خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

از مرداد تا مرداد در محله نابینایان! گزارشی و گشتی در سالی که گذشت، به مناسبت دوازدهمین سالروز شروع فعالیت محله نابینایان!

دوستان، یاران، همراهان، همگامان محله نابینایان! سلام. سلامی بلند، شاد، گرم و روشن، از جنس سلام. بدون تشبیه. صمیمیت خالص سلام تقدیم شما.

امید که خورشید کامیابی همواره در مرکز آسمون زندگیتون باشه!

 

بدون مقدمه، تولد گوش‌کن به همگیمون مبارک! باز هم یک15مرداد دیگه‌رو در کنار هم تجربه می‌کنیم و باز هم به خاطر میاریم که این روز در تقویم محله ما به رنگ تولد، شور، عشق و آغازهای زیبا و رنگارنگ نقش شده!

15 مرداد هر ساله برای ما و محله نابینایان پایان یک سال گوش‌کنی و آغاز دور جدیدی از تمام چیزهای مثبت و قشنگیه که دلمون می‌خوادشون و برای دستیابی و داشتنشون همه با هم تلاش می‌کنیم. این روز در تقویم مشترک ما به یادمون میاره که یک روز شروع کردیم، همه با هم پیش رفتیم، زمین خوردیم، بلند شدیم، موانع کوچیک و گاها بسیار بزرگی‌رو کنار زدیم یا اگر کنار زدنی نبودن دورشون زدیم و هرچند از راهی طولانیتر و دورتر، اما گذشتیم و رسیدیم، و همچنان در راهیم. و در تمام این مدت دست‌هامون در دست هم، گام‌هامون همگام با هم، و دل‌هامون به عشق موفقیت‌های بزرگتر و به محبت همدیگه و صفای محله گرمه.

 

هر سال این روزها داخل محله بازار برو‌بیا و جشن و شادباش و شادی حسابی داغ بود، اما امسال هم مثل پارسال، به خاطر برخورد این مناسبت گوش‌کنی با ایام سوگواری سالار شهدا، بزم هات‌گوش‌کن برگزار نشد و فقط به تبریکات و آرزوهای قشنگ و کادوها بسنده کردیم.

اما همراهان محله از هممحلی‌ها گرفته تا دوستان و همسایه‌ها، به خاطر دارن که هر سال، با جشن یا بدون جشن، در این روز خاص با گزارشی از فعالیت‌های یک ساله محله در کنار شماییم تا نگاهی کوتاه به راهی که از مرداد پیش تا امروز پشت سر گذاشتیم داشته باشیم، منفی‌ها‌رو پیدا کنیم و واسه رفعشون در سال پیش رومون بکوشیم، از نقطه‌های مثبتی که در کارنامه خاطرات یک سالهمون به یادگار باقی موندن لذت ببریم، دست هم‌رو به نشان تجدید پیمان حضور بفشاریم و برای یک شروع دیگه آماده‌تر بشیم.

امسال هم از این قاعده مستثنا نیست و امروز با یک گردش کوتاه در دور یک ساله محله با شما هستیم. ضمن تشکرات بی‌نهایت از تمامی شما عزیزان که در موارد و مواقع گوناگون با همراهی و حضورتون زینت پیشرفت‌های محله خودتون و نور دل‌های ما بودید و همچنان هستید، به گشتی در دفتر خاطرات محله نابینایان در سالی که گذشت مهمونتون می‌کنیم. با ما همراه باشید!

 

هات گوش کن: شماره 24: نوروز 1402 در محله نابینایان.

 

در سالی که گذشت فقط همین یک هات‌گوش‌کن‌رو داشتیم، اما بچه‌ها همین یک فرصت‌رو حسابی غنیمت شمردن و چنان برنامه نوروزی محله‌رو از محتوا پر کردن که شب‌های اجرا داشتن از سنگینی و فشردگی برنامه‌ها منفجر می‌شدن. از موزیک و دکلمه گرفته تا سفرنامه و گزارش و چالش و مسابقه و جوک و هنرنمایی و مهمون و مصاحبه بگیر تا خاطره‌بازی و همدلی و اشک. تعجب نکنید. همراهی‌ها گاهی با اشک محکم میشن. همیشه خنده درمون دردها نیست. در هات‌گوش‌کن بیست و چهارم محله نابینایان، لبخند داشتیم، قهقهه هم بود، اشک هم بود. اشک‌هایی که در آینه‌های شفافشون یک بار دیگه نشونمون دادن که چقدر هم‌رو دوست داریم. لحظه‌های عزیزی بودن شب‌های هات‌گوش‌کن شماره 24 محله نابینایان! هرچی اینجا ازش بخونی فایده نداره. باید بری و ببینی. اگر خواستی یه قدمی این اطراف بزنی حتما سری بزن به:

 

هات گوش کن: شماره 24: نوروز 1402

 

عزیزان همراه و همکار در هات‌گوش‌کن شماره 24 در نوروز 1402 عبارت بودن از:

 

آقایان تورج مهرزادیان، ÷کاپیتان اصغر زاده، شهاب فروزش، محمد رازیانی، رضا وزینی، سعید درفشیان، محسن محمدقلی، بهنام نصیری، محمد بَروژی، میر‌هادی نایینی‌زاده، میلاد نصرتی، مهدی محمدقاسمی، محمدعلی محمدی، احمد حیدری، محمدرضا صداقت، سهیل تقوی، امیرمحمد رمضانی، محمد صادقی، دانا غفاری، محمد فولادیان، شهروز حسینی، مسعود ملایی، عبدالله کَهنه‌زاد، عباس زمانی، پویا آذری، محسن صالحی، حسین بلوردی، علیرضا کریمی، علیرضا نصرتی.

 

خانم‌ها فهیمه یعقوبی، لیلا سعیدیفر، فاطمه فدایی، درسا رضوی، الهام مظاهری، گلناز لطفیان، شمیلا سلطانی، مهشید حسنی، مریم امینی، هانیه صالحی، فاطمه جوادیان، زهرا محمدی، ستایش سلطانی، فاطمه خلیلی، پریسا جهانشاهی، سمانه کریمزاده.

 

مهمون‌های هات‌گوش‌کن 24 محله نابینایان در نوروز 1402:

 

خانم الهه رضایی، خانم دکتر ستاره رضایی، خانم دکتر ویدا فلاح.

 

نشریه جهان آزاد در محله نابینایان.

 

با این بخش که دیگه جزو بخش‌های قدیمی محله به حساب میاد اکثرا آشناییم، اما شاید یک توضیح کوتاه واسه عزیزانی که کمتر در جریان سری سفرهای محله به جهان آزادن بد نباشه.

 

جهان آزاد از خردادماه سال ۱۳۹۹ فعالیتش‌رو در محله نابینایان شروع کرد و در سالی که گذشت به اوج خودش از زمان شروع تا به امروز رسید.

حلقه‌های زنجیره سفرهای محله نابینایان به جهان آزاد دقیقا همین امروز به 80 رسیدن که 32تا از این حلقه‌ها در سالی که پشت سر گذاشتیم، یعنی از تاریخ 15 مرداد 1401 تا به امروز منتشر شدن

این بخش همچنان پویاست و تلاش داریم تا به لطف پروردگار در جهت بهتر شدن پیش بره و بریم.

 

به نظرم اگر اهل جستجو و گشت و سیر باشی، اینجا چیزهای زیادی واسه کشف و دریافت پیدا می‌کنی. امتحانش ضرر نداره. دور نیست. هر زمان حس و حال داشتی برو به:

 

نشریه جهان آزاد در محله نابینایان.

 

مترجمینی که در بخش جهان آزاد محله نابینایان در کنارمون بودن عبارتند از:

خانم‌ها و آقایان:

مریم حفیظی، امین عرب، شمیلا سلطانی، مریم موسوی، پریسا جهانشاهی، و شرکت شبکه مترجمین ایران.

 

سینما‌محله در محله نابینایان.

 

اینجا از اون جاهاییه که باید دست همدیگه‌رو بگیریم تا گم نشیم. آخه این بخش پر از راهرو و در و قفسه و زیرشاخه هست.

 

در پیچ و خم‌های این بخش فیلم‌های توضیح‌دار شده دیدیم و شنیدیم و همچنان می‌بینیم و می‌شنویم، با سریال‌های توضیح‌دار حسابی سرگرم شدیم و همچنان سرگرم میشیم، و طرفداران انیمیشن‌های توضیح‌دار محله هم از گسترش آرشیو این مدل کارها لذت بردن و همچنان لذت می‌برن.

 

فیلم‌های توضیح‌دار در محله نابینایان:

 

اولین فیلم توضیح‌دار شده در محله نابینایان در تاریخ جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در وبسایت گوش‌کن منتشر شد و امروز که بیشتر از30فیلم توضیح‌دار شده در آرشیو این بخش موجوده، با ورق زدن این دفتر انواع حس‌های شیرین‌رو تجربه می‌کنیم.

بیایید بریم ببینیم از 15 مرداد سال پیش تا امروز شماره محتوای این آرشیو چقدر بالا رفته و به چند رسیده!

 

سینما محله، شماره 21: فیلم سینمایی طلا، به صورت توضیح دار، اختصاصی محله نابینایان

سینما محله، شماره 22: فیلم سینمایی جاده یخی “The Ice Road 2021” ، به صورت توضیح دار، اختصاصی محله

سینما محله، شماره 23: دانلود فیلم سینمایی دزدان دریایی کارائیب1، (Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl)، به صورت توضیح دار، اختصاصی محله نابینایان

سینما محله، شماره 24: دانلود فیلم سینمایی از گور برخاسته (The Revenant), 2015,) به صورت توضیح دار، اختصاصی محله نابینایان

سینما محله، شماره 25: دانلود فیلم سینمایی دزدان دریایی کارائیب 2، صندوقچه مرد مرده، (Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest 2006)، به صورت توضیح دار، اختصاصی محله نابینایان

سینما محله، شماره 26: دانلود فیلم سینمایی دزدان دریایی کارائیب 3، در پایان دنیا، (pirates-of-the-caribbean)-(At Worlds End)، به صورت توضیح دار، اختصاصی محله نابینایان

سینما محله، شماره 27: دانلود فیلم سینمایی «میم مثل مادر»، به صورت توضیح دار، اختصاصی محله نابینایان

سینما محله، شماره 28: دانلود فیلم سینمایی چهره (Chehre 2021), به صورت توضیح دار، اختصاصی محله نابینایان

سینما محله، شماره 29: دانلود فیلم سینمایی «علفزار», به صورت توضیح دار، اختصاصی محله نابینایان

سینما محله، شماره 30: دانلود فیلم سینمایی «میان‌ستاره‌ای»، (Interstellar 2014), به صورت توضیح دار، اختصاصی محله نابینایان

سینما محله، شماره 31: دانلود فیلم «شتاب» (Rush 2013), به صورت توضیح دار، اختصاصی محله نابینایان

سینما محله، شماره 32: دانلود فیلم سینمایی «برادران لیلا»، به صورت توضیح دار، اختصاصی محله نابینایان

سینما محله، شماره 33: دانلود فیلم سینمایی «تی تی»، به صورت توضیح دار، اختصاصی محله نابینایان

سینما محله، شماره 34: دانلود فیلم سینمایی «نفس»، به صورت توضیح دار، اختصاصی محله نابینایان

 

سریال‌های توضیح‌دار در محله نابینایان:

 

اولین آیتم آرشیو سریال‌های توضیح‌دار محله نابینایان در تاریخ سه شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰ کامل شد. از اون زمان این بخش مثل باقی بخش‌های مجموعه گوش‌کن، همواره در راه انسجام هرچه بیشتر پیش رفته و امیدواریم که به جاهای خوبی هم برسه. سالی که گذروندیم برای این بخش هم سال پرمحتوایی بود. دلیل اثباتش هم آرشیو سریال‌های توضیح‌دار شده در محله نابینایان، از 15 مرداد گذشته تا به امروزه.

 

سریال کرگدن، به صورت توضیح دار، اختصاصی محله نابینایان:

سریال یاغی، به صورت توضیح دار، اختصاصی محله نابینایان:

سریال ویچر، “Witcher,” به صورت توضیح دار، اختصاصی محله نابینایان:

سریال «سقوط»، به صورت توضیح دار، اختصاصی محله نابینایان:

سریال «پوست شیر،» به صورت توضیح دار، اختصاصی محله نابینایان:

سریال جیران، به صورت توضیح دار، اختصاصی محله نابینایان:

سریال دیدن|See، به صورت توضیح دار، اختصاصی محله نابینایان:

 

انیمیشن‌های توضیح‌دار شده در محله نابینایان:

 

بخش انیمیشن‌های توضیح‌دار محله در تاریخ شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ رسما افتتاح شد و انتشار پست‌های حاوی انیمیشن در محله ظرف یک سال گذشته حسابی منظم و پربار شدن. اگر در سالی که گذشت چیزی از این بخش‌رو جا گذاشتی، یه سر به همین پایین بزن و برش دار و لذت ببر.

 

به مناسبت سالروز تأسیس محله نابینایان، انیمیشن موانا، Moana 2016، دوازدهمین انیمیشن توضیحدار شده توسط محله نابینایان در بخش انیمه محله، تقدیم به شما

داستان اسباب‌بازی 3، Toy Story 3، سیزدهمین انیمیشن توضیحدار شده توسط محله نابینایان در بخش انیمه محله، تقدیم به شما

لوکا، (Looca,) چهاردهمین انیمیشن توضیحدار شده توسط محله نابینایان در بخش انیمه محله، تقدیم به شما

داستان اسباب بازی 4، (Toy Story 4,) پانزدهمین انیمیشن توضیحدار شده توسط محله نابینایان در بخش انیمه محله، تقدیم به شما

قرمز شدن، (Turning Red), شانزدهمین انیمیشن توضیحدار شده توسط محله نابینایان در بخش انیمه محله، تقدیم به شما

مینیون‌ها، (Minions), هفدهمین انیمیشن توضیحدار شده توسط محله نابینایان در بخش انیمه محله، تقدیم به شما

مینیون‌ها: ظهور گرو، (Minions: The Rise of Gru), هجدهمین انیمیشن توضیحدار شده توسط محله نابینایان در بخش انیمه محله، تقدیم به شما

انیمیشن «بچه رئیس 1»، (The Boss Baby 2017), نوزدهمین انیمیشن توضیحدار شده توسط محله نابینایان در بخش انیمه محله، تقدیم به شما

انیمیشن «کارخانه هیولاها»، (Monsters Inc. 2001), بیستمین انیمیشن توضیحدار شده توسط محله نابینایان در بخش انیمه محله، تقدیم به شما

انیمیشن «رایا و آخرین اژدها»، (Raya and the Last Dragon), بیست و یکمین انیمیشن توضیحدار شده توسط محله نابینایان در بخش انیمه محله، تقدیم به شما

انیمیشن «یاکاری، در سفری هیجان انگیز»، (yakari a spectacular journey 2020), بیست و دومین انیمیشن توضیحدار شده توسط محله نابینایان در بخش انیمه محله، تقدیم به شما

 

دوستانی که با اشتراک توانایی‌های گوناگونشون در بخش‌های مختلف سینما‌محله نابینایان در تدوین، تنظیم و آماده‌سازی فیلم‌ها، سریال‌ها و انیمیشن‌های توضیح‌دار همراه ما شدن عبارتند از:

 

نویسندگان متن توضیحات فیلم‌ها، سریال‌ها و انیمیشن‌های توضیح‌دار محله در بخش فیلم و سریال:

آقای دانا غفاری، خانم حدیثه طاهرپور، خانم عارفه کوزه گران، خانم زهرا محمدی، خانم زینب  وِرادی، خانم فرناز امیری، خانم الهه لطفی، خانم فرزانه جوکار، خانم فاطمه کاسب، خانم اسما رضایی، آقای محمدحسین نجارباشی، آقای معین شمس.

 

تدوین‌کنندگان فیلم‌ها، سریال‌ها و انیمیشن‌های توضیح‌دار محله در بخش فیلم و سریال:

آقای مهدی محمد قاسمی، آقای عباس زمانی، آقای مهرزاد عربی، آقای میلاد نصرتی، آقای بهنام نصیری، آقای احمد حیدری، آقای امیرحسن لطف‌علیزاده.

 

راوی‌ها و خوانندگان متن توضیحات فیلم‌ها، سریال‌ها و انیمیشن‌های توضیح‌دار محله در بخش فیلم و سریال:

خانم فرناز امیری، خانم ستایش سلطانی، آقای محمد صادقی، آقای مهدی محمد قاسمی، آقای میلاد نصرتی، آقای احمد حیدری، آقای دانا غفاری، خانم فاطمه فدایی، خانم مریم خلقتی، خانم الهه لطفی، خانم زینب بخشی، آقای عباس مرزبان.

 

ختم قرآن در محله نابینایان:

 

در محله ما جا واسه همه چیز و همه نوع اهل دل هست. بزم‌های شادی و عیش و تفریح، حس و حال آسمونی و گپ و گفت‌های شب‌های ماه رمضان و هوای عزیز دم سحر و موقع افطار، مهمونی آیه‌های قرآن و سیر عرش، خلاصه اهل هر نوعش که باشی، اینجا جات محفوظه.

بچه‌های محله شب‌های ماه رمضان‌رو با عطر آیات خدا حسابی تزئین کردن و شوری داشت مجلس دعاهاشون! خدا قسمت اهلش کنه!

 

کتابخانه محله نابینایان:

 

سالی که گذشت برای دانشآموزان محله ما از درس و کتاب خالی نبوده. توضیح اینکه اینجا داخل محله نابینایان، ما کتابخونه‌ای داریم که قفسه‌هاش در حال گسترشن و آرشیوش سال‌به‌سال حجیمتر میشه و این حسابی جای شکر داره. این بخش همچنان به گسترش حجم و محتوای آرشیوش ادامه میده و به یاری خدا هر سال منابعی غنیتر و کاملتر‌رو به درسخون‌های محله ارائه خواهد داد.

 

بوی کاغذ و کتاب در مجموعه گوش‌کن هم مثل همه جای دنیا دلپذیره. دلت می‌خواد یه گشتی بین قفسه‌های کتابخونه اینجا بزنی؟ اگر دانشآموزی یا دانشآموز داری حتما یه نگاهی بنداز به:

 

صفحه کتابخانه دانش‌آموزی محله نابینایان

 

مواردی که در یک سال گذشته به کتابخانه محله اضافه شدن عبارت بودن از:

کتاب‌چه آموزش کوتاه نویسی خط بریل در زبان انگلیسی (Contractions)،

کتاب اقتصاد جامع ویژه کنکور1402، انتشارات مشاوران آموزش، ضبط شده به سفارش پایگاه اینترنتی محله‌نابینایان، زمستان1401،

و کتابهای عربی، زبان انگلیسی و دین و زندگی از سری کتابهای شب‌امتحان، انتشارات خیلی‌سبز، ضبط شده به سفارش پایگاه اینترنتی محله نابینایان، زمستان1401.

 

و اگر درست همینجا از کتابدار محله نابینایان، هممحلی محترممون خانم سمانه کریمزاده به خاطر زحماتش در جهت جمعآوری و نظمدهی محتوای آرشیو کتابخانه محله تشکر نکنیم حق مطلب‌رو به جا نیاوردیم.

برای ایشون و برای همه یاران محله نابینایان شادکامی همیشگی‌رو از خدای منان خواستاریم.

 

حرف‌های دل در محله نابینایان

 

اینجا در محله نابینایان، بچه‌های اهل گپ و گفت‌های دلی از جنس خاطره و قصه و تصویر و تصور هم سال چندان ساکتی نداشتن. پست‌های سریالی تجسم یک رویای دوردست، سری پست‌های ماهِ من، مهتاب، و چندتا مطلب دیگه از جنس نجواهای دلتنگی، از جمله مواردی بودن که با هم خوندیم و نوشتیم و گذشتیم.

 

رفیق

نوشته از علی جعفری

تجسم یک رویای دوردست. قسمت پانزدهم، پایان فصل اول.

نوشته از مهشید

یک پرنده، یک پرواز.

نوشته از پریسا

ماهِ من، مهتاب. شماره 24.

نوشته از پریسا

 

خانم‌ها و آقایان:

مهشید حسنی، علی جعفری، پریسا جهانشاهی، میزبانان امسال این بخش از محله نابینایان بودن. خاطرشون شاد و شهر دل‌هاشون آباد!

 

از همه چیز و همه جا در محله نابینایان:

 

ماجرای یک سال محله ما به همینجا ختم نمیشه. گفتنی بسیار بیشتر از این‌هاست. اینجا ما جز فیلم دیدن و کتاب خوندن خیلی کارهای دیگه هم می‌کنیم.

اینجا ما تجربه‌های رنگارنگمون، از آموزش یک بازی دسترس‌پذیر جدید گرفته، تا نحوه کار با یک افزونه کارآمد جدید‌رو با هم به اشتراک می‌ذاریم، هنرنمایی می‌کنیم، از هم یاد می‌گیریم، به هم یاد میدیم، با هم همدلی می‌کنیم، از شادی‌هامون و دردهامون میگیم، با هم درددل می‌کنیم، به هم تبریک میگیم، به هم کادو میدیم و از هم هدیه می‌گیریم، جشن می‌گیریم، کیک تولد می‌خوریم، دسته جمعی از دریافت اخبار خوش شاد میشیم و از آگاهی‌های نه چندان مثبت دلمون می‌گیره، واسه مشکلات چاره پیدا می‌کنیم و اگر چاره‌ای نبود کنار هم می‌شینیم و با هم برای دوباره بلند شدن و پیش رفتن خستگی در می‌کنیم، و خلاصه جهانیه اینجا در محله نابینایان! اگر می‌خوایی تمام این‌ها‌رو خودت ببینی یه گشتی در این حال و هوای از همه رنگ بزن تا باورت بشه!

 

و پیش از ارائه لیستی که دلیل اثبات تمام این گفته‌هاست، از تک‌تک عزیزانی که در طول سالی که گذشت حتی به اندازه یک قدم با ما همراه بودن صمیمانه تشکر می‌کنیم و از خدا همراهی بیشتر و پردوام این عزیزان‌رو برای خودمون و کامیابی تمامی این بزرگواران‌رو در زندگی خودشون خواهانیم.

 

تفلدِ محلمون مُبااااارَک! هم محلیها! با یه بازی درجه یک به عنوان هدیه تولد چطورین؟

نوشته از مسعود

دانلود نمایش صوتی معجزه عظیم به صورت کامل

نوشته از حسن مقصودی

دو افزونه برای مرورگرها جهت بهبود تجربه استفاده از ویکیپدیا

نوشته از میثم امینی

بانک بزرگ هواپیما اضافه شد! ترجمه بازی Eurofly نسخه دو هم از راه رسید

نوشته از seyyed abbass

انتشار کتاب خودآموز مبانی HTML برای نابینایان

نوشته از انجمن موج نور

بازی guess the number, یک بازی بسیار جالب و عالی برای سرگرم کردن خودتون!

نوشته از بزرگمهر باحال

تقدیم به او که نبودنش سه ساله شد

نوشته از انجمن موج نور

دانلود افزونه input lock برای nvda

نوشته از بزرگمهر باحال

معرفی رویه‌های تکامل نرم‌افزارهای کد منبع باز-بخش دوم

نوشته از شادیار خدایاری

آموزش تکمیل سامانه رتبه بندی برای معلمان نابینای گل و گلاب

نوشته از بهنام نصیری

نحوه فعال سازی اینستا ریدر پِریمیوم

نوشته از محمود عُبِیدی نِیسی

انتشار کتاب خودآموز مبانی CSS برای نابینایان جلد اول و دوم

نوشته از انجمن موج نور

دست نوشتی در شب تولدم

نوشته از manchester

آموزش نصب اپلیکیشن های اندرویدی و راه اندازی ایسپیک در ساعت های هوشمند دارای Wear OS

نوشته از علی پنجه ای

قابل توجه کاربران Internet download manager: روش حل مشکل نمایش پنجره مزاحم IDM هنگام دانلود فایل در ویندوز 10 و 11

نوشته از امیرمحمد رمضانی

گزارش مالی کامل، شامل درآمدها و هزینه های مجموعه محله نابینایان در سالی که گذشت؛ (مهر 1400 تا پایان شهریور 1401) و مثل هر سال امید محله نابینایان به حمایت مالی کاربران برای سالهای پیش‌رو

نوشته از محسن صالحی

در هفدهمین و آخرین بازی فصل سوم از بازی صوتی مافیا همراه ما باشید!

نوشته از سعید درفشیان

گزارشی از مراسم روز جهانی ایمنی عصای سفید انجمن نابینایان ایران، در باشگاه تشریفاتی اقدسیه

نوشته از روابط عمومی نسل مانا

دانلود کتاب‌چه صوتی آموزش کوتاه نویسی به خط بریل در زبان انگلیسی

نوشته از manchester

آموزش ایجاد حساب و نصب نرم‌افزار Dropbox روی ویندوز

نوشته از انجمن موج نور

دانلود مجموعه کتاب‌های خودم می‌خوانم با فرمت dxb

نوشته از زهرا سلامی

تقدیم به پدر و مادر های نابینا: کتاب تغذیه ی شیرخواران از شش تا دوازده ماهگی، تغذیه ی تکمیلی

نوشته از شهروز حسینی

از دست ندین! یه آموزش توپ به مناسبت روز تولدم!

نوشته از بزرگمهر باحال

افزونه‌ای برای مرورگرها جهت اصلاح برخی از مشکلات دسترس‌پذیری سایت okala.com

نوشته از میثم امینی

تعداد برندگان افزایش یافت و اسامی آنها اعلام شد. مسابقه، چشم‌ها را باید شُست؛

نوشته از انجمن موج نور

انتشار کتاب دانش فنی رایانه برای نابینایان

نوشته از انجمن موج نور

کمی خاطرۀ دانشجویی

نوشته از علی اکبر زِینالی خویی

نسخۀ 2.1 از نرم‌افزار بهبود‌دهندۀ دیکشنری گفتار NVDA منتشر شد.

نوشته از علی اکبر زِینالی خویی

گزارشی از برگزاری اختتامیه اولین دوره جشنواره ملی تولیدات مجازی نابینایان، گامینو +فایل صوتی

نوشته از روابط عمومی نسل مانا

با Notepad++ نوشتن را آسان‌تر کنیم!

نوشته از امیرمحمد رمضانی

رادمهر کوچولو به این دنیا خوش اومدی

نوشته از شهروز حسینی

انتشار کتاب خودآموز ریاضی پایه دوازدهم هنرستان و کاردانش برای نابینایان

نوشته از انجمن موج نور

دانلود فایل صوتی کلاس اصول تغذیه ی کودکان و نوزادان

نوشته از شهروز حسینی

دانلود تقویم گویای سال 1402 هجری شمسی

نوشته از سعید

آموزش و نرم افزار تبدیل سریع فایل PDF به انواع فرمت ها با سرعت عالی

نوشته از محمد عسکری

انتشار کتاب خودآموز مبانی جاوا اسکریپت (JavaScript) برای نابینایان جلد اول، دوم و سوم

نوشته از انجمن موج نور

دانلود نمایش صوتی بُعد عشق, تهیه شده توسط گروه نمایشی پژواک برتر.

نوشته از seyyed abbass

انقلابی در هوش مصنوعی! آیا به آخر‌زمان هوش مصنوعی‌ها نزدیک شده‌ایم؟

نوشته از محمد رازیانی

دانلود جدیدترین نسخه صفحه‌خوان NVDA، ورژن (2023.1)

نوشته از حجت قلی‌زاده

چند دکلمه از کتاب یلداتر از یلدا مجموعه غزل اثر محمدجواد بوستانی چاپ بهار 1398

نوشته از mjb

معرفی یک افزونه برای ترجمه صفحه های وب در فایرفاکس

نوشته از شادیار خدایاری

فعال کردن زیر نویس برای ویدیو های یوتیوب.

نوشته از شادیار خدایاری

انتشار کتاب خودآموز درشت‌نمایی در ویندوز ۱۰ برای کم‌بینایان

نوشته از انجمن موج نور

مافیا بازها بخونید. سناریو اختصاصی محله نابینایان.

نوشته از شاگرد روزگار

انتشار کتاب خودآموز مبانی جاوا اسکریپت (JavaScript) برای نابینایان جلد چهارم

نوشته از انجمن موج نور

پادکست لوکا (luca)، آغازی در زیست: قسمت نهم اضافه شد.

نوشته از سیدنصیر قاضوی

انتشار کتاب خودآموز اصول دسترس‌پذیری در طراحی صفحات وب برای نابینایان

نوشته از انجمن موج نور

یه اعتراض قلبی و درد و دل کوچولو

نوشته از مصطفی علی وردی

انتشار کتاب خودآموز مبانی PHP برای نابینایان جلد اول.

نوشته از انجمن موج نور

اطلاعیه اول، کاروان اربعین نابینایان کانون خدمت‌رسانی دانشگاه تهران

نوشته از سیدنصیر قاضوی

برگزاری دوره کاربر گیاهان دارویی

نوشته از انجمن موج نور

 

ماهنامه مانا در محله نابینایان:

 

نسل مانا یکی از آشناهای محله ماست که شماره جدیدش هر ماه به وسیله روابط عمومی نسل مانا به دستمون می‌رسه و از این بابت بسیار ممنون روابط عمومی نسل مانا هستیم.

 

عزیزانی که مایل به مطالعه 19 شماره پیشین این ماهنامه هستن می‌تونن به صفحه مربوطه در محله نابینایان مراجعه کنن و این هم میانبری از همین پست به همون صفحه:

 

نسل مانا

 

غیرمنتظره‌های محله نابینایان:

 

خبرهای خوب در سالی که گذشت زیاد بودن اما بعضی‌هاشون بیشتر در خاطر موندگار شدن چون نتیجه‌های موندگاری داشته و دارن. پستی که آدرسش‌رو اون پایین پیدا می‌کنید یکی از این موارده که نتایجش کمی بعد از انتشارش شروع به آشکار شدن کردن و اگر خدا بخواد در پی این قصه شاد خبرهای خوبی هم در راهه. نه نه! امکان نداره الان بتونیم چیزی ازش بگیم اما به لطف خدا و دعای شما و یهخورده خوش‌شانسی به همین زودی خبرهای خوش بهمون می‌رسه.

تا آدرسه فراموش نشده، وقت کردی یه سری به خط پایین بزن:

 

گفتگوی وب‌سایت نام آشنای دیجیاتو با محسن صالحی، مدیر محله نابینایان

 

تشکری صمیمانه داریم از آقای مانی قاسمی، مدیر عامل وبسایت دیجیاتو، که با انتشار این گفتگو در وبسایت دیجیاتو راهی جدید در جهت پیشرفت هرچه بیشتر محله نابینایان باز کردن.

 

تشکرات و توضیحات:

 

اتفاقات محله نابینایان در سالی که امروز دفترش بسته شد خیلی بیشتر از اینها بودن. کتاب خوندیم، بازی کردیم، خاطره ساختیم، امتحان کردیم، نتیجه‌های درست گرفتیم، گاهی هم تجربه کردیم تا دوباره امتحان کنیم، و خلاصه داستان بسیار طولانیتر از اینهاست اما نگرانیم که توضیح دقیق و کامل تمامش از حوصله شمایی که داری از سر لطف و مهر ما‌رو می‌خونی خارج باشه. پس بیشتر از این طولش نمیدیم و در عوض دعوتت می‌کنیم که بیایی و ما و محله ما‌رو از نزدیک ببینی. توی فضاش بچرخی و داخل کوچه‌ها و خیابون‌هاش قدمی بزنی و مهمون صفای هوای آشنای ما باشی! به امید دیدار در آینده خیلی نزدیک.

 

و اما اینهمه گفتیم و گفتیم و حیفه که جای چندتا تشکر اینجا خالی بمونه. یک سال گذشت و دفتری سرشار از رنگ و خاطره و تجربه برای ما به یادگار گذاشت. در این یک سال خیلی‌ها در خیلی مواقع و به صورت‌های متفاوت همراهمون بودن، دست‌هامون‌رو در زمان‌های خستگی و دلواپسی فشردن، قدم‌هاشون‌رو با گام‌های گاها کند و گاهی خسته ما تنظیم کردن، کنارمون پیش رفتن، کنارمون ایستادن، کنارمون نشستن، همراه گرفتگی دل‌هامون آه کشیدن و همنفس باهامون از شادی موفقیت‌هامون هورا کشیدن و از ته دل خندیدن.

 

لیست کردن اسامی تمامشون چندان ساده نیست، آخه دوست‌ها و همراهان محله خیلی زیادن. یکی از این همراه‌ها که الحق بدون همراهیش ما حسابی به دردسر می‌خوردیم، شرکت اینترنتی شاتل و مدیر بزرگوارش جناب آقای نخجوانی گرامیه که برای تشکر ازشون واقعا کلامی پیدا نمی‌کنیم. با کمک و همراهی این دوست بسیار ارزشمند محله نابینایان، هزینه‌های مختلف نگهداری از بخش‌های متعدد مجموعه گوش‌کن در سالی که گذشت به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده و ما تونستیم از عهده پیشبرد اهداف این بخش‌ها بهتر و بیشتر بربیاییم. از خدای هستی یک عمر طولانی همراه با لبخندهایی از ته دل برای این یار گرانقدر محله خواهانیم.

 

آقای اردشیر بهبود یکی دیگه از گنجینه‌های ارزشمند محله ماست که از زمان آشنایی2طرفهمون در هر موقعیتی که تونستن، که البته کم هم پیش نیومده، تا هر جایی که از دستشون بر اومده چه از لحاظ فنی و چه از نظر مادی پشتیبان ما و محله بودن و در رفع و دفع مشکلات و پشت سر گذاشتن شرایط سخت در کنارمون بودن و محله نابینایان همچنان از داشتن افتخار همراهی ایشون به خودش می‌باله.

 

تشکری بلندبالا هم داریم از تیم کارآمد، منسجم و بزرگواری که در حال کمک به محله نابینایان در جهت طراحی جدید وبسایت گوش‌کن هستن. از این مورد آخری فعلا بیشتر از این چیزی نمیگیم و به یاری خدا در آینده‌ای نه چندان دور، در مورد طراحی جدید محله و نتیجه‌های جالب‌توجهش و البته در مورد تیم همراه محله نابینایان در جهت پیشبرد هرچه بیشتر و بهتر این امر بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 

برای تمامی این عزیزان و برای تمامی شما عزیزان محله نابینایان سالی سراسر نور، شور، عشق و آرامش از خدای هستیبخش خواهانیم.

 

صحبت به درازا کشید و ناگفته‌های ما با شما همچنان باقیه. اما باکی نیست چون ما و شما بخشی از همدیگه هستیم و فردا و فرداها در راهن تا باز هم در کنار هم پیش بریم و پیش ببریم و بسازیم و ساخته بشیم.

 

تا سالی دیگه و گزارشی دیگه، نه! تا دیداری دیگه به هر بهانه و با هر مناسبتی که بود، و به امید خدا در آینده‌ای بسیار نزدیک، همگی شما یاران‌رو به آغوش پرمهر پروردگار مهر می‌سپاریم.

 

ایامتان تا همیشه به کام!

۲ دیدگاه دربارهٔ «از مرداد تا مرداد در محله نابینایان! گزارشی و گشتی در سالی که گذشت، به مناسبت دوازدهمین سالروز شروع فعالیت محله نابینایان!»

درود. فقط میتونم بگم خدا قوت. خداااااااااااااااااااااااااااااااااااا قووووووووووووووووووووووت به همگییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی.
جا واسه پیشرفت و پیش رفتن زیاده و چاره ای هم جز پیشرفتن نیست چون زمان در حال گذره.
امیدوارم تو سال پیش روی محله فرصتهای خوبی به وجود بیاد و روزی برسه که محله بشه متولی حقوق نابینایان و کم بینایان.
اشتباه نکنید. آرزوی خیلی بزرگ و دست نیافتنی نیست، چون بزرگان اثبات شده ای پشت فرمونند.
به امید روزهای بهتر.

دیدگاهتان را بنویسید