خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

بچه ها، بهتر نیست اینجا یه روز واسه همیشه روی پای خودش ایستادن کنه؟

 

عذرخواهی می کنم ولی شما الان بیرون از محله تشریف داری. با نام کاربری تشریف بیار داخل تا بتونی ما رو بخونی.

۲۶۳ دیدگاه دربارهٔ «بچه ها، بهتر نیست اینجا یه روز واسه همیشه روی پای خودش ایستادن کنه؟»

سلام، من خوب با این پیشنهاد موافقم و ۱۰۰۰ تومن واقعا چیزی نیست که کسی زورش بیاره، ولی خوب آقا واقعا اگه اینی که میگی باشه، اگه واقعا کنفرانس داشته باشیم و و و..، منم خوشحال میشم محله ی باصفا تری داشته باشیم و پایدار باشه، موفق باشی

این طرح باید از زمان شروع کار گوش کن اجرایی میشد

ولی الآنم دیر نیست

اونایی که فکر میکنن اندازه ی یک سر سوزن به گوش کن مدیونن، یا علی. حالا وقتشه

اگه این اتفاق باعث بشه که اینجا صفا باشه، صمیمیت باشه، شور و هیجان باشه، مطالب علمی باشه، آموزش باشه هزار تومن که چیزی نیست ۵تومن رو هم هستم

این پول رو میدم، ولی مطمئنم که هیچ خطری قرار نیست ۲۵۰ گیگ حاصل زحمات خودم، و دوستانم رو تحدید کنه

سلام مدیر خوبی آیا؟
آقا منم موافقم با این طرح خداییش هزار تومن پولی نیست.
به نظر شخصیه من البته بازم میگم شخصی هستش. یه حسابرسی هم تشکیل بشه که هیچکس ابهامی براش پیش نیاد و شفافسازی بشه. من موافقم یا علی.
من حتی ماهی ۵ تومن هم موافقم. پاینده باد گوش کن خودمون

درود. خب من که موافق صد درصد این موضوع بوده هستم و خواهم بود. ولی این طرح نیاز به کامل شدن داره. نقاط ابهام زیاد توشه. باید نقاط ضعفهاش برطرف بشه تا اگه مثلاً یکی از بیرون خواست از محله استفاده کنه بتونه. و اینکه چه تضمینی هست مطالب ما رو کسی کپی نکنه و تو سایتای دیگه بذاره.
لینکها باید حتی اگه حساب کاربری هم داشته باشیم, کاملاً خصوصی بشن و هرکی میخواد دانلودی انجام بده, مجبور باشه که اولاً وارد حساب کاربریش بشه, و دوماً حتی با وجود وارد شدن, اون لینک فقط و فقط واس خودش کار کنه نه دیگران.
به نظرم باید عضویتها رو به چنند دسته تقسیم کنیم و واس هر کدومشون یه سطح دسترسی قرار بدیم. اینجوری متنوعتر هم هست و انتخاب هم گسترده میشه.
مثلاً دسترسی سطح اول خوندن مطالب و نه دانلود مطالب. یعنی در واقع خوندن هر مطلبی هم شاملش نمیشه. بیشتر همین دست نوشته و یا پستهای عمومی و شرکت تو بحثها و کامنت دادن و فرستادن پست.
سطح دوم شامل همه چی میشه و دسترسی آزاد به اطلاعات محله هست با حق عضویت.
در واقع محله باید نیم رایگان باشه و حق عضویت شامل هر چیزی نشه. که امیدوارم در این مورد تصمیم درستی بگیری و اونو به اظهار نظر بچه ها بذاری. آخه اینجوری که نمیشه بخوای کلی گویی کنی. ریز طرح رو با همه ی جزئیاتش بنویس. وگرنه که کیه که بخواد با کلیاتش مخالفت کنه.
راستی در خصوص حریم شخصی محله هم به فکر باش که کسی زیراب محله رو نزنه و محله مون هی مورد لطف بعضیا قرار نگیره و مشکلی واسش پیش نیاد.
راستش منم با روش قبلی در عین اینکه خوب بود موافق نبودم و به نظرم در شأن ما و محلهمون نیست. در ضمن واس تولد محله هم میتونیم به محله پول کادو بدیم که اینم میتونه روش خوب و با کلاسی هم باشه.
دیگه اینکه موضوع حق عضویت باید از روزانه, هفته, ماهانه, و سالانه رو در بر بگیره و لازم نباشه من بخوام ماهی یه بار پول بدم. من ترجیح میدم سالیانه حتی بیشتر از اون چیزی که باید بدم بریزم حساب محله ولی ماهی یه بار این کارو نکنم.
یه فکری هم واس این پستهای عمومی بکن که تعدادشون داره زیاد میشه. مثلاً بگو هرکی میتونه ماهی یه پست عمومی بفرسته.
خلاصه یه نظم درست حسابی بده به محله. شاید اولش سخت باشه ولی نگران نباش مردم عادت میکنند و کنار میان.
لذت ببر از زندگی.

سلام آقای خادمی. طرح خوبیه. درمورد حسابرسی و حتی ارائه گزارش های شفاف به بچه ها به صورت منظم مثلا ماهانه با آقای علیوردی لو کاملا موافقم. اما درمورد مبلغ چون اطلاعی از چند و چون هزینه های جاری محله ندارم نمی تونم اظهارنظری بکنم. با این حال معتقدم باید تعیین هزینه جوری باشه که بچه هایی که خدای نکرده ممر درآمدی ندارند هم اذیت نشن و در عین حال هزینه های محله هم تأمین بشه. موفق باشید.

سلام مدیر، بنظرم عااالیه. اینطوری همه یه مبلغ میدن، کسی بخاطر کم دادن عذاب وجدان نداره، ضمنا، بنظرم هرچیزی زمانی ارزشمنده، که بهایی براش داده بشه. این سایت، برای همه مفیده، پس، مفید بودن، بهایی هم داره! من شدیدا موافقم

یعنی فقط کسی که حساب کاربری داره بتونه دانلود کنه و لینک رو نتونه کپی بگیره و به دیگری که حساب کاربری نداره بده. بهش میگن خصوصی شدن لینک دیگه عزیزم. یعنی من اگه قرار باشه از محله دانلودی کنم, حتماً خودم باید عضو باشم, با حساب کاربریم وارد بشم, و خودم رو لینک دانلود اینتر کنم و لینک هم فقط واس خودم باشه. یعنی اگه تو عضو نشدی, نتونی به من بگی لینک رو به من هم بده. یعنی جوری بشه که من نتونم این کارو کنم. یعنی جلوی سو استفاده ها گرفته بشه.
افتاد.
اینایی که گفتم مثال بودنا. یه وقت فکر نکنی منظورم این بوده که تو سو استفاده گری عزیزم.

سلام.
کاش تعداد بیشتری شرکت کنن!
ایول! خوبه. همینطور پیش بریم طرح زودتر از زمان انتظار اجرایی میشه!
۱. در خصوص حسابرسی، سعی می کنم کلا کاری کنم که موجودی کیف پول سایت، به صورت آنلاین و لحظه ای در خود سایت به کاربر ها نشون داده بشه. تمام تراکنش ها هم زده بشه. مثلا صد هزار تومان بابت چهارصد گیگ رپید پارس، پنجشنبه، مورخ هجده آذر ۹۵ از کیف پول محله، برداشت شد.
۲. طرح های دیگه ای هم که در خصوص جزئیات پروژه توی ذهنتون هست و نوشتید رو توی تصمیمگیری مَد نظر قرار میدم.
۳. وقتی طرح قرار شد اجرایی بشه، نحوه استفاده از امکانات جدید و طرح هم حتما به صورت آموزش های صوتی یا متنی قرار میگیره.
۴. مرسی از اونایی که اومدید و قراره بیایید.
۵. دارم تمام کامنتا رو میخونم. اون مدال ها رو دو تا دو تا بر ندارید. هرکی واسه خودشو برداره بفروشه باش یه پیزتا بزنیم امشب!
۶. لذت ببرید از زندگی!

درود بر شما… موافقم… اگر مبلغی مثلِ همان «هزار تومان» که فرمودید باشد، افرادِ بیشتری و به گونه ای پایدار آن را پرداخت خواهند کرد… نهایتا با افزایشِ هزینه های معمول در ایامِ آتی می تواند این مبلغ افزایش یابد… در موردِ شکلِ پرداخت هم اگر به صورتی باشد که هر کسی پس از ورود به حسابِ کاربری اش بتواند به راحتی واردِ درگاهِ پرداخت شود و پس از انجامِ پرداخت نیز توسطِ سیستمی خودکار که در سایت قرار داده شده، اشتراکِ ماهانه یا سالانه ی هر عضو ثبت شود به شیوه ی سایت های دیگری که اینچنین فعالیت می کنند و در مقابلِ پرداختِ مبلغِ اشتراکِ ماهانه اجازه ی استفاده از محتوای موجود را به کاربران می دهند، بسیار مطلوب خواهد بود… تنها نکته ای که می ماند این است که تدبیری اندیشیده شود تا اگر یکی از عزیزانِ نابینای کشور که با این محله آشنایی ندارد و از طریقِ جستجو به مطلبی از این سایت رسیده که بسیار فوری به آن نیاز دارد، به عنوانِ مثال مطالبی که حاویِ آموزش هایی رایانه ای هستند و می توانند آن عزیز را در آن لحظه از مشکلی که برایش پیش آمده رها سازند، بتوانند بدونِ صرفِ زمانی طولانی برای عضویت و خریدِ اشتراک از راهِ حلِ ارائه شده در آن مطلب استفاده کنند… به عنوانِ مثال می تواند برای کاربرانِ غیرِ عضو، امکانِ بهره گیری از یکی یا دو مطلب از سایت در نظر گرفته شود و در صورتی که تمایل برای استفاده ی بیشتر وجود داشته باشد در فرصتی دیگر با عضویت و خرید اشتراک این اتفاق بیفتد… فکر می کنم اگر تنها یک نوع اشتراک وجود داشته باشد و تمامیِ افرادی که حقِ اشتراکِ خود را پرداخته اند دسترسیِ یکسانی داشته باشند به امکانات و محتوای سایت بهتر باشد، در صورتِ وجودِ چند نوع اشتراک با توجه به تجربه های پیشینی که موجبِ بروزِ اختلافاتی شدند، احتمالِ دلخور شدنِ برخی از عزیزانی که توانِ پرداختِ مبلغی بالاتر را ندارند وجود خواهد داشت… اگر بتوانید امکانِ پرداخت از طریقِ کدِ دستوریِ تلفنِ همراه را نیز اضافه کنید، برای عزیزانی که احتمالا کاربرِ webvisum نیستند و یا با تلفن همراه از محله استفاده می کنند، به این شکل که شناسه ی پرداخت به شکلِ خودکار برایشان صادر شود تا از آن طریق اقدام نمایند هم این طرح بیش از پیش عملی خواهد شد… مبلغِ اشتراک می تواند با توافق اعضای محله بیشتر به عنوانِ مثال پنج یا ده هزار تومان هم باشد، اما مهمترین چیز این است که همه چیز به گونه ای اتفاق افتد که بالاترین درصدِ وفاق بر سرِ آن وجود داشته باشد تا مشارکتی گسترده تر و همیشگی صورت پذیرد… نکاتی که به نظرم رسید را برایتان نوشتم، امیدوارم مفید باشند… پاینده باشید…

سلام مجتبی.
من هم موافقم هم مخالف.
موافق به این خاطر که استقلال محله حفظ میشه و دیگه شان و شخصیتش رو واسه جمع آوری پول و هزینه ها پایین نمیاریم بلکه بهش شخصیت میدیم.
بعدشم باید کاربر گوش کن بودن یه فرقایی با کاربر نبودنش داشته باشه.
یه دلیل واسه مخالفتم هم بگم تا برسم به یه اعتراف تلخ.

میترسم با اجرایی شدن این طرح مشکلاتی از قبیل دلسرد شدن توی بعضی بچه ها بیفته.خودت که بهتر میدونی همین الانش هم کلی کاربر چراغ خاموش داره محله.باید یه طرحی باشه که جذب کنه تا باعث دفعش بشه.

مثلا یه سری تخفیفات برای بعضیا قائل بشی.تا یک ماه هرکی تازه عضو میشه ارز محله رایگان استفاده کنه و بعد یک ماه حق عضویت بده.
و خیلی پیشنهادهای دیگه که خیلی میتونه بهت کمک کنه.
و اما اعتراف

من خودم به عنوان یه کاربر که بیشتر وقتم رو اینجا هستم هرگز به خودم اجازه اینو ندادم که واسه یه بارم شده لینک از اینجا میتونه به محله کمک مالی کنی رو بازش کنم.من واقعا از بی مسئولیتیم نسبت به محله از همینجا از همه و مخصوصا از تو مجتبی عذرخواهی میکنم.

بنظر من اگر تمامی اعضا سالیانه ده هزار تومن به حساب محله واریز کنن مشکل راحتتر حل میشه و نیازی نیست که هر ماه اشخاص بیان و هزار تومن بدن. باید برای مخارج سالیانه برنامه ریخت نه ماهیانه. ضمنا بجز اعضا هیچکس نباید بتونه مطالب رو بخونه یا اونها رو دانلود کنه. اگه قرار بر این باشه که هر کس براحتی بیاد و مطالب رو بخونه و یا دانلود کنه دیگه پرداخت های اشخاصی که حق عضویت میدن هیچ مفهومی نداره. اشخاص غیر عضو نه در تهیه و نه در ارائه انواع نوشته ها و آموزشها هیچ نقشی ندارن ولی میان و به رایگان از امکانات سایت استفاده میکنن. این اصلا درست نیست. اگه بحث حق عضویت بطور جدی مطرح بشه اون وقت همه ی اعضا در این نوع تصمیمگیریها محق خواهند شد. اگر یک چنین سیاستی رو میخواین پیش بگیرین باید تبعاتش رو هم بپذیرین. من فقط تشریح موقعیتی رو کردم که بعد از شروع این طرح ناگزیر رخ خواهد داد. اگر مشارکت عمومی اعضا رو میتونید در این نوع تصمیمگیریها بپذیرید راهکار بسیار خوبیه. اما اگر نپذیرید اونوقت از مشارکتها کاسته میشه که به نظر من پذیرفتن نقش تصمیم گیرندهتر اعضا به نفع سایت خواهد بود. و بار مسؤولیت فردی خود تو رو هم کم میکنه. دیگه این اکثریت اعضا هستند که سیاست های اصلی سایت رو میتونن تعیین کنند. اگر با این مشکلی نداشته باشی طرح بسیار خوبیه. فقط برای اشخاصی که عضو رسمی سایت نیستند یک امتیاز میشه قائل شد و اون هم اجازه ی دانلود برنامه هایی مثل جاز یا انویدیا هست که نیاز واقعی همه ی نابینایان سراسر کشوره. بجز این هیچ مجوزی برای دانلود یا خواندن مطالب به غیر اعضا نباید داد اگه بشه این نظر من رو به رأی بزاری اونوقت اگر اکثریت موافق یا مخالفش بودن بهتر میتونی برای تعیین خط مشی آتی سایت با مراجعه به آراإ عمومی اعضا تصمیم بگیری و اونها رو به مرور در گزینش بهترین راهکارها در اداره و ارائه انواع خدمات سهیم کنی که فقط کارشون پرداخت حق عضویت نباشه بلکه حضور مستمر در انواع تصمیمگیریها باشه
با یک چنین شیوه ای خیلی کارها با پولی که از راه دریافت حق عضویت میشه انجام داد

سلام. طرح جالبیه خوبه
دیشب داشتم به یه سریع مسایل فکر میکردم که زیاد شدن پست ها یه هزینه زیادی رو داره صرف میشه خب کاش یکم مرعات بشه مثلا روزی هشت تا پست بشه چهارتا هم هزینها صرفه جویی بشه هم شرکت در پست های دیگه بشه
پستهایی میبینم دو یا یک کامنت داره یا بعضیا پنجاه تا خب چرا این مشارکتها یکسان نباشه
من خودم واقعا یه وقتها نمیرسم به چندتا پست قشنگ سر بزنم یا کامنت بزارم
چرا که یکم مواظب باشیم تیم مدیریتم اذیت نشه این طرحم خوبه در کنارش برنامخ ریزی بشه پستها کمتر مشارکت بیشتر هم دلگرمی برای صاحب پست هم بیشتر کنار همیم هم بیشتر آشنا میشیم باهم
من حرف زیاد دارم اما فرصت نیست و نمیتونم بیشتر بنویسم بدلیل یه سریع چیزا امیدوارم همین چند جملم بد برداشت نشه راستش دیگه نمیدونم چی بگم تا کسی بد برداشت نکنه چون بهم میرسه حرف درست نمیزنی هرجور ایرادی میگیرن والاه بخدا من سعی میکنم ب بهترین شکل حرف بزنم حد اقل توی سایت اینجا همیشه مواظب بودم تا کسی رو ناراحت نکنم حتی از کسی هم نارحت بودم بازم تونستم توی پست شرکت کردم با کمال احترام اما این ور اون ور شکایت میکنن صدبار اومدم سایت رو ترک کنم اما دلم نیومد جمع رو رها کنم ولی واقعا من هیچ نیتی نداشتم ندارم خواهش میکنم حاشیه سازی نکنید و بیشتر کنار هم باشیم من هستم تا تهش پوزش میخام آقای خادمی اگه چیزی غیر بحث گفتم تشکر از زحمات بیکران شما.

نباید یه حساب کاربری بیشتر از دو دستگاه مورد استفاده قرار بگیره. یعنی به صورت همزمان نباید دو دستگاه بیشتر از یه حساب کاربری استفاده بشه. یکیش واس مبایل و یکی دیگشم واس سیستم. چون خیلی راحت من میتونم حساب کاربریمو به تو بدم بگم برو دانلود کن یا مطالبو بخون.
ضمناً همون طوری که هم محلیمون به خوبی اشاره کرد, این طرح یه سری مشکلاتی هم به همراه خودش داره. یعنی باید مشخص کنی که بقیه فقط باید حق عضویت بدند, یا اینکه حق رأی و تصمیم گیری واس محله رو هم دارند.
موضعت در این مورد باید واضح و شفاف باشه. البته در هر صورتش من که هستم ولی باید از همین الآن همه چی گفته بشه چون جنگ اول به از صلح آخرست.
حالا نیای اینجا رو با مثلاً سافت گذر مقایسه کنی که کلاً اصلاً تفاوت بینشون از زمینه تا آسمون.
درسته که با این طرح محله به استقلال مالی میرسه ولی در واقع به شکل کاملاً غیر مستقیم سازماندهی هم میشه که مثلاً یکیش باید داشتن وکیل واس محله باشه که اینقد محله مون مورد سو استفاده قرار نگیره. شخصاً در این مورد به شدت هرچه تمومتر ناراحت و نگرانم و اونو هم با همین شفافیت و وضوح کامل عنوان میکنم.
باز هم مرسی کُمُللا.

سلام, خب باید ی امکانی هم باشه اونایی که رمز اینترنتی ندارن مثل بعضی از دانش آموزان که در تهریم به سر میبرن, بتونن اشتراکشون رو فعال نگه دارن. حالا هر طور که میخواد باشه.
مهدی مجتبی میگه که باید هر ماه برای فعال بودن اشتراکت ۱۰۰۰ تومن پول بدی نه برای ساخت نام کاربری.

سلام سلام.
خیر موافق نیستم.
اگه طوری بود که رشتت و کارت مربوط به همین سایت بود موافق میبودم منظورم این نیست که سایت واسه تو منبع درآمده منظورم اینه که تو نه میتونی نه میخوای که همه وقت و انرژیت رو سایت باشه بنابرین من نه که از طرف تو تصمیم بگیرم ولی حس میکنم مسئولیتی در این مورد نپذیر.
این از این.
اگه موافقت بشه خیلی کارهای خاصِ دیگه ای هم باید انجام بشه.
مثلا میشه یه سری پستها کامنتهاش فقط واسه کسانی که بیشتر فعالن یا حق اشتراک بیشتری پرداختن نشون داده بشه که واسه چنین سایتی به هیچ عنوان از نظر من خوب نیست.
میشه به افراد فعالتر تو هر بخشی جدا جدا امتیاز داد که فرضا کسی که بیشتر پست میذاره حق استفاده از یه سری لینکهای خاصتر و بهتر رو داشته باشه.
ولی چون شما وقتشو نداری و اگه هم کسی بخواد بیاد باید حتما خیلی تخصصی تصمیم بگیره و بعید میدونم کسی هم این کار پر مسئولیت رو به عهده بگیره پس انجام نشه بهتره.
حتی میشه مثلا حق عضویت هم به این صورت باشه که مثلا ماهیانه بیشتر باشه ولی هرچقدر به ماه ها افزوده میشه حق عضویت کمتر بشه.
مثلا ماهیانه و شش ماهه و یک ساله این حق اشتراک رعایت بشه.
با اینکه پیشنهادهامو دادم و بازم ممکنه ایده به ذهنم برسه اصلا موافق نیستم.
یعنی ببین چون میشناسمت که با وجود اینکه فوق العاده دقیق و مسئولیت پذیری ولی وقتِ این رو نداری که به سایت برسی و انتخاب شخصِ دیگه هم مشکله مگر اینکه کسی باشه که همه قبول داشته باشن و مثل کادر مدیریتی قبلی هر کی یه نظری نداشته باشه؛ میشه. اگه با این اوصافی که نوشتم باشه و شخصا بدونم که این سایت در درجه ی اول به همین صمیمیت باقی میمونه و در درجه ی دوم خیلی از این نکات که گفتم رعایت میشه؛ موافقم.
در غیر این صورت مثلا اگه هم بگیم آره و فرهنگش باید جا بیفته و باید پول داد در برابر زحمات افراد آخرش اینجا کاربر محوره با فرهنگ سازیش موافقم ولی یه دفعه این کارو نکن کم کم بعضی از پستها رو انجام بده مثلا یه پستهای فوق العاده بذار که مطمئنی همه دوست دارن بعد خریدنیش کن نردبون پله پله.
اگه نهایتا موفق نشدی و نتیجه ندیدی نه چیزی رو از دست دادی نه کلا ضرر کردی ولی اگه همون پست استقبالی ازش شد ادامه بده بازم تدریجیِ تدریجی.
با این کارت مثل اینه که از طبقه سی ام بخوای بیایی بیستم.
امکان ریسکش زیاده.
پس فعلا موافق نیستم به دلایلی که ذکر کردم.
ولی کم کم انجام بده و استقبال و نظرات رو بدون.
وای تازه کلی حرف رو هم انگاری یادم رفت بگم خخخخخ.
خودت میدونی که من هرچی تو دلم هست رو مینویسم بدون منظور پس امیدوارم مثل همین چند سال با منطق و حسن نظر همیشگیت بخونی.
لذت پلنگ از زندگی خخخخخخخخ.

بچه ها منظورم با اونایی هست که مینویسن عاشق و سینه چاکهای گوش کن یا علی و حق عضویت هزار تومان خیلی هم عالیه پس یا حسین باید عرض کنم که همیشه سعی کنید یه طوری کامنت ندین که حالت محرک باشین.
این شکلی به اذهان جهت میدین و خیلیها شاید مثل من رو نداشته باشن و رودرباسی کنن و بنویسن باشه ولی بعد فاصله بگیرن یا حتی اصلا نظری ندن
پس کاملا دوستانه و بدون قصد خواهش دارم که یه کوچولو جزییتر کامنت بدین و طوری نباشه که انگار از طرف همه دارین تصمیم میگیرین.

من کامل تا آخر همه کامنتها رو نمیخوندم تقریبا همشو اولشو خوندم ببخشید خخخ. ولی دیدم این مورد خیلی تکرار شده بود
من رو ببخشید ولی باور کنید جدی میگم

بالاخره اگه اینجا نسبت به تعداد کاربرا کامنت به حد کافی نخوره نمیتونیم یه تصمیم نسبتا همه‌پسند بگیریم. پس فعلا یه چند روزی منتظر می‌مونیم ببینیم کاربر های دیگه چه نظری دارند. ممنون از کسانی که تا حالا اومدید. تمام کامنتاتونو خوندم و بازم میخونم و در نظر دارم.

ببین وقتی میگیم اینجا صمیمیه چرا میگیم چون هیجاش اجباری نبوده.

چون هیچ وقت کسی اجباری نکرده که حتما تو فلان پست کامنت بذار وگرنه بیرونت میکنیم.
چرا همه جذبش شدن به خاطر همین. نه که حالا بحث پول باشه و کولی بازی در اورده باشما خخخخخخ! ولی شاید کیفیت بره بالا ولی خواسته ی تو که اینه که صمیمیت و دوستی بین بچه ها بیشتر باشه تا بچه های روستایی تا معلمها و والدین از اینجا استفاده کنن هست؛ برطرف نمیشه.
کیفیت ممکنه بالا بره ولی کاربرا محدود میشن.
تو فکر کردی یکی که داره دنبال یه مطلب میگرده و سریع احتیاجش داره میاد عضو بشه؟
درسته نیازشه ولی طبیعتا راه آسونتر رو واسه رسیدن به هدفش پیدا میکنه و با اینکه این سایت یکی از بهترین سایتهای حوزه ی معلولینه ولی اینقدر شبکه های اجتماعی و اینترنت و سایت زیاد شده که اینجا نشد یه جا دیگه.
من میگم بذار همه راحت باشن محدود بشه محدود میشن همه.
پس همون کمک به محله رو یه فکری به حالش بکن شاید اصطلاحش جالب نباشه ولی واسه بهتر شدن منظورم این رو میگم نه قصدم این باشه.
ولی مثل صندوق صدقه دیدی که جلوی چشم آدمه هر موقع دلی خواست پول میریزه داخلش یا اصلا پیدا کردم واژشو مثل قلک! بذار دلی باشه.
میگم با فرهنگ سازیش مشکلی ندارم بالاخره باید کلید چنین فرهنگهایی زده بشه و خوب هم هست ولی یا بهتره بگم با هدف این سایت سازگار نیست یا باید تصمیمات جدیتری در موردش گرفته بشه.
دیدی مثلا نیمه شعبان میخوان آش بپزن چقدر مردم به دلخواه چیز میز میارن؟ ولی یه مقدار قضیه رسمیتر بشه انگار همه بدشون بیاد خیلی استقبالی نمیشه.
البته مثالهای من فقط از ذهن خودم سرچشمه میگیره شاید یکی بشینه ربطش بده به نکته های مختلفِ دیگه ولی من واسه روشنتر شدن حرفم مثالهای این شکلی اوردم.
پس به نظرم همین کمک به محله رو شش ماه یه بار پستشو منتشر کن.
یا کمک به محله رو بیار جزو هدینگهای محله مثل آخرین نظرات و اینا.
پیشنهادی به ذهنم بیاد میگم بازم.
ببین من خیلی سر در نمیارم از این چیزا ولی فرضا یه پستی میذاری که ترجمه ی یه بازی جذابه! این رو خریدنیش کن و خریدنش هم اگه میشه مثل وقتی باشه که ما تو یه بانک حساب داریم و سریع کارتمون رو در میاریم و کارت میکشیم اینجا هم یه چنین امکانی داشته باشه خیلی خوبه که کلی مرحله نخوایم طی کنیم.

من میگم این طوری خودت هم هر موقع بخوای میتونی سلب مسئولیت کنی وظیفه ای نداری که در قبالش بخوای جواب پس بدی.
خخخخ.
عشقی پست پادکست بذاری عشقی پست آموزشی بذاری عشقی ترجمه کنی ولی اگه عضویتی بشه یه کم که دیر بشه همه میریزن سرت.
اینا رو میگم نه برای اینکه منفی نگر باشم فقط ولی هم اینکه مطمئنم و مطمئنی با توجه به تجاربت این موارد هست و اینکه با توجه به اینکه تو کلا تو فاز لذت بردن از زندگی هستی خیلی محدود میشی
پس بنابرین اگه با همه ی این جوانب میتونی کنار بیایی و همه که نه جامعه ی هدفت رو میتونی راضی و قانع نگه داری تصمیمات جدیترت رو بنویس تا با بقیه حل و فصلش کنیم.
فکر کنم فکر کنمااا حرفام تموم شد خخخخخ.

سلام
نظرم به نظر خانم مظاهری نزدیکتره. به طور کلی با خصوصی شدن اینجا و دسترسی فقط برای اعضا مخالفم. چون اگه یادتون و یادمون باشه گفتیم که هدف از گذاشتن آموزشها و پادکستها و مانند اینها اینه که به دست همه و مخصوصا افرادی که در نقاط محروم و با امکانات کم زندگی میکنند برسه. خب اگه لینکها فقط برای اعضا فعال باشه، چطور میشه که فایل به دست کسی که عضو اینجا نیست و اتفاقی فایل مورد نیازش رو پیدا میکنه برسه. اگه حرف سر سوء استفادست، خب به قول معروف اگه با پا راه بریم کفش پاره میشه، و اگه با سر راه بریم کلاه! خخخ. بعید نیست که من نوعی عضو فایلی رو که از اینجا دانلود کرده ام به دست یک یا چند نفر برسونم. پس به طور کلی فکر نمیکنم که خصوصی کردن اینجا درست و عاقلانه باشه. به علاوه که با کاربر محور بودن اینجا در تضاده. نمیدونم منظورمو چطور توضیح بدم که سوء برداشت نشه.
در مورد حق عضویت هم درسته که ماهی هزار تومان واقعا پولی نیست، ولی اگه پولی شدن عضویت باعث بشه که محله کاملا خصوصی بشه، همینطور که گفتم هم با هدف کاربر محور بودن مغایرت داره، هم ممکنه نتیجۀ خوبی نداشته باشه. به نظرم اگه فقط مشکل مشکل مالیه بذاریم کمکها داوطلبانه باشه. همینطور که پست و کامنت گذاشتن و مانند اینها داوطلبانست. منظورم همین خدمات معنوی هست.
موفق باشید.

ممنون. من نظرات همه رو مرتب می خونم تا نهایتا بشه یه تصمیم درست گرفت.
خواهشا هرکی نظر نداده حتما نظرشو بگه و طرف حساب همه ی شما ها هم توی این پست منم.
یعنی کسی نیاد بگه فلانی تو چرا فلان نظرو نوشتی.
طرف حساب همه منم و اگه گاهی نیاز به پاسخ یا جمعبندی باشه خودم جواب میدم و خواهشمندم کسی به جای مجتبی جواب دوستاشو نده.
فعلا زنده ام!
البته تا الان این اتفاق نیفتاده فقط پیش پیش گفتم که در آینده هم نیفته!
خخخ
مِقسی که مثل همیشه به قول نمیدونم کی محله ی همیشه در صحنه هستید!

سلام بنده کامنت ها را خواندم به چند نتیجه رسیدم
این نتیجه نظر شخصیم هست
همین و همین
فقط یک نظر شخصی هست
نظر شخصی من هم فقط به درد خودم میخوره

و شاید علمیی نباشه
به نظر بنده هر کس حق عضویت داد به لینک های دانلود دسترسی داشته باشه هر کس هم نداد
فقط به نوشته ها دسترسی داشته باشه

در بعد حزینه ها هم برای ما فرقی نداره
بنده که اینجا کامنت میدم در ماه حد اقل ده هزار تومان خرج قلیان و ذغالم میشه
و حزینه های دیگه
هر تصمیمی گرفته شد ما تابع هستیم
ولی هر چیز قیمتی داره که باید پرداخت بشه
شما میری کتاب خانه حق عضویت بایدد بدی
شما مییری بانک حساب باز میکنی باید پول بدی
هر چیز قیمتی داره

به هر حال بنده تابع هستم
هر تصمیمی گرفته شد ما هم مثل همه
تازه قرار است مستمری های بهزیستی هم زیاد بشه بچه ها پولدار میشند
یعنی ماهی صد میلیون هم که بگی میدند
مستمری ها میره بالا و بچه ها دستشان بازتر هست

پول جمع کن و برای گوش کن سحام بخر
بعد از سود سحام حزینه های سایت را تعمین بکن
یا پول بگیر سرمایه گذاری کن و با سودش سایت را بچرخان
یا این که بگذار تو بانک با سودش سایت را بچرخان

سلام منم موافقم حرفای آقای کریمیرو به شدت لایک میکنم اما از طرفیم نظرای خانم مظاهری قابل تاملن هدف تاسیس اینجا کمک به کسایی بودش که ممکنه به راحتی ما نتونن به اطلاعات دسترسی داشته باشن به هر حال هر تصمیمی گرفته بشه من هستم

سلام و درود بر آقا مجی خوبی آیا
خب منم موافقم ولی باید این حق عضویت همان طور که بقیه ی دوستان گفتند به نحوی باشه که حتی منِ بیکار که دانشجو هستم و مخارج جانبی زیادی دارم هم بتونم بپردازم ولی به طور سالیانه همان طور که آقای نظری گرامی هم گفتند عالی میشود یعنی ماها سالی مثلاً دوازده هزار تومان که میشه ماهی هزار تومان به حساب محله بپردازیم به هر حال امید که تصمیم خوب عالی و شایسته در این خصوص گرفته بشه شب خوش

سلام
من با کمک مالی به سایت موافقم
ولی با این که فقط کسانی که کمک می کنن حق استفاده از مطالب سایت رو داشته باشن خیلی موافق نیستم
هدف این سایت کمک به هم نوع هست. پس چه بهتر که استفاده از مطالب و آموزش ها برای عده ی بیشتری ممکن باشه
اگه ممکنه در مورد راه های کمک به محله بیشتر توضیح بدین
موفق باشید

سلام مدیر کل. اولش امیدوارم سرزمینت همیشه آباد باشه و مثل سرزمین مدیر کل بدبخت ویرانه نشه. هههه. بعدش، من با این قضیه موافقم. فکر کنم اگه هر کسی فقط سالانه ۲۵ هزار تومن ناقابل بپردازه، محله ای پویا و البته ثروتمند خواهیم داشت که هر چیو میشه توش آپلود کرد. خب مسلما این جوری لینکام فقط باید واسۀ اعضا دسترسپذیر باشن، نابیناهای مناطق محروم و دور افتاده ترم باید یاد بگیرن که زود عضو شن و با یه ۲۵ هزار تومن ناقابل یه سال با مطالب حال کنن. من میگم رایگان بودن محله دیگه کافیه. اگه بخوایم بگیم رایگان باشه و هر کسی که دلش خواست کمک کنه، ممکنه یه کسایی مثل خود من هیچ پولی ندن و بخوان بیشترین استفاده رو هم از منابع و پهنای باند محله ببرن. من خودمو گفتم که به دوستان بر نخوره. اینه که نظام‌مند باشه خیلی بهتره. سالی ۲۵ هزار تومن دیگه به کسی فشارم نمیاره. حتی دانشآموزای عزیزی که پول تو جیبی‌شونو از خونواده هاشون می گیرن و درآمد مستقلی ندارن، ماهیانه رو منم موافق نیستم هزار تومن هم کمه و هم شاید کسی حوصله نداشته باشه ماهیانه پرداخت کنه، در دسترسی به لینکها هم پرداخت باید ملاک باشه نه فعال بودن یا نبودن، چرا که شاید یکی بخواد عضویتشو بده و فقط هم مصرف کننده باشه، خب باید بهش احترام گذاشته بشه. البته اگه مطالب عالی باشه اون فرد خودشم تحریک میشه پستی بزنه و شرکت کنه. ماهی ده هزار رو موافق نیستم زیرا که شاید واسۀ عده ای سخت باشه، بعدشم ممکنه پول زیادتری جمع بشه که این شبهه رو واسۀ بعضیا پیش بیاره که این پولا خیلی بیشتر از هزینۀ جاری محله‌ست. بقیه اش رو هم مدیر کل داند و نظر جمع. البته مدیر کل از نوع ایرانی/اصفهانیش نه سوریش. برقرار باشی بای.

فکر میکنم اگه من نظرات خودم رو بیشتر تشریح کنم شاید به روشن شدن قضیه کمک کرده باشم. در کشوری مثل ایران که هزینه ی اینترنت از همه جای دنیا بیشتره، در کشوری که اجاره ی فضای مجازی به همون نسبت باز از همه جای دنیا بیشتره، بجز دریافت حق عضویت کاری نمیشه کرد. چند نفر باید هر سال از کیسه ی فتوت خودشون مبالغی رو به این سایت یا سایتهای مشابه اهدا کنند که باقی راحت بتونند از امکانات و آموزشهای اینگونه سایتها بهره ببرند. خب این وضع تا کی میتونه ادامه داشته باشه؟ بالاخره اگر ما همگی نابینا هستیم و اگه همه ی ما خودمون رو شهروندان این کشور میدونیم و اعضای ثابت این سایت، آیا نباید به وظایف اجتماعی خودمون مقید بشیم؟ آیا نباید برای هر خدمتی که به ما ارائه میشه هزینه ی درخوری بپردازیم؟ خب چرا باید یک عده ی خاص به عنوان اشخاص خَیِر باید جور باقی ما رو بکشند؟
این اصلا درست نیست. ضمنا در کشوری مثل ایران که اینترنت تا دور افتادهترین نقاط کشور رفته و هر نابینایی که میخواد از آموزشها و اطلاعات امثال این سایت استفاده کنه سالیانه چند هزار تومن هزینه ی خاصی رو بهش تحمیل نمیکنه. بزارید همه ی ما در قبال خودمون و جامعه ی کوچیک خودمون احساس مسؤولیت بیشتری داشته باشیم. و اگر این سایت با حق عضویت اعضای خودش سرپا بشه اون وقت لازم نیست که با زدن پست هایی برای کمک گرفتن از اشخاص نیکوکار مخارج اینجا رو تعمین کنیم. چرا همه ی ما که از این نوع سایتها داریم استفاده میکنیم خودمون مخارجش رو تعمین نکنیم و منتظر دستهای پرمهر فلان انسان خَیِر باشیم؟ کدوم نابینا تو ایران هست که اینترنت داشته باشه و نتونه سالیانه چند هزار تومن برای حق عضویت به این سایت یا سایتهای مشابه بپردازه؟ بیایید واقعبینانه به همه چیز نگاه کنیم؟ اگر نابینایی پیدا شد که دسترسی به اینترنت نداشت خب از دوستانش میتونه آموزشها و مطالب مورد نیازش رو دریافت کنه اونم بصورت دستی یعنی روی هاردی فلشی چیزی ازش بگیره. بنظر من که اینگونه اعمال ما رو با وظایف اجتماعیمون بیشتر آشنا میکنه و ضمنا میتونه در تصمیمگیریهای اصلی این سایت و یا سایتهای مشابه مشارکت بده و این کار باعث میشه که همه ی ما در مواجهه با مسائل اجتماعی صاحب نگاهی بهتر و دقیقتر بشیم. و به مرور از برخوردهای نابجا بین اعضا هم کاسته میشه چون وقتی تعامل اجتماعی بین ما ایجاد شد درگیریهایی که تا کنون بین ما به وجود اومده به مرور از بین خواهد رفت.

سلام بر همه. من با طرح مجی خان موافقم منتها به طور خیلی کلی میگم باید طوری باشه که اگه این طرح اجرایی هم شد، جذابیت، محبوبیت و کیفیت محله کم که نشه هیچ، بیشتر هم بشه. من فکرمیکنم خیلی باید روی این طرح فکر بشه و نقصهاش هم برطرف. تأمل زیادی لازم داره و به این راحتی نمیشه تصمیم گرفت.

سلام این چندتا ویژگی بد و چندتا خوب داره
۱ محله دیگه به چند نفر وابسته نیست ۲ خرج دیگه گردن کس دیگه نمی افته
۳ ولی دیگه محله محدود میشه شاید فکر کنی این که خیلی هزینه ی کمی ولی احتمالا کاهش عضو خواهیم داشت ۴ محدود میشیم و دیگه هر کسی بازدید نمیکنه ۵ اعضای بینا و اعضای چراغ خاموش دیگه نمیان و اون تاثیر که باید بر جامعه نداره ۶ میشه مسابقه و اینچیزا برگزار کرد و افراد فعال در محله رو تشویق کرد
و نظر من این که اولا که اکانتهایی با امکان مثل trile برنامه ها ایجاد کرد ۲ میشه امکانات اضافی به اکانتهایی که پول میدن داد مثل یه چتروم با قابلیتهای ویژه
۳ میشه محتوای قابل فروش ایجاد کرد
و حتی بچههایی که میخوان به محله کمک کنن بعضی از آموزشها و کاراشون این شکلی منتشر میکنن

مهم نیست که زیاد شدن کامنت من تو این پست روی چه حسابی میزارید ولی
هر چیزی قیمتی داره قیمت محدود شدن, یا خصوصی شدن,
صمیمیت و فراگیر شدن اینجاست ولی من هم با
پولی شدن موافقم
من حتی میگم اگه من و امثال من پول بدیم ولی لینکها خصوصی نشن یا هیچ چیز محدود نشه خیلی عالی حق انحصار برای چی؟
اون کسی که پول داره تو دنیای واقعی میخواد همه چیزو انحصاری کنه ما بهش چه نگاهی میکنیم چه احساسی داریم
حالا خودمون میخوایم خودمونو محدود کنیم؟

درود
شاید زیاد بنویسم پس تحمل داشته باشید!
این بحث بار اولی نیست که اینجا صورت میگیره ولی امیدوارم آخرین باری باشه که در بارهش بحث میکنیم و نتیجه ای که میگیریم به نفع همه باشه.
البته پیشاپیش بگم که منم صرفا نظرات خودم رو میگم که ممکنه درست یا نادرست باشه!
به نظرم این طرح دقیقا با همین رقم پیشنهادی مجتبی خیلی خوبه!
اگرم کسی بخواد بیشتر کمک کنه میشه لینک کمکهای داوطلبانه رو جدا از خرید اشتراک نگه داشت تا اختلاط محاسباتی نداشته باشیم و همه چیز شفاف باشه!

الان رقم پیشنهادی ۱۲ هزار تومن در ساله که البته میشه مثلا برای کسایی که پرداختشون رو به صورت سالیانه انجام میدن تا ۱۰ هزار تومن هم رقم رو پایین آورد!
این واقعا مبلغ زیادی برای هیچ کس نیست!
شاید بگید مواردی پیش میاد که کسی نه سالی ۱۰ هزار تومن و نه حتی ماهی ۱۰۰۰ تومن نمیتونه بده و منم میگم بر منکرش لعنت!
ولی برای همینم به راحتی میشه راه پیدا کرد!
مثلا اون کسانی که الان دارن میگن ماهی ۵ یا ۱۰ هزار تومنم میدن، میتونن بیان اعلام آمادگی کنن که به جای چند نفر که توان پرداخت ندارن پول بدن!
یه کار دیگه که میشه کرد اینه که تشکلهای شهرستانی برای اعضاشون با تعداد زیاد اشتراک ماهیانه یا سالیانه بخرن و این جوری انتخاب کسانی که توان پرداخت کمتری دارن رو خود تشکلها به عهده میگیرن!
گرچه این روش رو خودمم گوشم زیاد آب نمیخوره شدنی باشه ولی به هر حال طرح هر چی جامعتر باشه بهتره!
اگه حتی هیچ کدوم از این دو روش جواب نده، مدیریت میتونه با تحقیق در مورد کسانی که توان پرداخت ندارن برای بعضی معافیت قائل بشه!
بعضی دوستان میگن هر کی مطالب رو گرفت ممکنه به بقیه هم که حساب اینجا ندارن بده!
اولا به نظر من هدف ما نباید درآمدزایی مطلق برای سایت باشه و از طرح هم چنین بر نمیاد!
بناست با این طرح مخارج این سایت به گونه ای تأمین بشه که آب تو دل کسی تکون نخوره!
یعنی هی لازم نباشه نگران باشیم کی موعد تمدید پهنای باند، دامنه، رپید پارس، حجم هارد یا موارد دیگه تموم میشه و آیا اون موقع پول داریم پرداخت کنیم یا نه؟!
دوما از نظر من هیچ مانعی نیست که مطالب در اختیار غیر کاربران قرار بگیره!
چون هم با هدف تأسیس این سایت منافاتی نداره و هم این مورد در واقع انتخاب اخلاقی و وجدانی خود کاربران محسوب میشه!
من کاربر اگه خودم دلم نخواد میتونم چیزی رو که از اینجا گرفتم چون به خاطرش پول دادم به کسی ندم!
تازه مگه الان این اتفاق نمی افته و کسی لینک و مطلب از اینجا در اختیار دیگران نمیذاره؟!
خلاصه به نظرم این تلاشی بیهوده هست که سعی کنیم کاری کنیم هیچ چیز از اینجا به بیرون درز نکنه تا اون وقت همه چیز درست باشه!
خیالتون رو راحت کنم! این کار صد درصد غیر ممکنه چون فقط و فقط به رویکرد فکری تک تک کاربران بستگی داره و هیچ کس خودش رو مجبور به کاری نمیدونه!
ولی به هر حال اینجا صرفا مطلب و فایل برای سرمایه گذاری نداره!
مشارکت در مباحث، آشنایی افراد از نقاط مختلف با هم، کمک و همفکری در خصوص مشکلات هم دیگه و خیلی چیزهای دیگه باعث میشه خیلیها صرفا به دریافت فایلها و مطالب راضی نباشن و طبعا برای حضور در این جمع باید مثل بقیه در پا برجا موندن اینجا مشارکت کنن!
بعضی هم میگن بذارید همون حالت داوطلبانه حاکم باشه و هر کس هر چی دلش خواست کمک کنه!
یه اعترافی دوستمون کرد که شجاعتش رو نشون داد ولی در واقع این اعتراف خیلی از ماهاست که برای یک بار هم لینک کمک مالی به محله رو باز نکردیم!
توی پستهایی هم که برای کمک زده میشه اصولا نفرات معدودی کمک خوبی میکنن و سایرین به علل مختلف از جمله نداشتن توان کمک یا غیر این نیازی نمیبینن کمک کنن!
شاید حقم داشته باشن چون میبینن فلانی و فلانی پول دادن و همه چیز حل شد!
ولی به نظر من وابستگی به کمک افراد معدود طبعات خوبی نداره!
خواهی نخواهی کسی که کمک قابل توجهی کرده باشه، اگه بعدا به دلایلی از دست مدیریت رنجید رنجشش رو بیشتر ممکنه نشون بده و مدیریت هم هر چقدر سعی کنه نسبت به همه یکسان رفتار کنه، ناخواسته مواردی پیش میاد که در مقابل اونهایی که خیلی کمک کردن نمیتونه برخورد مناسبی داشته باشه!
این مورد رو خصوصا خودم رو جای هر کسی گذاشتم که مدیر سایت باشه و گفتم!
تازه منی که این قدر با همه بی رو در بایستی بودم که از دید بعضی بی چشم و رو به حساب میام دارم این حرف رو میزنم!
اما اگه مشارکت مالی همگانی باشه هیچ کس خواسته یا ناخواسته انتظاری بیش از دیگران نداره و مدیریت هم در اتخاذ تصمیمات نگران ناراحت شدن یا نشدن هیچ کس نیست!
حرف از تصمیمات شد و آقای نظری گفتن مشارکت همگانی در تصمیمات هم باید باشه.
این حرف درستی هست و منم باهاش موافقم و فکر میکنم در واقع مشارکت همگانی مالی تضمین کننده مشارکت در سایر موارد هم هست.
چون در اون موقع مدیر سایت و هر کاربر دیگه ای به طور یکسان از نظر مالی مشارکت میکنن و دلیلی نداره نظرسنجی همگانی برای تصمیمات مهمی که برای سایت گرفته میشه نداشته باشیم!
به هر حال این طرح با مشارکت اکثریت کاربران میتونه نسبت به الان خیالمون رو خیلی بیشتر از نظر مالی راحت کنه و مطمئن باشید بسیاری طرحها و پیشنهادهای قابل انجام در اون شرایط خواهیم داشت که در حال حاضر به خاطر مضیقه مالی قابل انجام نیستن!
منم امیدوارم کاربران بیشتری بیان و نظر خودشون رو بدن تا اولا اگه موافقت اکثریت رو داشتیم به عنوان پشتوانه خوبی برای طرح بتونیم ازش استفاده کنیم و اگرم مخالفت اکثریت پیش اومد بگردیم و یه راه حل مناسبتر برای این قضیه پیدا کنیم!
گرچه منم فکر نمیکنم راهی بهتر از انجام این چنین طرحی داشته باشیم!

سلامیی مجدد
بنده با این که محدود کنیم مخالف هستم بگذارید آزاد باشه
فقط لینک های دانلود آموزش ها را محدود کنید
همین و همین
آخه اینطوری که نمیشه بابا شاید یکی تو روستا ی محروم هست
شاید یکی پول نداره
ولی نوشته ها را بگذارید باشند بدون محدودیت

سلام مجتبی جان این فکر خوبیه ۱۰۰۰ تومن که میدیم به بچه ده تا فحش میده حالا ما هزار تومن برا گوش کن بدیم زیاد دادیم؟ ولی مشکل اینجاست که کسی شاید کارت عابر بانک نداره باید چکار کنه اگر ممکنه تا براتون شارژ بفرستیم برا من که عابر بانک ندارم ممکن نیست بتونم پول بفرستم اگر شارژ میشه بفرستیم در خدمتم میدونیم شما هم برای این سایت زیاد هزینه میکنید موفق باشید

سلام
من کاملا با روش دوم موافقم
هر کاری هم از دستم بر بیاد برای محله دوست داشتنیمون انجام میدم
هر کااااااااری
به اون امید که هیچوقت وقتی رو لینک gooshkon.ir اینتر میکنم خطا نبینم
و همچنین دلخوریی بین اعضا
و همچنین نا به سامانی
امید که محله با شکوه نابینایان همیشه برافراشته باشه تا به وسیله ی اون به همه ثابت کنیم هستیم
پاینده باد گوش کن, پوینده باد گوش کنی.

سلام.
فکر خوبیه.
اینکه بخوایم سالیانه یه مبلغی رو به عنوان مشارکت بپردازیم خیلی بهتره.
اما به نظر من هم نباید خودمون و سایت و مطالبی رو که میذاریم محدود کنیم.

اینطوری ممکنه افرادی که میخوان وارد سایت بشن رو دل سرد کنه.
امیدوارم روز به روز این سایت موفقتر بشه.

سلام
من بلد نیستم تظاهر کنم اونایی که من را میشناسند میدونند که هرچی میگم حرف دلم هست نمیتونم ریا کنم,
من دیگه خیلی وقته که مثل قدیم انگیزه ی اومدن تو این محله را ندارم؛ خب من که زیاد پستی نمیدادم اما دوست داشتم که بیام تو اکثر پست ها کامنت تشکر و قدردانی بذارم اما ؛ همونطور که براتون نوشتم دیگه مثل سابق انگیزه ندارم,
ولی با همه ی این حرف ها که نوشتم اگر آخرش به این نتیجه رسیدید منم با ماهی ۱۲۰۰۰ تومان موافقم ولی به نظر من سالانه باشه بهتره. خب زیاد حرف زدم از همگی عذرخواهی میکنم.

سلام
من مخالف هستم. همون‌طور که موافقم.
اینو خوب میدونم که یه سایت کلی هزینه داره. و باید از یه جایی این هزینه ها تعمین بشه.
من که برای سایت تازه تئسیس خودم از همین الآن برای تعمین هزینه های سال بعدش دچار مشکل شدم.
شما که خدا به دادتون برسه.
خب، من به آماری که قبلا روی سایت بود و نگاه کردم استناد میکنم. حدود ۱۰۰۰ نفر یا بلکم بیشتر از سایت بازدید میکنن.
اما، حدود ۵۰۰ نفر عضو هستن. پس، با این طرح حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر از سایت استفاده میکنن بدون این که عضو باشن. برای من که مثل روز روشنه که این دوستان عزیز وقتی حوصله ثبت نام ندارن. حق عضویت هم نمیدن.
حالا چند نفر از همون ۵۰۰ نفر هم حاضر باشن که حق عضویت بدن هم خودش یه بحث دیگه هستش.
خب، من فرض میکنم که ۲۵۰ نفر با این طرح همراه بشن. نسبت ۲۵۰ نفری که اجازه دسترسی به مطالب رو دارن به کسانی که دیگه دست رسی به مطالب ندارن به نظرم زیادی کم میشه.
امیدوارم که این حساب کتاب من اشتباه باشه. اما، اگه این‌طور باشه. سایت خیلی محدود میشه.
نکته بعدی: تصور کنید که من قبلا یه پستی رو با همین قوانین فعلی منتشر کردم. و خب، دوست دارم که به صورت رایگان در دست رس باشه. الآن تکلیف چیه؟
راستی این نوع نظر خواهی هم کلا یکم مشکل ساز هست. نمی دونم اما، اگه، امکانش باشه برای تمام اعضا سایت که حساب کاربری دارن. یه ایمیل فرستاده بشه. بهتره. توی اون ایمیل کافی هست که دوتا لینک قرار داده بشه.
یکی با طرح گفته شده موافقم و یکی مخالف. قرار بدیم.
بعدش هم این لینک ها غیر فعال بشن.
این‌طور هر کس فقط یک بار و بدون تغلب در شیوه آمارگیری . میتونن توی این نظر سنجی شرکت کنن.
خب، با این روش شاید آمار درستتری به دست بیاد و تصمیم دقیقتر باشه.
فعلا همین.

به نظرم سعید احتمالاً تو جزو اون دسته نیستی که میگم اگه قراره ویروس بیاد تو سیستممون, پس بالاخره میاد پس آنتی ویروس میخوایم واس چی. یا اگه قراره دزد به خونه مون بزنه, پس میزنه دیگه قفل و امنیت واس چی؟
خدمتت بگم که همیشه هم دزد یا ویروس مقصر نیستند. و خیلی وقتا بدون اینکه بدونیم خودمون مقصریم. وقتی قراره که خصوصی باشه خب باید خصوصی باشه دیگه.یعنی اگه قرار باشه که منو تو اشتراک بخریم, خب باید یه فرقی با بقیه که نخریدن داشته باشیم و این طبیعیه.
در ضمن من ترجیح میدم کیفیت بیشتر باشه نه کمیت. بقیه هم وقتی کیفیت محله رو ببینند, ناخواسته جذبش میشند. یعنی کیفیت محله اونا رو با خودش همراه میکنه با گذر زمان.
در خصوص دسترسی محرومین به محله هم میشه راهکارهای زیادی ارائه داد. مثلاً یکیش میتونه این باشه که محله قابلیتی رو داشته باشه تا موقعیت تقریبی افرادو بهشون یاداوری کنه و بگه در نزدیکی شما فلان شخص یا انجمن میتونه آموزش مربوطه رو بهتون برسونه و یا اصلاً فرمی در اختیار بذاره که بر اساس اون فرم و پردازشش, شخص مورد نظر راهنمایی بشه. حالا این راهنمایی میتونه اصلاً جوری باشه که سیستم تشخیص بده که این آیپی از یه جای محرومه, پس لینکو میذاره در اختیارش. یا به هر شکل دیگه ای که خود مجتبی میدونه و میتونه این موضوعو حلش کنه.
اینو هم بگم منظورم از دزد و دزدی بحث زرنگی بازی دراوردن هست و سو استفاده نه اینکه خدایی ناکرده توهین به شخص یا اشخاصی.
به هر حال هرچی مجتبی بگه: من یکی که هستم تا همیشه. مرسی کُمُللاه.

به طور کلی میگم که با اشتراک سالیانه ده یا دوازده هزار تومان یا ماهیانه هزار تومان مخالف نیستم، ولی اگه باعث بشه که محدود بشیم، و فقط کاربران اون هم کاربرانی که حق عضویت پرداخت میکنند بتونند از مطالب دانلودی استفاده کنند، مخالفم. راستش اگه اینجا اختصاصی یا خصوصی یا حالا هرچی اسمشو بذاریم بشه، از جمله کسانی هستم که کم انگیزه که چه عرض کنم بلکه کاملا بی انگیزه میشم، و قطعا از جایی استفاده رو قابل میدونم و ترجیح میدم که دسترسی بهش برام راحتتر باشه. تأکید میکنم حرفم پول دادن یا ندادن نیست. با اجباری بودن و محدود شدن مخالفم.
امیدوارم این بار منظورم رو بهتر توضیح داده باشم.

درود مجدد من همچنان موافقم ولی به نظر منم فقط لینکهای دانلود موضوعات مهم برا اونایی باشه که حق عضویت دارن.
مثلا من دیدم که تو بعضی از سایتا میخواییم یه چیزی دانلود کنیم به متن نوشتاریش دسترسی داریم ولی لینک دانلود رو برامون نشون نمیده.
با خصوصی شدنش کاملا مخالفم نباید محله اعضای خودشو از دست بده و ریزش کنه.

سلام من هم با این طرح موافقم با سالانه شدنش بیشتر موافقم به هر صورت که باشد نحوه پرداخت به گونه ای باشد که برای همگان آسان باشد همچنین پولهای پرداخت شده حتی ال امکان صرف مسائل فنی سایت شود مثل پهنای باند و غیره و وضع قوانین فقط در حد ضرورت باشد زیرا وضع قوانین غیر ضرور باعث خسته شدن اعضا میگردد .. ضمن آرزوی موفقیت برای جناب عالی و همکاران پیروز باشید…

سلام من با نظرات خانم مظاهری موافقم. به نظر من پول گرفتن =شروع جر و بحثها و سوء تفاهمها. دوستان شما همه برای من محترم و نظرتون قابل احترامه پس لطفا از من دلخور نشید. ببینید همین حالا پول ندادیم و انتظار داریم مطالب در دسترس کسانی که پول نمیدن نباشه وای به روزی که پول بدیم. خیلی از افراد ممکنه از اینترنت رایگان دانشگاهها کتابخانه ها یا هرجای دیگه استفاده کنند و پولی برای پرداخت نداشته باشند. نمیدونم نظر کدوم هم محله ای این بود که حق اشتراک کسانی که قادر به پرداخت نیستند را دوستانی پرداخت کنند که مایل به پرداخت اضافه هستند. دوست عزیز آیا خودتون حاضر میشید بگید من پول ندارم لطفا ترتیب عضویت منو تو سایت بدید؟ از کجا میخواهید افرادی که نمیتونن حق عضویت بدن را شناسایی کنید؟ این سایت وقتی سایت محبوبیه که از دل و جون به همه فقیر و غنی منطقه محروم و غیرمحروم یکسان خدمات بده. شما با نیت خوب این کارو شروع کردید مطمئن باشید مخارجشم رو زمین نمیمونه.
بیشتر اعضا با پرداخت حق اشتراک موافقند بذارید همه چیز مثل قبل بمونه و همه داوطلبانه برن سراغ لینک کمک به محله و سالانه کمک کنند. اینطوری به نظر من بهتره. هم کسی محدود نمیشه هم سر پول دادن و ندادن اختلاف پیش نمیاد. هرکی دلش با محله است دربرابرش احساس مسئولیت میکنه و به هزینه های جاریشم رسیدگی میکنه.

سلامی دوباره خدمت دوستان راستش من با پول دادن موافقم ولی این که محله خصوصی بشه مخالفم چرا بازدید کننده هامون کم بشه سایت همین جوری که هست به کاری که داره ادامه بده فقط ماهی هزار تومن یا شیش ماه شیش هزار یا سالی دوازده هزار لطف کنید ولی حتما فکری برای اونهایی که عابر بانک ندارن بکنید ببینم آخر این پست چی میشه هنوز مذاکرات ادامه داره بالاخره این مشکل رو حل کنید

سلام موجی. مجی نه هااا موجی.
امشب از اون شباستا. تو تهران ودر همه دیوونه و عاشقای برف جمعن و البته منتظر، که بالاخره امشب تا دمه صبح تهران یه سه چهار ساعتی برفی میشه یا نه. تا بتونن این نعمت زیبای خدا رو ببینن.
بگذریم. نظر من.
تا امسال، عقیده من این بود که گوش کن باید حق اشتراکی بشه و خود کاربران باید مجاب بشن در هزینه های سایت مشارکت کنن.
اما کادر قبلی مدیریت، بیشتر در جریان هستن که من نظرم از امسال تغییر پیدا کرده و معتقدم عاشقای گوش کن، خودشون هزینه های اینجا رو میتونن تامین کنن و نباید بچه ها رو به دادن هزینه برای استفاده از مطالب اینجا اجبار کرد.
کما اینکه با مساعدت همون کادر و کمک چند نفر دیگه، هزینه های گوش کن برای یک سال آینده، یعنی تا مرداد ماه سال ۹۶ تامین شد.
به نظر من، اگه قراره در این سایت اصول حرفه ای سایت داری در فضای مجازی رعایت نشه و همه چیز داوطلبانه و دلی باشه، از تولید محتوای مخاطبانش گرفته تا مساعدت مدیرانش. کما اینکه در این پنج سال هم همینطور بوده، هزینه هاش هم باید داوطلبانه و دلی تامین بشه و این امر کاملا با توجه به پتانسیل نیروی انسانی اینجا و کاربران دلسوزی که داره، امکان پذیره.
میدونی موجی. وقتی میگی اینجا ۵۰۰ تا عضو داره، اگه همشون سالی ده هزار تومان میدادن، و واقعا میدونستیم که میدن، آره. این طرح تو عملی بود.
یعنی با سالی پنج میلیون تومان، هم میتونستی هزینه های جاری اینجا رو تامین کنی، هم مسابقه برگزار کنی، و هم یک سری امکان جدید بهش اضافه کنی.
حالا تو خیلی خوش بینانه گفتی اگه نصف این افراد هم بیان پول بدن، میشه این کارارو کرد.
اما میدونی مشکل کجاست؟ مشکل اینه که گوش کن علیرغم داشتن بیش از ۵۰۰ عضو، ولی بیش از صد نفر، کاربر فعال نداره.
خب طبیعتا کمک این تعداد نمیتونه هزینه های جاری سایت رو تامین کنه.
اما مضرات اشتراکی شدن اینجا.
اینجا تا زمانی به این شکل پایدار و پر مخاطب میمونه، که استفاده از همه ی مطالب سایت، برای همه ی نابینایان در ایران آزاد و رایگان باشه.
اشتراکی کردنش، به این معنیه که تو باید یا تمامی، یا بخشی از مطالب مفید سایت رو برای کسانی که حق اشتراک پرداخت نکردن، محدود کنی. و این محدود کردن، با ماهیت ذاتی و رسالت گوش کن در تضاد جدی هستش.
نکته ی بعدی. وقتی من یه اموزشی رو به صورت دلی و داوطلبانه تولید می کنم. دوست دارم این آموزشم، به صورت رایگان، در اختیار همه ی هم نوعانم قرار بگیره.
اگه من زحمت بکشم و برای گوش کن محتوای آموزشی تولید کنم، این پایگاه به چه حقی میخواد از زحمت من، به نفع خودش از اعضاش به صورت اجباری پول بگیره و اگه اونا پول ندادن، به راحتی از آموزشی که من واسشون تولید کردم و واقعا دوست دارم ازش استفاده کنن، محرومشون کنه.
پس گوش کن یا باید هزینه اندکی رو هم به من بابت حق مالکیت تولید آموزش فلان نرم افزارم بده، یا منم تو مدیریت کردن اینجا شریکم داداش.
برو کنار بذار باد بیاد خخخ.
نکته ی بعدی. الان که همه چیز داوطلبانه و دلیه، هیچ کسی به فرد دیگه ای تعهد نداره. از تو مدیر گرفته، تا اون ویرایشگرش تا اون کاربر معمولیش.
اما اگه بخواد دادن حق اشتراک اجباری بشه، اونوقت شخص مجتبی خادمی مسئوله و موظفه که اگه به هر دلیلی سایت از دسترس خارج شد، درستش کنه. اگه افزونه ای کار نکرد، درستش کنه.
چون من پول دادم و انتظار دارم سایت و مطالبش واسم همیشه در دسترس باشه.
خلاصه که نقد به این طرح، بیشتر از این حرفاست و من تنها به چند موردش الان اشاره کردم.
اما پیشنهادات من.
این محله از چند طریق میتونه هزینه های جاری، و امکانات جانبیش رو تامین کنه.
یکی جمعآوری کمک های داوطلبانه.
بالاخره اگه ما اعتقاد داریم هر چیزی بهایی داره، خب هر کسی متناسب با سطح درآمدش بهای استفاده از مطالب اینجا رو به صورت سالانه، ماهیانه یا هر وقت که تونست بپردازه. خودمون باید این شعور و این درک اجتماعی رو داشته باشیم.
چرا زور. چرا اجبار با کلی مشکلات جانبیش.
یکی شاید بتونه سالی پنج هزار تومان بده. یکی پونصد هزار تومان.
وقتی دلی و بی چشمداشت داده باشه، طبیعتا نباید هم انتظاری داشته باشه. ولی اگه بزور ازش حق اشتراک بگیری، اونوقت اون از تو کلی انتظار داره. ای کاش فقط انتظار داشت. ولی تجربه نشون داده کلی سو برداشت ها و اتهام زنی ها هم این وسط پیش میاد.
دردسر واسه خودت درست نکن داداشِ من.
حرف من اینه. همه ی کسانی که الان دارن میگن ما هستیم و پول میدیم، هر ساله در یک بازه زمانی مشخص که نزدیک به تمدید هاست و پهنای باند سایت هستش، هر کی هر چقدر دوست داره. بیاد بپردازه. یعنی عملا یک حق اشتراک سالیانه، ولی داوطلبانه. نه اجباری. مثل همه ی این پنج سال اخیر.
اگه اینو بزور بخوای ازش بگیری، تبعات داره. که در بالا به برخی هاش اشاره کردم.
مورد بعدی. بخشی از هزینه های سایت، میتونه با گرفتن بنر های تبلیغاتی جبران بشه. بالاخره هر چی باشه، الان رنک گوش کن در الکسا، عمدتا بین شش هزار تا هفت هزار متغیره. به راحتی میشه از این تبلیغات کلیکی گذاشت و کاربر متناسب با ضوابطی که اون شرکت تعیین میکنه، به ازای هر کلیکی که روی اون بنر میکنه، مبلغی رو به اون سایت میده.
البته منظورم گذاشتن این تبلیغات پاپآپی نیستا. پاپآپ ها کلی دردسر ایجاد میکنن و ممکنه کاربر اذیت بشه. اما بنر های کلیکی، دیگه این مشکل رو نداره.
خود من دارم از تهران ودر به صورت میانگین، ماهی صد هزار تومان از طریق بنر های کلیکی بدست میارم که میشه سالی بیش از یک میلیون تومان.
گوش کن هم میتونه از این راه، حداقل نیمی از این مقدار رو بدست بیاره.
پس چی شد. به اعتقاد من، هزینه های گوش کن رو باید خود عاشقاش و اونایی که واقعا عقیده دارن هر چیزی بهایی داره و باید بهاش رو پرداخت کرد بده تا هم کسی به کسی تعهدی نداشته باشه، هم دسترسی کاربرانمون رو محدود نکنیم که واقعا آسیب بزرگیه و هم حق اون مالکی که اموزش تولید کرده و دوست داره از طریق این پایگاه به صورت رایگان با هم نوعانش به اشتراک بذاره پایمال نشه.
در روزگاری که لینک دانلود اموزش های مختلف به راحتی در آپلود سنتر های گوناگون قابل آپلود و انتشار از طریق هزاران شبکه ی اجتماعی هستش، دیگه خصوصی کردن یا بستن لینک ها برای کسانی که حق اشتراک ندادن، کاری بیهوده و عبث هستش.
به ویژه اینکه اکثر شرکت های خصوصی، آپلودشون رو رایگان کردن.
از طرفی اگر هم قرار باشه لینک های دانلود بسته نشه و سطح دسترسی کاربران هم محدود نشه، اونوقت حق اشتراک اجباری گرفتن هم بیمعنی هستش.
بالاخره باید یه فرقی بین کسی که حق اشتراک سالیانه میده با کسی که نمیده. باشه دیگه. هاااان.
پس کلا بیخیال خخخخخ.
در هر حال فعلا که تا مرداد ماه سال ۹۶، هزینه های جاری اداره گوش کن تامین شده و فرصت خوبی داریم تا اون زمان، بیشتر فکر کنیم و یک راه معقول و منطقی رو پیدا کنیم.
اگر هم بخوایم پولی برای اضافه کردن امکانات جدید یا برگزاری مسابقه جمعآوری کنیم، اونم راه داره.
ولی واقعا الان دیگه حس نوشتنش نیست. امروز، از ساعت ۹ صبح تا هشت شب درگیر نمایشگاه بودم و دیگه جونی واسه نوشتن ندارم.
راستی من فرصت نکردم همه ی کامنت های بچه ها رو بخونم.
اگه نظراتم تکراری بود شرمنده

سلامی گرم دارم خدمته آقایه پوریا علیپور واقعا حرف دل منو زدی دقیقا چیزی که من میخواستم بگم شما گفتی ما سایت هایه نابینایان زیاد داریم مثلا من اینجا چند تا رو نام میبرم شبروشن باتو نابینایان موفق نابینایان توانا مرکز مجازی نابینایان و خیلی سایت ها هستن که برا نابینایان ساخته شدن ولی به هرکی که میرسم همه میگن سایت نابینایان فقط گوشکن با این که کاربر گوشکن نیستن ولی بازدید میکنند ماهی هزار تومان که چیزی نیست من شخصا مشکل کارت آبر بانک دارم واقعا من این کامنت پوریا جان رو ۱۰۰ بار لایک میکنم گر چه مشکلاتی با هم داشتیم ولی
در طوله عمرم پسری به صادق بودن این ندیدم یه حرفی دیگه راجب نظر سنجی این پست من باید بگم که اینجا جاش نیست ببخشید تا حالا انقدر پر حرفی نکرده بودم خلاصه اگه حرفه ناراحت کننده ای زدم منو به بزرگواری خودتون ببخشید فعلا بای

یه نکته اینه که هر کدوم از ما برای اثبات حرف خودمون میتونیم تا قیامت بحث کنیم!
ولی واقعیت اینه که اگه ما قراره شعور اجتماعیمون در این سطح باشه که داوطلبانه و دلی کمک کنیم، اون قدر هم شعور اجتماعی داریم که بدونیم هر کاری وقتی روی اصول و اساس درستش باشه دیگه مو لای درزش نمیره!
همه مون میدونیم محبوبیت اینجا بین بچه ها زیاده!
حالا آیا حد این محبوبیت اگه پای ۱۲ هزار تومن پرداخت حق عضویت سالانه بیاد وسط مخدوش میشه؟!
خب بذار مخدوش بشه!
تعجب نکنید!
تعارف که با هم نداریم!
من خیلی خوشحالم دوستانی مثل حسین و سجاد فقط دغدغه شون اینه که چه جوری بدون عابر بانک پرداخت رو انجام بدن!
نه این که فکر کنن مبلغش کمه یا زیاد!
محبوبیت اینجا یعنی همین!
حالا کافیه بقیه ما هم خیلی ساده مثل این دو تا فکر کنیم!
دلی و داوطلبانه حضور داشتن علاوه بر تبعاتی که تو کامنت قبلی اشاره کردم، خوبیهایی هم داره!
ولی همه میدونن که هیچ تضمینی پشتش نیست!
اتفاقا امیر به همین موضوع اشاره کرد!
هیچ کس تعهدی نداره و این نه از نظر مدیریتی و اجرایی پذیرفتنیه و نه تضمینی میتونه باشه برای بقا!
اونایی که دلی کمک میکنن اگه فردا روز به هر دلیل دیگه دلشون نخواد کمک کنن به نظرتون باید چی کار کرد؟!
حتما میگید اجباری هم باشه هر کی نخواد کمک نمیکنه، ریزش پیدا میکنیم، مالکیت صاحبان مطالب چی میشه؟، همه جا همه چی گیر میاد و هزار تا چیز دیگه که درست هم هستن!
ولی آیا با یه چنین توجیهاتی میتونیم بازم راحت این کار رو عقب بندازیم و بگیم حالا که وقت هست تا بعد هم خدا بزرگه؟!
واقعیت اینه که گرفتن حق عضویت کاری هست که خیلی از سایتها میکنن و اتفاقا مطالبشون هم جاهای دیگه هست!
این همه سایت با بازدید کننده های زیاد دارن حق عضویت میگیرن و هیچ وقتم پست جمع آوری کمک توشون زده نمیشه خب ما هم یکیش!
حق مالکیت مطالب رو هم میشه براش راهکار داشت.
از جمله میشه برای مطالبی که تهیه شون مستلزم تلاش زیادی هست یا حق الزحمه تعیین کرد یا معافیت اشتراک برای همون کاربر!
تازه اگه درست فکر کنیم میبینیم این کار هم خیلی لازم نیست!
چون منی که آموزشی میدم و حق مالکیتش رو دارم که تهیه کننده صد درصد آموزشها نیستم!
خیلیهای دیگه هم دارن آموزشهایی میدن که من استفاده میکنم و اگه پولی هم بدم در واقع به خاطر اونهاست!
ریزش البته اجتناب ناپذیره ولی هیچ اشکالی نداره!
بازدید کمتر هر بدیی داشته باشه یه خوبیش اینه که کار اداره سایت و هزینه ها سبکتر میشه!
بعدش قاعدتا اونایی که باقی موندن تلاش میکنن سایتی که متعلق به خودشون هست رو طوری پر بار کنن که رفته ها پشیمون بشن و برگردن!
به قول امیر ما صد نفر کاربر فعال داریم.
اون چهارصد نفر بقیه دارن چی کار میکنن؟!
خیلیهاشون الانم که ما داریم این بحث رو میکنیم آب تو دلشون تکون نمیخوره و به این فکر میکنن که با نرفتن ما توی بحث طرح شکست میخوره و اوضاع همونی میشه که بود!
خب چه اشکالی داره همون صد نفری بمونن که الانم فعالن و همونها هم خرج سایت رو تأمین کنن و هم استفادهش رو ببرن؟!
آخه شما که میگی مالکیت مطالب آموزشی، مگه الان همه تهیه کنندگان آموزش راضین از این که آموزششون در اختیار کسایی قرار میگیره که خیلی وقتها حتی متن پست رو هم نمیخونن و فقط میان دانلود میکنن و میرن؟!
در مورد دزدی و ویروس و آنتی ویروس و ایناهم علی هر چی من و تو بگیم فقط حرفه!
در عمل همه مون داریم از ویندوزی استفاده میکنیم که دزدی محضه و ککمونم نمیگزه!
پس زیاد حرص نخور!
منم با تو موافقم که باید قفل و کلیدمون محکم باشه!
ولی اون چه اتفاق می افته از دست همه خارجه و همون طور که گفتم به فکر تک تکمون بستگی داره!

سلام.
یک مشکلی که من دارمو میخوام اینجا بگم.
من وقتی بود که خواستم به محله کمکی کنم.
اما هر چی کردم، نتونستم با فرم کمک مالی کار کنم.
از مدیران یا هرکسی که میتونه، درخواست میکنم که یه آموزش صوتی درست کنن.
و از مدیران هم میخوام که این فایل صوتی رو در صفحه اول محله قرار بدن.
من یه انتقاداتی هم دارم که با اجازه بزرگترا میگم.
اولا همونطور که آقای سرمدی بیان کردند، اینجا نامش محله نابینایانه و اگه این طرح اجرایی بشه، باید یه Title دیگه براش بزاریم.
مثل انجمن محله نابینایان.
خخخخخخخخخخخخخخخ!
دوما هم که واقعا این کارت شتاب، مشکلی شده برا اکثر اعضا!
گر چه، من با اون مشکلی ندارم و رمز دوم و کارت شتاب دارم.
سوماً هم که با خصوصی شدن لینکا و محتوای سایت مخالفم.
چون همونطور که در اول بیان نُمودم،
«اینجا محله نابینایان هست».
اما قبلا هم گفتم:
«هر چی مدیران تسمیمگیری کنن، ما هم تسلیمگیری میکنیم»!
خخخخخخخخخخخخخحححححححححححخخخخخخخخخ!
ببخشین!
کلا زیییییاااااااااااااااااااددد حرفیدم!

بچهها منم موافقم چون ظاهرا راه بهتری نیست. باید بطور آزمایشی هم که شده یک سال اجرا کنیم و بعد نتایج و عواقب این تصمیم را بررسی کنیم. قطعا راهی جز مشارکت همگاننی نیست. حالا اگه فقط بخشهای خاصی مثل لینکها محدود و اختصاصی بشند بهتره تا یهویی هم در سایت رو نبندیم.. بالاخره تابع اکثریتم.

سلام مدیر. اوخ چه دیر رسیدم! نبودم رفته بودم نمایشگاه تهران هرچی دستگاه اونجا دیدم دلم خواست الان دچار افسردگی های از جنس ناکامی های مادی هستم.
خوب مثل اینکه اینجا خیلی نمیشه شلوغ کنم چون بحث جدیِ.
ببین این ها که می خوام بگم نظر شخصیه خودمه و از طرف خودم میگم. کاش شبیه همیشه در توضیح منظورم گیر نکنم!
مدیر من با محتوای پستت موافقم. از نظر من خیلی هم عالیه. خیلی پیش منتظر این بودم. به نظر من خیلی هم بهتر و منظم تر از کمک کردن های۱دفعه ای واسه تمدید هست. تازه ستون هایی که دسته جمعی سر پا میشن آخ می چسبه زیرش نشستن و حالش رو بردن! فرقی هم واسم نداره کسی که عضو نشده از محله بدونه عضو شدن استفاده کنه. من عضو میشم و حق عضویتم رو می پردازم ولی پیش خودم این مدلی حسابش نمی کنم. به نظر خودم من دارم کمک می کنم اینجا پیش بره. حالا۱کسی می تونه میاد با هم کمک می کنیم. ۱کسی هم نمی تونه یا نمی خواد کمک نمی کنه و بدونه پرداخت چیزی از اینجا استفاده می کنه. واسه من این طرح شبیه همون کمک های سالانه هست که اگر بخواییم کمک می کنیم. حالا این وسط۱کسی نتونست بپردازه یا اصلا دلش نخواست خوب چیزی نمیده ولی همچنان با ماست. از نظر من واسه من این ایراد نداره. استفاده کردن بقیه از مطالبی که من واسه باقی موندنشون دارم حق عضویت می پردازم خیالم نیست. تا جایی که به سو استفاده تبدیل نشه و واسه محله دردسر درست نشه من خیالم نیست. من به جای اینکه هر دفعه منتظر بشم اینجا پست زده بشه که مثلا واسه تمدید با هم جمع بشیم و اگر خواستیم کمک کنیم، ماهانه یا سالانه به طور منظم مبلغی که دلم می خواد یا ازم بر میاد رو می پردازم اسمش هم میشه حق عضویت حالا۱کسی به هر دلیلی نمی پردازه. خوب نپردازه! من که چیزی از دست نمیدم! من می خواستم به محله و به اون هایی که پا بر جا موندن اینجا از هر نظر واسشون مثبته کمک کنم که می کنم. باقیه ماجرا که مال حق عضویته بقیه هست مال بقیه هست و من بهش فکر نمی کنم.
خلاصه اینکه من موافقم و چون خیلی حرف می زنم باید رأی من۲تا و نصفی حساب بشه!
ببخشید این اندازه رو دیگه نتونستم جلوش رو بگیرم از دستم در رفت بره به حسابه اضافه ظرفیته توانه نگه داریه روانم که تخلیه شد.
طبق معمول طولانی نوشتم و طبق معمول ای کاش تونسته باشم درست توضیح بدم که چی می خوام بگم. من انتقال دهنده خوبی نیستم مدیر. ببخش و شاد باشی حسابی!

بله، سایتهایی هستند که حق عضویت میگیرند! اما قطعا نه برا همه مطالبشون. نکتۀ دیگه هم که به نظرم میرسه اینه که قطعا در قبال همون حق عضویت امکانات خاص و ویژه ارائه میدند، ولی آیا اینجا که یه سایت مردمی با مدیریت شخصیه با اونطور سایتها که معمولا مؤسسه یا اینطور موارد هستش و اتفاقا راههایی هم برا تأمین مخارج سایت و حتی درآمد دارند، قابل قیاسه؟ میگم من کلا با اجباری شدن و انحصاری شدن مخالفم. دیدگاه جناب سرمدی رو هم کاملا لایک میکنم. به هر حال امیدوارم تصمیم درست و به جا گرفته بشه.

آخه مگه میشه یه عده ای پول بدند و استفاده کنند و عده ای هم پول ندند و باز هم استفاده کنند. بابا اینقدر سخت نگیرید ما اگه بتونیم به کسانی که تولید محتوا مثل آموزش میکنند حق الزحمه ای پرداخت کنیم میدونید چقدر به آموزش دهندگانمون افزوده میشه. بعضیها دیگه خیلی چراغ خاموشند انگار در مغازه ای بازه سرشو میندازه پایین میره هرچی میخواد برمیداره و بدون اینکه حتی یه تشکری از صاحب مغازه بکنه میره بیرون. یعنی اگه ما به اندازه سالی ده دوازده هزار برای محله ارزش قائل نباشیم که دیگه وای به حالمون.

ببین خادمی ملت وقتی پول بدن حتی اگه سنار سه شاهی باشه خودشون رو مُحِق میدونن. دیگه نمیتونی بشون بگی بالا چشت ابروئه. توام که یه هو میزنه به سرت پست حذف میکنی. کامنت میترکونی. بعد این انتقاد بهت میشه که سایت خودمونه. خودمون داریم پولشا میدیم. اون وق خر بیار باقالی بار کن. دیگه نمیتونی بیای وسط و بگی سایت خودمه دلم میخواد اینو وردارم اونو بذارم؟ بعدم مگه همین یه سال پیش نبود اومدی گفتی مقاله ترجمه میکنم برادون پولشا بدین. همه استقبال کردن ولی مقاله که اومد هیشکی هیچی نداد؟ همینه دیگه. پای عمل که میشه یوخده پاهامون میلنگه.
هر طور صلاح میدونی. من فقط خواستم این زاویه ی ماجرا رو هم ببینی.

با درود خدمت رهگذر گرامی.
البته سخن شما متین هستش ولی هزاران هزار سایت وجود دارند که دارای اعضای VIP هستند به خودش این اجازه نمیده که بگه مثلا سایت ایرانفیلم مال من چون سالی ۴۰۰۰۰ تومان میدم. و این مسأله یکچیز درونی هستش که بعضیها همیشه طلبکارند و بعضیها با ۱۰۰۰۰ تومان صاحب ساندویچی سر کوچه میشوند.
پس تمام این مسائل پیش نخواهد آمد به شرطی که مدیریت با کفایت و قاطعیت کار را پیش ببرد.

با درود منم موافق هستم و بهتره لینکهای دانلود مخصوص اعضای vip باشه. ولی این هم بایست در نظر گرفته بشه که نرم افزارهای خاص نابینایان مانند ESpeak NVDA Jaws و غیره از این مسأله مستثنا باشند. با تشکر از دوستان

سلام بر همگی. من خودم به شخصه هر مبلغی که تصویب بشه حاضرم پرداخت کنم. اما نمی‌دونم با این طرح باید موافقت کنم یا مخالفت. دلایل موافقت که مشخصه اما برای مخالفت بذارید با چندتا مثال روشنترش کنم.
۱- یادش به خیر وقتی مدرسه می‌رفتیم نزدیکای عید که می‌شد بچه‌ها با شور و شوق تصمیم می‌گرفتن که از فردا نیان. همه هم می‌گفتن هرکی که بیاد فلان و بهمانه. ولی من یکی از اونایی بودم که می‌گفتم من فردا میام. کلی هم فحش می‌خوردم. فردا صبح که می‌اومدی می‌دیدی بیشتر اونایی که با شور و حرارت می‌گفتن نمیان از ما زودتر سر کلاسن. این مثال من برای پول دادن هم صدق می‌کنه. صد نفر می‌گن یا علی، برو بریم. اما موقع پول دادن که می‌رسه عمراً اگه به نصف برسه. همه هم یه راهی برای پیچوندن و بهونه آوردن بلدن.
۲- همون طور که مستحضرید، ما یه گروهی داریم که بهش می‌گیم انجمن کتب شنیداری حقوقی. ماهیانه ۱۰۰۰۰ تومن باید تو صندق بریزیم. نمی‌دونید چه اوضاعیه. اگه بخوایم کتاب‌های ضبط شده فقط برای خودمون باشه، خب ما این کتابا رو به گور که نمی‌خوایم ببریم. تازه هر کاریشم بکنی باز درز می‌کنه. اصلاً خود همین بچه‌هایی که پول می‌دن بین همه پخش می‌کنن. اگر هم بخوایم به محض تولید این کتابا در اختیار همه قرار بگیره، انگیزه اونایی که پول می‌دن کم می‌شه و با خودشون می‌گن خب ما هم کتابا رو مجانی بگیریم. چرا پول بدیم؟
امیدوارم هر تصمیمی که گرفته می‌شه در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت به نفع محله باشه.
روز خوش

یه سؤال میپرسم: البته انتظار ندارم هر کسی بیاد تو کامنتا جواب بده! فقط میخوام ببینیم بینی و بین اللهی بسنجیم ببینیم با خودمون چند چندیم.
آیا هدفمون از گذاشتن آموزش و مانند اینها صرفا تشکر و ای ول و مانند اینها گفتن دیگرانه؟
به خودمون رجوع کنیم! یعنی تو هر سایتی که میریم یعنی هرچی دانلود میکنیم حتما یه دیدگاه تشکر هم میذاریم؟ یعنی تشکر فقط همینو شامل میشه و صاحب حق کاملا به حقش میرسه؟
همین الآن هنوز طرح اجرا نشده بعضی دوستان خودشون رو صاحب حق میدونند که اگه این طرح اجرایی شد، و سایت حق اشتراکی شد، فقط این حق یعنی حق استفاده برا مایی که پرداخت کردیم مهیا باشه! و خودمونیترش هم بقیه هم دندشون نرم بیان پول بدن تا بتونند استفاده کنند. متأسفانه بعضی از ما همینطوری روحیۀ بخل داریم. مثلا من نوعی میرم یه cd رو از جایی میخرم، اتفاقا قفل و همینا هم نداره! حتی راضی نیستم برای اینکه حق کپی رو هم رعایت کرده باشم، بدون اینکه از cd کپی بگیرم، وقتی ازش استفاده کردم خود cd رو در اختیار دیگری بذارم. حالا فکر کنید همین ده دوازده هزار تومان که پولی نیست وقتی اجباری بشه خیلی از ما خودمون رو صاحب حق خواهیم دونست. وقتی میگم با انحصاری شدن و اجباری شدن حق عضویت مخالفم، چون میدونم یکی از عواقبش تقویت روحیۀ بخله. شخصا اگه جایی باشم که یه چنین روحیه ای در من تقویت بشه، ازش فاصله میگیرم. چون دارم با اعتقاداتی که دارم زندگی میکنم.

در این که چقدر محدودیت داشته باشیم به نظرم الان بحثی نیست و اصل ماجراست که مهمه!
من یه چیزی رو نمیفهمم!
اون دوستانی که میگن حق عضویت باشه ولی بدون محدودیت، واقعا نمیدونم چه فکری پیش خودشون میکنن؟!
وقتی بگیم ماهی ۱۰۰۰ تومن یا سالی ۱۰ ۱۲ هزار تومن بدید ولی اگرم ندادید هیچ موردی نداره خنده دار نیست؟!
اونی که کمک داوطلبانه میکرده راه خودش رو میره، اونی هم که قبلا کمک نمیکرده بازم لزومی برای کمک نمیبینه!
خب چه کاریه اصلا طرح اشتراک داشته باشیم؟!
همین جوری داریم زندگیمونو میکنیم دیگه!
راستی در پاسخ به دوستانی که میگن هر کی به اندازه نصف پفک نمکی پول داد خودش رو در ریز به ریز مسائل محق میدونه باید بگم خب طرف اشتباه میکنه همچین فکری میکنه!
پس ایجاد محدودیت برای غیر مشترکین و امتیاز استفاده از سایت برای مشترکین یعنی چی؟!
ما پول میدیم که اولا سایت خرجش در بیاد!
دوما اجازه داشته باشیم از مطالب سایت استفاده کنیم!
عین یه روزنامه یا مجله که مشترکینش به خاطر خوندنش پول میدن!
ولی آیا اون مشترکین هر روز معترضن که چرا مثلا نظر من تو روزنامه چاپ نشد؟! یا چون من مشترکم باید حتما نویسنده هم باشم؟!
به نظرم اتفاقا گفتن همین حرفا از الان توقع بی جا ایجاد میکنه!
منم قبلا گفتم وقتی مشارکت همگانی مالی هست باید مشارکت توی تصمیم گیریها هم باشه!
اما این مشارکت در تصمیم گیری به خاطر هزار تومنی نیست که ما ماهی یه بار بدیم!
به خاطر ایجاد انگیزهست که سایت رو از خودمون بدونیم و احساس کنیم توی تصمیماتی هم که براش گرفته میشه شرکت داده میشیم!

سلام. اگه تصمیم بر دادن حق عضویت باشه، منم موافقم. اما به نظر من بهتره شش ماه در میان، سالی یکبار یا نهایتا سه ماه در میون این کار رو کنید نه ماهی یکبار. اینجوری برای خیلی ها سخت میشه. من با ماهی هزار تومان موافقم اما مثلا هر سه ماه، سه هزار تومان بپردازیم.

به نظر من اشتراک روزنامه و مجله و مانند اینها با اشتراک سایت فرق میکنه. همین روزنامه ها که الآن مطالبشون روزانه آنلاین منتشر میشه. ممکنه خیلیهایی که مشترک نیستند مطالب روزنامه یا مجله ای رو بخونند به این شکل که یه نفر که خرید وقتی خودش خوند، دست به دست به چند نفر دیگه هم بده که بخونند. ولی سایت همین که اشتراک توش اجباری بشه، اونهایی که عضو هستند قطعا این انتظار رو دارند که بینشون و بین کسانی که هیچ پرداختی نکردند تفاوتی باشه، و یه امتیاز ویژه ای داشته باشند. خیلیها هم مشترک مجله و روزنامه نیستند فقط اگه شماره ای رو بخوان، همون شماره رو میخرند.
در مورد فاصلۀ حرف تا عمل هم که کلا با دوستان موافقم.

سلام.
من تا حد امکان نمیخواستم تو این پست کامنت بذارم.
ولی مسیر بحث به جایی رفت که لازم شد نکاتی رو بنویسم.
شما فرض کنید که یه سایتی هست که شهروز حسینی مدیرشه و ویژه ی نابینایان هست. بعد شهروز میاد تو گوشکن و یه اشتراک سالانه میخره و هرچی هست و نیست رو برمیداره و میبره میزنه تو سایتش و هر آموزش جدیدی هم منتشر بشه دانلود میکنه و میبره آپلود میکنه تو منابع خودش و رایگان منتشر میکنه. یه تبلیغات آنچنانی هم توی شبکه های اجتماعی میکنه که آی ملت بیایید هرچی تو گوشکن پولیه من مجانی میدم بهتون. اصل این کار نامردیه ولی اینجا قانون جنگله و هیچ کس نمیتونه به من ایراد بگیره. فرض کنید بیایید یه کمپین تحریم هم راه بندازید همه بیان سایت شهروز رو تحریم کنن. فکر میکنید این تحریم چند هفته یا چند ماه طول میکشه؟ مطمئن باشید بعد از مدتی همه میان و مطالب سایت شهروز رو برمیدارن و استفاده میکنن و حتی صداش رو هم در نمیارن و همین باعث میشه گوشکن هر روز خلوتتر بشه. حالا فرض کنید شهروز تو سایتش به نوجوونا و دانشآموزا و کسایی که انگیزه دارن هم میدون بده و اونها بتونن اونجا خودشون رو نشون بدن. حرف من رو هوا نیست و همین الآن چندین سایت مشابه داریم که میتونن به راحتی در صورت پولی شدن اینجا مخاطبان اینجا رو جذب کنن.
ما یه سایت عمومی نیستیم که بخوایم قوانین سایتهای دانلود آهنگ و کتاب و نرم افزار عادی رو پیاده کنیم. ما یه اقلیتیم. یه شبه تشکلیم. اگر رودکی از من پول بگیره و کتابمو ضبط کنه و کتابخانه ی فاطمه ی زهرا رایگان این کارو برای من انجام بده، مسلماً من کتابمو میدم به کتابخانه ی فاطمه ی زهرا. نه واسه پولش. واسه این که ماهیت یه تشکل ویژه اینه که جامعه ی هدفش به راحتترین شکل به خدماتش دسترسی داشته باشن.
این طرح زمانی موفق میشه که مدیران تمام سایتهای نابینایی دور هم جمع بشن و توافق کنن که همه با هم همزمان این طرح رو اجرا کنن که کاربرها دیگه مجاب باشن بپذیرنش. این نباشه که آموزش جاز تو گوشکن پولی باشه و تو شب روشن رایگان. اگر همه با هم طرح رو اجرا کنن، تو شرایط برابر قرار میگیریم و هر سایت مخاطب خودش رو خواهد داشت. این که این سایت مستقل هست و وابسته به هیچ نهادی نیست خوبه. ولی بعد از پنج سال باید یه راهی برای تأمین مخارجش باشه که با هدفش که دسترسی تمام نابینایان به اطلاعات مورد نیازشون هست همخونی داشته باشه.
من بارها پیش اومده تو سرچهام به مطلب مورد نظرم رسیدم و تا خواستم دانلود کنم دیدم نوشته باید عضو بشید. عضویتش هم رایگان بود ولی من از خیرش گذشتم چون حوصله ی فرم پر کردن و تأیید ایمیل و این داستانها رو نداشتم. گشتم و بیدردسرش رو پیدا کردم و استفاده کردم. محدودیت اینجا حتی اگر عضویت رایگان هم باشه خلاف شعار و سیاست اینجاست. مگر این که سیاست اینجا عوض شده باشه که خب اگر اینطوره بگید ما هم تکلیفمون رو بدونیم. تأمین مخارج اینجا خیلی راحتتر از چیزی هست که این همه به خاطرش بحث میکنید. مرداد امسال من و بقیه ی همکارانم ظرف تنها سه روز، بدون انتشار هیچ پست و اطلاعیه ای یک ملیون و دویست هزار تومن پول به این سایت تزریق کردیم. فقط با چند تلفن ساده یک سال این سایت از نظر مالی تضمین شد. چرا باید کار به این سادگی رو انقدر بپیچونیمش که دهها نفر رو درگیرش کنیم. منابع مالی سایت الآن در شرایطی هست که من به شما قول میدم تا بهمن ۹۶ بدون هیچ مشکلی این سایت سرپا میمونه. مطمئن باشید باز هم اگر لازم باشه بدون انتشار هیچ پست و اطلاعیه ای تا ده سال دیگه هم میشه اینجا رو تأمین کرد. زمانی که اینجا مسئولیت داشتم، چند طرح رو پیشنهاد کردم که موافقت نشد:
۱: اضافه شدن لینک خرید شارژ: تو این طرح، بچه ها میتونستن از طریق سایت گوشکن شارژ تلفن همراه بخرن و به ازای هر شارژی که میخریدن مبلغی سود وارد حساب گوشکن میشد. مثلاً یه شارژ دو هزار تومنی بیست تومن سود داشت. اینطوری به مرور بچه ها به حساب حمایت از اینجا هم شده، تا حد امکان شارژهاشون رو از اینجا میخریدن و خیلی از هزینه ها تأمین میشد.
۲: تشکیل تیم مالی: من گفتم هفت هشت ده نفر انتخاب بشن به عنوان کمیته ی مالی، هیأت مالی تیم مالی یا هرچی اسمش هست و یه مبلغ مشخص رو برای اینجا واریز کنن. مثلاً هر نفر ماهی ده هزار تومن. اگر ده نفر این کار رو میکردن میشد ماهی صد هزار تومن و سالی یک ملیون و دویست هزار تومن. حتی بیشتر از این هم میشد گرفت. دهتا کارمند که ماهی یک یا دو تومن حقوق میگیرن، حتی ماهی بیست تومن هم میتونن اینجا بذارن و این سایت به راحتی سر پا میموند. شاید بگید که ممکنه وسطش جا بزنن. بله درسته. ولی من گفتم ده نفر این کار رو انجام بدن. حتی اگر دو نفرشونم انصراف بدن، کلی آدم هست که میشه جایگزینشون کرد. یعنی واقعاً ما فقط ده نفر تو این سایت داریم که مشکل مالی ندارن و میتونن این طرح رو همراهی کنن آیا؟
۳: زمانی که درگاه پرداخت اینجا سالم بود و کار میکرد، من بارها و بارها میدیدم که افرادی از بین کاربرها به اینجا کمک میکردن و مبالغ خوبی هم جمع میشد. ولی الآن نزدیک یک سال هست که درگاه پرداخت محله کار نمیکنه و من خودم بیش از ده بار به مجتبی و سعید این نکته رو گفتم و خواستم که این مسأله حل بشه ولی نشد. یک سال این امکان سایت خوابیده و مطمئناً مبلغ قابل توجهی ممکن بود تو این یه سال از طریق کمکهای داوطلبانه جمع بشه.
۴: اجرای طرح امیر که همون بنرهای تبلیغاتی بود: ما نمیگیم با باز شدن هر پست یه سایت تبلیغاتی باز بشه که مزاحم بچه ها بشه. این رو خودم هم موافق نیستم. ولی از طرفی رنکینگ ما بالا هست و این هم حاصل زحمت صدها نفر بوده. خب حالا که این پتانسیل وجود داره چرا استفاده نکنیم؟ این همه آدم تو این پست اومدن گفتن لینک کمک مالی بذارید ما کمک کنیم. حالا فرض کنید همین افراد اگر بدونن بدون هزینه کردن حتی یه ریال میتونن سالی چهل هزار تومن به اینجا کمک کنن چه استقبالی میشه. چه طوریشو الآن میگم:
شما یه هدینگ تبلیغات روی سایت میذاری و توش مثلاً سه تا لینک تبلیغاتی میذاری. بعد به کاربرت میگی که اگر میخوای به محله کمک کنی، فقط روزی یه بار یکی یه اینتر رو این سه تا لینک بزن و صفحه که باز شد بعد از چند ثانیه اون رو ببند. به ازای هر کلیک، فرض کنید پنجاه تا تک تومنی به حساب محله واریز بشه. فرض کنیم سه تا هم لینک داریم یعنی هر کاربر میتونه سه تا کلیک کنه و سه تا پنجاه تومن میشه صد و پنجاه تومن. حالا این در ماه میشه چهار هزار و پونصد تومن. حالا فرض میگیریم در ماه دو سه روز هم یادش رفت کلیک کنه میشه چهار هزار تومن و در سال میشه چهل و هشت هزار تومن. اصلاً هشت هزار تومنش هم باز میگیم معادل دو ماه طرف یادش رفت کلیک کنه و میگیریم چهل هزار تومن. اگر این کار رو صد نفر فقط انجام بدن میشه سالی چهار ملیون تومن. یعنی چیزی در حدود سه برابر هزینه های فعلی اینجا. هیچ لینکی هم اختصاصی نمیشه، سیاست سایت سر جاش میمونه و همه چیز هم برای همه رایگانه. شما به عنوان یه کاربر فقط باید روزی حد اکثر پنج دقیقه وقت بذاری و اون سه تا لینک رو باز کنی. حتی اگر این سه تا لینک کمتر هم بشن و مثلاً بشه حتی یه لینک، باز هم سالی یک و نیم ملیون درآمد داریم که برای اینجا کافیه و در کنار حمایتهای داوطلبانه که از لینک درگاه پرداخت انجام میشه میتونه هزینه ها رو تأمین کنه. فقط این سایتهای تبلیغاتی آیپیها رو تشخیص میدن و هر کاربر بیشتر از یک بار در روز نباید روشون کلیک کنه که اگر این اتفاق بیفته حساب سایت مسدود میشه و خلاف قوانین هست و هر پولی هم که باید به گوشکن بدن رو نمیدن. پس حتی اگر افرادی بخوان بیش از یه بار در روز کلیک کنن قانوناً حق این کار رو ندارن.
این سایت این همه هدینگ داره. مثلاً اون هدینگ تست امنیت معلوم نیست اصلاً چی هست و به چه دردی میخوره. حالا فرض کنید یه هدینگ تبلیغات هم اضافه بشه. مطمئن باشید که مزاحم هیچ کس نخواهد بود و اتفاقاً بچه ها اگر بدونن با کلیک روی اون لینکها به سرپا موندن محله کمک میکنن با جون و دل این کار رو انجام میدن. اینطوری دیگه کارمند و دانشآموز و شاغل و دانشجو و بیکار در یک سطح قرار میگیرن و همه به یک اندازه به اینجا کمک میکنن. من دانشآموز میتونم با این کارم در حد یه کارمند به اینجا کمک کنم و حتی یه ریال هم از جیبم خرج نکنم.
امیدوارم این پست واقعاً یه پست نظرخواهی باشه. نه این که تصمیمات از قبل گرفته شده باشه و فقط خواسته باشیم مزه ی دهن بچه ها رو بفهمیم. متأسفانه من افراد فرهیخته و تحصیل کرده ای رو اینجا میبینم که بدون هیچ اما و اگری این طرح رو پذیرفتن. در صورتی که توقع من حد اقل از این افراد این بود که این طرح رو نقد کنن و به چالش بکشن.
باز هم میگم. طرح اشتراکی شدن اینجا خلاف شعار پنج ساله ی اینجا هست و در ضمن بدون همکاری سایتهای مشابه اجرایی نخواهد بود.
در ضمن تا مرداد نود و شش ما هشت ماه وقت داریم سر این موضوع بحث کنیم. چون حد اقل تا اون موقع همه چیز سر جاش خواهد بود و هیچ تغییری در شرایط پیش نخواهد اومد.
این هم آخر کامنتم بگم. اگر این سایت اشتراکی بشه، دیگه از همین که هست و دلم میخواد و سایت خودمه و به تو چه و این حرفا خبری نیست. شما کارگر کاربرهات هستی و حق این برخوردها رو نداری. پس مدیر این سایت اگر اینجا پولی بشه استقلال رأی خودش رو از دست میده و این کاربرها هستن که تصمیم میگیرن و حتی اگر روزی مدیر اینجا رو نخوان میتونن عوضش کنن. ضمن این که الآن صحبت از کنفرانس و برنامه های مفصل شده. این برنامه های مفصل و کنفرانسها قبلاً هم بود و سایت هم پولی نبود. پس دلیل توقفشون مشکل مالی نیست مشکل وقتیه. هیچ تضمینی نیست که اگر اینجا پولی بشه ما هفته ای یه کنفرانس خواهیم داشت. نبود برنامه های متنوع و خلاقیت در این سایت فقط به خاطر محدودیت زمانی مدیر اینجاست نه چیز دیگه. پس من فکر نمیکنم خیلی اخلاقی باشه که افکار عمومی رو با این شعارهای قشنگ فریب بدیم که اگر پولی بشه فلان میکنیم و بهمان میکنیم.
همگی موفق باشید.

یه چیزم اضافه کنم.
ما تا مرداد نود و شش مشکل مالی نداریم. میتونیم از این زمان به شکل مناسب استفاده کنیم.
میشه مثلاً طرح بنرهای تبلیغاتی رو به مدت سه ماه تا آخر امسال اجرا کنیم. اگر نتیجه مثبت بود که هیچ. ادامه میدیم. اگر هم نتیجه اون چیزی که مورد نظرمون بود نشد، حد اقل چهار پنج ماه باز هم زمان داریم که به فکر روش جایگزین باشم، ضمن این که حتی اگر نتیجه ی این طرح آزمایشی مثبت هم نبود، باز هم یه مبلغی به منابع مالی سایت اضافه شده و فقط مقدارش اون حدی که مورد نظرمون بود نیست. در واقع حتی اگر طرح شکست هم بخوره باز هم درآمدزا بوده و فقط مقدارش اون چیزی نیست که ما میخوایم و نه تنها چیزی رو از دست نمیدیم بلکه درآمد هم داشتیم.
موفق باشید.

سلام شهروز. دلم میخواست کسی مثل شما بیادو یه سری مسائل رو روشن کنه، این که چقدر سالانه واسه سایت هزینه میشه؟ و خیلی مسائل دیگه ک کاملا واضح و شیوا توضیح دادی.
و از طرفی مایل بودم نظر خودتو، کسی که مطمئنم حتی بیشتر از مجتبی هم واسه اینجا زحمت کشیده، بیخوابی و مسایل دیگه رو تحمل کرده رو ببینم ک خوشبختانه دیدم.
حرفات کاملا منطقی بود و فقط تایید میکنم.
تن درست باشی.

با این حساب که بعضی از دوستان مخالف محدودیت هستند این طرح به ظاهر عملی نخواهد شد. پس مثل سابق هرکس که دلش خواست کمک میکنه و هرکس هم که نخواست نمیکنه. این دیگه نهایت ماجراست. ما هم خدا رو میخوایم هم خرما رو. این شدنی نیست. اگر قرار باشه که بحث بخل رو در میون بیاریم خب میشه خیلی حرف زد مثلا چرا شما یه بشقاب غذا رو میزاری جلود و میخوری چرا نمیزاری یکی دیگه هم بیاد بشینه کنار دستت و از بشقابت شروع به خوردن کنه. میبینید این نگاه اصلا عملی نیست. اگر اینطور باشه که هیچ فرقی بین مشترک و غیر مشترک نباشه پس به چه علت من یا شما باید مشترک بشیم. بریم بگردیم دنبال اشخاص نیکوکار تو ایران این کار مرسومه که هر جا هر کاری که نفعش قرار نیست به یک شخص خاص برسه همه میگردن یه خیر گیر میارن. مثلا میخوان واسه یه دختر فقیر جهیزیه بخرن نمیگن ما خودمون هم باید بهش کمک کنیم میگن ببینیم کدوم خیری حاضره پا بزاره جلو. خب آخر این رفتارها به کجا میرسه همه ی ما تو این جامعه داریم زندگی میکنیم نه تنها از تعداد فقرا کم نشده بلکه روز بروز هم به تعدادشون اضافه شده چون ما در پی تعامل در کاستن از فقر اجتماعی نیستیم یا دولت رو مکلف میدونیم یا دنبال یه آدم پولدار میگردیم که بیاد باری رو از روی زمین برداره. اما سوال اساسی اینجاست پس وظیفه ی اجتماعی ما این میون چیه؟ آیا این سایت داره هر ماه بابت پهنای باند دامنه فضا و غیره هزینه میکنه یا نه اگر میکنه پس یا باید خود مجتبی بپردازه یا باید چند شخص نیکوکار که پولشون از جیبشون داره میریزه بیرون خب اونی که پول از جیبش داره بیرون میریزه چه اجباری داره که هر ماه بیاد به این سایت کمک کنه میتونه با پولش کارهای نیک دیگه ای انجام بده پول خودشه و این ماه خواسته به این سایت کمک کنه و ماه دیگه به جای دیگه. مگه نه؟ بعد هم ما هر چقدر هم که اشخاص کم درامدی باشیم باید بدونیم که در یک امر اجتماعی وقتی میخوایم شرکت کنیم باید بابت پیش بردن اون امر یا وقت بزاریم یا پول بدیم. شما حتی وقتی عضو یک اتحادیه یک سندیکا یک حزب یا خلاصه هر فعالیت اجتماعی که بشین باید مبلغی بابت حق عضویت بپردازین باید بین شما و اشخاص غیر عضو تفاوت باشه یا نه شما بلیت میخرین میرین سینما آیا باید اشخاصی که بلیت نخریدن هم بتونن برن سینما یا نه دوستان عزیز اینجا اصلا بحث بخل مطرح نیست بلکه حقوق اجتماعی اشخاصی مطرح هست که برای پیشبرد یک هدف خاص دارن از جیبشون هزینه میکنن

درود بر جناب نظری عزیز.
من تو کامنتم مفصل راهی رو پیشنهاد کردم که میشه هیچ پولی خرج نکرد و تمام منابع اینجا رو هم تأمین کرد و حتی بیش از نیاز اینجا درآمدزایی کرد. به هر حال شرایط این سایت متفاوت از سایتهای دیگه هست و باید نگاه متفاوتی هم داشت.
موفق باشید.

سلام.
خو من باید بگم که با اصل موضوع کاملا موافقم. اما به نظرم ماهانه نباشه بهتره. یا هر کس که میخواد ماهانه پرداخت کنه و هر کس هم میخواد سالانه..
نمیدونم تونستم منظورم را برسونم یا نه, که این پرداخت مثلا اجباری نباشه که هر ماه باید پرداخت بشه, هر کس که بخواد ماهانه و هر کس هم که میخواد سالانه پرداختش بکنه.
در باره ی محدود شدن لینک ها هم نظر خاصی ندارم.
اما این پیشنهاد خیلی خوبه.. اما من شخصا سالان اش را راحتترم, بیشتر برای پرداختش میگم.
پیروز باشید

سلام. شرمنده دو باره کامنت میزارم.
البته من جزو اونا ای بودم که با این ترح موافق بودم. ولی نظرم تغیر کرد. با کامنت آقا شهروز کاملن موافقم.
اینجوری که ایشون گفتن اینجا قبلن هم کنفرانس داشته. پس این نتیجه رو میگیریم که کمبود وقت موجب شده که اینجور بشه. ولی در هر صورت هر تصمیمی که گرفته بشه من هستم. چه اینجا پولی بشه چه نشه. هستم تا آخرش.

ولی ی نظر کوچولو شما میتونید دو تا انتخاب بزارین برای کمک کردن. مثال دوتا لینک بزارین.
لینک پرداخت ماهیانه
لینک پرداخت سالیانه
حالا هر کی دوست داشت سالیانه رو پرداخت میکنه و راهت میشه هر کیی هم خاست ماهیانه رو میزنه.
موفق باشین.

از شهروز عزیز سپاسگزارم. بله الآن کامنت شما رو دیدم. اما من به شخصه معتقدم که یک سایت ویژه ی نابینایان هیچ دلیل منطقی نداره که بره سراغ گرفتن بنرهای تبلیغاتی. چرا ما که میتونیم به مرور خودمون رو در قالب یک تشکل شکل بدیم و بتونیم این جامعه ی کوچیک خودمون رو به واسطه ی این راه ارتباطی که با هم داریم منسجمتر کنیم از این کار دست برداریم. اصلا سایتهای دیگه ی نابیناییی هم میتونن از مشترکینشون یک چنین حق اشتراکی رو دریافت کنند. اگر بنا باشه که از این سایت کسی آموزشی رو برداره و ببره تو سایتش کپی کنه عکس این اتفاق هم خواهد افتاد. و این روش به خودی خود بعد از مدتی برای همگان معایبش روشن خواهد شد. باید بتونیم در بین اعضای قشر نابینا این حس رو ایجاد کنیم که رعایت حقوق فردی و اجتماعی یعنی احترام به هم دیگه چرا همیشه باید راه هایی رو بریم که به ما نمی آموزند که چگونه باید در یک اجتماع رو به رشد زندگی کرد؟ تا کی باید در این مباحث پیش پا افتاده خودمون رو درگیر کنیم؟ بالاخره باید همه ی ما یاد بگیریم که احترام گذاشتن به حقوق دیگران یعنی احترام گذاشتن به حقوق خودمون محسوب میشه.

اون سایتهای تبلیغاتی تعداد کلیک براشون مهمه نه بینا بودن یا نابینا بودن ما.
این یه کار مرسوم برای همه ی سایتهاست که از این راه هزینه هاشون رو تأمین کنن. ما تشکل نمیشیم. این عدم یکی شدن ما بارها و بارها ثابت شده. هرچند که در چند مورد با هم متحد شدیم. ولی عمرشون چند روز نهایتاً بیشتر نبوده. از کجا معلوم که مثلاً شب روشن و باتو و بقیه ی سایتها هم بیان با گوشکن برای اجرای این طرح همکاری کنن؟ اگر همه با هم این کار رو انجام ندن شک نکنید که شکست میخوره و خیلی زود همه میرن سراغ سایتهای مشابه که رایگان هم هستن. من خودم هم تو کامنتم گفتم که طرح اشتراکی شدن قابلیت اجرایی داره ولی زمانی که هماهنگ با بقیه ی سایتها و با توافق از طرف همه ی مدیرای سایتهای نابینایی اجرا بشه که مثل الآن همه ی شرایط برابر باشه و ما هم حق انتخاب با شرایط برابر رو به کاربر داده باشیم و هم مدیران از پس اداره ی سایتشون بر بیان و در شرایط برابر کنار هم کار کنن و اگر رقابتی هم هست در شرایط برابر باشه.
لینک خرید شارژ و هدینگ تبلیغات همزمان میتونه اینجا گذاشته بشه که هر کس خواست از طریق خرید شارژ و هر کس هم خواست از طریق کلیک روی تبلیغات به اینجا کمک کنه. مطمئناً هر دو با هم میتونن خیلی بیشتر از نیاز اینجا برای این سایت درآمدزا باشن و آب تو دل کسی هم تکون نخوره و همه چیز هم در اختیار همه باشه.
هیچ کار نامشروع و غیر اخلاقی هم اتفاق نیفتاده. ما فقط به روشی امروزی داریم از اینجا حمایت میکنیم.

یه نکته دیگه هم در مورد تفاوت اشتراک مجله و سایت بگم. شما وقتی مشترک یه مجله میشید، تقریبا میدونید هر ماه قراره چه نوع مطالبی رو مطالعه کنی. حالا شاید از بین ده تا مطلب شما هشتای اون رو علاقه داشته باشید یا احساس نیاز کنید. ولی سایت اون هم همین محله که تولید محتواش دلی انجام میشه، ممکنه این ماه مطالب دانلودی بیشتر باشه ماه دیگه خاطره و دلنوشته. خب وقتی که پولی بشه، طبیعیه که کسی که هر ماه مبلغی رو به عنوان حق اشتراک میپردازه، انتظار داشته باشه که مطالب سایت هر ماه با نظم خاصی منتشر بشند. به علاوه کسی که مطلبی رو دانلود میکنه، اینبار غیر از حجمی که مصرف کرده، هزینۀ اضافه تری رو هم پرداخته. حالا اگه با دانلود این فایل آموزشی نیازش برطرف نشه، طبیعیه که معترض بشه. نهایتا با فکر کردن و خوندن کامنتها به این نتیجه رسیدم که پولی شدن و اشتراکی شدن سایت اصلا به صلاح نیست.
امیدوارم این آخرین کامنتم تو این پست باشه.
موفق باشید.

من فکر کنم این پست برای تبادل نظر هست نه مسخره کردن دیگران.
بهتره رفتاری در شأن سن و سالتون داشته باشید. اگر هزار تومن برای شما پولی نیست برای یه دانشآموز، یه بچه ی دوازده سیزده ساله یه نفر که فقط با ماهی چهل و پنج تومن یارانه یا پنجاه و سه تومن صدقه ی بهزیستی اموراتش رو میگذرونه شاید مهم باشه. من توقع رفتار سنجیده تری از شخصی چون شما داشتم.

بچهها من امروز متوجه شدم که کامنتهای همه پستها برای کسانی که در محله ثبتنام نکرده اند بسته شده و این پست هم کلا برای ثبت نام ناکنندگان بسته شده خب بنظرم این فکر خوبی بوده حالا اگه قرار میشد که به نظرخواهی گذاشته بشه وای که چقدر نظرات مختلف داشت یکی میگفت کار خوبیه دیگری میگفت چرا نابینایان را از خواندن نظرهای بچههای محله محروم میکنید. واقعا لزومی نداره کسانی که عضو محله نیستند بفهمند که چه گفتگوهایی بین اعضای محله جریان داره و میبینیم که هیچ اتفاق خاصی هم نیفتاده این قضیه حق عضویت هم همینطوره اگه اجرایی بشه قطعا جای خودشو در بین بچهها باز میکنه. اون دوستی که نمیتونه ماهی هزار بده و برخی دوستان نگران همینها هستند باید بدونیم که همین بچه یا ممستمری بگیرها خوشبختانه توانسته اند یه کامپیوتر یا گوشی بعضا بالای یک میلیون داشته باشند و خوشبختانه قادر هستند که حجم اینترنت چند ده هزار تومانی در ماه را بخرند پس قطعا اینها هم مرده هزار تومان نیستند ما باید فکر اونایی باشیم که هیچ ندارند حتی نتونسته و نمیتونه یه گوشی دست دوم نوکیا بخره. فقط میمونه این قضیه تبلیغات که ظاهرا پیشنهاد بدی نیست باید ببینیم نظر مجتبی و علت مخالفت احتمالیش با تبلیغاتی کردن سایت چیه. شرمنده قصد آزردن کسی را نداشته و ندارم کوچیک و مخلص همگی شما عزیزانم هستم.

عجب! پس باید در مورد موندنم تو محله تجدید نظر کنم. یعنی چی؟ ظاهرا همون انحصاری شدن فاز اولش اجرا شده! عجب! حالا اگه بشه کامنتای بعضی پستا رو اینطوری کرد مشکلی نیست، ولی در مورد همۀ پستها موافق نیستم. والا خود من یکی دو ماه اصلا عضو سایت نبودم ولی راحت میتونستم هرجا که نظری داشتم، نظر بدم. و همین باعث شد جذب اینجا بشم. چرا ما هرچی رو که برای خود میپسندیم برای دیگران نمیپسندیم؟ خیلی ببخشید کوته فکری دیگه تا کجا؟ ببخشید قدری تند رفتم، ولی این دیگه از آستانۀ تحملم خارجه. بگذریم.

مثل این که هر چند وقت یه بار ما باید آرامشمون به هم بریزه اصلا این پست را برای چی زدید؟ شما حتما از قبل تصمیمات خودتون را گرفتید من با نظر آقای حسینی کاملا موافقم و نظر نازنین را هم قبول دارم به نظر من کلنگ اختصاصی شدن محله زده شده, )محله( خخخ
به نظر من دیگه این اسم برازنده ی این سایت نیست,
بچهها ما همه سر کاریم
بیخودی وقت تلف نکنید همه ی کار ها انجام شده.

مجتبی این خودتی واقعاً؟
اتاق فکر مجتبی رو کی هدایت می کنه ؟ بی بی سی یا صدای آمریکا ؟ یا صهیونیسم های کفااار هههه ؟
مجتبی به خودت بیا؟ مگه اینجا چی کم داشت پسرم؟ که زدی همه چیو دربو داغون کردی؟
کامنتارو بستی !!! حتماً دو روز دیگه هم مشاهده گوشکنو رو برای عموم میبندی.
رعد اساطیری با دیدن این وضع یاد ی قومی میفته که در رفاه بودن و خوشی زد زیر دلشون و زدن همه چیو پوکوندن خخخ واااای که تاریخ چند بار باید تکرار بشه ههههه

هر چی میخوام اون روم نیاد بالا باز نمیذارین
خو منِ رهگذر چطور با محله آشنا شدم؟ غیر از این بود که از طریق کامنتا وارد شدم؟ خیلیای دیگم هستن که اینطور با محله آشنا شدن. مگه توهی تو سر خودت نمیزنی که تعامل تعامل. خو همین بستن کامنتا راه خیلی از تعاملها رو میبنده. دیگه چطوری یه نفر باید از بیرون ببینه که اینجا محله ی با صفاییه؟ از کوجاش باید متوجه صفا و صمیمیتش بشه؟ درارو به روی خودت بستی که چی؟ عجب! برو بابا من دیگه نمیام تو این پست. مُردم بسکی حرص خوردم.
بعدشم تو فقط کافیه مرداد که شد لب تر کنی تا بچه ها براد سنگ تموم بذارن. دیگه این ماهی یه تومن و دو تومن چیه که میخوای برا خودت اعصاب خوردی را بندازی؟ دیوونه.
بعدشم شاید یه بنده خدایی دلش نمیخواد عضو شه. بابا نمیخواد. ولی چراغ خاموش میاد و سر میزنه و استفاده میکنه. چه اشکالی داره محبتمون بی دریغ باشه و شامل همه بشه حتی کسایی که نمیشناسیمشون؟

سلام بنده با این حرکات مخالفم به شدت! بنده زمانی که حوصله ی خودم سر میرفت خارج از کاربری خودم حرکت میکردم و مطالب رو میخوندم.
من فکر کنم الان چند دقیقه ای هست که تمام تمرکز این حقیر روی این مطلب معطوفه. جناب خادمی گرانقدر این سایت از ابتدای امر هدفش ارتقاع سطح فرهنگی و اجتماعی افراد نابینا بوده و خدا رو شکر در این مهم موفق عمل کرده. اما منی که مثلا سر کار در اداره هستم و دوست دارم سری به سایت بزنم چه باید بکنم.
شما هم خواهشا تجدید نظری بکنید لطفا. آنچه که بنده رو به شکستن سکوت وا داشت انحصار بود آقا انحصار.
شاید من یک روستایی بودم که به سختی با اینترنت و تکنولوژی مأنوس بود و اصلا دسترسی نداشت به این مسائل یا از این قبیل. آیا این انحصار نیست؟ آیا اینطور ارتقاع فرهنگ جامعه ی نابینایی میسر هست؟ آیا به عنوان مثال شخصی که نام کاربری ندارد باید صبر کند تا آقایان تایید کنند یا باید در وقت خیلی اندک خود باید ثبت نام کند و مطلب را بیابد؟ به کجا داریم میریم.
عجب! بنده قصد هیچ توهین یا تحقیری رو ندارم ولی کمی به خودمون بیاییم.
وقت خوش

درود مجدد. هر کس در جبهه ی ما نیست, پس در جبهه ی مقابل ماست خَخ. بالاخره گوشکن باید دوستداران واقعیه خودشو بشناسه نه هر کسی اجازه داشته باشه مطالبو بخونه و بعدشم طبق برداشتای خودش و ذهنیت خودش بره زیراب محله رو بزنه و همش ما باید نگران باشیم که یه وقت اینجا فیلتر نشه.
ببینین الآن همراه اول یه طرحی داره به اسم شب روشن که از ساعت ۱۱ شب تا هفت صبح مکالمه رایگان داره درون گروهی. یعنی فقط مشترکین همراه اول میتونن ازش استفاده کنند. خب وقتی من میدونم این طحر خوبیه, ناخواسته به سمتش جذب میشم و همراه اول استفاده میکنم.
محله مون همین الآنش هم انحصاری هست. یعنی شرایطش جوری هست که همه ناخواسته جذبش شدند. در واقع تک هست.
با این طرح محله اولاً دوستداران و دلسوزان واقعی خودشو بهتر میشناسه و از طرفی کیفیت کارش هم میره بالاتر.
پس من به شدت هرچه تمومتر با انحصاری شدن اینجا موافقم و وقتی دیگران کیفیتو ببینند خودشون ناخواسته جذب اینجا میشند خیالتون راحت. در واقع این ریزشی که میگین حبابی و موقتی هست و حتی اگه واقعی هم باشه تا حدودی بنظرم حد اقلش اینه که محله دلسوزان و دوستداران واقعیه خودشو شناخته. در خصوص کمک به محرومین هم نگران نباشین. کسی که خودش بچه دهات هست و همه ی دغدغه اش افراد محروم هست, بهتر میدونه واس حل این مشکل چه کنه.
ضمناً طرح داش شهروز هم طرح جامع و کاملیه و حد اقلش قابلیت اجرا به صورت آزمایشیو داره.
بچه ها بحث هزار تومان یا بیشتر و یا کمتر نیست. بحث نقد و کالبد شکافی این موضوع هست تا به یه نتیجه و جمع بندی درست و درمونی برسیم.
من که تحت هر شرایطی تا همیشه خودمو نسبت به محله متعهد میدونم و همیشه با مجتبی و محله هستم تحت هر شرایطی.
فعلاً از بیرون اومدم حال بیشتر نوشتنو ندارم وگرنه بیشتر وراجی میکردم خَخ.
مرسی کُمُللاه.

من فقط یه نکته رو بگم و تمام.
خیلی وقتها شد که یه کامنتی از بیرون اومد و مثلاً یه نفر توی سرچهاش به پستهای من رسید. مثلاً یکی از نوار قصه ها رو میخواست و پیدا کرده بود. انقدر خوشحال بود که یه کامنت بلند بالا گذاشت و کلی تشکر کرد.
یه بار دیگه هم یه نفر کامنت گذاشت که نوارها رو دانلود کرده و ریخته تو فلش تا با اسپیکر شارژی ببره واسه بچه های عشایر سیستان بلوچستان پخش کنه که گوش بدن.
این بازخوردها رو من از پستهام زمانی گرفتم که نه انحصاری در کار بود و نه حرف از بسته شدن کامنتی. من شخصاً تک تک پستهام رو به این امید زدم که همه رایگان ازش استفاده کنن. اگر آموزشی بوده، اگر مستندی بوده یا نوار قصه یا هر چیزی بوده، هدفم رایگان بوده و اخلاقاً به هیچ وجه راضی نیستم که در قبالشون از کسی ریالی پول گرفته بشه. اگر این محله بخواد اشتراکی بشه، شخصاً پستهام رو از اینجا به جایی که بشه رایگان در اختیار عموم قرار بگیره منتقل خواهم کرد. من دارم به وضوح امروز این رو میگم که فردا نگید شهروز به گوشکن خیانت کرد و از این حرفا. هدف من کمک به همنوعانم به رایگان بوده و هست. من حاضرم هزینه ی نگهداری لینکهای مربوط به خودم رو به این سایت بدم ولی بابت پستهای شخص من از کسی پولی گرفته نشه. اگر امکان فنیش هست مبلغو بگید واریز کنم. اگر نه که من دارم از همین الآن میگم که جای دیگه ای اونها رو منتشر خواهم کرد.
انقدر هم بعضیهاتون فکر نکنید گوشکن فقط مال شماست و فقط شما دوسش دارید. خیلی از شماها اصلاً اینترنت نداشتید و من اینجا شبانه روزی کار میکردم.
اینو واسه اون کسایی میگم که واسه خودشون ایده های ماوراء الطبیعه میدن. مثلاً میگن که سایت تشخیص بده آیپی کی واسه منطقه محرومه و این حرفا. انصافاً فیلم تخیلی دیدن خیلی زیادش هم خوب نیستها!

بچه ها! هنوز! هیچ! اتفاقی! نیفتاده! است!
پس حرص الکی نخورید!
نمیدونم پیام بازرگانی رو کیا اون بالاتر گرفتن!
هر کی نگرفته بااااااااااااز توضیح میدم!
رباتها دیگه حتی اگه نوشته شده باشه هفت +دوازده میدونن که میشه ۱۹!
یعنی امنیت بی امنیت!
اینه که فعلا کامنتها برای غیر کاربرها بستهست تا ببینیم باید چه گلی به سر بگیریم!
متأسفم برای قضاوتهای بی جا و عجولانه!

درود بر تمامی اعضای گوش کن،
تمامی نظرات را خواندم.
اولین نکته ای که نظرم را به خود جلب کرد این بود که مثلاً امیر سرمدی عزیز می آمد و نظرش را می گفت و ۴ نفر حمایتش می کردند. بعد بی ادعا می آمد و روز از نو و روزی از نو. بعد هم شهروز آمد و همین قصه تکرار شد.
نکته ی دوم و پر رنگ این است که هی می گوییم سایت ۵۰۰ کاربر دارد ولی آنچه من می بینم این است که ظرف ۲۴ ساعت یا یه کم بیشتر یا یه کم کمتر که از انتشار این پست می گذرد نزدیک به ۷۰ کاربر حاضر به اعلام نظر خود شده اند. پس نتیجه می گیرم نظر امیر سرمدی عزیز مبنی بر غیر فغال بودن بیش از ۱۰۰ کاربر حقیقت دارد. با در نظر گرفتن این نکته هنوز باید نظر ۴۰۰ کاربر دیگر را داشته باشیم. ولی خودتان حساب کنید هنوز به ۷۰ کاربر هم نرسیده ایم.
نکته ی سوم از نظر من این است که در این جامعه ی کوچک آنقدر تفاوت سلیقه هست که تا به امروز بیش از ۳ سایت نابینایی زده شده که همه هم کار تکراری انجام میدهند. اگر می شد اتحادی برقرار کرد و یک سایت پر محتوا داشت خیلی بهتر بود.
نکته یه چهارم این است که با بررسی پست های منتشر شده در اوایل تأسیس این سایت و مقایسه ی آن با پست های ۱ سال اخیر به این نتیجه رسیدم که افزایش کاربران و حد انتشار مطالبشان بسیار از کیفیت این سایت کاسته است.
بیشتر مطالب در مورد قلیان چیپس و پفک و خاطره و شعر و نظایر اینها بوده است.
حال اگر بخواهد مدیر سایت برای مطالبی در خصوص این چنین مطالبی پول طلب کند بعید می دانم موافقتی بشود.
وقتی سایتی اشتراکی می شود باید تولید محتوا نه تنها افزایش یابد بلکه کیفیت هم داشته باشد.
نکته ی پنجم که خیلی در حوزه ی نرم افزاری و فزای مجازی در ایران به آن شخصاً اعتقاد دارم این است که اگر کسی نخواهد بهایی برای چنین مواردی بپردازد اگر اراده کند با قوانین جنگلی که ما داریم می تواند مجانی آنها را به دست آورد.
نمونه ی بارز چنین امری انجمن موج نور اصفهان و خانه ی نور است.
اگر نخواهیم بگوییم تمامی محصولات موج نور اصفهان قفلش شکسته شده ولی همه باور داریم که بیش از ۷۰ درصد آن چنین اتفاقی برایش رخ داده است.
کاری به درست بودن یا غلط بودنش ندارم.
می خواهم بگویم که به هر حال اتفاق می افتد.
خانه ی نور هم که با سوتی که داده بود پارس آوای دویش کرک شد.
پس بیاییم عقلانی تصمیمی بگیریم که به نفع همه است.
من خودم با پولی شدن موافق نیستم.
من دوست دارم اجازه بدهیم هرکس دوست دارد د تأمین منابع محله دست به خیر شود.
تاریخ نشان داده است که اجبار هیچ وقت پاسخ مثبتی نداشته است.
منتظر نظرات کاربران بی شمار دیگری که هنوز نظر نداده اند هستیم.
شرمنده اگر زیاد نوشتم.
بای

پیشنهادِ آقای حسینی در موردِ قرار دادنِ پیوندهای تبلیغاتی و خریدِ شارژِ تلفنِ همراه به شکلِ آزمایشی برای چند ماه به نظرم پیشنهادِ بسیار خوبی‌ست… می‌خواهم بگویم اگر قرار به پرداختِ اشتراکِ ماهانه شود، پرداخت خواهم نمود، اما اگر بتوانیم از طریقی که آقای حسینی فرمودند هزینه ها را تأمین کنیم تا تمامیِ نابینایانِ فارسی زبان بتوانند بدونِ محدودیت از مطالبِ مفیدِ محله بهره مند شوند بهتر است… به هر روی هر آنچه که در اینترنت منتشر می‌شود در معرضِ دسترسیِ همگان قرار می‌گیرد… چنان که اشاره شد، امکان دارد شخصی عضوِ اینجا باشد، مبلغِ اشتراکِ خود را هم پرداخت نماید، سپس مطلبی از اینجا را در سایتی دیگر بازنشر نماید… دست به دست گشتن و به اشتراک گذاشتنِ آنچه در اینترنت قرار می‌گیرد، اجتناب ناپذیر است… چنان که بسیاری از ما از نسخه های موجود از نرم افزارهای رایانه ای که توسطِ پیشرفته ترین شرکت های جهان ارائه می‌شوند با راه هایی مثلِ کرک کردن و یا شکستنِ قفل در طولِ زندگیمان استفاده کرده ایم… این مسأله که انتشارِ مطالب در محله به شکلِ خودجوش و یا به قولِ دوستان «دلی» انجام می گیرد نیز قابلِ اعتناست… امکان دارد یک یا چند ماه بگذرد و میانِ مطالبِ منتشر شده، مطلبی که کاربردی و راهگشا باشد برای تعدادی از کاربرانی که حقِ اشتراک پرداخته اند وجود نداشته باشد و طبعا موجبِ عدمِ رضایتِ آن ها می شود این امر… پرداختِ حقِ اشتراک، طبعا انتظاراتی در اعضا به وجود می آورد و همین انتظارات اگر برآورده نشوند موجبِ دلخوریِ احتمالی خواهند بود… باز هم تأکید می کنم اگر قرار باشد ماهانه یا سالانه مبلغی چه به عنوانِ حقِ اشتراک و چه به عنوانِ مشارکت در تأمینِ هزینه های جاریِ محله پرداخت شود، این کار را انجام خواهم داد، چنان که پیشتر هم هر زمان توانسته ام تا جایی که برایم مقدور بوده با کمال میل و داوطلبانه این کار را انجام داده ام… با وجودِ مشغله ای که داشتم، سعی کردم دیدگاه های عزیزان را مرور کنم و نظرات خودم را بنویسم، چرا که هدف از انتشارِ این پست مشورت برای رسیدن به بهترین راهکار است… امیدوارم با خواندنِ آرای اعضا و درایتِ خودتان این مهم حاصل شود… پاینده باشید…

راستش نمیدونم چی بگم!

خوب از طرفی این که اغلب افراد عضو در سایت در تامین منابع مالی مشارکت کنن! موضوع بدی نیستش!

و بنظرم باید این حق رو برا مدیریت یک سایت قائل شد که یک چنین تصمیمی بگیره!

اما خوب بنظرم این رو هم باید در نظر داشت که الان آیا همه کسانی که پستی گذاشتن! البته غیر از پست هایی مثه پست های کپی یا خاطره و کتاب و اینا!

همون پست های آموزشی تمایلی دارن که زحمتی که کشیدن و خدمتی که به همنوعشون کردن!

در قبالش پولی دریافت بشه! خوب البته بنظرم میشه این مسئله رو با توجه به این نکته که اگرچه که این حق عضویت گرفته میشه! اولا مبلق پیشنهادی چندان زیاد نیست! و ثانیا برای اداره اینجاست میشه توجیه کرد!

اما یک نکته خیلی مهم این هستش که اگر این تصمیم عملی بشه چه تضمینی هست که همه افراد بعد از اجرای این طرح امکان استفاده از مطالب و موارد آموزشی رو داشته باشند!

چون نه شناسایی افراد نیازمند خیلی ممکنه و هم اگر این امکان باشه! اصلا با اون شکل از کمک کردن موافق نیستم!

همینه که الان واقعا نمیتونم یه نظر قاطع بدم

میشه یه راه حل میانبری هم گذاشت تا دیگه خیال همه راحت باشه. آموزشها و مطالبی که تا قبل از اشتراکی شدن گذاشته میشه, همین جوری رایگان بمونه و اشتراک هم همون جوری که گفتم شامل هر چیزی نشه. ضمناً درامد حاصله از این حق عضویت مگه قراره کجا بره. خب صرف همین محله میشه واس نگه داری همین آموزشها دیگه. پس هرکی با این طرح موافقت کنه, در واقع به خودش و همنوعاش کمک کرده دیگه. آخه مجتبی که بچه نیست همین جوری رو هوا بیاد یه حرفی بزنه و بره. خب حتماً یه چیزایی در نظر داره واس محله و یه فکرایی تو سرشه دیگه.
البته من جاش حرف نمیزنم نظر خودمو میگم.
ما میتونیم حق اشتراک رو بگیریم, محله رو هم نیم رایگان کنیم, و از اون تبلیغات و خرید شارژ هم استفاده کنیم و هم میشه هرکی باز خواست دلبخواهی هرچی میتونه به محله کمک کنه. ولی واس عضویتش,, دیگه یه حد اقلی گذاشته میشه. مثلاً من خودم در سال ۱۰۰ هزار تومان و یا شاید هم بیشتر بدم. خب دلم میخواد و حس میکنم در واقع اول به خودم و بعدشم به همنوعام کمکی کردم. ولی کسی هم که اونو نمیده حالا به هر دلیل, دیگه یه حد اقلی واسش مشخص میشه که باید بپردازه.
اصلاً بذارین خیالتونو راحت کنم. میگن اینجا ۵۰۰ نفر عضو داره. خب بقیه کجان. چرا باید یکی حساب کاربری داشته باشه, به محله هیچ کمکی هم نکنه, و بعدشم دسترسی به هرچی ما میگیم و مینویسیم داشته باشه و خلاصه بینمون هست ولی نیست. با این روش افرادی که واقعاً هستند از افرادی که فقط اسمشون هست با یه سیاست کاملاً زیرکانه جدا میشه و اون وقت مشخص میشه محله چه قد عضو داره. دیگه اونجور من نمیام بگم سعید چرا حساب کاربری منو پاک کردی. گفتم سعید چون سعید سابقش مشخصه خَخ.
در واقع میشه اینجوری تعبیرش کرد که میشه پاکسازی افرادی که فقط اسمشون هست, اونم با روشی کاملاً هوشمندانه که مشکلی هم واس کسی پیش نیاد و دلخوری هم ایجاد نشه.
ضمن اینکه فواید خاص خودشو هم داره و قرار هم نیست که محله صد درصد انحصاری و یا صد درصد هم رایگان باشه. یه جورایی ۵۰ ۵۰ میشه.
خب این تحلیل و نظر منه و نظر منم بخوره تو سر خودم با این نظر دادنم. خلاصه نیتم روشنگری بود. همین.
لذت از زندگی یادتون نره.

به نظر من تو یکی از عاملین خطرناک خارجکی هستی.
اصلا تو دنبال پولی.
حق نداشتی از اول نظرخواهی کنی چون من ظرفیتش رو ندارم.
حالا هم که اجازه دادی نظر بدم همه باید حرف من رو گوش بدن.
کسی هم نمیتونه خلاف نظر من حرف بزنه.
نظر من اینِ که تو دیکتاتوری. چرا؟ چون ازم نظر خواستی. بعد ازم میخوای که به نظر دیگران کار نداشته باشم چون طرفم تو هستی.
کسی هم که خلاف من بگه، زیر کامنتش میزنم تو گوشش.
انحصار کار خوبی نیست ای پسر ولی دخالت در نظر دیگران بسیار کار خوبیست.
اول خودتو درست کن بعد نظر بخواه.
ندانسته قضاوت کردن بیشتر حال میده.
اصلا تنها کسی که طرف من نبود تو بودی مجی چون کار من دخالت در نظر دیگرانه

سلام مجتبی جان نظر خوبی هست منتها ممکنه توقعات بیجا بالا بره البته از این جور افراد توی محله نداریم برای محکم کاری خوبه بهش توجه بشه ضمنا اگه قرار عملیاتی بشه همونطوری که دوستان فرمودن مبلغ یکجا برای یک سال پرداخت بشه بهتره درسته که ۱۰۰۰ تومن هیچ ارزشی نداره اما باید تکلیف افرادی که اصلا به خاطر مبتدی بودنشون ممکنه با عملیاتی شدن این طرح به زحمت بیفتن روشن بشه

با سلام به عنوان یکی از کاربران این سایت اومدم و کسی که حق نظر دادن داره اومدم مخالفت خودم رو اعلام کنم. کاملا با نظر خانم مظاهری و نازنین و آقای امیر سرمدی و شهروز حسینی موافقم. با بودن معجزه ای به نام کپی در این سیستم افراد اصولا جایی میرن مطالب مورد نیاز خود را بخوانند که دسترسی ساده تری بهش داشته باشند. امیدوارم اون افرادی که در کامنت ها به افراد مخالف خورده گرفتند که چرا مخالفید مگه هزار تومن ارزش داره و یا کسی که عاشق گوش کن هست باید این مبلغو بده و یا اینکه کسی که نظر مخالف داره در جبهه روبروی گوش کن هست کمی منطقی تر نظرات دیگران رو بخونند و روش فکر کنند نه اینکه فقط و فقط بیان رو حرف خودشون پافشاری کنند و جوری خودشون رو نشون بدن که انگار فقط و فقط این سایت برای اونا اهمیت داره و خودشون به تنهایی سینه چاک درجه یک این سایت هستند. این افرادی که اینگونه صحبت کردن کدومشون تا به حال تصمیم گرفتند که داوطلبانه بدون درخواست مدیران این سایت کمک مالی کنند؟ کدومشون میتونند روزهای بهتری بعد از این اتفاق برای گوش کن تضمین کنند؟ و هزاران سوال دیگه که واقعا جای پرسیدنش اینجا نیست. ولی این رو هم بگم وقتی اینقدر حجم پست های کپی اینجا بالا رفته وقتی پست های این سایت دیگه مثل قبل درجه یک و منحصر به فرد نیست وقتی میبینی دوستانی که پست منتشر میکنند مطلب و پست خودشون رو تو همه ی سایت های نابینایی منتشر میکنند چه لزومی داره اینجا حق عضویت گرفته بشه خب این سایت نشه دانلود کرد یه سایت رایگان دیگه و این رو هم بدونید که دیگه به این سایت رجوع نخواهد کرد چون میبینه یه جایی هست که دسترسی ساده تری داره . و تجربه ثابت کردهاصولا همه جا همه ی افرادی که موافق هستند موقع عمل کردن که میرسه بیشترشون جا میزنند این نکته رو هم در نظر داشته باشید

دوباره سلام بر همه. قاصدک محله صحبت میکنه. لطفا همه گوش کنید! من همه ی نظرات رو خوندم. من خودم اولش موافق طرح مجی بودم. در نظر ققبلیم هم گفتم ولی حالا به این نتیجه رسیدم که متأسفانه یا خوشبختانه هنوز فرهنگ اجرای چنین طرحهایی در اجتماع ما جا نیفتاده و بنا بر این امروزه چنین کارهایی عملی نیستند. همینجا میگم درود بر خانم مظاهری گرامی که با دور اندیشی زودتر از همه ی ما این مطلب رو ذکر کردند. آفرین! به علاوه من فکر میکنم طرحهای پیشنهادی آقا شهروز حسینی بسیار جالب و البته قابل بررسی هستند. امیدوارم به سادگی از کنار چنین ایده هایی عبور نکنیم. در پایان میخوام بگم که اگه میخوایم یه طرح نو را بیاریم و عملی کنیم، حالا به تقدیل از کس دیگه، گروه دیگه، یا اجتماع دیگه باشه، یا اصلا کاملا ابتکاری، باید اول فکر، و فرهنگ رو ایجاد کنیم. این چیزیه که تجربه به شخص من نشون داده تا به امروز. شاد باشید عزیزان، در پناه یزدان.

بچه ها خواهشا با هم بحث نکنید که تشنج بشه. نظراتتون رو به خودم بگید. خودم طرف مقابل شما باشم. یه طرف میز شما نشستید، روبروی همه ی شمام منم. همه به من بگید هرچی میگید. رابطه ی صمیمی بین خودتون هم محلی ها رو حفظ کنید. تو سر من بزنید طوری نیست. بالاخره اگه دقیقا روبروی شما نشسته باشم، منم دستمو دراز می کنم یکی می زنم یک یک مساوی میشیم میره پی کارش خخخ ولی با هم دیگه جنگ نکنید.
من اگه احساس می کردم یا بهم تا حالا ثابت شده بود عقل کل تشریف دارم، کار خودمو با وجود ریزش یا عدم ریزش یا کوچ یا ترک یا تعطیلی انجام می دادم چون کسی که عقل کل باشه اشتباه نمی کنه.
خب متأسفانه چون عقل کل نیستم اومدم اینجا تا غیر از سه راه حل اولیه ی خودم، شمام راه حل بدید و تا حالا بحث های خوبی شده.
بستن کامنت ها به طرح این پست و حق عضویت هیچ ربطی نداره. اخیرا یه سری ربات مخرب مشغول تزریق کد نفوذ‌گر از فرم کامنت ها بودند من مسدود‌شون کردم تا فعلا توی پناهگاه باشیم و بعد مشکلو مرتفع کنیم.
من از حق عضویت صحبت کردم ولی از محدودیت چیزی نگفتم. قصدم مساوی شدن مشارکت همگانی بود.
نهایتا اینکه من راه حل هایی که داده شده رو بررسی میکنم و حتی شاید آزمایشی اجرا کنم.
هر طرحی راحتتر و پر‌بازده‌تر باشه همون بعد از تست میره رو آنتن.
درگاه های پرداخت توی ده پانزده ماه اخیر، نوسانات پایداری شدیدی رو تجربه کردند و فقط مربوط به محله ی ما نمیشه. کلا دولت دست گذاشت روی هرچی واسطه بود و یکجا همه رو فیلتر و تعطیل کرد. یک عالمه از خدمات USSD به همراه درگاه های پرداخت زیادی مسدود و نابود شدند. توی فکر درگاه پرداختو طرح های خوب بودیم و هنوزم هستیم. من عادت ندارم با یه پدیده ی ناپایدار و موقتی کارو حل کنم. باید به یه نتیجه ی مطمئن برسم، بعد بذارم تو محله.
بنر تبلیغاتی در صورتی ممکنه که بهمون بدند که معلوم نیست حتما بدند.
پاپاپ هم فوقش میتونیم بذاریم ببینید اگه خوبه ثابت بمونه. من که حرفی ندارم. از خدامم باشه دردسرم کمتر باشه.
این موارد یه چیزایی مثل نماد الکترونیک میخواد یا مثلا درگاه مستقیم بانکی سپرده ی تضمینی برای بانک نیاز داره و کلی ممکنه هزینه‌بر باشه.
من به هیچ طرحی نه نمیگم به شرطی که نه تنها روی کاغذ، بلکه در عمل هم قابل اجرا باشه.
طرح کسایی که مخالف حق عضویت هستند رو هم هر کودومش اجرایی باشه میذاریم اجرا و اگه نشد، همونی که اکثریت اینجا نوشتند رو اجرایی می کنیم.
هنوز تعداد بسیار کمی از کاربر ها نظر دادند و من منتظر نظر بقیه هم می‌مونم…
لذت ببرید از زندگی!

سلام
من به شدت با این طرح مخالفم یادمه که یه زمانی مخالفتمون رو تو جلسات هم اعلام کرده بودیم و کلی هم دلیل برای اجرایی نشدن این طرح دادیم اما خب الآن دیگه دوره دورۀ عملی شدن افکار آقای درفشیان مشاور فکری مجتباست و دارم میبینم که همۀ پیشنهادهای ایشون یکی یکی داره اجرا میشه و الآن دقیقا دیگه کسی نیست که مخالفت کنه و جلوی اجرایی شدن طرحهاشون رو بگیره.
اولش خواستم کامنتی نذارم و بیخیال رد بشم اما باز نتونستم و هنوز دلم برای کسایی که شما اصلا فکرشونم نمیکنید میسوزه هنوز نمیتونم قبول بکنم که مجتبی همون کسی که میگفت دلم میخواد آموزشهای اینجا ب دست روستاییهای محروم برسه بخواد این مدلی جلوی ورود افراد محروم رو بگیره.
حد اقل خدا رو شکر میکنم که هزینۀ سایت رو تا مرداد ماه سال آینده تأمین کردیم و تا اون موقع همه اجازۀ ورود و استفادۀ رایگان دارن.
جناب درفشیان بستن کامنتها هم یادمه که پیشنهاد جناب عالی بود حالا منتظر میشینیم تا ببینیم این یکی رو چطور میتونید انجام بدید و با طرحهای دیکتاتور مآبانه تون روز به روز از تعداد اعضای اینجا بکاهید.
منتظر پاسخ نیستم و حتی تصمیم ندارم جوابی به پاسخهای فلسفی و پر از مغلطه بدم هدفم فقط گفتن نظر و آگاه سازی بود و بس در آخر هم باید بگم که: مجتبی اگه قرار باشه نظر اکثریت رو مد نظر قرار بدی طرح خودت اجاری میشه چون خوب و شفاف توضیح نداده بودی و دوستانی که موافقت کردن زیاد در جریان نبودن
امیدوارم دوستانی که نظر مثبت دادن بعد از خوندن کامنتهای امیر و شهروز و زهره اگه مایل بودن تجدید نظر بکنن.

من یه کامنت اون بالا گذاشتم ولی خب گفتم شاید نبینیدش پس اینجا میذارمش
مثل این که هر چند وقت یه بار ما باید آرامشمون به هم بریزه اصلا این پست را برای چی زدید؟ شما حتما از قبل تصمیمات خودتون را گرفتید!
من با نظر آقای حسینی کاملا موافقم و نظر نازنین را هم قبول دارم
به نظر من کلنگ اختصاصی شدن محله زده شده, )محله( خخخ
به نظر من دیگه این اسم برازنده ی این سایت نیست,
بچهها ما همه سر کاریم
بیخودی وقت تلف نکنید همه ی کار ها انجام شده.

بازم سلام مجتبی
همون طور که قبلا گفتم طرحت طرح خوبیه و اگه به عنوان بهترین روش برای کمک به پیشرفت محله انتخاب بشه باهاش مشکلی ندارم، البته با رعایت شرایط خاص خودش
اما طرح های شهروز نسبت به طرح پرداخت حق عضویت پیشنهادات بسیار بهتری هستن
و حد اقل میشه به صورت آزمایشی اجراشون کرد

خب ما در عین حال که همه نشستیم این ور میز و داریم با مجتبی حرف میزنیم، به هر حال با همم بحث میکنیم و جواب حرفهای هم دیگه رو میدیم تا مجتبی هم گوش بده دیگه!
اگه شمای نوعی منتظر جوابهای فلسفی و پر از مغلطه ی من نیستی برای من پشیزی اهمیت نداره!
آخه نمیشه که آدم حرفای خودش رو بزنه و با گفتن این که جواب نمیشنوم از قضاوت دیگران فرار کنه!
متأسفم که شما ناخواسته یا به نظر من خواسته این بحث رو به چالش کشیدید تا منم مجبور بشم جواب بدم!
ولی سعی میکنم تا میتونم ضمن حرف زدن توی چارچوب بحث، جواب بی ادبیها و تهمتهای شما رو هم بدم!
۱- گفتید توی جلسات قبلا در موردش بحث کردید و دلایل زیادی هم برای اجرایی نشدنش داشتید!
خب البته دلیل داشتید ولی دلایلی که خودتون قبول داشتید و همون موقع هم صرفا به احترام رأی اکثریت کادر که البته همیشه گفتید به رأی ما اهمیت داده نمیشد مجتبی از این طرح کوتاه اومد!
۲- گفتید الان زمان اجرای پیشنهادهای من رسیده و کسی نیست که مخالفت کنه!
فقط نمیدونم چطور شما و سایر مخالفین از جونتون نمیترسین و راحت دارین مخالفتتونو میکنین!
۳- گفتید هنوز دلم برای کسایی که شما اصلا فکرشونم نمیکنید میسوزه هنوز نمیتونم قبول بکنم که مجتبی همون کسی که میگفت دلم میخواد آموزشهای اینجا ب دست روستاییهای محروم برسه بخواد این مدلی جلوی ورود افراد محروم رو بگیره.
فکر نکنم تو این طرح جلوی هیچ محرومی گرفته شده باشه!
اگه اونایی منظورتون بود که توی مناطق بی اینترنت زندگی میکنن که متأسفانه هنوز راه مشخصی برای رسوندن مطالب اینجا به دستشون نیست مگر این که از گوشه و کنار و توسط هم شهریها و دور و بریهاشون از بعضی مطالب مطلع بشن!
شما یه راه مناسب هر وقت برای رسوندن مطالب به دست اونها پیدا کردید خبر بدید من قول میدم به عنوان مشاور فکری حتما حتما به مجتبی بگم تا بلافاصله اجرایی بشه خخخخ!
ولی اگه منظورتون محرومین دارای اینترنت باشه پرداخت سالی ۱۰ هزار تومن فکر نکنم بیشتر از خرید ۴ گیگ اینترنت باشه که معمولا از مصرف حد اقل یک ماهه اکثر این دوستان محروم کمتره!
۴-گفتید که پیشنهاد بستن کامنتها هم از من بوده و لطف کردید ضمن زدن تهمت مخفی در کلامتون تهمت آشکار زدید که منتظر سایر طرحهای دیکتاتور مآبانه من میشید تا هر روز از اعضای اینجا بیشتر کاسته بشه!
خب تعداد کاربرای اینجا که امکان فعالیت دارن الان ۵۰۲ نفره و با چهل نفری که با ارسال مشخصاتشون بعد از تأیید حسابشون میتونن فعالیت کنن میشه ۵۴۲ نفر که با کمال احترام من میپذیرم دلیل صحت حرفهای شماست و دیگه در این باره حرفی نمیزنم!
به قول معروف آفتاب آمد دلیل آفتاب!
لازمه الانم بدونید که من هنوزم سر همون پیشنهاد بستن کامنتها البته به خاطر راحتی و امنیت خود کاربران هستم.
ولی متأسفانه همون طور که بالاتر مجتبی توضیح داد، این کار به خاطر حمله رباتها صورت گرفته و احتمالا با پیدا شدن راه حل فنی خوشحالی من از وقوع پیشنهادم دیری نخواهد پایید و اوضاع به حال قبل برمیگرده!
دقیقا مثل همین طرح که مقدار لازم از حاشیه درش تزریق شد و بعد از این دیگه بعیده بشه امیدی به پیروز شدنش داشت!
من متأسفم که باعث شدم بحث به حاشیه بره!
اما تو این چند ماهه به طرزی ناجوانمردانه در مورد من قضاوت شده که دیگه نتونستم خوددار باشم و چیزی نگم!
به این خاطر از همه دوستانی که سرشون رو با حرفهام به درد آوردم پوزش میخوام و امیدوارم دیگه موردی پیش نیاد که نه تو این پست و نه جای دیگه لازم باشه از این جور حرفها بزنم!

باز هم درود.
برین عقب اومدم بکوبم تو سر مجتبی. بنظرم که هرچی میکشیم از دست این مدیر کل یا مدیر خل میکشیم خَخ.
آخه این چه کاریه؟ اگه طرحی داری با جزئیات بنویسش تا تکلیف همه مشخص باشه.
اگه جزئیات رو میدونستی و ننوشتی که خب مریضی که بچه ها رو به جون هم انداختی.
اگه نمیدونستی که باید بگم مدیر بودنت بخوره تو سرت خَخ.
اگه حوصله نداشتی که جزئیاتو بنویسی که خب چچراااا ایناین پست رو گذاشتی و بهتر بود میذاشتی وقتی خوب اومدی سر حوصله مینوشتی.
ببین شهروز یه طرحی داد. هیچ کاری به این ندارم که قابلیت اجرایی رو داره یا نه و کلاً خوبه یا نه. ولی تا جای امکان سعی کرد ابهام زدایی کنه و طرحشو با ریز جزئیاتش نوشت.
حتی اگرم واس نظرسنجی گذاشته باشیش, حد اقلش ۵۰ درصد از ابهاماتشو باید برطرف میکردی بعد مینوشتیش.
مثلاً اینکه این طرح قرار نیست سیاست کلی محله رو ببره زیر سؤال و انحصاری بودنی در کار نیست.
در واقع وقتی طرحتو با ریز جزئیاتش ننوشتی, خب طبیعیه که ما هم بریم سراغ جزئیات ننوشته شده و اونا رو بررسی کنیم که هم باعث بالا گرفتن بحث بین ما میشه و هم چیزایی میگیم که اصلاً شاید تو در نظرت واس این طرح نباشه.
من همون اول هم گفتم این طرح ابهامات زیادی داره.
برای روشن شدن اذهان عمومی و ابهامات این طرح چند تا سؤال واضح و مشخص ازت میکنم.
۱. با اجرای این طرح مجتبی محوری در دستور کار هست یا عضویت محوری؟
۲. تفاوت منی که حق اشتراک میدم با کسی که نمیده دقیقاً چیه؟
۳. اگه اینجا انحصاری و حق عضویتی بشه, شامل چه مطالب و مواردی میشه؟ و آیا مطالب و مواردی که تا قبل از اشتراکی شدن اینجا بوده شاملش میشه یا نه؟
خب بچه ها بحثو اینجوری جلو ببریم بهتره. فقط سؤال طرح کنیم و از مجی بخوایم بهشون جواب بده نه اینکه با هم بحث کنیم و هم دیگه رو با ذهنیت قبلی قضاوت کنیم. طرف ما مجی هست پس بکوبیم تو سرش با این طرح دادن و پست گذاشتنش خَخ.
امیدوارم هدایت بشی, هر چند امیدی به هدایتت نیست گلم.

سلام مجدد.
خب اگه واقعا دلیل بسته شدن کامنتا اینه که توضیح دادید، شخصا از اشتباهی که کردم عذر میخوام. ولی هم پیشنهادی که قبلا جناب درفشیان در مورد بسته شدن کامنتا داده بودند، و هم مطرح شدن این بحث باعث شد به اشتباه بیفتم.
ولی میگم اگه اینجا اشتراکی بشه، محدود شدنش قطعا اتفاق میفته. چون دیگه خیلی بی معنیه که هیچ تفاوتی بین حق اشتراک دهندگان و ندهندگان وجود نداشته باشه.
منم معتقدم محتوای پست و طرح پیشنهادی ابهام داره.
امیدوارم راه مبارزه با ربات ها پیدا بشه و محدودیتی که به ناچار به وجود اومده برطرف بشه.
موفق باشید.

بچهها بامداد نیک. من از دیروز طبیعتا چند بار به اتاق فکر رفتم و طبیعتا روی این قضیه کمی بیشتر اندیشیدم خخخ. هرچه بیشتر فکر کردم اعتقادم به این طرح بیشتر شد. ببینید اگه ما کمی عمیقتر و بلند مدت تر فکر کنیم و اگه این تئوری و پیشنهاد مشارکتی شدن اهدافش بازتر و روشنتر بشه گمان میکنم که خیلی از شماها هم باش موافق بشید. ببینید دوستانی دغدغه و نگرانیشون افرادی بود و هست که توان مالی چندانی ندارند، که البته پاسخ داده شد که آنهایی که گوشی و کامپیوتر و اینترنت دارند طبیعتا خیلی مشمول ندارها نمیشند چون وقتی توانسته اند گوشی و لپتاپ و نت داشته باشند به یقین ماهی هزار هم رقمی نیست که توش بمونند, پس می مونند افرادی که بخاطر نداشتن وسع مالی اصلا نمیتونند هیچ یک از اینها را داشته باشند، دانشآموزان و دانشجویان مستعدی هستند که در آرزوی سیصد چارصد تومن برای خرید یک گوشی یا یک وسیله کمک آموزشی دیگری هستند، یا چند روز پیش خانم مظاهری در پستش مطلب بجا و درستی را طرح کرد و اون اینکه باید از بچههایی که استعداد خلاقیت و توانمندی بالایی دارند، حمایت بشه، خب بنظر من اگه این طرح درست اجرا بشه اگه بدونیم که یکی از اهداف این طرح افزون بر تامین مالی خود محله، کمک به افراد بی بضاعت هست، چه بسا بسیاری از ما بیشتر از آنچه تعیین میشه کمک میکنیم. حتی افراد نوعدوست انگیزه بیشتری برای مشارکت در محله پیدا میکنند چون میدونند که این محله فقط بفکر خودش نیست این محله و اهالی با صفایش غم همه نابینایان را دارند بویژه آنهایی که دسترسی به هیچگونه امکاناتی را ندارند. یادتون هست وقتی بحث روستای چاربرج مطرح شد همه اعلام آمادگی کردیم که حاضریم به کمک این همنوعان خوبمون بشتابیم؟ خب از این افراد زیاد هستند معلمین هم محله ای خوب میتونند در این زمینه کمک کنند و دانشآموزان مستعد اما بی بضاعت را معرفی کنند و خلاصه محله تبدیل بشه به فضایی که همه رو میبینه دغدغه همه رو داره یعنی باور داره که باید خودمون از خودمون حمایت کنیم. پس لطفا بیایید از این دیدگاه و منظر به قضیه نگاه کنید اونقدر روی محدود شدن یا اختصاصی شدن زون نکنید. ما زمانی جامعه ای موفق خواهیم بود که بتونیم از هم حمایت کنیم. مثلا اگه نوجوانی استعداد موسیقی خوبی داره ولی از خرید یک وسیله ناتوان است چه اشکالی داره که این محله حداقل بخشی از این هزینه را تقبل کنه تا این نوجوان و دانشآموز وقتی درسش تموم شد بلاتکلیف و سرگردون نمونه کاسه چه کنم دستش نگیره. از همینجا میتونیم شروع کنیم یعنی شعار یکی برای همه و همه برای یکی را تحقق بخشیم.
حسابش را بکنید اگه بتونیم مثلا ماهی ۵۰۰هزار تومان کسب کنیم چه توان مالی خوبی پیدا میکنیم و چه قدمهای بزرگی میتونیم برداریم و چه افرادی که تشویق به حمایت از محله و اهدافش میشند. در کنار این قضیه میتونه اون بحث تبلیغات هم مطرح باشه البته بقول مجتبی باید دید که چقدر شرکتها و مؤسسات و جاهای دیگر حاضرند با محله همکاری کنند چون وقتی ببینند که اکثر اعضای این سایت نابینا هستند ممکنه رغبت چندانی برای این کار نشون ندند.
در ضمن احساس میکنم برخی دوستان و فرزندان نازنینم عصبی و ناآرامند ازشون میخوام که بر اعصابشون مسلط باشند و براشون آرزوی آرامش و شادی دارم.
پیروز و مهربان باشید برای همیشه

سلام.
باز هم میگم. این طرح فقط به تنهایی توسط گوشکن اجرایی نیست. اگر میتونید تمام مدیران سایتهای نابینایی رو همراه کنید میشه اجراش کرد. اگر هم نه که منتظر شکستش باشید.
تو همین سایت و سایتهای مشابه کلی آدم هست که حساب کاربری مشترک دارن. مثلاً فرض کنید کیانوش شاکری یا علیرضا مرزبان یا کلی آدم دیگه هستن که هم عضو شب روشن هستن و هم عضو گوشکن. خب این افراد میان یه پست اینجا میزنن و همون موقع هم میرن عینشو تو شب روشن میزنن. نگید اینطور نیست چون همین الآن که هنوز هیچی نشده بارها و بارها دیدیم که کاربرهای مشترک سایتها یه پستشون رو توی دو یا حتی هر سه سایت زدن. خب اگر اینطور باشه من کاربر صاف میرم سراغ اون رایگانه و ازش استفاده میکنم چه کاریه بیام پول بدم. حالا میخواد هزار تومن باشه یا صد هزار تومن.
ضمن این که شما حریم خصوصی رو هم در نظر بگیرید. شاید من نخوام اسم و نشونی ازم تو این سایت باشه. ولی مطالب این سایت برام مفیده و میخوام ازش استفاده کنم. تو همین کاربرهای این سایت کلی آدم هستن که هویتشون رو مخفی کردن و مایل نیستن کسی بدونه اونا واقعاً کی هستن. حتی یه تعدادشون مجبور شدن با اسامی جعلی ثبت نام کنن که حتی من به اسم میدونم که این افراد کیا هستن. منتها مجتبی با مسئولیت خودش ثبت نامشون کرد و من هم دخالتی اون موقع نکردم. پس میبینید که این طرح اجرا شدنش به این راحتیها هم نیست.
در ضمن اونهایی هم که میگن اگر کسی بتونه کامپیوتر یا گوشی بخره پول اینجا رو هم میده، باید حواسشون باشه که خیلیها هستن که شاید همین گوشی یا کامپیوتر رو هدیه از کسی گرفته باشن یا مثلاً دانشجویی از بهزیستی گرفته باشن و خودشون نخریده باشن. همین افراد ممکنه از اینترنت دانشگاه یا خوابگاه یا هر جای دیگه که رایگان هست استفاده کنن و در کل برای استفاده از اینترنت هزینه ندن و حتی وسیله ی استفاده از اینترنتشون رو هم هدیه گرفته باشن. در ضمن شرکتهای تبلیغاتی که بنر به سایتها میدن الویتشون رنکینگ و آمار بازدید سایتها هست نه موضوعشون. پس خیلی هم گرفتن تبلیغات برای این سایت با توجه به آمار بازدید و رنکینگ خوبی که داره سخت نیست. ضمن این که فروشگاه خرید شارژ دیگه ربطی به دادن یا ندادن نداره. خیلی راحت میشه راهش انداخت.
یه چیزی هم بگم. اسفند نود و سه اولین بار بود که سعید طرح خصوصی شدن اینجا رو مطرح کرد و همون موقعها هم بود که طرح بسته شدن کامنتها رو هم مطرح کرد که به هر حال اون زمان اجرا نشدن. این که الآن چرا کامنتها بسته هستن مهم نیست. هرچند که گفتن دلیلش فنیه. ولی ما تنها سایت وردپرسی جهان نیستیم و کلی سایت مشابه هست و کامنتهاشون هم بازن. ولی به هر حال خیلی از این مسائل زمان خود من هم پیش اومد و خیلیها اومدن داد زدن که مگه پادگانه و فلان و بهمان. هرچی ما قسم و آیه آوردیم که بابا اینا دستورات خود مدیر ارشده و به من ربطی نداره، همه گفتن نه شهروز دیکتاتوری راه انداخته و اینجا رو کرده پادگان و این حرفا. اما الآن میبینید که شهروزی در کار نیست و اوضاع هم خیلی سختتر شده. به هر حال من فقط خواستم بگم که پریسیما رو هوا حرف نزد و من هم تو تمام جلساتی که سعید طرحهاشو مطرح کرد بودم. بسته شدن کامنتها برای غیر کاربرها، خصوصی شدن اینجا و پولی شدنش، تک مدیره شدن اینجا و حتی ارائه ی اسکن کارت ملی از سوی کاربرها همه ایده های سعید بودن که حد اقل تا سه ماه پیش اجرا نشدن. ولی از سه ماه پیش به این طرف فعلاً که دوتاش اجرا شده و سومیشم در راهه که خصوصی شدن اینجاست و به زودی منتظر درخواست کارت ملی هم باید باشیم. اصلاً من پیشنهاد میکنم کد معلولیت هم از ملت بگیرید که دیگه حسابی محکم بشه خخخ.
خیلی بیپرده میگم. مجتبی کار رو ول کرده و این اتفاق دقیقاً یک ساله که افتاده. یک ساله که اینجا ارزشی براش نداره و بارها خواسته نباشه و با فشار ماها بوده. برای همین هم هست که دیگه دلش به حال اینجا نمیسوزه و تصمیمات اینجا عموماً داره توسط کس دیگه ای گرفته میشه. وگرنه تا پارسال حالا یه کم قبلترش ما مشکلات این چنینی نداشتیم. سند معتبرش رو هم معرفی میکنم. شما پادکست تولد گوشکن نود و چهار رو با نود و پنج که توسط مجتبی ساخته شد مقایسه کنید همه چیز دستتون میاد. بحث هزار تومن نیست. بحث هدفه. هدف این سایت چهار سال چیز دیگه ای بود و ظاهراً مدتیه چیز دیگه ای شده و ما نمیدونیم.

یعنی چی کسی که نت داره پس هزارم داره؟ نفساتون از جای گرم بلن میشه ها. بی پولی نکشیدین که بدونید صد تومنم برای آدم صد تومنه. خود من تا دو سال پیش چون باید خرج تحصیلمو خودم میدادم و خانواده تحریم اقتصادیم کرده بود خیلی از مسیرها رو شده بود چندین کیلومتر پیاده میرفتم چون حتی پول بلیط اتوبوسم نداشتم بدم. نتمم از سایت دانشگا استفاده میکردم. حرفایی میزنیدا. اینجا ایرانه عزیزانم. ایران. چشماتونا باز کنید. خودتون توی جیباتون پول هس دلیل نمیشه بقیه ام تو جیباشون پول داشته باشن. طرحتون تو سرتون بخوره وقتی درد طبقات پایین جامعه رو ندارین.
خو هیئت اُمناییش کنید. یه عده اسپانسر مالی داشته باشید حدود بیس نفر. این عده ماهی یه مقدار پول بریزن به حساب سایت مثل بیس تومن و سی تومن. خود من حاضرم تو همچین طرحی شرکت کنم و سایت روال عادی خودش رو بره. مث همیشه. ولی از همه نفری سنار سه شاهی بگیری بعدم کامنت ببندی و کارت ملی بخوای و انحصاری کنی رو نیستیم داداش. برو بابا. عطاتونا به لقاتون میبخشیم.

سلامی مجدد
بگذارید من هم یک نظری بدم
در خصوص محدود کردن که به نظر من باید محدود بشه چون شخصی که پول میده با شخصی که نمیده
باید یک فرقی بکنند حاحاحا

در خصوص نکتهیی که گفتید مردم تو روستا این آموزش ها را ندارند و به دستشان نمیرسه باید بگم عضیضان اینجا را با کمیته امداد اشتباه گرفتید
دیگه همه در این دوران وضعشان نسبتا خوب شده و ما کسی را در نظام جمهوری اسلامی نداریم که از گرسنگی از دنیا رفته باشه
فرد روستایی هم مثل بقیه پول میده و استفاده میکنه
بین روستایی و شهری فرق نگذارید
اتفاقا روستایی ها پولدار هستند
در خصوص این که خانم پری سیما فرمودند که تا مرداد سال بعد این طرح اجرا نشه بنده مخالف هستم و معتقدم این طرح را در ماه بهمن یا نهایتا اسفند کلید بزنید

ببینید هر چیزی قیمتی داره وقتی شما آموزش دان میکنید و …….
تازه قرار است امکانات دیگه هم اضافه بشه
شما فکرش را بکن اگر این امکانات اضافه بشه چقدر برای بچه ها مفید هست

فکر بکن اگر کتاب خانه سایت راه بیافته چه تحولی اییجاد میشه

فکر کنیید اگر چت نوشتاری راه اندازی بشه
چقدر تحول ایجاد میشه
پس باید این طرح اجرا بشه
در خصوص مقاومت ها ی بعضی ها
در کشور هم مقاومت ها وجود داره
شاید زمان طرح هدفمند کردن یارانه ها یادتون باشه
اولش خیلی ها مقاومت میکردند
بعدش همه همراه شدند
بعد هم فرایند ها هم شفاف هست و ابهامی پیش نمیاد
بعضی ها خصیص هستند
و دلشون نمییاد پول بدند

هههه
بابا این پول ها را از بانک و بازار سرمایه بکشید بیرون خرج کنید
خخخخخخخخخ

اما خارج شوخی تا چند سال دیگه میخواهید بحث کنید یک نتیجه بگیرید و تمام
تورا خدا
اینقدر هم با هم دعوا نکنید هر کس نظر مییدده و تمام
نظر شخصی من یعنی باید برای همه قابل احترام باشه
نظر دیگران هم باید برای من قابل احترام باشه
آخه اینطوری که نمیشه

به هر حال ما که رفتیم
هر تصمیمی بود بنده اولین کسی هستم که تبعیت میکنم
بدون چون و چرا

مشکل ما این هست که تعامل را سرچشمه ی کارمون قرار نمیدیم

در خصوص روستایی ها هم باید بگم مثل بقیه با آنها رفتار بشه
روستایی ها که کامپیوتر دارند حتما وضعشون خوبه
اگر بد بود کامپیوتر نمیخریدند
و اگر وضعشون بد هست اینترنت نمیخریدند
همه در حد ده هزار تومان را میتوانند بدهند
تازه یارانه ها ۴۵ هزار تومان هست

یک بار ده هزار تومانش را ندید بگیررن

البته مستمری ها ی بهزیستی میخاد بالا بره بچه ها دستشان باز هست

تازه سحام ادالط هم میخاد آزاد بشه بچه ها پولدار میشند
شما بگو ماهی صد میلیون بدید پرداخت میکنند
روستایی ها هم میتوانند بیایند شهر زندگی کنند
البته هر چند تو روستا وضعشان بیشتر خوب هست

یک کم خلاق باشند درآمد میلیاردی به دست میارند
به هر حال بنده هر تصمیمی گرفتید تابع هستم

این نظر هم نظر شخصیم هست انتظار ندارم همه قبولش کنند
انتظار هم ندارم همه به نظرم انتقاد کنند
نظرات بنده نه قابل قبول هست
و نه میشود آنها را رد کرد
دوستان موفقیت همه را از خداوند درخواست میکنم

راستی برادر شهروز بفرمایند مگه بهزیستی گوشی میده
خیلی عجیبه میگند شاید یک نفر کامپیوترش را هدیه گرفته
شخصی که کامپیوترش را هدیه گرفته شاید فامیل های پولداری داره
پس میتوانه حزینه ی اشتراک سایت را هم هدیه بگیره
راستی نگفتید من یک گوشی میخام از کدام شعبه سازمان بگیرم

ولی به هر حال ما نوکر تمام رفقا هستیم
اگر هم کسی هدیه میده یک گوشی هم بدید به من

من نگفتم بهزیستی گوشی میده. گفتم کامپیوتر میده. خود من گرفتم. زمان دانشجوییم هم گرفتم.
در ضمن تو اگر یه نفر بهت گوشی کادو بده بهش میگی پول اینترنتشم بذاره تو جعبش برات آیا؟
در ضمن این همه روستایی روستایی نکن. بحث ما شهر و روستا نیست. بحث ما کسانی هستن که به هر دلیلی توان مالی بالایی ندارن. حالا چه شهری باشن چه روستایی. تو همین تهرانش که پایتخت این مملکته من آدمی رو میشناسم که حتی شام امشبشو نداره.
در ضمن من مرداد امسال به تک تک کسایی که ازشون پول گرفتم قول دادم که اینجا یک سال با اون پول ادامه خواهد داد. اونها هم به این نیت این پول رو دادن. لطفاً با اعتبار من بازی نکنید. حتی اگر یه ماه زودتر از بیست مرداد این طرح اجرا بشه باید پولی که پیشتون هست رو به من برگردونید. این رو همین الآن گفتم که بعداً نگید نگفت.

در ضمن بشین تا برات چتروم و کتابخونه راه بندازن. یه شب نشینی ما داشتیم ده بار مجتبی خواست تعطیلش کنه من نذاشتم که آخرشم تعطیل شد. یک ساله قراره چتروم راه بیفته. کوش؟ کجاست؟
گروه واتساپ و پیج اینستاگرام سایت رسماً از طرف مجتبی مردود شد و نمیخوادشون و مدیران این دو رسانه دارن داوطلب این کار رو انجام میدن. تمام اینها رو گفتم که فکر نکنید اینجا اگر پولی بشه مدینه ی فاضله میشه. چه تضمینی هست که اینجا پولی بشه و همه ی این امکاناتی که گفتی راه بیفته؟ چه تضمینی هست که کنفرانسها راه بیفتن؟ چه تضمینی هست که محتوا کیفیتش بره بالا؟ من بیام پول بدم پست خواص آبلیمو یا جملات زیبا یا جکهای جدید یا آهنگ جدید مرتضی پاشایی بخونم آیا؟

من ادامه نمیدم.
فقط در جواب صادق بگم که من وقتی یه کاری میکنم تضمینشم میدم.
اگر سایت با موجودی فعلیش تا مرداد نود و شش پول کم آورد، هرچی کم آورد من میدم. دیگه تضمین از این بالاتر چی میخوای؟ من که تو کامنتهای قبلیم گفتم سایت با موجودی فعلیش تا بهمن نود و شش هم راحت میره و حتی حاضرم تا اون موقع هم هزینه هاش رو اگر کم آورد تقبل کنم.
بحث کوبوندن نیست. من هنوزم به خاطر سایت تو سر خودم میزنم. سیاستهای این سایت تا روزی که مدیرش بودم مورد قبولم بود و دقیقاً به خاطر تغییر نگرشهای ناگهانی بود که الآن نیستم. وگرنه ما که مشکلی نداشتیم با هم داشتیم کار هم میکردیم. من حتی مهمون این دو نفر تو اصفهان بودم و این اتفاق برام افتاد. اگر گله ای هم باشه من باید گله کنم نه اونا. با این حال من تا آخرش پای حرفم هستم. تا مرداد نود و شش این سایت بدون مشکل مالی ادامه میده و هرچی هم کم آورد خودم پرداخت میکنم. اگر هم زودتر از اون موقع بخواید از بچه ها پول بگیرید، به روز باید پولهایی که من جذب کردم رو به صاحبانشون برگردونید. بدید به صاحبانشون که فکر نکنید من به خاطر جیب خودم داد میزنم که میخوام پولها رو بالا بکشم.

امکان نداره آدمی باشه که شام نداشته باشه
این ممکن نیست
بعد هم حالا شما فرض کن پولیی که از دیگران گرفتی فردا تمام بشه قبل از مرداد ماه
تکلیف چیه
آقا یک طرحی پیشنهاد مییدم ببینید چطوری هست

طرح پیشنهادی بنده مخلوتیی از طرح مجتبی و طرح فعلی هست
به این صورت که ما چهار ماه قبل از این که پولمان تمام بشه پست بزنیم و برای محله کمک جمع کنیم
اگر پول ها به حد کافی رسید که خدا را شکر
اگر نررسید و قسمتییش جور شد
ما آن قسمتی که جور نشده را تقسیم میکنییم بر کل کاربران و از آنها میگیریم
فرض کنید گوش کن به صد هزار تومان پول احتییاج داره
ما یک پست کمک میزنیم
و مثلا اگر تمام پول جمع شد که خدا را شکر و اگر قسمتیش جمع شد ما آن قسمت را تقسیم میکنیم به بقییه
مثلا ۵۰ تومانش جور نشد ما تقسیم میکنیم بر تعداد کاربران و میگیم آقا هر شخص هزار تومان پرداخت کنه
یا هر چی

و این که یک سری آموزش پولی تهیه میشه و مجتبی این آموزش ها را میفروشه بعد با قسمتی از پول فروش سایت را اداره میکنه
این پیشنهاد پیشنهادی ترکیبی هست که باید هر سه مورد اجرا بشه
نمیشه بگی یکیش اجرا بشه و یکیش اجرا نشه
قسمت بعدی پیشنهاد این هست ما برای شرکت هایی خصوصی تبلیغ کنیم و قسمتی از درآمد سایت از این محل تعمین بشه
پیشنهاد دیگه این هست از افراد عادیی کمک بگیریم و سایت را اداره کنیم

شهروز الدوله دوستانه به تو میگم ادامه نده.
میدونی نظراتت خوب بود ولی بعدش که دیگه رفت تو فاز کوبوندن و اینا بد شد،
باور کن وجهه خودت رو خدشه دار میکنی!
میدونی کسی که بیرون گود باشه چی میگه! میگه شهروز چقدر تو سرش میزد واسه سایت وقتی مدیر بود حالا داره میکوبونه کسانی رو که یه روزی باهاش همراه بودند،
باور کن کسانی هم هستن که از آب گلآلود ماهی بگیرن بذار اگر جایی انشا الله خواستی مدیری مسئولی چیزی بشی نگن اگه چیزی به میلش نباشه همه رو لو میده و میکبونه،
تو فقط مثل بعضی وقتا داغ کردی و ناراحتی! حق داشتن یا نداشتنتو کاری ندارم، بحث اینه که تو نظرت چیزِ دیگه ایه ولی خیلیها چیزِ دیگه ای برداشت میکنن! نکن برادر نکن! خخخخ.
راستی از کسانی که به من لطف داشتن ممنونم، ولی خیلی یه چیزی به چشمم اومد تو همین پست وقتی کسانی هستن که نظرشون تحت نظر بقیه تغییر میکنه چه انتظاری میتونیم واسه طرحهای این چنینی داشته باشیم!؟؟!!
نظراتت شهروز خیلیش خوب بود ولی ادامه نده که هم امکان سو استفاده هست و بی احترامی و مسیر پست هم تغییر میکنه و به حاشیه میره.

باز هم درود. بچه ها اون چیزی که من از حرفای مجتبی برداشت کردم دقیقاً اینه که
اینجا قرار نیست خصوصی یا انحصاری بشه. فقط قراره مبلغی که جمع آوری میشه, بین بچه ها تقسیم بشه تا افراد بیشتری تو این طرح شرکت کنند. یعنی اونایی که حساب کاربری دارند, ماهی هزار تومان و جمع ۱۲ هزار تومان سالیان میدند و این واس اکثر کاربرا امکان پذیره. یعنی هرکی میخواد عضو اینجا بشه در سال ۱۲ هزار تومان میده و اینجا عضو میشه.
همین. نه انحصاری در کار هست نه خصوصی شدنی.
شماها اکثریت رو ول کردین چسبیدین به اقلیت. واس اونایی که همین هم ندارند قطعاً راهی پیدا میشه. ولی اون چیزی که واضحه اینه که اکثریت کاربرای حال حاضر محله این قدرت پرداخت ماهی هزار تومان رو دارند.
بحث هم فقط هزینه های محله نیست. موضوع تشویق دانشآموزا و خیلی موارد دیگه ای که من نمیدونم و فقط مجتبی میدونه در بین هست.
پس اتفاقی که قراره بیفته به نظر و تحلیل من اینه که مشارکت قراره عمومیتر بشه و قطره قطره جمع گردد, وانگهی دریا شود. همین.
اگه اینجوری که متوجه شدم باشه, میتونه طرح خوبی باشه و همه به نوعی مشارکت میکنند و یا بهتره بگیم اکثریت اعضای محله مشارکت میکنند.
اینقد قضیه رو سخت نکنین و سخت نَرونین. به نظرم که موضوع خیلی هم ساده و قابل فهم و درک هست.
امیدوارم رو اعصابتون مسلط باشین و به جای اینکه با هم بحث کنیم و موجب دلخوری هم بشیم, از مجی بخوایم ابهام زدایی کنه نه اینکه تنهایی به قاضی بریم و خوشحالو راضی بیاییم.

اصلا قصدم حمایت نیست ولی واقعا تو پست هم حرفی از انحصاری شدن محله زده نشد.
مثلا من خودم نوشتم اگه قراره انحصاری و محدود بشه مخالفم.
وقتی میگم نظرها تحت نظر هم دیگه هست همین رو میگم.
هر کسی نمیاد نظر خودشو بنویسه و حد اقل اگر میخونه نظرشو تغییر نده و از کامنت دیگران برداشت نکنه و حتی قضاوتی بکنه.
مشکل ما خیلی جاها همینه،
یکی میگه بریم میگیم خب بریم،
فلانی میگه نه چرا بریم!؟؟ بقیه هم میگن خب باشه نمیریم!
همون قضیه خیابون میر بود تو پست اردو اصفهاناااا! خخخخخخخ.
وای چقدر خوش گذشت.
این قدر گیس و گیس کشی نکنید بیایین ایده بدین.
در کامنت بعدی از ایدم رو نمایی میکنم خخخخ.

یه ایده دارم نمیدونم تا چه حد عملی شدنش خوب یا امکان پذیر باشه و چقدر بقیه موافق باشن.

بیایین واسه محله یه امکانی مثل قرض الحسنه ایجاد کنیم!
هم واسه خود اعضا جذاب و جالبه و هم به محله کمک شده،
ببینین فرضا هر کسی مثل همین حساب کاربری یا حتی با همین حساب کاربریش یه امکانی رو مثل قلک داشته باشه با این وجود که من هر موقع دلم خواست بیام پول بریزم تو این قلک یه مقدار خیلی کمیش باشه واسه کمک به محله
مثلا از هر ۱۰۰۰ تومان ۱۰۰ تومان باشه واسه محله با این وجود که کاربر بتونه هر موقع خواست بقیه پولشو برداره ولی اون صد تومانه رو دیگه نتونه برداره.
هم یه حالت پس انداز واسه خودِ کاربر ایجاد میشه هم کمک به محله انجام شده.
نمیدونم ولی اگه قرار به این باشه که حق عضویت دریافت بشه و نظارت بشه این کار بعید میدونم سختتر از نظارت بر حق عضویت اعضا باشه.
دست و جیگو هوراااااا! هاهاهاهاهاهههاهاها

سلام.
زمانی که شما عضویت سایت رو پولی میکنید، مطالب سایت شما هم مختص کاربران خواهد بود. این چیزی نیست که مجتبی بخواد تو پستش بگه. وگرنه اگر قرار باشه که هیچ انحصاری در کار نباشه، چه کاریه که من ثبت نام کنم؟ اگر قرار باشه که همه چیز در دسترس غیر کاربرها باشه که خب ثبت نام لازم نیست میرم استفاده میکنم. فقط نمیتونم پست بدم که اونم پول نمیخواد. قرار نیست بابت پست زدنم هم پول بدم. پس چیزی که مشخصه توضیح هم نمیخواد. این رو برای این گفتم که زهره و علی براشون ابهام شده بود. اگر اینجا پولی بشه، همه چیز برای کاربرها میشه و فوقش پستهای متنی برای غیر کاربرها هست. اگر هم فکر میکنید من اشتباه میکنم، برید کامنت شماره ی ۸۸ رو که سعید نوشته بخونید. به هر حال این طرح پیشنهادی سعید هست و خیلی مسائل رو حتی از خود مجتبی هم بهتر میتونه توضیح بده.

سایت شما؟؟؟
خخخخ. شما یعنی دقیقا کیاااا!؟؟
به هر حال وقتی تصمیم جمعی باشه سعید و امید و شهین و صغری نمیتونن تصمیمی بگیرن،
مهم اینه که اینجا خیلی تلاش نشد حرفا یکی بشه داریم میجنگیم که اشتباه و یا درست بودن کامنت و صحبتهای هم دیگه رو ثابت کنیم.
این که بگیم فلانی حرف درستی زد یا ایدش خوب بود و من هم موافقم خیلی هم خوبه، ولی این که بر اساس یه نظر خیلیها نظرشون تغییر کنه، این خوب نیست، نشون میده که خیلی از ماها ثابت قدم نیستیم رو حرفمون، چه برسه بخوایم قولی بدیم،!
حالا گیرم هم که کسی تصمیمش درست نباشه، اگه اتحاد باشه میشه همه کاری کرد.
پس نظرم اینه که کسی ایده ای داره بنویسه نه که یکی بیاد بگه هزار تومان زیاده یا کم یا فلان و بهمان!

قرار نیست حتما ۱۲ هزار برداره،
هرچقدر اومد تو حسابشو خرجِ پایداری و هاست میکنه بقیشو هم خرجِ مسابقات و بقیه موارد،
جور نشد مسابقه ای در کار نیست. تا جایی که میتونه خرج میکنه.
همه ی حساب و کتابها هم با جذئیات توضیح داده بشه.

بعدشم کجا تا حالا تو این محله دیدین درخواست کمک داوطلبانه شده و کسی توجهی نکرده!
بی انصافیه این حرف.
نمیدونم واقعا چرا شما هم چنان پا فشاری میکنید رو چیزی که میدونین هست و میگین نیست.
چرا مدام میگین هزار تومان کم یا زیاده.
من خودم تا سقف سی هزار رو هم سالی حرفی ندارم کمک کنم ولی یکی بشینه مدام یه چیزی رو تکرار کنه تا بقیه رو تحریک کنه نه ترغیب، نمیپسندم.
دقیقا کار شما و بعضی دیگه مثل کتک زدنه، کسی که کتک میخوره موقتا از کارش دست میکشه ولی در دراز مدت اثرش به مراتب بدتر از کار اولشه،
به خدا باور کنید کسانی هستن که خیلی وقتا واسه حفظ آبرو و رودرباسی نه تنها اینجا که خیلی جاها، خیلی حرفا رو میزنن و خیلی قولها رو میدن.
پس یه کم لطف کنید شعاری نباشین عمو حسین گرامی، من شخصا واسه شما احترام خاصی قائلم ولی یه وقتایی واقعا یه سری رفتارهاتون ناراحتم میکنه.
شاید چون واقعا شما واسم ارزش دارین بهتون میگم وگرنه نمیگفتم. پس امیدوارم از من نرنجین

زهره بانو مشکل سر همین دل خواستنه که معمولا کمتر دلمون میخواد داوطلبانه پولی جایی بذاریم. تازه الآن میگیم ماهی هزار بدند که یک سالش میشه دوازده هزار. یعنی واقعا دیگه کمتر از هزار تومن امکان نداره خب هر فرد چقدر باید سپرده بذاره که سایت سالی دوازده هزار تومنش را برداره و بقیهشو خودش. البته اگه قرار بشه کمک به کسانی که توان مالی برای خرید کالاهایی مثل گوشی یا آلت موسیقی ندارند در دستور کار محله قرار بگیره اون وقت افراد مایه دار میتونند پول بیشتری را بصورت امانی بدهند و سایت بهشون قرض بده که در اون صورت بحث ضمانت و باز گردودن پول هم خودش میشه یه مسئله. بعد ممکنه تبعات زیادی پیدا بکنه. پس بنظرم استقبال زیادی از این طرح نمیشه یعنی افراد داوطلبانه پولی را نخواهند داد با این حال کمک به دانشآموزان و دانشجویان مستعد باید جزو برنامههای ما قرار بگیره و همونطور که گفتم باید خودمون از هم حمایت کنیم. دوستان دغدغه هزار تومن در ماه رو دارند ولی دغدغه کسانی را که اصلا پولی برای داشتن کامپیوتر و گوشی و چیزهای دیگر را ندارند یا اصلا ندارند یا کمتر دارند. جالبه که تا حالا هم کسی نگفته که من توان پرداخت ماهی هزار تومن رو ندارم حتی دانشآموزان و دانشجویان عزیز هم اعلام آمادگی کردند که حاضرند که این مبلغ را پرداخت کنند فقط میگفتند که یک جا باشه بهتره یا اینکه عابر بانک نباشه بهتره. ما باید روحیه نوع دوستی و دیگردوستی رو بین خودمون رواج بدیم. یه نکته هم در مورد بستن کامنتها عرض کنم که احساس میکنم سعید کمی مورد بی مهری و هجمه قرار گرفت، بنظرم این یک سلیقه مدیریتی است حتی اگه مشکل روبات و اینجور چیزا وجود نداشت. اگه به گذشته برگردیم به مواردی میرسیم که بحثی در گروه بوده و متاسفانه کسانی که هیچ ربط و ارتباطی با سایت نداشتند آمدند و تا خواستند اوضاع را آشفته و غم انگیز کردند یکیش همون پست شب قدر بود که یهویی دیدیم سرو کله کسانی پیدا شد که شاید سالی یک بار به محله سر نمیزدند و تازه حالا داریم میفهمیم که مثلا ملا حسنی رفته با تلفن و راههای دیگه دوستاشو خبر کرده که ای ملت چه نشسته اید که در گوشکن غوغا شده همه چیز به خطر افتاده و خلاصه واقعا لشکرکشی کردند یا توهینی که نسبت به خانمهای محله در سایت دیگری شده بود و علتش هم این بود که خانمها چون محیط را دوستانه و خودمانی میدیدند کمی در کامنتها راحت بودند نسبت به یکدیگر ابراز محبت و لطف میکردند ولی جاهای دیگه از همین قضیه علیه محله سوء استفاده کردند در حالی که اگه کامنتها آن وقت هم بسته بود این تنشها و توهینها را نداشتیم. ولی باز میگم اینها سلیقههای مدیریتی هستند یکی اینطوری میپسنده دیگری طور دیگری ولی نباید اتهام انحصارگرایی یا دیکتاتوری به هم بزنیم. کسی که برای اولین بار به محله میاد فکر نمیکنم بخاطر کامنتها و چتهایی باشه که بین افراد مبادله میشه، اون جذب پستها و مطالب و آموزشها میشه و خب ثبت نام هم که کاری نداره بعد اینکه گفته میشه که اگه پولی بشه افرادی که اینجا پست میذارند میرند جای دیگری فعالیت میکنند این درسته ولی اون طرف قضیه هم هست که اگه اینجا توان مالیش بره بالا کسی که پستهای مفید و آموزشی میذاره میتونه حق الزحمه بگیره و اتفاقا چه بسا که انگیزه برای آموزش گذاشتن و پستهای آموزشی بیشتر بشه. خلاصه که فکر میکنم که بخشی از این مقاومتها ریشه در فرهنگ ما داره که همیشه در برابر تغییرات و تحولات اول مقاومت میکنیم یعنی بیشتر عادت به یکنواختی و ثابت بودن داریم. بازم زیاد شد، شرمنده

متاسفانه امکان ویرایش ندارم. مطلب دو بار تکرار شده. مدتیه که ان وی دی آ در اینجا مشکل داره نمیتونم راحت بنویسم و ویرایش کنم. اگه کسی راهنمایی داره بگه تا مشکلم حل بشه اون سه گزینه تو ان وی دی آ را هم نات چک کردم ولی حل نشد. ببخشید.

زهره بانو اول که از لطف و محبتت بسیار سپاسمندم. دوم اینکه متاسفانه بازم از قلم نارسایم ظاهرا سوء برداشت شد. من به کمکهای داوطلبانه دوستانمون اصلا اشکال و ایرادی وارد نمیدونم چون که هر وقت لازم شده از جون و دل مایه گذاشته اند و در کمترین زمان مبلغ مورد نظر را تامین کرده اند. منظور من این پیشنهاد شما بود که گفتید:
بیایین واسه محله یه امکانی مثل قرض الحسنه ایجاد کنیم!
هم واسه خود اعضا جذاب و جالبه و هم به محله کمک شده،
ببینین فرضا هر کسی مثل همین حساب کاربری یا حتی با همین حساب کاربریش یه امکانی رو مثل قلک داشته باشه با این وجود که من هر موقع دلم خواست بیام پول بریزم تو این قلک یه مقدار خیلی کمیش باشه واسه کمک به محله
مثلا از هر ۱۰۰۰ تومان ۱۰۰ تومان باشه واسه محله با این وجود که کاربر بتونه هر موقع خواست بقیه پولشو برداره .
بعععله منظور حقیر این قلکه بود که گفتم فکر نمیکنم کسی داوطلبانه پول در این قلک بریزه. وگرنه که همکاری و همیاری عزیزانم در محله واقعا مثال زدنیه. شرمنده اگه مطلبم نارسا بود و موجب سوء تعبیر شد.

من بدبختو بگو یه ساعت میخونم فکر میکنم زهره با منه خخخ.
من فکر کنم بهتره با واقعیت جلو بریم.
ما فوقش صد صد و پنجاه نفر کاربری که پول بدن داشته باشیم.
یعنی اگر همه ی این نفرات پول بدن، کلاً حدود یک و نیم ملیون در سال جمع میشه. حالا سؤال اینجاست. در حالی که همین حدود فقط هزینه ی نگهداری سایته که فقط باشه و از بین نره، شما حق الزحمه رو از کجا میخوای بیاری بدی به کسایی که آموزش ضبط میکنن؟
بعد گیریم که خواستیم حق الزحمه بدیم و یه دفعه تو هر روز پنج شش آموزش ضبط شد. همه هم ادعای دستمزد دارن. الآن ماهی بیش از دویست پست داره منتشر میشه. اگر حتی فقط پنجاه پست هم آموزشی باشه، اگر فقط نفری ده هزار تومن هم بخوایم دستمزد بدیم، میشه ماهی پونصد هزار تومن. میشه سالی شش ملیون و با توجه به هزینه های جاری سایت باید حدود هفت هشت ملیون اعتبار تو سایت باشه تا بخوایم ایده های عمو حسین رو اجرا کنیم. حتی اگر هر پانصد کاربر سایت هم بیان دوازده هزار تومن بدن، میشه شش ملیون. من فقط دارم نقد میکنم امیدوارم به کسی بر نخوره. ولی بهتره ایده هامون رو اول با خودمون یه بار مرور کنیم بعد اینجا مطرحش کنیم که دیگران جای ما مرورش نکنن.

یه چیز دیگه. شما گفتید که تا حالا کسی نیومده بگه من هزار تومن نمیتونم بدم. این دیگه خیلی توقع زیادیه که بخوایم کسی خودشو کوچیک کنه و بیاد همچین چیزی رو اینجا بنویسه. خود من اگر باشم هرگز چنین چیزی رو نمیپذیرم. دلیل نمیشه چون کسی همچین چیزی نگفته بگیم پس کسی نیست که نتونه این هزینه رو بده. تعداد کاربرانی که تو این پست کامنت گذاشتن حتی سه رقمی هم نشده. یعنی حتی بیست درصد کاربران هم تو این پست مشارکت نداشتن. تازه همین بیست درصد هم خیلیهاشون مخالف طرح هستن و همه موافقش نیستن و شاید با کلی ارفاق بشه گفت پنجاه نفر از پونصد نفر طرح مجتبی رو پذیرفتن و همین پنجاه نفر هم خیلیهاشون چون مجتبی گفته پذیرفتن. یعنی خیلیها هستن به اسم مجتبی رأی مثبت دادن نه طرحش.

شهروزم اتفاقا من فکر میکنم که ما اینجاییم که نظرات همو مرور کنیم هم دیگه رو نقد کنیم تا هم بنتیجه خوب برسیم و هم تعامل و گفتگو با هم را تمرین کنیم پس خیالی نیست عزیزم هرچند برات زحمت میشه ولی لطفا نظرات منو مرور کن و ایراداتم را بگیر و گوشزد کن. بعدشم من گفتم که در صورتی حق الزحمه داده بشه که سایت توان مالی داشته باشه پس قول نقدی به کسی داده نمیشه. و باز بعدشم فکر میکنم خیلی از دوستان و اعضای محله وقتی بدونند که قراره از محل کمک هاشون به افرادی کمکهایی بشه و قراره که در جهت استقلال بچهها قدمهایی برداشته بشه به احتمال زیاد خیلی بیشتر از آنچه مقرر میشه، پرداخت میکنند. مسئله مهم اینه که ما اصل قضیه رو بپذیریم. یعنی بپذیریم که بریم به سمتی که سایت قدری از حالت یکنواختی بیرون بیاد دنبال طرحی نو باشه و طرح نو هم چیزی نیست جز کمک به استقلال بچههایی که از هیچ جا حمایت نمیشند. پس خوبه که اول به حداقل راضی بشیم تا ببینیم برای تقویت بنیه مالی سایت چه راههای بهتری رو میشه رفت. خود من اگه بدونم که قراره به دانشآموزان و دانشجویان مستعد کمک بشه هم قول میدم که حداقل سالی صد هزار پرداخت کنم و هم تلاش کنم که حمایتگرها و اسپانسرهایی را شناسایی کنم و بخوام که با عضویت در محله به توانمندی دانشآموزان و دانشجوهای مستعد کمک کنند. پس این میتونه اولین قدم باشه. البته این نظر خودمه و نمیدونم اصلا مجتبی با اصل این پیشنهاد موافق هست یا نه ممکنه بگه که من اصلا حال و حوصله این کارها رو ندارم. پس لطفا مرور کنید و مرور کنیم که بقول معروف املای نانوشته غلط نداره و ما هستیم تا اشتباه بنویسیم تا درست نوشتن را هم بیاموزیم. پیروز باشی

عجب بحثی شده هایاااا. به نظرم که بذاریم در خصوص ابهامات خود مجتبی جواب بده که دقیقاً میخواد چه کنه. کلاً ابهام تو ابهام شده رفته. مثاً من میام ابهام زدایی کنم, دوباره یه ابهام گنده تر دیگه ای به وجود میاد خَخ.
به هر حال هر تصمیمی هم که گرفته بشه من یکی که هستم.

سلام.
وقتی کامنت اول رو گذاشتم پست رو کلی خوندم و کامنت ها را نخونده بودم. الان اومدم نتیجه کار رو ببینم. با خوندن کامنت ها باید بگم من با کمک به محله هیچ مشکلی ندارم ولی با انحصاری شدن و دیکتاتوری رفتار کردن شدیدا مخالفم. دوستانی که توی کامنت ها عرض می کنید هر کی نت داره لابد هزار تومن هم داره حتما حتما خودشون شرایط زندگی سخت رو تجربه نکردن وگرنه به خودشون حق اظهار نظر این چنینی رو نمی دادن. واقعا متأسفم که چنین حرفهایی رو اینجا خوندم. باز خوبه که دوستان لطف کردن و گفتند که تا مرداد سال آینده سایت مشکل مالی نداره وگرنه دیگه چه اتفاقی می افتاد.
حرفهای خانمها مظاهری و نازنین و به ویژه شهروز و امیر سرمدی رو کاملا لایک می کنم و یه دمت گرم دو آتیشه بهشون میگم. پیشنهاد های شهروز واقعا پیشنهاد های خوبی هستند و میشه روشون کار کرد و به مرحله اجرا گذاشت. پس همین جوری واسه خودتون نظرات دیکتاتوری و انحصاری شدن و حق عضویت و اسکن کارت ملی و از این حرفا ندید که شدید خندم می گیره. در ضمن اسکن کارت ملی رو به جایی میدن که درست و حسابی باشه نه جایی مثل اینجا که هر روز داره با یه سازی می رقصه. خخخخخخخخخخخخ
موفق باشین.

عموجان رو اما و اگر نمیشه برنامه داد.
وقتی گفته میشه نفری دوازده هزار تومن، یعنی ما فقط رو نفری دوازده هزار تومن باید برنامه بدیم. دیگه اگر کسی خارج از برنامه کمک بکنه و بیشتر پول بده اون میشه یه پول اضافه که باید همون مقطع که این پول جذب میشه باهاش کار انجام داد و نمیشه چارچوبهای اصلی سایت رو با کمکهایی که معلوم نیست چه قدر باشه مشخص کرد. الآن گفته شده نفری دوازده تومن. این یعنی به زحمت بیک یا یک و نیم ملیون در سال برسیم. باید کل اهداف سایت با این مبلغ پیش بره. حالا اگر این وسط یه نفر دوست داشت و بیشتر کمک کرد، اون وقت میشه مثلاً حساب کرد با اون پنجاه تومن اضافه چی کار میشه کرد. وگرنه وقتی شما یه سال مالی رو تعیین میکنی و میخوای برنامه بریزی، باید رو مبلغ رسمی و قانونی که به دست میاری برنامه بدی. باز هم میگم. هنوز ده درصد کاربرها هم با این طرح موافقت نکردن. وقتی حتی پنجاه نفر هم موافقت نکردن، مطمئن باشید همین پنجاه نفر هم پای عمل میشن سی نفر. فوقش یه عده هم ممکنه از روی اجبار زیر بار این قضیه برن و با زور و کتک و همین که هست و میخواین بخواین و نمیخواین نخواین، شاید صد نفر این دوازده هزار تومن رو بدن که همینشم من شک دارم. بقیه هم میرن تو n تا سایت مشابه که داره هر روز هم زیاد میشه و نیازشون رو برطرف میکنن و حتی کسایی که آموزش و پستهای مفید هم میزنن وقتی میبینن اینجا رونق نداره، میرن سایتهایی که استقبال ازشون بالا رفته و مطالبشون رو اونجاها میزنن و شاید یه نسخه رو هم اینجا کپی کنن. ولی حتی اگر شما انگیزه ی مالی هم ایجاد کنی، چون حق الزحمه ی شما مبلغ قابل توجهی نیست، طرف استقبال بیشتر رو به این مبلغ کم ترجیح میده و میره جایی که دیده بشه.
شما خودتون تو اون کنفرانسها بودید. من خودم تشکیل تیم مالی رو مطرح کردم و خواستم که ده نفر این تیم رو تشکیل بدن و سایت رو تأمین کنن. ده نفر که میدونیم از نظر اقتصادی شرایط مناسبی دارن و ماهی ده بیست تومن براشون پول خورد هم نیست. اگر این تیم تشکیل میشد، ماهی دویست هزار تومن وارد سایت میشد و میشد سالی دو ملیون و چهارصد هزار تومن. یعنی دو برابر هزینه های فعلی سایت.

ممنون بابت نظراتی که تا حالا درج شده ولی حدود نود درصد کاربر ها اصلا نظری ندادند که بخواهند مخالفتی کنند یا موافقتی. گفتم که اشتباه برداشت نشه. اگه کسی موافقت نکرده، دلیل نمیشه جزو مخالف ها در نظرش بگیریم. برعکسش هم هست. اگه کسی مخالفت نکرده، نمیتونیم به نفع خودمون توی دسته ی موافق ها در نظرش بگیریم.
در خصوص ابهام که علی کریمی سوزنش گیر کرده، باید بگم من فقط قصدم این بود که جامعه ی نابینایی، تمرین مشارکت کنه و همون روالی که به منوال سابق بود رو می خواستم به این شکل مساوی برای همه ادامه بدم.
تا حالا چه شکلی بود؟ تا حالا این شکلی بود که هرکی هرچی دلش میخواست کمک می کرد، مجموع مبالغ صرف هزینه ها میشد.
فرقی هم نمی کرد کسی پول داده باشه یا نه. همه پول داده و پول نداده از مطالب استفاده می کردیم.
الانم قرار بود همین اتفاق بیفته. به این شکل که بعد از موافقت همه با این طرح، من یه دو دو تا چهار تا می کردم می دیدم مثلا از پانصد نفر، سیصد نفر موافقت کردند. پس این سیصد نفر، به دلخواه خودشون و نه به اجبار، نفری دوازده هزار تومان در سال پرداخت می کردند. مثل قبلا که پست درخواست کمک می زدیم و مثلا پنجاه نفر کمک می کردند، حالا می شد سیصد نفر. و تکلیف اون دویست نفر هم میشد مانند اون ۴۵۰ نفری که قبلا پول نمی دادند و استفاده می کردند.
توی این طرح، هرکی هم بیرون از رده ی کاربران این سایت باشه، نمیتونه از مطالب استفاده کنه مگر اینکه عضو بشه. دقت کنید. نه به شرطی که پول بده بلکه به شرطی که عضو بشه. بعد این کاربر های تازه عضو شده هم پیام امکان کمک به محله واسه سرپا ماندنش رو توی پنل کاربریشون مشاهده می کردند. یه عده ای از این تازه وارد ها پول می دادند، یه عده هم خب ممکنه نمی دادند. حالا یا نداشتند یا هرچی.
یه روستایی یا شهری محروم غیر کاربر هم وقتی میخواست از یه مطلب استفاده کنه، پیامی مبنی بر اینکه تا ثبت نام نکنی نمیتونی یا بهتر بگم اگه ثبت نام کنی میتونی از مطالب استفاده کنی مشاهده می کرد. یه دو دو تا چهارتا می کرد و اگه مطلب براش مهم بود، ثبت نام می کرد. بعدم اگه می دید غیر از این مطلب، هفت هشت هزار مطلب به درد بخور دیگه هم واسش هست، بیشتر جذب اینجا میشد. بعد وقتی پیامی می دید مبنی بر اینکه اینجا اگه به محله از طریق پرداخت حق عضویت کمک بشه امکان سرپا ماندنش بیشتر میشه، عقلش حکم می کرد که اگه میتونه کمک کنه و کمک می کرد.
من دوست داشتم به جای اینکه بیست نفر نفری صد هزار تومان به مبلغ دو میلیون بدند، دویست نفر نفری ده هزار تومان به مبلغ همون دو میلیون بدند.
توقع و انتظاراتی که در هر شخص به دلیل پرداخت پول به وجود بیاد هم یا ناشی از کمکاری ما در اطلاع رسانی هست یا از فرهنگ ضعیف شخص. وقتی شما پول میدی، باید بدونی پول بابت چی داری میدی. شما پولی به گرداننده یا دستیار هاش نمیدی. پولی واسه تهیه ی محتوای بیشتر نمیدی. فقط پول تأمین منابع مورد نیاز محله برای بقا رو میدی که همه بتونیم توش رایگان فعالیت کنیم. یعنی لینک ها رایگان، آموزش ها رایگان، کلا همه چی مال همه ولی این خونه ای که شما توش زندگی می کنی، یه اجاره داره که نه به لیدر بلکه به صاحب خونه میدی. وقتی شما اجاره به صاحب خونه میدی، نمیتونی به لیدر بگی چرا امشب واسه من پیتزا درست نکردی؟ یا چرا ظرف های منو نشستی؟ اینکه چرا من پول دادم فلان آموزش نیست هم دقیقا همینه.
من چیزی رو توی این محله نخواستم به هم بزنم و از اشخاصی که خواسته یا ناخواسته متشنج شدن فضای دیدگاه ها رو باعث شدند یا خواسته یا ناخواسته به من یا دیگران اعمال، تصمیمات یا قصد هایی رو نسبت دادند که صحت نداشتند، شخصا کوچکترین ناراحتی ای به دل نگرفتم. من آدمی نیستم که باج بدم یا باج بگیرم. خط بدم یا خط بگیرم. سعیدم همچین آدمی نیست. اینه که بیایید طوری بنویسیم که بعد وقتی نوشته های خودمون رو دوباره میخونیم، نگیم ای کاش فلان چیزو ننوشته بودم! برای کسانی که احتمالا شبهه ای توی ذهن دارید بگم بستن کامنت ها بی اطلاع سعید انجام شد و اصلا سعید تعجب کرد از این موضوع. بعد که دلیلشو بهش گفتم، گفت یکی دیگه رو هم میشناسه که با همین مشکل حمله ی کامنتی ربات ها توی سایتش مواجه شده. پس این چیزی نیست که فقط گریبان گیر سایت ما شده باشه.
بی خیال. حیف. شرکت حد اقل نیمی از کاربر ها رو چه به عنوان مخالف یا موافق انتظار داشتم که متأسفانه این امر محقق نشد.
نهایتا صبر می کنم ببینم چند تا دیگه از هم محلی ها توی این نظرسنجی شرکت می کنید، اول طرح های مخالفین رو اوناییش که فقط روی کاغذ عملی نباشه آزمایشی اجرا می کنم و اگه جواب نگرفتیم، می بینم اکثریت چی میگن.
از همه ی موافقین و مخالفین ممنونم که وقت گذاشتید و میذارید.
ممنون که هستید.
عذرخواهی می کنم از هرکی که به خاطر پست من با شخص دیگه ای احتمالا درگیری کلامی پیدا کرده.
میگذرم از هرکی خواسته یا ناخواسته چیزی خلاف واقع نوشته.
از همون اولشم قبل از اینکه بحث کمی منحرف بشه پیشبینی کردم و گفتم نظرات رو به من بگید و طرفتون من باشم که مشکلی اینطوری پیش نیاد.
بازم اگه بودید و نوشتید، میخونم تا کاری که از نظر شما مفید باشه و اکثرا باهاش پایه اید انجام بشه.
و در ضمن، لذت ببرید از زندگی!

یا حسین! اینجا کجاست!!!! خخخخخ.
چرا من هستم ولی خودم نیستم! روحم هست انگاری! ببین صداش میاد! ولی خودش نیست! کامنت خودم هم نیست!
ووویی! آقا من روزی هزار میدم فقط منو نجات بدین از شر ارواح خبیثه! هاهاهاهاهاها.
خدایی کامنت جدیدها رو نمیبینم

رباطهای نابینا حمله کردند خَخ. من که گفتم موافقم مجی. در خصوص اینکه کسی هم بخواد از محله استفاده کنه هم خطابم به اونایی که میگن حال عضو شدن رو نداره و میره سراغ یه جای دیگه باید بگم که خودم وقتی به چیزی برخورد میکنم که میبینم به دردم میخوره و باید عضو بشم, خودمو عضو میکنم. الآن تو انجمن سافت۹۸ و انجمنای آنلاین دیگه عضو هستم و لذت میبرم از زندگی. تو بیشتر از پنج تا انجمن آنلاین عضوم و وقتی مطلبی به دردم میخوره, قطعاً عضو میشم.
مرسی کُمُللاه که ابهام زدایی کردی. خب چی میشد همون اول همه چیزو دقیق و با جزئیاتش مینوشتی.
ولی جدی خیلی جالبه. جدی چه قد ما قدرت مذاکره داریم و چه قد اهل دیپلماسی هستیما. این قدی که ما در مورد این موضوع و خلاصه همه ی جوانبش کالبد شکافیش بحث کردیم, مطمئنم که در مورد برجام بحث نشده و ظریف هم با پنج به علاوه ی یک بحث و مذاکره نکرده خَخ.
ولی جدی خارج از شوخی این قدرت نقادی رو تحسین میکنم و مطمئنم تو جامعه ای که نقد سازنده باشه, حتماً پیشرفت هم خواهد بود.
باز هم ایول به همگی و لذت ببرین از زندگی تو این هوای سرد و عالی.

من فکر میکردم عقل خودم کم شده. ولی میبینم هفتاد هشتاد نفر دیگه هم مثل من سر کار رفتن.
اگر یه نفر فقط اومد نوشت که از متن پست مجتبی اینایی که تو کامنتش نوشته بود رو برداشت کرده من جلوی همه ازش معذرتخواهی میکنم.
ماست هم این روزا گرون شده. ولی به هر حال یه وقتایی مالیدنش لازمه.
آقا شما سه روزه با یه متن ناقص و با یه توضیح کلی عالم و آدمو انداختی به جون هم. بعد اومدی مثلاً توضیح میدی؟ اگر دوست نداشتی جنجال بشه، چرا تو پستت همه ی اینها رو ننوشتی؟ چرا زودتر کامنت ندادی؟ من یه چیزیو این اواخر از خیلیها دارم میشنوم که الآن به این نتیجه میرسم که درسته.
مجتبی خادمی هر دو سه ماه یه بار عشق حاشیه میزنه به سرش و یه موضوعی برای مطرح کردن پیدا میکنه و یه پست میزنه و همه رو میندازه به جون هم. فکر بدی هم نیست، حد اقل دو سه روز همه حرف گوشکن و حاشیه هاش رو میزنن. یه بار رفتن شهروز و پریسیما و عمو چشمه، یه بار برگشتنشون، یه بار انتخابات، یه بار پولی شدن سایت، یه بار خسته شدم یکی بیاد سایتو تحویل بگیره، یه بار فیلترینگ یه بار فلان، من هم یه احمقم که هر دفعه خودمو قاطی این بازی میکنم. میگم از همین الآن سوژه ی بعدی رو بگو تا سه ماه دیگه روش فکر کنیم با دست پر حاضر شیم تو کامنتا. دیگه داره شورش در میاد. اگر هدفت خیر بود درست و کامل توضیح میدادی مثل همین کامنتت. نه این که چار خط بنویسی بعد بشینی ببینی همه دارن میزنن تو سر و کله ی هم. تو دیگه از قرصی شدن گذشتی. من بقیه رو نمیدونم. ولی با دیدن این کامنت احساس میکنم به شخصیتم توهین شده.
سه روزه داریم بحث و جدل میکنیم سر چیزی که اصلاً چیزی نبوده. هر کاری میخوای با سایتت بکن. به من چه اصلاً! من عشقم بکشه پول میدم نکشه هم نمیدم. این که کسی پول داره یا نه هم به من ربطی نداره. وقتی این همه الکی داره با ما بازی میشه دیگه مگه آدم میتونه خودشو کنترل کنه؟
همچین جایی که یه شخصیت بیثباتی مدیرش باشه هزار ریال هم نمی ارزه چه برسه به هزااااار تومن.

این رو یه بار دیگه لطفا بخونید:
اگه این طرح جواب بده، مسابقات و جوایز، تهیه مواد آموزشی بیشتر، از سر گیری کنفرانس ها با پیشخوان اختصاصی گوشکنی ها، قرار گیری فایل های پر حجمتر، افزایش امکانات (اضافه شدن بازی های آنلاین و … به محله)، و انجام خیلی کار های دیگه با منبع مالی بزرگی که در دسترس ما قرار می گیره، امکان پذیر میشه.

خب من خودم نوشته ام رو دوباره خوندم. مشکلش چی بود محمود جان؟
اینی که نوشتم اگه طرحمون جواب بده منبع مالی بزرگتر باعث اون همه اتفاق خوب میتونه بشه چیز بعیدی نیست! البته اون منبع مالی بزرگ برای اون اتفاقات هیچ الزامی ایجاد نمیکنه بلکه انگیزه ایجاد میکنه. و میدونی؟ تأثیر انگیزه از الزام خیلی بیشتره. همینطور که توی این پنج شش سال هم بوده.

سلامی مجدد آقا شهروز تو این وضع بیکاری مجتبی صد نفر را تو کامنت ها گذاشته سر کار
چرا شکایت میکنی
شما خودت اگر میتوانی یک شغل درست کن
امروز مجتبی خادمی شعار اقتصاد مقاومتی را محقق کرد
همه شاغل شدیم
میگم بد نیست بعضی وقت ها بچه ها عثابشان بریزه به هم و خشمگین بشند
چرا که اهل بیت ما گفتند هر وقت خواستی دوست پیدا کنی دوست را عصبانی بکن
اگر زمان عصبانیتش فحش نداد دوست خوبی هست
و اگر فحش داد دوست خوبی نیست

ولی واقعا خوشم میاد از بعضی ها
آقا شهروز میاد نظر میده بعد میگه سایت خودت هست هر کاری میکنی بکن

اگر سایت خودش هست و
هر کاری میخاد بکنه شما و ما چرا نظر میدیم

من یک پدر بزرگ دارم خلاصه میشینه نصیحت میکنه و میگه خوش رفتار باش درس بخوان و …..

جالب هست وقتی نصیحت هایش تمام میشه میگه خودت میدونی
هر کاری میخواهی بکن

واقعا ما ها وقتی دعوا میکنیم فیلم هستیم
سه ماه دیگه عید هست دعوا کنید بعد آشتی میکنیم
اگر دعوا نکنیم بهانه برای عید دیدنی نداریم
دعوا هم بخشی از زندگی هست

هههههههههههههه

کاشکی خاله های برنامه کودک میآمدند کمی اجرا میکردند این عصبانیت از بین میرفت
آقا اگر کسی زیاد حرس بخوره دچار پیری میشه بعد باید با یک پیر زن صد سال ازدواج بکنه

حالا اگر کسی داوطلب ازدواج با پیر زنان صد ساله هست عصبانی بشه
خودم براش آستین میزنم بالا
فوق تخصص این کار هستم
خخخخخخخخخخخخ

خارج شوخی عرض میکنم بحث را تمام کنید
بره پی کارش
فعلا بای

نمیدونم چی بگم!!! راستش از اول هم قصد نداشتم چیزی بگم برای همین فقط نوشتم موافقم اما کامنت آخر آقای حسینی وادارم کرد بنویسم
حالا شاید من زیادی خنگ و ساده و زود باور و قرون وسطایی هستم و از این چینگولک بازیهایی که شماها همتون توش استادید کلا سر در نمیارم اما من از متن ناقص مبهم و مجهول خادمی دقیقا همین برداشتی را کردم که توی این کامنت ۱۵۳ نوشته واسه همین هم باهاش موافقت کردم چون اولا ماهی هزار تومن واقعا پولی نیست اتفاقا چون معنی بی پولی را با تمام وجود لمس کردم با گوشت پوست و خون مزه مزه کردم نداری را میدونم که آدمی که با صدقه و یارانه زندگی میکنه اصل مطلب براش ماهی حداقل ۱۰ هزار تومنه که نداره هزینه کنه و باش آشغالی ترین نت را تهیه کنه پس اون آدم ندار اصلا کاری به فضای مجازی نداره و بود ونبود گوشکن براش یکسانه حالا چه برسه به پولی شدن نشدنش بعد اینکه اتفاقا از این برابری سازیش خوشم آمد که همه یک اندازه پول بدن و همه از حقوق یکسان و تکالیف برابر برخوردار باشن و کسی بابت کمک بیشتر حس نکنه میتونه بیاد اینجا با طنز و کنایه و دروغ و راست سرهم کردن ما بقی را تحقیر کنه و دلیل آخرم اینکه که واقعا بائر دارم ایرانی جماغت بابت چیزی که پول بده بیشتر قدر میدونه تا چیزی که رایگان باشه ولو اینکه ماهی هزار تومن
اما حاشیه بپا کردن !!! این را واقعا قبول دارم که انگار آرامش به این محله نیومده هی هرزگاهی این صاحاب محله میاد یک پست میزنه شر بپا میکنه!!! حالا من واقعا نمیدونم واقعا هدفش شر بپا کردنه یا هعییییی اینجا خود سانسوری که زنده برم بیرون خخخخ
دیگه هیچی دیگه اونقدر بزنید تو سر و کله هم و هی همو ترورر شخصیت کنید و هی بهم بد و بیراه بگید تا خسته بشید بمن چه فقط به هر نتیجه ای رسیدید بی حاشیه و جنجال خبر بدید
اما من ماهانه پول نمیدم مگه خلم ۵۰۰ تومن هزینه انتقال وجه بدم بابت پرداخت هزارتومن من سالانه میدم خخخ خخئخخخخ

خیلی جالبه. خب اینها رو که خودمم از پست فهمیده بودم. ولی تفاوت دیدگاه توی متن پست و کامنت ۱۵۳ از زمین تا آسمونه. اگر متوجه این تفاوت نشدی، کامنت ۸۸ رو بخون. اون کامنت در واقع منظور اصلی متن این پست بود نه کامنت ۱۵۳. منتها به صلاح بود که این شکلی قضیه جمع بشه.
به هر حال من مجبور نیستم کسی رو قانع کنم و تو هم مجبور نیستی حرف من رو بپذیری. فقط گفتم که گفته باشم.
موفق باشی.

ضمن درود فراوان و عرض ادب! بنده از زمانی که در این محله ی باصفا کنگر خوردم و لنگر انداختم متوجه شدم که به استقلال واقعی رسیده است…
خوب حالا بریم سر اصل مطلب… به نظر شخص بنده این کار کمک به محله نیست… بلکه مشارکت در به دست آوردن احتیاجات ما و دوستانمان میباشد…
من در صدد هستم که بتوانم طوری عضویتم را افزایش دهم که کمکی به دوستانی شود که برای اولینبار میخواهند دانلودی از اینجا داشته باشند با مشکل مواجه نشوند…
دوستان نظرات سازنده ای دادند و من نتوانستم تمام آنها را بخوانم و مثل اینکه دیر آمدم ولی خوش آمدم…
به نظر من فقط دانلودها را حق عضویتی کنیم و مسائل دیگر را آزاد کنیم تا آسانتر همه از اینجا استفاده کنند و همیشه با دوستان دور هم جمع باشیم و بگوئیم و بخندیم و برای گفتن و خندیدن من و هرکی که دوست داره با من همکاری کنه برای تفریحاتمان حزینه کنیم…
حالا نمیدونم همش پرحرفی کردم یا توانستم حق مطلب را ادا کنم…
با تشکر فراوان!

سلامی دوباره خدمت دوستانی که هنوز در حال مذاکره هستن دوستان نمیدونم آخر این پست چی میشه ولی یه چیزی رو میخوام یادآوری کنم من و دوستم سجاد و شاید بچهای دیگه که کارت عابر بانک نداریم نمیتونیم برای سایت کمک مالی بفرستیم تازه فکر نکنم بشه هزار تومن انتقال داد تازه بابت هر انتقال پونصد تومن هم بابت انتقال از حساب کسر میشه… از دوستان خواهش مندم گرمیه محله رو از بین نبرید این مشکل هم به امید خدا حل میشه زیاد سخت نگیرید تنها چیزی که اینجا مهم هست احترام به دوستان هست احترام همدیگر رو داشته باشید فعلا خدا نگهدار

سلام چطوری شما آبر بانک ندارید عجیبه یکی درست کنید
بعد هم کسی نگفت هر ماه بدید سالانه اشتراک میخرید
با تلفن و مبایل هم مییشه کارت به کارت کرد

آقا ی قراعتی میگفت هر کس کاری را بخاد انجام بده راهش را پیدا میکنه

و هر کس کاری را نخاد انجام بده بهانه اش را پیدا میکنه
شک نکنید
شما که میگی آبر بانک نداری چطوری شارج مییخری
بنده خودم بیش از ۶ آبر بانک دارم
مگه میشه یک نفر آبر نداشته باشه
شما مستمری مگه نمیگیری از کجا میگیری
از تو کارت بانکیت

پس همه کارت دارند
این بهانه ها را نگیرید تو را خدا
بابا کارت نداری بده به رفیقت برات اشتراک بخره
برو تو شعبه ی بانک پول را بریز حساب

پول را بده مغاضه دار سر کوچه با کارت خانش انتقال میده
پول را پست کن
یا این که بهانه نگیرر

راست میگه اگر مستمری ها شد یک میلیون در ماه بنده حاضر هستم ۵۰ تومان کمک کنم
واحد پول هم عوض شده نمیدونم بگم چقدر اگر بگم ۵۰ هزار ریال
ممکن هست واحد پول تغییر کنه
اگر بگم ۵۰ تومان ممکن هست واحد پول تغییر نکنهه
به هر حال همه وظیفه داریم کمک کنیم
شاید تا مرداد سال بعد حذرت مهدی ظهور کرد و خودش تمام نابینا ها را بینا کرد
دیگه آن موقع نیازی نیست ما پول بدیم

سلام
اولا که خخخخ خخخخ خخخخ خخخخ خخخخ خخخخخ. از کامنتای بعضی دوستان. ببخشید نشد جلوی خندمو بگیرم. قصد تمسخر ندارم، ولی خواهشا بعضی دوستان قدری روی یه سری حرفا که میزنید فکر کنید. بگذریم.
جناب خادمی با شما هستم! اول لطفا این واریز آنلاین سایت رو درست کنید. خب اگه بخوایید این طرح رو اجرا کنید، به هر حال نباید یه جا رو واسه پرداخت وجه داشته باشیم آیا؟ نکتۀ دیگه چون تو کامنتا خواسته یا ناخواسته مطرح شد میگم: حملۀ کامنتی ربات ها!! احتمالا منظور همین کامنتا نیست که همین الآن یکیش در انتظار بررسیه؟! همینا که معمولا منتشر نمیکنیم، منظورم هموناست که از سایتای دیگه میاد و محتوای خاصی نداره!؟ فکر کنم راه غیر فعال شدنشون رو بدونم. اگه درست متوجه شدم بگید که تلفنی یا از طریق خصوصی توضیح بدم.
موفق باشید.

نه نازنین اونا رو میدونم. اونا خیلی هاشون بازتاب یا پینگ بَک هستند و خیلی وقت ها حتی باعث افزایش رتبه ی سایت میشن. درگاه پرداختم توی فکرش هستیم هنوز چیزی گیر نیاوردیم. همه رو بستند گرفتند بردند خوردند! خخخ

کلا من هرچی اینجا بنویسم، باید یه امایی داشته باشه. کامنت ۸۸ رو سعید نوشته. اونم اومده نظر خودشو داده. چه ربطی به من داره؟ شمایی که اصرار دارید خط فکری من و سعید رو به هم گره بزنید و این فرض رو به زور توی مغز بچه ها جا بندازید که یکی از اون یکی خط میگیره، شمایی که هرچی من بنویسم یه چیزی مقابلش می نویسید، شمایی که دوست دارید من رو حاشیه‌دوست، قرصی و هرچی جا بزنید، شمایی که به بچه ها دیکته می کنید مجتبی شما رو سر کار گذاشته، شما دمتون هم گرم! همین که ارزش گذاشتید اومدید و بی تفاوت نبودید، دمتون گرم. ولی اومدن شما و اینکه نظراتتون رو نوشتید، دلیل و الزامی بر درست بودن همه ی حرفاتون نمیشه.
برای اینکه بدونید به نظر شما مخالفین طرح که تعدادتون کمتر از موافقین هست احترام گذاشته شده و هیچ قصد سر کار گذاشتن در کار نبوده، باید بگم و بنویسم تا بدونید تمام درگاه های پرداخت واسط رو دولت جمع کرده، فقط با پروانه ی کسب و کار میشه درگاه پرداخت گرفت یا نماد الکترونیک. ما هم بعد از خوندن نظرات شما که طرح رو مناسب ندونستید، از دیروز اقدام به بررسی و ثبت نام گوشکن در سایت های تبلیغاتی کردیم، برای گرفتن نماد الکترونیک که حدود صد هزار تومان خرج بر می داره اقدام کردیم تا با اون نماد الکترونیک که تقریبا شاید یک ماه پروسه ی گرفتنش وقت ببره، بتونیم درگاه پرداختی واسه گوشکن بطور مستقیم از بانک دستو پا کنیم. خب گفته بودید درگاه پرداخت رو گوشزد کردید و ما الان داریم اهمیت میدیم. این اسمش حاشیه میشه؟ گفته بودید باید از تبلیغات پول درآورد. الان داریم کار ثبت گوشکن توی سایت های تبلیغاتی رو انجام میدیم. این میشه حاشیه؟ داریم طرحی که اکثریت شرکت کنندگان میگند باشه و قبوله رو مسکوت میذاریم تا بعد حرف توش پیش نیاد که میشد یه کار دیگه کرد و نکردید.
شما بگید اینا یعنی حاشیه؟ این اقدامات که از همین بالای دویست کامنت حاصل شده یعنی سر کار گذاشتن بچه ها؟ یعنی علاقه ی مجتبی برای جنگ و دعوا؟ واقعا این مسائل مثبت رو اینطوری درک می کنید؟
نظرات خوبتون مد نظر قرار میگیره. نظرات خوب تک تک شمایی که کامنت دادید. ولی مواردی که از روی خشم، احساسات یا شاید به دلیلی که من نمیدونم نوشته بشه رو نمیتونم چشم بسته بگم شما درست میگید. اون هاییش که درست گفتید رو با شهامت قبول کردم که ارزش آزمایش کردن رو داره. با اینکه خودم شخصا مخالف تبلیغاتم، با اینکه چه بنر و چه پاپاپ پنجره ی اضافی رو در گوشکن دوست ندارم، با اینکه یه اقلیت کم دارید میگید اینطوری بهتره، ولی چون منطقی هست که این راه ها آزمایش بشن، من نه نگفتم، طرح شما رو نکوبیدم و ازتون تشکر هم می کنم ولی خداییش حق من نیست اینطور به این شدت اینجا مقابل اعضای محله کوبیده بشم.
چون هدفم مشخصه، فعلا دوام میارم و سعی می کنم قضیه رو به ثبات برسونم تا بعد ببینیم چی پیش مییاد.
فیلتر رو من به وجود نیاوردم. بحث افسردگیم دست خودم نبود و مرگ مادرم نابودم کرد. اینکه تقصیر من نیست. صد بار خواستم انتخابات راه بندازم و سایت رو تحویل بدم توسط عده ای کنسل شد. من هنوزم انتخابات توی سرم هست که اگه کسانی معتقدند ذره ای اینجا ارزش موندن داره و میتونند بیاند تحویل بگیرند اداره کنند. دیگه مریضی و بد احوالی که توی سر من کوبیدن نداره. خودم میدونم و واقفم که مریضم و قرص میخورم. همه ی بچه های اینجا هم میدونند و این گفتن دوباره و سه باره نداره. مریضی یه نفر رو توی سرش کوبیدن یعنی اینکه یک آدم چشم‌دار بیاد نابینایی شما رو توی سرت بکوبه.
ولی من این حق رو به خودم نمیدم که کوچکترین عکس العملی نشون بدم.
هرچی هم که قرص خورده باشم، صد نفر بیشتر شاهدند که رفتارم چه توی پست چه توی کامنت ها معقول بوده.
مهم نیست اینجا از نظر شما چقدر ارزش داره. شما بگو یک ریال. مهم اینه چهارتا از اینجا استفاده کنند که دارند می کنند و من تا اینجاش به هدفم که آموزش و تفریح و استقلال عده ای در حد توانمون بوده رسیدم. کاملا خیالم وجدانم راحته و کارنامه ام واسه خودم روشنه.
همین که در عمل با بیش از ۱۱۰۰ پست که الان همه ی اون پست ها رایگان هستند پا به پای شما و مثل خود شما هم محلی ها اومدم جلو، فکر کنم دلیل خوبی باشه برای اینکه ثابت کرده باشم من هم مثل خیلی از شما ها اهل ساختنم و نه سوختن!
خواهشا فقط در خصوص طرح نظر بدید و در جواب به من یا طرف های مقابل هم اینجا بحث نکنید. تیتر پست رو بخونید و اون هایی که نظر ندادید نظر بدید.

باشه گفتی چیزی نگیم نمیگیم. ولی بنظرم مجتبی باید تکلیف اون ۴۰۰ عضوی که میگید داریم ولی هیچ وقت هیچ کجا نیستند، معلوم بشه. اصلا شاید همین هایی هستیم که هستیم. واقعا اگه ۵۰۰ نفر ثبت نام کرده اند پس کجاند! بنظرم باید حتی اگه با ایمیل یا راه دیگری شده ازشون بخوای که بالاخره میخواند در گوشکن باشند یا نه، آیا این سایت و محله براشون کمترین اهمیتی داره یا نه؟ اگه داره که پس چرا اینقدر بیخیال و بی تفاوت! من فکر میکنم که اگه به آمار افرادی که در سالهای گذشته به محله کمک کرده اند نگاهی بیندازید همین هایی هستند که الآن هم حضور دارند پست میذارند کامنت میذارند نظر میدند که اینها هم تعدادشون شاید به صد نفر نرسه. پس لطفا برای اینکه بازخوردی از بحثهای این پست داشته باشیم گزارشی از اعضای ثبت نام شده بده. مثلا معلوم کن که تو این ۵۰۰ نفر چه تعدادی مثلا در شش ماه گذشته به سایت سر زده اند چه تعدادی از لینکهای دانلود استفاده کرده اند چه تعدادی کامنت گذاشته اند و چه تعدادی همیشه سکوتند. و خلاصه به هر شکلی که میدونی ما را روشن کن که بدونیم اعضای واقعی محله چند نفر هستند اگه فقط همین هایی هستیم که فعلا حضور داریم که دیگه جروبحث نداره و خودمون باید جور هزینههای محله را بکشیم و دیگه بحث بی مورده ولی اگه واقعا این اعضای ساکت میخواهند باشند و به محله علاقهمند هستند این درست نیست که همیشه ساکت باشند و فقط منتظر تا لقمه ای آماده بشه و راحت بردارند بروند. از اینکه گفتی داری برای استفاده از امکانات تبلیغی اقدام میکنی خوشحالم باید راههای مختلف را آزمود. در آخر هم میگم که برای همه اعضای محله قابل احترام بوده ای هستی و خواهی بود. کیه که ندونه که اعتبار گوشکن به مجتبی خادمیه. ولی باید سعی کنیم با مشورت و رایزنیهای بیشتر از بروز چنین اتفاقاتی حتی الامکان جلوگیری کنیم. امیدوارم دوباره رابطه دوستانه بین شما برقرار بشه. یادمه که در پستی و بحثی گفتی که اگه شهروز نباشه تو هم نخواهی بود و کلا سایت رو تعطیل میکنی. اون وقت شهروز مورد هجمه قرار گرفته بود و تو تمام قد ازش دفاع و حمایت کردی حالا هم ما انتظار داریم که دوباره همون دوستیها برقرار بشه همه شما جوانان فعال و خلاق و کوشا از سرمایههای ما هستید و نباید براحتی چوب حراج به سرمایههامون بزنیم. شرمنده که بازم طولانی شد.

منم معتقدم که هرکی اینجا عضو شده, بیاد حضورشو بزنه و از طرق مختلف در این مورد اطلاع رسانی بشه و یه زمان مشخصی هم گذاشته بشه واس این موضوع. بعدش دیگه دوباره یه پاکسازی انجام بشه.
حتی اگه فعلاً اشتراکی شدن هم اجرایی نشه, به نظرم فعلاً یه خروجی از این پست داشته باشیم و اونم سامان دهی اعضای واقعی محله.
اگه ۱۰۰ نفر باشیم ۵۰ نفرمون نباشن میتونم درکش کنم ولی وقتی ۵۰۰ نفریم و تازه هنوز ۱۰۰ نفرمون هم فعالیتی نداریم نمیدونم چه جوری باید درکش کنم و کجای دلم بذارمش.
یاد آمارهایی که دولتها واس توجیه کاراشون ارائه میدن افتادم خَخ. خلاصه وقتی تعداد واقعی اعضا مشخص شد, اون وقت میتونیم یه برنامه ریزی مدونی داشته باشیم و هر کاری که امکان شدنش باشه انجام بدیم.
پس از طریق ایمیل شخصی, گروههای ایمیلی, پیام رسانها و خلاصه هر راه و روشی که ممکنه این اطلاع رسانی رو انجام بدین تا متوجه بشیم اصلاً چند چندیم.
میشه چارچوبی طراحی کرد تا هرکی بعد از یه مدت مشخصی فعالیتی نداشت حسابش مسدود بشه.
طرف حد اقلش سالی یکی دو بار در بد بینانه ترین شرایط که دیگه میاد اینترنت.
به نظرم اگه کسی حساب کاربری داره و ازش استفاده نمیکنه خب به چه دردش میخوره و اگرم اینترنت نمیاد که نمیاد دیگه.
اگرم میخواد فقط مطالبو بخونه خب در حال حاضر بدون عضو شدن هم میتونه بخونه و اگره اینترنت میاد و حتی نمیخواد در حد یه کامنت دادن هم فعالیت کنه که باز هم حساب کاربری به دردش نمیخوره.
شاید غیبت تا شش ماه و یه سال هم قابل توجی باشه ولی دیگه غیبت ابدی که قابل توجیه نیست.
واس پیگیری درگاه پرداخت و موضوع تبلیغات هم تشکر میکنم ولی من هنوزم میگم من خودم خوشم از آماده خوری نمیاد و شخصاً این طرحی رو که ارائه دادیو دوست دارم و حتی در صورت موفقیت آمیز بودن طرح تبلیغات باز دوست دارم اجرایی بشه و همگی و همه ی هم محلیهای واقعی در استقلال محله مون نقش داشته باشیم.
در ضمن اگه مستقیم و یا غیر مستقیم و خواسته و ناخواسته باعث ناراحتی و دلخوری کسی شدم, صمیمانه عذر میخوام و شرمندم. خلاصه اگه قصوری به هر دلیل از طرف من بوده به بزرگواری خودتون به من ببخشین و بذارین گردن همون بیتجربگی و خامی و احساسی شدن و داشتن قضاوت عجولانه. باز هم از همگی صمیمانه معذرت میخوام.
پایدار باشید.

درود به همگی.
شرمنده که دیر اومدم من با محدود کردن مطالب اینجا مخالفم ولی با پرداخت حق اشتراک سالیانه ۱۲ تومن برای اونایی که توانایی مالیش رو دارن موافقم اما این مطلب نباید باعث محروم شدن بقیه از مطالب اینجا بشه در آخر هم از زحمات مجتبی برای اداره اینجا تشکر میکنم

خیلی سعی کردم که بطور مختصر تو همون دو سه کامنتی که دیروز و پری روز فرستادم تمام نقطه نظراتم رو بیان کنم نشد که نشد.
یعنی مباحثی مطرح شد که وادارم کرد که بیام و کلی توضیح بدم تا ببینیم اوضاع و احوال از چه قراره.
پس با پوزش از همگی مجبورم یک کامنت بسیار طولانی رو اینجا بزارم.
هرکی که این کامنت رو خوند لطفا قبل از هر واکنشی خوب به مضمون این کامنت دقت بکنه و بعد در صورتی که لازم دید بهش واکنش نشون بده.
ای کاش ما با آرامش بتونیم راجع به همه ی مسائل پیش رو با هم بحث و گفتگویی سالم و سازنده داشته باشیم.
کاش هیچ برخوردی که باعث رنجش میشه بین ما هرگز رخ نده،
الآن سعید شده متهم اصلی جریان اخیر؛ حدثی که بعضی از دوستان در مورد مشاور فکری بودن سعید مطرح کردند تا چه حد درسته یا نه به نگاه همون اشخاص بستگی داره.
عده ای به هر دلیل معتقد هستند که همه ی تصمیمات رو سعید میگیره و مجتبی فقط بهشون عمل میکنه.
این حرفها تا چه حد درست هست یا نه هم به نوع نگاه و قضاوت گویندگانش ربط داره.
پس من قرار نیست در نقد نوع نگاه این عزیزان کمترین حرفی بزنم.
ولی توجه شما رو به این نکته جلب میکنم که سعید دست کم پنج سال هست که با تأسیس اولین گروه ایمیلی نابینایی تونست بیش از ششصد نفر از هم نوعان رو در یکجا دور هم جمع کنه. و این یعنی اینکه ایشون سالیان سال هست که با سایت و گروه و نوع برخوردهای خوب و بد تو جامعه ی نابینایان به خوبی آشنا شده. و بنظر من خیلی هم خوبه که اشخاصی که در یک چنین محیطهایی از تجربه ی لازم برخوردار هستند. عضو مدیریت سایتهایی مثل اینجا بشن.
در ایستگاه سرگرمی ما شاهد رفتارهای غیر متعارف بودیم فحاشی، بد زبانی، کج فهمی و هزار مسئله ی دیگه.
از همون ابتدا باورم بر این بوده و هست که باید اشخاصی که عضویت اینگونه گروه ها یا سایتها رو میپذیرن، کاملا شناخته شده باشن.
مگه ما قراره چه کار غیر قانونی انجام بدیم که از بکار بردن هویت واقعیمون پرهیز میکنیم.
مگه قراره با هم گروهیهای خودمون بد برخورد کنیم یا قراره به اونا بی حرمتی بکنیم که از هویت های غیر واقعی استفاده میکنیم؟
من بعد از این همه سال هنوز نتونستم بفهمم که دلیل بعضی از دوستان از فاش نکردن هویتشون چیه؟
بعضی از خانمها میگن که اگه هویت ما آشکار بشه برامون خوب نیست اما من نمیتونم بفهمم که چرا براشون خوب نیست.
گیرم حرف این عزیزان درست باشه،
آقایون برای چی همچین کاری میکنن؟
ای کاش مسئله به همین یک مورد ختم میشد.
به دفعات مشاهده شده که در یک پست در این سایت و یا سایتهای دیگه ی نابینایی یا در گروه های ایمیلی شخصی اومده چنان برخورد نابجایی با طرف نویسنده یا دیگر اعضا کرده که آدم در مونده که دلیل این برخوردهای نابجا واقعا چی بوده؟
من بارها تو همین سایت شاهد بودم که ما به خودمون اجازه دادیم که در هر موردی بی جهت اظهار نظر کنیم بدون اینکه اصلا حقی برای این اظهار نظر داشته باشیم.
اما این کار رو کردیم و ای کاش لا اقل اظهار نظرهامون درست و منطقی بود.
خیلی از درگیریهایی که اینجا یا دیگر جاها بین ما رخ داده عموما بی هیچ دلیل منطقی رخ داده.
کی به من اجازه داده که در هر موردی هر حرفی که دلم خواست بزنم.
اصلا آیا من واقعا حرفی برای گفتن دارم یا تنها هدفم آزار دادن نویسنده و یا دیگر اعضای کامنتگذار هست؟
همین یکی دو ماه پیش سر جریان اختلاف بین مدیران سایت همه شاهد بودیم که چه پیش اومد.
یه عده بی جهت وارد اون موضوع شدن که اصلا ازش هیچ اطلاع درستی نداشتند، پس بنا بر این، بهشون هیچ ارتباطی پیدا نمیکرد.
البته خود مجتبی هم در بروز اون جریان بی تقصیر نبود.
اما اون مسائل بدبختانه پیش اومد.
چرا ما یادمون میره که با هم دوستیم همنوعیم همدردیم و کلی اشتراکات دیگه با هم دیگه داریم.
اگه نمیتونیم باری از دوش هم برداریم دست کم باری بر روی دوش هم دیگه که میتونیم نزاریم این کار رو که میتونیم بکنیم اما نمیکنیم.
حالا برم سر اصل مسئله، اگه من میگم که این سایت و دیگر سایتهای نابینایی باید اختصاصی بشن دلایل زیادی داره که سعی میکنم تا حدی که حال و حوصله ام بهم اجازه میده یک به یک تشریحشون کنم.
هرچی خواستم از زیر بار توضیح کامل دلایلم فرار کنم نشد.
یکی از مسائل مهم که داره به مرور برای ما مشکل جدی ایجاد میکنه قرار دادن کتابهای صوتی در این سایت و دیگر سایتهای نابینایی هست.
در یکی از کامنتهای دوستمون آقا شهروز ایشون به یه نکته ای اشاره کرده بودند که بد نیست همون نکته رو بگیرم برم جلو؛
ایشون گفتند که من راضی نیستم که نوار قصه های من رو در این سایت جلوشون رو ببندید و اجازه ندین که افراد محروم ازشون نتونن استفاده کنن.
همینجا باید پرسید که دوست بسیار عزیز این نوار قصه ها رو در کدوم شرکت و با سرمایه گذاری کدوم ناشر تولید شده؟
آیا متعلق به فلان ناشر خاص هست یا نه؟
پس من و شما چه حق قانونی داریم که راجع به اونها خودمون رو ذی حق میدونیم.
ما از یک طرف خلاف قوانین شرعی و اخلاقی و عرفی داریم عمل میکنیم و از سوی دیگه خودمون رو صاحب اون آثار هم میدونیم.
اگر منظور اشخاص نابینا باشه که ما مجبوریم با فایلهای صوتی سر و کار داشته باشیم در اون صورت چرا باید کتب صوتی نوار های قصه و غیره رو بی هیچ قید و شرطی در اختیار هر بازدید کننده ی غیر نابینای سایتهامون قرار بدیم.
پس این میون حق ناشر نویسنده و صاحبان اثر چی میشه.
چون من رفتم پول دادم و فلان کتاب رو خریدم بعد پول دادم به گوینده و اون کتاب رو ضبط کردم حالا حق دارم که اون رو هرطور که مایل هستم در اختیار عموم قرار بدم.
آیا این حرف میتونه درست باشه
ما نابیناها مجبوریم که کتابها رو صوتی کنیم قبول، اما آیا نباید برای کنترل این قضیه که این کُتُب صوتی بجز افراد نابینا دست اشخاص غریبه نیفته هم مقرراتی وضع کردیم؟
شما یه سر تشریف ببرید جلوی دانشگاه تهران ببینید چه خبره
اونجا یه عده هستند که همین کتب صوتی ما رو دارن میفروشند. شرایط چاپ و نشر تو ایران که وضعیتش خراب هست حالا با این کار ما به مراتب خرابتر هم شده؟
قوانین ایران هم که قربونشون برم اصلا مانعی سر راه هیچ سوء استفادهگری نیستند که هیچ بلکه راه های در رویی برای خلاف کارها همیشه در دسترس هست.
الآن ما نابیناها خواسته یا ناخواسته داریم به این امر خلاف کمک میکنیم برای چی؟
چون ما نابینا هستیم و میخوایم همه ی امکانات رو به دست نابیناهای محروم و فاقد امکانات برسونیم.
سایت میزنیم کتابخانه های اینترنتی درست میکنیم، اما هیچ کنترلی بر اشخاصی که میان و از این سایتها و کتابخانه ها کتب صوتی رو بر میدارن میبرن نداریم.
کلی اشخاص بینا میان و این کتب رو میبرن و معلوم نیست که چه تعداد از اونها این کتب رو برای استفاده های شخصیشون و یا برای فروش در معابر شهرها مورد استفاده قرار میدن.
مسؤولیت اجتماعی اخلاقی و حقوقی این قضیه بجز ما نابیناها با کی میتونه باشه.
چرا حاضر نیستیم که تکلیف خودمون رو با این اوضاعی که خودمون ایجادش کردیم روشن کنیم؟
چرا نمیخوایم کمی وقت بزاریم و فکر کنیم که اونچه که ما داریم بخاطر این نوع نگاه به ظاهر انسان دوستانه اما در واقع پایمالی حقوق حقه ی ناشرین و نویسندگان و مترجمین انجام میدیم،
یعنی دلسوزی بیجا برای نابینایان محروم برای خیلیها باعث خسارت شده و میشه.
اگر روزی در ایران شرایط به گونه ای تغییر کرد که ناشرین و غیره تونستند دنبال شکایت برن و به حقوقشون دست پیدا کنند این میون چه کسانی باید جوابگوی این اعمال غیر قانونی باشند بجز مدیران سایتهای نابینایی هیچکس دیگه ای نیست
چون فقط اونها برای سیستم قضایی قابل پیگرد هستند
مدیران سایتهای نابینایی هم که اصلا به این مسائل اهمیت نمیدن یا ازش اطلاع کافی ندارن.
تنها هدف همه شده افراد محروم جامعه ی نابینا،
اما این هدف قراره به چه قیمت به دست بیاد هیچ اطلاعی ازش نداریم؟
اون روزی که ناشرین بتونن جلوی ضبط کتب صوتی رو بگیرن هیچکس پاسخگوی نیاز نابینایان نخواهد بود.
چون نابینایان پیشتر به هیچ قاعده ای پایبند نبودند که حالا جامعه یا مسؤولین جامعه بخوان از حقوقشون دفاع کنه.
اگر یک چنین روزی رسید واقعا اون روز تکلیف ما چیه؟
ما داریم به کجا میریم؟
وضعیتی که خودمون به وجودش میآریم و قادر نیستیم که خودمون رو ازش رها کنیم.
این همه تحصیل کرده ی حقوق بین ما هست اما بجای اینکه اونها بیان و این نوع مسائل رو برای دوستان نابینا تشریح کنند و بهشون آموزش بدن که ما حق داریم از کتب صوتی استفاده کنیم اما حق نداریم که این کتب رو در سایتهای بی در و پیکر در معرض استفاده ی عموم مردم قرار بدیم.
بعد با این نوع کوتاهیها که از ما سر میزنه از جامعه هم توقع احترام و درک بهتر شرایط نابینایان رو هم داریم.
اما خودمون به هیچ کس احترام نمیزاریم
خب آیا این حرفها قابل توجیه هستند
آیا اونچه که من تو این دو سه صفحه سعی کردم مختصرً تشریح کنم رو میشه مغلطه به حساب آورد یا حقایقی هستند که ما عامدانه یا نا آگاهانه چشمامون رو روشون بستیم.
خودتون بشینید و بعد از تعمق بسیار قضاوت کنید
باید تمام سایتهای نابینایی که بخصوص کتب صوتی رو تو سایتهاشون منتشر میکنند برای کنترل سایتشون راه حل مناسبی در نظر بگیرند که بجز اشخاص نابینا هیچکس دیگه ای دسترسی به این کتب رو نداشته باشه.
اگر مسلمان باشیم موظفیم که به حقوق دیگران احترام بزاریم.
اگر بیدین هستیم باز به عنوان یک انسان موظفیم که حقوق انسانهای دیگه رو به رسمیت بشناسیم، آیا بجز اینه؟
به هر حال هرطور که به این قضیه نگاه کنیم مصلحت نابینایان ایران در اینه که تمام سایتهاشون که کتب صوتی موسیقی و غیره توشون هست بهتره برای سایتشون در و پیکر مناسبی بزارن
اگر ما سایتهامون مثل باقی سایتهای ایران بود شاید زیاد اهمیت نداشت اما همه ی سایتهای ما اسم دارن مشخصه دارن یا از روی اسمشون معلوم میشه یا از محتویات اون سایتها که متعلق به نابیناهاست پس نمیتونیم بگیم که سایتهای ما متعلق به یه جامعه ی خاص نیست.
امیدوارم که اهل فن بیان و بیشتر و بهتر تمام نکاتی رو که من سعی کردم بطور گذرا تشریح کنم باز کنند تا همه ی دوستان به معایب این رفتار غیر مسؤولانه ای که در پیش گرفتیم همه ی ما رو توجیه کنند
ما حق داریم از کتب صوتی استفاده کنیم چون راه دیگه ای نداریم
اما حق نداریم که این نوع اطلاعات رو آزادانه در اختیار غیر نابیناها هم قرار بدیم
الآن چندین سایت هستند که کارشون بطور مشخص شده پخش کتب صوتی
این کار در نهایت به زیان خود ما نابیناها تموم خواهد شد
گفتنیها رو من گفتم امیدوارم که همه ی ما نسبت به دست کم خودمون احساس مسؤولیت بیشتری بکنیم.
ببخشید که ادبیاتم چندان شایسته ی شما عزیزان نبود.
آخر شب هست و من هم خسته ام بهتر از این نمیتونستم بنویسم میدونم که موارد زیادی رو ناگفته گذاشتم انشا الله دیگر دوستان با دانش بیشتری که دارند بیان و همه ی حرفهای ناگفته رو بهتر و جامعتر تشریح کنند.

سلااام بر همه دوستان عزییز و آقای خادمی بزرگوار
وااای ۲۲۴ کامنت و من احتمالا از آخر اول میشم خخخخ
بگذریم: به نظر من طرح بسیااار عاللی و جالبی می تونه باشه, حتی به گمانم به این صورت دوستانی که اکثرا چراغ خاموش میاند هم ممکن هست گاهی چشمکی نثار محله بکنند چون با پرداخت مبلغی پول حس مسوولیت و از خود دونستن پیدا می کنند و البته به عقیده من این طرح رو اگر اجرا کردید محکم اجرا کنید, مثلا به گونه ای نباشه که یه عده پرداخت کنند عده ای دیگه نه و همه پرداخت کنندگان و نکنندگان مثل هم باشند چون این طور باعث دلسردی میشه و اصلا هم منطقی نیست…..
پیشنهاد من این هست که تمامی لینک های دانلود حالا هرچی که می خواد باشه فقط و فقط برای افرادی که حق عضویت رو پرداخ کردند نشون داده بشه و متن و محتوا و کامنت ها برای همه ….
این طور هرکی به نسبت نیازش می تونه عضویت بگیره یا نگیره و مثلا قهوه مبادا هم داشته باشیم این طور که مثلا خانم فلانی میگند من می تونم حق عضویت پنج نفر را پرداخت کنم و دوستانی که به هر علت نمی تونند حق عضویت پرداخت کند از اون مجرا عضویت بگیرند ….. دیگه اینکه بازم کاملا موافقم فقط یه طوری نشه که امکانات سایت زیاد و سنگین بشه سرعت رو قربانی کنید هاااا که سرعت بسیااار اهمیت داره خییلی ….
کامنت ها رو هم نخوندم برم بخونم اگه نکته ای دیدم باز میام البته پیشاپیش اگه تکراری نظر دادم و گفتم عذر خواهم …..
شاد باشید تا همیشه رای همه از خارج از کاربری هم مشخص باشه …..

سلام آقا مجتبی و دوستان و هم محلی ها
دارم میخونم هنوز کامنتها را حداقلش به این موضوع که دوست دارم بین همه مون همیشه صلح و دوستی باشه بی تفاوت نیستم ولی کاری هم از دستم بر نمیاد
حدالامکان فقط همیشه سعی کردم خودمو دور کنم نظری راجب این چیزها نذارم و خودمو از تنشها دور نگه دارم چون خیلی اذیتم میکنه و ظرفیت این تنشها و برخورد ها را ندارم.حتی نظرمو هم نمیذارم راجب موضوعات تا دور باشم.
ولی واقعا من یکی که سر در نمیارم چرا این همه همیشه با هم سر نظرها و اختلافاف نظرها کامنت ها به سمت و سویی کشیده میشه که فقط دلخوری ها رو بیشتر میکنه
بعضی ها این جور وقتها که ناراحتی پیش میاد میگن زمان همه چیزو حل میکنه
ولی تجربه خوندن این پست ها و روابط بچه ها بهم نشون داده گاهی زمان فقط گرد کدورت و ناراحتی ها که روی دل هر کدوم از ماها نشسته را اینقدر کهنه میکنه که پاک کردنش مثل پاک کردن آینه از زنگاری میشه که با طی شدن زمان آینه را هم تیره کرده و پاک شدنی نیست و دیگه پاک نمیشه
بهتره گاهی همه ما درس بگیریم اصلا کاری نکنیم که گردی بشینه تا بخوایم پاکش کنیم و یا اگر نشست زود پاکش کنیم تا زنگار نبنده نشه دیگه کاریش کرد
اگر واقعا دوستیم و ادعای دوستی داریم هوای دل همدیگه رو چه مقصر باشیم و چه مقصر نباشیم داشته باشیم
هوای دل خودمونو داشته باشیم نذاریم با کدورت و ناراحتی ها ، آینه دلمون زنگار ببنده ، سیاه بشه ، چون اولین کسی که ضربه میخوره از این موضوع خودمون هستیم
به نظر من اختلافات و ناراحتیهاتونو همگی اینقدر گذاشتید جمع شده که حتی نمیتونید خیلی ها نظرتونو بگید راحت و همه چیزو گاهی با کنایه و طعنه و گاهی توهین و خیلی چیزهای دیگه میگید و فقط بیشتر همدیگه رو اذیت می کنید اصلا نسبت به همدیگه مهر و عطوفت و گذشت ندارید
منظورم به شخص خاصی نیست کلی میگم این چند پستی که این مدلی بوده و خوندمو میگم
هر کسی هم هر حرفی میزنه به اندازه خودش توی بوجود اومدن این کدورت ها مقصره حتی من که این کامنت را گذاشتم اگه کسی دلخور شد دل کسی رنجید به اندازه خودم مقصرم که امیدوارم کسی نرنجه از گفتنش چون واقعا همه بچه ها را هر طوری که بودند و هر طوری هستند دوسشون داشتم همیشه
خوب باشید همیشه همگی
هم حالتون و هم روابطتتون

سلام جناب نظری عزیز.
من فقط در مورد قسمتی که به خودم مربوط بود توضیح بدم.
نمیدونم اطلاع دارید یا نه. ولی اگر از تاریخ انتشار یه کتابی سی سال بگذره، دیگه برای صاحب اون اثر حق و حقوق مادی و معنوی وجود نداره و قانون کپیرایت شامل حالش نمیشه.
تمام نوار قصه هایی که من گذاشتم یا حد اقل بیش از نود و پنج درصدشون مربوط به این بازه ی زمانی هستن. اونهایی هم که زیر سی سال دارن مربوط به شرکتها و مؤسساتی هستن که منحل شدن و الآن وجود ندارن که بخوان صاحب حقی هم باشن. به جز دو سه اثر که مربوط به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هست که اونها رو هم رودکی داره.
پس مطمئناً من فکر همه جاش رو کردم که این شکلی دارم این مطالب رو میذارم. ضمن این که شما اگر یه جستجو کنید میبینید که خیلی سایتها هستن که دیویدی این مجموعه رو با قیمتهای آنچنانی میفروشن بدون این که براش زحمتی کشیده باشن و فقط آرشیوش کردن. ولی من رایگان گذاشتم. شاید یکی دوتا کتاب تو کل دویست و نود و خورده ای پستی که زدم منتشر کردم که آخریش همین رؤیای تهران بود. من لینک اون کتاب رو با طرفندی که بلد بودم خصوصی کردم و فقط کاربرها میتونن اون رو دانلود کنن. ولی متن پست برای همه قابل مشاهده هست. حتی دو سه کتابی که تو محله مستقیماً توسط خود گوشکن صوتی شدن هم به همین شکل منتشر شدن. به هر حال امیدوارم توضیحاتم کامل بوده باشه.
باز هم میگم. من مخالف این طرح به صورت صد در صد نیستم. ولی معتقدم اگر تعامل مشترکی بین تمام سایتهای نابینایان نباشه این طرح فقط توی یه سایت گوشکن قابل اجرا نیست و درصد احتمال شکستش خیلی خیلی بالا هست. در مورد حریم خصوصی هم به هر حال سلیقه ی افراد هست و من و شما نمیتونیم کسی رو مجبور به کاری کنیم. به خصوص که وجهه ی قانونی و حقوقی هم نداریم. اگر گوشکن یه تشکل یا یه انجمن بود محق بود به کاربرانش شدیدترین سختگیریها رو بکنه. ولی الآن هیچ توجیهی برای سختگیریهای بیش از حد وجود نداره. مثل کارت ملی و این حرفا. ولی نهایتاً میشه خواست که هویت افراد برای مدیرا حد اقل مشخص باشه که اون هم خیلیها ممکنه قبول نکنن و خب ثبت نام هم نمیشن.
جناب نظری عزیز. من و بقیه از حقوق ناشرین آگاهیم. ولی آیا شما مطمئنید که ناشرین هم از حقوق ما آگاهن آیا؟
تمام کتابهای صوتی این سایت شاید به زحمت ده پونزده درصد مطالب این سایت رو تشکیل بدن که خیلیهاشون هم شامل قانون بالای سی سال میشن. پس برای این تعداد کم پست نمیشه هزاران مطلب مفید رو هفت تا سوراخ قایم کنیم و توجیهمون هم احترام به حقوق ناشران کتاب باشه. البته میدونم شما این مسأله رو به عنوان نمونه فرمودید. ولی به هر حال خواستم در موردشون توضیحاتی رو بدم. من حاضرم در مورد تکتک پستهام تو این سایت مسئولیتشون رو بپذیرم و تو هر محکمه ی قضایی پاسخگو باشم چون میدونم دارم چی کار میکنم. مطمئناً اگر مورد حقوقی هم وجود داشته باشه مدیران اینجا انقدر آگاه و با تجربه هستن که از همون ابتدا جلوی انتشار چنین مطالبی رو بگیرن. کما این که بارها این اتفاق افتاده و حتی خود من هم زمان مدیریتم تعدادی از این مطالب رو مردود کردم.
موفق باشید.

بامداد بخوشی و شادمانی. وقتی کامنت آخر شهروز را خوندم عرق سردی بر پیشانیم نشست با خودم فکردم ما آدمها ممکنه چقدر تغییر کنیم جوری بشیم که اصلا انگار همو نمیشناختیم انگار اصلا هیچ وقت بهترین دوستان هم نبودیم. و واقعا تاسف خوردم. یه فکر دیگری هم کردم و اون اینکه بقول معروف آفتاب آمد دلیل آفتاب. دیروز رهگذر پیشنهاد هیئت امنایی شدن را داد که عده ای بشند هیئت امنا و پول روی هم بذارند و سایت رو بچرخونند خود شهروز هم از پیشنهاد قبلیش باز دفاع کرد که یه گروهی از اعضا که توان مالی دارند ماهیانه مبلغی روی هم بذارند. حالا به جواب هر دو پیشنهاد میرسیم که اگه فقط عده ای خاص مسؤول تامین بودجه سایت بشند اون وقت تصور کنید که چه اتفاقاتی خواهد افتاد! هر کس چطور ممکنه با تحکم و آمرانه با مسؤول و اعضای سایت حرف بزنه. اگه شهروز پارسال یکی از تامین کنندگان نبود و مثلا بجای صد هزار دوازده هزار داده بود آیا باز هم اینطور تحکمآمیز حرف میزد! پس واقعا منحصر کردن تامین بودجه سایت به تعدادی خاص اصلا به صلاح نیست. همون بهتر که یه ذره ذره ولی همه افراد و اعضا مبلغ مختصری روی هم بذارند تا دیگه کسی احساس تملک بهش دست نده. شهروزم انتظارات از تو دوست خوبم بیش از اینهاست. تو الگوی خیلی از ما هستی در متانت در صبوری در صداقت در تحمل و خیلی چیزای دیگه. پس همچنان همانی باش که دوستانت تصورت میکنند.

من پارسال فقط بیست هزار تومن به اینجا کمک کردم نه صد هزار تومن. صرفاً جهت اطلاع.
در ضمن اگر من ادعایی برای اینجا داشتم الآن مدیر ارشد اینجا بودم. خود مجتبی چندین بار خواسته امتیاز اینجا رو به من منتقل کنه من قبول نکردم. این وصله ها به من نمیچسبه. به کسایی میچسبه که هنوز اینجا اشتراکی نشده مدعی هستن که لینکها ملک شخصیشونه و نباید هر کی پول نداد در اختیارش باشه.
اگر ما آدمها به همین راحتی که قضاوت میکنیم فکر هم میکردیم خیلی اتفاقات نمی افتاد.

سلام.
من با کلیت طرح مجتبی موافقم. در حال حاضر، گوشکن در بین سایتهای نابینایی به واسطه نوع مطالب و هم جو صمیمانه بین اعضا، رتبه اول رو داره و از نظر من هیچ اشکالی نداره که اعضای سایت بابت سرپا موندن و حفظ مطالب گوشکن، مبلغی رو به صورت ماهانه یا سالانه پرداخت کنن. اما از طرف دیگه طرح مجتبی خیلی کلی هست و ابهامات زیادی داره که به نظرم باید در مورد جزئیاتش بحث بشه.
یه نکته دیگه رو میخواستم بگم. تا جایی که من از لابلای پستهای سایت برداشت کردم، مدیر، صاحب امتیاز، و مالک سایت گوشکن، مجتبی هست. اون دوستهایی که هم بهش کمک میکردن، صرفا دستیارهای مجتبی، و یا افرادی بودن که به او در اداره سایت کمک میکردن، همین. مجتبی هم چه به حق و چه به ناحق، به عنوان صاحب و مالک سایت، حق داره هروقت دلش خواست، و به هر دلیل منطقی و غیر منطقی که میخواد باشه، هرکسی رو که دلش خواست از تیم دستیارهاش حذف، و هرکسی رو که دلش خواست به تیم اضافه کنه. عزیزانی مثل آقا شهروز و خانم پریسیما، لطفا درک کنید که شما هرچقدر هم که در زمان حضورتون زحمت کشیده باشید، اما در حال حاضر، به خواست مجتبی، دیگه عضوی از تیم همکارهای مجتبی نیستید، و فقط حق دارید به عنوان یه کاربر، مثل بقیه ۵۰۰ تا کاربر دیگه، نظرتون رو مطرح کنید، همین و بس.
اما شما یه پست ساده نظرسنجی رو به شکل ناجوانمردانه ای به حاشیه کشیدید. دلخوریها و اختلافات شما در تیم مدیریت چه ربطی به این پست داشتن؟ علت این همه حمله به سعید درفشیان چیه؟ مجتبی خادمی، دلش میخواد از هر کسی که خودش تشخیص میده، حرف شنوی داشته باشه، این به من و شما چه ربطی داره؟ دوستان عزیز، اینجا یه سایت شخصی هست که به خواست صاحبش افراد دیگه هم به جز خودش داخلش مطلب مینویسن، اما در نهایت اینجا خصوصیه، صاحب اختیارش هم مجتبی. اینجا انجمن نیست، تشکل نیست، سازمان نیست که اساسنامه داشته باشه، هیئت مدیره داشته باشه، انتخابات داشته باشه.
مجتبی همونطوری که چند سال پیش، تصمیم گرفت شماها کمکش کنین، حالا مدتیه تصمیم گرفته که دیگه کمکش نکنین، و بعدش هم تصمیم گرفت مثلا هرچی سعید درفشیان تشخیص داد اجرایی بشه، بله دلش خواست چون اینجا متعلق به مجتبیست، به نام مجتبی ست و مسئولش هم مجتبیست. نه شهروز، خانم پریسیما، سعید درفشیان یا هر شخص دیگه ای.
از لحن و نوع نوشتن شما کاملا مشخصه که ازینکه دیگه اینجا کاره ای نیستید، بدجوری دلخورید و میخواید با تحریک احساسات اون گروه از اعضای سایت که دوستتون هستن، مجتبی رو تحت فشار بذارید و موقعیت و قدرت از دست رفته تون رو دوباره به دست بیارید، و این دلسوزی برای افراد روستایی و فقیر هم فقط توجیهیه برای ابراز این حس و حالتون.
بچه ها لطفا دقت کنید، من نمیگم که حذف شهروز و بقیه از تیم مدیریت سایت توسط مجتبی، کار درستی بوده یا کار غلطی، اصلا بحث من این نیست. و یا ابدا قصد انکار زحمات شهروز و دوستاش رو ندارم، ولی حرف من اینه که اونموقعی که برای سایت کار میکردید، نباید فکر میکردید که شما شدید همه کاره سایت.
شهروز عزیز، شما طرحت رو مطرح کن و برو بذار بقیه اعضا هم سبک سنگینش کنن و با طرح مجتبی مقایسه کنن و در نهایت نظرشون رو بدن. این همه درگیری درست کردن دیگه چه معناییی داره؟
این لحن طلبکارانه شما چه چیزی رو نشون میده؟
اما در پایان، لازمه که بگم، من هیچ تعصبی به گوشکن ندارم. اونهایی رو هم که روی یه سایت مجازی اینقدر متعصب هستن، دعوت میکنم که منطقیتر باشن.
من تا زمانی که این سایت، بتونه مطالب مفیدی برای من و همنوعان نابینام، ارائه کنه ازش حمایت میکنم، هروقت هم که دیگه از نظرم از عهده این کار برنیومد، میذارمش کنار، و میرم دنبال یه جای بهتر در محیط اینترنت.
به جای زور زدن برای اینکه سایتی رو که اصلا مال ما نیست، اون شکلیَش کنیم که ما دلمون میخواد، به راحتی میشه یه سایت دیگه تاسیس کرد که داخلش سلیقه ها و نظرات ما اجرا بشه. بعد هم اونهایی که با سلیقه ها وی ما هماهنگ تر هستن میان و جذب میشن و اونهایی هم که نیستن که هیچ. من اگر ببینم سایت دیگه ای برای نابیناها تاسیس شده که جو و محتواش ازینجا بهتره، قطعا هم کاربرش میشم و هم ازش حمایت میکنم.
گوشکن برای من فقط یک اسمه همین.
گوشکن اگر بی محتوا بشه، دیگه برای من ارزشی نداره.
همین.

سلام. کاملا موافقم! اتفاقا، علت اینکه یه مدت تو سایت نبودم، هم توهینهای جناب شهروز بود! خیلی بد توهین میکنه، خیلی! ایشون یه بار که منو از سایت بیرون انداخت، چون فکر میکرد فکرش درسته! یه بار هم که سر مسخره کردن هم استانیمون، نوشتم ای کاش که ما نابیناها، اونچه که مردم در بارهمون میگن تو سایت ننویسیم، کلی توهین نثارم شد. جالبه بهم نوشت، تو فکر کردی کی هستی، تو چقدر خرج سایت رو مگه میدی، و نکته ی آخری که برام خیلی جالب بود که ایشون بهم مرحمت فرمود، اینکه، تو رو هیچکی نمیشناخت، همه تو رو از این سایت شناختند! حالا اینکه شناخته شدن من توسط عزیزان دیگه چه دردی ازم دوا میکنه، نمیفهمم. الانم میگم، دیگه اگه کسی جز مدیر و صاحب اینجا بخواد باشه، من نیستم! ممنون که کامنتت باعث شد منم حرف بزنم.

با سلام خدمت دوستان خوبم در محله باصفای گوش کن. من خیلی خوشحالم که بتونه محله خوب مون سرپای خودش باشه اما میخواستم بگم اگر این طرحی که فقط اون های که پول میدن و حق عضویت میخرند حق استفاده از این محله رو داشته باشند پس ما های که از افغانستان و دیگر جا ها از این محله استفاده میکنیم باید دیگه با همه خداحافظی کنیم. شاید ما برای این محله اصلاً مفید نبوده باشیم اما میخام بگم این محله برای ما به ویژه برای خودم خیلی مفید واقع شده حالا که احساس میکنم دارم از دستش میدم راستش خیلی ناراحتم. از جناب مدیر میخام حالا که میخاد این طرح رو عملی کنه یه راهی برای من که در افغانستان زندهگی میکنم پیدا کنه که بتونم یه جوری حق عضویت بدست بیاورم من نگران پولش نیستم اما فقط این امکان وجود نداره برای من که پول از اینجا بفرستم. موفق باشید عزیزانم.

درود! اول یک نفر بیاد به من بگه اینجا چه خبره؟! میدان تاخت و تازس یا اسب سواری یا واگذاری پول یا ضهر چشم گرفتن از یکدیگر؟ یا…! آهااااااااییییییییی مجتبی میپرستمت!!! همینطور ادامه بده که خیلی باحالی!

من کل کامنتهامو مرور کردم.
توی همه ی اونها در مورد موضوع پست صحبت کردم. نمیدونم مشکل جناب اکبری دقیقاً کجاست. فقط خودم فکر میکنم شاید کامنت ۱۳۵ رو بهتر بود نمینوشتم. اونم نه همش رو بلکه بخشیش رو. بقیه ی کامنتهام مربوط به بحث بوده. این که میگم مجتبی از سعید خط فکر گرفته مگه جمله ی بدیه؟ خب هر کسی یه مشاور داره و این که اشکالی نداره. مشکل اینجاست که ادعا میشه اینطور نیست. هرچند همینش هم دیگه اهمیتی نداره. در ضمن اگر قراره اینجا عملکرد من از طرف خیلیها زمان مدیریتم بررسی بشه، منم میتونم خیلی چیزها رو بگم. کسایی که مدعی هستن از سایت اخراج شدن، فکر کنم لازم نباشه بگم که چه جنایتی انجام دادن که مرتکب شدن. پس بهتره هممون آرامش بیشتری داشته باشیم. چون من خیلی خوب یاد گرفتم به حرفهای مفت چه طور جواب بدم.
من به خاطر کامنت ۱۳۵ با شهامت اشتباهمو میپذیرم و عذر میخوام. ولی بابت بقیه ی کامنتهام اصلاً ناراحت نیستم و مشکلی توشون نمیبینم.
موفق باشید.

جنایت؟ هاها. کدوم جنایت؟ ای کاش شهامت عذرخواهی داشتیم، ای کاش دستمونو واسه چیزهایی که مینویسیم، مدیریت میکردیم، ای کاش یک کمی هم به این فکر میکردیم که دیگران هم شخصیت دارن، شعور دارن، و ما نباید فکر کنیم اختیار گفتن هر چیزی رو داریم.

سلام بر همه اهالی محله. از کوچیک و بزرگ. اینایی که دارم می نویسم واقعا حرف دلمه.
سعید خان و شهروز ، درسته بینتون شکرآب شده ولی تو رو جون رعد بی مقدار ، تمومش کنید .
گفتید و شنیدید؛زدید و خوردید،های شنیدید و هوی جواب دادید
حقو از نا حق تشخیص نمیدم. البته ناحقی وجود نداره فک کنم تفاوت سلیقه باشه. الله اعلم
اما اگه هر کدومتون ی کوچولو دلتون برای اینجا میتپه ،بحثو عنادو تموم کنید. مسلما هر کدوم از شماها هم ی طرفدارایی دارید که شاید به خاطر اختلاف شما بینشون اختلاف بیفته. که یقین دارم افتاده.
اصلا وقتی اینجا برای هر مدیرو کاربر فعالی جز درد سر نداره پس چرا به جون هم افتادید؟
باور کنید دلم برای سلامتی شما دو تا هم شور میزنه. هم شهروز و هم سعید که تازه پیوند کلیه رو انجام داده.
خودتون شاهد بودید که بدون اینکه در طی سه سال به کسی توهین کنم ی عده بی دلیل به من تهمت زدن . ولی آخرش چی منو به خیر اونا هم به سلامت.
شما دو تا هم لازم نیست بشید تو برادر و دو تا دوست شفیق ولی بی تفاوت از کنار هم رد بشید و به عناد و کینه خاتمه بدید. در آخر میگم این سایت برای کسی نون و آب نمیشه که به خاطرش دعوا و دشمنی ایجاد بشه. اینجا ی عده آدم دریا دل و گاها تنها و بعضا نبین دوست و حتما نوع دوست دور هم جمع شدن که خستگیاشونو در کنن و ی چیزی یاد بگیرن
شهروز حق با توئه سعید شما درست میگی خخخ رعد دانا خوب میدونه دنیا ارزش اینو نداره که ی لحظشو حتی به خاطر گرفتن حق خودت به کشمکش و بگو مگو سپری بشه

سلامی مجدد دوستان آمدم یک خسته نباشید بگم
و بروم

خسته نباشید همه

آقا خرج سایت تعمین میشه
خدا رضق و روزی رسان هست
نگران نباشید
یک خبر خوب هم بدم ببه دوستان سحام ادالط میخاد از اول سال آینده یعنی ۴ ماه دیگه آزاد بشه
این یعنیی بچه ها دستشون باز میشه و راحت پول سایت را میدند

به خدا فکر نمیکردم بچههایه سایت گوشکن اینجوری به جونه هم بی افتیم چند وقت پیش درگیری بینه سایت باتو و کشوره عشق بود حالا نوبت ماست فقط تنحا فرقی که داره ما با خودمون درگیریم مجتبی جان نمیخواستم این هارو اینجا بگم ولی دست خودم نیست معذرت میخام

سلام آقای سجاد رشیدی.
من در مورد درست یا غلط بودن کار مجتبی حرفی نزدم.
من گفتم و میگم که در حال حاضر آقای شهروز حسینی و تیمش هم مثل ما کاربر ساده سایت هستن و باید یاد بگیرن که در حد و اندازه همون کاربر ساده سایت حرف بزنن، همین.
به علاوه، شما اگر با دقت به نظرات اینها نگاه کنی میفهمی که مشکل اینها با مجتبی و سعید، خیلی جدیتر از بحث در مورد پولی شدن یا رایگان موندن سایته هست.
من حرفم اینه که این پست، یه پست نظرسنجیه، نه محل تسویه حساب شهروز با کادر مدیریت سایت.

البته ما آخر نفهمیدیم سایت پولی هست
پیشنهاد قبول شد یا نشد
و نظر اصلی اعلام کنید
تا بحث تمام بشه و قسمت کامنتدونی را ببندید
اگر پیشنهاد تصویب شده اعلامش کنید
اگر رد شده بگید رد شده
چرا کامنت ها را باز کردید
نظر نهایی را اعلام کنید
و تمام
تا یک سال دیگه بحث کنیم به هیچی نمیرسیم

پس نظر نهایی را بدید و کامنت ها را ببندید
چون اینطوری ممکن هست یک دعوا حسابی بشه
پس احتیاط شرط اول هست
کامنتدونی را ببندید
دیگه بحث از این بیشتر حاشیه دار نشه
ما هر چه سعی کردیم
با لحنی طنز این بحث را تمام کنیم مثل این که نشد

متشکرم

سعید و شهروز عزیز. بیشتر رو خودتوون کار کنین دوستان عزیزن. اینجور برخورد در شأن شما مدیران سابق محله نیست بچه ها.
رو خودتون مسلط باشین.
شخصاً اگه جای سعید بودم به این قضیه دامن نمیزدم و اگرم سعید به این قضیه دامن زده بود و من اگه جای تو شهروز بودم فقط با همین یه کلمه که طرف حساب من مجتبی هست و بس قضیه رو خاتمه میدادم.
اصلاً من کاری به این ندارم که این موضوع درسته یا غلط و حق هم با کیه. ولی اون چیزی که متوجه شدم اینه که این رفتارا از شما در شعن یه مدیر نیست. از هیچ کدومتون هم طرفداری نمیکنم و حق رو هم به هیچ کدومتون نمیدم, حتی اگه همه ی مدارک و شواهد ثابت کنه که حق با یکیتون هست.
حتی اگه کاربر هم باشین, یه کاربر عادی نیستین و از کاربرایی هستین که سابقه ی مدیریت داشتین. خطابم به دو تاتونه نه یکیتون.
یکیتون دنبال ارائه ی مدرکین و انگاری دادگاه سران فتنه هست, و یکی دیگتون هم دنبال اثبات این موضوعه که آره پست من خصوصی بوده و الآن عمومی شده.
بعد افکار عمومی هم این وسط باید قضاوت کنند خَخ.
بابا کلاً اگه ما اینقد دنبال تقابل نباشیم چی میشه. کِش هم تا یه جایی میشه کِشش داد. اگه بیشتر از اون اندازه کِشش بدیم میبُره. ولی نمیدونم این کِشی که دست شما دوتاست جنسش از چیه که هرچی کِشش میدین نمیبُره. با ما هم بگین جنسش چیه بریم بخریم. والا. متأسفانه یه رفتاری که بین خودمون زیاد دیدم اینه که یا طرفو صد درصد دوست و همراه و همنظر و همراه خودمون میدونیم, و یا هم کلاً میگیم اون دشمن خون و جون مال و ناموس ماست. یعنی یا همه یا هیچ. ولی ما از هیچ هم اونورتر رفتیم خَخ. خلاصه هرکی جوش میاد بیشتر رو خودش کار کنه. به خدا ثواب داره. خطابم یه نفر خاص نیست. خطابم هرکی هست که جوش میاد و نقطه ی جوشش خیلی زود آشکار میشه.
هر چند میدونم گفتم این حرفا هیچ فایده ای نداره و آخرش میگین تو کی هستی که داری نصیحت یا شایدم وصیت میکنی, ولی امیدوارم همگی هدایت بشیم و اگه به راه راست هدایت نمیشیم, حد اقلش راه راست سمتمون کج بشه.

السلااااام!

خطاب به شهروزجان و سعیدجان.
از شما دو دوست من، میخوام که اینجا کینه ها و کودورتها رو بشویین و موجب شادی شیطان نشوید.

واقعاً چرا این مسائل رو ادامه میدید؟
من موقع دعاوی شما یا اینجا ثبت نام نکرده بودم، یا یادم نمیاد و به این دلیل، از هیییچ کدومتون حمایت یا دشمنی ندارم و الان هم دارم دقیقاً به هر دوتاتون میگم.
سعیدجان مگه شهروز دشمنه توی که داری علیهش مدرک گیر میاری؟
اصلا باشه تو درست میگی.
شهروزجان تو هم خیلی کشش نده.
اصلا باشه تو هم درست میگی.
هر دو تاتووووووون!

اگه بیاین بگین به تو چه؟
ناراحت نمیشم!
شما برا چی اینقدر ناراحت میشین از دست هم؟
بابا شما رو به خدا قسم میدم فقط پنج دقیقه فکر کنید.
فقط پنج دقیقه!
میبینید که سر هیچّی دارید باهم دعوا میکنید و در سر همدیگه میکوبید!
تو رو خدا فکر کنیدااا!
راسی مجتبی دستت درد نکنه که به ما اهمیت میدی.
ممنون مجتبی آآآآآاااااااا!
ممنوووووووون!
ببخش که عضیت میشی.
خدا اجرتو در این دنیا و اون دنیا بده.
راسی اگه بخوای از افسردگی در بیای، ضعفران رو بهت پیشنهاد میکنم.
یه کوچولو ضعفران در آب حلّ کن، نوشجان نما!
امتحان شده توسط بابای خودم!
راسی دوا موای شیمیایی نخوریا!
اگه خواسی، بگو برا هر مریضیی حتی برا درمان چشای خودمون،
شماره آقای تبریزیان رو بهت بدم.
من خودم انشا الله تابستان میرم قم مطبش.
برا چشام!
ایشالاه پستشو اینجا بزنم!
ببخش که کلا به حاشیه رفتم.
اما یه وقتایی خوبه به حاشیه بری تا خشمتو از یاد ببری.
رکورد!
از خود پست بیشتر شد!

سلام پولی بشه اشکال نداره خوب هست نگران روستایی ها و فقرا نباشید هر کس امکانات بازدید از سایت از جمله کامپیوتر, گوشی و پرداخت هزینه اینترنت را دارد حتمان توان پرداخت حق اشتراک سایت را نیز دارا میباشد

بچه ها؟ میشه ازتون بخوام اگه نظراتتون در خصوص اصل موضوع رو دادید اون هایی که قبلا نظر دادید در خصوص مسائل دیگه نظر ندید؟ میشه خواهش کنم اگه کسی رو میشناسید کاربره و تا حالا نظر نداده بگید بیاد نظرشو در خصوص حق عضویت بگه؟ میشه اجازه بدید بدون اینکه این پست باعث بی احترامی به هم دیگه بشه من تا چند روز دیگه بالای محله نگهش دارم تا یک بار برای همیشه نظر همگانی رو بتونم در خصوص حق عضویت و نه چیز دیگه بدونم و جمع آوری کنم؟ اگه میشه، لطف کنید در خصوص موارد دیگه نظر نذارید. خودتون لطف کنید منت سر من بذارید مبصر خودتون باشید که من نخوام جسارت کنم خودم مبصر بشم.
دمتونم گرم!
من همون مجتبی ای هستم که آخر پست هام میگم لذت ببرید از زندگی!
همونم که همیشه به همه ی شما آخر پست ها و پادکست هام میگم خعلی چاکریم!
این سعید و شهروز همون هایی هستند که به برکت وجودشون محله دوران سختی رو خوب از سر گذروند.
اگه از این به بعد توی این پست کسی طرف حسابش من نباشم، می ترسم منو شرمنده ی خودش کنه و نمیدونم چی بگم دیگه.
لطف که بلدید چیه؟ لطف کنید اگه نظر تکمیلی هم دارید میتونید بدید ولی بحث های دیگه رو کشش ندید.
یک کلام.
بگذارید پست مسیرشو بره.
اگه هم توی این کامنتم چیزی گفتم به کسی برخورد پیشاپیش معذرت میخوام ولی معذرت خواستنم دلیل نمیشه بتونم با کامنت های بعد از این که مربوط به موضوع پست نباشند کنار بیام!
خعلی چاکریم!
لذت ببرید از زندگی!

درود! از دیروز تاحالا که به محله اومدم و هرچی میخونم میبینم که اینجا میدان تاخت و تاز شده و گروهی مشغول جویدن یکدیگرند… بنا بر این تصمیم گرفتم چند گوسفند نذر کنم و اینجا قربونی کنم تا شاید کمکی بشه و کسی دیگر کسی را نجوه… حالا هم استوخوانها را از گوشتها جدا کردم و در زودپز خوب پختم تا نرم شود و اکنون آماده ی پذیرایی هستم… بفرمایید مشغول جویدن این استخوانهای حلال شوید و دست از جویدن یکدیگر بردارید… با عرض پوزش از حاشیه رفتنم و با تشکر از همه… درضمن با حق عضویتی سالانه موافقم!

سلام.
من که موافقم. بیشترم شد یعنی در حد خودم ماهانه پرداخت می‌کنم.
این دو سه روزی که نتونستم با نام کاربریم بیام اینجا داشتم خفه می‌شدم.
این طوری بهتره و وقتی هزینه‌ها همش روی دوش یکیه عذاب وجدان پیدا می‌کنی از طرفی شاید هم موقعی که بخواهی یک جا کمک کنی نتونی.
فکر خوبیه
موفق باشید

درود به دوستان, به نظر من ماهی هزار تومن نه کسی رو ور شکست می کنه و نه کسی رو میلیاردر.
علاوه بر این، من فکر نمی کنم کسی در بین دوستان وجود داشته باشه که اینقدر وضعش خراب باشه که نتونه ماهی هزار تومن برای سایتی خرج کنه. بعدشم ما هر ماه از این هزار تومنا خرج اینترنت و ایرانسل و ساندویچو اینا می کنیم.
من شخصاً با این طرح موافقم. من با یه سایتی برای ترجمه ی زیرنویس کار می کنم. اونجا برای دانلود فیلم با سرعت ویژه اومدن حق اشتراک قرار دادن.
به نظرم اینجا هم اینجوری کنن. مثلاً اونایی که حق اشتراک دارن و پول دادن سرعت دانلودشون بالا باشه و دیگران یکمی با سرعت کمتری دان کنن. اونجوری فرقی بین کسی که پول میده و کسی که پول نمیده هم وجود داره.

با سپاس

عمو جون من مجتبی هستم که با شرمندگی کامنتت رو جاش می نویسم:
قول بده باشی و تنها نذاری ما رو. ما دلمون به شما بزرگ ها خوش نباشه به کی باشه؟ گناه دیگری رو نباید پای من بنویسی. بیخیال. من زنگت می زنم کله ات رو می خورم تا یادت نره تجربه هات مورد نیاز ماست و باید باشی تا مام دلگرم باشیم و بتونیم باشیم. خوشبختانه اکثرا با طرحم موافقت کردند و سعی می کنم تا جایی که بشه، کاری نکنم که زحمت بچه ها بیشتر بشه. مرسی که هستی.

سلام معلم عزیز!
کاری که واسه عربی بچه ها توی محله انجام دادی و استقلالی که توی روستا ها به نابینایان می بخشی هیچ وقت از یاد بچه ها نمیره!
اگه رمز هات رو قوی انتخاب کنی، هیچ کس نمیتونه هک کنه.
ببین رییس، شما باید رمز هات رو طوری انتخاب کنی که با هم یکی نباشند. مثلا رمز ایمیلت با رمز اسکایپت یکی نباشه.
بعدم یه ترفند یادت میدم:
برای خودت یه رمز فارسی که به یاد بیاری انتخاب کن و با حروف لاتین بنویسی تا هم یادت بمونه و هم واسه هکر سخت باشه نتونه پیداش کنه. رمزت کمتر از ده نویسه نباشه.
لذت ببر از زندگی و عذرخواهی بابت اینکه جوابمو به جای کامنتت جایگزین کردم.

سلام من هم موافقتم را اعلام کردم ولی یک سوال
آیا قرار هست پس از این محتوا ها کمی بهتر بشه یعنی به قول شهروز نمیشه ما پول بدیم بعد
جک و اینها بخوانیم

بنده میگم اگر این طرح اجرا شد چه چیزی به سایت اضافه میشه
آیا چت روم راه میافته
آیا کتاب خانه میزنید
و امکانات دیگه

اگر این طرح اجرا شد پول بیشتری جمع میشه
حتی بیشتر از حزینه ی سایت
خوب با این پول چه میکنید
یک برنامه ی سالانه بنویسید
مثلا بگید در سال بعد قرار هست تو فلان ماه
فلان امکان بیاد
و به سایت اضافه بشه
پس اول این که بحث محتوا را مشخص کنید
بعد باید معلوم بشه آیا سایت محدود میشه یا نمیشه
یعنی لینک ها وضعشون چی هست

بعد باید معلوم بشه تکلیف برادران خارج کشور چی هست
که میشه از اونها هم حق اشتراک به صورت دلار گرفت
در خصوص گروه ها ی واتساپی و ……
هم هر گروه را مدیریتش را بدید به یک نفر
در بحث چت روم هم چون اسکایپ هست فکر نکنم لازم باشه
و یا چت نوشتاری میشه این را تو اسکایپ یک گروه زد و ردیفش کرد تا پول زیاد به سایت تحمیل نشه
یا پست هایی که در سه سال قبل زده شده و دست نوشته هست را پاک کرد
تا حجم کمتری از حاست اشغال بشه
در خصوص مسابقه هم تنها جایضه که میشه داد
حق اشتراک هست
شما مسابقه میگذاری و هر کس برنده شد حق اشتراک یک ساله میگیره
در بحث کتاب خانه هم کتابی بگذارید که مشکلی پیش نیاد و حق کپی رایت حفظ بشه تا بچه ها بدون مشکل دان کنند
در بحث کنفرانس هم اگر وقت نمیکنی مدیریتش را بده به یکی
تا برگذارش کنه هر وقت بودی خودت برگذار کن نبودی هم بچه ها
در بحث پرداخت حزینه بیشتری بچه ها موافق هستند
شما برو تو کامنت ها بیشتری میگند موافقیم

موفق باشید

صادق کامنتمو درست نخوندی خلاصه واست توضیح میدم. ببین تو داری اگه پولی هم بدی، پول پهنای باند محله رو میدی نه پول محتوای بدتر یا بهتر. پس اگه نخواستی میتونی ندی اگه خواستی میتونی بدی. اکثریت که اینجا هستند، من و این محله رو همینطوری که هست قبول دارند و هر طور دیگه بشه هم قبول دارند. حالا اگه شما از اون دسته نباشی، هیچ مشکلی واست به وجود نمییاد. نخواستی مشارکت نمیکنی. من برای حفظ اینجا میخوام حق عضویت بگیرم نه برای گسترشش. ولی. بعله. ولی داره. ولی اگه طرح موفقیت آمیز پیش بره، امکان گسترش محله هم هست. من توی پستم نوشتم اون اتفاقات خوب، چت و مسابقه و هرچی، نوشتم اونا امکان پذیر میشه نه حتمی بشه. امکان پذیر یعنی ممکن میشه نه حتمی ولی خب ممکن بودن به اتفاق افتادن بیشتر متمایل هست تا به اتفاق نیفتادن.
موفق باشی.

سلام من موافق هستم
ولی خداییش سالی ۱۲ هزار تومن چیه
شماها در ماه شاید ۱۲ هزار تومن ها ای باشه که اصلا پرت جیب شما باشه
خندم میگیره بعضیا میگن کارتنداریم شارژ میفرستیم و و و و
من باث به این جور دوستانی بگم
پس به چه امیدی زنده هستین یا زندگی میکنید
والا بخدا
من میگم اینجا هم تکی بچرخه خیلی بهتر هست گوروهی اداره بشه
مدیریت هم نظری ندارم بچه ها ما هم خدا را میخان هم خرما
هم خر میخان هم بارش را
خب عزیزان این خو نمیشه
ولی مجتبی بیا همون بچه هایی که بودن اگر بازم هنوزم هستن کمک مالی میکنیم بره پی کارش رو من هم حساب کن
حتا اگر یک سال کامل هزینه ها یه این محله را به دوش بکشم
ولی بیا بیخیال منت کشی و
کاسه …
بشو
من دیگه رفتم تا بیشتر سر صدا نکردم
خخخخ
به حق چیز ها یی ندیده
والا

سلام خدمت عزیزان دوستان تصمیم آخر رو اگر میخواهید بگیرید. من میگم تا یکم فروردین سال ۹۶ هیچ پولی به محله ندیم تا روز عید هر کس خواست تو سایت به کارش ادامه بده. روز عید همه دوازده هزار به محله میدیم تا سال بعدی دیگه هیچ پولی نمیدیم به نظر من سالانه بهتره اگر با نظر من موافق هستید بگید تا این پست بره صفحه بعد پس دوازده هزار رو بردارید تا روز عید تا به محله عیدی هم داده باشیم

من قصدم بوده این پست یک هفته سنجاق باشه که کسی از هم محلی ها نگه من نمیدونستم نظر ندادم. اقدامات عملی شروع شده برای بررسی و اجرای آزمایشی طرح های مختلف ولی تا ۲۵ آذر صبر می کنم بعد پست رو می فرستم پایین. هنوزم به این پست سر می زنم و کامنتا رو می خونم.

پوریا جان. واست ایمیل نفرستادم تا غیر از خودت هرکی دیگه هم مییاد بخونه منو. تو و اون و این و همه تک تک نظر ندند که من مانده ام تهنای تهنا! ببین، مطمئن باش از ویرایشگر ها و کلا کادر مدیریت، کسی نیست که طرفدار خاطره نباشه. من خودم خیلی خاطراتو دوست دارم و کلا قبلا در مقابل کسایی درومدم که گفتند گوشکن باید صرفا آموزشی باشه. اگه نهایتا مشکلی، کدورتی، ناراحتی ای اونم ناخواسته بابت صحبت هر یک از اعضا باعث شده ناراحت بشی، شاید سوء مدیریت من بوده. نهایتا چه خوشبختانه بمونی چه متأسفانه به رفتن فکر کنی، واسه من و هم محلی ها همون پوریای شاد، خلاق، حرف حساب زن و باحالی! اما. اما ای کاش پست های مهر تا به الان منو یه مروری بکنی و ببینی که من توی دست نوشته هام بار ها نه شعاری بلکه عملا نوشتم اینجا همه چی ارزش داره. خاطرات ارزش دارند، کامپیوتر ارزش داره، اندروید ارزش داره، جهتیابی ارزش داره، رادیو ارزش داره، آواز و موزیک ارزش داره، دل نوشته ارزش داره و کلا همه چی رو در یه سطح دونستم و میدونم. تو خودت نگاه کن ببین خود من چند تا آموزش دارم چندتا دست نوشته؟ این نشون میده که من به عنوان مدیر اینجا، طرفدار امثال تو هم هستم. سرسخت! ای کاش با بودنت شادی های بیشتری اینجا تزریق کنی! خدا رو شکر پستاتم کم کامنت نمی خوردند! لذت ببر از زندگی و متأسفم بابت ناراحتی ای که ترکش هاش از یه بحث دیگه انحرافی این طرفی کمونه کرد و خاطرت مکدر شد. تقصیر من بدون و اگه دوست داشتی، با محله باش!
یادت نره لذت ببری از زندگی!

سلام ب آقا مجتبی
به نظرم منی ک سالی صد یا دویست تومن خرج اینترنتم میشه پس نباید مشکلی با اینکه ده بیست تومن بخوام برای استفادهی که از گوشکن میکنم بدم داشته باشم
با این پیشنهاد قشنگت موافقم و ازت تشکر میکنم
این خیلی خوبه که به فکر ما هستی
از اینکه اجازه دادی که یکی از گوشکنیها باشم ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید