خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

محاسن و معایب گوشی Blackberry PRIV

سلام دوستان. وقت بخیر. امیدوارم خوب و خرسند باشید.

تلفن همراه، میشه گفت مهمترین و کاربردی ترین وسیله ای هستش که همه آدمها، بویژه ما نابیناها و کم بیناها باهاش سر و کار داریم. بخصوص تلفن های هوشمند امروزی که برای ما خیلی کارها می کنن و صرفا به تماس گرفتن ختم نمیشه. از مسیر یابی تا پرداخت قبض و انتقال وجه و شناخت اسکناس و سفارش غذا و خرید و فروش و شستن ظروف و غیره. این چند تای آخر رو البته هنوز خیلی خوب یاد نگرفتن.

قبل تر ها که ما با گوشی های دکمه ای مثل Nokia کار میکردیم، خیلی راحت تر بودیم. البته خوب به همون اندازه هم کارایی کمتری داشتن. اما گوشی های لمسی امروزی، در کنار کارایی بالاشون برای ما مشکلاتی هم دارن. مثلا دیگه نمیتونیم مثل قدیما، گوشی تو جیبمون باشه و به یکی پیام بدیم بدون اینکه کسی متوجه بشه! یا نمی تونیم به سرعت و بدون شنیدن صدای گوشی با کسی تماس بگیریم!

اما یه گوشی اندرویدی هست که تا حدودی این مشکلات رو کم کرده!  مطمئنا بیشتر شما کم و بیش با BlackBerry PRIV آشنا هستین. من قصد دارم تو این پست به بررسی محاسن و معایب گوشی BlackBerry PRIV بپردازم تا کسانی که قصد تهیه گوشی رو دارن، لزوما سراغ سامسونگ نرن و بدونن که انتخاب های دیگری هم هست و برند های دیگه شاید کارایی بیشتری داشته باشن.

قبل اینکه وارد بحث بشیم، توصیه می کنم جهت کسب اطلاع دقیق تر از ویژگی های Blackberry PRIV پست معرفی صوتی گوشی Blackberry Priv از محسن صالحی عزیز و پست بررسی بیشتر گوشی BLACKBERRY PRIV از امیر سرمدی بزرگوار رو حتما مطالعه کنید. من قصد دارم مطالبی رو تو این پست درباره این گوشی ارائه بدم که تو اون پست ها نبوده. اگه دوست داشتین همراه باشین.

محاسن گوشی BlackBerry PRIV:

  1. امنیت بالا

Blackberry از معتبرترین و امن ترین گوشی های دنیاست. به خاطر امنیت بالایی که داره خیلی از سیاست مدارها و مقامات حکومتی از این گوشی استفاده می کنن. معروف بود که باراک اوباما هم از این گوشی استفاده می کنه. البته گوشی BlackBerry با سیستم عامل اصلی خودش که اسم اونم Blackberry هستش، به عنوان امن ترین گوشی جهان شناخته شده اما این گوشی اندرویدی Blackberry هم نسبت به سایر گوشی های اندرویدی امنیت بالاتری دارن. شما به راحتی نمیتونید هر نرم افزاری رو روش نصب کنید و به همین راحتی ها روت نمیشن. همچنین این گوشی ها هم مثل سایر گوشی های Blackberry یه مسنجر بسیار امن به نام BBM دارن که امن ترین مسنجر دنیا شناخته شده و به این راحتی ها نمیشه هکِش کرد.

  1. سخت افزار قدرتمند و مقاوم

این گوشی ها به لحاظ سخت افزاری هم خیلی قوی و مقاوم هستن. در حال حاضر قیمت این گوشی حدود 1 میلیون و 200 تا 1 میلیون و 400 هستش. البته تو بعضی سایت ها قیمت کمتر از این هم دیدم. دلیل تفاوت قیمت ها رو هم تو پست امیر سرمدی میتونید ببینید. میشه گفت تقریبا گرون ترین گوشی Blackberry  PRIV از ارزونترین گوشی های s7 سامسونگ هم ارزون تره.  ولی امکاناتش تقریبا با اون برابری می کنه. گفتم تقریبا ها. دیگه مته به خشخاش نذارید.  حافظه داخلی 32گیگ، پشتیبانی از کارت حافظه تا 200 گیگ، 3گیگ رم، CPU 1.8، دوربین 18 مگاپیکسل، صفحه نمایش 5.4 اینچی و باتری 3400 میلی آمپر، چکیده ای از مشخصات این گوشی هستن. مشخصات کامل و مقایسه اون رو میتونید اینجا مشاهده کنید. لازم به ذکر است کاربران سایت «مرجع مبایل ایران» به این گوشی 8/3 امتیاز از 10 دادن، در صورتی که به سامسونگ حداکثر 7/7 دادن.

این گوشی ها خیلی هم مقاوم هستن. در واقع میشه گفت خیلی سه نقطه جان هستن. الان که من یک سالِ دارم باهاش کار میکنم، کلیداش نسبت به روز اول تغییر محسوسی نکرده. در صورتی که گوشی قبلیم که سامسونگ S5 مینی بود تو 2 3 ماه همه کلیداش شل شدن!

PRIV سرعت خیلی خوب و تاچ قوی ای هم داره. البته در این مورد معیار من برای مقایسه، همون  گوشی قبلی خودم، یعنی s5 مینی هستش. اگه دوستان این گوشی رو عملا با گوشی دیگری مقایسه کردن حتما تو کامنت ها بگن. گوشی قبلی من حتما هفته ای یک بار هنگ کردن رو داشت و باید باتریشو در میاوردی تا درست میشد. ولی این گوشی تو این یک سال اصلا هنگ نکرده. من اصلا نمیدونم باتریش چطوری در میاد! اصلا راستش نمیدونم باتری داره یا نه!

  1. بروز رسانی مداوم.

تقریبا هر یک ماه یک بار سیستم عامل این گوشی ها بروز میشن. البته من متوجه نمیشم که چرا اندرویدش هنوز 6/0/1 هستش. من انتظار داشتم تا حالا اندروید 7 براش اومده باشه! ولی همین که هر ماه باگ هاش رو برطرف می کنن خیلی عالیه. تصور نمیکنم شرکت های دیگه بجز اپل این کار رو بکنن.

کیبُرد فیزیکی:

به نظر من این مهمترین دلیلی هستش که ما نابینایان رو ترقیب میکنه بریم سراغ BlackBerry PRIV. کیبُرد فیزیکی بسیار کاربردی که این گوشی داره تا حدودی ما رو برمیگردونه به راحتی دوران نوکیا. ما میتونیم تو جاهای شلوغ که صدای گوشی رو خوب نمیشنویم، به راحتی متن بنویسیم و یا با کسی تماس بگیریم و یا برنامه خاصی رو باز کنیم. چون ما میتونیم به اندازه کلیدهای صفحه کلید، برای مخاطب ها یا برنامه هامون شرت کات تعریف کنیم. البته یادتون باشه این گوشی اینطور نیست که صرفا با کیبُرد کار کنه. یه جاهایی باید از صفحه لمسی استفاده کنی و یه جاهایی از کیبُرد. دوستانی که از گوشی لمسی گریزان هستن تصور نکنن که این یه گوشی کاملا کیبُردی هستش!

  1. قرار داشتن اسپیکر در روی صفحه و نه پشت گوشی

این هم به نظر من حُسن بزرگیه. قرار گرفتن اسپیکر در روی گوشی، به ما اجازه میده صدای گوشی رو به حدی افزایش بدیم که خودمون بشنویم! چی گفتم! انگار بقیه برای مردم صدای گوشیشون رو زیاد میکنن! منظورم این بود که تو گوشی های سامسونگ، از اونجا که اسپیکر پشت دستگاه قرار داره، ما برای شنیدن صدای تاک بک باید صدا رو بیش از اندازه زیاد کنیم. تو این حالت بیشتر صدا به سمت سایرین هستش تا ما. این مسأله هم خیلی جاها باعث آزار اطرافیان میشه و همچنین جایی که میخواید بی سر و صدا کاری انجام بدین انقدر گوشی واق واق میکنه که همه کار و زندگی شونو رها می کنن میخ ما میشن که ببینن چکار داریم میکنیم! اما تو PRIV از اونجا که اسپیکر دقیقا به سمت شماست، بیشترین صدا رو خودتون می شنوید و می تونید صدای گوشی رو خیلی کم کنید! این ویژگیش باعث میشه ما بتونیم بدون جلب توجه یا ایجاد مزاحمت، با حداقل صدای گوشی به کارامون برسیم. بخصوص تو محیط های آروم این مساله خیلی  حائز اهمیته.

  1. ظرافت و زیبایی

گوشی PRIV خیلی ظریف و زیباست و نسبت به سایر گوشی ها ساختار متفاوتی داره. البته همین ظرافتش ایجاب می کنه یه خورده بیشتر ازش مراقبت بشه. راستش تا حالا یکی دو بار از دست من افتاده زمین ولی طوریش نشده. اما کلا ساختارش یه جوریه که آدم میترسه بدون کیف و محافظ دستش بگیره! من که خودم یه کیف براش خریدم ماه! یه خورده بزرگتر شده ولی دیگه بدون استرس دستم میگیرمش!

خوب تا اینجا به محاسن گوشی Blackberry PRIV پرداختیم. برای بررسی منصفانه و نیز ارائه ی مقایسه نسبتا کامل، معایب این گوشی رو هم تا جایی که میدونم خدمتتون عرض می کنم. البته بعضی از این ها عیب محسوب نمیشه. شاید بشه گفت نواقص هستن.

معایب گوشی Blackberry PRIV

  1. عدم پشتیبانی از زبان فارسی در منوها

»کسانی که با منوی انگلیسی مشکل دارن بدونن که این گوشی منو فارسی نداره. البته میتونید فارسی بنویسید.  ای اسپیک هم به خوبی روش نصب میشه و بدون هیچ مشکلی متون فارسی و انگلیسی رو میخونه. فقط زبان دستگاه فارسی نمیشه. همین.

  1. بزرگ بودن

اندازه این گوشی یه خورده بزرگتر از گوشی های دیگه هستش. صفحه این گوشی 5 ممیز 4 اینچ هستش که از s5 و s7  که 5 و 1 هستن 3 دهم اینچ بزرگتره. این مساله باعث شده این گوشی خیلی خوش دست نباشه. البته این عقیده ی منه! به نظر من خوشدست ترین گوشی ها گوشی های حدود 4 و نیم اینچی هستن. ولی خوب اگه از این کوچیکتر میبود مطمئنا کیبُردش فشرده تر می شد و کار باهاش سخت میشد. این بزرگی البته برای کم بینا ها یه مزیت محسوب میشه.

  1. مشکل در هنگام استفاده در وضعیت های خاص

این اتفاق برای من زیاد افتاده که مواقعی که دراز کشیدم و دارم با گوشی کار میکنم، گوشی قاتی کنه و همش برگرده عقب. اینطور وقتها باید گوشی رو صاف بگیرم تا درست کار کنه. نمیدونم این اشکال همه ی گوشی های PRIV هستش یا نصب کردن برنامه ای خاص باعث شده این مسأله به وجود بیاد. شایدم باید چیزی رو فعال یا غیر فعال بکنم. بچه های دیگه که این گوشی رو دارید در این رابطه حتما نظر بدید.

  1. نصب نشدن بخی برنامه ها:

این گوشی برای نصب اپلیکیشن از  پلی استور یا بازار و اینطور جاها مشکلی نداره. اما برای نصب برنامه هایی که رو حافظه اش ریخته میشه حتما باید از اپلیکیشنی به نام APK Installer  استفاده بشه. در اون وضعیت هم هیچ مشکلی برای نصب وجود نداره اما تو این یک سال شاید 4 5 برنامه وجود داشته که من ریختم رو گوشی اما نصب نشده.

  1. شارژ کند باتری

ادعای شرکت Blackberry اینه که گوشی PRIV فست شارژ داره و تو 30 دقیقه 60 درصد فول میشه! اما معمولا من بخوام کامل شارژش کنم باید حدود 2 ساعت زیر شارژ بذارمش. ولی انصافا وقتی فول میشه قول میشه و خیلی خوب جواب میده.

  1. تک سیم کارته بودن

من واقعا نمیفهمم این خارجکیا چطور میتونن با یه سیم کارت همه کاراشونو انجام بدن! خوب بابا وقتی همراه اول قیمت مکالمش مناسبه و ایرانسل قیمت اینترنتش، شما بگین من از کدوم اپراتور استفاده کنم! خوب مجبورم هر دوتاشو داشته باشم دیگه. ولی متاسفانه PRIV این اجازه رو به من نمیده. البته همه ی گوشی های پدر مادر دار تک سیم کارته هستن. مثل آیفن یا سامسونگ های اروپا. اونایی که گوشی دو سیم کارته دارن ناراحت نشن بگن لابد گوشی ما بی پدر بی مادره! نه اونها هم پدر مادر دارن ولی از اون پدر مادرهایی که به تربیت بچه شون توجه خاصی ندارن! به هر حال من که خودم طرفدار گوشی چند  سیم کارته هستم!

نتیجه گیری:

در مجموع با محاسن و معایبی که بر شمرده شد و دوستان هم ایشالا تو کامنت ها کاملش میکنن، به نظر من محاسن گوشی Blackberry PRIV  به معایبش کاملا می چربه و من اکیدا توصیه می کنم اگه با این معایب مشکلی ندارید بیاید به جرگه ی Blackberry داران بپیوندید. در حال حاضر تا جایی که میدونم من، محسن صالحی و باراک اوباما Blackberry داریم که مال منو محسن PRIV هستش ولی از مال باراک چندان اطلاعی ندارم.

ارادتمند

۴۶ دیدگاه دربارهٔ «محاسن و معایب گوشی Blackberry PRIV»

سلام. غصه نخورید. پسته بخورید. براتون بهتره.
آیفن که عالیه اما متاسفانه فارسی رو ساپورت نمیکنه دیگه! گوشی ای هم که فارسی نخونه گوشی نیست!
شاید در نگاه اول کلیدهاش فشرده به نظر برسه ولی بعد از یه مدت کار باهاش خیلی راحت میشه. من که مشکلی ندارم.

سلام دوست گرامی. مورد ۶ در قسمت محاسن رو یکی دو بار دیگه امتحان کنید حتما موفق میشید. سعی کنید گوشیتون رو به زمین نندازید، بلکه اونو به زمین بکوبید. انشا الله نتیجه می گیرید. وقتی فول میشه غول میشه. غول را با غ بنویسید. ضمنا به اطلاع می رساند که در وسوسه کردن من برای خرید این گوشی موفق شدید. قدر خودتان را بدانید و مراقب خوبی هاتون باشید.

سلام دکتر امیدوار.
چند بار کوبیدمش اما متاسفانه باز طوریش نشد.

مرسی که غلط املاییم رو متذکر شدید.
خوشحالم که تونستم یه نفر رو گول بزنم. بالاخره یه نفرم یه نفره! دو نفر که نیست!
مرسی از نظراتت

سلام شهروز جان. تا جایی که من مطلعم نمایندگی نداره ولی خوب تو ایران همه چی موقع خرید پشتیبانی و گارانتی داره ولی موقع عمل هیچی نداره!
من که خودم بدون گارانتی خریدم که خیالم راحت باشه اگه خراب شد علاف نمیشم.

سلام راستش من بطور جدی تصمیم گرفتم گوشیم رو تعویض کنم. ولی موندم که برم دوباره سراغ سامسونگ جی ۷ پرایم یا این بلاک بری البته آمپر باتری این کمی از اون بیشتره منتها هنوز هیچ تصمیم قطعی نتونستم بگیرم البته گوشی فعلی من که گراند دو هست هیچ مشکلی نداره بجز اینکه اندرویدش پایینه و باتریش هم ۲۶۰۰ هست که برام کافی نیست ولی توی این یکی دو هفته تصمیمم رو میگیرم و یه گوشی مناسب میگیرم از اطلاعاتی که دادید هم تشکر میکنم چون من رو بیشتر به فکر فرو برد

با سلام البته میگم شاید و مطمئن نیستم اون قضیه که موقع دراز کشیدن اتفاق می افته به دلیل چرخش صفحه هست که این مدلی میشه از تنظیمات اگر اون رو غیر فعال کنید حل بشه هر چند من این رو از روی گوشی های سامسونگ میگم خودم ندارم و بزرگتر بودن این گوشی من رو ترغیب نمی کنه برم سراغش موفق باشید و ممنون از پست

سلام خوشم اومد اما خودم نمیخرم چون کتک می‌خورم از بس گوشی تعویض کردم اما سفارش میدم کادو تولد بیارن هههه که نمیارن نامردا
قیمتشم بگید لطفا شایدم دلشون سوخ روی هم پول بزارن بگیرن ههههه
اینم بگمبا اینجا ۶۰۰.۷۰۰ نفر عضو داره نفری پنج کمترم بزارن جوره. مرسی از شما

سلام تو قسمت معایب گفته بودید که تو مشخصاتش نوشته که تو ۳۰ دقیقه ۶۰ درصد شارژ میشه ولی مال شما ۲ ساعت باید تو شارژ باشه
این به خاطر اینه که تو حالت فست شارژ تو ۳۰ دقیقه ۶۰ درصد شارژ میشه ولی شما فکر کنم فست شارژ رو فعال نکردید

چن تا سئوال. دانشگاه خوارزمی همونیه که حصارکه کرجه؟
بعدی. از اونجایی که گوشی ابزار کار رعد بزرگه ،گوشیم اگه روزی ۳ بار نخوره زمین قولنج میکنه . کدوم گوشیو بگیرم که عادت به خوردن زمین و زمان داشته باشه .
چون عکس و فیلم میگیرم دوست دارم همه رو توی شکمش جا بده و مداوم پیغام نده که فلانو بیسار .
بهترین گزینه و قیمت پیلیز ههههه

بله. دانشگاه خوارزمی واحد کرج تو حصارکِ و واحد تهران تو دروازه دولت. سابقا هم اسمش تربیت معلم بود.
گوشی خیلی سلیقه ای هستش و هرکسی از ضن خود می شود یار شما. من که خودم آیفن رو بسیار میپسندم. همی گویم و گفته ام بارها … بُوَد ععشق من کل آیفن دارها!
دو سه ماه وایسا آیفن ۷s که اومد قیمت ۷ میاد پایین و میتونی احتمالا با ۲ و ۳۰۰ ۴۰۰ بخریش!
یادت باشه آیفن خریدی یه امضا هم به ما بده!

سلام ابوذر جان.
من سال ۹۲ g2 الجی رو گرفتم.
بعدش سال ۹۴ اونو دادم به بانو.
البته بانو محله نه هاااا. بانو تبسم خخخخ.
بعد رفتم e7 سامسونگ رو گرفتم که اونم پارسال دادم به پدرم.
یه سه چهار ماهی هم میشه که Samsung Galaxy A5 2017 رو گرفتم.
اگه زودتر اینجوری از محاسنش می گفتی، منم مثل دکتر صالحی وسوسه میشدم.
حالا ده سال دیگه اینو میدم آرمان میرم بلکبری میخرم.
البته به شرطی که تا اون موقع هم فقط تو و محسن صالحی و باراک اوباما اینو داشته باشین خخخخ.
من بیشتر به خاطر عدم داشتن نمایندگی و نبود یا کمبود تجهیزات برای تعمیر و اون بحث رجیستری گوشی های قاچاق که اون زمان داغ بود بیخیال این گوشی شدم.

سلام امیر جان. a5 گوشی خیلی خوبیه. اونم شبیه آیفنِ. با بدنه آلومینیوم فکر کنم. یکی از دوستام داشت. خیلی قوی بود. دوستم نه ها! گوشیش!
به نظرم خودتو خیلی معطل آرمان جان نکن. به احتمال زیاد اون کمتر از آیفن ۱۷ قبول نمیکنه! من پیشنهاد میدم به باباتون بگی گوشیشو بده به یکی، بعد به خانمت بگی گوشیشو بده به بابات و دست آخر تو گوشیتو بده خانمت و برو Blackberry بخر!
من خیلی باهوشم. همه میگن!

سلام. گوشیم دیگه کارش از نفرین گذشته داره التماس می کنه که بازنشستش کنم ولی تا الان که نشده. به نظرم باید۱سر به اون۲تا پست که معرفی کردید بزنم و همراه این پست شما هر۳تاش رو دقیق تر مطالعه کنم. آخ کیبورد گوشیه کیبورد دار خداجونم یعنی میشه باز هم دستم رو کنم داخل کیف پیام بفرستم آیا؟ آخ جون.
ممنون از راهنمایی های مفیدتون.
شاد باشید!

سلام خانم پریسا. اشتباه نکنید. با این گوشی نمیشه به همون راحتی نوکیا پیام داد. دقیقا مثل سایر گوشی های اندرویدی باید گوشی رو با یه دست نگه دارید و با دست دیگه بنویسید. فقط فرقش اینه که دیگه لازم نیست همش انگشتتون رو رو حروف بکشید تا به حرف مورد نظر برسید. جای حروف رو میدونید و به راحتی میتونید بنویسید. این بخصوص برای محیط های شلوغ خیلی مفیده.

درود
من خانمم این دورو بر نمیاد ولی فکر کنم با حرفو حدیثی که بعد از دیدن گوشی محسن در مورد بلکبری تو خونه مون باز شده، اگه اینایی که گفتی بهش بگم میگه با قرضو غله هم شده باید همین امروز یه بلکبری براش بخرم خخخخ!

سلام. بِرید سامسونگ a5 2017 رو که با همین قیمت هست با این گوشی مقایسه کنید و نتیجه بگیرید. ممنون از چالشی که ایجاد کردید ابوذر. اما میتونید مطمئن باشید که گوشیِ باراک اوباما blackberry بوده، اما هرگز priv نبوده. چون اندروید بر پایه ی صفحه لمسی هست و اصولا مزِّه ی کار کردن باهاش همین لمسی بودنشه! سه تا مشکلِ بزرگ داره خریدنِ این گوشی. یکی اینکه خدماتِ پس از فروش نداره. دیگه امروز مثلِ سه یا چهار سالِ پیش نیست واقعا. دوتا از دوستای خودِ من پارسال قَشَّنگ وقتی گوشیِ سامسونگشون خراب شد تعویض کردن بَراشون.
دومی اینکه قیمتِش نسبت به حتی میان رده هام بسیار بالاست. نگاه کنید به برندهای دیگه و قضاوت با خودتون. دقیقا هم چون از کیبورد و تاچ همزمان استفاده شده قیمتش بالا رفته.
سومیش هم اینکه همه ی دنیا به سمتِ لمسی و صوتی شدنه. خوب نیست اِنقَدَر ماها چار چنگولی بچسبیم به این صفحه کلید. این به نظرم از اون دوتای قبلی هم مهمتره.
باز هم تشکر از این مطلبِ خوب ابوذرِ گرامی.
موفق که هستید، موفق تر باشید.

سلام آقای مولایی عزیز.
بله a5 گوشی بسیار خوبیه. بالاتر هم گفتم. اما به نظر من، تاکید می کنم به نظر من این ویژگی های Blackberry priv اون رو برای ما کارا تر می کنه. حداقل برای من که اینطور بوده.
قطعا گوشی باراک جون PRIV نبوده. چون تاکید کاخ سفید بر امنیت گوشی بوده و گوشی های Blackberry با سیستم عامل خودشون امن ترین گوشی های جهان شناخته شدن! (یه جوری گفتم کاخ سفید انگار من براشون برنامه ریزی میکنم)
راستش من که با خدمات پس از فروش نداشتنش مشکل ندارم. ولی فکر کنم میشه هر گوشی ای رو بیمه کرد. البته اطلاع دقیق ندارم که بیمه چیست و چگونه است.
بازم به نظر من قیمتش نسبت به امکاناتش بالا نیست. مقایسه با خودتون. ضمن اینکه واقعا سخت افزار Blackberry درست و حسابیه. این رو از رو وزنش هم میشه تا حدودی فهمید.
راجع به به سمت لمسی رفتن باهاتون موافقم. ولی وقتی فعلا هست و میشه کار رو باهاش راحت تر انجام داد چرا سراغش نریم! ضمن اینکه این گوشی چون بیشتر بخش هاش لمسی هست و نه کلیدی، ما رو تنبل نمی کنه و میتونیم هم زمان که مشکلاتمون رو کمتر می کنیم، بروز هم باشیم.
مرسی که به چالش کشیدید. من به دوستانی که قصد خرید این گوشی رو دارن توصیه می کنم حتما کامنت مسعود رو بخونن

سلام آقای دکتر سمیعی، وقتتون خوش. چه قدر قیمتش اومده پایین!
من هیچ وقت نتونستم با گوشی هایی که دکمه های پر تعداد و ریز دارن کنار بیام.
همون زمان هم که گوشی های سیمبین همه گیر بود بینمون، حال نمی کردم با E72.
خوشگل بود ها، اما دکمه هاش زیاد بود و پیامک فارسی هم نمی شد به راحتی باهاش ارسالید.
اس ۵ مینی یعنی صفحه کلید داشت آیا؟
مسعود گفت که دیگه باید از صفحه کلید و گوشی های کیبوردی دل کَند اما باید در نظر داشته باشیم که لزوماً همه نباید دلشون بخواد که گوشی لمسی داشته باشن، حالا خواه اندروید باشه، خواه آیفون و خواه ویندوز فون.
شاید یکی مثل من انحراف انگشت یا عدم تمرکز حواس داشته باشه و نتونه یه پیامک درست و دَرمون با گوشی های لمسی بده.
تو دانشگاه یه بار اومدم تو کلاس صدای ای اسپیک رو خفه کنم چون اعتراض همه بر انگیخته شده بود، بد تر شروع کرد به حرفیدن، مجبور شدم خاموشِش کنم و بی خیال ضبط کردن کلاس بشم که تو خوابگاه یاد داشت برداری کنم.
آخه یکی نبود بگه پسر جان! دیتای گوشی رو خاموش کن تا دهن این رو هم ببندی دیگه!
مدام می گفت: شصتاد برنامه برای بروز رسانی آماده اند یا پیغام از طرف +۹۸ ۹… که همین خوندن شماره هاش با وجود اینکه سرعت ای اسپیک بالا بود، رو مخ همه ی بچه های کلاس بود.
چون داشتم کلاس رو ضبط می کردم و از طرفی تازه کار هم بودم در اندروید و رغبت چندانی هم به افزایش مهارتم در کار با گوشی های اندروید نداشتم و ندارم، ای اسپیک رو به ناچار نبسته بودم تا آخِر کلاس که شد به ضبط خاتمه بدم.
کامنت کامبیز شاه هم بسی جالب ناک بود.
شاد باشید

سلام آقای علی پور گرامی.
این گوشی دکمه هاش پرتعداد هست اما چندان ریز نیستن. تقریبا میشه گفت از هم کاملا متمایز هستن. پیامک فارسی و انگلیسی رو خیلی راحت میشه باهاش نوشت.
S5 مینی دقیقا همون s5 هستش با ابعاد کوچیکتر و مشخصات پایین تر. کاملا لمسیه.
درست میفرمایید. ما باید متناسب با نیازهامون گوشی تهیه کنیم. مثلا کسی که زیاد تو جاهای شلوغ تردد می کنه این گوشی کیبرد دار براش مناسبه. یا کسی که سایت های انگلیسی زبان بیشتر میره و خیلی با زبان فارسی سروکار نداره خوب بره سراغ آیفن خیلی خوبه.
بازم تاکید می کنم این گوشی یک گوشی کیبردی محض نیست. بیشتر جاهاش لمسی هستش و فقط موقع نوشتن باید از کیبردش استفاده کرد.
متشکر از نظراتتون.

سلام. هم ظریفِ هم اشتون! دکمه هاش خیلی مقاوم هستن و کلا گوشی جون دار و سفت و محکمیه. من روزی ۲۶۰ بار درشو باز و بسته می کنم. البته دبه که نیست در داشته باشه! منظورم همون صفحه لمسیش هستش که باید هولش بدی ریلی بره بالا! حالا نمیدونم اسم در میشه روش گذاشت یا در فقط مال دبه است! به هر حال من روزی ۲۶۱ بار اینو باز و بسته می کنم ولی بعد این مدت هیچ تغییری نکرده!
در عین حال ظریف هم هست. یعنی لبه هاش خیلی نازک و چست و چابک هستن و ممکنه موقع پریدن از سرِ جو همچو آهو، یهو از دستتون بیفته و خدای ناکرده لبه اش بپره یا زخمی بشه! اون وقت وقتی با دو پای کودکانه باز میگردید به خانه دیگر زندگانی برایتان نیست زیبا نیست زیبا نیست زیبا!

دیدگاهتان را بنویسید