خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

کتاب گویای کارنامۀ اردشیر بابکان

درود بر شما دوستان گرامی.
چندی پیش، مربی سفالگری مقداری گِل به من داده بود تا برای نمایشگاه، چند کار آماده کنم. همانطور که روی میز کارم – اُپِن آشپزخانه – مشغول ورز دادن گِلها بودم، به یادم آمد که به تازگی کتابی به دستم رسیده است. دستهایم را شُستم و به سراغ کامپیوتر رفتم. صدا را تنظیم کردم و ضمن انتخاب تمام فایلها، فرمان شروع کتاب رو صادر نِمودم. سپس سر کارم برگشتم.
نام کتاب: کارنامۀ اردشیر بابکان. داستانهای ایران باستان، دکتر مهری باقری. گوینده: حمیدرضا رضایی. به سفارش کتابخانه ثامن الائمه آبادان. به تاریخ بهمن 94
به قول معروف: راویان اخبار و ناقلان آثار و طوطیان شکرشکن شیرین گفتار چنین حکایت و روایت کرده اند  که:
در کارنامۀ اردشیر بابکان چنین نوشته بود که پس از مرگ اسکندر رومی، ایران زمین دارای دویست و چهل کدخدایی و ملوک الطوائفی بود.سپاهان و پارس و نواحی نزدیک بدانها، در دست سردار اردوان بود.بابک که از گماشتگان اردوان بود،…
و بخش دیگری از کتاب:
اردوان، کنیزکی بایسته داش که او را از کنیزکان دیگرش گرامیتر داشته و بیشتر حرمت میگذاشت. آن کنیزک نیز، به اردوان همه گونه خدمت مینمود.  یک روز که اردشیر در ستورگاه نشسته و مشغول طنبور زدن و آواز خواندن و دلخوشی کردن بود، آن زن اردشیر را دید و شیفته او شد.
خلاصه این که وقتی به خودم آمدم، دیدم که حدود دو ساعت است که ضمن گوش کردن به متن جذاب این کتاب، مجسمه ای نیز ساخته ام. از آنجایی که ما برای هر یک از کارهایمان نامی رو انتخاب میکنیم، من هم نام اردشیر رو بر مجسمه ام گذاشتم و با همین نام کارم رو معرفی کردم.
به شما هم پیشنهاد میکنم

این کتاب روبا حجم 34 meg دانلود کنید و لحظات خوبی رو برای خودتون رقم بزنید.
روزگارتون سرشار از آرامش و نشاط.