خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

نشریه جهان آزاد، شماره 100. یک پایان و چندین آغاز

سلامی گرم و صمیمی به تمامی همسفران همیشگی جهان آزاد که تا اینجای این راه همراه ما بودید و با حضورتون، پیشنهادهاتون و انتقادهاتون قویترمون کردید.

امید که آنچه در پیش رو دارید بسیار روشنتر و زیباتر از هرآنچه باشه که پشت سر گذاشتید!

 

در این نوبت کمی خارج از زمان و کمی زودتر از زمانش به دیدنتون اومدیم چون جهان آزاد این بار با دفعات پیش متفاوته. این بار قرار نیست به هیچ سفری بریم. فقط به صحبت مینشینیم و همینجا با هم حرف می‌زنیم. محتوای پست این بار جهان آزاد سفر نیست. شاید بشه اسمش‌رو یک جور تغییر گذاشت که به یاری خدا تلاش می‌کنیم تغییر مثبتی باشه. امروز در صدمین پست جهان آزاد محله نابینایان و آخرین پست این نشریه در خدمتتون هستیم. البته این اصلا به این معنی نیست که قراره این دفتر بسته بشه. واقعیت اینه که نشریه جهان آزاد راهش‌رو طی کرده و به جایی که باید می‌رسیده رسیده و امروز نوبت جوونه زدن این درخت قدیمیه.

 

از هشتم خردادماه سال 1399 تا به امروز، یکم اسفندماه سال 1402، ما به اتفاق هم به 99 سفر رفتیم، با افراد مختلف و تجربیات متعددشون از زندگی، مشکلاتشون، راه حل این مشکلات، داستان زندگی‌های گوناگون و شرح موانع سر راه قهرمانان این داستان‌های واقعی و گذشتن یا پذیرفتن‌هاشون آشنا شدیم. موارد جدید‌رو شناختیم، چیزهای جدید یاد گرفتیم، افرادی که با مشکلات بینایی درگیر بودن‌رو در عرصه‌های مختلفی که به تصور اکثریت بینای اجتماعات مختلف بدون دیدن نمیشه بهشون وارد شد مشاهده کردیم، تلاش کردن، پیش رفتن و موفق شدن‌رو در بسیاری موارد یاد گرفتیم، و هنوز این راه تا ماورای دید ما باقیه. اما از حالا قراره این راه‌رو به طرزی متفاوت طی کنیم. به خواست خدا قراره موضوعات مختلف در محله نابینایان از هم جدا بشن و در شاخه‌های جداگانه و در نشریات و سری پست‌های جدا از هم درشون پیش بریم. موضوعاتی که هر کدوم جوانه‌های درخت جهان آزاد در محله نابینایان خواهند بود. نشریه تن‌آوا و موارد دیگه که چون هنوز دفترشون رسما باز نشده چیزی ازشون نمیگیم نمونه‌هایی برای اثبات این توضیح هستن.

 

ما همچنان به گشت و سیرهامون ادامه میدیم، در این راه طولانی و ناهموار پیش میریم و برای رسیدن به جهانی روشنتر، وسیعتر و آبادتر تلاش خواهیم کرد. جهانی که سازنده‌های تواناش خود ما خواهیم بود. جهانی که در پیچ‌و‌خم‌های دشوار اما رنگارنگش زندگی بهتری در انتظار ماست. زندگی ارزشمندی که مستحق داشتنش هستیم. زندگی زیبایی سرشار از موفقیت‌هایی بزرگ. و اینهمه برای ما دستیافتنیه به شرط اینکه بخواییم و برای به دست آوردنش تلاش کنیم.

 

کوتاهش کنیم: در سری‌های جدید از نشریه‌های متعدد جهان آزاد، که جاده‌های منشعب شده از راهی هستن که در جهان آزاد آغاز کرده و تا اینجا همراه هم پیشش بردیم، همچنان در کنار ما باشید!

 

لازم می‌بینیم از عزیزانی که در 99شماره از نشریه جهان آزاد برای تهیه، ترجمه و تنظیم مقالات به منظور ارائه به محله نابینایان همراهیمون کردن نام ببریم و ضمن تشکر و خسته نباشیدی از جنس ناب اخلاص، برای این همراهان عزیز و برای تمامی شما همراهان عزیز محله نابینایان کامیابی‌های بزرگ و روز‌افزون از خدای هستی طلب کنیم.

 

داوود چوبینی، محسن غلامی، ایمان عمومی، امین عرب، مریم حفیظی، مریم موسوی، مریم مشایخی، زهرا عیسوی بهبهانی، شمیلا سلطانی، پریسا جهانشاهی، معصومه اوشلی، و شرکت شبکه مترجمین ایران، از جمله همراهان ما در سری سفرهای محله نابینایان به جهان آزاد بودن.

 

همچنان از حضورتون دلشاد و سربلندیم و در انتها ذکر این واقعیت پرتکرار اما به شدت حقیقی لازمه: ما دوستتون داریم.

در ادامه راه رسیدن به فردایی بهتر همراه ما باشید!

دیدگاهتان را بنویسید