خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

گزارشی از فعالیت‌های محله نابینایان در 44 روز گذشته.

سلام به شما دوستان عزیز در محله نابینایان.

امیدوارم که حال دلتون حسابی خوب باشه.

وظیفه خودم میدونم که هر از چند گاهی بیام و از فعالیت‌های مرتبط با محله براتون بنویسم.

در روز 5 مهر، گزارش اولیه‌ای از فعالیت‌های انجام شده در محله،‌در غالب پست سیر تا پیاز تغییرات در محله نابینایان، از تثبیت کادر مدیریت تا حمایت مالی خدمت شما ارائه شد و بعد از گذشت 44 روز،‌تلاش میکنم اطلاعات بیشتری رو در اختیار شما قرار بدهم.

کتابخانه و امور دانش آموزی

 

اولین گامی که در این تیم در زمینه دانش آموزی برداشته شد،‌اضافه شدن 28 کتاب درسی و کمک درسی به آرشیو کتابخانه بود و به زودی نیز حدود 20 کتاب دیگر به این مجموعه اضافه خواهد شد.

برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی از دیگر فعالیت‌های این گروه می‌باشد که در مرحله اول با کتاب الایام از طه حسین آغاز شد و با برگزاری نشست هم‌اندیشی درباره همین کتاب به پایان رسید.

بخش آزمون‌های آنلاین محله نابینایان نیز با آغاز مسابقه کتاب‌خوانی راه اندازی شد تا از این پس با شکل و شمایلی جذاب به استقبال مسابقات و آزمون‌ها برویم.

دومین آزمون آنلاین محله نابینایان راس ساعت 20 شب روز 23 آبان ماه برگزار می‌شود که میتوانید اطلاعات تکمیلی رو از این صفحه دریافت کنید.

در روز‌های آینده،‌اخبار بیشتر و کامل‌تری توسط سمانه کریم زاده مدیر کتابخانه و امور دانش‌آموزی محله نابینایان، خدمت شما ارائه خواهد شد.

 

بازگشت کنفرانس ها به محله نابینایان

 

پس از وقفه ای نسبتا طولانی در برگزاری کنفرانسها توسط محله نابینایان،‌تصمیم گرفتیم با یک برنامه نسبتا مدون، مجددا بستر بحث و گفتگو در زمینه های مختلف مرتبط با نابینایان رو فراهم کنیم.

از این صفحه میتونید اطلاعات کاملی در خصوص شورا و آینده کنفرانس های محله به دست بیارید و از اینجا هم نیز میتونید اولویت کنفرانس‌ها که به انتخاب شما مشخص شدند رو مشاهده کنید.

در شب 23 مهر کنفرانسی با عنوان بهزیستی،‌نابینا و چالش‌های پیش رو در تیم تاک محله نابینایان به مناسبت روز جهانی عصای سفید برگزار شد که میتوان به عنوان یک نقطه شروع مناسب ازش یاد کرد.

دیگر فعالیت های محله نابینایان

 

  1. انتشار شماره اول نشریه هنریه ادبی لبخند.
  2. ساخت نمایش‌نامه های مرتبط با نابینایان؛ قسمت اول: دردسر‌های یک نابینا برای اخذ عصا و مایع سنج از بهزیستی
  3. گزارش صوتی محله از نمایشگاه نادیده‌های دیدنی در موزه ملی مَلِک.
  4. آغاز برنامه های رادیو گوش کن با نیم‌گپ.

 

روند تامین هزینه های یک سال آینده محله نابینایان

 

کادر جدید مدیریت از 14 مرداد به صورت غیر رسمی و از 12 شهریور به صورت رسمی،‌پرداخت هزینه های محله نابینایان رو به عهده گرفت.

با این حساب میتوان گفت که سال مالی برای محله نابینایان از روز 14 مرداد 97 آغاز شده است.

پس از اعلام عمومی برای آغاز حمایت مالی،‌ از جمع شما هم محله ای ها ‌17 نفر مبلغ 1 میلیون و 765 هزار تومان به سایت واریزی داشتند که ضمن تشکر از تک تک این عزیزان بابت حمایتشون، باید اعلام کنم که تا روز 9 آبان که آخرین سر رسید سرورهای مرتبط با سایت بود،‌1 میلیون و 165 هزار تومان هزینه های سایت پرداخت شده است.

 

سخن پایانی

 

سعی کردم توضیحات کاملی نسبت به فعالیت های مدیریت در زمینه‌های مختلف رو تقدیم شما عزیزان کنم تا به صورت کامل در جریان خیلی از مسائل قرار بگیرید.

قطعا و بدون شک این همه پتانسیل ما نیست و با گذر زمان،‌تلاش و پشتکار میشه کارهای خیلی بزرگ که در شأن این محله و ساکنینش باشه رو به نتیجه رسوند.

در اینجا لازم می بینم تشکری داشته باشم از همه افرادی که ما رو در تجربیات، مهارت ها و دل نوشته های ارزشمندشون شریک می کنن، و خصوصا خدا قوتی بگم به عزیزانی چون جناب علا الدین، جناب امید صالحی، احمد حیدری و خانم مسافر و رعد بارانی که با پست های سریالی و پر محتواشون همراه ما شدن و اظهار خوشحالی کنم از بازگشت آقای چوبینی، آقای نظری و خانم یلدا، آشناهای قدیمی کوچه ها و اهالی محله که دوباره دیدنشون واقعا برای ما شادی آفرین بود و هست.

بی شک مهم تر از تموم فعالیت‌هایی که من بالا بهش اشاره کردم، حضور گرم شما عزیزان در تولید محتوا برای محله هست. صمیمانه از تمام افرادی که در این راه با ما و محله همراه و هم قدم شدن تشکر می کنم و دستشون رو می فشارم، و همچنان خواهان همراهی های بیشتر شما عزیزان هستم و هستیم.

دلتون شاد و لبتون خندون!

۵۷ دیدگاه دربارهٔ «گزارشی از فعالیت‌های محله نابینایان در 44 روز گذشته.»

سلام. اول از همه ازت ممنونم که خودتو مقید به ارائه گزارش به ما کاربران سایت می دونی. این برای من خیلی ارزشمنده. دوم اینکه از توجهت به نوشته های خودم ممنونم. این توجه به من نویسنده دلگرمی میده تا مطالب بیشتری منتشر کنم و نقش فعال تری در پیشبرد اهداف محله داشته باشم. باز اگه نکته ای به ذهنم رسید در میون میگذارم. باز هم واسه تموم زحمتایی که واسه اینجا می کشی ازت صمیمانه سپاس گزارم.

سلام محسن جان. یه پیشنهاد.
اما، قبلش بیا این دست گُل گنده رو برای تلاش فراوون خودت و مدیریتت بگیر داره دستم می افته.
خب، بریم سراغ اصل مطلب.
اگه امکانش هست یه برگه ای به برگه های سایت اضاف کن. اونجا اسامی مدیران قبلی و فعلی رو قرار بده.
مدیرانی که بودن و هستن و مدت زمان فعالیتشون رو بنویسی. خوبه. اگر بتونی عکس هر کس رو هم جدا کنار اسامی قرار بدی عالیتر میشه.
میدونی من فکر میکنم این صفحه بتونه اینو نشون بده که به هیچ وجه مدیران سایت فراموش شدنی نیستن. چون همیشه آدمهای خوبی مدیر بودن.
البته: به شرطی که این برگه بجای خیر منجر به شر نشه.
به نظرم این قسمت رو بهتر هست که تو فسفر به باد بدی. نه من.
تا یه نظر و حجم فسفر دیگه ای که بسوزه خدا نگه دار.

از من تشکر نکردی در پستهای سریالی و قدیمیهای برگشت داده شده. میرم پش سرمم نیگا نمیکنم تا بیاید گریه کنید بگید تو رو خدا برگرد رهگذر. تو رو جون رعد برگرد. مرگ بانو برگرد. مظاهری بیمیره برگرد. تو رو خدا برگرد. سمانه آکله بیگیره برگرد. ولی منکه برنمیگردم. رفدم خدافسدون

سلام بر شما.
رهگذر، اگه تو بری میمیری! شک نکن که اگه از جمع نابیناها جدا بشی. دیگه زنده نیستی!
اگه باور نداری برو تا ببینی!
و اما از جناب صالحی بخاطر اینکه در همدلی هرچه بیشتر دوستان تلاش می کنند هم تشکر می کنم.
اگه بشه که همه ی نابیناها در یک فضای کاملا آرام و بدون هیچ گونه تنشی با هم به گفتگو بپردازند و دانسته هاشون رو و داشته هاشون رو با هم به اشتراک بزارند این اولین و مهمترین قدمی هست که میتونه منجر به یک اتحاد سراسری بشه.
ما تجربه ی انواع انجمنها و گروه های مختلف رو داریم.
پس بیایید از یک جا شروع کنیم به توافق بر سر هر آنچه که به نابینایی مربوطه، و فارغ از انواع تفاوت های فکری و عقیدتی فقط در یک جهت با هم به اشتراک کامل برسیم؛ و اون هم بر سر مسائل عام جامعه ی نابینایی هست.
اگر به یک چنین آرمانی بشه دست یافت ساختن یک انجمن کارا و پویا اصلا سخت نیست.
در اون صورت هست که میشه دست کم برای نابینا هایی که بعد از ما خواهند اومد کاری کرد تا از ما راحتتر زندگی کنند.

سلام جناب نظری عزیز و بزرگوار.
من به سهم خودم قول میدم که تموم تلاشم رو برای اتحاد و همدلی نابیناها توی محله انجام بدم.
امیدوارم با کمک شما عزیزان روز به روز به این هدف نزدیک تر بشیم.
خوشحالم که هستید.

سلام خدمت شما و خدا قوت, ضمن تشکر از زحمات مدیرانِ قبلی این محله و پایه گذاری و هدایت این فضای صمیمی محله با کوچه ها و خانه هایی که در هر یک دنیایی از انرژی, امید, انگیزه و حس زیبای دوست داشتن و عشق ورزیدن جریان داره, خوشحالم که در حال حاضر با انتخاب شایسته آقای خادمی بزرگوار, شما مدیریتِ محله رو بر عهده دارید. براتون موفقیت و سربلندی رو آرزومندم و ازینکه نسبت به بنده و سیاه نوشته هایی که در سایت منتشر می کنم لطف دارید بی نهایت سپاسگزارم. مطمئنا با این ایجاد انگیزه همکاری بنده و سایر هم محلی ها ادامه خواهد داشت. کامروا باشید.

درود بر محسن عزیز،
کمترین کاری بود که می توانستم انجام دهم.
خیلی به من محبت داشتی.
امیدوارم بازگشتم به این محله خاطرات بهتری رو در آینده چه برای خودم و چه برای هم محلیهایم در بر داشته باشه.
امیدوارم به کمک یکدیگر سایتی بسازیم که در میان نابینایان جهان شهره باشد.
شاید عملی شدنش بسیار سخت و در حد رؤیا باشد ولی اصلاً غیر ممکن و به دور از واقعیت نیست.
فقط ما نابینایان ایران باید خود را باور داشته و به سمت هدفمان با قدرت و سرعت و به دور از هیاهو و تشنج حرکت کنیم.
پس:
با هم، در کنار هم و برای هم تا فتح قله های افتخار

سلام خوشبختانه از این پست وکامنتهای مربوطه بوی وحدت و اتحاد استشمام میشود از آنجا که کلید موفقیت ما نابینایان در فعالیتهای اجتماعی وحدت و اتحاد میباشد این امر امیدوار کننده است امیدست که هرچه زودتر به این هدف دست پیدا کنیم و به زودی شاهد موفقیتهای روز افزون باشیم آمین

سلام محسن عزیز.
بی تعارف و از ته قلبم بهت خدا قوت میگم. با یه نفس عمیق و خوشگل بعدش.
انقدر جرأت دارم که بتونم از طرف خودم و دوستام قول بدم.
ما کنارتیم رفیق. فقط کافیه اشاره کنی.
ضمنا از گزارشت هم ممنونم. همینو ادامه بده تا همه چی مکتوب و طبق روال پیش بره.
میخوامت مُحسِنِ عالیِ محله.

سلام تشکر تشکر تشکر
خداقوت به همگی
سایت شده همون سایت بزرگ و صمیمی
مطالب خواندنی و مفید
موفق باشید
در پایان تشکر فراوان از خانم کریمزاده برای بروز نگه داشتن کتابخانه دانشآموزی چون واقعا بکار میاد
شاد باشید و پر انرژی

سلام به کاربر ۲۰۱۸.
خدا رو شکر که از وضعیت محله راضی هستید.
بله، خانم کریم زاده یکی از افرادی هست که خیلی خیلی صادقانه برای پیشبرد اهداف کتابخانه و دانش آموزی تلاش میکنه و واقعا قابل تقدیر هست زحماتش.
زنده باشید.

درود. ایول محسن, من تا حدودی از تلاشات واسه محله آگاهم و مرسی که صادقانه و مجدانه داری جلو میری.
خیلی وقت میذاری, با بچه ها یکی یکی یا چند تا چند تا حرف میزنی, باهاشون وقت میگذرونی, حتی باهاشون بازی میکنی میگی و میخندی. جوری که اصلاً اگه یکی فقط یه بار گذرش به تیمتاک محله بیفته, متوجه میشه که تو با بچه هایی, عین خودشونی, و یه کاربری مثل بقیه.
این خیلی عالیه و این شفافیتو همین جوری ادامه بده.
ما هم در حد توان و وسعمون در کنارتیم. ارادت.

سلام علی.
ممنونم از صحبتهای پر محبتی که نسبت به من داشتی.
خوشحالم که هستی و به نویسنده های محله انرژی میدی.
حضور امثال تو همیشه میتونه به روحیه فعالیت در تولید محتوا برای سایت کمک زیادی بکنه علی.
شاد و پیروز باشی.

سلام و عرض ادب
میگما منم یک مدت قهر کنم برم بعد بیام چند تا پست بزنم تا اسممو تو گزارش بعدی بینیویسی! خخخخخخ
امیدوارم لب همه دوستان خندان, دل همه دوستان شادان, همه پر انرژی به سوی آینده ای روشن قدم برداریم و منتظر خبرهای خوب از بروبچه های گوش کن هستم
موفق و شاد و شارژ باشی

سلام محسن جان.
فعالیت تیم کتابخانه و امور دانش آموزی عالیست چون کار بچه ها رو راه انداختید.
کمک مالی اخیرا چطور انجام شد؟
من خبر ندارم.
در سایت اعلام کردید برای جمع آوری؟

خواستم بگم منم هستم و خواهم بود.
روزی از خواب زمستانی به در خواهم آمد و حرفهایی که تا حالا ازم نشنیده اید خواهید شنید.
موفقتر از پیش باشی

سلام به همگی. به جان خودم خیلی زمانه دارم وسط بچه های این کامنت دونی بالا پایین میرم ببینم چی میشه بگم که اندازه ابراز حس و حال بقیه شفاف و قشنگ باشه هیچ کلمه ای از هیچ کجای ذهنم نمیاد کمک. بی حرف هم دلم اجازه نمیده رد بشم. محسن و بچه ها و همه و همه ممنون به خاطر تمام تلاش ها و تمام پیش رفتن ها و پیش بردن ها و تمام حس قشنگی که منتقل می کنید. من همیشه گفتم باز هم میگم که تا هر جا بری بالا باز جای بالاتر پریدن هست. به امید اینکه اینجا و اهالیش بتونن و بتونیم هرچی بیشتر اوج بگیریم و بالاتر و بالاتر بپریم!
موفق باشی محسن و شاد باشید همگی!

سلام محسن جان من در تیم تاک تا حدودی شاهد زحمات شما و دوستانتان هستم و همگی به شما خدا قوت میگم امیدوارم همینطور پر انرژی و پر قدرت محله را به پیشرفت برسانید این گزارش ها باعث پیشرفت شما خواهد شد و شاد و پر انرژی باشید

سلام. اونهایی که رفتند برات مهم نیست؟ اونهایی که صادقانه و بیمنت پست میزدن برات مهم نیست برن؟ من متاسفم که هر کی میاد تو این سایت؟ حزبی عمل میکنه و باند میسازه واسه خودش و دیگه برای دیگران هیچ ارزش و احترامی قایل نمیشه. ما که رفتیم. خیلی کارها خواستیم بکنیم. اما، شخصیت انسان، تا یه حدی تحمل توهینپذیری رو داره. من دیگه ندارم.

سلام
من خیلی وقته تو بحثی شرکت نکردم و راستش واقعا حوصله شو هم نداشتم و ندارم
اما اینجا حس کردم سوء تفاهم پیش اومده و قطعا پست زننده میومد حلش میکرد اما من گفتم شاید بتونم از طرف خودم یه چیز بگم.
اونم این که ببینید من هم مثل شما شدید و شدید و شدییید متنفرم از جناح بندی (امیدوارم جناح رو درست نوشته باشم)
و اگر دقت کرده باشید یک دوستی یه پستی زد که فرموده بود چرا بعضیا رفتن و نیستن، چرا دیگه ازشون خبری نیست؟ منم یه چند خط دلایلی رو که به نظرم بود رو به شکل داستان نوشتم.
پس شک نکنین به محضی که حس بشه اینجا داره گروه بندی میشه، من خودم اولین نفرم که دیگه پیدام نمیشه، هرچند الانشم کار خاصی نمیکنم…
نمیدونم آقایید یا خانم، فقط به عنوان برادر کوچیکتر به شما پیشنهاد میکنم یک بار با این آدم صحبت کنین، بعد ببینین واقعا این شخص مدلش همینه؟؟ اگر اینطوری بود بیاید همینجا بگید..
فعلا بدرود..

سلام محسن دوست عزیز و دوست داشتنی من. من واقعا ازت ممنونم که هستی. هم به عنوان دوست من و هم به عنوان مدیر این محله و باز هم ممنونم که من حقیر رو یاد کردی. باید بگم که اگه من کاری هم انجام میدم باعثش خود تو هستی که به من انگیزه میدی. امیدوارم بیش از پیش بتونم کنار تو و هم محله ای های عزیزم باشم.

درود بر آقا محسن گرامی. ۹روزگیت را شادباش میگم خخخخ. چرا یادمون نبود ۱۱آبان را جشن بگیریم پس پساپس زاد روزت خجسته و فرخنده باد.
از ارائه گزارش هم صمیمانه سپاسگزارم. سنت حسنه ای است باشد که همه پند گیرند.
درود بر تو و همکاران خوبت باد.

ضمن عرض سلام و ادب خدمت مدیر پر تلاش محله و تقدیم دنیایی از سپاس به شما و دیگر دست اندر کاران سایت به خاطر زحماتتون، جسارتاً اگر ضبط شده ی کنفرانسها را هم برای دانلود قرار بدید، تا افرادی مثل من که سعادت حضور ندارند از مطالب مطروحه بی بهره نباشند، مزید امتنان است. خدا قوت.

دیدگاهتان را بنویسید