامه مشخص بشه می‌تونن یه تعداد قابل توجهی بفروشند. دوستانِ نزدیکِ من، نسبت به موضع من در باره‌ی پارس‌آوا، حتی همون نسخه‌ی دو که کلی طرفدار هم داره، کاملاً آگاهند. اما من نمی‌تونم در نقدی که یه روزنامه‌ی بی‌طرف منتشر می‌کنه، کسی رو تشویق به خریدن یا نخریدنِ محصولی بکنم. من معایب و محاسن برنامه رو می‌نویسم، الباقی دیگه به عهده‌ی دوستانِ که بحث هزینه و فایده رو سرلوحه‌ی تصمیم‌گیریِ خودشون قرار بدن و ببینن آیا این محاسنی که ذکر شده، به پنجاه شصت تومنی که بابت اون برنامه می‌دن می‌ارزه یا نه.

سلام به همگی.
بنده سه کاربره خریدم به نام خودم:
برای فرشاد فلاح و محمد رهیمی.
و بهنام نصیری نیز ۳ کاربره خریده به نام خودش و زیر مجموعشم:
شهاب فروزش و رضا نظری هستند.

سلام. من هم قصد خرید نرم‌افزار پارس‌آوای ۳ را داشتم که روز به روز به تعویق افتاد تا بالاخره این مطلب و تأیید دوستان رو خوندم. خدا ررو شاکرم، و از سعید عزیز و دیگر دوستان هم سپاسگزارم که از یک خرید بیهوده و بر باد رفتن جیب خالی ما پیشگیری کردند.

نظرات جناب آقای هاشمی محترم است. چرا که در کار حرفه ای روزنامه نگاری نمیتوان یک سویه به قضیه ای نگاه کرد.
اما خود ما میتوانیم یک نامه ی اعتراضی برای روزنامه ی بی طرف ایران سپید ارسال کنیم و مواردی را که در کار با این نرم افزار مشاهد کرده ایم را در خلاصهترین حالت ممکن اما با وضوح بیان کنیم. تا روزنامه منعکس کننده ی نظرات عده ای از کاربران زیان دیده نیز باشد.

یک نکته ی دیگه ای رو هم بد نیست خطاب به دوست بسیار عزیز و محترم خودم امید خان بگم که نباید دیگران رو برای خرید زود هنگامشون مورد سرزنش قرار داد. این رو از این جهت نمیگم که چون خودم هم خریدم پس قصد دارم این سرزنش رو رد کنم، نه به هیچ وجه.
بلکه توی این پست و پست دوستانمون در سایت شب روشن هم دیدم که حرفی مشابه این زده شده بود.
قبلا هم راجع به این که چرا بچه ها رفتند و این برنامه رو خریدند بطور مختصر توضیح دادم.
اگر تو هم یادت باشه وقتی که شرکت اپل گوشیهای اپل ۶ رو به بازار فرستاد، تلویزیون بیبیسی فیلمی رو نشون داد که مردم در همه جای دنیا در جلوی فروشگاه های اپل از ساعتها پیش صف کشیده بودند تا جزو اولین خریداران این گوشی جدید باشند.
تب خرید کالای جدید در همه جا وجود داره.
اما بعد از خرید اگر وسیله یا نرم افزاری که فروخته شده دچار اشکالاتی بود اونوقت مردم میتونن از اون شرکت یا سرمایهگذار شاکی باشند. که چرا کالای شما دچار این نواقص هست. پس نباید مردم رو به خاطر خرید زود هنگامشون سرزنش کرد این یک تب هست که در همه جا وجود داره.
باید به خانه ی نور گفت که شما که توانایی انجام یک چنین کاری رو ندارید چرا بدون در نظر گرفتن آخرین مراحل تولید کالایی رو به بازار روانه کردید.

داوود جان در ارادت من به شما هیچ تردیدی نیست اما می‌خوام خدمتتون عرض کنم که مقایسه‌ی شما یه کم رؤیایی بود. شما وقتی Apple می‌خری، کاملاً مشخص‌ه که از چه حقوقی برخورداری و با چه شرایطی داری خرید می‌کنی اما در مورد پارسآوا، وقتی شیوه‌ی عرضه از اساس مشکل داره، چرا آدم باید اینطور ترغیب بشه که بلافاصله بعد عرضه بخردش؟ به هر حال به نظر من باید به محصولی که تولید کننده‌هاش شیش ماه‌ه که ادعای آماده بودنش‌و دارند و بعد یه هو میان می‌گن ما پیشفروشش می‌کنیم و بعد هم به ناگهان می‌گن: نه! اصلاً پیشفروش نمی‌خواد. همون لحظه بخرید تموم شه بره. و بعد هم هیچ حقی برای خریداران نسخه های قبلی قائل نیستند و پشتیبانی تلفنیشون هم با اون کیفیت‌ه، شک کرد خب. یه سری موارد دیگه هم هست که هم تو می‌دونی و هم و شاید جای مطرح کردنش تو فضای مجازی نباشه.

از یک نظر حرفت رو کاملا قبول دارم. اونم اینه که مقایسه ی من تا حدی رؤیایی بود.
چون واقعا فراموش کردم که از کدوم تولید کنندگانی دارم خرید میکنم. حرفت رو میپذیرم و تسلیمم. دستام رو هم میبرم بالا.
اما واقعیت اینه که این خرید زود هنگام دلایل خاص خودش رو هم داره، همه ی ما از نداشتن یک برنامه ی فارسیخوان قابل قبول رنج میبریم.
هیچکس هم به فکر ما نابینایان ایرانی نیست.
هر کس هم که وارد این عرصه میشه بجز منافع خودش به این جامعه کمترین اهمیتی نمیده. این میشه که تا یک برنامه بیرون میاد همه میرن بخرنش بلکه مشکلاتشون تا حدی حل بشه، اما نمیشه.
چون ما با این روش های وصله پینه کردن برنامه ها هرگز نمیتونیم یک صفحه خوانی داشته باشیم که کاملا از زبان فارسی پشتیبانی کنه.
انویدیا هم که این قابلیت رو داره به خاطر صداش خیلی از کاربران نابینای ایرانی از کار کردن باهاش احساس رضایت نمیکنند.
خلاصه که همه چیز طوری با هم جور شده که ما همیشه آسیب ببینیم و هرگز هم به عنوان نابینایان یک کشور ثروتمند نتونیم از کمترین امکانات هم به درستی برخوردار بشیم.

کلا عادت ندارم زیاد حرف بزنم.
ولی تعارف که نداریم.
امید هاشمی عزیز! شاید شما فکر میکنی من احساساتی حرف میزنم.
ولی در عمل شما به سه تا عیب پارسآوای ۳ که بیشتر اشاره نکردی! کردی؟
حالا میخواد تو سه صفحه باشه یا نه خط یا سی صفحه.
اون سه مورد هم یکیش بحث عرضه و به روز رسانی بود، دومیش قیمت بود که بازم برمیگشت به همون عرضه و به روز رسانی و سومی هم نبود پاسخ گویی تلفنی مناسب.
تو این چند روز بسیاری از کاربران توی فضاهای مجازی در مورد پارسآوای ۳ حرف زدن و ایرادات به حقی رو ازش بر شمردن که ظاهرا شما هم این ایرادات رو رد نمیکنی.
یادم هم نمیاد زبان گفتگو طوری بوده باشه که رنجاننده یا برخورنده باشه.
به هر حال توی روزنامه که شما با زبونی غیر از فارسی سلیس حرف نمیزنید.
ما هم همین کار رو کردیم.
اون وقت شما از قول بسیاری از کاربران مواردی رو بر شمردید که اصولا توی ایرادات برنامه جزء فرعیات بودن.
چون این موارد رو از قبل کاربران میدونستن و درسته که شاید نسبت بهشون معترض باشن، ولی آگاهانه خرید کردن.
مثلا نیومدن بگن قیمت نرم افزار ۳۰ هزار تومنه و بعد ۶۰ هزار تومن به خاطرش بگیرن.
به عنوان مثال اگه شما بنا به اعتقاد خود و دوستانتون یه جمله هم از قول همون بسیاری از کاربران مینوشتید با این مضمون که کاربرانی که از برنامه استفاده کردن بیش از ۳۰ اشکال در عملکرد اون بر شمردن که برخی از این اشکالات فلانو بهمان بوده، چه اشکالی در امر روزنامه نگاری وارد میکرد و غیر از تولید کننده که به حق مورد نقد قرار گرفته بود کی میرنجید یا بهش برمیخورد؟

این ایراداتی که ذکر شده اتفاقاً جزو اصلی ترین ایرادات عرضه ی این نسخه هستند و هر کاربری باید به برنامه ای که به این شکل عرضه شده شک کنه. در ضمن روزنامه، یه مرجع تخصصی آموزش یا چه می دونم تحلیل مسائل کامپیوتری نیست. بنا بر این ما فقط مجبوریم به دلایلی که برای عموم جامعه قابل درک باشه استناد کنیم. شما در جریان میزان احاطه ی مخاطبان ایران سپید به کامپیوتر نیستی. ما اونجا مجبوریم از ادبیاتی که برای همه قابل درک باشه استفاده کنیم. تأکید می کنم، ادبیاتی که برای همه ی مخاطبان قابل درک باشه. طرح این طور مسائلی که شما می فرمایید، نیازمند وجود یه منبع تخصصی تر از ایران سپید‌ه.

امید جان، اگر یه ترتیبی اتخاذ داده بشه که به ما هم یک فضایی اختصاص بدن تا ما همبتونیم اعتراضمون رو به گوش همه ی نابینایان کشور که از این روزنامه دارند استفاده میکنند برسونیم اونوقت مساوات کاملا برقرار شده.
مگه نه اینکه روزنامه ی ایران سپید یک روزنامه ی خاص هست یعنی به نوعی میشه گفت یک روزنامه ی تخصصی که بیشترین مطالبش راجع مسائل مربوط به نابینایان هست خب حالا ما هم گروهی از همون جامعه ی نابینای کشور هستیم که این روزنامه برای ما هم داره منتشر میشه یعنی مخاطبین همین ن روزنامه،
اگر بتونید برای ما یک فضایی رو معین کنید که مثلا ده خط بیست یا یک صفحه هم به ما اختصاص داده بشه ما هم تمام اعتراضاتمون رو بطور ساده و همه فهم در همون فضا میگنجونیم

اطلاعاتی که الان من دارم کاملا نشون میده که این اعتراض ما با وسعتی که فعلا داره جز وقت تلف کردن چیز دیگه ای نیست!
توضیح بیشتری نمیتونم بدم!
فقط صمیمانه خواهش میکنم اونهایی که پارسآوا خریدید و از عملکردش راضی نیستید، هر چه زودتر یا اینجا، یا تو سایت شب روشن، یا گروههای ایستگاه سرگرمی و نابینایان خبر خرید و اعتراضتون رو اعلام کنید.
اگر هم نمیخواید اسمتون به هیچ وجه فاش بشه، فقط یه ایمیل برای من به آدرس: s.derafshian@gmail.com بفرستید.
در این حد میتونم بگم اگه بخوایم به نتیجه خاصی برسیم، حد اقل به پونزده بیست نام خریدار دیگه (تأکید میکنم خریداران مستقیم نرم افزار) احتیاج داریم.
وگرنه کارمون بی فایدهست.

سلام من هم یکی از خریداران پارس آوا هستم و از عملکرد آن راضی نیستم و اعتراض دارم
یکی از دوستان من هم به نام رسول بهارلو هم این نرم افزاررو خریده و اعتراض دارند تشکر

دوستان همانطور که گفتم من یکی از خریداران پارس آوا هستم و از عملکرد آن راضی نیستم
ولی آقای غفور نادری از من خواستند که اطلاعیه ایشان را منتشر کنم
چون ایشان جانباز هستند و با آقای جعفری رابطه خوبی دارند
من فقط جهت نظر دادن سایت ایشان را معرفی میکنم و توجه شما را به اطلاعیه ایشان جلب میکنم
اطلاعیه مهم درباره پارس آوای ۳

شنبه, ۲۳ مرداد, ۱۳۹۵, ۱:۴۵ دقیقه بعد از ظهر

توسط
غفور نادری

۲۹ بازدید

بنام حضرت دوست
که هرچه داریم از آن اوست
سروران در این پست قصد دارم در باره پارس آوا نسخه ۳
خبری را به اطلاع شما برسانم
این خبر از این قرار هست که هر نرم افزار متن خوانی که تولید میشود
عیب یا عیراد هائی دارد
و از آنجا که پارس آوا نگارش ۳ بدون قفل تولید شد
مشکلات هنگ جاز و کار نکردن بهتر دیکشنری آن

و مشکلات دیگر که شما دوستان برخورد کردید
لذا خواهشمندیم
جهت رفع این مشکلات نظرات خود را در سایت اعلام فرمایید با توجه به اینکه آقای جعفری تماسی که امروز صبح با بنده داشتند قول دادند تا همه این مشکلات رفع گردند

دوباره اعلام میکنم
دوستانی که پارس آوای ۳ را خریداری کردند نظرات خود را حتما اعلام فرمایند
بدیهی است که این نظرات مستقیم از طریق ایمیل برای خانه نور ایران ارسال میگردد
بدرود
این هم سایت ایشان
http://www.ir-blind.com

چه اشکالی داره که میسر بشه و موضوع پارسآوا از طریق آقای غفور نادری حل بشه.
لینک سایت ایشون رو هم آقای غفارزاده اشتباها .ir درج کرده بودن که من اصلاح کردم و خودمم آدرس این پست و پست شب روشن رو توی سایت ایشون به صورت کامنت فرستادم.
ما دنبال رفع مشکل هستیم و بس.

سلام به همه
خب من هم پارسآوا۳ ر خریدم و روی ویندوز۱۰ ۶۴بیتی نسب کردم
اصلن هم رازی نیستم به هیچ وجه
کلمات رو اشتباه میخونه.
هنگ داره خیلی.
توی اسکایپ هم پیامهارو که کپی میزنی نمیخونه.
خیلی مورد داره که دوستان گفتن من هم به عنوان کسی که این نرمافسار رو خریدم تقازا میکنم که شرکت سازنده با آبدیت بدی که اراعه میده این مورد هارو برطرف کنه
با تشکر از همه رضا وزینی لطیف
بای

با سلام،
حال معلول شد که چرا جناب جعفری با اینکه از دادن نسخه ی ۳ نا امید شده بود دوباره امید پیدا کرد و تصمیم به عرضه ی این نسخه گرفت.
دوست دارید بدانید چرا؟
دلیلش کاملاً روشن است.
۱. نابینا مصرف گراست. البته در این مورد خاص کمتر می توان به نابینا خرده گرفت. با توجه به محدودیت هایی که در جمهوری اسلامی برای نابینایان وجود دارد همین به ظاهر تنوع ها هم برای نابینا غنیمتی به شمار می آید.
۲. نابینا نا آگاه است و از روی نا آگاهی دست به خرید می زند. چه بپذیرید و چه نپذیرید بسیاری از نابینا ها از شرایط خبل از خرید یک نرم افزار آگاه نیستند. فکر می کنند باید مثل چیپس و پفک آن را سفارش داده و میل بفرمایند.
عزیز من، نابینای برادر من در تمامی دنیا قبل از اینکه یک شخص نرم افزاری را خریداری کند دمو آن را تست می کند.
دمو پارسآوا کجاست؟
اینجاست؟
آنجاست؟
ای وای عصام خورد. نه بابا اینکه تخته سنگ بود.
پس با توضیحی که دادم بسیاری از ما نابینایان نا آگاه هستیم و بر اساس همین نا آگاهی متأسفانه تصمیم می گیریم.
۳. tester های این برنامه ی کذایی کجا هستند؟
می شناسیدشان؟
اگر می شناسیدشان بفرمایید نه التماس کنید تا بیایند و پاسخ دهند.
یک جایی خواندم جناب سعید پناهی که جوانی خام هستند فرموده بودند کسانی مثل جناب راشاد که من ارادت خواستی به ایشان دارم tester این برنامه بوده اند. اگر مشکلی هست دلیلش این است که آنها به حرف های جناب راشاد و نظایر آن گوش نکرده اند. این حرف خیلی مسخره جلوه می کند.
واقعاً در این جامعه چه دارد بر سر قشر نابینا می آید. کسی را به عنوان tester دعوت کنی ولی تره هم برایش خرد نکنی. این فقط در کشوری مثل ایران ممکن است.
۴. یکی نیست به این نکته نیز پاسخ دهد که خانه ی نور که فقط یک انجمن است و با چه پشتوانه ی مالی می توانسته یک برنامه تولید کند؟
اگر بنیاد جانبازان و معلولین پشت این انجمن کوچک نیست پس هزینه ها از کجا تأمین می شود؟
مطمئن نیستم ولی شنیده ها حاکی از آن است که بنیاد جانبازان و معلولین تمامی هزینه ها و سود جناب جعفری را می دهند. اگر این نکته درست باشد چرا جناب جعفری پول مجدد می خواهد و آن را از بچه های نابینا و با قیمت گزاف عرضه می کند؟
شاید مثل فوتبالیست ها پول غذای زن و بچه اش در نیامده است؟
۵.
ای نابینای همیشه گرامی شما که پیشینه ی چنین شرکت هایی را می دانید احساسی دست به خرید می زنید؟
آیا واقعاً صفحه خوان هایی نظیر packjaws, nvda, parsava 2 and mahoor مشکل شما را حل نمی کرد؟
کجای دنیا دیدی که به روز رسانی بعدی از خود نرم افزار اولیه گرانتر باشد؟
پس باز به همان نا آگاهی و مصرف گرایی می رسیم که در اول نظراتم بدان اشاره داشتم.
در آخر هم باید بگویم که من این نرم افزار را نخواهم خرید و حتی اگر نرم افزار هایی دگر با نام هایی نظایر آن هم تولید شود و پولی باشد حمایت نمی کنم چرا که این برنامه ها توسط یک سری ایرانی منفعت طلب و بدون در نظر گرفتن اصول اخلاقی تولید می شوند.
البته تولید ایرانی و …….
راستی یادتان باشد که من در باره ی اصول کلی عرضه ی برنامه بحث کردم و کاری به مسایل فنی ندارم. وقتی نخریدم و تست نکردم نظری هم ندارم.
ولی خب مشت برابر خروار است.
موفق باشید
به امید ویرایش نشدن نظر من

درود خدمت همه عزیزان وقت همگی بخیر باشه. باید خدمت شما عرض کنم که من از زمانی که نرم افزار متن خوان رسا در سیستم عامل اندروید نتونست رازی کننده باشه و تا این لحظه هم مبلغی که جهت خریدش داده بودیم پول همه بچه ها به کارتشون واریز نشد تصمیم گرفته ام دیگه با عجله سراغ نرم افزاری که بیرون میاد نرم چون برام تجربه ای شده و صحبتهای آقای امید هاشمی گرامی را میپسندم باید ما از گذشته درس عبرت بگیریم اینجا ایران است اینجا همه به فکر منافع خودشون هستند من زمانی که این برنامه قرار شده بود فروشش آغاز بشه چند نفر را از بابت خرید این نرم افزار منصرف کردم و حتی آقای سعید پناهی عزیز هم که خودش شاهده گفتم سعید بنظرم عجله نکن ولی به هر حال رفتند به سلامتی گرفتند ببینید اینا یک طرفندی به کار بردند که به مناسبت دهه کرامت قرار شد که به بچه ها تخفیف بدهند خوب چه فرقی میکنه ۲۳ مهرماه هم در راه هست اگر دو ماه از پارس آوای ۳ استفاده نکنیم چی میشه
به نظرم این کار درستی نیست که ما از همنوعانمان دلخور بشیم که فلانی چرا نرم افزار را تست کرده ایراداتش را به گوش همه نرسونده وقتی که ایرادات برنامه را دوستان عزیزمان به گوش مسؤولان خانه نور رسانده اند و اینا بدون در نظر گرفتن ایرادات برنامه سریع اقدام به فروش میکنند شما چه انتظاری دارید یعنی سازنده برنامه این را نمیدونه که صدای پارسآوای ۲ با ۳ چه قدر فرق کرده والا بچه های ما که سازنده نیستند من که نخریده ام تا بیام دقیق ایراداتش را بنویسم
خوب اگر آقایان مجتبی خادمی، شهروز حسینی، سعید پناهی، سیروس شکاری ، سعید درفشیان این برنامه را تست میکردند بازم میگفتید اینا در تست نرم افزار عمل کرد خوبی نداشتند که به نظرم در عرض یک ساعت و نیم برای تست برنامه زمان کمیست چراش را من مثال میزنم ببینید الآن همین برنامه تاک بک از ورژنهای بالاتر از چهار در برخی از گوشیها واقعا سنگین کار میکنه که خودم هم یکی از این افرادی هستم که از تاک بک ژن سه و پنج استفاده میکنم گوشیم هم گلکسی s 5 هستش اما برخی از دوستان هم که از گوشیشان استفاده کرده ام واقعا این تاک بکهای ورژنهای بالا خوب جوابگو هستش بله خود ماهور را عرض کنم من زمانی که واسه لپتابم نصب کردم یکی دو روز بسیار روان کار کرد اما بعد دو روز واقعا موقع استفاده اذیت میشدم و تا امروزم رازی کننده نبوده
اما در مورد کارکرد یک برنامه بنظرم بهتر هستش که اولا دموی این برنامه باشه همین چیزی که هممون در نرم افزار جاز مشاهده میکنیم که ۴۰ دقیقه جهت تست شما میتونید استفاده کنید همیشه که نمیشه بعد از ۴۰ دقیقه مدام سیستم را ریستارت کرد. بله سازندگان پارس آوا جهت فروش محصولاتشان میتونند کلی کار انجام بدهند یا شنیده شده که هنوز پارس آوای ۳ کلی ایراد داره میخواند ورژن ۴ را نیز با پول به بچه ها بفروشند که اصلا کار درستی نیست.
من که به جای خرید این پارس آوا از شرکت های وب یک بسته فشفشه ۵۰ گیگی یک ماهه به قیمت سی تومان گرفتم دارم لذت میبرم پس شما هم از زندگی لذت ببرید غم پارس آوا را نخورید. قربان همه خداحافظ.

درود! با تشکر از افرادی که در امور خیریه سازنده گان نرم افزار کمک مالی کردند و در این امر خیر مشارکت نمودند…‏ مشارکت در امور خیریه کاری بسیار پسندیده است و من برای خودم و افرادی که مشارکت نکردند متإسفم…‏ کمک مالی کردن به بهانه ی خرید محصول کاری بسیار پسندیده میباشد…‏ کشاورز زحمت میکشد و مثلا هندوانه میکارد و به بازار میفرستد و ما میخریم و وقتی بازش میکنیم کال است و قابل خوردن نیست و دور انداخته میشود گناه کشاورز زحمتکش چیه؟ اگه همه بخواهند شاکی باشند باید کشاورزان و تولید کنندگان را اعدام کنند…‏!‏

سلام به نظرم راه حل آقای درفشیان و شهروز حسینی منطقی هستند و تا تب این ماجرا داق هست بهتره وارد عمل شد.
البته من که هنوز دانشجوی حقوقم و کمتجربه.
ولی دوستانی که با تجربه ترند و به خصوص وکیل هستند بهتر میتونن ابعاد مختلف رو در نظر بگیرند.
ولی به نظرم هر دو گروه میتونن ادعا داشته باشند.
منظورم هم گروهی که مستقیماً خرید کرده اند و هم گروهی که به واسطه هدیه یا خرید مشترک از این محصول برخوردار شدند.
چون از لحاظ حقوقی ذی نفع حق اقامه دعوا را دارد که میتواند این ذی نفع هم مالک شیء باشد و هم کسی که حق بهره برداری و انتفاع از شیء را دارد.
و یقیناً استفاده کنندگان چه خود خریدار باشند و چه نه، تولید کننده در برابر او مسؤول هست و تصور نمیکنم تفاوتی از لحاظ داشتن حق طرح دعوی بین این دو گروه باشد.
باز هم تا ببینیم دوستان متخصص و با تجربه تر چه نظری دارند.
امیدوارم که در کارتون موفق بشوید.

خب من واقعا از خوندن بعضی نظرات متاسف میشم. ببینید اون کسانی که نرم افزار رو خریدن آیا واقعا اشتباه کردن؟ آیا واقعا نا آگاهند؟ آیا واقعا حولند؟ آیا واقعا پول اضافه دارند؟ خب شاید این طور باشه. ولی یادمون باشه که همین دوستان بودند که اطلاع رسانی کردن و ایرادات این برنامه رو برای ما نشون دادن و روشنگری این دوستان از نظر من قابل تقدیره. ضمنا من هیچ یک از تسترها رو نمیشناسم و اصلا نمیدونم چی کار کردن که مورد اعتماد جامعه ی نابینایان هستن. ولی همین دوستان وقتی برای تست نرم افزار رفتن و حالا به قولی یک ساعت و نیم تست کردن نمیتونستند چهارتا خط تو همین گروه ها و سایتهای نابینایی بنویسن که ما رفتیمُ تست کردیمُ ایراداتی هم داشت گفتیمُ محاسنشم اینا بود؟ که هم اطلاعرسانی کرده باشن و هم الآن مورد سرزنش واقع نشن! شایدم این کارُ کردن که من بیخبرم.

با سلامی دوباره.
در ضمن خطاب به آقای نادری باید بگویم که شما چه تضمینی را میدهید که خانه ی نور به پیشنهادات شما در اسرع وقت پاسخ دهند.|
آیا این اقدام آقای جعفری مخفی شدن تحت لوای شما نیست تا اینکه مستقیماً مورد سؤال قرار نگیرند و شاید سعی میکنند تا با این کار فرصتی بخرند تا بتوانند کارشان را توجیه کنند.
در ضمن به نظرم آقای نادری اگر نیاز به اطلاعات دارید هم در این سایت و هم در سایت شب روشن به اندازه کافی نظرات و ایرادات راجع به این قضیه هست.
آیا حتماً باید در سایت شما مطرح شود تا این ایرادات اعتبار بگیرند و ارزش طرح داشته باشند؟
اگر شما دلسوز هستید که من فرض را بر این میگیرم که نیت شما مثبت است، چه نیازی به نوشتن مستقیم در وبسایت شما میباشد؟
شما میتوانید فعلاً ایرادات فعلی را که در این دو سایت بیان شده گزارش کنید تا بعد ببینیم ایرادات دیگری دارد یا نه.
به هر حال امیدوارم همگی شما در رسیدن به هدفتان موفق باشید.

سلام.
من هم با محسن غلامی موافقم.
به هر حال کسانی که با مشارکت هم دو کاربره و سه کاربره خریدن هم پول دادن و قانوناً محق هستن. جدا از اینها، سریال سیستمی که این افراد پارسآوا رو روش ریجستر کردن برای سازندگان پارس آوا احتمالاً مشخصه. اگر هم نباشه، میشه به دستش آورد. من فکر میکنم اگر زیر مجموعه ها رو هم لحاظ کنیم، آمار خوبی به دست میاد برای این که بتونیم یه کار جمعی انجام بدیم.
در مورد خرید زود هنگام هم باید بگم که مهمترین دلیلش رضایت قابل قبول بچه ها از نسخه ی قبلی این نرم افزار بوده. به هر حال پارسآوا در تمام این سالها، بین موتورهای صوتی ایرانی بیشترین محبوبیت رو داشته و انصافً هم بالاترین کارایی رو داشته. مسلمه که اگر یه جامعه ی هدفی از یه محصولی راضی باشن، به محض انتشار نسخه ی بالاتر برای تهیه ی اون اقدام کنن. خیلی عجیبه که ما به جای این که از کسانی که از اعتماد ما سوء استفاده کردن شاکی باشیم، از همدیگه شاکی هستیم که چرا زود خریدی و فلان. به نظر شما اگر ماهور جدید منتشر میشد و برای فروش ارائه میشد، انقدر با استقبال مواجه میشد؟ مطمئن باشید که نه. ماهور امتحان خودشو پس داد و هممون فهمیدیم که مفت هم براش گرونه. پس اگر همین فردا منتشر بشه، تقریباً کسی نمیخره. ولی پارس آوا برنامه ی محبوب این سالها بین نابیناها بوده و همه ازش رضایت حد اقل هشتاد درصدی داشتیم. ضمن این که احتمالاً تعداد زیادی از خریداران فعلی پارس آوا، کسایی هستن که ویندوز ۶۴ دارن. مثل خود من. من خرید کردم، چون دیدم نسخه ی دو خیلی با کیفیت هست و من ازش محرومم. گفتم لابد نسخه ی سه حد اقل اگر بهتر از نسخه ی دو نباشه، همسطح همونه. برای ویندوز ۶۴ هم که کار میکنه. پس خرید کردم. ولی غافل از این که توی این مملکت، به هیچ کس و هیچ جا نمیشه اعتماد کرد. حتی کسان و جاهایی که از اسم انسانهای عزیزی سوء استفاده میکنن که برای این مملکت جونشون و سلامتیشون رو دادن و عین خیالشون هم نیست. حتی کسان و جاهایی که برای سوء استفاده ی آشکارشون از این اعتماد چند ساله، به شأن بالای امام رضا هم رحم نکردن. وقتی مقدسات هم برای این افراد مهم نیست، آیا فکر میکنید من و شما براشون مهم هستیم؟

یکی از کسانی که این نرم افزار رو خرید بنده بودم در سایت شب روشن هم با نام کاربری مهدی ۶۵ اونجا گفتم من باید حتما خودم یه چیزی رو امتحان کنم به حرف دیگران کاری ندارم و احساس پشیمانی از کارم نمی کنم چون قبل از خریدم ایرادات نرم افزار رو در سایتها و جاهای دیگه خونده بودم
البته یکی دو بار هم گفته بودم که کلا از این موتورهای صوتی فارسی خوان نا امید شدم و همون به espeak دلمون رو خوش کردیم که اون هم مشکلش صداتش است که یه مقدار برای منی که مجبورم در طول روز چند ساعت به دلیل کارم سایتهای مختلف رو مطالبش رو بخونم آزار دهنده است و در کنارش از پارس آوا استفاده میکنم و یکی دیگه اینکه ما یه لپتاپ جدید خریدیم که ویندوز ۷ ۳۲بیتی سازگاری خوبی باهاش نداره و باید ویندوز ۱۰ ۶۴بیتی روش نصب بشه تا بشه قشنگ از امکاناتش استفاده کرد و گفتیم پارس آوا سه رو روش نصب کنیم ببینم چی میشه
البته تجربه خوبی در محیط ویندوز ده ۶۴ بیتی باهاش نداشتم اما دو سه روزی که در ویندوز هفت ۳۲ بیتی با این نرم افزار کار کردم با هنگی و از این دست مشکلات روبرو نشدم و بزرگترین مشکلش همون طرز خوندنش است و اینکه نسبت ه نسخه قبلی لغاتی که اشتباه میخونه بیشتر شده یعنی من در این سه روز حدود ۷۰۰ لغت جدید به دیکشنریش اضافه کردم
من نظرم این هست که به جای طرح دعوی و کار رو به دادگاه کشاندن بهتر است کمک به رفع ایرادات این نسخه بکنیم مثلا میتونیم با افزودن لغت به دیکشنریش باعث بهبود دیکشنریش بشیم و سایر ایراداتش هم که خود خانه نور و سازندگان نرم افزار درست کنند یعنی این راه بهتر است
در یک فضای صمی و دوستانه با خانه نور تعامل داشته باشیم
دادگاه و این حرفها جزء اتلاف وقت فایده ای دیگر نداره البته اتلاف پول هم هست
در ضمن اینقدر اسم اشخاص رو راحت نیارید و بهشون تهمت و توهین نکنید چون اونها هم میتونند راحت از شما شکایت کنند
و نکته آخر انسان هرچی پول بده همونقدر آش میخوره حدود شش ماه قبل با ۴۰ هزار تومان رفتم برای خودم یه شلوار ورزش خریدم البته شلوارهای ورزشی بسیار گرانی هم بود حتی تا ۲۰۰ هزار تومان اما من از این بیشتر پول نداشتم و این شلوار بعد از شش ماه استفاده نخ کش و کوتاه شد یعنی من با پول همون شلوار نخ کش شده یه نرم افزار خریدم
نتیجه میخوام بگیرم ما برای داشتن یه صفحه خوان خوب و در حد حرفه ای برای زبان فارسی یا باید از دولت بخواهیم که چنین کاری برای ما انجام دهد یعنی از شرکتهای خارجی بخواهیم این کار رو برایمان انجام دهند که به دلیل هزینه بالایش فقط از دست دولت بر می آید یا اینکه یه شرکت نرم افزاری داخلی با سرمایه گذاری زیاد و تولید یه نرم افزار خوب با فروش اون نرم افزار به قیمت بالا به جامه هدف
البته هر دو راه تقریبا غیر ممکن است در راه اول که نیاز به اتحاد و همکاری انجمنهای نابینایان و خود نابینایان رو داره

چرا راه دوم نمیشه؟
مگه همین نابیناها نبودن که کوریکاوری رو با همکاری با هم خریدن؟
مگه همین نابیناها نبودن پول گذاشتن ۵۰۰ هزار تومن OCR رو راهت تر کردن؟
مگه همینا نبودن ملیونی کمک کردن برای سایت؟
حالا چرا نتونن این کار رو هم بکنن؟
فقط یه جانفدا میخواد که زبانش هم فول باشه ، و به یکی از برنامه نویس های خارجی درخواست بده و یه تیم برنامه نویس ایرانی هم جور کنه و همه پول بذارن تا کار انجام بشه…
دور از واقعیت نیست

سلام مولتی عزیز.
اگر منظورت دیدگاه های من هست، باید بگویم که اگر نظرات من را کامل خوانده باشی، در آنجا صراحتاً گفتم که راه حل های حقوقی همیشه در آخرین مرحله قرار میگیرند و معمولاً وقتی افراد از طریق مذاکره و مصالحه به جایی نرسند میتوانند از نهاد قضایی استمداد جویند.
طبیعی هست که اگر از طریقی دیگر به توافق برسند، توافق نسبت به قانون در بسیاری از موارد ارجحیت دارد.
به خصوص در روابط خصوصی افراد با یکدیگر.
که البته جای بحث مفصلش شاید اینجا نباشد.
آقای درفشیان نیز مثل من به راه حل قانونی به عنوان آخرین چاره و راه حل می اندیشند.
امیدوارم سوء تفاهمی اگر ایجاد شده برطرف گردد.

خب با احتساب افراد هدیه گیرنده یا مشارکتی باز هم آمار چندان بالاتر نمیره.
حد اقل فعلا.
به لیست پرواز شهروز و پریسیما اضافه میشن این دو نفر.
رضا نظری، شهاب فروزش و محمد رحیمی هم که قبلا تو لیست بودن.
پس فقط اونجا فرشاد فلاح اضافه میشه.
فاروق خسروی و محسن ندرلو هم خریدشون رو تأیید کردن.
عادل اکبری هم که خریدش تأیید نشد و ایشالا نخریده.
حالا اگه بازم کسی دو یا سه کاربره خریده و مشارکتی هست بهتره مشارکتیهاش رو نام ببره تا به لیست اضافه بشن.

سلام سعید جان. بنده خدا عادل خریده من دیشب بهشم گفتم بیا اعلام کن تا بچهها پیگیری کنند و تو روند پیگیری اسمت رو هم بعنوان خریدار اضاف کنند منتها چرا نیومده نمیدونم البته استقبال کرد و گفت مییاد البته یه مطلبی هم هست که من نمیتونم اینجا بگم لذا بهت ایمیل میزنم یاعلی.

به محسن غلامی عزیز من منظورم به هیچ فرد خاصی نبود در جواب به جناب نظری مشکل اینجاست که ساخت چنین نرم افزاری بعید میدونم با پنج شش میلیون بشه اگر اشتباه نکنم سال ۸۶ بود زمانی که هیچ صفحه خوان فارسی نبود و قیمت دلار هم زیر هزار تومان بود من در جلسه ای شرکت کرده بودم که یکی از دست اندرکاران خانه نور در مورد ساخت نرم افزار صفحه خوان فارسی برای رایانه صحبت میکرد اگر دقیق خاطرم باشه اون فرد میگفت که ما چند شرکت خارجی برای ساخت یه موتور صوتی فارسی خوان صحبت کردیم که واقعا قیمتهای بالایی می گفتند که ارزونتریشون نزدیک صد هزار دلار میشد وایشون میگفت که ما دیگه تصمیم گرفتیم با یه شرکت ایرانی وارد کار بشیم که هزینه ساخت خیلی پایین بیاد
پس ما برای داشتن یه موتور صوتی بسیار خوب فقط و فقط به حمایت دولت نیازمندیم
شوربختانه در سال ۲۰۱۶ هنوز یه موتور صوتی فارسی خوان خوب نداریم حال دیگر دستگاه کتاب خوان یا اسکناس خوان و این چیزهایی که نابینایان سایر کشورها خیلی راحت در اختیارشون هست بماند
واقعا نمیدونم باید چی کار کنیم مثل اینکه تنها راهی که مانده قید داشتن یه موتور صوتی فارسی خوان خوب رو باید بزنیم و از همینهایی که است مثل پکجاز یا ماهور یا espeak یا پارس آوا استفاده کنیم و با هم درهمشون کنیم شاید یه چیز خوبی از توش در بیاد

مطمئنم عزیزان ما در خانه نور تو این چند روزه مطالبی رو که سایتهای مختلف نوشته اند رو دنبال کردند و باید تمام تلاششون رو بکنند که مشکلات این نسخه برطرف بشه و به نظر من قابل حل است ای کاش در این سایت و یا اصلا خود سایت رسمی خانه نور یه اطلاعیه ای منتشر میکردند و فروش پارس آوا رو متوقف میکردند و به کسانی هم که این نرم افزار رو خریدند اطمینان بدهند که مشکلاتش برطرف میشه این سکوت خانه نور از همه چیز آزاردهنده تر است
به خانه نور بگم اعتماد و ارزشی که نزد نابینایان رو داشتید با سکوت خود از بین نبریدش

تا وقتی روش نوشتار ما تو زبان فارسی این طوری هست، یعنی مصوتها رو فاکتور میگیریم، هر فارسی خوانی هم ساخته بشه وضعیت مناسبی نخواهد داشت.
میبینید که الان e_speak هم از لحاظ دایره لغات و هم قوانین نگارشی بهترین عملکرد رو داره.
ولی اگه بنا بود اونم صدای انسانی داشته باشه حجمش فوق العاده زیاد میشد و حسن بزرگش یعنی کم حجمی و راحتی استفاده رو از دست میداد.
به نظر من با توجه به محاسن متعدد پارسآوای ۲ خرید ورژن ۳ اون و انتظار حد اقل همون محاسن از اون اصولا بی جا نبود.
گرچه شاید بهتر بود کاربران کم تجربه تر حد اقل به اندازه ی سه چهار روز صبر میکردن تا با تجربه ها برنامه رو خرید و امتحان میکردن.
ولی متأسفانه چیزی که من الان میدونم اینه که تعداد کسانی که نرم افزار رو خریدن خیلی بیشتر از تعدادی هست که الان ما میشناسیم و نمیدونم آیا بقیه واقعا ازش راضین یا به علل دیگه ای خبر از اعتراضشون نیست.
به هر حال برای چندمین بار هشدار میدم که اگه تعدادمون زیاد باشه و بر اساس اطلاعاتی که من دارم بیش از چهل نفر خریدار مستقیم پارسآوای ۳ به این خرید معترض باشن، تعدادشون از نصف خریداران بیشتر خواهد بود و اکثریت رو تشکیل میدن.
در این صورت چه مذاکره با خانه نور و چه در نهایت پیگیری قضائی مسئله بخواد پیش بیاد، احتمال پیروزی مون واقعا کم نیست.
خلاصه اونایی که ته صف ایستادید یواشکی منتظرید ببینید آخرش چی میشه، بدونید اگه درست حسابی تو صف نیاید آخرش هیچی نمیشه غیر از وقتی که ما جلو صفیها برای اعتراض و داد و بیداد تلف کردیم و شما برای ایستادن و تماشا کردن!

درود
مگه این TTS AcapelaINFOVOX3Mehdi که روی NVDA نصب میشه و متن های عربی رو میخونه با کیفیت فوق العاده ، حجمش شدیدا بالا رفت؟
نه. این یه حرف خنده داریه که یکی گفته اول، ما هم تکرار کردیم و خودمون رو قانع کردیم.
فکر میکنین حجم یه TTS بشه ۱۰۰ مگ، یا ۲۰۰ مگ ما دانلود نمیکنیم؟
واقعا ما روزانه چقدر ترافیک صرف دانلود آهنگ و ویدیو میکنیم؟
پس به نظر من ، به هیچ وجح ، حجم پایین ای اسپیک مزایا نیست.

راجع به خریدار ها هم کلا فکر کنم انگار یا میترسن، یا واقعا بحث چیز دیگه ای هست که خودشون رو نشون نمیدن . عجیبه واقعا

با درود و احترام. خطاب به جناب آقای داوود نظری: ایشان خواستند من به عنوان یکی از تسترهای پارس‌آوا بیام و جواب سؤالاتشونو بدم. پس از ایشون و دیگر دوستانی که با ایشون هم‌عقیده هستند میخوام که با صبر و حوصله و البته دقت سطور ذیل را مطالعه نمایند:
ایشون تسترها رو به دو دسته تقسیم کردند که با اجازه‌ی ایشون، من برای رعایت اختصار، به دسته‌ی اول «تسترهای استخدام‌شده» میگم. دسته‌ی دوم هم که نیازی به اختصارگویی نداره: تسترهای داوطلب.
البته فکر میکنم من جزء هیچ‌کدام از این دو دسته قرار نمیگیرم؛ چون نه کارمند خانه‌ی نور هستم، نه خودم تقاضای تست نرم‌افزار را مطرح کردم. خوشبختانه یا شوربختانه، تنها و تنها از آنجا که به قول جناب نظری یک «چهره‌ی شناخته‌شده‌ی کاربران رایانه» بودم، با من تماس گرفتند و خواستند تا پارس‌آوای ۳ را تست کنم.
من هم با همان شرایطی که بیان کردم؛ یک روز کاری (چهارشنبه)، در یک وقت محدود (۱٫۵ ساعت)، در محل خانه‌ی نور، روی دو سیستم، یکی با ویندوز ۷ ۳۲بیت و دیگری ویندوز ۱۰ -احتمالا- ۶۴بیت (واقعا به خاطر ندارم)، نرم‌افزار نصب‌شده‌ی پارس‌آوا را دیدم و با در نظر گرفتن «موقعیت و جایگاه اجتماعیم»، نرم‌افزار را در آن وقت محدود آزمودم و نکاتی که به نظرم رسید را به درخواست خانه‌ی نور، روی همان سیستم‌ها در درایو D در فایلی با نام خودم تک‌به‌تک نوشتم و ذخیره کردم، تا در اختیار خانه‌ی نور و تیم پارس‌آوای ۳ قرار بگیرد.
در آن زمان هم فکر کردم همین‌که بتوانم آنچه که خانه‌ی نور از من خواسته بود (تست نرم‌افزار و یادداشت و گوش‌زد اشکالات به ایشان) را انجام بدهم کفایت میکند و لزومی نمیدیدم که اشکالاتی را برای عموم دوستان بیان کنم که متعلق به نرم‌افزاریست که هنوز در دسترس کسی نیست.
بله. هنوز هم تاکید میکنم که در آن یک ساعت و نیم نمیتوانستم به این همه اشکال پی ببرم؛ چون اصلا چنین اشکالاتی وجود خارجی نداشتند!
آیا جناب داوود نظری که سابقه‌ی من را به عنوان مدرس کامپیوتر و مترجم NVDA به خوبی میدانند، میتوانند باور کنند که من ناتوان از دریافت چنین اشکالات فاحشی در پارس‌آوای ۳ بوده باشم؟
آیا من به عنوان یک انسان عاقل نمیدانستم که اگر اشکالاتی را که میبینم به خانه‌ی نور گزارش نکنم، بعدها محکوم به سرسری‌نگری و کوتاهی وکذا وکذا میشوم و اعتبار و جایگاهم را از دست میدهم و مورد شماتت دوست و دشمن قرار میگیرم؟
جناب نظری پرسیدند، «مگر ما که برنامه را خریدیم بعد از چند وقت به معایب آن پی بردیم؟». برای این‌که دوباره ایشان را شگفت‌زده نکنم، پاسخ این پرسش را به دوستانم در سایت شب روشن وامی‌سپارم.
ممکن است ایشان بپرسند که چرا من این امر خطیر (تست پارس‌آوای ۳) را در یک روز غیر کاری، مثلا پنج‌شنبه انجام نداده‌ام. جواب این‌که خانه‌ی نور روزهای پنج‌شنبه تعطیل است.
حال، من هم پرسش‌هایی از ایشان دارم:
۱. شیوه‌ی بررسی جناب نظری چگونه است که میتوانند در ظرف کمتر از یک ساعت و نیم به تمام جوانب یک برنامه پی ببرند؟ به نظر ایشان اگر میشد یک برنامه را در کمتر از یک ساعت و نیم تست کرد و به تمام معایبش پی برد، آیا نیازی به وجود این همه انجمن و بِتاتِستِر برای نرم‌افزارهای مختلف بود؟
۲. منظور ایشان از «برنامه‌ی جانبی» چیست؟ پیش از این گمان میکردم که یک برنامه‌ی جانبی برنامه‌ایست که اگر هم نباشد یا باشد و اجرا نشود، بود و نبودش خللی در اجرای برنامه‌ی اصلی ایجاد نمیکند. حالا اگر جاز را برنامه‌ی اصلی بدانیم و پارس‌آوا را جانبی، آیا جاز بدون پارس‌آوا میتواند فارسی بخواند؟ در این صورت میتوان گفت که TTS‌های دیگر هم جانبی هستند. آیا صدای یک صفحه‌خوان که یک TTS هست، برنامه‌ی جانبیست؟
در انتها ضمن این‌که امیدوارم دیدگاهم منتشر بشه، از جناب آقای درفشیان میخوام، همون‌طور که دیدگاه جناب نظری رو در شب روشن و احتمالا سایت‌های دیگه منتشر کردند، دیدگاه منو هم در سایت شب روشن و دیگر سایت‌ها قرار بدن. والسلام.

باز هم درود.
بچه ها اولاً همون طوری که گفتم ما باید کار رو از ریشه درست کنیم و اونم اینه که یه موافقت نامه تنظیم بشه تو سایتهای نابینایی منتشر بشه و توش قید شده باشه تا زمانی که متخصصین اوکی ندادند اگه نابینایی اقدام به خرید محصولی کنه, دیگه به خودش مربوطه.
این کار شرکتها رو مجبور به تعامل با ما میکنه.
و اما در خصوص این موضوع هم فقط اینو بهتون میگم که ما همه ی طرف, غفور نادری یه طرف.
این تو کشور ما یه واقعیته. تیغ یه جانباز خیلی برنده تر از این حرفاست.
پس از آقای نادری به عنوان یه مهره ی کلیدی استفاده کنین من موفقیتتونو تضمین میکنم.
یعنی از همه ی ابزارها در راستای موفقیت استفاده کنین.
به امید ریشه کَن شدن این مشکلات که فقط تو کشور ما باید پیش بیاند.

ضمن عرض سلام، ادب و احترام.
شاید بعضی از دوستان یکطرفه به قاضی رفتن و راضی برگشتن که این از خصایل نهادینه شده ی ما ایرانیهاست.
در مورد پارسآوا نسخه ی سوم، اشکالهای فراوونی وجود داره و این امر، به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید طبق اخلاق، شرع و عرف، خانه ی نور متعهد باشه که یا پول خریداران رو برگردونه و یا با باز گردوندن پول خریداران آبروی خودش رو احیا کنه و شاید هم جبران ضرر خریداران، فقط از طریق یه به روز رسونی، بهترین اقدام باشه که واسه ی هر دو طرف برد محسوب می شه.
اما جای تأسف داره که دوستان نابینا حالا نوک پیکان حمله رو به سوی افراد تستر نشونه رفتن و هیچ کس حتی یه درصد هم احتمال نمی ده که بعض از همین دوستان بودن که وقتی فرصت کافی بهشون داده شد، در مرال تست نسخه ی ۲، بهترین عملکرد رو داشتن و باعث ارایه ی یه محصول قابل قبول، یعنی نسخه ی دوم پارس آوا شدن.
اون وقت هیچ کس نگفت که چه کسایی این نرم افزار رو تست کردن که انقدر نتیجه قابل قبول شده و حالا همه می خوان بدونن تستر ها چه کسایی هستن.
واقعا زندگی کردن در یه همچین مملکت گل و بلبلی باعث مباهات و افتخاره.
مگه نه؟؟؟
یادتون باشه من با اطلاعات موثقی که دارم، می دونم یکی از همین تستر های سراپا تقصیر، در مورد پارس آوای ۳، بیش از ۱۵ مورد، شامل پیشنهاد و رفع نقایص و غیره رو به خانه ی نور به طور کتبی ارایه داد و این دوستان، به هر دلیل، این موارد رو اعمال نکردن.
اون هم فقط فرصت داشت در یه جلسه تست کنه و بس.
بدون اینکه حق داشته باشه نرم افزار رو روی سیستم خودش تست و نصب کنه.
روی سیستم خانه نور، امکان تست بود و بس.
در حالی که در مورد نسخه ی دو، نتایج و اشکالهایی که بعد از تست به این دوستان از طرف تستر ها اعلام می شد، تا حد امکان رفع می شد، چه دلیلی داشت که در مرحله ی تست این نسخه، فرد تستر، احتمال بده که این بار به حرفش گوش نمی دن؟
ما دلیلی نمی دیدیم که وقتی به حرف یک یا بیش از یک نفر در نسخه ی دو، گوش کردن، این بار این کار رو انجام ندن.
این دوست تستر به من گفت که در زمان ارایه ی نسخه ی دوم پارس آوا حدود چهار پنج ماه و هر ماه حدودا دو جلسه برنامه بود واسه تست و عیب یابی.
حالا اگه این بار، خانه ی نور به هر دلیل تصمیم گرفته این فرصت فقط به یه جلسه محدود بشه، تقصیر این دوستان چیه؟
امان از قدر نشناسی و نمک نشناسی عمومی که بر دل و زبان و دیدگان و خلاصه همه ی اعضا و جوارح ایران و ایرانی حاکم شده.
دوستم به من گفت که اولین ایرادی که به این نرم افزار گرفتم اون هم قبل از تست نرم افزار، ادعای سازندگان مبنی بر پشتیبانی از چاپ خط بریل بود و این در حالیه که دوستان در خانه ی نور، حتی در صورت برداشتن این قابلیت از روی نرم افزار، راهنما و تبلیغات خودشون رو ویرایش نکردن.
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
دوستم به من گفت که وقتی در زمان ارایه ی نسخه ی اول پارس آوا با اون تماس گرفتن و اون چند تا سؤال در مورد این نرم افزار پرسیده، به طراحان نرم افزار گفته که این نسخه از قبل شکست خورده و باید یا اون رو منتشر نکنن و یا باید فرصت تست به دوستمون و بعضی از دوستای مطلع نابینا واسه عیب یابی داده بشه.
حالا اگه این طور نشد، گناه این دوستان در خراب بودن و غیر قابل قبول بودن اون بسته ی نرم افزاری چیه؟
همین امر در نسخه ی سوم هم صدق می کنه.
در هر حال، دوستم به من گفت که دیگه هرگز و هرگز در عیب یابی از محصولات داخلی واسه نابینایان شرکت نخواهد کرد.
درود به شرف دوستان نابینا و اتحاد جمعیشون و قدرت بلا منازعشون در تخریب هم دیگه.

سلام منم دو تا نکته بگم برم تو دلم نمونه
سلام کوچولو تو اینجا چیکار میکنی تو پشت بژرگتلا نیا چوچولو هنوژ
کوچولو هم کوچولوهای قدیمی که لایک مایک نمیدونستن چیه والا
نکته بعدی عدسی خخخخ چیو با چی مقایسه کردین خخخخخ
اقای درفشین ما حواسمون هست کامنتمون جواب نمیدینا

سیتا جون سلام
اینجا بحث سر پارس آواست خیلی بحث جدی هست
تو یه پست دیگه این چیز ها را بگو
البته ببخشید هااا خدا کنه که ناراحت نشده باشی.
خب اگر هم ناراحت شده باشی؛
خب دیگه چیکار کنم
منم تو دلم مونده بود.

اونایی هم که خرید ناموفق داشتید و پولتون به حساب برنگشته خبر بدید.
تا الان فقط آقایان سید جواد حسینی و حسین حیدری تأیید کردن که خرید ناموفق بدون برگشت پول داشتند.

درود! وقتی مردم یه گوشی میخرند بالای پانصد هزار و سیمکارت ده یا بیست یا دویست هزار تومنی استفاده میکنند… حالا چی میشه ما نابینایان برای کامپیوتر یا لبتاب دو سه میلیونی خود نرم افزار بالای یک میلیونی استفاده کنیم؟… اگر دویست نابینا دست به دست هم دهند و با یک شرکت خارجی قرارداد ببندند و نفری یک میلیون تومن بدهند و یک نرم افزار فارسی خوان ساخته شود چی میشه؟…یه بار پول بده و یک عمر لذت ببر… من پایه ام که یک میلیون بدهم و یک عمر لذت ببرم… حدود چهل نفر ذوزار دادند و پشیمونند… یکی نیست بیاید محاسن و معایب این نرم افزار را کنار هم قرار دهد تا ما ببینیم محاسن بیشتر است یا معایب… متإسفانه تا جایی که من مسائل را دنبال کرده ام همه به دنبال نقطه ضعف بوده اند و کسی نخواسته نقاط قوت را در نظر بگیرد… به نظر شخصی بنده حتما نقطه قوت و حسن هم در این نرم افزار وجود دارد و عیبجویان فقط بلدند عیبجویی کنند و بلد نیستند از محاسن و نقاط قوت حرف بزنند… ملا بونه گیرهای عزیز بدانید که هیچ چیز در دنیا صد درصد نبوده و نیست و نخواهد بود…!

سلام.
متأسفانه این پست رفت به سمت دادگاه محکومیت خودمون.
تسترها بچه ها رو محکوم میکنن و بچه ها تسترها رو.
به نظر شما الآن اگر دنبال مقصر بگردیم مشکل حل میشه؟
اتفاقاً دقیقاً این همون چیزیه که خانه ی نور میخواد. اونا الآن نشستن و نگاه میکنن که ما چه طور تو سر و کله ی هم میزنیم و میگن بیخیال بابا، اینا فعلاً درگیر زدن همدیگه هستن. ما هم که داریم پولمونو در میاریم یا اگر هم دیگه در نیاریم، همینایی که در آوردیم رو دیگه داریم و ملالی نیست.
بچه ها الآن دیگه مهم نیست که کی مقصره. دیگه مهم نیست تسترها کیا بودن و درست عمل کردن یا نه. دیگه مهم نیست ما زود خرید کردیم یا دیر. دیگه مهم نیست نرم افزارهای ایرانی خوبن یا بد. دیگه مهم نیست ایسپیک بهتره یا ماهور یا پکجاز یا پارسآوا.
دیگه متهم کردن کسی هیچ چیزی رو حل نمیکنه.
الآن باید با هم این مشکل رو حل کنیم. دقت کنید، با هم.
حتی اگر دشمن هم هستیم، حتی اگر از هم متنفریم، به خاطر منافع مشترکمون هم شده، متهم به با هم بودن و کنار هم بودنیم نه در مقابل هم بودن. به خاطر خدا هم شده یه بار درک کنید که ما باید با هم باشیم. آقا اصلاً همش تقصیر منه. من تست کردم، من گزارش ندادم، من رشوه گرفتم خفه شدم، من رو خانه ی نور خرید، به من پول دادن که ساکت شم. الآن راحت شدید؟ الآن دیگه مقصر پیدا شد؟ حالا که فهمیدید همش تقصیر من بوده، برید دنبال حل مشکلتون.
من پیگیری کردم و نتیجش رو میگم.
آقای سهیل معینی، مدیر مسئول ایرانسپید فرمودن طبق روال معمول در ایران سپید، اگه بچه ها نسبت به مسئله ای نقد داشته باشن، تمام رؤوس مشکلات و خواسته هاشون رو فهرست کنن و درخواست پیگیری و رسیدگی از ایرانسپید داشته باشن.
حتی میتونیم اسامی همه ی متقاضیانی که معترض هستند رو هم به عنوان امضا کنندگان نامه آخرش بنویسیم و نامه رو برای ایرانسپید بفرستیم تا اونها پیگیری کنن.
و مثل جلسه نقد و بررسی با گاتا و پکتوس، این بار هم یک جلسه نقد و بررسی گذاشته بشه.
اینم راهکار. اینم چاره.
حالا که ایرانسپید آمادگی خودش رو برای پیگیری اعلام کرده، دیگه وقت تو سر هم زدن نیست. من از سعید به عنوان متولی این حرکت که چند روزه تو این سایت شروع شده میخوام که این نامه رو تنظیم کنه و به دست ایرانسپید برسونه تا مشکل از راه و اصولش حل بشه. طبیعیه که خانه ی نور یا باید طی یه زمان مشخص مثلاً یک ماهه به روز رسانی ارائه بده و مشکلات رو برطرف کنه، یا محصولش رو از بازار حذف کنه و پول کسانی که خسارت دیدن رو برگردونه. این راهکار هست و عملی هم هست. امیدوارم حد اقل این دفعه احساساتی نشیم و درست عمل کنیم.

سلام: شهروز جان.
درسته برای حل این مشکل پیدا کردن مقصر هیچ فایده ای نداره.
اگر من در کامنتهای اول این پست شتابزدگی خودمان را نقد کردم فقط از باب یادآوری برای تجربه های آتی بود.
وگرنه پیگیری قاطعانه از طرق منطقی بهترین روش رسیدن به مقصود هست.
و متهم کردن این شخص و یا آن گروه کمکی در حل این مشکل نخواهد داشت.
موفق باشی.

راستی کسی اطلاعاتی در مورد شرکتی که خانه نور سفارش ساخت این محصول رو بهش داده نداره یعنی میخوام بدونم دیگه از این شرکت بهتر نبود که خانه نور سفارش ساخت این محصول رو بده آخه یکی از دوستان میگفت که شرکت سازنده نسخه دوم با سوم با هم فرق میکنند به نظر میرسه مشکل از انیجا شروع شده

اعضای شرکت هوش مصنوعی رایورز یعنی طراح پارسآوای ۲ خارج از کشور هستن و این شرکت عملا دیگه وجود خارجی نداره.
ولی بازم امکانش بود که سورس برنامه توسط طراحان جدید دست کاری بنیادی نشه و صرفا با در نظر گرفتن قابلیتهای ورژن ۲ نقایص اون برطرف بشه و کیفیت عملکردش بالاتر برده بشه که این کار انجام نشده و طراحان جدید سعی کردن یه برنامه تا حدود زیادی متفاوت از ورژن قبلی رو طراحی کنن.

بدین وسیله شروع تنظیم محتوای نامه اعتراضی رو اعلام میکنم و با توجه به این که کار تنظیم نامه بعیده خیلی طول بکشه، برای آخرین بار از کلیه کسانی که خریدار و معترض به عملکرد پارسآوای ۳ هستن میخوام که هر چه سریعتر و تا قبل از آماده شدن نامه حضور و موافقتشون رو جهت امضای نامه اعلام کنن.
بدیهی هست جدا از اختلاف سلایق مون در این مورد به خصوص هر چقدر بتونیم بیشتر اختلافات رو کنار بگذاریم و با هم حرکت کنیم، گرفتن نتیجه مورد نظر هم میسر تر خواهد بود.

در پاسخ به دوست عزیزمون جناب عدسی من چند تا از محاسنش رو میگم ۱- صدای Eloquence خیلی عالی شده
۲-حجم نرم افزار بسیار کم است و نصب و حذف راحت و سریعی دارد یعنی من که یه سه چهار باری نصب و حذفش کردم با مشکلی روبرو نشدم
۳- این نسخه از نرم افزار دیگه مثل نسخه قبلی تنظیمات جاز رو خود سرانه عوض نیمکنه

شما نامه رو تهیه کنید و بعد در یک پس جداگانه منتشرش کنید بعد کسانی که میخواهند نامه رو امضاء کنند در همون پست اسمشون رو بگند تا اگر نامه هم مشکل داشت مشکلات نامه هم بگیم

آقا چرا شلوغش میکنید.
نمیتونیم دهتا پست بزنیم که. نامه داره تنظیم میشه و هرکی میخواد امضاش کنه اینجا کامنت بذاره. والسلام.
سعید همه ی موارد رو که تو سایتها و جاهای مختلف نوشته شده رو توی نامه لحاظ میکنه و خیلی فعلاً نیازی به انتشار عمومیش نیست. اگر این سایت رو و سعید رو قابل اعتماد میدونید، فعلاً فقط همکاری کنید. اگر هم راه بهتری بلدید، بگید ما هم استقبال میکنیم. این نامه صرفاً برای ایرانسپید تنظیم میشه و قرار نیست نمایش عمومی داشته باشه. چون اگر قبل از ارسال به ایرانسپید منتشر بشه، هی هر کس میخواد بیاد بگه اینجاشو این طوری بنویسید، اونجاشو اینطوری بنویسید و یه نامه نوشتن ما یه سال طول میکشه. به یه نفر اعتماد کنید و کار رو بهش بسپارید.

سلام بر شهروز جان درسته که من پارسآوا ۳ رو نخریدم ولی دوست دارم که اسم منم به عنوان یکی از امضا کنندگان این نامهی که آقا سعید داره تنظیم میکنه باشه منم معتقدم باید از راه اصولی و با زبان خوش این مشکل رو حلش کرد نه با جر و بحث و مرافعه به هر حال میشه لطف کنی بگی که چی جور باید این نامه رو امضا کنم مرسی از آقا سعید خان که دراه مجدانه در پی یک راه اصولی برای حل این مسئله میگرده امیدوارم اون پارسآوای ۳ که در شأن ما ما نابیناهاست با اصلاحات بعدی به دستمان برسه به هر حال منم به عنوان یک کاربر ساده ی محله اون نامه ی آقا سعید رو امضا میکنم به هر حال مرسی و بای

سلام.
منم اینجا نکاتی رو مینویسم که به نظرم لازمه بگم!
امیدوارم کسی ناراحت نشه یا اشتباه برداشت نکنه!
شما قبول دارین که همه به صدای eloquence عادت کردن و خیلیا فکر میکنن استفاده از nvda غیر ممکنه؟
اگه اول espeak و nvda منتشر میشد و بعدم eloquence به نظرتون الآن بازم eloquence و جاز حرف اول رو میزد؟
یا میگفتین وقتی nvda داره رایگان برامون کار میکنه چرا بریم با این همه مشکل و درد سر جاز کرک کنیم؟
چرا قدر داشته هامون رو نداریم؟
قدر اونایی که برامون صادقانه تلاش میکنن و محصولشون رو رایگان در اختیارمون قرار میدن؟
روزی که nvda رو برای اولین بار دیدم فکر نمیکردم بشه برای همیشه با جاز خداحافظی کرد و از این برنامه عالی و بی نظیر استفاده کرد!
اما پنج روز تلاش کردم و وقت گذاشتم موفق شدم برای همیشه با جاز خداحافظی کنم.
الآنم دو ساله بیشتر از نود درصد برنامه های سیستمم رایگانه و جاز رو هم به طور کامل کنار گذاشتم!
مگه من که جاز ندارم با همین nvda میتونم کار کنم چه مشکلی دارم؟
از چه امکانات یا مزایایی محروم شدم که مطرح میشه بیایم چند صد میلیونی از دولت درخواست کنیم یا پول روی هم بذاریم تا برامون فارسیخوان مناسب فراهم بشه و ما هنوز از نبود فارسیخوان مناسب رنج میبریم؟
چرا هر چیزی برامون فراهمه (اونم رایگان) قدرش رو نمیدونیم و به دنبال حمایتهای برنامه نویسان غیر ایرانی میگردیم؟
من برای خداحافظیم با کرک میتونم بگم دو هزار برنامه تست کردم و اکثر برنامه ها رم حتی اسمشم کسی نمیدونه و نشنیده!
اون برنامه هام اکثرا یا ترجمه فارسی ندارن مگر متنباز باشن یا برنامه هایی مثل kmplayer و potplayer که ترجمه فارسی دارن.
خیلی از برنامه های متنبازی که من دیدم ترجمه فارسیشون معمولا یا به فارسی قدیم و نامأنوس بود یا حداقل این بود که تمام گزینه ها ترجمه نشده بود.
اونایی هم که ترجمه شده هستن معمولا یا منوی برنامه هست و یا نهایتا تنظیمات.
من تا حالا یک برنامه هم ندیدم که علاوه بر ترجمه روان و سودمند منوها و تنظیمات برنامه، حتی راهنمای برنامه و تغییرات اون هم به طور کامل فارسی شده باشه!
یعنی nvda اولین و تنها برنامه ای هست که من امتحان کردم و تا این حد پشتیبانیش از فارسی عالیه!
من الآن ۸۹ کتاب اسلامی به تازگی به دست اوردم کتابهای زیادی هم از قبل داشتم که همشون کتابهای اسلامی و تخصصی هستن همشون رو میتونم بدون هیچگونه مشکلی با nvda بخونم!
حتی اگه به شناسنامم مراجعه کنین میبینین که من در اینترنت تبلیغ اسلام هم میکنم و کتابهای اسلامی زیادی هم به انگلیسی دارم.
خب اگه nvda واقعا کارآیی نداره، اگه واقعا جای جاز رو نمیگیره،
اگه فقط باید در مواقع ضروری که جاز هنگ کرد ازش استفاده کرد،
من تو این دو سالی که با اینترنت آشنا شدم چطوری دارم در این دنیای تکنولوژی زندگی میکنم؟
هم تبلیغ اسلام میکنم هم کتابهای اسلامی حتی به انگلیسی میخونم و در جاهای مختلف میفرستم،
هم تونستم با کرک تا حدود زیادی خداحافظی کنم و به راحتی با کامپیوتر و اینترنت کار میکنم!
اگه مشکل اساسیمون نبود فارسیخوان قابل قبول بود،
الآن همگی ما که داریم این پست رو میخونیم و کامنت میذاریم، بینا کنارمون هست و مطالب رو برامون میخونه و به کامنتهامون جواب میده؟
جز این هست که همگیمون داریم از همین صفحه خوانها و متنخوانهای موجود استفاده میکنیم؟
چرا فکر میکنیم هرچی رایگان به دست بیاد کارآیی نداره؟ پس nvda هم فقط باید وقتی ازش استفاده کرد که جاز هنگ کنه یا جایی رو پشتیبانی نکنه؟
ورژنهای قدیمیش برای من همینطور بود که وقتی جاز نبود استفاده میکردم ولی از ورژن ۲۰۱۴ به بعد عالی شده و از ورژن ۲۰۱۵.۱ با ترجمه فوق العاده و عالی آقای راشاد واقعا بی نظیر شده!
یعنی هر فردی با کمترین اطلاعات کامپیوتری میتونه به راهنمای فارسیش مراجعه کنه و نحوه کار کردن باهاش رو یاد بگیره!
چطور همه با ویندوزهای جدید کنار میان، با سیستم عامل جدیدی مثل اندروید کنار میان ولی استفاده از یک صفحه خوان رایگان و متنباز که اومده تا ما هم به طور رایگان مثل افراد بینا از تکنولوژی بهره مند بشیم اینقدر غیر ممکنه؟
استفاده از این همه برنامه های پیچیده که راهنمای فارسی ندارن، استفاده از ویندوزهای جدید و سیستم عامل جدید اندروید اینقدر ساده تر از استفاده از nvda هست؟
پس من چطوری تو این دو سال این همه موفقیت پیدا کردم با استفاده از برنامه ای که استفاده ازش امکانپذیر نیست؟
چرا قدر داشته هامون، قدر این نعمت تکنولوژی و امکانات موجود رو نمیدونیم و این همه از دیگران انتقاد و بقیه رو تخریب میکنیم؟
nvda با مزایای بیشمار داره فارسی رو پشتیبانی میکنه میریم دنبال eloquence فارسی یا صفحه خوان جدید فارسی میگردیم حتی با صدها میلیون تومن که برنامه نویسان خارجی برامون تولید کنن!
بی جهت نیست که شاعر گفته:
سالها دل طلب جام جم از ما میکرد،
آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا میکرد!
هر کس واقعا فکر میکنه نمیشه از nvda استفاده کرد و اگه راهشو بلد باشه حاضره بدون نگرانی و تعصب به راحتی ازش استفاده کنه ایمیل منو از مدیران سایت بگیره باهام در تماس باشه که بهش کمک کنم تا با جاز خداحافظی کنه و از این همه کرک و وصله پینه برای استفاده از فارسی و سنگینی و مشکلات گرافیک جاز راحت بشه!

نکاتی رو یادم رفت بگم.

الآن خود eloquence هیچ اشتباه یا اشکالی نداره به نظرتون؟
انگلیسی رو هم اونطوری که باید پشتیبانی نمیکنه ازش توقع پشتیبانی فارسی رو دارین؟
من کلمات زیادی پیدا کردم که اشتباه میخونه خصوصا کلمات دو بخشی یا آدرس وبسایتها و حتی مثلا کلمه gmail.
مثلا کلمه wakeup و vicegerent برای نمونه گفتم که اشتباه میخونه.
صدا و لهجشم اصلا به انگلیسی شبیه نیست!
واقعا خدا به سازندگان espeak خیر بده که منو از این eloquence نجاتم دادن!
از تیم برنامه نویسی espeak farsi و خصوصا آقای راشاد تشکر میکنم که با ترجمه و برنامه بی نظیرشون کمکم کردن که به آرزوی بزرگم که استفاده از برنامه های رایگان و تبلیغ اسلام به این وسیله هست برسم!
واقعا خدا بهتون خیر و اجر دنیا و آخرت بده!

سلام خانم آیت.
من از سال ۱۳۹۱ دارم از NVDA استفاده میکنم.
با بینش و بدون تعصب تمامی حرفهاتون رو قبول میکنم و مطمینم به تدریج اونهایی که اهل تدبرند به نتیجه ای که شما و من و امثال ما رسیدیم میرسند.
ولی بر خلاف شما من اصراری در متقاعد کردن دیگران ندارم و مطمینم به تدریج همگی خودشون به این نتیجه میرسند.
من فقط سعی کردم پیش زمینه های استفاده از این ابزار استقلال ساز رو که دوستان خوب ایرانی و غیر ایرانی زحمت زیادی براش کشیدند رو بیشتر فراهم کنم.
باقیش با تلاش و همت خود دوستان فراهم میشه.
با اینکه دو مجموعه آموزشی در این باره ضبط کردم و دوستان دیگری هم آموزشها و مطالبی را در این باره منتشر کرده اند، حاضرم تا بار دیگر مطلبی را به این مورد اختصاص بدهم و در قالب یک پست تا جای ممکن به سؤالات و ابهامات موجود پاسخ بدهم.
ولی به هر حال از حسن نیت و تلاشی که شما میکنید بسیار سپاس گذارم.
یه نکته ای میگم و میرم.
NVDA هم مثل جاز بدون ایراد نیست ولی متأسفانه به دلیل قدمتش ایراداتش و محدودیتهایش ندیده گرفته میشه.
مثلاً اگر برای نصب و فعالسازی جاز، سازگاری با زبان فارسی و سوار کردن یک فارسیخوان بر روی جاز ما دچار هزار مشکل بشویم و حتی بعد از این همه نیز مشکلاتی را داشته باشیم همگی را نادیده میگیریم و سعی میکنیم ایرادات را به خودمان یا کمبود دانش یا مشکلات زبان فارسی ربط بدهیم.
منظورم این هست که سعی میکنیم به هر نحوی مشکلات و معایب یا حد اقل محدودیتهای این سیستم را توجیه کنیم.
چون به آن عادت کرده ایم.
و ترک عادت بسیار سخت است.
اما تا مثلاً به نرم افزار جدیدی مثل NVDA بر میخوریم تا اولین مشکل را میبینیم یا اینکه نمیتوانیم در مدت کوتاهی به آن عادت کنیم سریع آن را رها میکنیم و با خود میگوییم، حتماً ایراد از این نرم افزار هست.
به نظر من بیشتر عدم مأنوس بودن دوستان با NVDA و سیستم آن، دلایل روانی و تاریخچه ای دارد وگرنه بسیاری از مسایلی که دیگران تصور میکنند یک مشکل هست در اغلب موارد راه حل دارد.
اما در بسیاری از موارد کاری از دست من و شما و امثال ما بر نمی آید و زمان بهترین داروی این درد است.
در ضمن خوشحال میشوم باری دیگر شما را در فضای مجازی همراه خود داشته باشم.
اگر در اسکایپ شما را حذف یا مسدود کرده ام، عذر میخواهم.
و اگر مایل باشید دوباره شما را در اسکایپ و هر جایی که مایل باشید اضافه میکنم.
به امید روزهایی درخشانتر.
پیروز باشید.

با سلام،
خانم آیت باید بدانی که تا همین پارسال ویندوز xp که شما از آن استفاده می کردید حرام بوده. البته با توجه به اعتقادات شما عرض کردم. وگرنه برای من و امثال من حرام نیست.
درضمن wake up به این شکل نوشته می شود نه wakeup.
حتی اگر در ساختار این کلمه به غیر از فعل استفاده شود باید بین wake و up یک dash قرار دهیم.
در مورد vicegerent هم گوش شما مورد دارد به jaws چه.
اگر همه ی دنیا می دانستند که nvda برنامه ی کاملی است و از tts های استانداردی استفاده می کند دیگر به دنبال خرید tts هایی از شرکت هایی مثل آکوپلا و لیکوندو نمی رفتند.
کمی تفکر هم بد نیست.
در ضمن به قول انگلیسی ها different strokes for different folks.
یعنی سلایق مختلف هست.
شما نمی توانی تعیین تکلیف کنی که من نوعی از nvda استفاده کنم یا jaws.
رفتار های امثال شما هست که منجر به جهان سومی خواندن کشور ما توسط خارجی ها می شود.

سلامی دوباره
از تموم دوستانی که دارن زحمت میکشن تا مشکل حل بشه بسیار ممنونم به خصوص آقای درفشیان و آقای حسینی
بی زحمت اسم من رو هم جزء امضا کنندگان نامه ی ایران سپید بنویسید
بازهم از زحمات شما بسیار سپاسگزارم

باز هم درود.
من با اینکه پارس آوا رو نخریدم ولی یکی از محاسنشو میگم.
اونم اینه که داره اتحاد بین ما همنوعان رو بیشتر و بیشتر میکنه.
ضمناً من فکر میکنم تغییر شرکت تو بد بودن این برنامه مؤثر هست.
من نیتم کوبوندن و تخریب کسی نیست خدایی ناکرده ولی از آقای راشاد به عنوان کسی که برنامه رو قبل از ارزه تست کردند انتظار داشتم تو این اطلاعیه ها بیاند و بنویسند که آقا من این برنامه رو موفق نشدم درست تست کنم و شرایط درست تست کردن رو نداشتم و برای من مهیا نکردند.
اصلاً لازم هم نبود به اینکه اشکالاتش رو اعلام کنند.
همین که میگفتند من این برنامه رو با شرایط درستی تست نکردم خودش کمک بزرگی بود و نوعی اطلاع رسانی که بچه ها دست نگه دارند تا این برنامه از طرف متخصصین تست بشه و بعد اقدام به خرید کنند.
فعلاً که شهروز همه چیزو گردن گرفته خَخ.
در کل همون جوری که قبلاً هم گفتم من از هر اقدامی که منفعت مشترک همه ی همنوعان رو پشتیبانی کنه حمایت قاطعانه ی خودمو اعلام میکنم.
امضا از نوع بریلش: علی کریمی, ملقب به بی ادعای کله پوک. خَخ.

سرکار خانم آیت ضمن احترام به حضور شما، یک واقعیتی رو شما در نظر نمیگیرید. و اون اینه که لا اقل من یک نفر هرگز حاضر نیستم خودم رو محدود به یک نرم افزار خاص کنم که چون رایگان هست پس من هم باید برم سراغش. شما آزاد هستید که هرطور مایل هستید فکر کنید و انتخاب کنید راه و روش کار با سیستمتون رو، شما این نرم افزار رو دوست دارید و من نه چندان؛ اجازه بدین دست کم من یک نفر به جهنم برم شما هم به بهشت تشریف ببرید. واقعا من جهنم رو دوست دارم چون خودم انتخابش کردم. لحن کلام شما پر از سرزنش بود. اما من متوجه نشدم که این همه سرزنش از سوی سرکار به چه منظوری بیان شد. اگر دولتها و سازمانهای نابینایی دیگر کشورها مثل شما فکر میکردند دیگه به نابینایان کشورهاشون برنامه ی جاز رو رایگان نمیدادند و بهشون میگفتند برید که یه گروه نابینای نوع دوست براتون یه برنامه نوشتند و دیگه نیازی نیست که به فلان شرکت که جاز رو تولید میکنه ما بابت خرید جاز پول بدیم. آزادی حق انتخاب دقیقا یعنی همین. نگاه شما تحکم آمیزه و دیگران رو میخواهید با هر منطق درست یا نادرستی به سوی یک نگاه تکبُعدی سوق بدین که این کار در هیچ جای دنیا پسندیده نیست.

درود خدمت همه دوستان عزیز آقای درفشیان من امروز مطلع شدم که دوست عزیزمان آقای مهدی رومیفر هم این نرم افزار را گرفته خواستم که این را خدمت شما اطلاع بدم با تشکر از زحماتی که میکشید.

سلام سعید جان تو شب روشن کامنت گذاشتی که در نامه ی مربوطه کسانی هم که خریدار نبودند میتونند از دوستانشون حمایت کنند لذا این جانب بدین وسیله حمایتم رو از عموم خریداران اعلام میکنم و خواهان پیگیری این مسأله تا انشاالله حصول نتیجه مطلوب هستم.
امضا
مهدی عزیززاده خرمی.

اول این که تنظیم نامه در حال انجام هست و به احتمال قوی همین امشب تکلیفش روشن میشه.
دوم با این که من قاعدتا نباید توی کارهای ویرایشی دخالت کنم، اما چون هر نویسنده رو موظف به مدیریت پست خودش میدونم، به هیچ کس و به هیچ وجه اجازه نمیدم تو این پست خارج از بحث حرف بزنه.
اما سوم.
دیشب که مشغول بررسی پست شب روشن برای چندمین بار توی چند روز گذشته بودم تا ارجاعاتم رو برای نامه ایران سپید پیدا کنم، به یک اشتباه فاحش خودم پی بردم و لازمه راحت بگم که خیلی از خودم بدم اومد.
تا قبل از دیشب من هیچگاه به تاریخ و ساعت پست شب روشن دقت نکرده بودم.
تصورم این بود که اون پست زودتر از پست من منتشر شده، ولی نه تا این حد زودتر.
شاید بهنام نصیری و چند نفر از دوستانش شب اول بعد از شروع فروش پارسآوا رو نخوابیده باشن، تا در کمتر از ۲۴ ساعت بعد از آغاز فروش در صبح یکشنبه پست تحلیلی توی سایتشون منتشر کنن و اون وقت من نوعی که بامداد چهارشنبه تازه پارسآوا رو خریدم، حتی به خودم زحمت ندادم قبلش یه نگاهی به اون سایت و مسائلی که درش میگذشت بندازم.
همین میشه که وقتی کار از کار میگذره تازه میایم دم از این میزنیم که باید با هم متحد بشیم!
شاید حق این بود که من و دوستانم همون روز اول اون پست رو عینا اینجا هم کپی میکردیم، تا سردر بزرگترین سایت نابینایی کشور لا اقل فقط اطلاعیه فروش پارسآوا خود نمایی نکنه!
بله دوستان من! ما اشتباه کردیم! لا اقل من آزادم به اشتباه خودم معترف باشم!
نه فقط من و نه فقط در این مورد به خصوص که همگی ما همیشه در حق هم اشتباه میکنیم!
تعدد سایتهامون برای این نیست که یک شخصیت واحد چندین دست داشته باشه که همه در خدمت همون شخصیت واحد باشن!
این دستها هر کدوم متعلق به طرز فکر و شخصیتی متفاوت هست که هیچ کدومشون هم تنهایی صدا ندارن و معلوم نیست ما کی میخوایم متوجه این موضوع بشیم!
معلوم نیست کی قراره درس بگیریم و صد افسوس که تولید کننده های نرم افزار، بهزیستی و هر کس دیگه ای که با ما سر و کار پیدا میکنه، سریعتر از اون چه به فکرمون برسه، به این ضعف ما پی میبره!
یک نمونه جدید از این بی اتحادی رو باز هم داریم تجربه میکنیم.
معلوم نیست چرا خریداران متعدد پارسآوا حضور خودشون رو نشون نمیدن و حتی اگه با ما در اعتراض مخالف هم هستن نظرشون رو ابراز نمیکنن!
مخاطب من اونهایی هستن که هر کدوم وزنه ای در بین نابینایان به حساب میان و الان ساکت موندن!
افسوس که نمیتونم بیشتر مسئله رو باز کنم.
فقط این رو میگم که کار شما اگه منجر به شکست این اعتراض بشه غیر از خیانت در حق هم نوعانتون چیز دیگه ای نیست!

با دیدگاهت سعید خان کاملا موافقم. اون روز هم توی همون کامنتم گفتم که از زحمات این دوستان صمیمانه تشکر میکنم من هم به تاریخ انتشارش هیچ دقت نکردم. اما به ارزش کاری که آقای پناهی و نصیری انجام داده بودند پی بردم. این دوستان در حق همه ی نابینایان محبت کردند و از وقت خودشون گذاشتند و این بررسی جامع رو انجام دادند. زحماتی که این عزیزان کشیدند واقعا قابل احترامه بازم میگم که ازشون به خاطر این همه تلاششون بجز تشکر کاری نمیتونم بکنم.

سلام ب همه و ممنون از سعید ک این پست رو زد !بله ما هم خریدیم و توی سایت پارساوا اسم من و شماره موبایلم هست …
حالا اگه قراره اقدامی انجام بدین من ب عنوان سردسته و تحریک کننده پریروز ب خرید پارس آوا خودم رو ب پیشگاه قاانون میسپارم ……و هر کاری لازمه انجام میدم
فقط متاسفانه چون وقت پیگیری کامنتها رو ب اون صورت ندارم از شهروز یا پریسیما میخوام ک منو در جریان بذارن اگر اقدامی باید انجام بشه .متشکرم

سلام به همه عزیزان! من تا حالا همه نظرات دوستان رو با دقت مطالعه کردم و اگه تا حالا نظری ندادم برای این بود که کامنتهای دوستان رو مطالعه کنم خوشبختانه من هنوز این اعجوبه نرم افزاری قرن رو نخریدم و ندیدم خخخ اما همونطور که همه دوستان هم اشاره کردن وقتی نرم افزار پارسآوا ۲ منتشر شد و خودم هم یکیش رو خریدم با توجه به کارایی بسیار خوبش حد اقل در مقایسه با همنوعان ایرانیش بسیار بهتر و عالیتر کار میکنه و همونطور که دوستان به کرات اشاره کردن انتظار این بود که پارسآوا ۳ اگه بهتر از دو نیست لا اقل چیزی همردیف با اون باشه باید بگم که من تصمیم داشتم که این پارس آوای ۳ رو بخرم اما پول نداشتم و دنبال پول بودم که با کله خوردم به این پست و از خریدش کاملاً منصرف شدم یعنی اگه تا قبل از این پست پول گیرم میومد حتماً من هم از زیانکاران بودم پس نتیجه میگیریم که بیپولی همیشه هم بد نیست لا اقل در این یک مورد برای من بد که نبوده هیچ خیلی هم عالی بود خخخ.واقعاً از سعید درفشیان گرامی بابت این اطلاعرسانی متشکرم همینجا من هم اعلام میکنم که اگر در امضای نامه برای ایران سپید افرادی هم که پارسآوا رو نخریدن میتونن مشارکت کنن من هم این نامه رو امضا میکنم البته به قول بی ادعای گرامی از نوع بریلش خخخ.
امضا مهدی نوروززاده.

با سلام
منم از افرادی که این برنامه رو خریدند حمایت میکنم اما خواستار این هستم این مشکلات از طریق مسالمتآمیز و بدون تخریب و دلخوری حل بشه!

سلام
من با وجود این که پارساوای سه رو نخریدم و تو همین اولین کامنت هم گفتم، ولی از دوستانی که معترضند حمایت کرده و خواهم کرد. بی زحمت امضای حقیر رو هم پای این نامه بذارید چون فردا ممکنه فرصت نکنم به سایت سر بزنم.
امضا: فاطمه میرزاعلیان.

سلام. سپاس فراوان از شما و تمامی دوستان. متاسفانه من هم خریدم اما تا به حال موفق به نصب نشدم حالا هم که دیگه انگیزه ندارم برای نصب. باز هم سپاس.

سلام خدمته دوستانی که من رو میشناسن یا نمیشناسن!
عرضم به حضورتون که؟
من کم کامنت میزنم!
و وقتی زورم بیاد که یه همنوعم داره ضرر میکنه حرصم در میآد!
آخه بابا! شماها چرا حاشیه دوست دارین!
من نمیدونم چرا شماهایی که به افرادی با اطلاعات بالای نرم افزاری آشنایی دارین؟ به سازنده ی این گونه نرم افزارها نمیفهمونین که بابا جان! ما به این شرط نرم افزاره شرکته شما رو میخریم؟ که این افراد تست کرده و تعیید کرده باشن! مثلا؟ اون نرم افزاره صفحه خانه اندروید اسمش چی بود سوادم قد نمیده! بابا هرچی! میرین میخرین؟ بهتون توهین میشه جوابتون داده نمیشه؟ میزارین گردنه مسعولین! بابا به خدا ما خودمون مقصریم! وقتی مثلا nvda هست! به این سبکی حالا یه سری امکاناتش کمخ؟ که کمه! همیشه نمیشه شرایط رو به نفعه خودمون بدونیم! بابا ما؟ چرا میریم از این نرم افزارها میخریم! بعد؟ دنباله مقصر میگردیم! نخرین! به خدا نخرین! تو رو قرآن نخرین! خوب باشیم! شاد باشیم! از بهترین چیز و کمترین چیز؟ بیشترین استفاده رو بکنیم!

حالا مدیران؟ منه میندازن بیرون! از این سایت! خب زورم میآد! به خدا زورم میاد اگه پول دارین؟ نمیدونین چطور خرجش کنین؟ بدین من؟ براتون شتر درست کنم؟ حالشه ببرین! شاد زی مهر افزون!

بسیار خوب دوستان عزیز!
نامه ی اعتراضی تقریبا آمادهست.
در واقع ما هم یک نامه ی مفصل دو سه صفحه ای داریم که حالت گزارش داره و هم یه نامه درخواست کوتاه.
ضمنا تنظیم نامه با مشارکت و مشورت مدیران سایت شب روشن انجام گرفته و سر همه چیز با هم توافق داریم.
فقط یه نکته ی اساسی باقی میمونه که الان نیست و اگه نباشه، همون طور که قبلا هم گفتم همه نقشه هامون نقش بر آبه.
ما الان مجموعا با در نظر گرفتن خریداران مستقیم و غیر مستقیم و حتی حسین حیدری که نمیدونم آخر نرم افزار رو بهش تحویل دادن یا نه، کلا ۲۷ نفر امضا کنندگان اصلی به حساب میایم و ۱۷ نفر هم حامیان ما هستن که گرچه خیلی ازشون به خاطر همراهیشون سپاسگزاریم و دلمون به حضورشون گرمه، از نظر عرفی و قانونی نمیتونن به چیزی معترض باشن!
این در حالی هست که با توجه به اخباری که من دارم و متأسفانه جزء ندون و نپرس محسوب میشه، بیش از هشتاد نفر خریدار پارسآوای ۳ رو خریدن که خیلیهاشون هم سه کاربره و دو کاربره هستن و ممکنه تعداد نفرات خیلی بیشتر از اونی باشه که تصور میکنیم!
تصمیم ما فعلا اینه که تسلیم نامه رو تا شنبه به تعویق بندازیم.
به این امید که شاید بتونیم تعداد نفرات بیشتری رو به عنوان پشتوانه داشته باشیم.
ما اگه نگیم به بیش از نصف خریداران، لا اقل به حدود نصف اونها برای این اعتراض احتیاج داریم تا بشه امیدوار بود که خانه نور ایرانیان بصیر اصولا به حرفمون گوش بده.
وگرنه در مقابل بیست سی درصد معترض وقتی هفتاد هشتاد درصد خریداران از خریدشون راضی باشن، نه قانون، نه عرف و نه عقل هیچ کدوم طرف ما رو نمیگیرن.
خلاصه دیگه اصراری نمیکنم که بیاید و اعتراض و امضا کنید.
خب شاید برنامه ی خوبیه که معترضش نیستید.
ما که نمیتونیم نظرمون رو به کسی تحمیل کنیم!
در مورد سنجاق موندن پست هم دیگه اصراری ندارم.
من فکر میکردم اگه ما درد مشترک رو حس کنیم، هر جور شده به بقیه میگیم که همدردیم و برای رفع مشکلمون با هم تلاش میکنیم.
حالا که این طور نیست و انگار دردی در بین نیست، چه کاریه که کاسه داغتر از آش بشیم؟!
ما با همین بضاعتی که داریم سعی خودمون رو در پیشبرد کار میکنیم.
گرچه میدونیم بی نتیجهست. ولی اقلا پیش وجدان خودمون سر بلندیم که تلاش کردیم و نشد!
مهمتر از اون این که میدونیم با سکوتمون ناجوانمردانه در حق همنوعانمون خیانت نکردیم!

سلام سعید جان. خدمتت خسته نباشید میگم و همینطور مدیران سایتهایی که در
تنظیم نامه کمک کردند. سعید جان این رو هم باید در نظر گرفت که ممکنه
خیلی از خریداران اصلاً اهل فضای مجازی و این حرفها نباشند؟ اصلاً ندونند
که شب روشن یا گوشکن یا ایستگاه سرگرمی ای هم در بستر اینترنت هست و خیلی
از بچههای نابینا اونجا اعتراض کردند؟ قطعاً خیلیها احتمالاً از محصول
ناراضی بودند و شاید کاسه چه کنم چه کنم دست گرفتند و ناراحتند که عجله
کردند. بنظرم اگه با این تعداد هم نامه بزنید و اعتراض رو اعلام کنید
میتونید این رو هم متذکر بشید که از خریداران هم استعلام بشه که آیا راضی
هستند یا نه؟ بهرحال باید این رو هم در نظر داشت که هیچوقت خرد جمعی
اشتباه نمیکنه. یعنی من مهدی که این برنامه رو خریدم اشتباه میکنم. اما
آیا سعید درفشیان, سعید پناهی, بهنام نصیری و سایر بچهها هم اشتباه
میکنند. بهرحال تا شنبه صبر کنید اگه اعتراضی اومد که هیچ اگه نیومد با
همین بقول تو ۲۰ ۳۰ درصد هم کار رو ادامه بدید, حد اقلش اینه که بقول تو
خیالمون وجداناً راحته. تازه! مطمئناً با تنظیم و تسلیم چنین اعتراضی از
کلیه کسانی که پارسآوا رو خریدند هم استعلام میشه. موفق باشید.

درود به سعید عزیز و سایر دوستان
چیزی که مسلمه اینه که پارس آوای ۳ باگهای فراوانی داره و باید بر طرف بشه یا خسارت خریداران جبران بشه
این که تعداد ما بیشتر باشه قطعاً بهتره اما اگه کس دیگه ای نبود میتونید با همین افرادی که برنامه رو خرید کردند
به نتیجه برسید
همون طور که مهدی عزیز هم گفت برخی ها از راه روزنامه متوجه پارسآوا شدند و در نتیجه ممکنه از دنیای مجازی غافل باشند یا حس و حالش رو نداشته باشند که اینجا بیان و اعلام حضور کنند
من هم که خرید نزدم با این حال کمکی از دستم بر میاد در خدمتم

سلام
تمام کامنتهای این پست رو خوندم ایراداتی که به پارسآوا وارده تا مقصر دونستن دیگران, تا تنظیم نامه, خود من الان تقریبا ۵ ساله دارم از nvda استفاده میکنم یعنی دقیقا از وقتی که با اینترنت کار میکنم و کاملا راضیم. البته اوایل از پارسآوا هم استفاده میکردم که ازش راضی بودم ولی نمیدونم چی شد که nvda رو انتخاب کردم.
اما اگر واقعا به نحوه فروش دقت میشد, و یه مقدار تیزبینانه تر به نحوه عرضه نگاه میشد شاید میشد جلوی خیلی از ضرر و زیانها گرفته بشه.
و در باره اعتراض به نظرم واقعا در حال حاضر یه اعتراض و چاپ اون توی ایران سپید بهترین راهه چون کسانی که از طریق روزنامه مطلع شدن و احیانا ناراضی هستن با خوندن این اعتراض احتمالا با تحریریه تماس میگیرن و ازشون میخوان که اسمشون در قالب امضا کنندگان نامه چاپ بشه.
من هم به نوبه خودم از این اعتراض گروهی حمایت میکنم و اگر ممکنه ازتون میخوام که امضای من هم زیر نامه قرار داده بشه.
امضا: محمدقاسم کفیلی.
شاد باشین.

سلام و درود مجدد بر آقا سعید خان درفشیان اگه اسم منُ هم میشه بنویسید درسته که پارسآوای ۳ رو نخریدم یعنی این پست و پست شب روشن منصرفم کرد اما خوشحال میشم منم توی این اعتراضنامه سهمی داشته باشم پس من احمد عبد الله پور هم در تاریخ بیست و هفتم مرداد اعلام میکنم بنده هم به عنوان یکی از کاربران محله این نامه رو هم امضا و هم مهر میکنم و امیدوارم که با این پیگیری شما به نتیجه برسیم و از طریق زبان خوش و مسالمتآمیز مشکل را حل کنیم چون که شکایت کردن و امر را به قانون ارجاع دادن درسته راه حل خوبیه ولی بهترین کار همین تنظیم نامه و ارسالش برای ایران سپید هست تا آقای معینی بزرگوار پیگیری کنند و به نتیجه برسیم پس منم این نامه رو امضا میکنم
امضا احمد

سلام
همانطوری که گفتم تمامی اطلاعات پرداختم رو دارم.
آقای درفشیان: هنوز نه پولم رو برگردوندند نه لایسنس تحویلم دادند.
یه امضای بزرگ از طرف من هم بزنید.
حسین حیدری احمدی
با تشکر

درود سعید جان با این که خود من هم نخریده ام اما از این نامه بشدت حمایت میکنم و در کنار عزیزانم هستم.
امضا وحید محمدی.

سلام به شما.
من هم با اینکه خوشبختانه نخریدم نرم افزار رو ولی اگه اسمم و امضام باعث میشه که حق دوستانم پس گرفته شه با کمال میل در خدمتم.
افسانه رضایینیا هستم.
ضمنا از اونجایی که متاسفانه اکثر اعضای انجمن شهرستان دزفول به این سایت و فزای مجازی دسترسی ندارن من به مدیر انجمن اطلاع دادم که اگه کسی قصد خرید داره خریداری نکنه یا اگه کسی خریده هر طور شده اسم و امضاشو اینجا بنویسه که حقش پس گرفته شه.
امیدوارم نتیجه بده و خبرای خوبی بشنویم.
موفق باشید.

سلام دیروز داشتم بخش پیگیری ایرانسپیدو میخوندم خیلی از درخواستها ای که داده شده بد از شهرستانهایی بود که شاید یا به اینترنت دسترسی ندارند یا این سایتو نمیشناسند به نظر من به یه بهونه ای این سایتو تو ایران سپید معرفی کنیم این جوری اگه تو هر شهرستانی یه نفرم به اینترنت دسترسی داشته باشه و بیاد این پستو ببینه حتما افراد زیادی مطلع میشن من

سلام , ممنون از شما
دوستان tts این نسخه هم استاندارد نیست و نمی شه باهاش زیر نویس فیلم ها رو خوند
حداقل انتظار می تونه این باشه که یک tts استاندارد ارائه کنند
امضا میرحسینی

سلام، من همون روزهای اول پیگیر پست بودم،
چون نخریده بودم و از ایراداتش مطلع شدم دیگه واسم کافی بود،
به هر حال خوشحالم که دیر نشده،
من هم آمادگی خودم رو واسه حمایت از حقوق هم نوعام که همون حقوق خودم هم هست، اعلام میکنم،
راستی از تسترر ها هم ممنونم و بهشون حق میدم،
در ضمن با این همه مشکلات نمیتونم زحمات خانه ی نور رو نادیده بگیرم،
به هر حال قبلا از نسخه ی پارس آوای دو زیاد استفاده کردم،
در آخر خدا قوت به همه ی کسانی که زحمت کشیدن، از خانه ی نوریها، و تسترها گرفته تا تنظیم و جمع آورنده‌ی مشکلات پارس آوا و نهایتا طرح همه ی این موارد در چنین پست مفید و به جا و کاملی،
در پناه حق

سلام دوستان عزیز بنده حقیر اطلاعیه ای را در سایت ir-blind.comانتشار دادم این اطلاعیه جهت مشکلات پارس آوا بود تا تمام مشکلات پارس آوا را به خانه نور ارجاع دهم تا اینکه آقای درفشیان عزیز در سایت نابینایان ایران کامنتی را گذاشته بودند که من از این دو پست که هم در سایت شب روشن و هم در اینجا اطلاع نداشتم تمام مشکلات را در نظرات مطرح کرده بودند من هم تمام مشکلات رو سریعا به خانه نور ارسال کردم و هر روز با خانه نور در تماس هستم تا نسخه بروز رسانی شود
اما برخی از دوستان کارهای بنده حقیر را با عنوان سیاست دنبال میکنند
به نظر خودم من توی این کار چه سودی میبرم
که این کار را دارم دنبال میکنم

خانه نور به بنده و تمامی جانبازان نسخه دو کاربره رایگان داده
و من دو کاربرم را دریافت کردم
ولی اگر من دنبال کردم حتما به خاطر انسانیت بوده
و حتی یکی از دو کاربره ام را به یکی از دوستان بخشیدم
قبل از اینکه تستش کنم با خودم گفتم بابا من که حسود نیستم

ولی انسان باید وجدان داشته باشد
در نهایت حرف آخرم این هست
که من این کار را پیگیری کردم
و درستش خواهم کرد
با امید به خدا
التماس دعا

درود غفور جووون. حتی در بدترین حالت اگه از روی هر سیاستی هم باشد که نیست و با توجه به شناختی که ازت دارم, مهم اینه که مشکلات همنوعان حل میشه. مهم اینه که مشکلات حل بشند حالا هر کسی با هر نیتی هم که بخواد حلشون کنه مهم نیست.
ما نباید اصلو ول کنیم فرعو بچسبیم.
مرسی از پیگیریهای صادقانت. حتماً از این ابزار جانباز بودنت تحت هر شرایطی در جهت منافع همنوعات به بهترین شکل ممکن استفاده کن چرا که رضای خدا چیزی جز این نیست.
ما چاکر هر کسی که در جهت منافعمون قدمی هر چند کوچک برداره هستیم, حالا با هر عقیده و در هر دین و مسلکی هم که باشه ما مخلصشم هستیم.
مهم منفعتگرایی جمعی و منافع مشترک هست لا غیر.
چاااکریم.

بذاریدد یه چیزی رو همین جا روشن کنم!
حرفهای ناصحیحی مثل اون چه در کامنت بالا میخونید صرفا نظر شخصی یک کاربر محسوب میشه نه هدف جمعی ما!
ما ارزشی به نام جانبازی رو اون قدر محترم و پر افتخار میدونیم که به هیچ وجه مثل یک ابزار بهش نگاه نمیکنیم!
به نظر من نامه نگاری ما برای روشن شدن اذهان عمومی هست و کار آقای نادری هم اینه که تا جایی که بشه مشکل رو حل کنن!
این دو قضیه اصلا با هم منافاتی ندارن و نهایتا هر دو به یک نتیجه میرسن که حل مشکل هست!
به این دلیل تذکر دادم که این کاربر خاص قبلا هم سعی کرده بود تو کامنت دیگه ای بگه باید از جانبازی افرادی مثل آقای نادری به قول خودش نهایت استفاده رو بکنیم!
ولی دیدگاه ما چه به عنوان مدیران این سایت و چه امضا کنندگان نامه به ایران سپید اصولا این هست که در عین حال که معترض به ایرادات نرم افزار پارسآوا هستیم، از تلاشهای شخص ارزشمندی مثل آقای نادری هم نه به عنوان یک ابزار بلکه به عنوان یک دوست استقبال میکنیم و خوشحالیم که ایشون هم قصد کمک به رفع این مشکل رو دارن!

اطلاعیه خانه نور ایرانیان بصیر در خصوص نرم افزار متن خوان فارسی  پارس آوا۳
به نام خدا
با سلام و احترام و با عرض تشکر از کاربران محترم پارس آوا که با دقت به
بررسی این نرم افزار پرداخته و مشکلات آن را یادآور شده اند.خانه نور با
پذیرش برخی از این اشکالات و پوزش به خاطر وجود این باگ ها در صدد است که
پس از جمع آوری نظرات کاربران محترم نسبت به رفع آن اقدام نماید. همان
طور که کاربران محترم اطلاع دارند خانه نور همواره پشتیبان نابینایان
عزیز بوده و هیچ انتفاعی را از این مسیر پیگیری نمی نماید و با اطمینان
اعلام میدارد که هر گونه به روز رسانی  این برنامه  رایگان خواهد بود.
لازم به ذکر است برخی از این اشکالات  مطرح شده به دلیل عدم رعایت اصول
صحیح درنوشتار و رسم الخط زبان فارسی توسط کاربران محترم مانند کلمه پارس
آوا بوده . لذا کاربران محترم مشکلات احتمالی خواندن متون را با در نظر
گرفتن این اصول  به اطلاع خانه نور برسانند. قطعا نظرات شما در بهبود
کیفیت نرم افزار موثر خواهد بود.پیشاپیش از بذل توجه شما سپاس گذاریم .
حمید جعفری

مدیر عامل خانه نور ایرانیان بصیر

همان
طور که کاربران محترم اطلاع دارند خانه نور همواره پشتیبان نابینایان
عزیز بوده و هیچ انتفاعی را از این مسیر پیگیری نمی نماید

بدین وسیله از همه کاربرانی که از طریق عمه خانم این جانب متحمل ضرر شده اند عذر خواهی می نمایم چون در واقع خانه هیچ انتفاعی از این قضیه تا کنون نبرده بلکه تمام انتفاع آن به جیب عمه خانم این جانب رفته لذا از همه نابینایان عزیز از طرف عمه خانمم حلالیت می طلبم تو را خدا حلالش کنید

سلام
راستش من جمعه این اطلاعیه رو دیدم، ولی به نظرم سؤالاتی اینجا قابل طرح شدن هست:
یکی اینکه این به روز رسانیها کی و چگونه قراره ارایه بشه؟ و دیگه اینکه چرا با وجود باگها و خطاهایی که در نرم افزار وجود داره هنوز فروشش رو متوقف نکردند؟
البته شاید سؤالات حقیر به خاطر سواد کمی که دارم بی مورد باشه. فقط خواستم نظر شخصیمو مطرح کرده باشم.

با عرض تشکر از کاربران محترم پارس آوا که با دقت به
بررسی این نرم افزار پرداخته و مشکلات آن را یادآور شده اند.خانه نور با
پذیرش برخی از این اشکالات

بچه ها خانه نور برخی از اشکالاتی را که شما گرفتید پذیرش فرمودن یعنی همه اشکالات وارد نیست یعنی برخی از ما رسما غلط فرمودیم که اشکال گرفتیم چون اصلا وارد نبوده نه نازنین فرمایشات شما کاملا متین هست ولی کیه که پاسخگو باشه

سلام.
من فکر میکنم که دیگه به اندازه ی کافی مسائل اینجا مطرح شده و دیگه لزومی به ادامه ی این بحث در این سایت نیست. نامه ها تنظیم شده و به ایرانسپید ارسال خواهد شد. باید منتظر پیگیریهای جناب معینی باشیم تا ببینیم نتیجه ی این نامه چه خواهد شد.
من با اجازه ی سعید پایان این پست رو اعلام میکنم و از مشارکت همگی شما دوستان در این پست سپاسگزارم.
موفق باشید.