خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

گزارش مالی کامل، شامل درآمدها و هزینه های مجموعه محله نابینایان در سالی که گذشت؛ (مهر 1400 تا پایان شهریور 1401) و مثل هر سال امید محله نابینایان به حمایت مالی کاربران برای سالهای پیش‌رو

سلامی گرم، ناب و صمیمی به تمامی اعضا و اهالی و همراهان محله نابینایان که امسال هم طبق روال هر سال در این زمان منتظرمون هستن تا با یک گزارش مالی کامل و پر و پیمون از سالی که در محله پشت سر گذاشتیم به دیدنشون بیاییم. امیدواریم که در آستانه ورود به پاییز دل‌هاتون گرم و وجود نازنینتون قرین بهار باشه!
همون طور که قطعا خاطر عزیزتون هست و اون بالا هم بهش اشاره کردیم، این بار با شما هستیم تا به رسم هر سال، کمی در موضوعی متفاوت صحبت کنیم.
هر سال همین موقع‌ها با گزارش مالی سالی که گذشت همراه شما هستیم و امسال هم قراره که در این پست این رسم نانوشته‌رو مثل سال‌های گذشته اجرا کنیم.
در سال مالی که گذروندیم، به خاطر نوسان قیمت‌ها و همچنین به دلایل مختلف بالا پایین زیاد داشتیم، اما به لطف خدا مثبت هم کم نداشتیم و میشه گفت که سال بدی نبوده.
پیش از پرداختن به گزارش آنچه در محله گذشت، جای چندتا تشکر خالیه که اگر این جاهای خالی‌رو پر نکنیم، حق مطلب‌رو به جا نیاوردیم.
سالی که گذشت سالی پویا برای محله نابینایان بوده که این پویایی‌رو مدیون عزیزان همراهیم. توضیح اینکه امسال هم مثل هر سال، افرادی از بین همراهان محله، اعم از بینا و نابینا همه جوره در کنارمون بودن و الحق که سنگ تموم گذاشتن. از عزیزانی که توانایی‌ها و تجربیاتشون‌رو با ما قسمت کردن، تا اسپانسرهای مالی که از هر جا و در هر موقعیتی کمک‌حالمون شدن و حتی نخواستن که اسمی ازشون برده بشه. به خواست این بزرگواران و برای حرمت گذاشتن به نظرشون اسمشون‌رو نمی‌بریم، ولی همینجا، از صمیم دل، و با بهترین آرزوها به درگاه خداوند هستی‌بخش ازشون ممنونیم و خواهان عمیق‌ترین شادکامی‌ها برای تک‌تکشون هستیم.
فعالیت‌های محله نابینایان همچنان ادامه داره. در تلاشیم که سال پیش روی محله نابینایان، سالی پربارتر و پرمحتواتر از سال‌ و سال‌های پیش باشه و از خدا می‌خواییم که ما‌رو در رسیدن به اهدافمون یاری کنه تا بتونیم هر سال کامل‌تر از پارسال و هر روز بهتر از دیروزمون باشیم!
با امید به اینکه سال پیش رو، سالی بهتر و درخشان‌تر، هم از نظر مادی و هم از لحاظ معنوی و محتوایی برای محله نابینایان و همراهان ارزشمندش باشه، میپردازیم به گزارش مالی سالی که گذشت در محله نابینایان!

فصل درآمد

مانده حساب از سال مالی گذشته مبلغ: ۱۰۳۳۴۳۲۱۳ریال: (حدود 10334000 ده میلیون و سیصد و سی و چهار هزار تومان)

درآمد حاصل از فروش پورت تیمتاک و audio player, 19300000 ریال، همچنین برگزاری کلاسهای نویسندگی به مبلغ 5000000 ریال، مجموعا 24300000 ریال: (2430000 دو میلیون و چهارصد و سی هزار تومان)

سود بانکی سپرده به مبلغ: 2806356ریال: (حدود 281000 دویست و هشتاد و یک هزار تومان)

سود حاصل از سرمایه گذاری به مبلغ: 124400808ریال: (حدود 12440000 دوازده میلیون و چهارصد و چهل هزار تومان)

حمایت شش تن از کاربران محله برای تهیه جوایز مسابقات، به مبلغ

۲۵۱۵۰۰۰۰ریال:(2515000 دو میلیون و پانصد و پانزده هزار تومان)

حمایت سی نفر از کاربران محله از مجموعه محله، به مبلغ

۹۶۷۴۸۴۵۶ریال: (حدود 9650000 نُه میلیون و ششصد و پنجاه هزار تومان)

مجموع حمایت 36 نفر همراه محله،

۱۲۱۸۹۸۴۵۶ریال: (حدود 12190000 دوازده میلیون و صد و نود هزار تومان)

جمع مبالغ دریافتی:

۲۷34۰۵۶۲۰ریال: (حدود 27340000 بیست و هفت میلیون و سیصد و چهل هزار تومان)

مجموع مانده حساب از سال قبل و درآمد یک ساله اخیر

۳۷۶۷۴۸۸۳۳ریال: (حدود 37675000 سی و هفت میلیون و ششصد و هفتاد و پنج هزار تومان)

فصل هزینه

تزریق 130000000 ریال به سرمایه گذاری سال گذشته، 490000000 +130000000 =620000000 ریال: (62000000 شصت و دو میلیون تومان)

هزینه خرید و تمدید فضای میزبانی وب‌سایت، سرور تیم‌تاک، رادیو و audio player در مجموع مبلغ: 98472600ریال: (حدود 9847000 نُه میلیون و هشتصد و چهل و هفت هزار تومان)

هزینه ترجمه مقالات نشریه جهان آزاد در مجموع مبلغ: 34000000ریال: (3400000 سه میلیون و چهارصد هزار تومان)

هزینه ترجمه و نویسندگی توضیحات فیلم‌ها، سریال‌ها و انیمیشن‌ها در مجموع مبلغ: 20250000ریال:(2025000 دو میلیون و بیست و پنج هزار تومان)

هزینه ضبط کتاب‌های درسی و کمک درسی در طول یک سال اخیر در مجموع مبلغ: 32600440ریال: (حدود 3260000 سه میلیون و دویست و شصت هزار تومان)

پرداخت جوایز مسابقات گوناگون به 10نفر درمجموع مبلغ: 19200000ریال: (1920000 یک میلیون و نهصد و بیست هزار تومان)

کارمزد حاصل از تبادلات بانکی انجام‌شده به مبلغ: 469600ریال: (حدود 47000 چهل و هفت هزار تومان)

جمع لیست مبالغ پرداختی: 334992640ریال: (حدود 33500000 سی و سه میلیون و پانصد هزار تومان)

مانده حساب در پایان سال مالی

41756193ریال: (حدود 4176000 چهار میلیون و صد و هفتاد و شش هزار تومان)

تقدیر از حمایتهای انجام شده و دعوت برای تداوم حمایت از محله

نخست از همراهی همه شما کاربران، حامیان و در یک کلام همراهان صمیمی و همیشگی محله به خاطر همه همراهیها و حمایتهاتون، چه محتوایی، چه مادی و چه فکری و معنوی، از طرف مدیریت و کادر اجرایی مجموعه محله نابینایان صمیمانه سپاسگزاری میکنیم و امیدواریم این همراهیها و حمایتها تداوم داشته باشه، که البته میدونیم تداوم داره و دوستداران محله اینجا رو تنها و خالی رها نمیکنن.

اما توضیح چند نکته رو لازم میدونیم.

شاید بعضی سرمایه گذاری ما رو کار نادرستی میدونستن و فکر میکردن همون مبالغ سرمایه گذاری شده، میتونست خرج مجموعه محله و فعالیتهای بیشتر بشه؛ اما اگر نگاهی به مبالغ حمایتی بندازید که بالاتر تقدیم شد، میبینید که نزدیک به نیمی از درآمد سالیانه محله، سود حاصل از همین سرمایه گذاری امن بوده و علاوه بر این که اصل سرمایه همیشه در اختیار محله هست و به محض احساس نیاز میشه ازش استفاده کرد، با توجه به نوسان قیمتهای معمولا رو به بالا در بازار امروز، به نظر میاد این کار آینده نگری مناسبی بوده باشه.

 

نکته دیگه ای که گفتنش رو به شدت لازم دیدیم توضیح این حقیقت دلگرم کننده هست که اگر ما با سهولت در طول یک سال گذشته و بدون دردسرهای ناشی از کندی و نا‌امنی تونستیم فعالیتهای مجموعه محله رو چه در وبسایت، چه تیمتاک و چه رادیو با قدرت پیش ببریم، وجود دو قلب تپنده هست که سرورهای ما رو میزبانی میکنن.

جناب اردشیر بهبود و مجموعه همکارانشون که همراهیشون با ما به حدود سه سال میرسه و علاوه بر میزبانی سرورهای ما، پشتیبانی فنی 24 ساعته، همه جانبه و بی چشمداشت رو به گونه ای به ما ارائه میکنن، که به جرأت میشه گفت بی نظیره و هیچ میزبان یا پشتیبانی رو نمیتونیم سراغ بگیریم که چنین عملکرد درخشانی داشته باشه.

آقای بهبود عزیز محله نابینایان از صمیم دل به خاطر تمام حضورها، دلگرمی ها و همراهی های همه جانبهتون از شما و همکاران بزرگوارتون ممنونه و بودنتون در کنار خودش رو در ردیف امتیازات و افتخارات بزرگ و درخشانش برای همیشه ثبت می کنه. می خواییم بدونید که ما همیشه دوستتون داریم و از بودن شما در کنار محله نابینایان و اعضای بینا و نابیناش به خودمون می بالیم.

دومین قلب تپنده که در سالی که گذشت، وجودش در هر قدم گرمابخش پیش رفتن های ما در راه پرفراز و نشیبمون بود، مجموعه شاتل بوده و هست که در یک سال اخیر با مدیریت آقای نخجوانی گرامی، صمیمانه ما رو از همراهی و مساعدت خودشون بهره مند کردن.

همون طور که به استحضارتون رسید ما در یک سال گذشته حدودا مبلغی معادل 9 میلیون و 800 هزار تومان رو برای میزبانی سرورهامون هزینه کردیم که طبق استعلام اخذ شده، قیمت واقعی استفاده از این سرورها در طول یک سال مجموعا حدود 28 میلیون تومان هست و ما به لطف و حمایت مجموعه شاتل با مدیریت آقای نخجوانی گرامی از یک تخفیف بی سابقه حدودا 65 درصدی بهره مند بودیم.

در شرایط بد تجاری امروز که کمتر کسی حاضر میشه ازکمترین سودی بگذره، جا داره که از این چنین مساعدت‌هایی سپاسگزار باشیم و قدر بدونیم.
گرچه غیر از تشکر زبانی کاری ازمون بر نمیاد، اما باز هم از مجموعه شاتل و آقای بهبود و همکارانشون قدردانی میکنیم و امیدواریم سالهای سال و دست در دست هم بتونیم در راه اعتلای نابینایان فارسی زبان در هر نقطه از جهان پهناور که هستن قدم برداریم.

دوستان عزیز!

اون چه به همه ما ثابت شده، این هست که یک دست صدا نداره و با وجود همه دستهای گرم و قدرتمندی که با هم تلاش میکنن تا چراغهای مجموعه محله نابینایان روشن بمونه و این مجموعه همچنان محکم و پایدار به فعالیتهاش ادامه بده، هیچ وقت از دستهای بیشتر و قدرتمندتر بینیاز نیستیم و همواره گوشزد میکنیم، که پایداری محله به وجود و حمایت همیشگی همراهانش بستگی داره.

قیمتها همواره در حال افزایش و وضعیت اقتصادی همه جانبه در حال بدتر شدنه.

در چنین شرایطی از همه شما کاربران، همراهان و حامیان محله درخواست میکنیم که حواستون تا جایی که براتون میسر هست به پایداری اینجا باشه و کماکان به هر گونه حمایتی اعم از مادی و معنوی از پیشبرد فعالیتهای روز افزون محله نابینایان ادامه بدید.

محله نابینایان همیشه مشتاق و پذیرای هرگونه همراهی از طرف دوستانش خواهد بود و ما از فشردن دست تک تک آشنایان و دوستداران این مجموعه به شدت استقبال خواهیم کرد.

در زیر راه های حمایت از محله در اختیار عزیزانی که مایل به شرکت در این امر هستن قرار داده میشه. ذکر این نکته الزامیست که مشکل پرداخت آنلاین محله برطرف شده و هم اکنون میتوانید برای پرداخت و حمایت از محله وارد صفحه حمایت مالی شوید.

 

 

 

▪ همواره میتونید مبالغ مورد نظرتون رو به صورت هدفمند و با انتخاب هر کدوم از بخشهای تعیین شده که مایل هستید از طریق مراجعه به صفحه حمایت مالی از محله واریز کنید.
▪ اگر هم مایلید واریزتون رو با کارت به کارت و انتقال به حساب انجام بدید، میتونید از شماره کارت: ۶۰۳۷۷۰۱۵۲۶۵۷۵۴۲۵ و شماره شبای IR900160000000000736606902 به نام محسن صالحی استفاده کنید.

 

با امید رسیدن به موفقیت های برتر و فتح افق های دورتر و قله های بالاترِ کامیابی برای محله نابینایان و تمامی اعضا، دوستان، آشنایان و همراهانش!

۷ دیدگاه دربارهٔ «گزارش مالی کامل، شامل درآمدها و هزینه های مجموعه محله نابینایان در سالی که گذشت؛ (مهر 1400 تا پایان شهریور 1401) و مثل هر سال امید محله نابینایان به حمایت مالی کاربران برای سالهای پیش‌رو»

سلام به محسن عزیز و همه ی زحمت کشان محله ی نابینایان. خیلی خوشحالم که می بینم امروز این محله انقدر بزرگ شده که داره به تنهایی بار دهها انجمن بدون بازدهی رو در کشورمون به دوش می کشه. صمیمانه بهتون خسته نباشید میگم و امیدوارم که در ادامه ی این راه که هر روز مطمئناً براتون سختتر هم میشه حسابی موفق باشید و سختیها باعث نشن بی انگیزه بشید و همنوعانتون از یه پایگاه همه چیز تمام محروم بشن. راستش من فرم پرداخت آنلاین رو که دیدم احساس کردم تنوع موضوعاتی که فرد کمک کننده می تونه انتخاب کنه کمی می تونه متنوعتر بشه. مثلاً من خواستم در زمینه ی تولید فیلم و سریال توضیحدار با هم همکاری کنیم که چنین گزینه ای وجود نداشت. البته گزینه ی سایر هست که میشه انتخاب کرد. ولی من مشخصاً قصدم همکاری در بخش تولید فیلم و سریال توضیحدار بود. البته من در آینده ای نزدیک در این رابطه با شما صحبت خواهم کرد و بین خودمون موضوع رو حل می کنیم. فقط خواستم به عنوان پیشنهاد مطرحش کنم که کمی تنوع این بخش رو زیاد کنید یا یک بخش توضیح بهش اضافه کنید که طرف بتونه اونجا براتون بنویسه که بابت چه موضوعی داره از شما حمایت می کنه. باز هم ازتون به خاطر همه چیز ممنونم و امیدوارم روزی محله ی نابینایان یه پایگاه و یه تشکل قدرتمند حتی در منطقه باشه که مثل خیلی از نهادهای سرشناس دیگه در دنیا ازش صحبت بشه و بهش استناد بشه.
پیروز و سربلند باشید.

سلام شهروز عزیز. وقت بخیر. ممنون از حضورت و انرژی ای که منتقل کردی برای ادامه بهتر و قدرتمند‌تر. ارزشمند بود. در خصوص دسته بندی پرداخت و اضافه کردن کادر توضیحات درست میگی و حتما این اتفاق در اولین فرصت برای فرم پرداخت آنلاین انجام خواهد شد.
با هم صحبت خواهیم کرد و به امید اتفاقات خیلی بهتر و بزرگتر.

دیدگاهتان را بنویسید