خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
دانلود مجموعه ی مهارت های آشپزی ویژه ی نابینایان

درود بر شما دوستان خوب من در محله ی دوست داشتنی خودمون. امیدوارم هر کجا که هستید، تندرست، پیروز و پر از انرژی مثبت باشید.

از این که بعد از مدت طولانی باز هم اینجام به شدت هیجانزده هستم و البته خیلی هم خوشحالم. هرچند که حال و هوای محله تغییرات زیادی کرده و هممحله ای های جدید خیلی ممکنه من رو نشناسن. دیگه الآن دوره دوره ی جووناست و ما پیر مرد ها باید بشینیم یه گوشه و میدون رو بدیم به با انگیزه ترها. این که هممحله ای های جدید من رو چقدر بشناسن مثل این میمونه که بگیم دهه ی هشتادی ها چقدر شاهرخ خواننده رو میشناسن خخخ. به هر حال گفتیم بعد از مدتها بیاییم یه قدمی تو محله بزنیم و یه عیدی کوچولو موچولو هم بدیم به دوستامون و بریم پی زندگیمون. بیشتر از این مطلب رو طولانی نمی کنم که اگر ولم کنید ساعت ها مجبورید بشینید این پست رو بخونید. پس به اتفاق میریم سر اصل مطلب که بگم در کل من الآن اینجا خودمو با شما چی کار دارم خخخ.

ماجرا از این قراره که ما یه برنامه ی رادیویی داریم به اسم شش نقطه که حتماً همتون میشناسیدش. شش نقطه تنها برنامه ی ویژه و اختصاصی نابینایان توی کل صدا و سیماست که جمعه شب ها از رادیو تهران پخش میشه. اواسط سال قبل بود که من و همسرم که همون پریسیمای محله ی خودمون باشه، تصمیم گرفتیم که یه آیتمی توی شش نقطه داشته باشیم و توی این آیتم که اسمش هم نقطه نما هست، ترفند هایی رو به نابیناها آموزش بدیم که بتونن با به کار بردن اونها، ساده تر و سریعتر امور آشپزی و آشپزخونه ی خودشون رو انجام بدن. در کنار این ترفندها، کلی هم وسایل و دستگاههای کاربردی معرفی کنیم که بشه باهاشون راحتتر این ترفند ها رو به کار برد. این بسته ی پیشنهادی رو بردم کوبیدم رو میز سردبیر برنامه که همون اشکان خودمون باشه و اشکان خودمون هم از این پیشنهاد استقبال کرد و در نهایت آیتم نقطه نمای آشپزی توی برنامه ی شش نقطه استارت خورد. این آیتم سریالی به مرور پیش رفت تا این که حدود یک ماه و خورده ای پیش، در قسمت بیست و دوم به ایستگاه آخر خودش رسید. بعد از این که پخش این مجموعه توی شش نقطه تموم شد، دوباره رفتم سر میز اشکان و یه پیشنهاد دیگه کوبیدم رو میزش و اون هم این بود که کل این مجموعه ی بیست و دو قسمتی رو در قالب یک بسته ی آموزشی به اسم خود برنامه ی شش نقطه در فضای مجازی منتشر کنیم تا همنوعانمون بتونن به صورت یکجا از این مجموعه نهایت استفاده رو ببرن. از اونجا که اشکان جرأت نمی کنه رو حرف من حرف بزنه، چیزه یعنی منظورم اینه که خیلی از پیشنهادات سازنده ی من استقبال می کنه، باز هم با این پیشنهاد موافقت کرد. این شد که به سرعت قسمت های مختلف این مجموعه رو جمعآوری کردیم و در قالب یک بسته ی آموزشی در کانال اختصاصی شش نقطه در تلگرام منتشرش کردیم. بعدش تصمیم گرفتیم که این مجموعه رو توی سایر منابع مرتبط با نابینایان هم منتشر کنیم و اولین جایی که به ذهنم رسید، محله ی خودمون بود. دلیلش هم این بود که من و پریسیما هم یه عیدی به هم محله ای هامون داده باشیم و هم یه شیرینی به خاطر به دنیا اومدن کوچولومون که کمتر از یک ماه دیگه پا تو این دنیا میذاره. منتها گفتیم چون اوضاع مالی خرابه عیدی و شیرینی رو دوتا یکی کنیم خخخ. کادو مادو هم خواستید بدید بگید شماره کارتمو بذارم اینجا. دیگه رمز پویا هم اومده نمیتونید رمز دومش رو بسوزونید دلم خنک شد خخخ.

اما بریم یه کمی هم این مجموعه رو معرفی کنیم. ما توی این مجموعه ی بیست و دو قسمتی موضوعات مختلفی رو مطرح کردیم و در موردشون ترفند آموزش دادیم و جدیدترین وسایل و دستگاههای مرتبط رو معرفی کردیم که به اختصار مهمترینهاشون رو اینجا براتون فهرست می کنم. ما تو این مجموعه گفتیم که:

یه نابینای مبتدی چطور می تونه اجاق گازش رو بدون ترس از گاز و سوختن دستش روشن کنه.

یه نابینا چطور بدون ترس از ریختن آب جوش روی دست و یا پاش می تونه چای درست کنه و اون رو توی استکان یا لیوان بریزه و بزنه به بدن یا بده مهموناش بزنن به بدن.

یه نابینا چطوری می تونه در قوطی های کنسروی که آسان بازشو نیستن رو باز کنه و ازشون استفاده کنه.

یه نابینا چطور می تونه بدون کثیف کاری از انواع روغن استفاده کنه و به اندازه ی دلخواهش توی غذاش روغن بریزه.

یه نابینا چطور می تونه برنج و سبزیجات مختلف رو بشوره و آبکش کنه.

یه نابینا چطور می تونه مواد غذایی مختلف رو سرخ کنه و اونهایی که موقع پختنشون لازمه برشون گردونه رو راحت برگردونه.

یه نابینا چطور می تونه مواد غذایی که لازمه پوستشون کنده بشه و یا خورد بشن رو به راحتی پوست بگیره و خوردشون کنه. یا چطور مرغ، ماهی و میگو رو تمیز کنه و خورد کنه.

شکل ظاهری تمام سبزیجات رو توصیف کردیم که بشه اونها رو با لمس از هم تشخیصشون داد.

گفتیم که چطور میشه تخم مرغ سالم از فاسد رو از هم تشخیص داد و اگر لازم شد زرده و سفیده ی اون رو از هم جدا کرد.

و در آخر هم توضیح دادیم که یه نابینا چطور می تونه با استفاده از وسایل مختلف اندازه گیری کار کنه و از مواد غذایی مورد نظرش به اندازه ی دلخواهش استفاده کنه.

خلاصه کلی مطلب و ترفند کاربردی توی این مجموعه هست که می تونه به شما کمک کنه که هرچه بیشتر در آشپزخونه ی خودتون مستقل باشید.

اما بریم سراغ اصل قضیه که همون لینک دانلوده. حجم این بسته ی آموزشی حدود 123 مگابایته که در قالب یک فایل فشرده براتون آماده کردیم که از طریق
این لینک
می تونید دانلودش کنید.

اما اگر دوست دارید برنامه ی شش نقطه رو دنبال کنید، از آخرین اتفاقاتش مطلع بشید، به آرشیو برنامه های قبلیش دسترسی داشته باشید، در موردش نظر بدید و نظرات بقیه رو هم بخونید، می تونید توی تلگرام و اینستاگرام شش نقطه رو جستجو کنید و عضو کانال و صفحه ی اختصاصی این برنامه بشید.

خب دیگه حسابی سه سال دوریم رو جبران کردم. به اندازه ی کافی پست طولانی شد. اونایی هم که دارن یه چیزایی زیر لب میگن زشته نکنید این کارارو خجالت بکشید خخخ.

امیدواریم که این مجموعه به درد همنوعانمون بخوره و بتونه کمک حالشون باشه. محتوای این مجموعه کاملاً تجربیه و می تونه با تجربه ی بقیه متفاوت باشه.

در پایان سال نو رو بهتون تبریک میگم و امیدوارم سال و قرن خوبی پیش روی هممون باشه و اتفاقات مثبت همینطور پشت سر هم برامون بیفته.

مواظب خودتون و خوبی هاتون باشید.

عیدتون مبارک و بدرود.

۴۷ دیدگاه دربارهٔ «دانلود مجموعه ی مهارت های آشپزی ویژه ی نابینایان»

سلام. اعیاد رو صمیمانه تبریک عرض میکنم. به سلامتی دارید صاحب فرزند هم که میشید که اینم حسابی بهتون تبریک میگم. قطعا این بسته آموزشی میتونه مفید باشه. بله موافقم تجربه افراد هم میتونه در این موارد و خیلی موارد دیگه متفاوت باشه. سربلند باشید.

عجب! بازم یه چیزو از قلم انداختم که! کی میشه بتونیم کامنتامونو ویرایش کنیم. حالا میترسم تا فردا صبح هی یه کم یه کم چیز یادم بیاد بنویسم. خخخخ. سال نو رو هم بسیار فراوان و بلند و شدید و اینا میتبریکم و امیدوارم سال خوبی رو در پیش داشته باشین

سلام سلام امیدوارم احوالتون خوب باشه اول بگم که از دیدن پستی با نویسندگی شما خوشحال شدم حسابی یاد خاطرات گذشته و دریافت ایمیل ثبت نامم در محله افتادم که از طرف شما اومده بود و دوم که خیلی وقت بود چندتا سوال آشپزی برام بدون پاسخ مونده بود که با دیدن توضیحات خوشحال شدم که جوابهامو پیدا کردم اما متاسفانه نمیدونم لینک چه مشکلی داره که به هیچ عنوان نمیشه دانلودش کرد در صورت امکان یک بار چکش کنید. و در انتها هم تولد فرزندتونو تبریک میگم و آرزوی سالی نو و خوب رو براتون دارم

سلااااام شهروزی. عیدت و تولد کوچولوی عزیییزِت حسابی مبارک باشه. امیدوارم مثلِ خودِت مرد و یا اگه دختره یه خانوم واقعی و استثنایی مثل پریسیمای دوست داشتنی بشه.
شماها قدیمیا همین که هستید و اینجا مطلبتون میاد خودِش عیدیه مَشتی!
دمِتون گررررم واسه اشتراکگذاری این تجربه های ناااب و به درد بخور. به پریسیما، اشکان، امیر، و همممه ی بچه هایی که باهاشون در ارتباطی و نیستن این روزا سلام برسون و بگو محله دلش براشون تنگ شده.
بیاید بیشتر توی این روزای سخت محله کنارش باشیم و بهش سوختِ انگیزه برسونیم. این روزا خیلیا از ماها گوش کنی تر و پایِ کار تَرَن.
ماها نباید این همه عقب بمونیم.
موفق باشی و، بیشتر ببینیمتون! ‌

سلام مسعود. کوچولومون دختره و اسمش هم آتریساست. تا جایی که مشغله اجازه بده سعی می کنیم اگر کاری از دستمون بر بیاد انجام بدیم. جدید و قدیم هم نداره. همه دارن زحمت می کشن. ببین این مجموعه رو حتماً گوش بده یاد بگیرا. نیست یه کم خوشخوراکی گفتم یه وقت لنگ نمونی خخخ.
عیدت مبارک. مرسی که هستی.

اوه اوه اوه.
ببین کیو در تصویر داریم! شهروووووووووووووووووووووووووز.
چطوری پسر؟ خوبی پسر؟ خوشحال باشی همیشه پسر.
ایشالا پسرت که به دنیا اومد دختر باشه. چیزه. یعنی منظورم اینه که ایشالا بچه‌تون سالم و صالح و افتخار‌آفرین و جهان‌پهلوان و از این قلم افراد باشه یا بشه.
ولی آرزوی واقعیم واسش و واست و کلا واسه همه اینه در هر حالی که هستند جدای از میزان ثروت مادی یا جایی که زندگی می‌کنن یا شرایط محیطی، از لحظه لذت ببرند و در لحظه احساس خوشبختی کنن. باقیش از نظرم کشکه. کشک. اونم چه کشکی! کشکِ سمیه!
من خودم شخصا شرعا قانونا حقیقتا با باز کردنِ درِ کنسروی که به لج و عامدانه سخت‌باز‌شو ساختندش مشکل دارم و مطمئن باش این یه قلم رو از دست نخواهم داد. البته یه چیز رو هم بگمت؟ اگه حتی مطمئن هم نباشی، باز هم این قلم رو از دست نخواهم داد. آخه این قلم، قلمیه که یادگاری معلمِ دورانِ پیشدبستانیمه و با این‌که دیگه بریل نمی‌نویسم، بازم قلمم رو دوستش دارم.

سلام مجتبی. قرن عوض شدها تو هم در مورد تعویض قرصهات یه کم فکر کن. بعید می دونم ضرر کنی خخخ. حالا این همه کشک چرا سمیه؟ نکنه ورژن جدید الهام خودمونه! ما الآن تو اوج لذت بردنیم خیالت تخت. تو هم همین باش.
مرسی که هستی.

سلام چقدر خوشحالم بعد این همه مدت پستی ازت اینجا میبینم
قدم نورسیده مبارک و آرزو میکنم بهترینا در انتظارش و انتظار شما و مادرشم باشه
و اینکه امیدوارم این شروع مجدد ادامه دار باشه
عید هم مبارک و مرسی بخاطر عیدی

سلام بر ابراهیم عزیز. ممنون بابت انرژی مثبتی که بهمون دادی. نشستی کنار گود میگی لنگش کن؟ پس خودت چرا دیگه نمینویسی؟ یه رمان نوروزی منتشر می کردی تو عید سرمون گرم بشه خخخ! به هر حال ممنون از لطف و حضورت.
پیروز باشی.

سلام.
تشکر میکنم از هدیه ارزشمندتون.
منم که تلگرام اینستا اینا ندارم اگه بخوام فایلای آشپزی دانلود کنم، بدون پست شما قطعا به مشکل میخوردم چون که گفتم شبکه های اجتماعی ندارم.
بهترین جا به نظرم همین سایت گوش کنه.
راستی از رادیو اصفهان هم برنامه مخصوص نابینایان پخش میشه شایدم برای همه معلولین باشه نمیدونم.
چهارشنبه ساعت هشت به بعد شب.

سلام بر خانم آیت گرامی. خوشحالیم که این مجموعه به دردتون می خوره. راستش در مورد شبکه های استانی خیلی اطلاعات دقیقی نداریم. ولی اگر هم برنامه هایی باشن، مقطعی هستن و بعد از مدتی حمایت لازم ازشون نمیشه و متوقف میشن. شش نقطه از این حیث متمایزه که بیش از پنج سال هست که داره پخش میشه و ثبات خوبی داشته و در حال حاضر هم مورد حمایت شخص مدیر رادیو تهران هست. به طوری که حتی سر ضبط برنامه های شش نقطه هم گاهاً حضور پیدا می کنن. البته ما خیلی خوشحال میشیم که مشابه شش نقطه در رسانه ی ملی بیشتر و بیشتر بشه. به هر حال ممنون از لطف و حضورتون. عیدتون مبارک و موفق باشید.

سلام محمد. یه جوری میگه انگار خودش الآن امیده ما تتلو. چون دختره ماجرای خوانندگی منتفیه حد اقل تو ایران. ولی شاید متقاعدش کنم یه موسیقیدان خوب بشه. راستی یه بلیت بگیر برو هولند کنسرت عشقت. اونجا بچه ها هستن خرجت بالا نمیزنه.
عیدت مبارک. خوش باشی.

درود.
خوشحالم که اینجا میبینمت.
سه تا عیدی بهمون دادی که پسر.
اعلام حضورت, این مجموعه آموزشی, و خبر بچه دار شدنت.
امیدوارم دو تاییتون هر جا هستید بهتون خوش بگذره و بهترینها رو تجربه کنید.
عیدتون هم شدییید مبارک باشه. منتظر پستهای بعدی هم هستیم.

سلام پدر. من جایی نرفته بودم. سرم شلوغه خب! میگم داری بابا بزرگ میشی سیسمونی بهم نمیدی؟ اسمشو که گفتم آتریسا. البته برای پیرمردی مثل تو گفتن همچین اسمایی ممکنه سخت باشه ولی تلاشتو بکن انسان به امید زندست خخخ. قرن نو رو بهت تبریک میگم. نیست تو چندین قرنه زندگی کردی دیگه سال برات شوخیه خخخ.
مرسی که کامنت گذاشتی.
شاد باشی.

سلاااااااام بر شهروز عزیز باور کن همین چند روز قبل یادت کردم و گفتم خبری ازت نیست امیدوارم سال خوبی در پیش داشته باشی از خبر بابا شدنت خییییلی خوشحال شدم اسم زیبایی هم انتخاب کردی و دختر بودنش که واقعا ماه هست واقعا دختر با خودش برکت و رحمت میاره البته دختر یا پسر بودنش مهم نیست ولی من از وقتی دختر دار شدم یه طعم خیلی نایاب را احساس کردم خلاصه امیدوارم خوشبخت در کنار هم دیگه زندگی کنید تو و پریسیما هر دو لیاقت این خوشبختی را دارید راستی خبر تولدش را هم بهمون برسون تا بیشتر تر تر تر خوشحال بشیم

درود بر آرتیمان عزیز. خب دیگه من یه دفعه فهمیدم شما یاد من افتادید دویدم اومدم پست زدم خخخ. انصافاً برکت که داشت. چون هنوز دنیا نیومده تونستیم خونمون رو عوض کنیم و بزرگترش رو بخریم. ممنون که به فکر ما بودید.
عیدتون مبارک و پیروز باشید.

سلاااام و شدیییید تبریک می گم آقای پدر چقدر خوشحال شدم و چقدر پریسیمای مهربونم مامان مهربون و خوب و عااالییی هست شکلک من که واااقعی اااقعی شیرینی می خوام اونم پنجتا تازه خیلی هم پر خامه باشه

و مرسی هم بابت عیدی عالی و بکوب بکوبتون زیاااد

چقدر خوشحال شدم پستتون رو اینجا خوندم و ای کاش بازم یه قدمایی این طرفا بزنید البته فکر کنم با کفش بوقی نینی تون و بازم تبریک و بازم ممنون

پیشاپیش سال جدید هم مبااارک و براتون سربلندی و شادکامی و خوشبختی روز افزون آرزو دارم

سلام بانو. میگم برو از این بستنی نون خامه ایا واسه خودت یه سی چهلتا بخر بخور حالشو ببر. خوب شد ما یه پست زدیم بچه های قدیمی اعلام حضور کردن! انصافاً با هر کامنت شما کلی خاطره تو ذهنم مرور میشه. شیرینی هم هرکی میخواد پاشه بیاد بگیره ما واسه کسی شیرینی نمیفرستیم که خخخ.
ممنون از حضورت. عیدت مبارک و موفق باشی.

سلام. منم اومدم یه تشکر کنم بابت حضور پر مهرتون. ممنونم که هستید و به ما لطف دارید. بابت تبریک هاتون هم تشکر می کنم.
راستی عید همگیتون مبارک. امیدوارم سال جدید سالی پر از عشق، پول، لذت و خوشی باشه.
برامون دعا کنید تا آتریسا به سلامتی دنیا بیاد و خبرش رو هم شهروز در اولین فرصت ممکن حتما بهتون میده.
همگی شاد و موفق باشید.

سلام سلام سلااااااااااام.
فکر می کنم جای من حسابی در این پست خالی باشه.
اومدم و جای خالی رو پر کردم.
تبریک میگم همه چیز رو.
هر چند که قبلاً حضور دختر گلتون رو تبریک گفته بودم ولی الآن همراه با بهار جدید و قرن جدید و سال جدید تبریک میگم و آرزوی سلامتی و شادی دارم برای هر سه نفر شما.
چه قدر یاد قدیم ها افتادم.
یاد شب نشینی های محله که به راهش انداختیم و یاد هزارتا خاطره که هزار واقعاً اغراق نیست.
خونه جدید رو یادم رفت که تبریک بگم.
چه قدر پری نگران بود نکنه جامون توی این خونه تنگ باشه با حضور بچه که خدا رو شکر حل شد.
واقعاً خوشحالم.

سلام حسین. آره جامون خیلی تنگ بود. خوشبختانه قبل از اومدن بچه تونستیم خونه ی بزرگتری بگیریم. آره واقعاً یاد قدیما به خیر. البته هنوز اون صمیمیته بین بچه ها هست و فقط شکلش عوض شده. الآن هم توی تیمتاک همه دور هم جمعن. اما به هر حال اون زمان هم حال و هوای خاص خودش رو داشت. ممنون از حضورت. سال نوی تو هم مبارک.
پیروز باشی.

سلام. پکیج رو باحال اومدی خخخ. لپ آتریسا رو هم بذار یه کم بزرگ شد بکش خداییش خخخ. خوشحال شدم ازت کامنت دیدم. قدیمیها رو اینجا دیدیم یه کم خیالمون راحت شد. گفتم نکنه اینجا غریب بیفتم خخخ.
ممنون که هستی.
عیدتم مبارک.
موفق باشی.

سلام و ارادت، پست نو، خونه ی نو، پیشاپیش قدم نورسیده و بالاخره سال نو را خدمت هردوتون صمیمانه تبریک عرض می کنم. امیدوارم امسال از در و دیوار و زمین و آسمون، خبرهای خوش و اتفاقات خوب (که قطعاً یکی از بهترینهاش ورود خانم کوچولویی به نام آتریساست)، براتون بباره. باز هم به محله ی خودتون سر بزنید و ما را از پستهای خوبتون بهره مند کنید. موفقتر باشید.

سلام بر آقا شهروز گرامی.

ما که میشناسیمتون.

بابت عیدی ممنون اما من یکی عیدی رو بعنوان شیرینی تولد آتریسا خانوم قبول نمی‌کنم.

حداقل یه آموزش پیانویی چیزی بفرستید خب.

امیدوارم قرن جدید برای کل دنیا از جمله خانواده شما سراسر خیر و برکت باشه

موفقتر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید