خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

تو نیستی که ببینی!

تو نیستی که ببینی بهار آمده است،
سحر به سیر گل و سبزه زار آمده است.

 

تو نیستی که ببینی جهان گل افشان شد،
تو نیستی که ببینی خزان پریشان شد.

 

تو نیستی که ببینی شکوفه می خندد،
سمن به فرق مه و مهر، تاق می بندد.

 

تو نیستی که ببینی شمیم جاری شد،
تو نیستی که ببینی خزان فراری شد.

 

تو نیستی که ببینی بنفشه ها شادند،
ز دام سوز زمستان سرد، آزادند.

 

تو نیستی که ببینی!.

 

به شهر ما گه شور و هَزار و خورشید است،
گه شکوفه و صبح و ترانه و عید است.

 

هَزارها به دل سبزه زار می خوانند،
ز باغ و از سحر و نوبهار می خوانند.

 

جهان به دست بهاران شکوفه باران شد،
خزان تیره ز دشت و دمن گریزان شد.

 

به خاک سرد زمین، مهر مهربان خندید،
به باغ، نسترن و یاس و ارغوان خندید.

 

بهار سر زد و گل در بر زمین وا شد،
گل سُرور، شکفت و انیس دل ها شد.

 

تو نیستی که ببینی!.

 

شب وداع تو روحم پر از شرر می شد،
تمام عشق، ز بغض ترانه تر می شد.

 

سکوت تلخ شبانگه، سیاه و سنگین بود،
ز خون دیده ی تارم سپیده رنگین بود.

 

میان جاده ی تردید و ترس و تنهایی،
به کام شامگهی بی کران و یلدایی.

 

رهی دراز و سرشکم چراغ این ره بود،
ز سوز جان خموشم ستاره آگه بود.

 

دلم به گاه بهاران، اسیر پاییز است،
ز سوز و حسرت و درد و شرار، لبریز است.

 

تو نیستی که ببینی!.

 

تو نیستی که ببینی کنون خزان من است،
بهار در غم هجرت خزان جان من است.

 

تو نیستی که ببینی چو غنچه پژمردم،
به قعر سرد سیاهی، ز غیبتت مردم.

 

تو نیستی که ببینی سرای گل خاک است،
تو نیستی که ببینی بهار غمناک است.

 

تو نیستی که ببینی خموش بشکستم،
تو نیستی که ببینی به خاک بنشستم.

 

شب سیاه نگاهم ستاره باران شد،
دلم ز داغ فراقت شکست و ویران شد.

 

تو نیستی که ببینی!.

 

-پریسا-

۲۴ دیدگاه دربارهٔ «تو نیستی که ببینی!»

سلام دوست من. حضور و رضایت شما امتیازه واسه من. نوشتمش به حساب خودم. امیدوارم حس های مثبت از هر جا و هر جایی به وجودتون جاری بشه! سیاه نوشت های من فقط ترجمه های احساس های مدل به مدلم هستن عزیز. کلمه هایی که حال و هواهای لحظه هام رو وصف می کنن.
ممنونم به خاطر اینهمه لطف. حسابی ممنونم!

سلاااام پریسا جون، سال نو مبارک، همشهری این اولین شعری هست که از شما میخونم، ، بسیار عالی و زیبا، این شعر تمام اعماق قلب آدم رو به درد میاره و میسوزونه، امیدوارم روزی برسه شعرهایی از جنس شادی و دلخوشی بنویسی نه غم و اندوه

ایول سلام هم شهری جهان واقعی و هم محلیه اینترنتیه من. مونده بودم کی این وسط مونده جواب بهش ننوشتم دیدم همشهریمه. ممنونم عزیز از لطفت. خدا نکنه قلبت هیچ زمانی از هیچ زخم و ضربتی به درد بیاد. ایشالا از اینجای عمرت رو هرچه بیشتر شاد و کامیاب سپری کنی. آمین!
همیشه شاد باشی!

سلام پریسا زیباست. لذت میبرم از خوندن اشعارت. حس و حال عجیبی دارن اشعارت. خیلی خوشم اومد از این قسمت شعرت
تو نیستی که ببینی بهار غمناک است.
تو نیستی که ببینی خموش بشکستم،
تو نیستی که ببینی به خاک بنشستم.
شب سیاه نگاهم ستاره باران شد،
دلم ز داغ فراقت شکست و ویران شد.
تو نیستی که ببینی!.

ممنون از پست زیبات

سلام پسر پاییز. تمام این ها که گفتی، عطر بهار نارنج، سرنای نوروز و باقیه اون هایی که شمردی از شادی های بی نظیری هستن که عاشقشونم. عطر بهار نارنج، وایی آواز پرنده ها خدا از تصورش هم هیجانی از جنس بهشت روحم رو پر می کنه. ممنونم از حضور و از دعاهایی که بهم دادی. برای خودت هم همین رو از خدا می خوام.

سلام خانمی. ممنونم عزیز محشری از خودته خخخ. جدی لطف داری بهم۱عالمه ممنونم. انرژی مثبت عالیه. به نظرم باید بیشتر در پخش کردنش کوشا باشم. امیدوارم روزی که دور نیست تمام جهان از موج های مثبت پر باشه!
ممنونم که هستی!

سلام پری جان
عالی بود مثله همیشه
این سومین شعریه که ازت کوپی کردم که داشته باشم
البته اشاره کنم که شعر تو جالب نبوده ها گوش من قشنگ شنیده
اینم از دشمنی نود و هفتی
برو شاد باش و شادی کن و بابا زمان رو با شادی به پیش ببر

سلام دشمن عزیز. ابراهیم۵دقیقه بهت مهلت میدم۵صفحه پر و ریز نویس در مورد بلاغت نوشته هام و اینکه چه قدر تک تک هجاهای نوشته های من جادویی و فوق مثبت هستن چیز می نویسی میاری. تایمت از همین الان تموم شده باید بکشمت! همین جوری عشقی چون دلم می خواد الان دشمن بکشم. خخخ خوشم میاد دشمنی کنم با این. به جان خودم۱چیز دیگه خواستم بگم هرچی فکر می کنم خاطرم نیست. باشه دفعه دیگه دیدمت به حسابت می رسم چیز یعنی نه یعنی حالا بعدا بهت میگم. شکلک خط و نشون یواشکی.
شاد باشی دشمن عزیز.

سلام پریسای عزیزم. امیدوارم که عالی باشی. تو مثل همیشه عالی مینویسی و این حقیقت، اینقدر واضح هست که شاید نیازی به تکرار من نباشه. فقط اینکه امیدوارم در سال جدید، نوشته هات رنگ و بوی شادتری به خودشون بگیرن. من که حتی از خوندن کامنتات تو پست بقیه هم حس و حال متفاوتی میگیرم چه برسه به دلنوشته های قشنگت.
همیشه شاد باشی

سلام تینای عزیز. دوست با محبتم. زمان هایی که۱کسی اینهمه شفاف بهم محبت داره از شدت شرمندگی نه کلام رو گویا می دونم و نه سکوت رو جایز. ممنونم تینای عزیز. به خدا از ته دل. خیلی زیاد ممنونم. تا امروز زیاد سعی کردم که شاد بنویسم. موفق نشدم. زمان هایی که شادم هر کاری می کنم جز نوشتن. شادی ها رو میشه فریاد زد. میشه خندید. میشه بالا پرید و تمام جهان رو در شادی شریک کرد. میشه۲دستی شونه های جهان نیمه بیدار رو گرفت، تکونش داد و بیخ گوشش جیغ کشید که آهااایی بیدار شو! من خیلی شادم. پاشو این حس مثبت رو شریک باشیم. شادی دسته جمعیش چند برابره. ولی غم. آخ از این غم! غمگین که باشی میری توی خودت. با خودت خلوت می کنی. یواشکی محو میشی۱گوشه تا کسی باریدن هات رو نبینه. نمی خوایی با کسی باشی. نمی خوایی جواب هیچ سؤالی رو بدی. نمی خوایی به دلداری های از سر سیری گوش کنی. فقط می خوایی بباری. اگر چشم هات نمیشه ببارن، می خوایی توی دلت بباری. آه بکشی. سکوت کنی به احترام خاطرات. می خوایی خودت باشی و دردت. جهان اطرافت هم بهتره بخوابه. درد درده. واسه چی باید کسی رو شریک کنی در این سفره خاکستر؟ نگهش می داری واسه خودت. تا زمانی که دوباره شاد بشی. لحظه های درد این مدلی هستن. واسه اینه که من در زمان های خاکستری می تونم بنویسم. واسه اینه که نوشته هام شاد نیست. واسه اینه که تلخ می نویسم. لحظه هایی که می نویسمشون تلخ هستن تیناجان. ببخش. ببخشیدم همگی. باز هم سعی می کنم. واقعا سعی می کنم. کی می دونه شاید امسال تونستم و شاد نوشتم. تا خدا چی بخواد. سال۹۷هم رسید و من این پر حرفیم ترکم نشد. معذرت. دست خودم نیست. باز هم ممنونم از لطفت. باز هم خوشحالم که هستی. و باز هم مثل همیشه، ایام تا همیشه به کامت.

سلام سلام سلام بر پریسا بانو
خوبید آیا منو پستای حقوقیم رو که نمیبینید خیلی خوشحالیدا
به هر حال اول عیدتون مبارک بعدشم آرزوی سالی خوش برای همه
این شعره خیلی زیبا بود و خیلی به دلم نشست بعد از شش ماه اومدم با کلی پست و مطلب نخونده و دان نشده
فعلاً شب خوش

سلام جناب احمد آقای وکیل المحله خودمون. اختیار دارید ما دلتنگ شماییم ایشالا همیشه باشید! ممنونم از لطفتون و امیدوارم که بشه بیشتر این اطراف ببینیمتون. برای شما هم ایشالا سالی مثبت و مثبت و به شدت مثبت باشه از همه نظر.
کامیاب باشید!

سلام جناب شادمهر عزیز. خوب من هم دیر رسیدم واسه عرض جواب پس بی حساب خخخ. شوخی کردم. نه اونجا نبودم. واقعیتش گرفتاری های غیر اینترنتیم زیاد شدن و دارن زیادتر هم میشن اینه که خیلی زمان پیدا نمی کنم واسه خوش گذروندن. سال نو به شما هم مبارک باشه و امیدوارم همراهش درست همونی رو واستون آورده باشه که می خوایید! ممنونم از حضور عزیز شما و معذرت از تأخیر خودم.
همیشه شاد باشید!

دیدگاهتان را بنویسید