خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
آموزش اتصال به اینترنت با استفاده از دانگل, مخصوص نابینایان.

درود به همۀ  هم‍محلیهای عزیز خودم.
حالو احوال چطوره. خوشحالم سرما داره از راه میرسه.
شما چی؟ از چی خوشحالین و چه میکنین. تکراری بودن منو و تکراری حرف زدنمو دیگه به بزرگواری خودتون و کوچیکواری من ببخشین دیگه. خلاصه تازه رفتم بالا قصد پایین اومدن هم ندارم خَخ.
دوستان گلم من باز هم با یه ترفند من دراوردی و کاملاً مورد استفاده ی نابینایانانه. یعنی این ترفند نابینایی هست و خودم هم با استفاده از همین کله ی پوک خودم پیداش کردم اومدم خدمتتون.
اول بگم چند وقت پیش من یه مودم گرفتم که فکر میکنم اسمش دانگل باشه.
این دانگل جون خیلی نازه. یعنی مرگ ممل یه چیزی میگم یه چیزی میشنوین.
در واقع این دانگل سیمکارت میخوره اون هم انواع سیمکارتها و خلاصه 4G هم میشناسه و باهاش میشه تماس گرفت یعنی مثل گوشی هست دیگه. پیامک و اتصال به اینترنت هم داره. خلاصه هر کاری با گوشی انجام میدیم میتونیم با استفاده از این قطعه ای که میخریم و قابل حمل و سبک هم هست رو انجام بدیم. مثل رَم ریدر هست دیگه.
وقتی به سیستم وصلش میکنیم خودش یه حافظه داره و یه درایو میاره تو computer که میتونیم درایورشو نصب کنیم و بعدش ازش استفاده کنیم.
فقط یه مشکلی داره. اونم اینه که واسه ما دسترسپذیر نیست به هیچ وجه. یعنی وقتی وارد برنامش میشیم هیچ کاری نمیتونیم انجام بدیم.
خب الآن میدونم میخواین زود قضاوت کنین و احتمالاً تو دلتون بهم فحش بدین ولی کمی صبر کنین. عجله نداشته باشین تا بگم که چه ترفندی واستون اوردم.
چیزی که من پیدا کردم مربوط به اتصال به اینترنت هست که با این قطعه میتونیم انجامش بدیم با خیال راحت. منتها واسه اولین بار وقتی برنامشو نصب کردیم باید یه بینا باشه در حالی که سیمکارت رو این مودم هست و به سیستم وصله, بیاد برنامه ی مربوطه رو اجرا کنه و گزینه ی Connect…  رو بزنه تا یه Connections ساخته بشه تا ما بتونیم بعداً بدون نیاز به شخص بینا ازش استفاده کنیم.
اینو بگم که این قطعه نیاز به گرفتن تنظیمات GPRS نداره و تازه یه خوبی دیگه ای که داره اینه که  قیمتش هم ارزونتر از مودمها هست و انواع سیمکارت مربوط به اپراتورهای مختلف رو هم پشتیبانی میکنه. یه دونه رَم هم میخوره که میتونیم به عنوان رَم ریدر هم ازش استفاده کنیم.
نمیدونم شاید وایفای دارش هم باشه نمیتونم اطلاعات غلط بدم بگم حتماً هست یا نیست.
انواع مختلف هم داره که من بهترینشو گرفتم تا بتونم هر سیمکارتی که خواستم روش بذارم.
در مورد انواع دیگش واقعاً نمیدونم برنامش دسترسپذیر هست یا نه ولی بعید میدونم دسترسپذیر باشه. اما در کل نظر قطعی نمیتونم بدم چون امتحان نکردم. فقط چیزی که خودم خریدم میدونم که نیست و این آموزش رو هم بر اساس همین دارم واستون میگم.
اینو هم بهتون بگم که وقتی درایور این قطعه رو نصب میکنیم میتونیم از طریق Device Manager و تو شاخه ی Modems ببینیمش. که مال من هست D-Link HSPA Modem
و اسم برنامش هم D-Link Connection Manager هست که وقتی نصبش کردم میاد رو Deks Top آیکنش.
خب من داداشم واسه اولین بار کاری که قرار بوده رو انجام داده و دیگه خودم میتونم به اینترنت وصل بشم با خیال راحت.
دقت کنین من از کلیدهای همزمان Insert+F11 یا Windows+B استفاده میکنم و وقتی با جهت پایین میام میبینم که صفحه خوان بهم میگه:Not connected – No connections are available
خب خط مورد استفاده ی من ایرانسله. حالا ترفند اینه که با فرض اینکه ویندوز ما تو درایو C: هست این نشونی رو تو ران مینویسیم و اینتر میکنیم.
C:\Windows\System32\rasphone.exe
و یا فایل rasphone.exe رو تو سیستم32 پیدا میکنیم و حتی میتونی به Deks Top هم بیاریمش و میانبر واسش بسازیم.
خب بعد از اینکه این فایلو  حالا به هر شکلی ران کردیم با این پنجره رو به رو میشیم.
Network Connections Choose a network connection: Irancell Connect… Properties New… Close
ما اینجا یه دونه Tab میزنیم و رو گزینه ی Connect… Enter میزنیم و بعدش با این پنجره رو به رو میشیم.
Connect Irancell Dial: *99# Dial Cancel Properties Help
اینجا هم میتونیم Enter بزنیم یا باز Tab بزنیم و رو گزینه ی Dial Enter بزنیم.
خب بعد از 30 ثانیه صبر. وقتی نگاه میکنیم متوجه میشیم که میگه IrancellInternet access
حالا اگرم بخوایم اتصالمونو به اینترنت قطع کنیم, هم دوباره همون فایل رو اجرا میکنیم و این بار وقتی اجراش میکنیم پنجرش اینجوری هست.
Network Connections Choose a network connection: Irancell Hang Up Properties New… Close
خب اینجا  Tab میزنیم و گزینه ی Hang Up رو Enter میکنیم.
وقتی این کارو کردیم ازمون این سؤالو میپرسه و با این عبارت رو به رو میشیم.
Network Connections Do you want to disconnect from Irancell? Yes No
که ما خب اگه بخوایم اتصالمونو قطع کنیم گزینه ی Yesرو  باید استفاده کنیم طبیعتاً.
و بعدش هم باید Tab بزنیم که پنجره رو ببندیم یا Alt+F4 بگیریم.
این چیزی بود که من به دست اوردم و گفتم با شما هم به اشتراک بذارمش چون ممکنه کسی داشته باشه یا بخواد بخره.
اینی هم که من گرفتم 90 هزار تومان هزینه کردم و ازش هم راضی هستم.
فقط وقتی میخوایم بسته بگیریم یا باید خط رو در بیاریم و با گوشی بسته بگیریم و حجم رو چک کنیم و یا هم با خود برنامه که به بینا نیاز میشه.
باز هم میگم که به نظر خودم این قطعه خیلی به درد نابینا میتونه بخوره. چون از نظر حجم جوری هست که تو جیب جا میشه و کاملاً سبکه و از نظر آنتن‍دهی هم عالیه و سیمکارتهای مختلف رو هم پشتیبانی میکنه و دیگه قیمتش نسبت به مودمها هست که متأسفانه اوناییشون که انواع سیمکارتها رو پشتیبانی میکنند قیمتشون بالای 200 هزار تومان هست.
خب دیگه مزاحمتون نباشم و امیدوارم تونسته باشم چیز مفیدی بهتون گفته باشم, هر چند من خودم مطمئن نیستم. آخه کله پوکو چه به این حرفا خَخ.
در ضمن خوشحال میشم اگه در این مورد و کلاً در خصوص اتصال به اینترنت روش بهتری میدونین یا وسیله ی دسترسپذیری هم سراغ دارین و تجربه کردینو با ما هم به اشتراک بذارین.
منتظر حضور گرمتون و نظرتون تو کامنتا و اشتراک تجربه تون هستم.
خیلی حرف زدم. همگی خوشبخت و موفق باشین و تا یه پست دیگه که بتونم در خدمتتون باشم میگم که.
اومدم پایین. بای بای.

۲۴ دیدگاه دربارهٔ «آموزش اتصال به اینترنت با استفاده از دانگل, مخصوص نابینایان.»

درود. والا من اون موقع اولویتم تماس بود که بعدش متوجه شدم برنامش دسترسپذیر نیست. ولی خیلی به دردم خورده. هر سیمکارتی خواستم توش گذاشتم و جواب داده. باید ببینیم اون مدم همه ی سیمکارتا رو میشناسه یا نه.
خب مثلاً من یه جایی میرم که رایتل بهتره خب رایتل میذارم. یعنی بیشتره جاها میتونم انتخاب کنم و بی اینترنتی نمیکشم.
مرسی از کامنت. اینم مدال خوشرنگ طلا.

سلام ممنون از پستت من خودم یه DLink خریدم البته یه سال نیم پیش برای من ۳g هست یه راه دیگه هم داره که بخوای به اینترنت وصل بشی که باید بری تو program file و داخل مودم و روی WirelessModem.exe اینتر بزنی بعد برنامه اجرا میشه اگه بعدش اینسرت و اف ۱۱ یا ویندوز و b بزنی منوی کانکشن باز میشه و اگه روی مودم که معمولاً با یه عدد به این صورت ۴ ۳ ۲۲ یا چیزی به همین صورت بستگی به نوع سیمکارت داره اینتر بزنی ازت Connection name میخواد که بر اساس سیمکارت وارد میکنی و acses point name که وارد میکنی بعد هم اینتر و سپس نوع کانکت شدن رو انتخاب میکنی و وصل میشه البته من یه سال و نیم پیش گرفتم ۷۵ تومن تنظیماتش هم حتماً باید یه بینا باشه با jaws kercer هم میشه پیدا کرد البته با بدبختی برای خیلی جاها بدرد میخوره راستی من یه قطعه وایفای برای کامپیوترم گرفتم از فروشگاه بامیلو اونم جالبه کارم رو خیلی بیشتر از مودم دانگل راه انداخت به قول معروف که میگه هر کسی را بحر کاری ساختن اینجا هم میشه گفت که هر چیزی برای کاری ساخته شده

سلام ممنون از پستی که تجربه خودتون و ارزشمند بود. بنده نیز تجربه خودم را خدمت دوستان عرض می کنم و آن مودم lh92 ایرانسل هست که البته فقط سیم کارت ایرانسل داخلش میشه قرار بدیم. این مودم چند حسن داره: یکی اینکه وقتی از طریق کابل USB به کامپیوتر وصل میشه تنظیمات مودم را میاره که بعد از log in شدن بدون نیاز به بینا میتونیم خودمون تنظیمات لازم مثل تغییر رمز و … را انجام بدیم. دیگه اینکه این مودم از طریق وایفای میتونه به ما کمک کنه که با لپتاپ یا گوشی به اینترنت ۳g یا ۴g ایرانسل وصل بشیم. دیگه اینکه هم زمان ۱۰ نفر به این مودم میتونند وصل بشن. حسن دیگه اینه که میتونیم با نصب برنامه my irancell روی گوشی از میزان استفاده و مقدار باقیمانده اینترنت و کلا موجودی شارژ باخبر بشیم و انواع بسته ها را هم بخریم. دیگه اینکه این مودمها قابلیت ارسال و دریافت پیامک را هم داره که البته بنده خودم هنوز نتونستم باهاش پیامک بفرستم اما پیامهای دریافتی سیم کارت را در قسمت تنظیمات مودم میتونم مشاهده کنم. شرمنده که کامنتم طولانی شد. قصدم بیان تجربه خودم از خرید این مودم بود. راستی قیمتش حدود ۲۵۰ هزار تومان هست. بدرود.

درود. دقت کنین با وجود قیمت بالاش ولی باز هم فقط ایرانسل رو میشناسه که این واس کسی که میخواد به جاهای مختلفی بره و یا کلاً مثلاً میخواد بره مسافرت و ممکنه اون جایی که هست خط دیگه ای بهتر باشه رو نمیتونه استفاده کنه.
با این دانگل تماس هم میشه گرفت و دیگه شاید وایفای هم داشته باشند این نوع مدمها.
مرسی از بیان تجربه تون. ممنون.

سلام دوست گرامی. من چون به BTS rightle منزلم نزدیک هستش از مودم یو اس پی دانگل خاص همین سیمکارت استفاده میکنم که نصب و کار کردن با آن نیاز به فرد بینا نداره و ۳g هم است. اما مودم شما با وجود مشکل کوچک و شاید بزرگ برای خیلیها بسیار کاملتر و عالیه. من پست شما را خواندم اما متوجه نشدم که به نام مودمتون اشاره کردید یا نه. لطفا اگه عنوان شده یکبار دیگه درینجا نام کامل مودمتون را بنویسید. مودم من بدون کابل و مثل فلش و با حجمی کمی بیشتر هستش از شما چطور؟ این مودم را از چه فروشگاهی میتوان تهیه کرد؟ از تجربه بسیار خوبتون متشکرم.

درود بر علی بی ادعا. آقا من خودم یه دونه از این مدل مدم ها دارم. ۳g هست و تمومی سیم کارت ها رو ساپورت می کنه. ولی نمی دونم چرا با ایرانسل میونه ی خوبی نداره و قطع و وصل میشه. وقتی که وصل می کنم به لپتاپ، اول که اون آهنگه میاد. البته اولین باری که وصلش می کنی، خود به خود واسه نصب پیام میده و ok می کنی و کارای نصبش رو انجام میدی، بعد یه icon تو desktop ایجاد میشه به نام HSPA USB MODEM
بعد میری تو قسمت internet options و سربرگ connection. اون جا گزینه ی new connection رو می زنی، بعد نوع کانکشن رو ازت می خواد. گزینه دایال آپ مدم رو انتخاب می کنی. بعد username و password رو وارد می کنی، بعد دایال نامبِر رو می نویسی: *۹۹#
بعد ازت می خواد انتخاب کنی که این کانکشن فقط واسه خودت قابل استفاده باشه یا واسه همه، هر کدوم رو دوست داشته باشی انتخاب می کنی، بعد هم save می کنی.
حالا مرحله ی بعدی:
میری تو دسکتاپ و اچ اس پی ای یو اس بی مدم رو اجرا می کنی، دو تا آهنگ می زنه و بعد از حدود ۳۰ ۴۰ ثانیه، سیم کارت رو می شناسه.
مثلاً واسه رایتل ۴۳۲۲۰ فکر کنم هست، وقتی این رو گفت یعنی آنتن سیم کارت اومده.
اگه پیامی هم واسه سیم کارت بیاد یا تماس گرفته بشه آهنگ می زنه اما من نابینا نتونستم نه باهاش پیام بخونم، نه تماس جواب بدم.
اما برای استفاده از اینترنت، incert و f11 رو می گیرم و اگه مثلاً با وایفای به اینترنت خونه یا دانشگاه وصل نشده باشم، گزینه ی open network connection رو انتخاب می کنم، بعد اون جا چند تا گزینه میاره که یکیشون اسم اون کانکشنی هست که ساختم، روش اینتر می زنم، بعد یوزر و پس می خواد که اگه از قبل ذخیره شده باشه اینتر می زنم دو بار و خودش شروع می کنه به وصل شدن و بعد از حدود ۴۰ ثانیه میگه: network connections، connect or disconnect link
این یعنی نت ما وصل شده.
بعد که کارمون با اینترنت تموم شد، گزینه connect or disconnect رو می زنیم، بعد رو کانکشنی که ساختیم با جهت نما قرار می گیریم و اینتر رو می زنیم و گزینه ی disconnect رو انتخاب می کنیم. مارک مدمم دقیقاً نمی دونم چیه ولی حدوداً ۵ سالی هست که دارمش.
ببخش که توضیحاتم طولانی بود.
شاد باشی

دیدگاهتان را بنویسید