خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
سینمایی توضیح دار شلاق

سینمایی Whiplash 2014

یک سلام خورشید‌نشان به تمام عزیزان خونگرم محله نابینایان.

امید که هر لحظه از عمرتون پیامآور لبخند و شادکامی باشه.

 

بیستم ماهه و طبق روال هر ماه، امروز روز فیلم توضیح‌دار شده جدید سینما‌محله هست.

فیلم سینمایی «شلاق» چهل و یکمین فیلم توضیح‌دار شده در محله ماست که تقدیم حضورتون می‌کنیم و مثل همیشه امیدواریم که مورد پسندتون واقع بشه.

 

«شلاق» یا (Whiplash) اثری در ژانر درام، به نویسندگی و کارگردانی (Damien Chazelle)، محصول سال 2014کشور آمریکاست.

این اثر 106 دقیقه‌ای با همکاری تهیه‌کنندگان، (Jason Blum)، (Helen Estabrook)، (Michel Litvak) و (David Lancaster) ساخته شده و مناسب افراد بالای سیزده ساله. «ویپلش» در جشنواره فیلم ساندنس 2014 اکران شد و از همون ابتدا مورد توجه مردم و منتقدین قرار گرفت.

«شلاق» نامزد پنج جایزه در هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار، از جمله جایزه اسکار بهترین فیلم، جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، جایزه اسکار بهترین صدابرداری و جایزه اسکار بهترین تدوین فیلم شد که در کسب دو جایزه بهترین فیلم و جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی ناموفق بود اما باقی موارد‌رو با اقتدار کسب کرده و به جوایز مذکور دست پیدا کرد. علاوه بر این، «ویپلش» در کسب نظرات مثبت منتقدین هم موفق عمل کرده و به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سال  2014 میلادی شناخته شده.

این اثر همچنین بنا به رأی و نظر کاربران سایت (IMDB) جزو 250 فیلم برتر تاریخ سینماست و در نظرسنجی که در اواخر 2016 برگزار شد، جزو 100 فیلمی که باید قبل از مرگ دید معرفی شد. شاید دونستن این نکته هم برای اهل فیلم خالی از لطف نباشه که این فیلم تنها ظرف مدت 19 روز فیلمبرداری شد.

 

فیلم‌نامه این اثر بر پایه تجربیات واقعی نویسنده در باند دبیرستان «پرینستون» نوشته شده. در این فیلم دانش‌آموزی‌رو می‌بینیم که نوازندهٔ درامه و در تلاشه تا استاد سختگیرش، «ترنس فلچر»‌رو تحت تأثیر قرار بده.

«اندرو» فرزند یک نویسنده ناموفق در خانواده‌ای با وضع مالی نه چندان خوبه که برای تقویت هنر درامش وارد یک آکادمی موسیقی میشه اما اونجا با مشکلی از جنس یک مربی بسیار سختگیر مواجهه و…

 

نقشآفرینان این اثر بازیگرانی از جمله:

مایلز تلر، جی.کی. سیمونز، ملیسا بنویست، پل رایزر، آستین استول، جیسون بلر، آوریل گریس،

هستن.

 

فیلم سینمایی توضیح‌دار شده «شلاق» (Whiplash 2014) در ساعت 16، 4 عصر روز جمعه، 15 دیماه 1402 از رادیو‌اینترنتی محله نابینایان پخش شد و همراهان علاقه‌مند به دانلود این اثر و یا استفاده از قابلیت پخش آنلاین محله می‌تونن به باکس دانلود و پخش آنلاین در انتهای همین پست مراجعه کنن.

جا داره که این گفتگوی پیش از باکس‌رو با تشکر و خدا قوتی بلند و صمیمی از عزیزان همراه و همکار در تدوین و تنظیم و توضیح‌دار کردن این اثر به منظور ارائه به محله نابینایان، مترجم و نویسنده متن توضیحات آقای بهزاد قربانی، تدوین‌کننده خانم مهشید حسنی، و راوی توضیحات خانم نفیسه شکوهی پارسا، و آرزوی بالاترین کامیابی‌ها برای این همراهان و تمامی شما همراهان محله نابینایان به پایان برسونیم.

 

باکس دانلود همراه با پخش آنلاین

 

 

دانلود فیلم «شلاق»

 

دیدگاهتان را بنویسید