خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

اعتراض افراد نابینا به تبعیض اقلیتی پارک آبسار اصفهان و پارک های مشابه گام اول

بچه ها بیایید در این گام تلاش کنیم ببینیم میشه در خصوص جلوگیری از انجام تبعیض اقلیتی پارک آبسار اصفهان و دیگر پارک های آبی کشور نسبت به افراد نابینا کاری کرد یا نمیشه. حد اقلش اینه میگیم توی این مملکت تلاشمون رو کردیم و شد یا نشد. نمیگیم تلاش نکردیم و توقع الکی داشتیم همه چی گل و بلبل بشه. اگه تلاش کنیم و نشه، دهن اونایی که ادعا می کنند عدالت توی مملکت هست بسته میشه. اگه تلاش کنیم و بشه، حد اقلش کمی اطمینان پیدا می کنیم که مملکت قانون داره و شهر هرت نیست. بذارید ببینیم به چه نتیجه ای می رسیم. من در حال بسیج کردن تمام امکانات و پتانسیل های رسانه ای و قانونی برای پیگیری تبعیض اقلیتی پارک های آبی خصوصی از جمله آبسار هستم.

کسایی که از قضیه خبر ندارید، بدونید که پارک آبسار اصفهان، از استفاده ی افراد نابینا از تمام سرسره های پارک آبی جلوگیری می کنه در حالی که پارک های آبی بزرگتر نظیر موج های آبی، به افراد نابینا اجازه ی استفاده ی تمام و کمال از امکانات پارک رو میدن.

گام اول برای رسانه ای کردن اعتراض افراد نابینا به تبعیض در پارک آبی آبسار:

کاری که شما باید بکنید و توی کامنت های این پست، گزارش انجامش رو به من و دیگر هم محلی ها بدید.

  1. گوشی تلفن رو بردارید.
  2. با این شماره تماس بگیرید: 021. 22. 16. 44. 64.
  3. شماره یک رو شماره گیری کنید تا به تحریریه ی پیک بامدادی وصل بشید.
    1. پس از شنیدن بوق، اسم و فامیلتون رو بگید و ذکر کنید که نابینا هستید. بعدش زیر دو دقیقه پیامی با مضمون اعتراض به عدم اجازه ی پارک های آبی از جمله پارک آبسار اصفهان به ورود افراد نابینا ضبط کنید:
    2. مثلا این شکلی: منمهدی هستم. یک شهروند نابینای ایرانی که حق دارم حقوق شهروندی برابر با دیگر افراد جامعه داشته باشم. متأسفانه از طریق سایت محله نابینایان ایران خبردار شدم پارک آبی آبسار اصفهان، از ورود دو تن از همنوعان نابینام برای استفاده از امکاناتش جلوگیری کرده. به عنوان یک فرد نابینا، این تبعیض اقلیتی رو محکوم می کنم و از صداوسیمایی که باید صدای ملت باشه، خواستار پیگیری هستم تا مؤسسات خصوصی نتونند هر طور که دلشون میخواد سلیقه ای عمل کنند. جالبه بدونید مجموعه های پارک آبی دیگه مثل موج های آبی و موج های خروشان، از استفاده ی نابینایان از امکانات پارک آبی جلوگیری نمی کنند. اما به گزارش افراد نابینایی که وارد چنین مجموعه هایی شدند، مجموعه هایی مثل پارک آبی پارک ساحلی مشهد، پارک آبی مجتمع پارس تهران، پارک آبی آبسار اصفهان، عمل زشت تبعیض اقلیتی که دور از شأن افراد نابینا هست رو انجام میدن.
  4. مجددا با شماره ای که توی بند دو نوشتم تماس بگیرید.
    1. این دفعه شماره ی دو رو شماره گیری کنید تا به تحریریه ی تا نیمروز وصل بشید.
    2. پس از شنیدن بوق، خودتون رو معرفی کنید، بگید که نابینا هستید، و به اینکه مجموعه های پارک آبی از جمله پارک آبی آبسار اصفهان جلوی ورود و استفاده ی افراد نابینا از تمام امکانات پارک رو میگیره اعتراض کنید و ازشون بخواهید مسئله رو پیگیر بشند..
  5. کسایی که با موفقیت این کار رو انجام دادید، بیایید توی کامنت ها بنویسید که با موفقیت اعتراضتون رو توی صندوق صوتی پیک بامدادی و تا نیمروز ثبت کردید.
  6. اگه همه توی انجام تمام مراحل همکاری کنید، احتمال زیاد جواب بگیریم. بالاخره، درسته یه دست صدا نداره. ولی آیا دویست تا دست هم صدا ندارن؟

گام دوم رو در پست بعدی به اطلاع همگی می رسونم. بیایید با زیاد بودنمون نیرویی برای انجام اتفاقات عملی خلق کنیم. هرچی انجمن های نابینایی سراسر کشور برای ما کاری نکردند، بسه. بیایید خودمون حتی اگه انجمن هم نیستیم، ولی برای خودمون کاری انجام بدیم. این کاری که ما انجام میدیم، چه موفق بشیم و چه نشیم، تمرینی هست برای کسب تجربه در چگونگی انجام کار های بعدی.

۴۸ دیدگاه دربارهٔ «اعتراض افراد نابینا به تبعیض اقلیتی پارک آبسار اصفهان و پارک های مشابه گام اول»

سلام. ما قبل از هر عرضی عرض کنیم که به لبیک شما ندا خواهیم داد و خیالتان راحت. مدارکش هم موجود خواهد بود. اصلا کور بشویم اگر دروغ بگوییم. اما آیا فکر نمی کنید اینکه یک گله آدم بریزند صندوق پیامگیر فلان رسانه رو کیپ تا کیپ پر از پیام های مشابه بکنند مقداری موضوع را لوث کند؟ البته من قصد کوک کردن ساز مخالف یا معرفی خود به عنوان موجودی خفن و دگراندیش را ندارم، راهکار جایگزینی هم به ذهنم نمی رسد، اما این سوال در ذهنم وولید که گفتم اینجا مطرح کنم تا خدای نکرده مجبور نباشم آنجا مطرح کنم.

سلام. من تماس گرفتم. به نظر من راه بدی نیست. چون تا تعداد تماس ها به اندازه ای نباشه که حساسیت برانگیز بشه فایده ای نداره. اینطوری احتمالا متوجه میشن نابیناها از این حرکت خیلی ناراحت هستن و برای رفع و حلش بسیج شدن.
به نظر من از سایر معلولان هم بخوایم در این کمپین حاضر بشن بد نیست. همین اتحادها بود که قانون مترو رو تغییر داد و یا بانک ها رو موظف به ارائه خدمات به ما بدون امین کرد.
به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل
که گر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم

درود. من با موفقیت تماسم رو ثبت کردم.
با دوتاش هم تماسیدم.
بنظرم از هر ابزاری که به دستمون میاد باید اعتراضمونو وارد کنیم, چون این کار واقعاً یه توهین آشکاره. و جالب اینجاست که فقط هم توهین به ما نیست.
یه توهین آشکار به شخصیت هر انسان متفکر و آزاد اندیشی هست.

سلام شماره رو به صورت نبینی نوشتی . بخونم چطور دیده میشه
شصت و چار چهلو چار شونزده بیست ودو .
منم زنگ بزنم ایرادی نداره یا داره ؟اول گفتم بیام ازتون اجازه بگیرم . بعدا نگید ای رعد مداخله گر و اخلالگر و آتیش بیار جامعه نبین ها .
ههههه

زنگ رو که قطعا میزنم ولی شما هم ی سر اونوری بیا. آخه عصای پدربزرگ رعد که درواقع مربوط به هزاران سال پیش میشه و از اجدادتون به ارث رسیده، نگه داشتم تا بیاید ببریدش. نیاید به بالاترین پیشنهاد میفروشمش به مادر که در جهت تربیت جامعه به کار ببنده خخخ

سلام جای اعتراز فقط کف خیابان هست از این نامه ها، مسیج ها و تلفن ها در موضوعات مختلف زیاد دیدیم ولی کدام نتیجه را داشته است؟ جواب مشخص هست به مطالب قبل در این محل که جنبه اعتراضی داشته اند و به جنبش های در حد نامه نویسی تبدیل شده اند مراجعه کنید کدام یک به نتیجه رسید

سلام مجتبی جان. خسته نباشید. بنظرم این کار و این اعتراض جمعی یه نتیجه خیلی خیلی مهم داره و اونم اینه که اگه مثلاً ۲۰۰ یا بیشتر یا جمعاً به تبعیض در استفاده از همه امکانات پارک اعتراض بشه فردا برای امورات شبیه به این مسؤولین حواسشون جمع میشه که: اگه مثلاً ما فلان امکان رو برای نابینایان محدود کنیم فردا اینها باهم جمعاً اعتراض میکنند.
بنظرم که حتی اگه به فرض ۱۰درصد نتیجه ی مطلوب رو نده حداقل میتونه حامل اون پیامی که بالا نوشتم باشه.
موفق باشید.

سلام مجدد البته من ضمن بیان مراتب اعتراض خودم
در تماسهام گفتم که اگه برای ورود نابینایان به پارکهای آبی و دیگر اماکن تفریحی مشکلی هست باید مسأله حل بشه نه اینکه صورت مسأله رو پاک کنند و ساز و کارهایی فراهم بشه که نابینایان هم بتونند از اون امکانات استفاده کنند و بخش خصوصی ملزم بشه مناسب سازیهای لازم رو انجام بده
مرسی

سلام بر همه
خب امید جان من با عرض معذرت چون به تجربه بهم ثابت شده تأثیر‌پذیری کسایی که نمیدونن منظورت دقیقا چی بوده بالاست، ظهر که خودم نبودم، از نمایش کامنتت خودداری کردم.
چیز بدی نگفته بودی و توهینی هم به کسی توش نبود فقط ای کاش به خودم خصوصی گفته بودی.
تأثیری که ممکنه سوالت یا نظرت روی قضیه بذاره رو در نظر گرفتم و این اقدامو انجام دادم که اگه رنجیده شدی متأسفم و با شناختی که ازم داری مطمئن باش قصدم همین بوده و بس.
گفته بودی شاید قضیه لوس بشه ولی بازم تجربه بهم ثابت کرده که مثلا پیک بامدادی میاد میگه با توجه به اینکه افراد زیادی در خصوص فلان موضوع پیام گذاشتن یا پیامک زدن، بر آن شدیم که قضیه رو پیگیری کنیم.

سلام
من که خیلی از بازیها میترسیدم نابیناها باعث شدن برم شهربازی و باهاشون وسیله های بازی سوار بشم.خیلی هم بهم مزه داد.
از پارک آبی هم فوق العاده میترسم فکر کنم باید با دوستان نابینا برم چون خیلی نترسن بهم روحیه میدن.
من که واقعا برام قابل پذیرش نیست کارشون و عجیبه!
وقتی آدم توی اون سرسره ها هیچ کنترلی نمیتونه داشته باشه چه فرقی میکنه بینا باشی یا نابینا!
نمیدونم کاری از دست ما هم برمیاد یا خیر
براتون آرزوی موفقیت دارم.

درود
منم همون ظهر به دوتاش زنگ زدم.
خیلی بیشتر از این که اعتراض نتیجه ای داشته باشه یا نه این مهمه که ما صدامون در بیاد!
بسی بیشتر از این که صدامون در بیاد این مهمه که صدای اعتراضمون شنیده بشه!
از همه مهمتر اینه که اعتراض به تبعیض باید برامون یه عادت بشه و نیازی به فراخوان نداشته باشه!
متأسفم که تا همین الانم با وجود فراخوان استقبال این قدر کم بوده!
اونایی که اصلا نمیدونن پارک آبی چیه یا ازش خوششون نمیاد بدونن که امروز اگه تو چیزی که منفعت شخصیتون توش نیست با بقیه هم صدا بشید، فردا بقیه هم تو چیزی که منفعت شما درش هست باهاتون هم صدا میشن!
شایدم بعضی از قطع مستمری میترسن!
باور کنید مستمری کسی رو قطع نمیکنن.
ولی اگه به واسطه اعتراضتون مستمری حتی یه نفر قطع شد، من قول میدم خودم فراخوان بزنم همه به قطع مستمری همون یک نفرم معترض بشن و پیگیری کنیم تا به حقش برسه!
برای اونهاییم که بی تفاوتن و نه کاری به این ور دارن نه اون ور فقط یه آرزوی کوچولو میکنم.
کاش بمیرید که بود و نبودتون حتی برای خودتونم فرقی نداره!

سلام
به زودی تماس میگیرم. تازه این پست و فراخوان رو دیدم. اتفاقا مورد بوده که تعداد زیادی با صدا و سیما تماس گرفتند و پیامهای نسبتا مشابه گذاشتند و نتیجه هم داده. اتفاقا از خود صدا و سیما هم اعتراضات مکرر ولو با یک مضمون پخش شده. امیدوارم این بار هم نتیجه بده.

سلام. درخواست پیگیری را در هر دو ثبت کردم. با یکی دوتا از رسانه های نوشتاری صحبت کردم که گزارشی در این خصوص تهیه کنند. سپاس گزار خواهم شد دوستانی که در پارک آبی آبسار برایشان ممانعت ایجاد شده که فکر کنم یکی از آنها آقای خادمی بوده است با بنده تماس بگیرند تا مقدمات مصاحبه فراهم شود. اگر احیانا این دوستان هم کامنت را ندیدند از دوستان دیگر خواهشمندم شماره بنده را در اختیار آنها بگذارند. ۰۹۱۸۸۷۶۰۲۰۴

درود
من هنوز زنگ نزدم و فکر کنم که علی رغم فعالیت ضعیف بدنی باز هم زنگ نزنم .اصلا زنگ زدن من با این سن و سال و این بی تحرکی به چه کار می آید .تازه اگر شماره تلفنم را بخوانند نیم خندند که من در هزار سال آینده هم هرگز به این اماکن سر نخواهم زد .!
با نظر جناب ابوذر کاملا موافقم و با شعر زیبا کامنتش .تصور از فراخوان هم برای افراد متفاوت است خلاصه نگران نباشید و سعی در ساخت طرفدار نباشید .حتی اگر یک نفر هم باشید کافیست کما اینکه اصلا شما یک نفر نیستید و مجتبی خودش به تنهائی این قافله را سالار است .شما وظیفه اتان را انجام دادید و پیگیری هایتان هم مستدام باد و بچه ها هم اگر اعلام نکردند مطمئن باشید که انجام وظیفه خواهند کرد و حتما هم از حقوق خودشان دفاع میکنند .مستمری هم مهم است و سری که درد نمیکند دستمال و فراخوان نمی بندند .من خودم بخاطر انتقاد کردن و پیگیری در طول ۲۵ سال گذشته از هرگونه اقدام مسئولان اداره ام در همین سال بهره مند شده ام و خدا را شکر که نتوانستند والا هرطور که بخواهی دردسرم را داشتند مهیا میکردند و کردند و نشد که نشد
تصمیمات افراد دقیقا مورد احترام باید باشد و هست ولی تعصبی و تند نباشد بهتر است .
دوستان عزیز اگر امروز بپا خواستید و حقوق ناچیزتان را خواستید مطمئن باشید فردا و فرداهای شما با آرامش و آسایش و احترام توامان خواهد گذشت .اگر اینجا هم ننوشتید حتما تماس بگیرید و اعتراض خودتان را ثبت نمائید مطمئن باشید اگر مثبت نتیجه ندهد زیانی نخواهد داشت .برای خودتان ارزش و حق حیات بخواهید و احترام .

دیدگاهتان را بنویسید